Lapsilisät pois suurituloisilta!

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
gfdg
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä idea;22962739:
Kannatetaan. Minusta on niin väärin että suurituloiset vaan säästelevät lapsilisiä lapsiaan varten kun raha on ylimääräistä. Joillekkin se taas on tärkeä tulo, jotta lapsille saadaan leipää!
tai sitten sillä ostetaan itselle kaljaa ja tupakkaa....
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22962765]Pitääkö meitä suurituloisia rankaista siitä, että olemme älykkäämpiä ja menestyneempiä kuin te luuserit?[/QUOTE]
Eihän tuo suurituloiselle ole isokaan 'rangaistus'. Itikan paska Itämeressä.
 
"SSS"
Onko sun mielestä nykysysteemi oikea, kun kaikkein köyhimmä joutuvat tukemaan kotikuntaansa lapsilisillään? Köyhimmät lapsiperheet menettävät lapsilisänsä kotikunnalleen toimeentulotuessa, koska toimeentulotukilaskelmassa se on huomioonotettavaa tuloa ja vähentää lapsilisän verran toimeentulotukea. Eli köyhimmille lapsiperheille siitä ei ole mitään hyötyä, saman summan he saisivat kuukaudessa käteen vaikkei lapsilisiä saisikaan, jolloin vastaavasti kuntien menot kasvaisivat.

Lapsilisistä on apua vain niille perheille, joiden tulot on niin suuret, ettei toimeentulotukeen tarvitse turvautua.
Neiti Majuri on perehtynyt toimeentulotukeen oikein perusteellisesti. :LOL: Miksiköhän?
 
"plääh"
[QUOTE="vieras";22963022]Eihän tuo suurituloiselle ole isokaan 'rangaistus'. Itikan paska Itämeressä.[/QUOTE]

No se että mieheni tienaa 3100e MIINUS 35% veroa ei minusta tee meistä niin suurituloisia, että lapsilisät pois. Ne ovat iso raha meillekkin, kun jo vuokraan menee 800e/kk
Joku kun ehdotti että rajaksi 3000e Huh huh.
Se on kyllä aina täällä niin ettei kannata kouluttautua kun kaikesta tuloista rangaistaan.
 
"vieras"
Lapsilisää ei ole toimeentulotueksi alunperinkään tarkoitettu. Se on tulonsiirto lapsettomilta lapsiperheille. Ei mikään tarveharkintainen juttu. Tuskin suurituloiset hurskastelisivat, jos lapsiluvun perusteella saisivat pienemmän veroprosentin, vaikka sehän se vielä epäoikeudenmukaisempaa olisi, isot tulot, isompi etuus. Ja työttömät jäisivät kokonaan ilman. Tasaraha kaikille tai ei kenellekään mitään, jos se on enemmistön demokraattinen päätös.
 
brutto 3000
Ja erittäin reilua, kun olen laskelmoinut sen 100e tuloiksi seuraavaksi viideksi vuodeksi ja yhtäkkiä se otettaisiinkin pois, vaikka aluksi se "luvataan". En äänestäkkään persuja vaikka piti. :)
 
voi voi
tajuatteko te, että työsskäyvät ihmiset (oih, myös ne suurituloiset) maksavat veroissaan sen toimeentulotuen. He raatavat kädet ja aivot veressä, jotta voivat elättää joitakin työssä käymättömiä ihmisiä! Toimeentulotuen ei ole tarkoituskaan olla rahaa, jolla voidaan ostaa asuntoja, autoja, lentokoneita, kuuraketteja vaan sen on tarkoitus olla rahaa, jotta ihmiset saisivat ruokaa ja katon pään päälle. Joten on ymmärrettävää, jos lapsilisä otetaan huomioon sitä myöntäessä.

Olkoon sitten kannusteena työhön menolle vaikka sekin, että palkasta ei lapsilisää vähennetä ;)
 
ymmärräpä tämä
Pakko sanoa tähän hyvin provosoiden ja kärjistäen että menisivät töihin tai tekisivät lapsia vain sen verran kun on varaa elättää.
No minulla ainakin on siivoojana ollessa tuntipalkka 8€. ja ei saa tehdä täyspitkiä päiviä vaan viikkotuntien määrä saa olla 28 maksimissaan, työttömänä ollessa tienaisin ehkäpä enemmän kuin vakityössä, että ei se työnteko aina kannata.
 
"vieras"
[QUOTE="plääh";22963054]No se että mieheni tienaa 3100e MIINUS 35% veroa ei minusta tee meistä niin suurituloisia, että lapsilisät pois. Ne ovat iso raha meillekkin, kun jo vuokraan menee 800e/kk
Joku kun ehdotti että rajaksi 3000e Huh huh.
Se on kyllä aina täällä niin ettei kannata kouluttautua kun kaikesta tuloista rangaistaan.[/QUOTE]
Kommentoinkin tuohon: "Pitääkö meitä suurituloisia rankaisa..." -viestiin.
 
voi voi
Jos minä saisin toimeentulotukea niin olisinpa vaan aika kiitollinen, että saan vastiikkeetonta etua ja voisin niin edes saada lapsilleni ruokaa. En viitsisi valittaa jos saisin ilmaista rahaa tekemättä itse sen eteen mitään.
 
Olen periaatteessa majurin (ja persujen) kanssa samaa mieltä kunhan tuloraja olisi tarpeeksi korkealla. Koska nykyään Suomessa pahimpia väliin putoajia on pieni ja keskituloiset esim. mä tienasin ennen opiskelua 2300e käteen, nyt mun tulot on pelkät tuet ja silti mulla on käytössä lähes samanverran kun ennen opiskeluakin, kun nyt saan as.tuen ja ei tarvimaksaa päivähoito maksua ja lisäksi saan vielä monesta paikasta opiskelija alennukset... Tämä on mielestäni tosi hanurista ja ei todellakaan kannusta työntekoon. Sitten kun vielä miettii että monella on vielä tuotakin huonompi palkka...
 
"vieras"
Persut nyt ovat vähän sellaisia "verot valtion maksettaviksi" älykköjä. Ja ettei ihan mene yleistykseksi, niin muutama, 2-3 poikkeusta toki joukossa on, jotka kansantaloudesta jotain ymmärtävät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärräpä tämä;22963075:
No minulla ainakin on siivoojana ollessa tuntipalkka 8€. ja ei saa tehdä täyspitkiä päiviä vaan viikkotuntien määrä saa olla 28 maksimissaan, työttömänä ollessa tienaisin ehkäpä enemmän kuin vakityössä, että ei se työnteko aina kannata.
Se on sun ihan oma valinta olla siivooja. Olisit kouluttautunut enemmän ja parempipalkkaiseen ammattiin jos nykytilanne ei tyydytä. En mäkään tee töitä kun 25-30h viikossa (tosin tällä hetkellä olen hoitovapaalla) ja palkka ei päätä huimaa, oon valinnut nyt ainakin toistaiseksi näin enkä rutise siitä tai ole katkera niille jotka enemmän tienaavat.
 
"plääh"
No hemmetti enköhän minä ole sen lapsilisänikin maksanut helvetinmoisista veroistani? Että lisää pois vaan kun minä paha ihminen olen kehdannut tienata. Okei en tarvitse sitä mutta saan kai sitte verohelpotuksena :)
 
sfgar
Se on sun ihan oma valinta olla siivooja. Olisit kouluttautunut enemmän ja parempipalkkaiseen ammattiin jos nykytilanne ei tyydytä. En mäkään tee töitä kun 25-30h viikossa (tosin tällä hetkellä olen hoitovapaalla) ja palkka ei päätä huimaa, oon valinnut nyt ainakin toistaiseksi näin enkä rutise siitä tai ole katkera niille jotka enemmän tienaavat.
Olenhan minä kouluja käynyt mutta ei pääse oman alan töihin ja siivoojaksi pääsi kun jotain pitää tehdä niin sitten tätä, ammatiltani olen suurtalouskokki tai keittäjä ihan miten sen tahtoo sanoa, töitä vaan ei ole tarjolla missään, ja tuo sun ajatusmaailma on jotenkin aika putkikatseista kun luulet että jos kouluja käy paljon pääsee hybväpalkkaiseen duuniin, se ei pidä apaikkaansa alkuunkaan tuo juttu, kaupankassatkin on täynnä yliopistoja käyneitä työntekijöitä jotka on vuokravälitysfirmojhen kautta siellä minimipalkalla.
 
Olenhan minä kouluja käynyt mutta ei pääse oman alan töihin ja siivoojaksi pääsi kun jotain pitää tehdä niin sitten tätä, ammatiltani olen suurtalouskokki tai keittäjä ihan miten sen tahtoo sanoa, töitä vaan ei ole tarjolla missään, ja tuo sun ajatusmaailma on jotenkin aika putkikatseista kun luulet että jos kouluja käy paljon pääsee hybväpalkkaiseen duuniin, se ei pidä apaikkaansa alkuunkaan tuo juttu, kaupankassatkin on täynnä yliopistoja käyneitä työntekijöitä jotka on vuokravälitysfirmojhen kautta siellä minimipalkalla.
Kyllä mä sen tiedän, jokainen voi kohdallaan miettiä kannattaako opiskella esim. tradenomiksi ja valmistua suoraan työttömäksi? Ihan tasan tarkkaan on niitäkin aloja joilla töitä riittää. Tai sit pitää muuttaa töiden perässä. Se että vaan rutkuttaa siivoojan pienestä palkasta ei ainakaan auta mitään.
 
älä ole niin naiivi
Kyllä mä sen tiedän, jokainen voi kohdallaan miettiä kannattaako opiskella esim. tradenomiksi ja valmistua suoraan työttömäksi? Ihan tasan tarkkaan on niitäkin aloja joilla töitä riittää. Tai sit pitää muuttaa töiden perässä. Se että vaan rutkuttaa siivoojan pienestä palkasta ei ainakaan auta mitään.
Ei se kuule ole niin yksinkertaista tuo että vaan opiskelee ammattiin missä on töitä, kaikista ei ole piikkejä laittamaan ja ala ei vaan kiinnosta jos lääkäriksi alkaisi, muuttokaan ei ole kovinkaan useasti mahdollista työn perässä kun on ennestään asunto hommattu ja kasbvanut jossain paikassa, eihän helsingistäkään lähtenyt kuin 2 työntekijää hätäkeskus päivystäjien muuttaessa sinne jyväskylään, jäivät työttömiksi helsinkiin miksihän?
 
Niin, mitä järkeä on maksaa enää helvetisti veroja kun ei itse saa mitään kohta takaisin? Minkä takia suurituloiset olisi tässä maassa vain antajan osassa?

Jos lapsilisät poistuvat isotuloisilta, eriarvoisuus vain lisääntyy. On olemassa ne jotka nauttivat sosiaalietuuksia, ja ne jotka eivät nauti mitään vaan ovat maksajan asemassa.

Entäs sitten uusperheet? Joku perheen lapsista saa ja joku ei saa lapsilisää.
 
mun
mielestä suurituloisia rokotetaan jo ihan tarpeeksi. Veroja maksavat enemmän, hoitomaksuja maksavat enemmän ja nyt lapsilisätkin pitäs poistaa. Anteeksi seuraava kommenttini, mutta köyhyys on USEIN seurausta omista valinnoista. Ei sen rikkaan tartte kaikkia valintoja maksaa.
 
Perussuomalaiset poistaisivat lapsilisät suurituloisimmilta ja porrastaisi ne tulojen mukaan.

Perussuomalaiset: Rikkailta pois tämä 100 € — Uusi Suomi

Tämä on mielestäni oikeudenmukaista, sillä suurituloiset ei niitä tartte muuhun kuin varallisuutensa kasvattamiseen. :)

Jo viime tammikuussa otin tälläkin palstalla asiaan kantaa ja vaadin niiden poistamista suurituloisilta. :vampire:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635360-lapsilisat-poistettava-suurituloisilta/
Kateus on kamalaa. Mitä se sulle tai persuille kuuluu jos jollain on rahaa? Jokainen tekee valintansa elämässä ja sen mukaan nautitaan sitten palkkaa. Ja jos sen palkan eteen tehdään työtä niin silloin se palkka kuuluu työntekijälle. Ei sulle hra Majuri tai persuille. Ja verotus jo itsessään on niin kovaa tässä maassa että kyllä ne suurituloiset maksavat hyvää hintaa täällä asumisestaan.
 

Yhteistyössä