No niin kaikki ALOITAN HUOMENNA LAIHDUTTAJAT!

  • Viestiketjun aloittaja "tuhti"
  • Ensimmäinen viesti
"tuhti"
Mä aloitan kerrankin tänään. Kuka lähtee mukaan?
Ihan viime hetket, jos meinaa heinäkuussa, kun uimavedet läpenee, olla rannalla edes jossakin kuosissa.
Joo ja tosiaan tuo Milanna sai mut heräämään, kun yks päivä kattelin, että ollaan aika saman kokoisia ja hän aloitti dieetin ja sitten toinen päivä kattelin ja hän olikin hoikka ja minä edelleen samankokoinen, kun hän muutama kuukausi aiemmin :O Vaikka siis painoa "tarkkailin" ja kokoajan siis aloitan huomenna tyylillä, joka kestää muutaman päivän (kun nyt vähän paino putos, niin voi vähän höllätä).
Noh nyt tiukka puristus heinäkuuhun, eikä repsahduksia. Kai ne viikot menee näinkin yhtä nopeasti, kuin tuossa huomenna dieetissä?

Tänään painan Huimat 83,3 (aamupaino)
Vinkkejä kaipaan kaikilta laihdutuksessa onnistuneilta. KIITOS!
 
"lihis"
No, mä painan sua n. 15kg enemmän ja meen koht mäkin sun ohi, jos et tsemppaa :D Yhtä kevyeksi, kuin milanna en meinaa, mutta 10kg painavammaksi. Milannahan meinaa n. 50kg:eek:on.
 
"tuhti"
[QUOTE="lihis";30822166]No, mä painan sua n. 15kg enemmän ja meen koht mäkin sun ohi, jos et tsemppaa :D Yhtä kevyeksi, kuin milanna en meinaa, mutta 10kg painavammaksi. Milannahan meinaa n. 50kg:eek:on.[/QUOTE]

Juuh. en mäkään halua painaa 50kg, mut, jos jossain vaiheessa sen alle 70, niin olisin jo normaalipainoinen.
Toi on niin totta, että menet kohta ohi, kun ei tällä mun tyylillä tosiaankaan paino tipu. Oletko jo paljon pudottanut?
 
En laihduta koskaan
[QUOTE="tuhti";30822150]No mulla ei ole ihan rapakunto, mutta herkut maistuu liian hyvin. Tää on siis se perimmäinen ongelmani.[/QUOTE]

Mulla on ihan sama juttu. Herkut maistuu. Eli ruokavaliota on pitänyt parantaa ja liikuntaa lisätä. Arkiliikuntaakin. Nyt painoa 65, pituutta 164. Vielä saa kiloja lähteä, mutta niin niitä lähteekin koko ajan.
 
Boobabe
Mä en varsinaisesti laihduta. Työterveyslääkäri kehoitti aloittamaan liikunnan. Jos en halua olla vanhuksena huonossa kunnossa ja olla hoitajien "armoilla".
4kg on nyt tippunut itsestään. En ole edes yrittänyt. Eli nyt on 80kg.
 
"tuhti"
Mulla on ihan sama juttu. Herkut maistuu. Eli ruokavaliota on pitänyt parantaa ja liikuntaa lisätä. Arkiliikuntaakin. Nyt painoa 65, pituutta 164. Vielä saa kiloja lähteä, mutta niin niitä lähteekin koko ajan.
Miten olet pysynyt irti herkuista (suolaisista ja makeista)? Oletko keksiny jotain salliittuja tilalle vai miten? Sulla alkaa toisaan tuo paino olla ihan mukavalla tolalla :)
 
"lihis"
[QUOTE="tuhti";30822204]Juuh. en mäkään halua painaa 50kg, mut, jos jossain vaiheessa sen alle 70, niin olisin jo normaalipainoinen.
Toi on niin totta, että menet kohta ohi, kun ei tällä mun tyylillä tosiaankaan paino tipu. Oletko jo paljon pudottanut?[/QUOTE]


Noin 20kg oon tiputtanut jo raskauskiloja.
 
Boobabe
[QUOTE="tuhti";30822248]Paljon liikut viikossa? Itse 4-5 tuntia ja hyötyliikunta päälle. Tämä on pysäyttänyt lihomisen, mutta paino ei tipu.[/QUOTE]

En ole vielä aloittanut liikunnan harrastamista. Tällä viikolla aloitan.
 
"Pötkylä"
Mulla on muutaman vuoden aikana kertynyt kiloja. Viikonloppuna päätin aloittaa maanantaina herkut pois -dieettiä. Joten se on tänään :) Olen mukana laihduttamassa!

Kiloja tällä hetkellä 89 kg ja tavoittelen alle 70 kg (haluan 60 kg, kuten ennen, mutta oon tosi tyytyväinen jo alle 70 kg).

Mä haluan laihduttaa ihan normaalilla ruokavaliolla. Syön joka ilta herkkuja ja viikossa useamman kerran roskaruokaa. Juon light limua päivittäin jne. Kun limut ja herkut jätän pois ja syön tavallista ruokaa (annoskoko ei ole ongelma), niin paino tippuu. Ongelma on vaan se, että miten pystyn olemaan ilman herkkuja! Ja sitten jos tauon jälkeen otan jotain makeaa, ettei taas lähde lapasesta koko touhu...

Aattelin, että jos on pakko joskus saada, niin sitten otan yhden suklaapatukan/jätskitötterön hyvällä omalla tunnolla, etten retkahda kunnolla.

Millä tavalla muut aikoo tiputtaa?
 
"tuhti"
Mä siis ajatteli, että 1400kcl päivässä syön nyt alkuun, että saan jonkin moisen startin. Pitää sitten katsoa, että vetääkö liian heikolle vai pystynkö vielä jatkamaan samalla. Tuosta tulee laskelmieni mukaan -1200kcl vaje päivässä.
Ateriat tyyliin näin: Ammupala 200kcl (esim. 2 kanamunaa ja kahvi). Lounas 600kcl (esim. lihaa ja kasviksia/keitto + 2 näkkäriä ja lasi maitoa) Päivällinen Kuten lounas, mutta ilam maitoa ja leipää/ proteinipitoinen salaatti) 350 kcl, iltapala:esim.Rahkaa+marjoja/1 leipä, jos ihan heikko hetki, niin ehkä tämän voi korvata jätskillä ja hedelmällä. Ehkä:(
 
"pötkylä"
[QUOTE="tuhti";30822274]Mä siis ajatteli, että 1400kcl päivässä syön nyt alkuun, että saan jonkin moisen startin. Pitää sitten katsoa, että vetääkö liian heikolle vai pystynkö vielä jatkamaan samalla. Tuosta tulee laskelmieni mukaan -1200kcl vaje päivässä.
Ateriat tyyliin näin: Ammupala 200kcl (esim. 2 kanamunaa ja kahvi). Lounas 600kcl (esim. lihaa ja kasviksia/keitto + 2 näkkäriä ja lasi maitoa) Päivällinen Kuten lounas, mutta ilam maitoa ja leipää/ proteinipitoinen salaatti) 350 kcl, iltapala:esim.Rahkaa+marjoja/1 leipä, jos ihan heikko hetki, niin ehkä tämän voi korvata jätskillä ja hedelmällä. Ehkä:([/QUOTE]

Kuulostaa hyvältä. Mä en uskalla noin tiukasti mennä, kun ahmiminen (herkkujen illallla) välillä ongelmana. Säännölliset ruoka-ajat ja tarpeeksi syöminen on mulla auttanut siihen ja nyt vois olla aika jättää herkut pois.

Jos sulla tulee nälkä noilla syömisillä tai vaaranpaikkoja illalla, kannattaa silloin syödä aamuisin enemmän. Mä oon ainakin huomannut, että kun tarpeeksi syö aamulla ja lounaalla sen vaikuttavan nälkään illalla...Hedelmiä ja vihanneksia vois syödä myös välipalalla:)

Mä aion juoda paljon vettä. Aamupalalla syön aina kaksi ruisleivän palasta raejuustolla (tai muulla päällysellä) ja maustamatonta rahkaa ja marjoja (ilman sokeria).

Lounaaksi kotiruokaa+puolet salaattia.

Välipala: hedelmiä/tomaatteja/leipää/pähkinöitä

Päivällinen samaan tyyliin kuin lounas.

Iltapalaksi aattelin vaihdellen maust. jogurttia/rahkaa ja marjoja, hedelmiä, ruisleipää ym. Välillä vois panostaa ilta-palaan ja syödä esim. pekoniruisleipää tai karjalanpiirakkaa tms.

Tuskinpa mä noilla kiivaasti laihdun tai "loppuun" asti, mutta katsotaan mihin riittää. Kunhan pääsis herkkukoukusta eroon ja painoa sais lähemmäksi 80 kg kuin 90.

Laitettaisiinko tähän keskusteluun säännöllisesti vaa'an lukemat?
 
"tuhti"
Laitetaan joka maanatai painot ja viikossa pudonneet kilot, niin pistää tseppaamaan, jos muilla on tippunut enemmän :)
Tosiaan voi olla liian tiukka tuo mun suunitelma, mutta aiemmin, kun olen onnistunut pudottamaan painoa (ei ollut tällaista tietoa ravinnosta kaloreist ym.) niin vedin melkoisilla kitukuureilla tyyliin 2 ateriaa päivässä ja 1,5h liikuntaa. Näissä tsemppas se nopea tulosten näkyminen, mutta tuollaiseen en enää pysty. Ja nyt tiedän, että eipä siinä ole järkeäkään.
 
"tuhti"
[QUOTE="pötkylä";30822319]Mun pitää sit huomen aamuna punnita itseni, että tulee tarkka tulos. Hirvittää vaan mennä, kun viime viikolla ja viikonloppuna söin niin paljon hyvää...:/[/QUOTE]

No, mutta :) Mulla on kans viikonlopun mätöt(äitienpäivä, kun on niin voin vähän herkutella) tuossa lukemassa.
Ajattele positiivisesti, että, kun ne hiilaripöhöt lähtee viikossa, niin sulla on jo viikonpäästä muutamakilo vähemmän. Siitähän se todellinen kilojen tippuminen vasta alkaakin näkyä :)
 
"lihis"
Mä syön nyt samoihin aikoihin vauvan kanssa eli n. 5-6 krt päivässä pienen aterian. Aamupala on yleensä n. 300kcal ja muut ateriat vaihtelee 300-500kcal keskimäärin. Aamupalan jälkeen lähden lenkille vauvan kanssa. Yhteensä syön 1200-1500 kcal, joskus hieman yli. Liikun lisäksi 600 kcal edestä 5 krt viikossa. Äitienpäivänä herkuttelin minäkin ja paino nousi 400g. Tämä voisi olla ihan hyvä tsemppiketju.
 
Miä pudotan kiloklubin avulla. En diettaa vaan opettelen syömään oikein ja liikunta on lisääntynyt. Mitään en karta mutta herkutkin lasken mukaan päivän kalorimäärään. Ohjelma neuvoo ja ohjaa sen mukaan mitä on syöny. Näkee minkäverran saa mitäkin ja mitä liian vähän,liikaa jne. Nälkä ei ole ja tällöin pysyy paremmin lapasessa sekin herkkuosasto. Liikuntakin sinne on mahollista syöttää ja se vinkkaa sekä seuraa. Lenkkeilen ja käyn vesijuoksulla. Mitään mahollisimmanpaljon mahollisimmanäkkiä-tyyliä en pidä. Haluan oppia ja pääasia että paino putoaa vaikkei niin lujaa kun jossain tosi spurtissa.
 
"tuhti"
Ja alotinjust silleen huomenna. Toisisanoen kun päätös oli tehty, tuhottiin kotoa turhat syömiset ja heti aamusta sitte alotettiin ukon kanssa. Joskus se toimii se huomenna.
Mukavaa, että sulla on mieskin mukana :) varmasti helpottaa.
Väliin niin toivoisin, että mun mieskin innoistuis, mutta täytyy jaksaa yksin puurtaa. Vaikka toinen ei liiku ja syö mitä sattuu :( ja tämä tietenkin lisää mun repsahdus vaaraa, kun kaapissa on aina epäterveellistä herkullista ruokaa :(. Olishan se lekille lähtökin helpompaa, jos olis toinen potkimassa sohvalta silloin, kun ei niin huvittais.
 
"Hillevi Hiiri"
Heipä hei! Tässä uusi tulokas ryhmään. Pituus 161cm ja paino 67kg tasan tällä hetkellä. Tavoite varmaan jotain 7kg, vähempikin riittää, mutta katsotaan nyt mitä lähtee tai on lähtemättä. Maanantaina sitten punnitus ja kuulumiset :) Tsemppiä kaikille!
 
F&L
Voi ku pystyiski.Monta kertaa alottanu,juuriki maanantaisi että ny se elämä muuttuu kevyemmäks mut ei oo onnistunu.Muutaman päivän pystyy olemaan herkuttelematta mut sit repee taas.
Mut saattaahan täs mukana roikkua.En painoa sano mut ihan helvetisti liikaa tän pituselle.Tänä aamuna x3,0kg.
 

Yhteistyössä