Kesäkuun kullanmurut 2015

Tänään tehty digi "Raskaana 2-3". Nyt voi jo vähän huokasta, hormoonitaso nousee. :) Lääkärissä kävin selkäkipujen takia, ei oikein osannu sanoa niihin mitään.. :/ Toivotaan että menee ohi. Niin ja muutti laskettua aikaa 29.5. Lähetteen laitto jo valmiiksi sokerirasitusta varten.. Yök..
 
*Tuiki* Myös minä olen lokakuisten ryhmässä viime vuodelta. Liekkö eri ryhmissä kumminkin ollaan? :)

Mulla on ollu tänään aika heikotuspäivä. Kävin ostamassa vihanneksia, juureksia ja currymango-kastiketta sekä raejuustoa. Feta unohtu kauppaan. :p Mun herkkua oli viime raskaudessakin kirsikkatomaatit, kurkku ja feta hyvällä salaattikastikkeella. :cool:

Saas nähdä, paljon paino tällä kertaa laskee. Ainakin luulen sen laskevan. :) Mulla on siis ylipainoa ja raskaus on niinku puhdistuskuuri mun keholle, koska mulle tulee ihan kamala himo kasviksiin ja salaatteihin ja en voi edes maistaa makeaa. :) Onneksi näin päin.

Mua on alkanu kamalasti jännittämään se varhaisultra. :ashamed: Joku pieni ääni pään sisällä kertoo juttuja, jotka saa pelkäämään. Eihän raskausoireet takaa mitään ja prosentit vaan pyörii mielessä. Mietin, että viimeksi olin niin onnekas ja sain vauvan syliin asti. Jos nyt käy sitten huonosti.. Tämä alkaa hiljalleen muistuttaa edellisen raskauden pelkoa. Kun nyt vaan pystyis pitämään pään kylmänä.. :(

Huolestunut Hopeakissa ja masunapero 5+0.
 
Tänään on soiteltu neuvolaan sekä sairaalaan jo ekaan ultraan (näin neuvottiin neuvolasta). Sairaalasta todettiin, että olen tosi ajoissa, mutta sitten myös jatkoi, että se on tosi hyvä juttu, koska heillä ajat menee tosi nopeasti. Ja meillä miehen kalenteri myös täyttyy niin nopeaan, että parempi vaan buukata sinne jo nyt kaikki mahdolliset. Saahan ne sitten peruttua, jos huonosti käy. Samoin yksityiselle jo sähköpostittelin ja sieltä varmaan varhaisultraa varailen parin viikon päähän.

Kiitos, joku oli veikannut jos olisi virtsatietulehdus nää mun kivut. En usko ainakaan aiempien kokemusten mukaan, mutta tosin voihan oireet olla nyt erilaiset. Ja luin, että monella ei välttämättä raskausaikana edes ole paljon oireita, mutta sitten verikokeista on tulehdus selvinnyt.

Olin tänään n. kk tauon jälkeen salilla (pitkä flunssakierre ollut) ja vähän pelotti treenata kun välillä tuntui mahassa. Rinnat on myös sen verran herkät, että jumpat tai tanssit tuskin onnistuu, kun pari kevyttä rentoutushyppyä teki jo kipeää. Mites muut kellä on kokemusta liikunnasta alkuraskaudessa?

Niin ja neuvola laski sen 28pv mukaan eli muutetaan sitten LA 29.5., vaikka tiedänkin itse lapsettomuushoitojen takia, että noin aikaisin ei "oikeasti" olisi...

Kovasti kyllä huolettaa, että onko siellä oikeasti elämää ja sujuuko kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
matruusi78
Mä mietin tuota telinevoimistelua et voinko syksyn jatkaavai pitääkö heti alkuunsa lopettaa? Viime keväänä kävin, mutta sillonkin lopetin kun sain tietää raskaudesta joka meni kesken sitten muutaman viikon päästä. Hyppimistä ilmapatjalla ja trampalla, kuperkeikkoja, käsillä seisontaa ja kärrynpyöriä sekä volttejahan se on ja niin tykkäisin, mutta ei uskalla riskiä ottaa, jos vihdoin pysyis alku sisällä. Onko kellään kokemusta tai töissä terveydenhuollon alalla tai liikunnanohjaajana niin jotta osaisi sanoa täähän jotain?
 
Onpas meitä jo paljon,kivaa :)
Päihteistä: tupakkaa en oo ikinä polttanu ja alkoaki on menny ehkä 2annosta vuodessa,eli uskoisin pärjääväni ilmankin.

Tulikin tosta mieleen et miten tarkkaan noudatatte noita ruokavalio rajotuksia? Musta on tullu ihan neuroottinen. Pehmeet juustot (raejuusto,feta,aura...) oon jättäny kokonaan ja karkeissaki on valikoima jääny aika pieneks ku kaikissa sekapusseissa on lakua tai salkkaria. Tuoteselosteitaki syynään hirmutarkkaan niitten makeutusaineitten varalta :D

aida ja pikkukaveri 5+3
 
Viimeksi muokattu:
"Mari"
Täältä yksi uusi mukaan! :) Laskettua aikaa en vielä uskalla arvailla kun nyt mennään joko viikoilla 4+2 tai 8+ :D Selvinnee aikanaan. Helmikuusta asti yritetty, tai on saanut tulla jos tulee ja eilen tuli testiin kaksi viivaa! :) Oireet (nenä on yliherkkä) on jatkunut jo pari viikkoa ja epäillään että olisi jo edellisellä kierrolla tärpännyt. Kotona meilä vilistää hyvää vauhtia kävelemään opetteleva 12/13 syntynyt pikkumies :)
 
aida1: Mä syön kyllä pästöroidusta maidosta valmistettuja juustoja ihan huoletta. Homejuustot on sitten asia erikseen, mutta esim.kotimaista fetaa uskallan syödä. Enemmän mua korpee nuo tyhjiöpakatut kalat... Siis kylmäsavulohihan on mun suurinta herkkua! Ja kuinka ilman sitä selviää ensi jouluna joulupöydästä! :xmas:

Tupakoinnin lopetin kun aloin odottamaan esikoista vuonna 2006... :D Alkoa ilman pystyn elämään (en sitä muutenkaan nauti kuin ehkä saunaoluen verran silloin tällöin). Ja vaikka tässä on moni sanonut, että "muut tekee mitä tekee", niin minä kyllä mitä nöyrimmin toivon että kaikki jättävät ne alkot ja tupakit pois! Tunnen läheisesti yhden perheen, jossa äidin raskauden aikaisesta tupakoinnista on ollut inhottavia seurauksia lapselle. Alkoholin vaaroista ei varmaan edes tarvitse erikseen mainita. Terveisin kukkahattutäti... :xmas:

Mut hei! Mites toi kahvi? Sitä suositellaan vissiin vähentämään raskausaikana. Itsehän olen normisti ihan kahviaddikti, mutta "onneksi" se ei ole nyt edes niin maistunut... Oletteko muut tarkkailleet jo kahvin juontia?
 
Hopeakissa, toivottavasti se pieni ääni en ole minä :D mä en oikeasti halua lietsoa pelkoa ja huolta, vaikka omaa pelkoani purankin tänne. Tuntuu, ettei mies oikein ymmärrä. Se vaan sanoo aina, että turha sitä on etukäteen murehtia. Helppo sen on sanoa, kun mä ne fyysiset kivut ja tuntemukset kärsin, enkä haluaisi kokea sitä enää ikinä. Tänään olisi laskettuaika...

Kahvista, mä en normaalistikaan juo kahvia ollenkaan. Sokerittomat energiajuomat on olleet mun pahe, mutta ne lopetin heti, kun sain haalean plussan testiin. Yllättävän pienet on olleet vieroitusoireet.

Mä käytän tuorejuustoa ihan huoletta ruuan laitossa. Silloinhan sen kuumentaa, joten listeriariskiä ei ole. Kotimaiset tuorejuustot on ihan turvallisia. Tyttöä odottaessa kysyin suoraan Valiolta :D tyttöä odottaessa söin myös itse savustettua kalaa. Salmiakkia ja lakua uskallan syödä pieniä määriä. En kuitenkaan joka päivä niitä syö. Tässä raskaudessa olen kyllä muuten tosi hysteerinen kaiken suhteen, mitä suuhuni laitan :D se keskenmeno kummittelee, vaikka en uskokkaan, että itse sitä mitenkään aiheutin.

Viime yönä heräsin ja arvoin pari tuntia lähdenkö juomaan mehua, syömään jotain pientä vai oksentamaan :D edelleen on huono olo. Ensi yöksi otan pillimehupurkin yöpöydälle. Pahoinvointi ei sinällään häiritse, kunhan kaikki nyt vaan menisi hyvin loppuun saakka. Taapero on se, joka käy sääliksi, kun seurustelen lähinnä täältä sohvalta. Mutta onneksi meillä on tuo karvainen lauma, joiden kanssa tuo mielellään touhuaa :)
 
Täähän on jo nyt ihan yhtä odottamista! Seuraava etappi varhaisultra.
Oireita ei muuta kun rinnat arat..

Syöttekö vitamiineja purkista? Itse syön foolihappoa ja D-vitamiinia.
Ruokajutuista en oikein tiedä mitä ajatella. Yritän nyt elää mahdollisimman tavallista elämää, myös ruoan suhteen
 
Täältä ilmoittautuisi yksi uusi kesäkuisen odottaja mukaan :wave:
Taustalla olen seuraillut teitä ja jännäillyt miten tässä kierrossa käy ja nyt kun tuli jo toiseen testiin plussa, niin alan pikkuhiljaa uskoa että meillekin on tulossa vauva :heart:

Meillä on 7/11 syntynyt tyttö ja pitkällisen kypsyttelyn jälkeen heinäkuussa alkoi toisen yritys. Jostain syystä tässä kierrossa ovis tuli melkein viikon myöhässä ja sen takia luulen että la voi myös heittää melkein viikolla. Eli menkoista laskettuna la on 5.6., mutta hedelmöityksestä 10.6. Meinasin tehdä vielä huomenna digin ja katsoa mitä se näyttää...

Täällä oli kyselty liikkumisista. Itse käyn kahdesti viikossa salilla ja ainakaan vielä ei ole tullut siitä mitään. Juoksemassa käyn myös toiset kaksi kertaa viikossa ja tänään tuli kyllä tehtyä aika korkeasykkeinen lenkki...

Syömisiin en ole vielä osannut puuttua, kai tässä pikkuhiljaa alkaa vähän katsoa ettei nyt hirmu vanhoja tuorejuustoja jne. syö. Ekasta otin aika rennosti, mutta katsotaan miten tämän toisen kanssa nyt käy :)

Minut voi myös päivittää listalle, la voin ehkä päivittää huomisen testin jälkeen tarkemmaksi. 5.6. tai 10.6, Hepuli_, 30, 2., TYKS.

En ihan vielä lähde face-ryhmään mukaan, mutta enköhän pikkuhiljaa lämpeä ajatukselle :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan! Hienoa, kun porukka kasvaa. :)

Unohdin tosiaan kommentoida tuota alkoholi- ja tupakka-asiaa ja jottei kukaan vaan ajattele, että välttelen aihetta (;)), niin tosiaan ikinä en ole polttanut ja viiniä juonut pari lasia viikonloppuisin tai hyvän ruuan kanssa. Nyt ei ole edes alkoholia tehnyt mieli ja tarvittaessa juon alkoholitonta versiota. Tosin en kyllä usko, että yhdestä suullisesta viiniä olisi vielä haittaa, mutta luulen, että omalla kohdallani sekin jää...

Vitamiineja syön niin kuin koko yrityksen ajankin (raskaana oleville suunniteltua monivitamiinia, D3, magnesiumsitraattia). Nyt meinasin ostaa vielä maitohappobakteereja ja kalsiumia (syön vähän maitotuotteita).

Ruuan suhteen en pingota, mutta yritän välttää kyllä kiellettyjä juttuja. Salmiakki ja laku on melkein ainoat herkut mitä syön, joten niiden kanssa tulee olemaan tiukkaa, mutta pitäydyn pienissä määrissä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hepuli_
Mulla jäi näköjään tuo alkoholi/tupakka-asia välistä. Eli tupakkaa en ole polttanut ja alkoholia menee niin vähän, että en näe siinä mitään ongelmaa. Voin sitten tarvittaessa juoda yhden alkoholittoman siiderin tai lasin limpparia :)

Vitamiineista ei mene kuin D-vitamiini, voisin kyllä harkita jotain muutakin. Syökö kaikki tuota raskaana oleville tarkoitettua monivitamiinivalmistetta?
 
Heippa. Varovaisesti kyselen, että onko täällä kaikki suunnitellusti raskaana? Itselläni on ilmeisesti käynyt onnellinen vahinko ja edes mies ei vielä tiedä... Huomenna teen varmistustestin vielä, mutta oireet kertoivat jo viikko sitten asian laidan! Tänään olisi 4+0.
 
Mae
Jos uskaltautuisin hiipiä joukkoon mukaan... Tiesin jo viime viikolla olevani raskaana (on niin vahvat oireet; väsymys, rintojen järkky kipu ja kuvotus), mutta tänään tein sitten jonkun kaupan liuskatestin. Niin vaan siihen pamahti heti 2 viivaa. Ei siis kauhean epäselvää.

La olis ehkä 4.6, mulla epäsäännöllinen kierto, mutta toi ois ehkä lähimpänä.

Eli listoille vois laittaa Mae/30/3. lapsi/KOKS
 
"kissu"
Onko toi fb ryhmä niin ettei sitä näe kuin jäsenet ja jos sinne liittyy niin kukaan ei näe? En haluaisi vielä kenenkään fb kamun tietävän raskaudesta.. Mulla nyt kolmas tulossa ja alustava La 1.6.15
 
Heip,

enpä oo paljoa kirjoitellut, kun olen yrittänyt pysyä housuissani tämän raskauden kanssa =) Kun en oikeen voi uskoa todeksi ja ottaa rennosti...

Ne ketkä meinaa mennä, niin millä r-viikoilla menette varhaisultraan?Mulla näkyi esikoisen syke jo 6+0 mutta se on kai aika aikaisin...itse mietin,että mille ajankohdalle se kannattaisi varata?Ja tietääkö kukaan mitään inhimillisen hintaista paikkaa pk-seudulta?

Onko muilla selkä/lantiosärkyä?Mulla särkee lantiota ja nivusia...toivottavasti se ei tarkoita mitään pahaa!

Oireina mulla ihan jatkuva väsymys ja palelu.Tosin ton väsymyksen voi jättää ihan oman onnensa nojaan, sillä taapero pitää äidin liikkeessä :heart:
 

Yhteistyössä