*

Sirdalud ja alkoholi??
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 22. Osumia 22

Ketju: Sirdalud ja alkoholi??

Vastausta kaipaava
    Vierailija

Sirdalud ja alkoholi??

Lääkärini määräsi mulle kuuriksi sirdaludia, 2mg, ja 2tbl kerralla yötä vasten. Voikohan alkoholia ottaa yhtäaikaa?

Non compos mentis
    Vierailija
    Koska alkoholi saattaa voimistaa Sirdaludin rauhoittavaa vaikutusta, sinun ei pitäisi nauttia alkoholia Sirdalud-hoidon aikana.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2141&i=NOVARTIS_SIRDALUD ,+SIRDALUD+RETARD

plm
    Vierailija
    No en ottaisi, sehän on kolmiolääke.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/3/874363.pdf

Juu en suosittele...Siin on syynsä miks se on kolmiolääke.

Ei voi.

"Estääkö edellisiltana otettu SIRDALUD-lääke alkoholin nauttimisen seuraavana päivänä?"

Sirdaludia käytetään aika paljon ja sillä hoidetaan kipeitä lihasjännityksiä. Noidannuolia, jännitysniskaa tai vaikka halvauksen jälkeistä lihaskireyttä. Se on kolmiolääke. Kolmiolla merkityt lääkkeet voivat väsyttää, joten autoilu välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen ei ole suotavaa. Ja mitä taas tulee alkoholiin ja näihin kolmiolääkkeisiin, niin missään nimessä sitä ei saa ottaa yhtä aikaa alkoholin kanssa. Sirdalud on kuitenkin lääke, jonka maksa hajottaa muutamassa tunnissa eikä sitä ole enää seuraavana päivänä veressä.

Akuutin omalääkäri Risto Laitila

:o Vielä alkoa sen kans?? Mä olin niiin kanttuvei niistä tabuista yksistään, et mies välillä kanto mut nukkumaan, kun en pysyny enää jaloillani. Ei ehkä kannata, ja nehän on sitä paitsi kolmiolääkkeitä...

vakio
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli Näytä viesti
    "Estääkö edellisiltana otettu SIRDALUD-lääke alkoholin nauttimisen seuraavana päivänä?"

Sirdaludia käytetään aika paljon ja sillä hoidetaan kipeitä lihasjännityksiä. Noidannuolia, jännitysniskaa tai vaikka halvauksen jälkeistä lihaskireyttä. Se on kolmiolääke. Kolmiolla merkityt lääkkeet voivat väsyttää, joten autoilu välittömästi lääkkeen ottamisen jälkeen ei ole suotavaa. Ja mitä taas tulee alkoholiin ja näihin kolmiolääkkeisiin, niin missään nimessä sitä ei saa ottaa yhtä aikaa alkoholin kanssa. Sirdalud on kuitenkin lääke, jonka maksa hajottaa muutamassa tunnissa eikä sitä ole enää seuraavana päivänä veressä.

Akuutin omalääkäri Risto Laitila
    Eli jos edellisenä iltana kympin maissa on ottanut yhden 2 mg:n Sirdaludin voi seuraavana iltana ottaa alkoakin jo?

Mutta koskas sitten seuraavan kerran voi ottaa Sirdan jos tänään ottaa alkoa? Maanantai-iltana?

siis joo
    Vierailija
    Jos minä ottasin 2 sirdaludia niin ei tulis mieleenkään enää alkoa ottaa, meen jo noista lääkkeistä niin uneliaaksi ja sekavaksi.

näin
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja siis joo Näytä viesti
    Jos minä ottasin 2 sirdaludia niin ei tulis mieleenkään enää alkoa ottaa, meen jo noista lääkkeistä niin uneliaaksi ja sekavaksi.
    Söin noita joskus 18 päivässä. Ei oikein vaikuttanut.

"juu"
    Vierailija
    Mä otin 2mg sirdaludin, panacodin ja alkoholia suht paljon samana iltana eikä tullut mitään muuta kun normi känni. Tyhmää varmaankin kyllä mut ei mulle mitään siitä tullu.

maximum overdose
    Vierailija

kukkahatut

Mulla hajos selkä ja pahasti. sairaalassa piikitti morfiinipohjaista tavaraa suoraan suonee. kaupanpäälle ennen kotiuttamista tramalia ruiskusta perseeseen. pari sirdaludia naamioon, resepti taskuun ja kotia. kotona vedin kaks punaviinipulloa ja 4(4mg) sirdaa ja 3 panacodia(500mg).. viinit loppui noin tunti sitten ja ainut minkä olossani huomaan on helvetinmoinen panetus ja pienimuotoinen väsymys. neuvoni: älkää ottako lääkkeitä alkoholin kanssa, menee turhaan hyvät juomat hukkaan. ihan täyttä paskaa mitä selitetään et lääkkeistä sais kovat hönöt. ihan täyttä paskaa.

es-jonne
    Vierailija

mit mitä?

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja maximum overdose Näytä viesti
    Mulla hajos selkä ja pahasti. sairaalassa piikitti morfiinipohjaista tavaraa suoraan suonee. kaupanpäälle ennen kotiuttamista tramalia ruiskusta perseeseen. pari sirdaludia naamioon, resepti taskuun ja kotia. kotona vedin kaks punaviinipulloa ja 4(4mg) sirdaa ja 3 panacodia(500mg).. viinit loppui noin tunti sitten ja ainut minkä olossani huomaan on helvetinmoinen panetus ja pienimuotoinen väsymys. neuvoni: älkää ottako lääkkeitä alkoholin kanssa, menee turhaan hyvät juomat hukkaan. ihan täyttä paskaa mitä selitetään et lääkkeistä sais kovat hönöt. ihan täyttä paskaa.
    Todennäkösesti sulla on vaan toleranssit kohdillaan noiden opiaattien takia, mutta kyllä täyttä paskaa on lähinnä "hyvät juomat"... Tietenkin tulee pienimuotoinen väsymys koska sirdalud vetää verenpaineen maihin ja vähentää lihasjännitystä.. Mutta tuo sinun neuvo, se on täyttä paskaa. Ei buranalla tai sirdaludilla mitään hönöjä vedetäkkään, siihen on ihan muita lääkkeitä.

Vetää vintin pimeäksi kokemattomalta melko nätisti.

Henkilökohtaisia eroja?
    Vierailija
    En ole huomannut mitään väsymystä sirdan ja kipulääkkeen yhteisannoksella ollessani ja välillä otin alkoakin, mutta ihan normi fiilis.

Combo
    Vierailija
    Kyllähän sitä voi kombottaa vaikka lakkaa ja kaljaa, kun vaan hallitsee kuosituksen.

olen käyttänyt
    Vierailija

Smile Saa juoda

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Vastausta kaipaava Näytä viesti
    Lääkärini määräsi mulle kuuriksi sirdaludia, 2mg, ja 2tbl kerralla yötä vasten. Voikohan alkoholia ottaa yhtäaikaa?
    Kaikesta on pakko varoittaa, mutta itselläni on ollut Sirdalud-lääkitys ja en ollut juomatta. En huomannut minkäänlaista haittaa alkoholista.

"höpöhöpö"
    Vierailija

Thumbs down Naurettava kommentti

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja purjosipuli Näytä viesti
    Vetää vintin pimeäksi kokemattomalta melko nätisti.
    Näistä ei kannata välittää. Kiusaavat muita, kun itsellä viiraa päässä.

"töppö"
    Vierailija

Annos

Lääkkeen annostus voi olla jokaisella eri. Itse syön 6x2 mg päivässä ja se vie säryn mutta olen normi kuntoinen. En tosin voi missän nimessä autoilla. Ei aiheuta minulle väsymystä yhtään. Jollekin toiselle päivässä riittää 2mg , ja on tuhannen tauloissa.

Jumi Jami
    Vierailija

Sirdaa, viinaa ja olutta

Iski vitunmoinen noidannuoli keskiselkään. Ei pystyny oikein hengittämään saati liikumaan. Nappasin 20mg ludeja ja 1.6g buranaa ja join päälle 38% katkeropullon kymmenen oluen kera. Nyt pystyn jo kirjoittamaan tietokoneella ja vähän aikaa sitten kävelin avustamatta kuselle. Aluksi väsytti tavanomaista enemmän, mutta se meni ohitse. Taidan ottaa vielä uuden satsin ennen unten maita ja toivon, että huomenna jumi rupeaa osoittamaan raukeamisen merkkejä. Kaikkea hyvää harkitseville sekakäyttäjille! t:Jami

"Jakke"
    Vierailija

Sirdoista

Voi ottaa kun on menny useampi tunti niiden ottamisesta. Itselläni ko. lääkkeet eivät kyllä aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia vaikka vedän 3x4mg päivässä ja autoilen ja käyn töissä ihan normaalisti.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot