reissu edessä, tampax ei pysy sisällä!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa ja äkkiä
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa ja äkkiä
Eli reissuun ollaan lähös ja menkat sattu just kivasti! Olen aina köyttäny siteitä, joskus nuorena tamponeja. Nyt sitten koitin laittaa tampaxia mutta kummallakin kerralla valahti pois melkein heti! Eli tunsin sen tamponin ikävästi. Mitä tehdä, auttakaa ja nopeasti :)
 
HippuTAR
Jos tamponi tuntuu niin se on väärin.

Kokeile pienempää. Mä käytän superkoon tamponeja mutta saan ne kunnolla paikoilleen vain silloin ku vuodan kunnolla, jos vuotoa on vain vähän niin ei onnistu. Vähemmällä vuodolla käytänkin aina siteitä. Mutta luulisin et kaikista pienimmän tamponin saisin sisälle pienenkin vuodon aikaan.
 
"..."
Kokeile mielummin Ob:tä. Tampax venyy enemmän pituus kuin leveyssuuntaan ja aiheutaa sen vuoksi sekä paikaltaan valumisongelmia että myös vuodon läpipääsyä. Ob taas turvotessaan vain levenee ja pysyy ja suojaa sen vuoksi paremmin.
 
vie ras
Mulla oli tuota tamponin valumisongelmaa synnytyksen jälkeen, kun lantionpohjalihakset oli huonossa kunnossa. Onko sun lihakset kondiksessa?

Se tamponi pitää työntää todellakin tarpeeksi syvälle, mä aina laitan niin pitkälle kun asetinta riittää. Jos ei vieläkään pysy niin sun lihakset on huonossa kunnossa.
 
Viera.s
Koita sitä ob:tä.
Tampaxit ei toimi kaikilla. Toisille taas ei sovi ob. Kokeilemalla selviää.

Mä en tykkää Tampaxeista, ne tuntuu vaikka kuinka syvälle koittais laittaa. Ja valskaa heti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa ja äkkiä;30138493:
Olen aina köyttäny siteitä, joskus nuorena tamponeja.
Olen mies, mutta siteiden köyttäminen kuulostaa jo liioittelulta. Eikös niissä ole sellainen liimapinta pikkareita vasten? Aloittelija voi toki laittaa siteen väärinpäin ja sen poistaminen on tuskallista, ellei ole sheivannut.
 
Viisi synnytystä
Kokeile Ob:n super plussaa. Se on ainoa mikä pitää mulla. Aiemmin käytin tampaxia, mutta olen vaihtanut ja tyytyväinen. Kuukuppia en ole kokeillut, mutta miettinyt usein!
 
aloittaja taas
Ei tsiisus! Kävin hakeen ob.ta. Ja yllätys yllätys, ei pysy! Työnsin niin syvälle kun sain, perusvoidetta sipaisin kärkeen. Ja eipä menny kauaa ku vessassa käydessä kokeilin ja siinä huulilla se jo heti tuntui! Voi sanonko mikä...... Mitä mä teen. Kuukuppia en halua.
 
vie ras
Nyt sitten pikapikaa harjoittamaan niitä lantionpohjalihaksia, jos tilanne on noin paha! Kyllä se siitä. Mutta matkalla joudut varmaankin käyttämään siteitä, ei ne lihakset vahvistu niin äkkiä. Onko sulla lapsia?
 
Blue
Ei tsiisus! Kävin hakeen ob.ta. Ja yllätys yllätys, ei pysy! Työnsin niin syvälle kun sain, perusvoidetta sipaisin kärkeen. Ja eipä menny kauaa ku vessassa käydessä kokeilin ja siinä huulilla se jo heti tuntui! Voi sanonko mikä...... Mitä mä teen. Kuukuppia en halua.
:O

Kuinka löysät lihakset sulla oikein on??

Ei tohon kyllä mikään auta enää tähän hätään jos ihan perälle asti työnnetty tamponikin valuu saman tien pois.
 
vie ras
On 1 lapsi, sektiolla syntyny 9 vuotta sitten. Mutta ei oo virtsan karkailua, pystyn keskeyttämään pissaamisen ym. Uimaan olisi reissulla tarkoitus mennä!
Ei nuo asiat välttämättä kerro, että lihakset on kunnossa. Ei mullakaan ole koskaan ollut virtsan karkailua, pystyn keskeyttämään virtsasuihkun vaikka olisi kuinka kova hätä ym. Silti mun lihakset oli surkeassa kunnossa. Tajusin sen justiinsa tuosta, ettei tamponi pysynyt sisällä. Hieman harjoitusta, eikä enää ole mitään ongelmia.
 

Yhteistyössä