No niin kaikki ALOITAN HUOMENNA LAIHDUTTAJAT!

  • Viestiketjun aloittaja "tuhti"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla viikonloppu on mennyt aivan herkutellessa lapsen synttäreitä juhliessa. Huomenna taas palataan ruotuun.
Edelleen vaivaa myös flunssa ja kurkkukipu, joten urheilemaan ei vieläkään pääse. Tämä liikkumattomuus pilaa motivaation kyllä niiiiin tehokkaasti...
 
"pötkylä"
Vaaka meni rikki viime viikolla, mutta huomenna uudella vaa'alla punnitus. Nuo uudet vaa'at kestä sit yhtään vettä...Siivotessa mennyt jo toinen.

Viikonlopusta selvisin ihan ok, vaikka pitsalla käytiin eilen huvipuistolla+jätskillä. Tää viikko alkanu kipeissä tunnelmissa, joten saa nähdä miten liikkumisen kanssa käy.
 
"Tuhti"
Tänään aamupaino 82,4. Hankala sanoa onko mitään todellista muutosta mihinkään suuntaan.
Jollain tavalla todella turvonnut olo ja ruokavalio hunningolla 400g pinaattikeittoa ja 2 kanamunaa, sekä mansikoita ja turkkilaistjug., sekä jäätelöä iltapalaksi, mutta ainakin tullut liikuttua enemmän la 2h ja su 1,5h lenkit, sekä punnerruksia . Taitaa olla juominnen liian vähäistä. Tänäänkin oon syönyt suklaata silmät kiiluen.Kokonais kalorit kuitenkin 1000kcl paikkeilla.
En varmaan saa ajatella koko laihtumista, kun se tarkoittaa myös ruuan ajattelemista.
 
"tuhti"
[QUOTE="ikiliikkuja";30828407]Pidä tuhti se yks mässypäivä- kaks ja ajattele sen olevan hiilaritankkausta. Hiilaritankkaushan nopeuttaa aineenvaihduntaa ainakin kehonrakentajien mukaan. Meet nyt vaan ruotuun takas! :)

Mä olin tällä viikolla 5krt 1.5h lenkillä ja paino oli tänä aamuna 97,5kg, eli laskenut on, jej! bmi on nyt 32,95.[/QUOTE]

Mun ongelma on just tuo en voi syödä kohtuullisesti herkkuja, vaan "hana" jää heti auki ja sit ei, vaan pysty lopettamaan yhteen päivään.
Kunpa muistaisin olla koskematta, mutta aina kuvittelen, että pystyn ottaan, vaan tän yhden.
No uusi strategia mulla sellainen, että en suunittele syömisiä muuta, kuin sen, että syön, kun on nälkä ja huolehdin,että kotoa löytyy sellaisia ruokia joissa ei ole sokeria ja vehnää.
Listataan kaikki omat herkkumme:)
mun:
munakas
löysäkanamuna+suola
marjoja/hedelmäpiltti+turkkilainen/rahka
proteinilätyt
katkaravut
lohi+ruisleipä
tonnikalasalaatti
erillaiset keitot
jäädytetty banaani
hedelmäsalaatti(+rahka)
maitoon keitetty kaurapuuro+kaneli
tee ja näkkileipä
jäädytetty ananas
jauhelihawokki
 
sivuhuomautus
[QUOTE="pötkylä";30833114]Vaaka meni rikki viime viikolla, mutta huomenna uudella vaa'alla punnitus. Nuo uudet vaa'at kestä sit yhtään vettä...Siivotessa mennyt jo toinen.

Viikonlopusta selvisin ihan ok, vaikka pitsalla käytiin eilen huvipuistolla+jätskillä. Tää viikko alkanu kipeissä tunnelmissa, joten saa nähdä miten liikkumisen kanssa käy.[/QUOTE]

Ei siivotessa kuulu lotrata veden kanssa. Korkentaan nihkeää liinaa käytetään lattioille ja pinnoille.
 
"ikiliikkuja"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30833363:
No niin, nyt on toinen sääri saatanan kipeä. Loppu juoksentelut vähäksi aikaa :(

En tiedä paljon sä painat, mutta jos on paljon ylipainoa ei kannata vielä juosta. Kannattaa mielummin kävellä reippaasti. Mullakin alkoi penikat vaivaamaan, kun juoksin osan matkoja lenkillä muutaman päivän 100kg:na. Piti hetken aikaa vain kuntopyöräillä ja syödä buranaa, ettei ois mennyt pahemmaksi ja pitkäkestoisemmaksi kipu säärilihaksessa. Onneksi kipu meni ohi ehkä viikossa. Mä meinaan kans alkaa juoksemaan sitten, kun olen kevyempi ja kestän se tärähtelyt mitä juostessa käy jalkoihin. Nyt kävelen. Nyt paino tänään 96,9kg, koska söin jäätelöä viikonloppuna 1L.
 
"pötkylä"
Ei siivotessa kuulu lotrata veden kanssa. Korkentaan nihkeää liinaa käytetään lattioille ja pinnoille.
Sanopa se mun miehelle :) Lavuaarin alla kun on säilytetty vaakaa ja hän on saanut tiputettua kerran tolua ja toisella kerran vettä lavuaarin pesua tehdessä. Meillä ei nihkeällä liinalla pyyhitä lavuaaria. Jos se on sulle se oikea tapa, niin sä voit niin tehdä. Kaikkien ei kuitenkaan tarvi siivota sun tavalla:)
 
"pötkylä"
[QUOTE="tuhti";30833153]Mun ongelma on just tuo en voi syödä kohtuullisesti herkkuja, vaan "hana" jää heti auki ja sit ei, vaan pysty lopettamaan yhteen päivään.
Kunpa muistaisin olla koskematta, mutta aina kuvittelen, että pystyn ottaan, vaan tän yhden.
No uusi strategia mulla sellainen, että en suunittele syömisiä muuta, kuin sen, että syön, kun on nälkä ja huolehdin,että kotoa löytyy sellaisia ruokia joissa ei ole sokeria ja vehnää.
Listataan kaikki omat herkkumme:)
mun:
munakas
löysäkanamuna+suola
marjoja/hedelmäpiltti+turkkilainen/rahka
proteinilätyt
katkaravut
lohi+ruisleipä
tonnikalasalaatti
erillaiset keitot
jäädytetty banaani
hedelmäsalaatti(+rahka)
maitoon keitetty kaurapuuro+kaneli
tee ja näkkileipä
jäädytetty ananas
jauhelihawokki[/QUOTE]

Tarkoitus on ilmeisesti "laihdutus"herkkuja listata?

Mun herkkuja on:
tuoreet pensasmustikat, vadelmat, karhunvadelmat, ananaskirsikat (kalliita kaikki edellä mainitut, mutta saa talvellakin)
kesällä mansikat, herneet
Pakastemarjat maustamattoman jogurtin kanssa
Hapankorput kinkun kanssa
tomaattiset jauhelihakastikkeet pastan/perunan ja salaatin kera ruuaksi
pastaruuat
Halloumisalaatti
pihvi salaatinkera
parsasalaatti (nam!)
Styrnikit marjojen kera (rahkalettuja, jonka sokerin voi vaihtaa steviaksi)
 
[QUOTE="ikiliikkuja";30833469]En tiedä paljon sä painat, mutta jos on paljon ylipainoa ei kannata vielä juosta. Kannattaa mielummin kävellä reippaasti. Mullakin alkoi penikat vaivaamaan, kun juoksin osan matkoja lenkillä muutaman päivän 100kg:na. Piti hetken aikaa vain kuntopyöräillä ja syödä buranaa, ettei ois mennyt pahemmaksi ja pitkäkestoisemmaksi kipu säärilihaksessa. Onneksi kipu meni ohi ehkä viikossa. Mä meinaan kans alkaa juoksemaan sitten, kun olen kevyempi ja kestän se tärähtelyt mitä juostessa käy jalkoihin. Nyt kävelen. Nyt paino tänään 96,9kg, koska söin jäätelöä viikonloppuna 1L.[/QUOTE]

Mun paino on ihan normaalipainon rajoissa, mutta aloitin liian pitkillä matkoilla ja täytyy näemmä ostaa uudet juoksulenkkarit
 
25%
-1kg oli näköjään ekan viikon pudotus, päälle heti yksi "tankkauspäivä" eli vain 500kcal enempi kuin muina päivinä. Siihen muuten mahtuu ihan helkkaristi terveellistä ruokaa. Dieetistä huolimatta jaksan paremmin pelmuta vauvan kanssa kun syö selkeästi parempaa ruokaa kuin aiemmin. Jatketaan...
 
"ikiliikkuja"
Mun päivä on ollut semmoinen, että ensin söin ruokaa 1000kcal pintaan. Sitten olin myös 1,5h lenkillä ja kulutin laiskahkosti noin 500kcal ja risat vesisateessa, kun väsytti ja tympäisi jotenkin. Sitten oon syönyt lisäksi 4 grillimakkaraa ja coleslaw-salaattia + pari palaa äitienpäivästä jäänyttä sacherkakkua pakkasesta sulatettuna ja 1 pikkunamipussin tv-sekoitusta ja n. 6 kovaa karkkia. Plörinäksi siis mennyt tänään.
 
tiukkaa tekee
Minä yhdyn 25&:n mielipiteeseen. Pitää syödä hyvin terveellistä ruokaa. Ja sitä saa syödä yllättävän paljon. Jos esim aamupalan/lounaan jättää välistä, se yleensä kostautuu iltasella.

Minä olen syönyt tänään jo ruispalan molemmat puolet, 4 näkkäriä, banaanin ja rahkaa (n. 80 g) viinimarjoilla. Tänään tankkaan siis vielä hiilareita, huomenna jo kevennän ja lauantaina on sitten koitos edessä. Pitäkäähän peukkuja, että pääsisin maaliin.
 
25%
Katsoin vielä että ikiliikkujalla on painoa hiukan enemmänkin, hänenä söisin 1600-1800 kaloria liikuntapäivinä. Liikuntapäivinä hiukan enempi hiilihydraatteja, lepopäivinä vähempi. Jos iltaa kohti rupeaa tekemään mieli makeaa söisin ilta-aterialla 140g pottua/40g riisiä tai pastaa (kuivapaino). Paljon kasviksia, sopivasti lihaa, ei välttämättä kastikkeita mutta salaattiin oliiviöljyä ja pähkinöitä. Kaalissa on paljon hivenaineita joiden puute voi teettää suolaisia mielitekoja, kokeileppa pakkasesta ruusukaalta, keitä suolan ja mustapipourirouheen kanssa niin tulee hyvää.
 
"ikiliikkuja"
Normaalisti mä olenkin syönyt liikuntapäivinä 1200-1600kcal :) Eilen oli vain masisöveripäivä ja sit tällä viikolla synttärit ja silloin on virallinen kakkupäivä myös :p Muuten jatkan kuuria normaalisti!
 
"ikiliikkuja"
Joo ja syön tosiaan n. 5 krt päivässä kolmen tunnin välein suunnilleen. Syön ns. vauvan kanssa samaan aikaan. Ennen olen syönyt vain 3 krt päivässä ja nyt olen opetellut syömään pieniä aterioita säännöllisesti.
 
"ikiliikkuja"
Kiitos vain helpeistä 25%. Pakko tosin sanoa, että suolainen makkara oli mulle tosi harvinainen juttu. Meillä oli sitä eilen, koska mies halusi niin kovasti pitkästä aikaa makkaraa :D Suostuin sitten siihen, kun mässytytti. Mulla se ongelma on enemmänkin karkit ja muut makeet. Pystyn kyllä tosin olla ilmankin niitä vaikka monta kuukautta ja oon ollutkin aikoinaan. Vrt esim. en ole koskaan elämän aikana ostanut sipsipussia, koska en tykkää yhtään. oon maistanut tyyliin 1 sipsin joskus toisen pussista. Oikeasti suolanen ja rasvanen ruoka ällöö mua! Mun ongelma on makee. Kasviksia syön ja pähkinää ja öljyy kyllä. Ruusukaaliia oon vetänyt aikapaljonkin, mums :p
 
"pötkylä"
Äh, uusi vaaka näytti tänä aamuna 89,3, eli 400 g enemmän :/ Pari retkahdus päivää näkyy...Ma ja ti oon syönyt hyvin ilman övereitä, joten pitää vaan jatkaa ja katsoa sitten jos ensi viikolla jo vähän tippuisi.
 
"Fitmama"
Olin aina pullukka teini ja raskauden yllättäessä lihoin entisestään. Mutta kolmisen vuotta sitten ryhdistäydyin ja nyt 25-vuotiaana olen laihtunut 20kg ja vuoden päästä olisi tarkoitus iskeä fitnesskisoihin :) Bongasin tämän ketjun ja ajattelin antaa omat ruokavinkkini, joilla aloitin laihdutusprosessini:

1. Syö kolmen tunnin välein!

2. Suosi kotiruuissa täysjyväpastaa -ja riisiä.

3. Juo paljon vettä.

4. Kiinnitä huomiota annoskokoon.

5. Harrasta liikuntaa, edes hyötyliikuntaa.

6. Käy vaa'alla vain kerran viikossa, ettei touhu mene kyttäämiseksi.

7. Älä ole itsellesi liian ankara. Jos synttäreillä on tarjolla kakkua, voit maistaa sitä.

8. Älä näännytä itseäsi. Jos näät nälkää, laihdutat väärin.

9. Toimivia välipaloja ovat naturel-cashewpähkinät, vadelmat, porkkanat, yms. Suosi tuoretta ja ravintorikasta.

10. Älä ajattele hommaa laihdutuksena, vaan uutena elämäntapana.
 
"Fitmama"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30836280:
Mulle tulee liikunnasta aina hirveä nälkä....
Niin pitääkin! Ruokkikaa nyt herranjumala sitä kroppaanne urheilun jälkeen, vaikka kuinka laihduttaisittekin! :D Etenkin salitreenaajat: Palautusjuoma treenin jälkeen (tai banaani, pari riisikakkua tms) on ihan must. Etenkin kovan urheilun jälkeen kropassa käynnistyy lihaksia polttava tila, jonka voi pysäyttää antamalla keholle puolen tunnin sisällä hiilihydraattia ja proteiinia.

Tsemppiä!
 

Yhteistyössä