Täälähän ei saisi valittaa mutta valitan silti.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
HippuTAR
Luulin et mulle jäis ny rahaa ostaa ittelle vaatteita. Tarttisin niitä todella mm. yöpaidan, parit housut, alkkareita, rintsikat... Mutta olin autuaasti unohtanu pari laskua. Joten eipä taas mitää vaatteita ostella. :mad:.

Joo, voisin mä tietty jättää jotain muuta ostamatta. Esim. pääsiäismunat joita aion ostaa useamman ja piilottaa pitkin kämppää. Suihkuverhon (vanhassa alkaa olla hometta alareunassa). Mullat ulkoistutuksille. Tehdä huomenna ulkofileen sijasta jauhelihakeittoa. Ja varmaan muutaki löytyis mikä ei olis pakollista. Mutta ostan noi silti ja jätän taas retut ostamatta. Mutta silti se ärsyttää.

Ja turha tulla räkyttämään että mee töihin. En oo menossa toistaiseksi, jos koskaan.
 
"vihreä"
Saahan se ärsyttää, mutta toisesta kuusta sitten sivuun rahaa :) Eikös sulla ole mieskin. Voisko se antaa muutaman euron sun vaatteisiin tai mistäs minä teidän rahan jaosta tiedän.
 
"vihreä"
[QUOTE="sssss";29793044]Tilaa ne vaatteet. Saat maksuaikaa (lasku) tai jopa mahdollisuuden lyhentää erissä (osamaksu).
Mutta tässäkin on varmaan joku MUTTA ;)[/QUOTE]

Ei missään nimessä osamaksuja ja laskuja. Ne kaataa sitten talouden jossain toisessa kuussa. Sivuun sitä mukaa kun mahdollista. Se ei haittaa vaikkei just parasta ois päälle laittaan nyt.
 
"sssss"
[QUOTE="vihreä";29793064]Ei missään nimessä osamaksuja ja laskuja. Ne kaataa sitten talouden jossain toisessa kuussa. Sivuun sitä mukaa kun mahdollista. Se ei haittaa vaikkei just parasta ois päälle laittaan nyt.[/QUOTE]

Uskon, että vaateLASKU (mikä vieläpä tiedossa) kaataa maailman, jos taloudenhallinta on nollissa, tai vaihtoehtoisesti rahatilanne säälittävän surkea.
 
"vieras."
Miksi valitat näistä asioista täällä? Eikö ole ketään jolle puhua mitä kulloinkin tarvitset. Minusta erittäin omituista se että jollain keskustelupalstalla pitää valittaa taloudellisesta tilanteestaan ja siitä että mitä ei nyt laskujen takia saa ostettua jne.
 
"vieras."
Minäkin saan vaan alimman työkkärirahan, kahden lapsikorotuksen kanssa siitä jää verojen jälkeen käteen vaan vähän yli 600 euroa. Mutta mies on sentään töissä, eikös sullakin? Kai miehesi antaa rahaa vaatteisiisi, jos vaan sanot että tarvitset. Kyllä meillä ainakin, muuten saisin kyllä kulkea jätesäkissä.
Eihän alusvaatteet maksa paljoakaan, kun ei nyt mistään stockalta osta ja muita vaatteita löytyy hyvin kirppareilta.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Luulin et mulle jäis ny rahaa ostaa ittelle vaatteita. Tarttisin niitä todella mm. yöpaidan, parit housut, alkkareita, rintsikat...

Ja turha tulla räkyttämään että mee töihin. En oo menossa toistaiseksi, jos koskaan.
Miksi et ole menossa töihin? Yleensä se kyllä menee niin, että jos ei tienaa elantoaan, ei paljon jää elämiseen rahaa. Mun mielestä se on ihan oikein. Kirppikseltakin saa hyvin vaattetteita.
 
HippuTAR
Miksi et ole menossa töihin? Yleensä se kyllä menee niin, että jos ei tienaa elantoaan, ei paljon jää elämiseen rahaa. Mun mielestä se on ihan oikein. Kirppikseltakin saa hyvin vaattetteita.
Koska ei oo töitä jonka terveys kestäis.

Osamaksuilla en ala ostella, se vasta oliskin loputon suo.

Kirppikseltä en koskaan löydä mitään. Ehkä en vaan osaa etsiä. Täytyy tosin taas käydä kattelees joskus, nyt ei jää edes kirppariostoksiin rahaa.

Mies ei oo velvollinen mulle vaatteita osteleen, ei tulis mieleenkään edes pyytää.

Ja valitan täälä koska en halua läheisiäni rasittaa mun ongelmilla. Ja joskus on silti helpottavaa valittaa.

Oikeestihan tässä suurin ongelma on se että mä laitan omat tarpeet aina viimeiseksi. Ja aina on jotain mitä lapset tarvii (mun mielestä) enemmän ku mä vaatteita.

Joo, että vali vali vaan :D. Mutta kylhän noi retut ny vielä päällä pysyy.
 
Mies ei oo velvollinen mulle vaatteita osteleen, ei tulis mieleenkään edes pyytää.

...snip...

Oikeestihan tässä suurin ongelma on se että mä laitan omat tarpeet aina viimeiseksi. Ja aina on jotain mitä lapset tarvii (mun mielestä) enemmän ku mä vaatteita.
Jos mies maksaisi enemmän lasten kuluja jotta sinä saisit vaatteita? Lisäksi lain mukaan aviopuolisolla on toiseen nähden elatusvelvollisuus.
 
HippuTAR
Suihkuverho on pesty säännöllisesti, siihen vaan on ny ilmestyny tollasta hometta joka ei lähde pois.

Me on sovittu jotta mä pääsääntöisesti maksan lasten kulut.
Kuin myös omat kuluni kuten ne mullat.

Ja siis eihän noistakaan mikään yksittäinen asia paljon maksa mutta ku niitä yksittäisiä on paljo niin sit jo maksaa. Muitaki siis on ku noi mainitut mutta ne muut on pakollisia kuten imurin pussit, lääkkeet, lapsille sukkia yms.
 
HippuTAR
Jos mies maksaisi enemmän lasten kuluja jotta sinä saisit vaatteita? Lisäksi lain mukaan aviopuolisolla on toiseen nähden elatusvelvollisuus.
Juu, on velvollisuus. Mutta me on näin sovittu niin näillä mennään. Ja siis mieshän pääasiassa maksaa ruokakulut, mä käyn 2-3 kertaa kuus ruokaostoksilla.

Ja se on ihan ok. Nyt vaan alko ärsyttää ku kuvittelin että mulle jäis nyt rahaa, kunnes muistin ne kaks tulossa olevaa laskua. Mutta hyvä puolihan tässä on se että muistin laskut ennenku kerkesin ostaa niitä rettuja.
 
"Maisa"
Kun luen näitä juttuja missä puolisoilla on ongelmia siinä kumpi vanhemmista maksaa mitä, niin mulla on äärimmäisen kiitollinen olo siitä että ollaan miehen kanssa menty yhteen silloin kun vielä opiskeltiin. Meillä on kaikki raha yhteistä ja talous pyörii yhden yhteisen käyttötilin kautta. Meillä on välillä ollut kausia kun minä olen tienannut enemmän ja välillä kun vaan mies on ollut töissä ja minä kotona lasten kanssa.

Meillä on kyllä muita ongelmia sitten ihan riittämiin, mutta tätä ei. Kait se on reilua että yhellä pariskunnalla ei ole kaikkia ongelmia :)

Ymmärrän Hipputar hyvin ton että laitat lasten ja muiden tarpeet omien edelle. Mulle käy yleensä samalla tavalla. Voisitteko te miehen kanssa keskustella uudestaan tuosta miten te raha-asiat hoidatte? En sano että meidänkään malli on paras kaikille, jokaisen pitää päättää oman perheen kohdalla mikä toimii.
 
Juu, on velvollisuus. Mutta me on näin sovittu niin näillä mennään. Ja siis mieshän pääasiassa maksaa ruokakulut, mä käyn 2-3 kertaa kuus ruokaostoksilla.

Ja se on ihan ok. Nyt vaan alko ärsyttää ku kuvittelin että mulle jäis nyt rahaa, kunnes muistin ne kaks tulossa olevaa laskua. Mutta hyvä puolihan tässä on se että muistin laskut ennenku kerkesin ostaa niitä rettuja.
On hyvä. Jos ei ole akuuttia tarvetta, niin vaatteet ehtii hankkia myöhemminkin.
 
Kyllä työssäkäyvilläkin noita ongelmia on, minäkin tarvitsisin kipeästi uudet housut eikä ole kuin yhdet oikein mukavat rintaliivit, mutta ostin lapselle partioon makuupussin tässä kuussa. Kampaajalla käyn yleensä kolmen kuukauden välein, nyt on jo neljäs kuukausi menossa enkä tiedä onko ensi kuussakaan varaa. Tätä se elämä nyt on.
 

Yhteistyössä