Täälähän ei saisi valittaa mutta valitan silti.

  • Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti
ddddd
"En voi muokata suihkuverhoa, koska..."
"En voi ostaa laskulla, koska..."
"En voi ostaa kirppareilta, koska..."
"Ei käy lahjoitetut vaatteet, koska..."
"Mies ei auta, koska..."
"Mies ei sitä ja tätä, koska..."

Mikähän vaihtoehto arvon rouvalle kävisi? ;)
 
ddddd
Etkähän jopa sinä ymmärrä että vähävaraisen ei kannata ostaa laskulle.
Ap valittaa valittamisen ilosta. Mikään ehdotettu ratkaisu ei vaan käy.
Tiedätkö, olen itse kuntoutustuella, sillä minimilla ja maksan laskuni ajoissa.
Joten mikä hitto on ongelma, jos tilaisinkin joskus laskulle? Maksanhan kaiken muunkin laskulla, paitsi ruoan yms.

Ap, mikä on vaatekokosi?
 
ddddd
Sehän on hienoa että osaat hoitaa laskusi valittamatta.
Miksi nakkelet niskojasi jatkuvasti? Turhaa energian tuhlausta ja pahimmassa tapauksessa pääkoppaongelmien merkkejä sellainen jatkuva valitus, mihin ei mikään ehdotettu ratkaisu kelpaa. Ja usko pois, tiedän aiheesta paljon.

Mutta eihän se rikollista ole ja toisaalta ymmärtäähän sen.

Vaatekokoa kyselin, koska itsekin voin lahjoittaa vaatteita, mikäli ne ovat tyyliltään ja kooltaan kohteelle sopivia.
 
Wieruus
Miksi nakkelet niskojasi jatkuvasti? Turhaa energian tuhlausta ja pahimmassa tapauksessa pääkoppaongelmien merkkejä sellainen jatkuva valitus, mihin ei mikään ehdotettu ratkaisu kelpaa. Ja usko pois, tiedän aiheesta paljon.

Mutta eihän se rikollista ole ja toisaalta ymmärtäähän sen.

Vaatekokoa kyselin, koska itsekin voin lahjoittaa vaatteita, mikäli ne ovat tyyliltään ja kooltaan kohteelle sopivia.
nakkelen niskojani? Kehuminen on niskojen nakkelua? Ok, jos koet sen niin. Palstahan tietää kaiken.
 
HippuTAR
Meidän rahatilanne on ollu huono n. 3 vuotta. Ja tilanne huonontui yllättäen ja silloin odotin jo neljättä lasta.

Vaatteita en osta laskulle. Jotain muuta toisinaan joudun ostamaan, esim. viimeksi imurin.

Ja en täältä ota keltään mitään, kiitti kuitenkin.
 
HippuTAR
"En voi muokata suihkuverhoa, koska..."
"En voi ostaa laskulla, koska..."
"En voi ostaa kirppareilta, koska..."
"Ei käy lahjoitetut vaatteet, koska..."
"Mies ei auta, koska..."
"Mies ei sitä ja tätä, koska..."

Mikähän vaihtoehto arvon rouvalle kävisi? ;)
No ei mikään. Ja tohon mies ei auta juttuun: ei se auta kun en tähän asiaan siltä apua pyydä. Ja toistan nyt itseäni: en pyytänyt täältäkään apua joten miksi mulle pitäis mikään ehdotus sopia? Ainoastaan valitin ku sattu ottaa pattiin, mikäli et tiennyt niin ärsyttävän asian purkaminen jonnekin helpottaa.
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Mettäkylässätuulee;29794489:
Ootko kysellyt paikalliselta Hope yhdistykseltä?
En. Joskus katoin et lähin ois seinäjoella...Mutta en kehtaa mennä tollaseen, jos en mä löydäkään mitään sopivaa niin sit ne kattoo et on siinä kans nirppanokka :D.
 
[QUOTE="vierailija";29794341]Taidat olla kokoa 36-38? Koska vähänkään isompi ihminen ei sit kirppiksiltä enää mitään löydäkään.[/QUOTE]

Mää oon 40-42 ja ihan kivasti löytyy kun jaksaa katella. Sellaisilla kirppareilla, joissa ihmiset on ite myymässä niin katon pöydän, jonka pitäjä on about mun kokonen :)
 
Minä osta suurimman osan vaatteistani kirpparilta ja huutiksesta, suosittelen.
Asian vierestä, kaksi autoa tulee ihan sikakalliiksi. Jos olisin työtön, enkä edes olisi menossa töihin, ei olisi varaa pitää autoa.. Oletko laskenut paljonko tulisi vuodessa säästöä?
 
HippuTAR
Alkuperäinen kirjoittaja Neljän Äiti;29794580:
Minä osta suurimman osan vaatteistani kirpparilta ja huutiksesta, suosittelen.
Asian vierestä, kaksi autoa tulee ihan sikakalliiksi. Jos olisin työtön, enkä edes olisi menossa töihin, ei olisi varaa pitää autoa.. Oletko laskenut paljonko tulisi vuodessa säästöä?
Tiedän. Mutta tolle ei voi mitään, on pakko olla kaksi autoa.

Huutiksesta ostin kerran paketillisen vaatteita joista suurin osa ois pitäny olla mulle sopivia. Mutta ei vaan ollu. Paketissa oli parikymmentä vaatetta ja niistä yksi paita kävi mulle.

Mutta pitää tosiaan nyt ottaa hommaksi tosissaan kattella kirpparilta itellekin vaatetta.
 
kyykkyvatkaaja! harmaana
Mua vaan mietityttää, et jos teillä on huono rahatilanne ollut jo 3 vuotta, niin miten teidän asumismenot voi olla miehellä 850e/kk vuokra ja sä maksat vielä siitä kolmanneksen eli vuokra on yhteensä siis 1200e/kk. Missä tuollaista vuokraa pitää maksaa? Vain Helsingissä tai Espoossa.

Sitten maksat vielä päälle "teinin vuokran + ruuan". Eli teillä siis menee pelkästään vuokraan jo joku väh 1500e/kk.

Ei ihme, että rahat on vähissä, jos et edes käy töissä. Olisiko aika vähentää menoja?

Miksi sä et kykyne työntekoon, jos saa udella?
 

Yhteistyössä