Miten voin hakea lapsen nimellä tulleen paketin postista tai muusta toimituspaikasta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Kävin yrittämässä hakea postista lapsen nimellä tullutta pakettia, niin eivät antaneet sitä minulle. Postin virkailija kertoi syyksi, että pitää olla valtakirja tai lapsen itsensä hakea paketti. Hmmm. Yritin selittää virkailijalle, että a) lapsi on 2-vuotias ja b) ei osaa kirjoittaa valtakirjaa tai 3) ei osaa yksin hakea pakettia. :D Ei auttanut, paketti jäi postiin. Miten sen nyt sitten voin hakea?
 
"hanna"
Meillä oli tullut paketti http://www.designskins.fi - verkkokaupasta tyttärelle (11v) jossa oli uusi suoja hänen iPadiinsa. Minäkään en sitä saanut haettua joten jouduttiin tytön kanssa lähtemään lähimpään postiin uudestaan samana päivänä (matkaa 3km).
 
ihmettttelijä
No onpas outo virkailija. Ota lapsi mukaan ja sano että juu, laps tuli ite hakemaan pakettinsa.

kyllä mie oon saanu lasten paketit haettua eikä kukaan oo mitään kyselly.
 
vierass
Kyllä tavalllisen paketin saa kuka vaan, kun esittää henkkarit. useinkin olen lasten paketteja hakenut.

Jos on joku kaupan tms paketti, niin silloin tarvitsee valtakirjan. Ota lapsi ja hänen henkkarinsa mukaan, niin onnistunee :D
 
ap.
Kyllä tavalllisen paketin saa kuka vaan, kun esittää henkkarit. useinkin olen lasten paketteja hakenut.

Jos on joku kaupan tms paketti, niin silloin tarvitsee valtakirjan. Ota lapsi ja hänen henkkarinsa mukaan, niin onnistunee :D
No, ihan ekana: 2-vuotiaalla ei ole henkilöllisyystodistusta. Vain kuvaton kela-kortti, joka ei kelpaa (voisi olla kenen tahansa kortti). Ja lapsi ei osaa allekirjoittaa kuittia, joka pitää tehdä kun paketin vastaanottaa. Ja se johtaa siihen, että minun pitää kirjoittaa eli pitää olla valtakirja eli lapsen pitäisi osata kirjoittaa valtakirja... ei onnistu.
 
ap.
Yritin etsiä netistä muualtakin keinoa tähän, mutta en vielä löytänyt ratkaisua. En edes postin sivuilta.

Pitää lähteä kokeilemaan lapsen kanssa. Palaan kertomaan miten kävi.
 
Liekkiö
Olen mennyt postiin ja hakenut. Ihan kaikki lasten nimissäkin tulleet paketit. Ei ole tavinnut valtakirjoja eikä mitään muutakaan, kun olen todennut että pojan/ tytön paketti kyseessä.
 
vierass
Niin ja pakettia ei saa kuka tahansa vaan pitää olla valtakirja. Näin sanoi tämä postin virkailija. Muutenhan voisin hakea kenen tahansa paketteja ja ottaa omaksi.
Sinulla pitää kyllä olla jostain joku postista tullut pakettikortti tai sitten lähetystunnus mukana niden omien henkkareiden lisäksi. Mistä meinasit sellaisen ottaa, pihistät naapurin postilaatikosta? Vai meinasitko itse hakea hyllystä kiinnostavimman näköisen :LOL:

Merkkaavat sitten hetun ylös, että kuka on hakenut, äkkiä siinä jää kiinni muiden pakettien hausta.

Tilattujen pakettien kanssa on vähän tarkempaa, niihin tarvitsee sen valtakirjan, jos ei itse hae. Se on myyjälle todistus siitä, että vastaanottaja on saanut lähetyksen.
 
"ritu"
Sinulla pitää kyllä olla jostain joku postista tullut pakettikortti tai sitten lähetystunnus mukana niden omien henkkareiden lisäksi. Mistä meinasit sellaisen ottaa, pihistät naapurin postilaatikosta? Vai meinasitko itse hakea hyllystä kiinnostavimman näköisen :LOL:

Merkkaavat sitten hetun ylös, että kuka on hakenut, äkkiä siinä jää kiinni muiden pakettien hausta.

Tilattujen pakettien kanssa on vähän tarkempaa, niihin tarvitsee sen valtakirjan, jos ei itse hae. Se on myyjälle todistus siitä, että vastaanottaja on saanut lähetyksen.
on niitä sellaisiakin ihmisiä jotka pihistävät naaprin postilaatikosta.
 
vierass
[QUOTE="ritu";30276744]on niitä sellaisiakin ihmisiä jotka pihistävät naaprin postilaatikosta.[/QUOTE]

On ja on posteljooneja, jotka jakavat postia vääriin laatikoihin.
Mutta niin omien kuin toistenkin pakettien hausta jää tieto henkilöllisyydestä postiin. Tosin ainahan on mahdollisuus, että käy varastetuilla henkkareilla, jos on vähänkään samaa näköä.
 
ap.
Ei oo todellista.

Menin lapsen kanssa postiin, sattui vielä sama virkailija kuin aamusella. Sanoin, että tässä se nyt on lapsi, jonka pakettia hain aiemminkin ja nyt tuli itse hakemaan. Virkailija kysyi lapselta, että "onko tuo sinun äiti?" ja lapsi katsoi minua ja virkailijaa hölmistyneenä. Mietin itsekin, että mitähän sillä tarkoitti, en kuitenkaan alkanut kysymään mitään. Virkailija pyysi lapsen henkilöllisyystodistusta, jota minulla ei ollut koska kela-kortti ei kelvannut. Sanoi, että ei onnistu paketin hakeminen ilman sitä. Ei antanut pakettia vaikka kuinka vaadin.

Menin uudelleen jonoon ja pääsin toiselle virkailijalle. Tämä oli alkuun ystävällisempi, mutta vaati, että lapsi itse antaa paketin saapumisilmoituksen (aika pikkumaista mielestäni) ja sitten haki paketin esille mutta koska lapsi ei osannut allekirjoittaa sähköiseen laitteeseen (noh, kuka 2v nyt sit osaa?!) niin sanoi, että ei voi luovuttaa pakettia lapselle. Ei kelvannut minun allekirjoitukseni. "Ei täti voi antaa tätä pakettia sinulle, kun pitäisi ensin allekirjoittaa..." Ja itkuhan siinä tuli. Kun olin ehtinyt lapselle autossa kertoa, että haetaan kummitädin lähettämä synttärilahja postista. Lapsi vaan kysyi itkien tyhjin käsin autolle mennessä, että "äiti, miksi en saanut lahjaa? en minä osaa vielä kirjoittaa." Lohdutapa siinä lasta sitten. :(

Onko oikeasti näin hemmetin vaikeeta nykyään postin kanssa... en jaksa. Mitä minä teen?!
 
vierass
Onko oikeasti näin hemmetin vaikeeta nykyään postin kanssa... en jaksa. Mitä minä teen?!
Haukut kummitädin, kun on rajannut paketin luovuttamisen siten, että
vain vastaanottaja henkilökohtaisesti saa vastaanottaa lähetyksen tai lähettänyt sen yritykselle tai yhdistykselle lapsesi nimellä.

Tai sitten lopetat näiden juttujen keksimisen!
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
ohoh
No ompa kyllä erikoista.. minä olen saanut miehenikin nimellä tulleet paketit postista kun on vaan omat henkkarit mukana ja ihan ilman mitään valtakirjaa. Toisaalta esim matkahuollon toimipisteestä äitini ei saanut minun nimelläni tullutta pakettia vaikka oli valtakirja ja lähetystunnus...
No mutta kuitenkin, sinähän olet konlapsen huoltaja joten kyllä pitäisi saada alaikäisen lapsen paketti sieltä ihan ilman valtakirjoja. Eihän tuossa nyt yhtään kohtaa mikään järki todellusyuden kanssa vaikka olisi niin millaiset ohjeistukset heillä.
Koetappa soittaa kuluttajaneuvontaan tai postin nettisivuilta katso joku aspan nunero ja soita sinne selittäen tilanne. Aika omituista..
 
Kerrankinkin mukava ja hauska provo :D

Paketin saa kyllä haettua ihan kuka tahansa. Itse noudan aina kaikki postiin saapuvat lähetykset, on ne sitten osoitettu ihan kenelle tahansa perheeni jäsenelle. Eli sekä omani, miehen, että lasten.

Ajokorttia näyttämällä (jossa on jopa eri sukunimi, kuin mitä paketin päällä) olen kaikki paketit saanut noudettua.

Olen tämän lisäksi hakenut myös naapurin paketin, eikä siihenkään vaadittu muuta, kuin ajokortti.
 
Ja ap:lle vinkiksi, että provon voit vaikka päättää niin, että täytät sen valtakirjan kotona ja menet sen kanssa postiin...postissa kerrot, että lapsesi täytti sen ja antoi sinulle, jotta hakisit paketin hänen puolestaan ;)
 
ap.
Haukut kummitädin, kun on rajannut paketin luovuttamisen siten, että
vain vastaanottaja henkilökohtaisesti saa vastaanottaa lähetyksen tai lähettänyt sen yritykselle tai yhdistykselle lapsesi nimellä.

Tai sitten lopetat näiden juttujen keksimisen!
En ole haukkunut kummia eikä hän ole rajannut mitään vaan lähettänyt ihan normaalina postipakettina lapsen nimellä, ei millekään yritykselle. Olen minä aiemminkin hakenut lapsen nimellä tulleita postipaketteja, mm. lasten kirjakerhon ja mummon lähettämät, mutta nyt ei vaan onnistu. On kuulemma vuoden alussa muuttunut postin säännöt/mitkä lie ja nyt ei voi enää antaa ilman valtakirjaa jne.

Soitin miehelle, se käy illalla töistä tullessa "kovistelemassa" postissa. Eihän ne nyt voi sitä pakettia itselläänkään pitää.
 

Yhteistyössä