Miten voin hakea lapsen nimellä tulleen paketin postista tai muusta toimituspaikasta?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Ja vielä:

Paketti noudetaan postista joko kotiin jaetulla saapumisilmoituksella tai ilman saapumisilmoitusta lähettäjältä saatavalla lähetystunnuksella. Noudettavasta paketista on mahdollisuus saada myös sähköinen saapumisilmoitus tekstiviestillä tai sähköpostiin. Edellytyksenä on, että lähettäjä on tehnyt sopimuksen Itella Postin kanssa sähköisen saapumisilmoituksen lähettämisestä.
Postin toimitus- ja sopimusehtojen mukaan toimipaikasta noudettavat paketit luovutetaan lähetystunnusta vastaan. Noutajan ei tarvitse olla vastaanottajaksi merkitty henkilö eikä noutava henkilö tarvitse valtakirjaa. Nykyinen käytäntö mahdollistaa esimerkiksi perheenjäsenten kesken joustavan asioimisen. Jos lähetys noudettaisiin nimellä, kelpaisi noutajaksi vain pakettiin merkitty henkilö tai tämän valtakirjalla valtuuttama henkilö. Sen sijaan kirjattu ja vakuutettu lähetys luovutetaan vain vastaanottajalle tai tämän kirjallisesti valtuuttamalle.
 
"Mymy"
Matkahuollosta haen ilman henkkareita, koska virkailijat tuntee mut hyvin. Postissakin tuntevat, mutta henkkarit tarttee silti. Lasten paketit oon toistaseks saanu ite haettua...
 
jehe
Kerrankinkin mukava ja hauska provo :D

Paketin saa kyllä haettua ihan kuka tahansa. Itse noudan aina kaikki postiin saapuvat lähetykset, on ne sitten osoitettu ihan kenelle tahansa perheeni jäsenelle. Eli sekä omani, miehen, että lasten.

Ajokorttia näyttämällä (jossa on jopa eri sukunimi, kuin mitä paketin päällä) olen kaikki paketit saanut noudettua.

Olen tämän lisäksi hakenut myös naapurin paketin, eikä siihenkään vaadittu muuta, kuin ajokortti.
Niin saa, paitsi jos on laitettu ruksi siihen "kirjaaminen" kohtaan. Silloin se luovutetaan vain se jolle se on osoitettu tai sitten valtakirjalla.
 
Meillä on R-kioskilla tuollaista natsimeininkiä pakettien kanssa. Jonkin aikaa oli pakettien siirto ärrälle kun sinne on lyhyempi matka kuin Postiin mutta oli pakko vaihtaa pakettien noutopaikaksi taas Posti. Sieltä kun saa paketit ulos.
 
akd
Kaikki paketit olen postista saanut ilman sen suurempia ongelmia, mutta yksi syy saattaa olla se, että olen itsekin postilainen. Kerran olen jopa oman paketin etsinyt hyllystäkin, kun siitä ei mitään saapumisilmoitusta tullut ja paketti oli jo rekisteröity logistiikkakeskuksessa, mutta sen jälkeen ei mitään. Sieltähän se hyllystä löytyi.
 

Yhteistyössä