Haluatko kysyä vl äidiltä jotain?

  • Viestiketjun aloittaja "Juuli"
  • Ensimmäinen viesti
vierass
[QUOTE="Juuli";30455739]Itse en menisi lapsettomuushoitoihin. Jumalan tiet ovat tuntemattomat. Joskus voi joutua läpikäymään paljon sellaista, mitä ei ymmärrä ja mikä tuottaa ehkä ylimääräistä tuskaa ja sitten palkitaan tai Jumalalalla on joitain ihan muita suunnitelmia.[/QUOTE]

Väistelet kysymystä. Ei kysytty kävisitkö sinä lapsettomuushoidoissa, vaan miksi lestadiolaset lahkona hyväksyvät ne vaikka ehkäisy on kielletty. Ihmisen lisääntymiseen puututaan kummassakin.
 
"Juuli"
Väistelet kysymystä. Ei kysytty kävisitkö sinä lapsettomuushoidoissa, vaan miksi lestadiolaset lahkona hyväksyvät ne vaikka ehkäisy on kielletty. Ihmisen lisääntymiseen puututaan kummassakin.
Lapsettomuushoitoon ajaudutaan yleensä tavallaan ehkä jonkinlaisen ahdingon kautta ja joskus se ahdinko voi olla ihmiselle hyväksi. Täytyy käydä läpi ne vaikeat ajat. Lapsettomuushoidon kautta voi sitten tavallaan saada sen mitä halusi. Joskus ne hoidotkaan ei tehoa ja silloin se on Luojan tahto.
 
vierass
[QUOTE="Juuli";30455751]Kuten sanoin, meikkaaminen on ihan turhaa. Mä en silti koe tarpeelliseksi tuomita muiden tekoja. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Jokainen päättäkööt itse ja sopikoot asiat Jumalan kanssa. Ei mun kanssa :) Mä voin toki rukoilla muiden puolesta.[/QUOTE]

Eli et ole ns. kunnon lestadiolainen.
 
häh?
[QUOTE="Juuli";30455755]En osaa vastata, koska en lue sitä orjallisesti kannesta kanteen edes takaisin. Luen sieltä kohtia ja milloin mitäkin.[/QUOTE]

Onko raamatun lukeminen nykyään sallittua? Ennen sen lukemista katottiin pahalla. Ainoastaan puhujalla oli lupa lukea raamattua. Usko tulee kuulemisesta.
 
vierass
[QUOTE="Juuli";30455765]Lapsettomuushoitoon ajaudutaan yleensä tavallaan ehkä jonkinlaisen ahdingon kautta ja joskus se ahdinko voi olla ihmiselle hyväksi. Täytyy käydä läpi ne vaikeat ajat. Lapsettomuushoidon kautta voi sitten tavallaan saada sen mitä halusi. Joskus ne hoidotkaan ei tehoa ja silloin se on Luojan tahto.[/QUOTE]

Sinusta tulisi hyvä poliitikko kun puhut noin paljon etkä silti vastaa kunnolla.
 
:))
Minustakaan ap ei ole ns oikeasti uskomassa, ei hän voi olla vl. :) Moni asia mite teet tai mitä kerrot, ei ole noin jos oikeasti olet vl. Esim "jumalan terve" -tervehdys on hyvin yleistä, ei pelkästään vanhemmilla ihmisillä, tuolla tervehdyksellä toisia samalla tavalla uskovia tervehditään.
 
:))
[QUOTE="Juuli";30455903]Ei tee. Kyllähän meillä kokouksissakin lauletaan. Maailman musiikki voi sisältää synnillistä sanomaa ja helposti viedä mukanaan maailmallisiin menoihin, artistista voi tulla Jumalaa tärkeämpi jne[/QUOTE]

Vl:llä ei ole mitään kokouksia. :) Jällee yksi seikka joka erottaa sut vl:listä.
 
uskonnon uhri
[QUOTE="Juuli";30455903]Ei tee. Kyllähän meillä kokouksissakin lauletaan. Maailman musiikki voi sisältää synnillistä sanomaa ja helposti viedä mukanaan maailmallisiin menoihin, artistista voi tulla Jumalaa tärkeämpi jne[/QUOTE]

Ai? Kyllä minut ainakin tuomittiin ikuiseen helvetiin ja tulimereen kun halusin kuunnella musiikkia, josta pidin. Syljettiin päälle ja tuomittiin kadotukseen.
 
vierais
Ap ei ole lestadiolainen, koska puhuu "kokouksista". Mitä ne sellaiset lestadiolaisten kokoukset ovat? Itse en ole tuollaisista termiä kuullutkaan, vaikka puolisukua on lestadiolaisia.
 
Tämä mietityttää
Miks lesut matkustaa aina yöllä? Meillä on naapureina paljon lesuja ja aina ne lähtee reissuun yötä vasten ja niiden pihaan rantautuu karavaanarit yön aikana?
 
"Maire"
Hei!
Olen hoitaja ammatiltani. Asukkaaksi saapui meille teidän uskontoon kuuluva vanhus. Ei omaisia jotka voisivat tukea asukasta/meitä. Muistisairas.
Mistä saisimme neuvoa ja ohjausta hoitotyöhön jotta kykenisimme kohtaamaan vanhuksen hänen uskoaan tukien ja aiheuttamatta mielipahaa?
 
"Arppa"
Vaikutat tosi sydämmelliseltä ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä, ja huomaan ajattelevani tietyistä asioista samoin, vaikken uskovainen olekaan. Esimerkiksi siitä, että tv:stä tulee jäätävästi kuraa, ja ettei kaiken tarvitse olla niin mustavalkoista.

Huvittaa myös nämä jotkut kommentit, joissa muut ihmiset haluavat provosoida sinua, ja silti pyrit perustelemaan näkemyksesi ja vastaamaan.
 
"piupau"
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa taas tälle porukalle täällä. Mikä siinä onkin kun ihmisten pitää aina kaivamalla kaivaa muista jotain pahaa tai väärää. Oikeastaan aika surullista.

Kiitos ap, kun jaksoit vastailla vaikka kovasti porukka sua yritti provosoida ja härnätä. Mitä nuokin syytökset on olevinaan, ap ei muka ole oikea lestadiolainen mielipiteidensä takia? :D Ap vaikuttaa harvinaisen fiksulta uskovaiselta, joka osaa ajatella itse. Kaiken lähtökohtana on Jeesus, olit sitten lesta, ev.lut., hellari, vapari... Mua aina naurattaa nää tämmöset "koska olet uskovainen, sun kuuluu tehdä näin ja näin.." -kommentit. Ja kommentoijat on aina itse näitä ei-uskovaisia. :D Sanonpahan vaan teille rakkaat palstailijat, että tie taivaaseen on Jeesus Kristus, ei mikään muu. Siinä on aivan sama onko naamassa meikkiä vai ei, onko tullut tehtyä lapsia vai ei, kuunteleeko maallista musiikkia vai ei. Ota Jeesus herraksesi, niin tunnet kyllä sydämessäsi, milloin toimit oikein ja milloin väärin.

Mukavaa joulun odotusta sinulle, ap! :)
 
"sissi"
[QUOTE="piupau";30461841]En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa taas tälle porukalle täällä. Mikä siinä onkin kun ihmisten pitää aina kaivamalla kaivaa muista jotain pahaa tai väärää. Oikeastaan aika surullista.

Kiitos ap, kun jaksoit vastailla vaikka kovasti porukka sua yritti provosoida ja härnätä. Mitä nuokin syytökset on olevinaan, ap ei muka ole oikea lestadiolainen mielipiteidensä takia? :D Ap vaikuttaa harvinaisen fiksulta uskovaiselta, joka osaa ajatella itse. Kaiken lähtökohtana on Jeesus, olit sitten lesta, ev.lut., hellari, vapari... Mua aina naurattaa nää tämmöset "koska olet uskovainen, sun kuuluu tehdä näin ja näin.." -kommentit. Ja kommentoijat on aina itse näitä ei-uskovaisia. :D Sanonpahan vaan teille rakkaat palstailijat, että tie taivaaseen on Jeesus Kristus, ei mikään muu. Siinä on aivan sama onko naamassa meikkiä vai ei, onko tullut tehtyä lapsia vai ei, kuunteleeko maallista musiikkia vai ei. Ota Jeesus herraksesi, niin tunnet kyllä sydämessäsi, milloin toimit oikein ja milloin väärin.

Mukavaa joulun odotusta sinulle, ap! :)[/QUOTE]

Jos sinulla ei ole mitään sidettä lestadiolaisiin tai lestadiolaisuuteen, lahkon sääntöihin ja oppeihin, niin ei ihmekkään, ettet ymmärrä miksi täällä on aloittajaa kritisoitu.

Minä itse vartuin lestadiolaisperheessä ja puoli sukua on lestadiolaisia. Se on todella yksinkertaista, joko olet lahkossa tai et ole. Joko elät oppien, sääntöjen ja kieltojen mukaan tai sitten et elä. Jälkimmäisessä tapauksessa olet kieltänyt uskosi, olet luovuttanut sielusi saatanalle, joudut tulimereen ja sen sellaista.

Kyllä minä uskon jumalaan, en usko lestadiolaisuuden tuomaan harhaoppiin.
 

Yhteistyössä