Äidit 40+

Voi harmi noita vatsavaivoja Vauvatoive. Voisko auttaa jos vitamiinin antaa heti aamusta, niin ehkä ei enää yöllä sitten niin väännättäis? Meillä vauva saa neuvolasta annettua Devitolia, ei ole meillä aiheuttanut sanottavammin mitään oireita. Tosin meidänkin vauvelilla oli päivittäin vatsavaivaa siinä kahden viikon iästä eteenpäin ehkä kuukauden verran, luin jostain että liittyy suoliston kehittymättömyyteen. Esikoinen sai aikoinaan Jekovitia ja irvisteli aina kauheasti. Ihmettelin asiaa ja maistoin tippoja itsekkin, enää en ihmetellyt... ihan kamalan pahaa minun mielestä! Vaihdettiin Devitoliin eikä tullut oireita.

Sammaksesta päästiin esikoisen kohdalla kerralla eroon, kun kostutettiin rätti karpalomehulla ja pyyhittiin sillä suun sisäpuoli ja kieli. Vauvan ilmeet oli varsin erikoiset, mutta sammas häipyi kerralla. Tälläkin vauvalla oli sammasta mielestäni, mutta se häipyi itsekseen ennenkuin ehdin asiaan puuttua. Terkkari meinasi että on rintaruokituilla vauvoilla erittäin yleistä ja suositteli sitruunamehua.
 
Hei onko tuo Devitol reseptilääke?
En ole nähnyt apteekissa.
Ensi viikolla kysyn neuvolassa, tai soitan sinne.
Tärkeetä on myös se että d-vitamiini on sitä D3 vitamiinia, eikä D2, se on kuulemma hyödytön.
Vauva itkee taas, jep, joten pitemmittä puheitta syöttämään, ei halua tuttia eikä muu lohduta kun tiss....
Hepuli kokeilin jo muutaman päivän sitruunaa, ja vichyvettä, tiss...ja suuhun, ei auttanut.
Nyt on Daktarin voide ja geeli, vähän ehkä helpottanut arkuutta.
 
Suoliston kehittymättömyyttä en yhtään ihmettele, vauva tulee huomenna 4 viikkoa,
toisaalta mulla on nyt menossa raskausviikko 38, laskettuun päivään vieläkin matkaa,joten annettakoon kitinät anteeksi vauvalle, on varmasti vielä kehittymättömyyttä elimistössä:saint:
 
Kyllä toi Devitol ihan tavan käsikauppakamaa on, luuraa siellä kylmäkaapissa kun on öljypohjainen. Valitettavasti se on D2 valmiste, se ei tosiaan imeydy/muunnu tarvittavaan muotoon niin hyvin kuin D3 valmisteet. Mitä nyt pikaseltaan jotain keskusteluja vilkaisin niin kyllä useimmilla joiden vauvoilla D-vitamiinista tulee vatsavaivoja noi sun Dee-tipat on ollut parhaiten siedettyjä. Eiköhän sen valmisteen voi pariksi viikoksi poiskin jättää ja koittaa sitten pienemmällä annostuksella aloitella, jos teillä meno vallan kurjaa on.

Meidän jäppinen on tänään tasan 10 viikkoa. Täytyy myöntää että vauvarki on ollut vallan ihanaa tähän mennessä, poika on niin suloinen! Ja se etu että ei tartte mennä töihin, aahh... olin niin leipiintynyt hommiiini että ei ole tosikaan. Oon suunnitellut että olisin 2 vuotta kotona, sekin tuntuu liian lyhyeltä ajalta nyt mutta mahtaa se mieli vielä muuttua työmyönteisemmäksi, kunhan poika ottaa jalat alleen ja alkaa viillettää pitkin tiluksia :D.
 
3 kk neuvola takana: paino 6095g ja pituus 61,5cm. Rokotuksia tuli molempiin reisiin ja suuhun vielä rotarokotteen kakkossatsi. Seuraavana yönä nousi kova yli 39 asteen kuume ja kaveri oli todella ressukkana. Onneksi kuume laski aamuun mennessä.

Meidän koko perhe on kamalassa flunssassa. Mies on ollut siinä jo yli 2 viikkoa, vanhempi lapsi sairasti flunssan 5 päivässä ja minä ja vauva saimme tartunnan maanantaina.
 
Hepuli, en tajunnut apteekissa kylmäkaapista tsekata, eikä henkilökunta tarjonnut, mutta löysin tänään sellaisen Gefilus+d3 vitamiini pullon, joka oli kyllä tosikallis, pikkupullo reilut 20 euroa.
Kokeilen sitä nyt josko se helpottaisi vatsan oloa, ja palaan myöhemmin deetippoihin .
Aika vähän ehtii täällä netissä roikkua, pikaisesti välillä käy koneella, sen verran symbioosissa ollaan tuon ihanan babyn kanssa. Olen aivan umpirakastanut ja hullaantunut häneen:heart:
 
Minä myös olin kyllästynyt työhöni, ja toivon voivani olla kotona siihen saakka kun poika lähentelee kahta vuotta, se olisi toiveeni.
Ehtii silti olla vielä 15-20 vuotta töissä ennen kun eläkkeelle pääsee.......todellakin nautin myös siitä ettei tarvi lähteä töihin ja olemisesta vauvan kanssa.
 
Moi!

Minäkin täällä ihmettelen mihin kaikki aikani valuu :confused: Nojoo...päivät kuluu tissittelyissä yms. ja täytyy tunnustaa et aika usein havahdun vain hurmaantuneena tuijottamasta meidän pikkuista :LOL: Kyllä vei tämä äidinrakkaus jalat alta ihan totaalisesti ja isä on vähintään yhtä lumoutunut.

Mulla on kans erittäin onnellinen olo siitä, että saan olla ainakin tän vuoden poissa töistä. Hitto kun jo yli parikymmentä vuotta töitä paiskinut, alkuun kuvitellut olevansa joku uraohjus ja väsynyt siihenkin niin kyllä tää äitiys on niin tervetullut elämänmuutos!! Suunnittelin et palaisin töihin jo ensi syksynä, mutta saa nähdä raaskinko. Jos vain talous sallii niin jotain on ehkä keksitävä...ehkä ainakin osittainen hoitovapaa tms vois olla hyvä ratkaisu. Miehellä on hiukan joustavampi työ niin ehkä voidaan sumplia. Mutta siihen on vielä niin pitkä aika, että nyt nautitaan tästä hetkestä. Ja tänään nautintoon kuluu silmät ristissä istumista kun tyttö piti yöllä valveilla. Taisi iskeä neidille vain sosiaalisuuden puuska ja yhtään ei olis huvittant nukkua...:headwall:

Mä ostin eilen Jekovit-tippoja ja parin päivän päästä ne pitäs aloittaa. Saa nähdä iskeekö sitten kunnon masuvaivat. Mua kiinnostas kans noi Gefilus-tipat...Vauvatoive...toivottavasti teillä helpottaa ja kerro ihmeessä käyttökokemuksia et huomaatko mitään eroa.

Mutta nyt pyykkikonetta lataamaan...neiti onkin antanut äidin roikkua kumman pitkään netissä ;) Sekavaa unenpöpperöistä höpötystä täältä siis...

Pinkkis
 
Pinkki, niiätä gefilustippoja saa erikseen, eli siis vain pelkkiä joissa ei ole D-vitamiiniä. Mä tosiaan jätin ne pois kun olivat niin kalliita ja kun nyt ei noita vatsavaivojakaan ole, toki mietin mitä syön ettei tulisi.

Hepuli, mä maistoin (sun yllyttämänä :D ) tänään kans tuota Jekovitiä...oli muuten ihan kauheen makuista, ihmeen hyvin vauveli niitä syö kun ajattelee sitä makua, mietin jo että vaihdan seuraavan pullon noihin Dee-tippoihin.

Mulla on suunnitelmissa mennä töihin vuoden päästä syyskuussa ja silloin mies jää isyyslomalle ja on muistaakseni sen 6-7 viikkoa , se kun on viimeistään pidettävä kun 180 päivää on vanhempainvapaan loppumisesta ja mä en voi olla yhtäaikaa hoitovapaalla ellen sitten omaan piikkin ole ja en saa mistään mitään.
 
Hyvää keskustelua D-vitamiineista. minä tosiaan löysin sellaisen yhdistelmän, jossa sekä d-vitamiin että gefilus samassa pullossa. Ilmeisesti saa myös pelkkää gefilusta.
Tänään vauva ollut rauhallisempi, ei itkeskelyä, johtuisko sitten tästä vai muuten vaan.
Kallis se on, mutta jos noin 20 euron putelilla saa yöunet ja rauhan päiväksi niin sitten se kannatti ostaa. Ehkä myöhemmin voi antaa taas dee-tippoja kun vauva on kasvanut, josko sitten sietäisi niitä, ne ei ole ainakaan pahanmakuisia, Jekovitista mulla ei ole mitään kokemuksia.
Vauvani on kasvanut ihan silmissä, ensi tiistaina on seuraava neuvola, mutta synnytyssairaalassa vaippakoko oli Pampers N, kotona ollut Pampers 1 ja tänään ostin ekan paketin Pampers 2 joka on siis se 3-6 kg ja se tuntuu nyt olevan hyvä koko, ei kiristä mutta istuu:D
 
Edelleen jatkan kehumista, että selvästi parempaa on nyt ollut kun annan tuota gefilus+d-vitamiinia.
Täytyi olla se muun merkkinen joka kävi vatsaan niin kipeästi että oli yhtä huutoa.
Pikkuisella on nyt vähäsen sellaisia pikku näppyjä naamassa, hormoninäppyjä tai mitä lie,
eikös niitä tässä neljän viikon iässä saa tullakin vai onko muilla.....kauanko ne kestää?
Iho on myös vähäsen kuiva otsasta ja hiusrajasta, liittynee samaan asiaan.
 
Juu näin on vauvatoive että 20 egee on pieni hinta vauvan mahavaivoista, mutta tosiaan testasin että kun loppuivat että vaivaako masu ja ei vaivannut, muuten olisin kyllä ehdottomasti ostanut lisää. Kiva kun teillä auttoi se.

Meillä myös hormoninäpyt (vauva-akneksikin kutsutaan) tuli tuossa about samassa iässä, ehkä ne sen kuukauden verran olivat. Naama oli välillä kuin teini-ikäisellä, eli näppyjä kyllä oli. Huomasin että kosteusvoide (mikä on äitiyspakkauksessa 2009) auttoi hiukan, mutta aika tosiaan parhaiten. Nyt ei enää yhtään ja ikää hiukka yli 2 kk.
 
Moi!

Meillä pitäs aloittaa Jekovitit tänään...ja tyttö muutenkin kränäilee ilmiselvästi masuvaivoja. Täytyy sit hakea gefilusta apteekista jekovitin seuraksi jos tilanne pahenee. Ja sit seuraava puteli ostaa suosiolla sitä D+gefilus yhdistelmää...

Eikös nuo hormoninäpyt perinteisesti ole pahimmillaan yleensä juts ristiäisten aikaan. Kun pitäs tulokkaasta saada kauniita kuvia niin juhlakalun naama kukkii villisti :LOL: Meillä on vasta pari näppyä naamassa, mutta luultavasti sitten parin viikon päästä hyökkäävät. Iho on onneksi muuten nyt pysynyt hyvänä.

Tänään on iltapäivällä neuvola. Lähdetään varmaan kärryttelemään ja samalla reissulla piipahdetaan neuvolassa.

Nyt meillä on nukuttu huonosti ja äiti on kovin väsynyt. Mutta ei jaksa valittaa...vielä se epätoivoinen vauvasta haaveilu on niin tuoreessa muistissa :heart:

Pinkkis
 
Meillä onneksi vähän laantui noi näpyt kun ristiäiset oli.

Ajateltiin miehen kanssa että ostetaan tuota pelkkää Gefilusta kun mennään sinne Espanjaan, auttavat myös "tavallisissa" vatsavaivoissa, eli suojaavat. Vielä toki imetän mutta nyt alkaa kädet menevä suuhun niin pöpöjä voi kulkeutua ja saattaahan sitä rinnoistakin mennä. Vielä on parisenviikkoa matkaan, joutuupi ottamaan aikastelailla paljon tavaraa kun vauvan kanssa matkustaa, mm. matkasänky (onneksi voidaan jättää se, ei tarvi takaisin raahata), turvakaukalo, rattaat.
 
Pääsinpäs tänne! =)

Pikkanen tyttö syntyi 21.9 eli on nyt 2 päivää vanha. Tarkempi synnytyskertomus löytyy odottajien puolelta. Nyt nukkumaan. Olen nukkunut synnytyksen alettua vain n. 10 tuntia. Ensin hormonit pitivät hereillä synnytyksen jälkeen ja sitten vauvat sairaalassa.

Tete-a-tete
 
tete Paljon, paljon onnea! Tervetuloa mukaan!

Täällä tauti vaan jatkuu, olen ollut flunssassa jo 12 päivää. Onneksi vauva on jo tervehtynyt, mitä nyt vähän vanhaa räkää korisee nenän takana.

Minnin tapaan kauhistelen täällä tavaran määrää, mikä pitää ottaa reissuun mukaan! Vauva on perheen pienin, mutta tarvitsee eniten krääsää! Lähdemme siis maanantaina Italiaan ja olemme siellä 6 viikkoa. Vähän stressaa tuo lentomatka ja perille pääsy. Mutta eiköhän se siitä.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille! Nauttikaa vauva-arjesta!
 
Tetelle hirmun paljon onnea ja tervetuloa tälle puolelle :flower:.

Hiukka orpo olo kun mies ja esikoinen starttasivat äsken pohjoisen reissulle. Jäätiin siis vauvan kanssa kotimiehiksi, mulla ei oikeen vielä pitkät automatkat nappaa. Se synnytyksessä vikuuntunut häntäluu vihoittelee enää ajoittain, mutta pitkään jatkuvasta autossa istumisesta se ei varsinkaan pidä. Noh, täytyy tehdä omia reissuja tässä lomaleskeyden aikana tonne "lähisukulaisiin" (vain noin 200 km:n päässä) ja yrittää muutenkin vääntyä vähän myös kodin ulkopuolelle, jottei vallan mökkihöperyys iske.

Me on nyt päästy eroon niistä 6-7 h pituisista yhtenäisistä yöunista, noin 4 h tuo vauvanen enää jaksaa kerrallaan nukkua. Lienee tankkausvaihe menoillaan, onneksi nukkuu muuten hyvin. Tietenkin kun näin tissimaidolla mennään niin huolettaahan se ravinnon riittävyys vähäsen, mutta kospapa pikkumies on onnellisen oloinen kunhan vaan tissille pääsee usein, niin kyllähän tää varmaan taas tästä. Mies muuten innostui hellänä hetkenä oikeen kehumaan noita meikeläisen tissejä :rolleyes:. No, kaitpa siitä pitäis olla iloinen, jottei vauvautumisen tuomat muutokset kroppaan ole vain negatiivisia. Meinaan ite sitä huomaa lähinnä nuo liikakilonsa ja muutamat arvet... Onhan se tietty kiva tietää jotta jonkun mielestä ei pelkästään miinuksella olla... =)

Vauva on nyt oppinut entistä paremmin tarraamaan kiinni esineisiin. Kädet on muutenkin erityisen mielenkiitoiset vekottimet, vauva vahtaa niitä silmät kierossa ja asettelee pikku nakkisia erilaisiin asentoihin. Kivaa on myös yrittää työntää koko koura kerralla suuhun, yleensä sinne kumminkin mahtuu vain noin kolme sormea ja sit yököttää kun ne menee liian syvälle. Jokelteluinto on kans noussut ihan uusiin svääreihin, voi mitä kaikkia kiekaisuja sitä voikaan saada aikaseksi, ja sekös vauvaa ilahduttaa :).

Mukavaa vauvantuoksuista viikonloppua kaikille!
 
Onneksi olkoon Tete täydellisestä ja sopusuhtaisesta tytöstä!! :flower:

Täällä ei ihmeempiä kuulumisia. Tyttö syö hyvin ja kasvaa kohisten. Pituudesta en ole niin varma, mutta painoa varmaan kertyy :D

Mun pitäs järkkäillä ristiäisiä, mutta kyllä on toimintatarmo vähissä. Meillä in niin ahdas koti, että täällä emme voi juhlia pitää...täytyy löytää joku muu tila ja turvautau varmaan ulkopuolisiin tarjoiluihin. Seurakunnan tiloissa saisi järkättyä edullisesti, mutta ne on hirveän varattuja. Voi puuh...:kieh:

Hauskaa reissua Minnille ja Päikille!! :wave:

Nyt tämä äippä hautautuu sohvalle herkkujen kanssa katsomaan telkkua :popcorn:

Pinkkis
 
Vielä onnea Tetelle tälläkin palstalla, ja tervetuloa !
Mukavaa matkaa teille jotka reissuun lähdette.
Olen vähän stressaantunut kun mies on nyt saanut tietää vauvan syntyneen ja edessä huoltajuuskiistat ja varmaan alkaa vaatia tapaamisiakin. Oksettaa.
 
Täällä ollut hiljaista.
Vietettiin vauvan kanssa rauhallinen viikonloppu kaksistaan, isot lapset oman isänsä luona.
Todella tässä iässä osaa nauttia vauvasta eikä yhtään toivo että hän kasvaisi tai kaikki sujuisi nopeammin, tuntuu vaan ihanalta tässä ja nyt, kiirehtimättä, tietää että tämä on viimeinen kerta elämässä kun on saanut vauvan ja todella osaa nauttia siitä.
 
Vauvatoive juuri noin minäkin ajattelen. Toivotan sullempaljon voimia miehen kanssa asioiden selvittämisessaä. Meillä asioita selvitetään nyt myös tuon vanhimman lapsen kanssa. Hoh hoijaa.

Vauva on ihana! Nukkui muuten viime yönä 9 tuntia! Vain kerran oli maitobaari auki. :)
 
Minä kans ajattelen että nautin vaan vauvasta ja näistä ajoista enkä odota että kasvaisi nopeammin tms....tosin haaveissa on vielä se kolmas :heart: mutta koska haave ja toive nautin tästä nyt täysillä.

Koittakaa jaksaa noitten huoltajuuskiistojen kanssa, olisko se helpompaa jos ajattelee sen niin että se on lapsen oikeus tavata isää, vaikka isä nyt olisi millainen tahansa. Tosin ymmärrän kyllä että saattaa olla hankalaa (ja siis oksettaakin) jos mies on mitä on, esim. se narsisti.

Päikille myöhästyneet matkatoivotukset. Välillä ehtii vaan lukea näitä eikä kommentoida.

Lisäsin tete-a-tete sut myös listoille.

Kiva kuulla Pinkki että homma lähtenyt hyvin käyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Meidän tyttö on toistaiseksi todella tyytyväinen vauva. Ikää nyt viikko ja päivä. Yösyöttöjä pari kolme, mutta välit nukkuu. Yöunia riittää pitkälle aamuun. En olekaan ehtinyt mihinkään aamupäivän aikana. Vasta puolenpäivän jälkeen pääsee liikkeelle. Onneksi ei ole aikatauluja.

Miten vauvantuoksu voikin olla niin ihana! Saatan tunkea naamani vauvaan kiinni sen nukkuessa ja haistella ihanaa tuoksua. Olen ihan hurmiossa hänestä. Muistelen, että yösyötöt ja kiinni oleminen vauvassa olivat isompien lasten ollessa vauvoja,välillä rasittavia ja ajattelin, että tätäkö tää nyt sit on. Nyt ajattelen, miten ihanaa on imettää yölläkin, kun pikkuinen tuhisee ja ääntelee tyytyväisenä kainalossa. Ei haittaa yhtään, että on vauvassa kiinni. Aiemmin myös odotin, että vauvat kasvavat pian ainakin yksivuotiaiksi. Asiaan vaikutti se, että lapseni syntyivät viiden vuoden sisällä ja työtä hoitamisessa riitti. Nyt tuo ainoa pikkuinen saa viedä ajan niin paljon kuin tarve on.
 

Yhteistyössä