Heinäkuun Hellemasut-15 *Huhtikuussa*

EX4
Heinäkuun Hellemasut Huhtikuussa!







Päivityspyynnöt punaisella!

26.6.
KeepGoing--Neljäs--30--JS / Poikalupaus
Vannila--Kolmas--29--TAYS
jammailen--Esikoinen--24--?/ tyttölupaus

27.6
Marie82 --toinen--32--?/ Poikalupaus*

1.7.
EX4--Kuudes--40--OYS / Poikalupaus
Pompelo--Viides--28--?
Annuu--Esikoinen--25--TYKS / Tyttölupaus
Tahti90--Esikoinen--24--TYKS
StaRR--Esikoinen-32--SeKS / poikalupaus
Aurora_--Esikoinen--26--Ulkomailla

2.7.
Aali--Kolmas--29--OYS
hentokuiskaus--Esikoinen--24--TAYS
Kuura Karpalo--??--??--??
VaniljaRose,--Toinen--25--OYS

3.7.
Bodeguero--Toinen-- 36--PS*
Amy2--Esikoinen--30--?
Winny--Esikoinen--27--TAYS
Tariina--Toinen--28--K-PKS

4.7.
crea--Neljäs--25--SAS
Mar Mar--Esikoinen--25-EKKS*
VILIINA84--30--Kolmas--KYS
Lillian-83--Neljäs--31--TYKS

5.7.
kaalimaankakara--Toinen--32--TYKS
riikkunen--Kolmas--28--PKKS / Poikalupaus
Yllätysäippä--Kuudes--39--OYS*
Nannanas--Neljäs--32--PHKS*
Ricardina--Esikoinen--30--JS*

6.7.
NelHM--Viides--32-KYS

7.7.
Almond--Neljäs--24--?*
HappyFeet--Toinen--29--TAYS / Poikalupaus
Sas--Toinen--?--TAYS

8.7.
handed--Toinen--33--JS
Alinaa--Kolmas--31--KOS
Alexandra_--Toinen--25--KYS

9.7.*
Onnen Keiju--Toinen--29--?

10.7.
Susunasu--Kolmas--26--KYS*
Udafina--Esikoinen--30--??
Toivottavasti--Toinen--35--?
Annimiina89--Esikoinen--25--KAKS

11.7.
anNa87--Toinen--27--??
Utuinen--Toinen--25--JS
Aurinko86--Esikoinen--28--TYKS

12.7.
Hanna-Maria88--??--??--??
Pihlanen--Toinen--29--K-HKS/ tyttölupaus
Ellistiina--Kolmas--36--?
ipna--Kolmas--35--PS/ Poikalupaus*

13.7.
Minnimys--Esikoinen--25--KOS
Tabasco1--Esikoinen--27--KOS
samour_--Esikoinen--30--JS

14.7.
Nemmee--Esikoinen--22--TYKS*
Lumilin--Esikoinen--25--TYKS*

15.7.
Saratin--Toinen--29--KOS
jenko--Ensimmäinen--26--JS

16.7.
Minnie82--Toinen--32--PKKS
Hilirimpsu--Toinen--26--KOS

17.7.
Salla07--Neljäs--28--KSKS/Poikalupaus*
Syysihme--Toinen--38--VKS

18.7.
Zzara--Toinen--25--??
Angelica--Toinen--30--KOS

19.7.
Zeni--Neljäs--30--PHKS/ Tyttölupaus
Aatoel--Kolmas--??--KOS
Pajunkissa-85--Kolmas--29--??/ tyttölupaus
inppa--Esikoinen--24--OYS
Tammikuinen--?--30--PHKS

20.7.
Säihkiss--Esikoinen--35--PHKS/ Tyttölupaus*
Nohmu--30--Esikoinen--TYKS
Rompe--Esikoinen--25--KOS
Aatoel--Kolmas--34--KOS/NKL
Terhitär --Esikoinen --32--KOS /Poikalupaus*

21.7.
An79--Kolmas--35--SATKS / poikalupaus
littlelion--Toinen--29--MKS/ poikalupaus
Lapanen85--Toinen--29--KYS/ poikalupaus

22.7.*
Mariiii--Esikoinen--24--??
SalVe--Kolmas--31--KOS
Tinttamariina77--Viides--37--TAYS

23.7.
{Anskutin}--Toinen--31--TAYS

24.7.
Piatu--Esikoinen--28--LKS/ tyttölupaus

25.7.
UmmIman--Esikoinen--29--Ulkomailla

26.7.
Laakeri92--Toinen--22--K-PKS
Janke--Kolmas--?--JS*

27.7.
Hiitu--Esikoinen--21--KOS
Marya--Kolmas--30--SEKS
Ninuka--Esikoinen--36--?

28.7.
Cassis--Esikoinen--31--LKS
Illusia83--Esikoinen--31--HYS
*Tiuhti*--Esikoinen--26--KOKS
Muumimammutti--Viides--37--KPKS*
-kata--Esikoinen--??--??

29.7.
Tiha--Esikoinen--25--KYS
Yemi--Esikoinen--20--?*
Pikkumyy88--Toinen--26--JS

30.7.
Smaise--Neljäs--36--?

31.7.
Sohvi--Neljäs--37--KOS*
mrs.k--Esikoinen--26--?

1.8.
astrea--Esikoinen--33--SeKS



Surun kokeneet :hug:
Nalle Luppis
Veera_M
VeraS
Riinanen
Frustiina
Vauvahaaveilija87


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS*= Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala

VANHAT PINOT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...emasut-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-joulukuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-tammikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...5-helmikuussa/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2439527-heinakuun-hellemasut-15-maaliskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Huhtikuu jo :heart: Kiitos uudesta pinosta, mä meinasin jo alkaa ahertaa ja koettaa et saanko ketjua aikaseks! :D
Kylläpäs nää viikot ja kuukaudet menee muuten nopeesti. Laskin just tänään et jos laskettuun aikaan asti mennään niin tänään olis tasan 13 viikkoa h-hetkeen :O Luulen kyllä et mulla käynnistetään aiemmin rb:n johdosta mut kauhee miten lyhyt aika :D Ja vasta jännitettiin nt-ultraa..
Kävin tänään hammaslääkärissä hiotuttamassa yhtä lohkeamaa ja hetken se tuntuikin ihan hyvältä mut taas tuntuu et joku hankais johonkin.. kuukauden päästä olis aika toisen hampaan juurihoitoon niin pitää sit taas tuosta mainita et kattovat sitä ellei siihen kipua ennen ens kuuta tuu.. miten voikin olla inhottava vaiva mut toisaalta niin pikku juttu.
Oon tullu siihen tulokseen et mulla on liitoskipuja. Ja veemäisiä semmosia. Oikeeseen nivuseen ja tohon häpykummulle iskee kävellessä ja alamaha meinaa suorastaan räjähtää aika ajoin jos istun liikaa tai sit satun vaikka hengittämään ja koukistumaan väärin. Arrggh. Muutenkin joka paikkaan vihloo ja kolottaa, vali vali.
Huomenna ois aamulla äitipolille taas aika, saas nähdä miten tuolla masussa on kasvettu. Samma pääsee vähän isompaan kaupunkiin ostoksille, mitenköhän jaksan kinkata kaupassa :rolleyes:
Rintojen kutina on taas tänään ollu aivan järkyttävää. Raavin toista rintaa niin et se on ihan ihottumassa ja sellasta punaista näppyä täynnä. Saa lääkäri huomenna katsoa sitäkin..
Ihanan aurinkoista kevään odottelua!

StaRR 27+0
 
EX4
Moikka

StaRR huomasin juuri että oltiin juuri samaa aikaa "liikenteessä" tekemässä pinoa! :)

Viikot vierii vain eteenpäin, nyt on jo pääsiäinen ja tuntuu jotenkin uskomattomalta että aika on mennyt näin hurjan nopeasti!
Työt jatkuu ja kaikki on sujunut hyvin tähän asti. Ei ole raskaus tuonut ongelmia siihen, kun tuo masukin on aika pieni vielä. Ikinä en uskoisi olevan näin pitkällä mahan koon perusteella.

27+0 poksahti tänään! Olo on pysynyt hyvänä, ei särkyjä eikä muuta ongelmaa. Joka viikkoinen jooga on auttanut nivuskipuihin mitä on silloin tällöin ilmennyt työpäivän jälkeen.
Rintojen iho on mulla kanssa kutinut jonkun verra, tissit on saanut vähä muotoa! Perusrasvaa aamuisin ja iltaisin vaan niin vähän rauhoittaa.

Eipä kai muuta ihmeellistä, jotain piti kommentoida mutta nyt iskee pää ihan tyhjää, taitaa sänky kutsua.

EX4 ja Eppu 27+0
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
EX4 Kiitos uudesta pinosta =). Ja ihan vähä kade noista sun oloista olen.. siis olomattomuuksista :D :D

StaRR Minäkin laskenut viikkoja =). Ja laskut jää kyllä kesäkuun puolelle. En ikinä usko pysyväni kasassa heinäkuun puolelle. Että sellanen 12 viikkoa vois olla mulle realistinen aika tästä hetkestä laskettuna, ja sekin tuntuu liian pitkälle ajalle. Mutta veikkaan että 38, max39 kun syntyy. Oikeesti minä halkeen ennen kun tämä syntyy. Mulla kans valivali mutta minkäs teet kun olo on todella tukala. Mulle pelkkä kävely on jo todella haastavaa. Vaapun ja keinun ja könkkään ja samalla jupisen keskenäni mihin kaikkialle sattuu :D. Ei vaa kroppa kestä tätä tilaa enää.
Nyt painin nälän kanssa. Kun tuo 12h paasto niin en ehtinyt syödä kunnolla kun unohdin koko rasituksen ja olin asioita hoitamassa kun ois pitänyt olla syömässä. Että mänen nyt makkuuksiin ja Luoja auttakoot kanssaeläjiä kun äiti ei saa aamulla kahvia. Koitan mahdollisimman vähän aikaa hengata hereillä tässä kotona aamulla. Oon joka aamu niin äkänen siihen asti kunnes saan kahvia ja ruokaa.. mutta kyllähän minä iso tyttö selviän huomisen aamun.. ehkä :D

Palaan aamulla tänne roikkuu kun tylsää siellä se 2h istuskella. Öitä kaikille =)
 
Huomenia

Eihän tää rasitushomma ihan putkeen lähtenyt, pyynnöt oli tekemättä! Mur! Ite vielä th varas ajan labraan siinä vastaanotolla. Mutta onneksi uskoi kyllä että en huvikseen tänne ole tullut notkumaan ja aloitti rasituksen. Kipaisin äsken tonne neuvolan puolelle ja eka terkkaa joka vastaan tuli, pyysin laittaa pyynnöt koneelle. Ja tuttujahan tässä kaikkien kansss on ni ei ongelmaa =).
Kamala on tää kofeiinirriipuvuudesta johtuva päänsärky. Mulla on kellontarkka pää kahvin suhteen ja kun en ikinä nuku yli seiskan, niin kauhee jysäri ollu koko aamun. Onneksi tietää ettö se helpottaa heti ku pääsen kupposen äärelle =).
Kamalaa muuten toi litku. Hyi helvata ku meinas yököttää ja pikku huikilla varmaan kymmenisen minuuttia sitä litkin alas. Jänskättää onko näissä kyt mitään... ikinä ei ole ollut mutta jotenkin sitä kaikkea manailee ja kovin yleistä radi on.

Jaarittelut sikseen. Jään odottelee muiden postauksia =). Tuun kertoo tulokset kun soitan ne klo 12-13 soittotunnilla.

Nelli & Timpsu 26 + 3
 
Huomenta!

Kiitos uudesta pinosta! Ite oon niin harvoin oikein koneella, että päivityshommat ei oikein onnistu, enkä kyllä varmaan osaisikaan..

Tsemppiä Nelli! Pian se on ohi! Mä tuskailin kans sen ekan rasituksen kans, että kuinka pärjään sen paaston kun silloin kävin yölläkin syömässä. Saa nähdä kuinka sen toisen kanssa käy.

Täällä on kans tullut ekat ikävät oireet, oletan niitä liitoskivuiksi. Selkään on alkanut sattumaan ja olen tullut siihen tulokseen että olen päässyt vähällä tähän asti vain ja ainoastaan siksi, että olen tällä hetkellä kotirouva.

Te aiemmin jo synnyttäneet. Onko teillä kenelläkään ollut raskausmyrkytystä? Mulla iski yöllä pelko siitä. Eilen olin monta tuntia kaupoissa keräämässä pääsiäistarvikkeita ja autossa tuli vihlova tunne ylämahaan noin kämmenenleveyden verran navan yläpuolelle, selkeä viiva joka meni kyljestä kylkeen, kaupassa tuli oksettava olo ja yöllä heräsin vessaan niin kädet oli niin turvoksissa, että niitä pakotti. Yö kun oli niin eihän sen pelon jälkeen kauheasti uni tullut. :/ Mietin jo sitäkin kun äidilläni on ollut raskauksien kanssa ongelmia ja kolme keskenmenoa puolen välin jälkeen. Mun ja veljeni raskauksien aikaan äiti on ollut melkein puoli vuotta vuodelevossa. Mutta en voi häneltä enää mitään kysyä kun äidilläni on alzhaimer, eikä ole puhunut kohta kahteen vuoteen sanaakaan. Yritin soittaa äippäpolille aamulle mutta sieltä tuli vain vastaajaa. Taidan mennä yrittämään uudestaan...

edit: Sain äpolin kiinni ja oli täti sitä mieltä että soittaa neuvolaan tarkistusaikaa. Nyt siis odotellaan uusi tunti että siellä aukeaa puhelinlinjat ja toivotaan että pääsen heti läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Prkl.... Kaikki sokeriarvot koholla... näköjään tämä poikaraskaus on mun elimistölle pahempi rasitus kuin nuo tyttöraskaudet. Kaksi aikaisempaa raskautta on mennyt hienoilla arvoilla. Sitten tuolla on vielä tuo harjoiteleva neuvolantäti (tai itseasiassa setä) niin on tietysti ihan oppikirjamaisen tarkka.

Ei hyvä päivä ollenkaan.....

ipna 25+4
 
Ainiin ja yölläkin tuli nukuttua sohvalla kun närästi niin paljon ettei pystynyt makuulla nukkumaan vaan piti olla istuvassa asennossa.

Anteeksi valitus, mutta nyt on vaan huono päivä.

ipna 25+4
 
ipna Halit sinulle! Tosi harmi että nyt noi sokerit hälytti, jos aiemmin oot selvinny "puhtain paperein". Ja tuo kun ottaa tarpeeksi paljon aivoon ni alkaa ottaa aivoon se, että ottaa aivoon :D. Vähän liian usein nykyään sellasia päiviä itelläni.

En nyt halua kehuskella kun just toisella päinvastoin tilanne, mutta pakko mainita silti, että mulla rasituksesta hyvät arvot. Paasto 4.6, 1h 6.3 ja 2h 4.5. Että ei lähelläkään. Kyllä niin paljon vastustelloo kaikki muu, että ihan kiva ku tuo asia edes ok. Sit siinä oli pvk ja ths, nekin kaikki ok. Hb laskenu 143sta 127een mutta hyvä sekin vielä.

Oikein ihanaa pääsiäisen aikaa ja toivottavasti monella lomaa. Huilatkee, ketkä siihen pystyy ja nauttikeehan munnaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: ipna
nelHM ei tässä mitään, hienot arvot sinulla! Samaa luokkaa kuin minulla aiemmissa raskauksissa. No kävin neuvolassa ja ei ollutkaan se harjoittelija vaan vähän kokeneempi, joten kiva käynti. Sain mittarin ja ohjeet joten näillä mennään :)... lähete polille ja jos jotain positiivista niin saapahan pari ylimääräistä ultraa :D...

Munat (ainakin ne suklaiset) jää tosin nyt nauttimatta :(... kun pitää tsekata ruokavalio ja arvot 3 pv putkeen joka ruokailulla.
 
Hyvää huhtikuuta kaikille!

Vois mennä lujempaakin. Supistuksia on ollut monta viikkoa. Parin yön huonompien unien jälkeen supistin töissä koko päivän x4-6/h, missä vaiheessa mun töitä vähennettiin. Se ei valitettavasti riittänyt ja olen ollut kotona levossa. :| Kotonakin liika touhuaminen tai vaikka kaupassakäynti alkaa heti supistamaan.

Tärkein on kunnossa eli jälkikasvulla menee lujaa eikä kohdunkaula ole muuttunut. Plv piti tarkistaa, mutta mitään VTI-oireita ei ole. Olisin mieluusti töissä, mutta tälle ei vaan voi mitään. Jos jotain hyvää, tuleepa vihdoin otettua levon kannalta!

Hyvää pääsiäistä kaikille!

-Ninuka h23, saikkuautomaatilla
 
ipna Voihan noita arvoja. Mut ei se maailmanloppu oo, tän kans pärjää. Ja tietty ne ylimääräiset ultrat =) Mulla on 4 viikon välein kontrolli radin takia ja aina ultrataan ja tutkitaan ja hutkitaan. Myöhemmin vissiin vieläkin useemmin saa tuolla äippäpolillä hypätä.

nelHM Hyvä et oli ihanteelliset arvot =)

Mulla oli tänään äitipolikäynti taas kun edellisestä vierailusta siellä oli kulunut jo se 4 viikkoa. Tuntuu et vastahan olin siellä viimeks joten aika todellakin menee noppeesti. Pissanäyte ok ja gyn.tutkimuksessa kaikki ok, ei tulehduksia. Mun kivut luokiteltiin siellä liitos-ja kasvukivuiksi. Vauvalla kaikki hyvin, vastasi noin 2vkoa isompaa viikoiltaan kuin on. Juttelin myös sisätautilääkärin kanssa taas ja nyt vihdoin ja viimeinen taisin saada sen kuuluisan "sysäyksen" että haluan välttää kaikkea epäterveellistä ja syödä terveellisesti, vähän kerrallaan. Tämä herääminen saattaa johtua siitä kun lääkäri laittoi apteekkiin valmiiksi jo raketti-insuliinin et jos mun aamupalan jälk. arvot on vielä nyt muutaman päivän päästä koholla niin joudun alottaa sen toisenkin insuliinin aamuun. Tätä en halua joten nyt oon oikeesti sitoutunut tähän hommaan. Vauvan takia :heart: Siellä ultrassa potra-poika esitteli sukukalleuksiaan taas :D
Paljastui myös et mulle on tullut kilpirauhasen vajaatoiminta nyt raskausaikana. Sain lääkityksen. Mulla on aiemminkin sitä testailtu koska mun äidillä on sama mut aina ennen raskautta mun arvot ok. Saattaa kuulemma olla vain raskausaikana tai sit jäädä mulle.. toivotaan et on vaan yks raskaus"vaiva" lisää. Se selittää ainakin osittain varmaan mun mieletöntä ja jatkuvaa väsymystä. Ja ehkä kiukkusuutta? :rolleyes:

Oli kyllä kiva päivä kaupungissa. Shoppailua yms. mutta väsyin helposti ja nopeasti. Kolotti, mahaan vihloi ja väsytti. Ei jaksa enää kierrellä. Pitää päästä istumaan =)
Uus aika taas tän kuun lopulla ja taas sitä ennen verikokeet.
Väsynyt mut kiva olo et kaikki on hyvin ja varsinkin vauvalla menee hienosti. Vähän jännittää ettei vauva kasva kamalan isoksi mut kaippa siitäkin sit keskustellaan erikseen esim. synnytykseen liittyen. Nyt oli poika kääntynyt oikein päin mut voihan asento vielä vaihdella montakin kertaa.

Ihanaa iltaa kaikille!

StaRR 27+1
 
Pitkästä aikaa!

On murhetta ja huolta riittänyt..

17.3-24.3 meni kokonaan sairaalassa, ärtynyt ruokatorvi aiheutti runsaasti kirvelyä ja poltetta kun joutui oksentamaan, lisäksi olin nesteytyksessä jälleen.
Olo teki silloin äkkikäännöksiä, lisäksi kuvioon astui lonkkasäryt ja supistukset. Supistukset tulee voimakkaina kun olen oksentanut niin sen jälkeen. Sairaalalla sitte kiersin jos jonkun näköiset erikoislääkärit..
Kokeiltiin raskaana olevalle sopivia pahoinvointilääkeitä ym. Valitettavasti pahoinvointilääkkeet eivät edelleenkään auttaneet.

Kotona ollaan oltu nyt 9pv ja sama olo jatkuu.. Ruokatorven polte saatiin kuriin lääkkeillä ja enää tuntuu cain vähän poltetta. Oksentaminen jatkuu eikä loppua näy. Supistuksia on silloin tällöin jos olen paljon oksentanut ja lonkat särkee kun ei ole mitään tullut tehtyä ja liikkuminen on vähäistä.
Vitamiineja ja ravintoliuoksilla saadaan varmistettua että vauva varmasti kasvaa.

Eipä tässä mitää muuta kun kärvistellään eteenpäin :/

Annu 27+1
 
Heipparallaa!

Tsemppiä kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville! Etenkin Annulle :hug: Mä liityn tosin tähän kärvistelijöiden joukkoon, saas nähdä kuinka pitkään selviän töissä. Tänään supisti/kivisti/sattui niin paljon töiden jälkeen, että en päässyt lähtemään pankkiautomaatilta. Sitä perässä seissyttä naista varmaan harmitti kun jäin hetkeksi homehtumaan siihen maatin viereen.. Mutta siis alavatsalla ja välillä selässäkin on välillä todella ikäviä kipuja. Ei niinkään liitoskipumaisia vaan supistustyyppisiä. Katson vielä ensi viikon ja sitten on jo pakko tehdä ratkaisuja. Kesäloman alkuun on näillä näkymin se 1,5 kuukautta, mutta en taida selvitä sinne asti ilman saikkua. 2,5 viikon päästä on taas äitipolikäynti ja siellä sitten viimeistään tarkistutan ettei paikat ole päässeet pehmenemään.

Radi sai tänään uuden lääkkeen kun aloitettiin iltainsuliini. Ei auttanu merformiini tarpeeksi. Viikko sitten tosiaan sain tietää että olin syönyt sitä liian suurta annosta ja ilmeisesti sen myötä paastoarvot oli hyvät. Kun pudotin annosta, nousi paastoarvot taas. Siispä nyt kokeillaan iltainsuliinia. Viimeksi kun viikko sitten ultrattiin, oli vauva ihan keskikäyrällä, joten kokoon nää aamujen heittelyt ei ainakaan ole vielä vaikuttanut. Syömisen jälkeisissä arvoissahan mulla ei tosiaan ole ongelmaa ollutkaan. Onneksi.

Perätilasynnytys oli pohdituttanut ja sitä olen täälläkin pohtinut, kun tuo laps tuntuu olevan napakasti pylly ja melkein jalat edellä tulossa. Potkut tuntuu edelleen tuolla "porteilla" :D joten jännityksellä odotan sitä muljausta kun hän päättää kääntyä. Esikoisen tarjontaa pitääkin muistaa kurkata neuvolakortista, koska muistan hyvinkin sen ainoan kerran kun tunsin kunnon muljauksen ja silloin hän taisi kääntää päänsä ovia kohti. Se oli puolenvälin paikkeilla, joten tääkin vois jo vihdoin.

Mutta siis siihen perätilasynnytykseen, niin luultavasti lähtisin sitä kokeilemaan. Esikoinen tuli aika leppoisasti ulos loppujen lopuksi, joten luulen, että tilaa on vähän erikoisemmallekin paketille. Mutta se nähdään sitten kun sinne päästään. Istukka on tosin takaseinässä, että voihan sitä ilmeisesti koittaa sitten kääntää.

Nyt ihanaa pääsiäistä kaikille! Mä lähden pakkaamaan kun suunnataan miehen kanssa Tallinnaan kaksistaan lomalle ja viedään tuo tytär mummulaan hoitoon. Pari yötä ihanaa rentoutumista ja lepoa :)

Anskutin ja Muikku 24+0 (piumpoks!)
 
{Anskutin} Mulla kans vauva keskikäyrillä kauan aikaa riippumatta siitä ettei aamuarvoja oo vieläkään saatu kohilleen mut tänään äpolilla tosiaan vastas muutamaa viikkoo isompaa kuin viikot on eli nyt yläkäyrällä jo ja kasvu vaan kiihtyy seuraavien viikkojen aikana.. hjälps :)

Tuosta perätilasynnytyksestä niin en oikeasti tiedä mitä tekisin. Saattaa olla et päätyisin sektion kannalle kun pelottais niin synnyttää vauva jalat eellä.. toivottavasti kaikilla kääntyy sit ennen h-hetkeä :)
 
Huomenta

Voi annuu :(. Minä lähetän ihan kaikki halaukset ja jaksamiset sinulle! Ei tuo ole ihmisen elämää! Onneksi vauva voi hyvin ja kasvaa. Mutta oot sinä kovilla. Ei pysty edes kuvittelemaan. Voimia!!! <3

Kovasti myös jaksamista muista vaivoista kärsiville! Vielä ois aikaa kärvistellä. Välillä miettii että kuinka sitä kestää mutta onhan tuota ennennii mänty vaikka piä polovissa :D. Niin kauan homma ok kun tuo alakerta ei ala kypsyä tilanteeseen yläkerran lailla :D.

Kurjat on nämä pyhien kelit.. tekis mieli ulkoilla mutta oma piha on niin kurassa että siinä ei voi olla yhtään ja kauas ei enää kykene liikua. Pitänee vaikka uimareissu tmv . kehitellä lapsukaisille.

Nelli & Timpsu 26 + 4
 
Hrimuisesti tsemppiä kaikille jotka taistelee raskausajan vaivojen kanssa. Hävettää melkein voida näin hyvin. Harmittaa todella paljon teidän puolesta.

Tänään aloitettu mittaaminen paastoarvolla, joka ei voisi olla paljoakaan parempi eli 4,7 :). Nyt sitten jänskättää aamupalan jälkeinen ateria, tosiaan aion ottaa tämän ihan tosissani ja aion syödä niin hyvin kuin mahdollista ohjeiden mukaan. Perusterveellistähän se on eikä mun mielestä siinä mitään ihmeelistä ole ja eipä se tosiaan haittaa jos paino jämähtäisi tähän tai vaikka tippuisi ;).

StaRR tuo on kyllä aika hurjaa jos vauva on jo 2 viikkoa isompi, mä en jotenkin usko että musta kovin isoja vauvoja ulos tulisi. Esikoinen oli sga lapsi ja painoi 2450g syntyessään toinen oli sitten melkein kiloa painavampi, mutta pieni hänkin keskiarvoon nähden. Onneksi olet seurannassa ettei vauva pääse liian isoksi kasvamaan.

Hyvää, rentouttavaa ja toivottavasti hyvinvoivaa pääsiäistä!

Ipna 25+5
 
On tuo mittaaminen tarkkaa. Ensin kun mittasin oli 8,4 ja sitten 10 min myöhemmin 7,3. Eli kumpaa nyt sitten uskoa kun en ihan tarkkaa aikaa muista koska lopetin aamupalan syömisen. No ensi kerralla pitää katsoa tarkemmin kellosta aika.

Ipna
 
Voi Annuu, tulee niin paha mieli sun puolesta :( Ei todella ole inhimillistä tuo sun elämä tällä hetkellä. Roppakaupalla voimia sulle ja kaikki enkelit huolehtimaan sun ja vauvan voinnista!

Täällä alkoi ke-yönä ihmeellinen kipu oikealla alavatsalla. Paikannan sen jonnekin kohdun seinämän tienoille eli en usko että liitoskivuista on kyse. Keskiviikko meni tosi vaivaisena eikä kipu hellittänyt koko päivänä ja illalla aattelin että jos jatkuu torstaina niin soitan neuvolaan tai polille mitä pitää tehdä mut se sitten helpotti kuitenkin. Viime yönä kipuili taas mutta nyt on hyvä. Typy potkii ja liikkuu tomerasti, joten enempää en ole asiasta vielä huolestunut mutta mistä näistä tietää mikä on normaalia ja mistä pitää oikeasti olla huolissaan?!

Rentoa pääsiäistä kaikille ja mahdollisimman hyviä vointeja!

Säihkiss 24+4
 
StaRR joo totesin että jonkun muistutuksen tarviin. Kaikki muut arvot on olleet tosi hyviä tänään joten veikkaan ajoitusta tuossa aamupalan jälkeisessä mittauksessa tai sitten puuro nostattaa arvoja. Usko on kova että ruokavalio riittää tämän hoitamiseksi :), tulipahan tehtyä sitten täyskäännös noiden herkkujen suhteen. Hyvä vaan näin...

Ipna 25+5
 
Ipna Hieno asenne sulla. Vois olla mulla ainut tuo radi millä jäis turha herkuttelu pois. Oon vaan sellanen herkkusuu että pakko jotain pientä kerran päivässä saada. Jospa toi riittäs sulla =)

Tänne ei kuulu hyvää.. surua, liikaa ja liian raskasta. En tiedä miten jaksan tän kevään.. ja sen jälkeen. Jotain lopullista tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin ja se sattuu liikaa. Itketty tässä on eilisestä asti. Täytyy yrittää vaan saada ajatuksia muualle. Tämä palsta ainut minkä kautta tätä raskautta tulee enää huomioitua. Joten tää on tosi tärkee!

Hyvää pääsiäisen jatkoa silti kaikille =)

Nelli & Timpsu 26 + 5
 
Voi Nelli :(, toivotaan että jotain iloakin mahtuu tähän kevääseen sinulle <3... tsemppiä ja jaksamista!

Mullekin tuo herkuttelu on ollu vähän paha tapa, jospa siitä pääsisi nyt eroon ;). Itsellä se taitaa olla vähän niinkuin kaikki tai ei mitään. Ja kuten neuvolantäti sanoi ei pidä olla liian ankara itselle ja saa sitä joskus herkutella.

Ipna 25+66
 

Yhteistyössä