Viimeaikaisia kokemuksia 220 energiasta?

  • Viestiketjun aloittaja Kilpailuttaja
  • Ensimmäinen viesti
...Eiköhän tähänkin joku roti tästä maailmasta löydy. Ja mitä enemmän näistä puhutaan, sitä vähemmän on ko. firmalla asiakkaita, koska onneksi netistä moni hakee tietoa ennen kuin sitoutuu mihinkään.
a) viranomainen on hampaaton eikä jaksa tapella näiden hååkkanien kanssa

b) jos viranomainen yllättäen löytäis jostain selkärangan niin håkan perustaa uuden firman vanhalla liikeidealla ja toiminta jatkuu ennallaan
 
"puudeli"
Ja niin tuli tännekin kotiin tänään samanlainen lasku maksuturvan kanssa, vaikka nimenomaan en sitä ottanut, kun syksyllä puoliväkisin tarjosivat. Siskolleni kävi muuten ihan samoin muutaman päivä sitten eli kyseessä on firman tietoinen yritys rahastaa hölmöä kuluttajaa. Eikä ollut minullakaan ensimmäinen kerta, kun on ongelmia laskutuksessa.

Laitoin tänään sähköpostia asiakaspalveluun, katsotaan miten vastaavat. Huomenna soitan kuluttajaoikeusneuvojalle, niin saavat ruveta selvittämään tämän firman uusimpia metkuja. Eli välttäkää tätä firmaa, huonoa palvelua ja kusetusta vai tarjolla!
 
sähöhörhö
Jep, hörhö putiikki. Sain myös laskun vakuutuksesta jota en ole ottanut ja olen jo aiemmin kolme kertaa kritisoinut, että he yrittävät harhauttaa vakuutuksen ottoon. Laskuissa oletuksena oleva viitenumero tilaa vakuutuksen ja moni ei varmasti tuota hoksaa.

Soitin heille eilen ja kohtelias haista paska arroganttiasenne heillä on. Sain kuitenkin heti korjatun laskun. Myös sähkön hinta on pikkuhiljaa kohonnut ja aiemman kuukausimaksuttomuuden sijaan perusmaksu on nyt 2 €/kk.

Minua varoitettiin kyllä näistä hörhöistä kun parivuotta sitten heille vaihdoin, mutta aattelin katsoa pelin. Ihmetyttää miten tälläinen putiikki saa jatkaa touhujaan. Tassä olisi tutkivan zuurnalismin paikka, esim. mitä suhteita näillä hörhöillä on.
 
höhhelö
Itsekin erehdyin nettikilpailutuksen perusteella ja firman historiaa etukäteen googlettamatta tilaamaan heiltä sähkösopimuksen. Onneksi sain sen kuitenkin peruttua - tilasin kiinteähintaisen sopimuksen, mutta vahvistuksen mukaan toimittajalla oli oikeus nostaa hintoja verojen ym. viranomaismaksujen muutosten perusteella. Lisäksi ennakkolaskutuksen (arvion) laskennan perusteita ei oltu avattu missään yhtiön nettisivuilla tai muussa materiaalissa. Mielenkiintoisena yksityiskohtana myös vanhasta (ja nykyisestä) sähköyhtiöstä annettu kommentti, jonka mukaan nimenomaan tästä yhtiöstä ilmoitus asiakkaan tekemästä sopimuksesta tulee vanhaan yhtiöön niin myöhään, ettei heillä ole enää mahdollisuutta tehdä kilpailevaa tarjousta, nähtävästi siis taktikoivat ja odottelevat, että 14 vrk vapaa peruutusaika tulee täyteen. Mieluummin maksan vähän enemmän yhtiölle, jonka toimintaan voi luottaa.
 
"Hemmo"
Enpä näemmä olekaan ainoa, jolta on yritetty laskuttaa perusteettomasti tuo maksuturvavakuutus. Asiakaspalvelu kyllä lupasi sen enempää ämpyilemättä lähettää uuden laskun, mutta katsotaanpa, miten tässä käy.
 
"Jorkki"
[QUOTE="mauri";30600001]Meille tulla pärähti tänään kova sähkölasku 220 Energialta. Tarkemmin kun katselin laskua, niin siellähän olla napottaa ylimääräisenä maksuna lähes 70e jotain makstuturvavakuutusta :O
Soitin asiakaspalveluun, että en ole moista kyllä ottanut itselleni... asikaspalvelija väitti kivenkovaan, että kyllä te olette kesäkuun laskulla valinneet sellaisen viitenumeron, joka aktivoi tämän maksuturvavakuutuksen, siis mitä??
Minä sitten aloin etsiväksi ja katselin kaikki heille maksetut laskut, tulostin jokaisen kuitin pankin sivuilta - ja oikeassa olin, minä EN ole valinnut viitenumeroa niin että aktivoisin tuollaisia vakuutuksia, vaan ihan maksanut sillä viitteellä, jolla maksetaan vain sähkönosuus. Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja siellä sanotaan "en voi asialle oikein mitään..."
Saapa nähdä mitä tapahtuu kun asiasta nyt kirjallisen reklamaation teen!!

Ja tarkastakaa jokainen jolla on kyseinen sähköyhtiö - se maksuturvavakuutus on aktivoitunut varmaan aikamonella muullakin, vaikka viitenumero olisikin oikea!!![/QUOTE]

Tämä varmasti kiinnostaa kuluttajavirastoa. Kehottaisin soittamaan sinne. Tällä firmalla ei ole puhtaat jauhot pussissa.
 
Huijattu myös
Täällä sama. Eilen tulleessa laskussa laskutetaan maksuturvavakuutuksesta ajalta 1.9. - 31.5.2015 56 euroa ja vakuutusta ei myöskään ole otettu ja nyt otetaan ennakkoa jo toukokuulta 2015. Olen koko päivän yrittänyt soittaa 220 Energialle, mutta sieltä ei edes vastata. Kyllä minäkin jatkossa maksan sähköstäni jollekin luotettavalle sähköyhtiölle, kunhan pääsen tästä eroon.
 
Pääsekö eroon
Mulla on määräaikainen sopimus 220 Energian kanssa, pääseeköhän firmasta eroon ollenkaan, ja saako etukäteen maksettuja maksuja takaisin ollenkaan ? Vähän alkaa nyt kyllä hirvittämään... eikös seuraava sähköyhtiö hoida irtisanomishommat vanhan sähköyhtiön kanssa
 
"veikko"
eilen tuli nyös minullle sähkölasku jossa olin mukamas ottanut maksuturvavakuutuksen. soitin asiakaspalveluun ja lähettävät uuden laskun. ookoo. minulla nyt sattuivat olemaan kaikki kuitit tallella ja viitenumerot tietokoneella joten ei siitä huolta. mutta todella outoa lähettää minulle lasku vakuutuksesta jossa vakuutus allkoi 01.07.2014 ja noin niinku päättyy 31.05.2015. siinä mielessä outo homma että vakuutusta karhutaan vasta nyt mutta tällä hetkellä tammikuun lopulla pitäisi maksaa toukokuun sähkölasku???? jaa ja laskutukseen palatakseni vielä tälläinen juttu. sähkölaskun eräpäivä oli 02.01.2015. olin maksanut laskun eräpäivänä. 07.01.2015 tuli tekstari kännykkään lasku maksamatta?? seuraavana päivänä soitin asiakaspalveluun jossa todettiinn että olinkin maksanut laskun. kiitos kiitos.... kolmas outo asia on tämä. aikanaan tein kahden vuoden sopimuksen sähkön toimittuksesta. tarjousta pyytäessäni ilmoitin vuosikulutukseni. se on ollut noin 15 vuotta suurinpiirtein sama. nyt kun tuli tällaisia asioita eteen katsoin sähkölaskut tarkemmin. yllätys oli suuri. vuosikulutus oli noussut yli 1500kw upskeikkaa. kysyin asiakaspalvelijalta syytä moiseen. moneen kertaan. kerroin että joku sen sinne koneelle näpyttää. ei vaan näpytä sanoi hän. lopulta mainitsi niin että lukemat tulevat jostain muualta envaan ymmärrä vieläkään mistä????LUPASI ALENTAA VUOSIKULUTUSTA. tunnelmaksi jää kyllä olotila että kaikki ei ole kohdallaan. jur niinkuin tämä maksuturvavakuutus voin uskoa että joku vanhus ja sellainen maksaa vakuutuksen ja koira eii perään hauku.
 
Tutkiva
Tutkin hieman ko. yrityksen hallituksen puh. joht. H A Gustafssonin taustoja.
Tuoreita maksuhäiriöitä löytyi useita mutta rikostuomioita vain yksi.
Hieman googlaamalla voisi päätellä että 220 Energia näyttäisi olevan kolmas tämän alan yritys missä hän 'järjestelee' asioita.
 
ejhihfi
Alkuperäinen kirjoittaja Huijattu myös;30602693:
Täällä sama. Eilen tulleessa laskussa laskutetaan maksuturvavakuutuksesta ajalta 1.9. - 31.5.2015 56 euroa ja vakuutusta ei myöskään ole otettu ja nyt otetaan ennakkoa jo toukokuulta 2015. Olen koko päivän yrittänyt soittaa 220 Energialle, mutta sieltä ei edes vastata. Kyllä minäkin jatkossa maksan sähköstäni jollekin luotettavalle sähköyhtiölle, kunhan pääsen tästä eroon.
He eivät todellakaan vastaa. Eivät myöskään meileihin. Kokeile soittaa puolison tai jonkun muun liittymästä. Sellaisen henkilön jolla ei ole heidän kanssaan sopimusta...
 
"mauri"
Minä soitin maanantaina kyseiseen firmaan ja silloin vastattiin heti asiakaspalvelusta - nyt taitaa ruuhkaa sitten olla kun kaikille on tullut epämääräisiä vakuutusmaksuja :D
Silloin ma sanoivat, että pitää maksaa tämä maksuturvavakuutus kuitenkin kahdelta viikolta jos nyt irtisanotaan. Soitin sinne uudemman kerran ja sanoin tutkineeni paperit... tänään oli sitten tullut sähköpostia ja pahoittelut virheellisestä laskusta. :D Ja meiltä postui tämä maksuturvavakuutus ja ilmeisesti myös se velvollisuus maksaa se 2 viikon irtisanomisaika... Tainnut tulla muutama valitus asiasta ja minä ainakin kerroin olleeni yhteydessä kuluttaja-asiamieheen ;)
 
ei_mikään_mauri
Äskeisen viestin ´mauri´ on todennäköisesti 220 Energian Håkan joka yrittää ulkomaalaiseksi asiakkaaksi tekeytymällä peitellä jälkiä valeasiakaskirjoituksilla.
Älkäähän nyt aliarvioiko sähköyhtiöiden asiakkaiden medialukutaitoja.
220 Energian vakuutusmyynti on järjestelmällistä asiakkaiden harhautusta alkaen ´vahinko´ tilauksesta aina irtisanomisyritysten huomioimatta jättämiseen.

Kakka osui tuulettimeen silloin kun eivät malttaneet lähettää vain 5 EUR huijauslaskuja vaan alkoivat lähettämään yli 50 EUR huijauksia.

Pian kuulemme sitten Energiaviraston taholta ainoastaa huomautuksen ja sitten toiminta jatkuu uuden hieman erilaisen ketkutuksen muodossa niinkuin aikaisemminkin on lukuisat kerrat käynnyt..
 
"mauri"
Alkuperäinen kirjoittaja ei_mikään_mauri;30605845:
Äskeisen viestin ´mauri´ on todennäköisesti 220 Energian Håkan joka yrittää ulkomaalaiseksi asiakkaaksi tekeytymällä peitellä jälkiä valeasiakaskirjoituksilla.
Älkäähän nyt aliarvioiko sähköyhtiöiden asiakkaiden medialukutaitoja.
220 Energian vakuutusmyynti on järjestelmällistä asiakkaiden harhautusta alkaen ´vahinko´ tilauksesta aina irtisanomisyritysten huomioimatta jättämiseen.

Kakka osui tuulettimeen silloin kun eivät malttaneet lähettää vain 5 EUR huijauslaskuja vaan alkoivat lähettämään yli 50 EUR huijauksia.

Pian kuulemme sitten Energiaviraston taholta ainoastaa huomautuksen ja sitten toiminta jatkuu uuden hieman erilaisen ketkutuksen muodossa niinkuin aikaisemminkin on lukuisat kerrat käynnyt..
<3

Jopas vitsin murjaisit ;)

Kyllä mää ihan perus Mauri olen :D En mikään Hååååkän.. ;)

Samaa mietin, että 5e kk ei olisi aiheuttanut minkäänlaista ihmettelyä, vaan 70e ylimääräistä pistää kyllä silmään. Siinä menivät nyt ahnehtimaan liian ison palan kerralla...
 
"Tollo"
Soitettiin ja meilattiin 220 aspaan siitä mitätöidystä laskusta. Kaveri otti vähän kierroksia siellä, vaikka esitin heidän virheen asiallisesti. Kävin vanhoja laskuja läpi ja vilkaisin vielä huvikseni alkuperäistä sopimusta. Sopimuksessa seisoo, että laskuttavat kuukauden etukäteen, hups vaan, tainnut unohtua heiltä tällainen koska laskuissa mangutaan kolmea kuukautta etukäteen. Vanhoista laskuista selvisi, että ovat mitätöineet toisenkin laskun ja hyvittäneet sen kokonaan seuraavalla. Toisesta mitätöidystä laskusta hyvittivät vain puolet, eli n. 200 euroa meni varmaan aspan kahvikassaan. Arvioitu kulutus on meillä nostettu 47 000kw/h vuodessa, tällaista lukemaa ei löydy sähkönsiirtäjältä, eikä mistään muualtakaan. Sähköyhtiö on nyt vaihdettu ja kaikki laskunmaksu lopetettiin tuohon kusetuslaskuun mikä tuli perintäyhtiöstä. Laskin, että ovat meille pystyssä 800 euroa vähennettynä tammikuun kulutuksella. Saas nähdä kuinka Tollon käy. Mutta vinkkinä muillekin, syynätkää ne laskut ja hyvitykset, tai soittakaa aspaan ja kysykää kuinka monta laskua on mitätöity ja sen jälkeen syynäätte taas ne hyvitykset, lukujen pitää olla yksi yhteen, ei jotain sinnepäin.
Ja Krutin kommetteihin sen verran, se on ihan totta, ettei kuluttaja-asiamies voi muuta kuin lähetellä suosituksia vaikka päivittäin 220 energiaan. Suosituksille 220 voi viitata kintaalla, ne on pelkkiä suosituksia.
 
mihintulitaaslähettyä
ääh itsekkin olen erehtynyt tähän, olen ihmetellyt että maraskuussa tuli alkuvuoden lasku kerralla no ei siin viel mitään ajattelin et no hyvä onpahan sähköt jo maksettu mutta silti on alkanu tulla joka kuukausi uus lasku kuukauden ajalta, ajattelin et oon ite muistanu väärin mut nyt kun löyty tämä keskustelu nii joo taidanpa sit vissiin muistaakkin oikein -.- laskun olen tietenki onnistunu hukkaamaan ja loput oon tilannu verkkopankkiin ja sielähän ei juuri mitään tietoja näy et pääsis tarkastamaan
 
ed.
lasku löytyikin onneksi sähköpostista ja kyllä vain minua on laskutettu kahteen kertaan ensin 1.1-31.3 ja sitten kuitenkin vielä erikseen tammi ja helmikuulta ennakkoon uudelleen :/ piti muka saada edullinen sähkösopimus mutta näin tulee sähkö kyllä kalliiksi!
 
Sitkeä Sissi
Aloitin taistelun kyseisen 220 energian kanssa kesäkuulla 2014.Laskutuksen monimutkaisuuden vuoksi otin yhteyttä heidän puhelinpalveluun.Halusin siirtyä reaali aikaiseen laskutukseen,ja noin puoli tuntia asiaa vaadittuani sain tahtoni viimein läpi.
Sisään oli kertynyt ennakkomaksuja (lainaa ilman korkoa) niin paljon,että seuraavat 3 kuukautta menivät negatiiviseen laskutukseen.
Reaaliaikaisen laskutuksen ensimmäinen maksu alkoi syyskuulla 2014.Laskuun ilmestyi n,s reaalilaskutus lisä 2,49e/.Olin lähettänyt heille kuukauden aikana 3 sähköposti kyselyä,että mihin sopimukseemme tämä lisä perustuu.En tietenkään saanut mitään yhteydenottoa k.o firmasta.Eilen käytyäni ensi kerran näillä sivuilla otin puhelun asiakaspalveluun.Annoin heidän lankapuhelimen hälyyttää n.5 minuuttia kunnes siihen vastattiin.Sitkeän neuvottelun jälkeen luvattiin poistaa k.o.maksu tästä eteenpäin.Vaadin myös hyvitystä jo maksetuista laskuista,joka ei kuuiemma ole mahdollista! Koska tämän reaalilisän perintä on sopimuksen vastainen en aanna perksi.
 
håkanAlfons
vihdoinkin viranomaiset alkavat toimia
http://www.mynewsdesk.com/se/energimarknadsinspektionen/pressreleases/220-energi-aatgaerdar-inte-brister-ei-ansoeker-om-att-faa-vitet-utdoemt-1113316
 
Sähkäri
Itse ole ollut pari vuotta 220:n asiakkaana ja ongelmia on ollut vähän väliä, jokaisen sopparityypin kanssa.
-Sähkönmyyntisopimusta ei toimiteta vaikka pyydän moneen kertaan.
-Hinta ei ole sitä mitä sopimuksen tekovaiheessa ilmoitetaan.
-Ennakkoa laskutetaan monta kuukautta.
-Asiakaspalvelussa esitetään tyhmää kun teen valituksen laskun virheestä. Eikä myönnetä virhettä vaikka se on päivänselvä.

Tein kuluttajaviranomaiselle kantelun huijauksesta, mutta ei sieltäkään kunnollista apua saanut asiaan. Tosin se nopeutti 220:n asiakaspalvelun toimintaa ja halukkuutta päästä ongelmasta eroon.

Kuten myös aikaisemmista viesteistä voi huomata, löytyy jos jonkinlaista epäselvyyttä ja ongelmaa. Viestini on yksiselitteinen:

ÄLÄ MENE 220 ENERGIAN ASIAKKAAKSI!!! HALVALTA NÄYTTÄVÄ HINTA ON KAIKKEA MUUTA KUIN HALPAA!

Toivottavasti viranomaiset Suomessa alkaisi vihdoin tehdä jotain tämän asian eteen. Tämänlaista sähkönmyyntiä ei pitäisi voida edes olla.
 
"elmeri"
[QUOTE="Kari";30332736]Tein sopimuksen ja multa laskutettiin ennakkoon samalta ajalta.
Laskutuskuvio muutenkin sekaisin siellä.
Vaihdoin yhtiötä ja nyt odottelen yli 300euron palautusta, saa nähdä kauanko menee. Jos ei kohta ala tuleen hyvitys niin marssin tekeen rikosilmoituksen huijauksesta

Eli ei kannata hypätä pelkän hinnan mukaan siihen kelkkaan, niin kuin minä tein.....[/QUOTE]

Tein kaksivuotisen sopimuksen kyseisen firman kanssa 2013 alkaen.
Lopputilitystä ei meinaa millään tulla ja joulukuussa laskuttivat ennakkoon maaliskuun 2015 kulutusta. En maksanut vaan vaihdoin toimittajaa.
Kertovat, että sähkömarkkinalain mukaan saavat vetkuttaa viimeistä laskua ( = hyvitystä) kuusi viikkoa!!! Tuntuu rankalta kusetukselta.
Asunnossani on etäluettava mittaus, mistä lukemat saa reaaliaikaisena.
Laskutus ylittää kuitenkin noin 10 % todellisen kulutuksen.

En TODELLAKAAN voi suositella tätä putiikkia kumppaniksi sähköasioissa.
Taidan olla samalla luukulla edellisen kanssa ilmoitusta tekemässä...
 
olavi tolvanen
Laskuttivat Tammikuun laskun kahteen kertaan, eivätkä sovinnolla suostu palauttamaan rahoja!! Mutta ei siinä mitään kun tein uuden sopimuksen toisen yhtiön kanssa, niin pari viikkoa sitten tuli lasku, jossa yrittävät laskuttaa koko viime vuoden kulutuksen uudelleen ja lisäksi ennakkoon toukokuun loppuun asti yht. 924,80€!! Eli kaikki vähintään kahteen kertaan ja alussa mainittu lasku tulisi siten kolmeen kertaan. TÄYSIN POSKETONTA TOIMINTAA... VAROKAA!!
 

Yhteistyössä