Ruokahaaste vko 19

Ruokahaasteen aihe on tällä viikolla yllätys yllätys: äitienpäivä! Kakkua, juhla-ateriaa, aamiainen sänkyyn tai mitä vain.

Ruokahaasteen säännöt:
* kokkaa ja kuvaa (tekijä saa olla kuka tahansa samassa taloudessa asuva)
* kuva ja resepti sunnuntaina klo 19.45 mennessä
* äänestys alkaa sunnuntaisin n. klo 20 ja kestää
TUNNIN
* eniten ääniä saanut valitsee uuden raaka-
aineen/aiheen
* nahistelijat eivät pääse äänestykseen
*jos uuden aiheen antanut ei pääse tekemään sunnuntaina äänestystä niin hän ilmoittaa siitä etukäteen ja joku muu tekee äänestyksen


Menneet haasteet

vko 2 kana
vko 3 halpa liha
vko 4 makkara
vko 5 pinaatti
vko 6 pihvi
vko 7 keitto
vko 8 pikkulämpimät
vko 9 oranssi
vko 10 kala
vko 11 ylijääneet ruoka-aineet
vko 12 aamupala
vko 13 maksa
vko 14 herneet/pavut
vko 15 suklaa
vko 16 pääsiäinen
vko 17 grillattu ruoka
vko 18 vappu
 
  • Tykkää
Reactions: emmiina
Marjasuklaatäytekakku.


Pohja 4munaa lasiin, kahteen muuhun samanlaiseen lasiin yhtä paljon sokeria ja vehnäjauhoja + 1tl leivinjauhetta ja oman maun mukaan kaakaojauhetta. Itse laitoin reilun ruokalusikallisen. Vaahdota munat ja sokeri ja siivilöi mukaan jauhot. Sekoita tasaiseksi ja kaada voideltuun ja jauhotettuun vuokaan. Paista 175 asteessa kunnes väri on hyvä ja pohja näyttää irtoavan vuoan reunoista millin pari. Mä tein lisäksi tikkutestin kypsyydestä.

Täytteet: ekaan väliin sulatin taloussuklaata rivin yli puoli levyä vesihauteessa ja sekoitin joukkoon noin desin kuohukermaa. Jäähdytä.
Toiseen väliin sekoitin mansikkavadelmahilloa 3-4 rkl, rahkaa 200g ja desin vaahdotettua kuohukermaa
Sillä pinnoitin myös kakun päältä ja tasasin reunat.

Kun kakku on jäähtynyt, leikkaa kolmeen kerrokseen ja kostuta kerrokset. Itse käytin maitoa mut mehu tai vaikka maustettu viina käy yhtä hyvin. Lätki täytteet väliin, täytä rakoset ylijäämätäytteellä ja laita jääkaappiin.

Pursotus on rahkaa ja vaahdotettua kermaa fifty-fifty ja lisäksi sokeria ja vaniljasokeria oman maun mukaan. Pinnalla taloussuklaata raastettuna.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja emmiina
Wieruus
[/URL][/IMG]

Kinkkuvoileipäkakku

Taikapaahtoleipää

kostutukseen vettä

Täytteeseen kinkkua, tuorejuustoja, itsetehtyä majoneesia, kurkkusalaattia, yrttejä, sipulia, mausteita. Kaikki sekaisin kutterilla.

Kostuta leipä viipaleet, laita täytettä, uusi kerros leipää, kostutus, täyte. Jatka niin kauan kun kakkua mielestäsi tarpeeksi tai tarpeet riittävät.

Kuorruta täytteellä, koristele mielesi mukaan mm, meetvustilla, kinkulla, kurkulla, tomaatilla ja viinirypäleillä.

Nauti ja nauti.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja Namppis88
Täytekakku


Pohja:
6 kananmunaa, sitte kuppeihin sokeria ja vehnäjauhoja yhtä paljo ku tuli tuota kananmunaa. Lisäksi n.3tl leivinjauhetta.


Maitosuklaakreemi
200 g maitosuklaata (käytin marabouta)
1 prk (250g) mascarponejuustoa
2 rkl tomusokeria
50 g voita

Sulata paloiteltu suklaa mikrossa tai vesihauteessa. Vaahdota mascarponejuusto, voi ja tomusokeri. Sekoita joukkoon suklaa.

Vadelmakreemi
1 pieni pussi pakastevadelmia
1 prk (250g) mascarponejuustoa
2 rkl tomusokeria
50 g voita

Painele sulatetut vadelmat siivilän läpitte johonki astiaan ja käytä tämä sileä sose kreemiin. Muuten tehdään samalla tavalla ku tuo maitosuklaakreemi. Mä kyllä tein niin, että tein kaksinkertaasena tuon kreemin, laitoon puoliksi ja sitte lisäsin suklaan ja vadelmasoseen.

Vuoraa irtopohjavuoan pohja ja reunat leivinpaperilla. Laita kakkupohjan alin osa vuoan pohjalle ja kostuta se maidolla. Lisää päälle maitosuklaakreemi. Nosta päälle toinen kakkupohjan osa ja kostuta maidolla, lisää päälle vadelmakreemi. Nosta päällimmääseksi maidolla kostutettu kakun kansi. Laita jääkaappiin vähintään tunniksi, että täytteet jähmettyy.

Kakku on kuorrutettu tomusokerista, kaakaojauheesta, voista ja kahvista tehdyllä kuorrutteella.

Kakku mun ja likan yhdes tekemä ja likan mielestä seuraavalla kerralla täytteeksi vain tuota vadelmakreemiä. :D Mutta likka ei siis pahemmin tykkää suklaasta.

Kreemin alkuperäänen ohje on täältä.
Suklaaleivokset - Reseptit - Yhteishyvä
 
veras.
Täytekakku


Pohja:
6 kananmunaa, sitte kuppeihin sokeria ja vehnäjauhoja yhtä paljo ku tuli tuota kananmunaa. Lisäksi n.3tl leivinjauhetta.


Maitosuklaakreemi
200 g maitosuklaata (käytin marabouta)
1 prk (250g) mascarponejuustoa
2 rkl tomusokeria
50 g voita

Sulata paloiteltu suklaa mikrossa tai vesihauteessa. Vaahdota mascarponejuusto, voi ja tomusokeri. Sekoita joukkoon suklaa.

Vadelmakreemi
1 pieni pussi pakastevadelmia
1 prk (250g) mascarponejuustoa
2 rkl tomusokeria
50 g voita

Painele sulatetut vadelmat siivilän läpitte johonki astiaan ja käytä tämä sileä sose kreemiin. Muuten tehdään samalla tavalla ku tuo maitosuklaakreemi. Mä kyllä tein niin, että tein kaksinkertaasena tuon kreemin, laitoon puoliksi ja sitte lisäsin suklaan ja vadelmasoseen.

Vuoraa irtopohjavuoan pohja ja reunat leivinpaperilla. Laita kakkupohjan alin osa vuoan pohjalle ja kostuta se maidolla. Lisää päälle maitosuklaakreemi. Nosta päälle toinen kakkupohjan osa ja kostuta maidolla, lisää päälle vadelmakreemi. Nosta päällimmääseksi maidolla kostutettu kakun kansi. Laita jääkaappiin vähintään tunniksi, että täytteet jähmettyy.

Kakku on kuorrutettu tomusokerista, kaakaojauheesta, voista ja kahvista tehdyllä kuorrutteella.

Kakku mun ja likan yhdes tekemä ja likan mielestä seuraavalla kerralla täytteeksi vain tuota vadelmakreemiä. :D Mutta likka ei siis pahemmin tykkää suklaasta.

Kreemin alkuperäänen ohje on täältä.
Suklaaleivokset - Reseptit - Yhteishyvä
Ou nou, ompa hyvä näköistä :p
 

Yhteistyössä