Mies säästelee lomiaan ja rahojaan poikien reissuihin

  • Viestiketjun aloittaja Vaimoihminen
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30135285:
Mutta kai sä nyt tajuat, että loma Thaimaassa maksaakin jo sen verran enemmän, että monen perheen kohdalla se tarkoittaisi, että lomabudjetti olisi aika lailla siinä.
Voit olla kyllä varma, että 99%:a naisista käyttää ties mihinkä turhuuksiin vuoden mittaan varmasti Thaimaan matkan verran rahaa. Se on miten prioirisoi.
 
AS
Usein on niin, että enemmän tienaava maksaa perheen auton ja maksaa perheen yhteiset reissut ja kivat jutut.
Kumminkaan tämän LISÄKSI ei karvalaukun hautojien mielestä ole ollenkaan OK, että mies voisi käydä kavereidensa kanssa omilla reissuilla (koska vielä senkin rahan voisi laittaa perheen hyväksi).

Vaikuttaa olevan hyvin sama ajatusmaailma näissä rajoittajanaisissa ja kommunisteissa. Kaikki mitä muilla on, se pitää kitkeä katellisena pois.
Meillä maksetaan yhteisistä tuloista autot ja asuntolainat. Vaikea alkaa erottelemaan, että kuka oikeastaan maksaa mitäkin.
 
Ai. Meillä minä olen tuo opiskellut ja enemmän tienaava, eikä mulle ole tullut mieleenkään, että minulla olisi enemmän oikeus rahoihini. Kyllä ne menee perheen kuluihin. Näen meidät yksikkönä, jossa kaikkien tarpeet otetaan huomioon. Ei mulla ainakaan ole tarvetta kyykyttää omaa miestäni leveilemällä omalla tililläni. On myös minun etuni, että mieheni saa nauttia varoistamme ihan yhtäpaljon, kuin minäkin. Onnellisen ja tyytyväisenä ihmisen kanssa on paljon mukavampi elää. Kaikenlainen tasa- arvoisuus tuo mielestäni suhteeseen onnellisuutta.
Onko se oikeasti mieheltä kyykyttämistä, että hän käyttää itse tienaamiaan rahoja omiin menoihinsa? Ap:n aloituksessa kerrottiin, että mies säästää. Fiksu mies, jos ei velaksi reissaa :)
 
No tämä.

Jos mies sanoo, että otan eron jos käytät vuodessa yli 7x24 (=168) tuntia ja 1000€ minkä tahansa paitsi välttämättömän ostamiseen ja shoppailemiseen. Turhuutta ja itsekästä luuhata ostoksilla! Senkin ajan/rahan voisi käyttää miehen ja lasten kanssa johonkin kivaan!!
Kuulostaa kakaroiden hommilta tuollaiset shoppailut!
Eikö tällaiset shoppailut ja kaverilomat kannattaisi sopia edes jotakuinkin etukäteen, ettei sitten tule yllätyksenä, että a) perheen lomabudjetti käytetään parempituloisen kaverilomiin, b) vähemmän tienaava osapuoli harrastaa turhaa shoppailua toisen rahoilla?

Kumpikin vaihtoehto kuulostaa aika huonolta.
 
dddd
Voit olla kyllä varma, että 99%:a naisista käyttää ties mihinkä turhuuksiin vuoden mittaan varmasti Thaimaan matkan verran rahaa. Se on miten prioirisoi.
Jos turhuuksiin on varaa, niin sitten niitä voi ostella. Aloittajalla oli vähän eri ongelma. Heidän perheessään ei ollut varaa ylimääräisiin turhuuksiin. Eikä raha ollut ainoa ongelma, vaan myös ajankäyttö, jonka pitäisi jakautua tasapuolisemmin.
 
Onko se oikeasti mieheltä kyykyttämistä, että hän käyttää itse tienaamiaan rahoja omiin menoihinsa? Ap:n aloituksessa kerrottiin, että mies säästää. Fiksu mies, jos ei velaksi reissaa :)
En tiedä, onko kyykyttäminen välttämättä oikea sana, mutta kai ratkaisevaa on se, kuinka suuria summia hän käyttää ja mihin menoihin. Onhan tässä ketjussa tullut vaikka mitä pointteja siitä, miksi viikon Thaimaalomat kavereiden kanssa voi olla vähän hankala järjestää - sinäkin perheellisenä varmaan ymmärrät niitä syitä?

Jokainen pariskunta toki päättää itse rahan- ja ajankäytöstään sekä siitä, mitä pitää tärkeänä. Pääasia varmaan, että ollaan samoilla linjoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30135313:
En tiedä, onko kyykyttäminen välttämättä oikea sana, mutta kai ratkaisevaa on se, kuinka suuria summia hän käyttää ja mihin menoihin. Onhan tässä ketjussa tullut vaikka mitä pointteja siitä, miksi viikon Thaimaalomat kavereiden kanssa voi olla vähän hankala järjestää - sinäkin perheellisenä varmaan ymmärrät niitä syitä?

Jokainen pariskunta toki päättää itse rahan- ja ajankäytöstään sekä siitä, mitä pitää tärkeänä. Pääasia varmaan, että ollaan samoilla linjoilla.
Sehän tässä juuri onkin, perheellisten pitäisi sopia ajankäytöstään koska se ei todellakaan aina ole helppoa tehdä niitä omia juttuja. Mutta minä en ymmärrä, että miksi ei saisi tehdä viikon Thaimaan matkaa omilla rahoillaan?

Jos nainen valittaisi, että mies ei päästä viikonloppureissulle Tukholmaan, niin johan olisi täällä kuhinat. Mutta kun mies menee, niin ei se kertakaikkiaan käy, koska tasa-arvo.
 
Liekkiö
Tätä ketjua kun lukee, saa olla onnellinen tilanteestaan. Saadaan lomailla perheenä lastenlomien aikaan ja sen lisäksi vanhemmat saavat halutessaan lomailla itsekseen. Eikä kenenkään tarvitse miettiä ja laskea kenen rahoista ja ajasta lomat ovat pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30135304:
Eikö tällaiset shoppailut ja kaverilomat kannattaisi sopia edes jotakuinkin etukäteen, ettei sitten tule yllätyksenä, että a) perheen lomabudjetti käytetään parempituloisen kaverilomiin, b) vähemmän tienaava osapuoli harrastaa turhaa shoppailua toisen rahoilla?
Se nyt vielä puuttuisi, että shoppaisi toisen rahoilla. Tässä ketjussa AP:n mies ei saanut palstalaisten mielestä matkustaa edes omilla rahoillaan.
 
Vaimomääki
No mun mies tekee vuodessa useamman pitkän viikonlopun kavereiden kanssa, harrastuksen parissa. Ihan joka vuosi ei viikon reissuun pääse ajan ja rahan takia. Mutta siis, kyllä minusta se on sopivaa jos kuitenkin lomailee perheen kanssa ja rahaa jää myös niihin perheen retkiin ja lomiin.
Ja minä myös käyn omilla lyhyillä reissuilla ja kavereiden kanssa ulkona.
 
Sehän tässä juuri onkin, perheellisten pitäisi sopia ajankäytöstään koska se ei todellakaan aina ole helppoa tehdä niitä omia juttuja. Mutta minä en ymmärrä, että miksi ei saisi tehdä viikon Thaimaan matkaa omilla rahoillaan?
Jos siihen on varaa, niin periaatteessa saa. Eri asia sitten, onko se muuten mahdollista - esim. juuri tuo lasten loma-ajan maksimoiminen jne. Tosin reilua on kyllä sitten, että myös se köyhempi osapuoli saa vastaavan oman ajan jossain vaiheessa, vaikkei etelään pääsisikään.

Jos nainen valittaisi, että mies ei päästä viikonloppureissulle Tukholmaan, niin johan olisi täällä kuhinat. Mutta kun mies menee, niin ei se kertakaikkiaan käy, koska tasa-arvo.
Nytkö se mies onkin menossa vaan Tukholmaan? Nuo ovat ajallisesti ja rahallisesti vähän eri juttu, joten huono vertaus. Varmasti lähes joka perheessä on huomattavasti helpompi järjestää joku muutaman päivän Tukholmanmatka kuin viikon Thaimaanmatka.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja Vaimomääki;30135334:
No mun mies tekee vuodessa useamman pitkän viikonlopun kavereiden kanssa, harrastuksen parissa. Ihan joka vuosi ei viikon reissuun pääse ajan ja rahan takia. Mutta siis, kyllä minusta se on sopivaa jos kuitenkin lomailee perheen kanssa ja rahaa jää myös niihin perheen retkiin ja lomiin.
Ja minä myös käyn omilla lyhyillä reissuilla ja kavereiden kanssa ulkona.
Tässä tapauksessa ei olekaan mitään ongelmaa, kun rahaa riittää ja aika jaetaan kaikille tasapuolisesti.
 
Vierasmiess
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30135339:
Lähinnä silloin lienee kyse siitä, jos siihen Thaimaanmatkaan menisi koko perheen lomabudjetti.
Mitä sä nyt jankutat? Ihan yhtälailla lähes kaikissa perheissä akka törsää meikkeihinsä/kampauksiinsa/kosmetiikkaansa varmasti yhden etelänmatkan verran vuodessa. Miksei sitäkin voisi laittaa perheen lomabudjettiin?
 
vier
Mitä sä nyt jankutat? Ihan yhtälailla lähes kaikissa perheissä akka törsää meikkeihinsä/kampauksiinsa/kosmetiikkaansa varmasti yhden etelänmatkan verran vuodessa. Miksei sitäkin voisi laittaa perheen lomabudjettiin?
ja sitten kun ei törsää, mies valittaa, että akkakin on tommonen rupunen, harmaavarpunen, ja painelee kattelemaan niitä hemaisevia, laittautuneita pimatsuja, että, että.......
 
Vierasmiess
ja sitten kun ei törsää, mies valittaa, että akkakin on tommonen rupunen, harmaavarpunen, ja painelee kattelemaan niitä hemaisevia, laittautuneita pimatsuja, että, että.......
Eli päästiin taas siihen, että miehen syy?
Jos mies käyttää rahaa omaan lomaansa niin sikamies ja jos nainen joutuu törsäämään rahojaan ulkonäköönsä niin taas miehen vika?
 
Vie.ras
Mitä sä nyt jankutat? Ihan yhtälailla lähes kaikissa perheissä akka törsää meikkeihinsä/kampauksiinsa/kosmetiikkaansa varmasti yhden etelänmatkan verran vuodessa. Miksei sitäkin voisi laittaa perheen lomabudjettiin?
Kalliita meikkejä ihmisillä kun ne oikeasti vuodessa vievät sen Thaimaanreissun verran rahaa suurimmalla osalla. Tai ehkä tässä on kysymys näistä 20-25v fb-posettajista?

Ei mun parilla kampaajakäynnillä, kolmella ripsarilla, kahdella huulipunalla ja kajal-kynällä vielä hirveän kauas reissata. Ja suurin osa kavereista käyttää tohon kosmetiikkaan suurin piirtein saman verran rahaa.

Ja kun tämänkin ehostautumisen jättää väliin niin voidaan todeta että ei mikään ihme että ero tuli kun ei nainen yhtään pidä huolta ulkonäöstään.
 
Mitä sä nyt jankutat? Ihan yhtälailla lähes kaikissa perheissä akka törsää meikkeihinsä/kampauksiinsa/kosmetiikkaansa varmasti yhden etelänmatkan verran vuodessa. Miksei sitäkin voisi laittaa perheen lomabudjettiin?
Ei niihin nyt niin paljon mene rahaa. Mutta kuten sanottu - mitään lakia tästä ei ole, joten jos joku perhe katsoo hyväksi ratkaisuksi, niin perhe voi satsata ensisijaisesti toisen vanhemman kaverilomiin. Tai yleensä toisen vanhemman elämään, jos se on prioriteettilistan ykkösenä.
 
Vastaaja
ei olisi ok. Ei rahan eikä muun puolesta. Tosin ei mies ole ollut menossakaan, vastaan hypoteettisesti.

Eräässä tutkimuksessa uskolliset miehet vastasivat suurimman syyn uskollisena pysymiseen olevan se, että välttelee tilanteita, joissa uskottomuus olisi mahdollista. Ihan omaehtoisesti. Myös tämän päivän Ilta-Lehdessä miehet myönsivät tilaisuuden tekevän varkaan. Ja kyllä, se on helpompaa kaukana kotoa kuin lähibaarissa. Ja kiinnijäämisen riski olematon.
 
Eli päästiin taas siihen, että miehen syy?
Jos mies käyttää rahaa omaan lomaansa niin sikamies ja jos nainen joutuu törsäämään rahojaan ulkonäköönsä niin taas miehen vika?
Rinnastat asioita oudosti. Ei kaikkia vuoden mittaan tehtyjä hankintoja voi nähdä "omiin asioihin panostamisena" ja laittaa samanarvoisesti vastakkain - menee naurettavaksi, jos aletaan laskea kaikkien deodoranttienkin hintoja. Jos toinen vanhemmista joutuu käymään vaikka hierojalla selkävaivojen vuoksi, niin katsotaanko sitten, että hän on osan lomabudjetistaan kuluttanut ja toinen voi vain sen vuoksi lähteä yksin matkalle? Kummallinen käsitys parisuhteesta.

Rinnastat muutenkin oudosti, niinkuin miehen ensisijainen tarve olisi matkustaminen siinä, missä naisen pääasiallinen tarve olisi meikkaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
ei olisi ok. Ei rahan eikä muun puolesta. Tosin ei mies ole ollut menossakaan, vastaan hypoteettisesti.

Eräässä tutkimuksessa uskolliset miehet vastasivat suurimman syyn uskollisena pysymiseen olevan se, että välttelee tilanteita, joissa uskottomuus olisi mahdollista. Ihan omaehtoisesti. Myös tämän päivän Ilta-Lehdessä miehet myönsivät tilaisuuden tekevän varkaan. Ja kyllä, se on helpompaa kaukana kotoa kuin lähibaarissa. Ja kiinnijäämisen riski olematon.
No ei se nyt niin mene, että ihminen tahdottomana robottina pettää kumppaniaan heti, kun joku sopiva tilaisuus tulee. Ellei sitten ole joku vajakki.
 

Yhteistyössä