Kesäkuun kullanmurut 2015

Plussaksihan se muuttui nopsaan ja täällä vaan odotellaan kavereita. :) Olin esikoisenki kohalla jo plussani kanssa etsimässä pinoa, jota ei edes ollu vielä olemassa. :D Mulla nämä viivat tulee todella ajoissa. :heart:
 
Voisin ehkä hyvin varovaisesti tulla sun seuraksi tänne :D menkoista laskettuna laskettuaika olisi kylläkin toukokuun lopulla, mutta luulen, että siirtyy kesäkuun ensimmäisiin päiviin. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa on ollut peräti kahden viikon heitto. Saattaa toki olla, että laskettuaika jääkin toukokuun viimeisille päiville, mutta voin sitten siirtyä toukokuisiin, jos muut niin tahtoo. Ja sen takia hyvin varovaisesti, kun edellinen raskaus päättyi keskenmenoon alkuvuodesta (la olisi 30.9.). En siis ole kovin luottavaisin mielin tämänkään raskauden suhteen, eikä mulla ole ollut tapana liittyä näihin keskusteluihin näin varhaisessa vaiheessa. Kaipaan kuitenkin juttuseuraa, kun meillä ei kotona juurikaan koko raskautta edes mainita. Kai se keskenmenon pelko kummittelee molempien mielessä. Takana kuitenkin myös yksi onnistunut raskaus, josta syntyi pikkuinen tyttö 12/12 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
"Mama"
Heip!
Tänään plussasin dpo 11. Niin onnellinen olo<3 Ovulaatiosta laskettu aika olisi 2.6.15.
Meilläkin km takana, joten jännittää ja hermostuttaa, jaksaako tämä mukana. La olisi ollut lokakuussa.

Joten varovaisesti mukana,
Mama
 
  • Tykkää
Reactions: Hopeakissa
Halleluja! :D Jihuu, viimeinki. :p Mulla näytti sitte kumminki vau.fi:n la-laskuri lasketuksi ajaksi 1.6., mutta selvinne sitten ultrissa. :) Joka tapauksessa uskon, että mun kohdalla raskaus käynnistetään jälleen 38+0 (eli toukokuun puolella), koska raskausajan diabetes hyvin todennäköisesti riesaksi rantautuu tälläkin kertaa.

Meilläkin on tosiaan esikoisena tyttö, syntynyt 09/13, joten ihan just vuoden ikäinen tyllerö. :) Tämä(kin) raskaus sai alkunsa clomifen-hoidolla, joten pieni mahdollisuus tupla-raskauteen on olemassa. Mulla on jo varhaisultra varattuna ja se on 8.10. klo 14.30. <3

Olen kovin pahoillani keskenmeno-kokemuksistanne. :( :hug: Toivottavasti raskaus kestää jokaisella loppuun saakka. :heart:
 
Mä en aio mennä varhaisultraan. Edellisessä raskaudessa rv 8+6 kaikki oli vielä hyvin ja nt-ultrassa paljastui, että sikiö on menehtynyt rv 9+2. Tuskinpa siis saisin mielenrauhaa varhaisultralla. Ja saan kuitenkin kunnalliselta "varhaisultran", kun neuvolassa raskausviikot lasketaan menkoista ja mulla on aina ollut sitä heittoa jonkin verran. Jos kaikki menee hyvin, niin onhan tässä silti odoteltavaa vielä reilut 5 viikkoa, ennen ultraa :D mulla siis menkoista laskettuna olisi tänään rv 5+6, mutta siitä voi ottaa varmaankin ainakin viikon pois...

Melkein toivoisin raskauspahoinvointia, että kaikki tuntuisi todellisemmalta :D en kyllä tytöstäkään voinut pahoin missään vaiheessa ja keskenmenneessäkin pahoinvointi oli hyvin lievää. Nyt rajoittuu melkeinpä "aamukrapulaan", joka helpottaa, kun syö vähän. Tissit on kyllä kipeät ja ihan erinäköiset kuin normaalisti :D lonkkia ja nivusia vihloo ja mahassa tuntuu kaikenlaista pientä vihlontaa ja nipistelyä.

Toivottavasti kukaan ei poistu tästä ketjusta keskenmenon takia. Viimeksi poistui liian moni... Mä niin toivon, että tämä raskaus jatkuisi loppuun saakka ja saataisiin touko-kesäkuun vaihteessa toinen lapsi meidän pieneen perheeseen.
 
*Pihla* Ymmärrän. :( Nämähän onki valintakysymyksiä tämmöset. Mulle terkka ehdotti tarkistusta viime alkuraskauden perusteella. Meillä tosiaan eskoista toiveiltiin 15kk ja sittenkun viimein raskaaksi tulin (kaikella kunnioituksella vieläkin pidempään odottaneille), tuli ihan järjetön pelko, että jos jokin menee pieleen. Kävin varhaisultrassa ja syke näkyi. Hetken helpotti, kunnes ahdistus taas paheni ja jälleen kipitin ultraan. Asun siis pienemmällä paikkakunnalla ja ultraan pääsee aina ihan helposti ja vaikka samana päivänä. Nyt jälkeenpäin veikkaan tuon pelon johtuneen muuten menneisyydestä ja monista muista menetyksistä ja muutenkin huonosta onnesta. Oli tunne, että kaikki tärkeä otetaan pois, aina. Onneksi kuitenkin hyvin vaikean raskauden jälkeen saatiin tuo kaikista rakkain tyttö. <3

Mulla ei oikeen oo mitään oireita. Mitä nyt repäsykipuja alkaa tuntumaan vähän, mutta siinäpä se. :whistle: Odotan kyllä pahoinvointia saapuvaksi hyvin pian. Viimeksi en tosin oksentanu ku kerran, mutta vellovaa oloa oli kyllä np-ultran tiennoille nyt ainakin. Mulla on tallessa mukavasti kuvat siitä, mitä himotti ja mikä taas yökötti. :D Nyt voi sitte vertailla, miten nyt käy.

Kiinalaisen raskauskalenterin mukaan povaa poikaa. Saas nähä! Vaikka hyvin varoen tässä kyllä on. Ku eihän koskaan tiedä, miten käy.. Äh, kumpa pelko pysyis pois.

- Hopeakissa (tunnin päästä) 4+0 :kiss:
 
Hopeakissa, täällä jos tahdot alkuraskauden ultraan, niin pulitat siitä toistasataa euroa... Neuvolassa ei ultraa ole. Niinpä se on odotettava sitä kunnallista jo senkin takia. Siitä tulee vain kolmisenkymppiä, kun se eka käynti on liian varhaisilla viikoilla :D

Mun ei tosiaan ole tarkoitus herätellä muiden pelkoja. Jokainen raskaana oleva varmasti muutenkin tietää, miten voi käydä. Minusta itsestäni on vaan tullut vähän skeptinen sen suhteen, että asiat voisi mennä ihan hyvinkin. Muistan kyllä tytönkin kohdalla kyseneeni ultrassa ensimmäisenä, että ai se on hengissä :D

Mullakin tulee tässä raskaudessa olemaan tiheämpi seuranta, jos kaikki menee hyvin. Se alkaa vasta 30+ viikoilla. Joten ei paljon helpota tätä alkuraskauden huolta ja pelkoa. Olisikin ihanaa, kun osaisi olla vaan onnellinen tästä raskaudesta, eikä ottaisi huolta huomisesta. Mutta mä en varmasti uskalla hengähtää, ennenkuin päästään turvallisemmille viikoille, jos päästään. Ja sitten sitä alkaakin jo huolehtia, miksei liikkeet vielä tunnu jne... :D
 
Heippa.. :wave:
Mäki voisin varovasti kuikia tänne puolelle. :) Nyt menkkojen mukaan viikkoja balkkarissa 3+6. :) Mulla on noi pitäny aina paikkaansa, kunhan pysyy kyydissä. Mulla yks keskenmeno on takana, eli siis tää on viides raskaus ja mulla on kolme lasta. :) Huomis aamuksi digi odottamassa. Jospa kaikki menis hyvin. :)
 
Hei kaikille!

Täällä yks juuri plussannut ilmoittautuu. Ensimmäinen haamuviiva tuli testiin perjantaina dpo 9/ kp 26. Kyseessä se herkkä testi, joka lupaa näyttää raskauden 4 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Ovulaatio oli kp 17. Kierto vähän heitellyt stressin vuoksi välillä 30-50 päivää. Eli kauhea vauvakuume ollut vajaan vuoden, ja nyt tässä kierrossa päätin jättää ovistikut, kiertopäivien laskemiset ym. stressaamisen pois ja vihdoin tärppäs. Greippimehua kyllä join tässäkin kierrossa joka päivä, sekä söin raskausvitamiineja. Tämä on minulle kolmas raskaus. Kaksi alle kouluikäistä lasta on, eikä heidän kohdalla raskautumiseen mennyt näin "kauan". Mutta se on totta, että stressi on pahin ehkäisy. Ainakin mun kohdalla.

Tietenkin kaikki on vielä niiin alussa, mutta plussa testissä nyt kertoo sen että jotain sisälläni vihdoin tapahtuu. Ja viiva on vahvistunut perjantaista. Ovulaatiosta laskettuna la olisi 3.6.2015. Mutta laskeeko ne neuvolassa sen 28 päivän kierron mukaan? Silloin la olis 1.6. Esikoisen kohdalla se laskettiin 28 päivän mukaan, vaikka kierto oli 31 päivää...eikä ultrassakaan alettu vaihtamaan muutaman päivän heiton vuoksi.

Kesäkuu olisi ihanaa aikaa saada vauva! <3 Olisi mukava jos saatais täällä hyvä ryhmä kasaan kunhan viikot tästä etenee :)
 
Ihanaa, lisää porukkaa! :)

Mulla olisi nyt menkoista laskettuna rv 6+1. Tytön kohdalla heittoa oli 15 päivää ja keskenmenneessä lähemmäs 3 viikkoa... Viikkojen puolesta kuuluisin siis kesäkuisiin, mutta vakaasti uskon, että sitä heittoa taas on. Niinpä mä en oikein viikkoja laske, Ennenkuin on ultrassa varmistettu, onko siellä ylipäätään ketään ja missä viikoissa mennään. Tuo keskenmennyt raskaus sai alkunsa jotain kp30+, kun odottelin menkkoja alkavaksi parin päivän sisään ja oltiin just se yksi kerta ilman ehkäisyä. Ovista en ole koskaan tikuttanut, enkä voi sanoa sitä tunnistavani muutenkaan :D en siis osaa yhtään päätellä, millä viikoilla todellisuudessa mennään. Veikkaan, että ainakin viikon voi vähentää, että ollaan lähempänä totuutta. Kun ei mun kierrotkaan ole koskaan olleet päivän tarkkoja. Ja vaikka keskenmenosta on puoli vuotta, niin mulla ei ehtinyt olla kuin kolmet menkat, joten kierto tuskin ehti edes tasoittua. Ensimmäisiä menkkoja odottelin silloin 13 viikkoa. Tytön syntymän jälkeen ekat menkat alkoi 8 viikon päästä... Että keskenmenon jälkeen odotin 5 viikkoa kauemmin kuin synnytyksen jälkeen.

Oireidenkaan perusteella en oikein pysty päättelemään, missä mennään. Tissit on kipeät, erityisesti nännit. Etovaa oloa on aamuisin Ennenkuin on ehtinyt syödä. Repäisykivut on tuntuneet nyt parina päivänä oikein kunnolla, kun aivastaa tai kääntää kylkeä sängyssä. Eilen oli jäätävä turvotus ja ilmoitinkin miehelle, että lähden kollarit jalassa kauppaan, kun turvottaa niin kovasti :D en aio kaivaa mammahousuja esille, Ennenkuin saan varmistuksen sille, että kaikki on hyvin. Kuulostaako kovin karulta sanoa, että ihanaa, kun täällä on muitakin keskenmenon kokeneita. Te varmasti tiedätte ne pelot ja sen epävarmuuden tunteen, mitä tämä alkuraskaus on. Kun ei uskalla luottaa siihen, että kaikki on hyvin ja siellä mahassa ihan oikeasti kasvaa pieni ihmisenalku. Mä olen harkinnut soittavani neuvolaan ja pyytäväni sieltä ihan jutteluaikaa näiden mun pelkojen takia. Jos saisi niitä edes pikkuisen helpotettua. Muutenhan ne ei varmaan aikaa anna ennen rv 9+ ja siihen on menkoista laskettuna vielä 3 viikkoa. Neuvolassa ne taitaa laskea 28. päivän kierron mukaan raskausviikot. Mulla on elämäni aikana ollut tasan yksi niin lyhyt kierto :D
 
Mulla jomottelee alamahaa kyllä, eilenkin. Mutta ei sieltä vaan vuotoo tule..? Digi näytti tänään "raskaana 1-2" viikon päästä tehdä uus niin näkeepähän nouseeko hormoonit. Voiko mun alaselkä kivut (ollut jo reilun kuukauden jatkuneet) jotenkin säteillä tohon alamahalle? Ja voiko nyt jo turvottaa?? :O Miksi näitä alkuraskauden tuntemuksia laita minnekkään ylös, onkohan nuo alamaha tuntemukset normaaleja?
 
Minäkin taidan nyt liittyä tänne mukaan, vaikka en tosin tiedä kuuluisinko ennemmin tonne toukokuuhun vai tänne, kun LA osuu ilmeisesti just siihen kuun vaihteeseen. Eilen plussasin enkä sitä vieläkään usko todeksi. Nyt ois menossa rv 4+3 ja neuvolaan sain ajan kuukauden päähän.
Vaikea uskoa tätä todeksi, kun oireita on tosi niukasti. Tällä hetkellä oireena lähinnä väsymys ja satunnaisesti vieraileva tosi lievä etova olo.
Ensimmäistä täällä odotellaan :)
 
Jennyliini, voi turvottaa. Voihan silloinkin turvottaa, kun ei ole raskaana ;) ja kyllä mulla silloin yhtenä iltana oli niin kova turvotus, että huh :D ja kaikenlaisia vatsatuntemuksia on täälläkin ja on ollut aikaisemmissakin raskauksissa.

Testailen uutta tablettia, joten älkää ihmetelkö, jos on jotain outoa :D

Mulla nyt ei oikeastaan mitään uutta. Eilen tein viimeisen testin ja sain kontrolliviivaa vahvemman viivan :) on siis vahvistunut. En ole mikään himotestaaja, mutta mulla on sellainen hieno kuuden testin rivi :D

Neuvolaan en ole vielä soittanut, enkä aio soittaakaan ennenkuin parin-kolmen viikon päästä. Jos en sitten ala ihan tosissaan kaipaamaan jutteluaikaa.
 
Kesäkuun kullanmurut 2015 **syyskuu**



Lasketut ajat
Nimimerkki/ikä/monesko lapsi/sairaala

28.5.
Anselmus2/?/?/?

29.5.
Jennyliini""/26v./4.lapsi/KYS

30.5.
aida1/22v/1.lapsi/?

1.6.
Hopeakissa/26v/2.lapsi/OYS
Pikku kakkonen/?/2.lapsi/OAS tai OYS

2.6.
"Mama"
Staffy85
*Tuiki*/31v/4.lapsi/TAYS

3.6.
Selmiina/?/3.lapsi/?
Boni/30/1.lapsi/PS tai KOS

4.6.
Aisha4/30/4.lapsi/?
Hansukas/30v/2.lapsi/HYS

5.6.
Klemmu/31/1.lapsi/PHKS
Alvinna/28/2.lapsi/?

6.6.
Sonde/27/1.lapsi/OYS

7.6.


8.6.


9.6.


10.6.


11.6.


12.6.


13.6.


14.6.


15.6.


16.6.


17.6.


18.6.


19.6.


20.6.


21.6.


22.6.


23.6.


24.6.


25.6.


26.6.


27.6.


28.6.


29.6.


30.6.



??
*Pihla*



SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sonde
Jennyliini, mua ei ainakaan haittaa :) mä en halua päivittäjäksi, joten mun puolesta sen homman saa ottaa se, joka haluaa :D tietokonetta mulla ei edes ole käytössä. Pääasiassa kännykällä kirjoittelen, enkä tuon uuden tabletin kanssakaan vielä tule kauhean hyvin toimeen.

Mä ilmoittelen myöhemmin omat tietoni, jos (toivottavasti kun) on tarvetta. Laskettua-aikaa en lähde arvailemaan, mutta touko-kesäkuun vaihteeseen varmaan menee, jos sinne asti päästään. Mä olen niiiiiiin skeptinen. Eilen koira ponkaisi vauhtia ihan suoraan mun alavatsalta ja olin ihan varma, että saan keskenmenon. Ei se edes erityisemmin sattunut, eikä sen jälkeenkään ollut mitään tuntemuksia. Eikä koirakaan paina kuin 12kg, ettei mikään iso ole :D mitenniin herkkis?

Tulisipa kunnon raskausoireita. Mun pahoinvointikin on tosi lievää. Ja kirjaimellisesti aamupahoinvointia. Mutta sekin menee ohi, kun saa syötyä. Muuten huono olo tule vaan kovin nälkäisenä. Väsymystä en osaa oireeksi laskea, kun ennen energiajuomariippuvaisena en saa enää kofeiinia mistään, kun energiajuomia ei saa juoda, enkä tykkää kahvista. Että se väsymys voi johtua ihan siitäkin :D
 
Mulle voi päivittää 30.5/22v./ensimmäinen. Ellette potki pois, toukokuun odottajissa kaikki tuntuu vaan olevan jo niin pitkällä.. Synnytyssairaalasta ei mitään hajua, kun ollaan muuttamassa kevään aikana.

Jennyliini kiva ku teit listan :)
 
Aida1, mun mielestä ketään ei pidä potkia pois :) lasketut ajat voi muuttua ihan kenellä tahansa toukokuun puolelle, kenellä kesäkuun ensimmäisinä päivinä pitäisi olla. Voi olla, että itsekin olen toukokuinen ja jollain loppukuulaisella voi siirtyä heinäkuulle. Eiköhän me kaikki tänne mahduta :)

Enkä mä pistä pahakseni, jos olen vahingossa "väärässä kuussa", kun tyttöä odottaessa yksi tuttu kävi stalkkaamaan mun kommentteja ja sitten ne oli kaikkien tiedossa. Jos on väärässä ketjussa, niin tuttujen on vaikeampi löytää :D
 
  • Tykkää
Reactions: aida1
Moi,

Voisin liittyä teidän seuraan, vaikka aika arpapeliltähän tää tuntuu vielä tässä vaiheessa! Plussa tuli sunnuntaina ja oli vahvistunut eilen. Laskettu aika olis oikean kierron mukaan 3.6., mutta jos lasketaan neuvolan 28pv mukaan, niin sitten 29.5. Mutta mieluummin olen tosiaan täällä kesäkuisissa kun kuunvaihteeseen just osuu. Ja jos kaikki ei mene odotetusti, niin sitten vaan hattu kouraan ja takasin yrittämään!

Eli Boni/30/1/PS tai KOS

Ja niistä oireista... Ei kai vielä tässä vaiheessa paljoa kuulu ollakaan, mutta alavatsaa polttelee aika usein, etenkin öisin ja rinnat on arat. Muuta en oikeestaan oo huomannut.

Tsemppiä kaikille jatkoon! Aika tuntuu kyllä jotenkin matelevan näin aluksi... =)
 
BONI, meillä neuvolassa ne kysyy kierron pituuden ja sen perusteella antavat sen lasketun ajan. Ne sitte ultrassa tarkentuu, jos heittoo on +-5pvä neuvolan antamasta lasketusta niin sitte muuttavat. :)

Mullakin laskettu aika kesäkuulla mutta mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollu rd, joka on varmaan myös tässä. Niin varmaan käynnistävät ennen laskettua jos ei tule ite. :) Toi on ihan totta, vauvoja tulee toukokuun puolesta välistä melkeen heinäkuun puoleen väliin asti tässä ketjussa. :)

Mä voin listaa päivittää nyt tonne lokakuun loppuun asti, katotaan sitte jos joku muu haluaa jatkaa. :) Olis kiva jos toi olis tuolla ylhäällä ensimmäisenä. Mutta löytää kai sen tuostai? Vai tehdäänkö uus ketju?
 
Mulle voi tuohon listaan laittaa vielä että tämä on kolmas raskaus. 2- ja 4- vuotiaat lapset on ennestään. Muita tietoja en ainakaan tässä vaiheessa halua julkaista, kun tiedän monta tuttua jotka tällä palstalla on ;)

Mun mielestä joka kuukaudelle uus lista, että on helpompi seurata eikä tosiaan paisu monisatasivuiseksi. Voin kokeilla jossain vaiheessa päivitystä myös, jos osaan :)
 

Yhteistyössä