Lapsilisät pois suurituloisilta!

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Hra Majuri
Perussuomalaiset poistaisivat lapsilisät suurituloisimmilta ja porrastaisi ne tulojen mukaan.

Perussuomalaiset: Rikkailta pois tämä 100 € — Uusi Suomi

Tämä on mielestäni oikeudenmukaista, sillä suurituloiset ei niitä tartte muuhun kuin varallisuutensa kasvattamiseen. :)

Jo viime tammikuussa otin tälläkin palstalla asiaan kantaa ja vaadin niiden poistamista suurituloisilta. :vampire:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635360-lapsilisat-poistettava-suurituloisilta/
 
"Tiina"
Perussuomalaiset poistaisivat lapsilisät suurituloisimmilta ja porrastaisi ne tulojen mukaan.

Perussuomalaiset: Rikkailta pois tämä 100 € — Uusi Suomi

Tämä on mielestäni oikeudenmukaista, sillä suurituloiset ei niitä tartte muuhun kuin varallisuutensa kasvattamiseen. :)

Jo viime tammikuussa otin tälläkin palstalla asiaan kantaa ja vaadin niiden poistamista suurituloisilta. :vampire:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635360-lapsilisat-poistettava-suurituloisilta/
Sopii! Sitten pois myös prokressiivinen verotus, joka aiheuttaa sen, että kaikille jää käteen samanverran tuloista huolimatta. 20% veroprossa kaikille ja "suurituloisilta" kaikki tuet pois.
 
nnnn
Mutkia on matkassa mutta siihen se raja on vedettävä kun kuukausi tulot ylittää jonkun tietyn summan, vaikkapa 3000€. yli meneville ei maksettaisi ollenkaan lapsilisää, se olisi oikeuden mukaista ja reilua kaikkia kohtaan.
 
"Vieras"
Niinpä! Verotusta ois todellakin kovennettava suurituloisilta ja lapsilisät pois. Nythän se on niin, et suurituloisilla omaisuus vaan karttuu lisää ja lisää ja tuloerot kasvaa siinä samalla. Mistäs sen nyt luinkaan, että koskaan ennen ei oo ollu näin suuria tuloeroja suomalaisten kesken, rikkaat ne vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy. Joku muutos siihen on saatava.
 
Hra Majuri
[QUOTE="vieras";22962570]Samaa mieltä, mutta siitäpä kädenvääntö syntyisi, että mihin se tuloraja vedettäisiin.[/QUOTE]

Onko sun mielestä nykysysteemi oikea, kun kaikkein köyhimmä joutuvat tukemaan kotikuntaansa lapsilisillään? Köyhimmät lapsiperheet menettävät lapsilisänsä kotikunnalleen toimeentulotuessa, koska toimeentulotukilaskelmassa se on huomioonotettavaa tuloa ja vähentää lapsilisän verran toimeentulotukea. Eli köyhimmille lapsiperheille siitä ei ole mitään hyötyä, saman summan he saisivat kuukaudessa käteen vaikkei lapsilisiä saisikaan, jolloin vastaavasti kuntien menot kasvaisivat.

Lapsilisistä on apua vain niille perheille, joiden tulot on niin suuret, ettei toimeentulotukeen tarvitse turvautua.
 
En kannata, kamala paperisota tulis siitäkin ja mikä sit olis se oikea raja? Kyllä mä olen sitä mieltä että ihan jokainen on ne lapsilisänsä ansainnut, suurituloiset eniten verojakin maksavat.
Eilen ilmestyneessä Suomen Kuvalehdessä muuten oli pikkujuttu sivuten aihetta... Kysyttiin mm. että voiko lapsilisästä kieltäytyä.
 
"vieras"
Onko sun mielestä nykysysteemi oikea, kun kaikkein köyhimmä joutuvat tukemaan kotikuntaansa lapsilisillään? Köyhimmät lapsiperheet menettävät lapsilisänsä kotikunnalleen toimeentulotuessa, koska toimeentulotukilaskelmassa se on huomioonotettavaa tuloa ja vähentää lapsilisän verran toimeentulotukea. Eli köyhimmille lapsiperheille siitä ei ole mitään hyötyä, saman summan he saisivat kuukaudessa käteen vaikkei lapsilisiä saisikaan, jolloin vastaavasti kuntien menot kasvaisivat.

Lapsilisistä on apua vain niille perheille, joiden tulot on niin suuret, ettei toimeentulotukeen tarvitse turvautua.
Ei kun minähän sanoin olevani sun kanssasi samaa mieltä; pois ne rahat rikkailta.
 
"vieras"
Onko sun mielestä nykysysteemi oikea, kun kaikkein köyhimmä joutuvat tukemaan kotikuntaansa lapsilisillään? Köyhimmät lapsiperheet menettävät lapsilisänsä kotikunnalleen toimeentulotuessa, koska toimeentulotukilaskelmassa se on huomioonotettavaa tuloa ja vähentää lapsilisän verran toimeentulotukea. Eli köyhimmille lapsiperheille siitä ei ole mitään hyötyä, saman summan he saisivat kuukaudessa käteen vaikkei lapsilisiä saisikaan, jolloin vastaavasti kuntien menot kasvaisivat.

Lapsilisistä on apua vain niille perheille, joiden tulot on niin suuret, ettei toimeentulotukeen tarvitse turvautua.
Olen kolmen lapsen yksinhuoltaja. Saan kotihoidontukea vähän reilu 400e/kk, elarit 450e/kk, lapsilisä 490e/kk ja asumistuki menee suoraan vuokranantajalle, joten en laske sitä tuloksi, vuokraa maksan noin 150e/kk. Siis mun tulot on pyöreesti 1300e/kk ja elätän niillä neljä ihmistä. Enkö olekin köyhä ihan kaikilla mittapuilla laskettuna?

No ehkä olenkin, mutta en sellaiseksi itseäni koe. Joskus tekee tiukkaa rahasta, mutta ne on yleensä omista valinnoista johtuvia, kuten nyt kun ostin ikeasta huonekaluja ja muuta kodintarviketta ja käytin vähän liikaa rahaa ja odottelenkin tässä kieli vyön alla lapsilisäpäivää. Kuinka saatanan köyhä pitää olla, että menee sossusta hakemaan rahaa? Miksi tilanne on mennyt siihen? Jos vähänkään yrittää niin toimeen tulee. Tuo on lapsilisät pois rikkailta on musta vaan niin paskapuhetta, jotenkin kateellisten hapatusta vai mitä lienee. Se, että lapsilisät poistettas rikkailta ja laitettas tulorajat, tietäs lisätöitä sitä valvovalle taholle, eli kelalle. Jos perheen tulot vaihtelis, pitäis siitä aina tehdä selvitys kelaan jne. Ja toisekseen, väärinkäytöksiähän siitäkin syntyis.
 
Tasavero!
Tuskinpa se satanen tän maan kansantaloutta pelastaa! Majuri meni nyt metsään tällä aloituksella.

Muutenkin veikkaan että toi suurituloinen olisi sitten joku 5000€/kk tai vastaava, eli ei kovinkaan suurituloinen. Ja sitten tasavero vaan kehiin. Köyhät eläkööt tuilla ja muut omalla työllään. Piruakos sitten elättää köyhien kakaroita kun ei itse kuitenkaan sen enempää saa.
Vertailun vuoksi, mulla palkka nousi valmistumalla ja työpaikkaa vaihtamalla 1800€ -> 4000€. Käteen jäi 500 enemmän kuussa, kiitos veroprogression. Silti mm. päivähoitomaksut nousi jne. Jos tohon mennään niin pian huomataan että tänne jäävät köyhät ja mamut, ehkä muutama suomenruotsalainen, muut lähtee paremman ja kohtuullisemman tulon perään ulkomaille.
 
"Neith"
[QUOTE="Vieras";22962628]Niinpä! Verotusta ois todellakin kovennettava suurituloisilta ja lapsilisät pois. Nythän se on niin, et suurituloisilla omaisuus vaan karttuu lisää ja lisää ja tuloerot kasvaa siinä samalla. Mistäs sen nyt luinkaan, että koskaan ennen ei oo ollu näin suuria tuloeroja suomalaisten kesken, rikkaat ne vaan rikastuu ja köyhät köyhtyy. Joku muutos siihen on saatava.[/QUOTE]

kyllä mä väitän että suurituloiset maksavat jo nyt ihan kiitettävästi veroja.. kaikille sama verotus niin alkaa olemaan reilua... on väärin rangaista niitä jotka sen rahan eteen ovat jotain tehneet, ei heidäbn rahoillaan voi suomea pelastaa ja köyhiä "elättää"
 
hyvä idea
Kannatetaan. Minusta on niin väärin että suurituloiset vaan säästelevät lapsilisiä lapsiaan varten kun raha on ylimääräistä. Joillekkin se taas on tärkeä tulo, jotta lapsille saadaan leipää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä idea;22962739:
Kannatetaan. Minusta on niin väärin että suurituloiset vaan säästelevät lapsilisiä lapsiaan varten kun raha on ylimääräistä. Joillekkin se taas on tärkeä tulo, jotta lapsille saadaan leipää!
Mun mielestä taas on väärin että ne jotka eniten maksavat veroja eivät saisi mitään etuuksia.
Btw, mä kannattaisin myös tasaveroa, kaikille samoja päivähoitomaksuja yms.
En väitä että kaikilla mutta hyvin monella se köyhyys on ihan oma valinta.
 
"vieras"
Mun mielestä taas on väärin että ne jotka eniten maksavat veroja eivät saisi mitään etuuksia.
Btw, mä kannattaisin myös tasaveroa, kaikille samoja päivähoitomaksuja yms.
En väitä että kaikilla mutta hyvin monella se köyhyys on ihan oma valinta.
Tämä. Vaikka olisi tasavero niin maksaisivathan ne suurituloiset silti enemmän veroa kuin köyhät. Aika moni joka muuttaa täältä ulkomaille muuttaa juuri sen takia, että tuo ainainen verotus on niin perseestä.
 
hyvä juttu
Ajetaan vain Suomen kansantaloutta ylläpitävät ihmiset pois Suomesta verotuksen avulla ja ottamalla pois kaikki tuet (jotka he itse omilla verotuloillaan itse asiassa maksavatkin). Mitäs siitä, jos sen jälkeen Suomesta tulee kehitysmaa.
 
"vieras"
Aika äkkiä varmaan olis se suurituloisen raja samanlainen kuin silloin kun lasketaan päivähoidon maksuluokkia. Ylintä maksua maksaa kaikki, joilla on perheessä kaksi työssäkäyvää vanhempaa...
En siis kannata tuon takia, enkä myöskään siksi, että tässä maassa on progressiota jo ennestään ihan liikaa. Heti kun saa pienen palkankorotuksen, se katoaa veroihin ja muihin nouseviin maksuihin. Ei oikein kannata työntekoon panostaa, ja keskituloisellakin on jo nyt siinä ja siinä, että kannattaako mennä töihin ollenkaan vai jäädä kotiin lapsia hoitamaan.
 
[QUOTE="vieras";22962941]Aika äkkiä varmaan olis se suurituloisen raja samanlainen kuin silloin kun lasketaan päivähoidon maksuluokkia. Ylintä maksua maksaa kaikki, joilla on perheessä kaksi työssäkäyvää vanhempaa...
En siis kannata tuon takia, enkä myöskään siksi, että tässä maassa on progressiota jo ennestään ihan liikaa. Heti kun saa pienen palkankorotuksen, se katoaa veroihin ja muihin nouseviin maksuihin. Ei oikein kannata työntekoon panostaa, ja keskituloisellakin on jo nyt siinä ja siinä, että kannattaako mennä töihin ollenkaan vai jäädä kotiin lapsia hoitamaan.[/QUOTE]

Nimenomaan, jonkinlaista kannustavuutta kuuluttaisin tämän maan politiikkkaan. Sitä tuskin on luvassa ensi vaalikaudellakaan jos PerSut saavat ääniä niin paljon kuin gallupit tällä hetkellä antavat ymmärtää.
 
pyh
Olen kouluttautunut hyvin ja rakentanut elämäni niin että rahat riittää minusta on väärin että ne jotka tekevät vähemmän elämässään saavat vielä almuja siihen. LapsiLISÄ on lisä palkkaan kun menot nousee eikä tuki köyhille. Koittakaa ymmärtää.
En ala maksaa kolmekymppisille mammoille siitä etteivät viitsi elämässään tehdä mitään järkevää.
Nuorille äideille sensijaan nostaisin niitä, saataisiin Suomen syntyvyys nousuun ja kaikenmaailman hoidot vähenemään ja muut ongelmaraskaudet. Tai sitten se lapsikorotus opintotukeen.
 
dsa
pääomatulojen verotushan se pitäs nostaa progressiiviseksi, nythän on niin että ne oikeasti rikkaat nostavat tyyliin 10 000 euroa kuukaudessa pääomatuloa mutta maksavat siitä vaan sen 20 %..palkkatuloja ei muka ole heillä lainkaan joten progressiivinen verotus ei heitä koske.
 

Yhteistyössä