11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

Kohta alkaa taas meillä kova meteli, kun lätkämatsi starttaa. Jypin miehet isä ja poika seuraavat ottelua telkkarista ja netistä ja mesettää siinä sivussa vielä.

Hilloviikoista...mulla ne on alkaneet aina melkein heti. Olen vissiin jotenkin hurjan hedelmällinen tapaus. Ei tartte kuin miehen kalsarit nähdä, niin heti olen raskaana :LOL: Nyt tartteis joku ehkäisy käydä hankkimassa. Olen ollut vähän laiska sen suhteen. Mutta kortsujen kanssa kaikki on vaan niin paljon siistimpää :whistle:

Juu, söpöjä kuvia kaikki laittaneet :heart: Mun tartteis kanssa jostain opiskella, miten saisin kuvia laitettua.
 
mulla ei ole hilloa näkynyt, enkä kaipaa. avioelämäkin on aika olematonta, enkä ihme kyl kaipaa sitäkään.

kävin ostamassa manducan repun mut superhygieenikkona tietenkin pesin sen ensin ettei pikku pallero saa pöpöjä,ja nyt se kuivuu kolmatta vuorokautta. oonko ainut joka pesee ihan kaiken ennen käyttöönottoa?

tänään ei olla tehty oikeastaan mitään maininnan arvoista, ulkoiltiin ja sellasta vaan,nyhjätty kotona.
 
Iltaa!

Paljon on tullut juttua tänne ja ihania kuvia ootte laitelleet! Söpöjä vauvoja :)

Nyt kun puhuitte hilloista, Ihmettelen tässä, et missäs ne viipyy...Siis syön noita pilsuja ja nyt ois se tauko. Yleensä alkaa ihan 2 päivän päästä kun ottaa sen vikan pillerin, nyt on jo 4 päivä. Mul tulee jo ihan hullui ajatuksii päähän, kun kuvittelen josko voisin olla raskaana :LOL: Yölläkin näin unta et vauva potki masus...ääääk mul taitaa olla jo uus vauvakuume :ashamed: Ja enhän mä voi tulla luonnollisesti raskaaksi. Hulluja kuvittelen...

Tuutikki, Heh tuota Perfekte Promi Dinnerii kattelen myöskin. Sairaalassa kun makasin raskausaikana niin se oli ihan vakio että huonetovereitten kanssa katottiin joka päivä se Perfekte Dinner vesi kielellä haaveiltiin maittavista annoksista :)

pyörikki, Kyl mäkin pesen ihan kaiken ennen käyttöönottoa..eihän niistä ikinä tiedä mitä pöpöjä niis on.

Meillä on nyt pojalla eka hammas tullu läpi! :D Ei ihan kokonaan vielä ole. Ja siinä vieressä näkyis toinen myös pikkasen pilkottavan. Niitä hammasvaivoja ne on kaikki kitinät olleet ja huonot nukkumiset päivällä. Ja poika sai parina iltana ihan ihme huutokohtauksen. Puol tuntia huusi hysteerisenä, eikä tiedetty mikä on. Se hammas se sitten varmaan vaivas.
Haettiin apteekista sellassii homeopaattisia hammaspillereitä. Sitten sellasta hammasgeeliä ja sellainen veilchenwurzel, iris florentina kasvin juuri. Se on sellainen ison hampaanmuotoinen palanen, mitä vauva voi käyttää puruleluna ja siitä tulee luonnostaan jotain vähän puuduttavaa ainetta, joka helpottaa kipua ja rauhoittaa.Ootteko kuullut tuollaisesta? Thomas tykkää pureskella sitä. Ja näyttää helpottavan.

Me ollaan maisteltu puuroa, se on sellaista niinku tuo maitojauhekin, siinä on maissi ja riisihiutaleita. Tykkää ja niin tykkää äippäkin. Hyvää :p Se on siis sellasta hypoallergeenista puuroa, niinkuin tuo maitokin mitä annetaan. Hyvin tuo poika jo osaa syödä, avaa suunkin valmiiksi ja se tekniikka on hallussa.

Meil ei viel seisota. Ottaa tukee kyl silleen jaloilla. Mut en anna, ettei vaan tuu mitään selkäongelmii. Koitan toppuutella tota istumistakin, sit vasta kun osaa ilman tukee istua niin annan. Tää kyl jo hilaa itteensä aina siitä puoli-istuvasta jo ihan istumaan, naama punasena punnertaa vatsa-ja selkälihaksiaan. Kääntyy selältä kyljelleen, mut ei hokaa viel sitä kättä, et pääsis mahalleen. Vahingossa kyllä kierähtää, mut ei tietosesti haluu mahalleen. Ei viihdy oikeen mahallaan kovin pitkiä aikoja. Mut sitä harjoitellaan ahkerasti.

mitäs mun piti vielä kommentoida..aina sit unohtaa kun täällä on niin paljon tota juttua.
Nii joo tutti, ei enää huoli sitä, sylkäsee aina pois. Nyt on tullut toi peukku...ei kiva ei kiva...yks mamma just kerto, että niillä syötiin peukkua 6-vuotiaaks asti. Ne oli yrittäny kans kaikkee, et pääsis siitä eroon. Onnistui vasta sitten kun lapsi tajusi, ettei sitä enää tarvita nukahtamiseen. Nii ja sit toi uniriepu on nyt joku juttu. Ihan ku se Jaska Jokusesta se, kenellä se olikaan se unirätti aina mukana(?)
Se on sellanen ihan tavallinen sideharso, mitä pitää näprätä ja peukku suussa niin rauhottuu ja tulee uni. Kai se on joku turva, se rätti. Mä oon katos aina pitäny sitä sideharsoo ruokalappuna tuttipullon kanssa. Yhdistää sen sitten jotenkin turvaan ja ruokaan.

Tietäiskö joku suositella jotain hyviä matkarattaita kesäks?
 
Mä myös pesen kaikki lastenvaatteet ym. ennen käyttöä. Omat sukat ja t-paidat, housut ym. menee suoraan käyttöön jolleivat haise pahalle tai ole jotenkin "kovia"!

Meillä tytöt nukkuvat. Pyykkikone vielä lorisee tuossa seinän takana. Melkein pitäisi vielä yksi pyöräyttää, kattoo nyt kun aika myöhälle menis.

Huomenna ois tarkoitus lähteä siellä kaverin luona käymään ihan jalkapelillä! Saa vauvalle nukkumapaikan kätevästi kulkemaan mukana. Katotaa miten käy jos esikoinen iskee stopin istumiselle kesken matkan! Ja jospa pienin kans jaksais köllöttää vaunuissa. Koppaa kun ei voi nostaa mitenkään pystyyn, näkee kuitenkin minut jos äitin naama vähän viihdyttäis :D
 
No niin, nyt mulle tuli huonoäiti-laiskaäiti-fiilis...mutta mä en pese kaikkee, siis juuri mitään ennen käyttöönottoo! :ashamed:
En oo muutenkaan mitenkään superhygieeninen, vaikka tykkään siis että on siistii ja puhdasta (koti, lastenvaatteet...)
Mutta en läheskään aina muista muistuttaa käsienpesusta pojalle, en käytä desinfiointiaineita arjessa(kuten monet tutut), ja jotenkin aattelen että ihmiset tarvitset tietyn määrän pöpöjä, ihan vastustuskyvyn takia.

(nyt jo miten kannattiko tätä kertoo, jos te aattelette nyt että hyi, miten noi voi aatella tolleen...mutta no...)

Siis mä pesen kyllä vauvanvaatteet, mutta en muita. :D ettäs tiiätte! :LOL:

Ja nyt mä oon niin hyvällä päällä, että vaikka joku tuiskin kohta sättimään, niin mun päivää ei nyt pilaa mikään. Aion ihan vähän hehkuttaa;
sain siis siivoukset tehtyy, kiva kun tuli huushollista hieman erinäköinen...vaihtelu virkistää!!! Sitten paras juttu; anoppi lupautui tuleen lauantai illaksi vahtimaan nukkuvia poikia, niin päästää miehen kanssa hilppaseen yksiin keväänavauskemuihin!! =) jippiiiiii!!!!

mutta nyt iltapalaa kehitteleen...
 
korppinen: Lääkärin mielestä Milkan pää on jotenkin puikulaisempi eli ei pyöreä(?). En tiedä tarkalleen mitä oikein tarkoittaa. Ku kuitenkin kaikki muut mitat on ihan normaalit ja päänympärys kasvaa normaalisti.

jossu: Tervetuloa mukaan minunkin puolesta! :hug:

keiju: Hyvin on kyllä paino tippunut.. Vielä kun sais muutaman poikkeen.. Positiivista on kyllä se, että olen normaalipainoinen nytten.

maitooo: Ihteni mielestä Milkan pää on normaalin muotoinen pää.. Mutta katsotaan 2.4. jolloin saa tulokset. Pitäisi huomenna muistaa varata soittoaika.

Anzkuli: Kiitos :hug: BTW: Ootko aloitellut travian:in peluuta? ;) Vai muistanko ihan väärin, että kirjoittelit joskus miettineesi aloittamista.

helmi: Siehän oot ollut ahkera! :flower: Oletko sie muuten enää ollenkaan mesessä?

Itse tänään sain lähdettyä lenkille Milkan kanssa. Käveltiin ihan kiva matka ja takaisin tulin jään kautta. Ihana ilma oli kävellä. Sen jälkeen lähdettii hakee tytöt päiväkodista. Siivoillut oon ja pessyt koneellisen jopa pyykkiäkin.

Huomenna pitäisi ehtiä käsinuket tukiviittomatunneille ja opetella kotitehtäviäkin :D. Toivottavasti keritään.

Tässä pitäisi ruveta ehtimään syksyä varten telttaa, makuupusseja yms tarvikkeita, kun meillä on suunnitelmissa lähteä häämatkalle Tiilikalle. Pieni vaellusreissu vain. Pienissä erissä hommata tarvikkeet, ni sitten pääsee useamminkin reissailee. Onneksi viel on aikaa hankkia.

Suositelkaapas muuten hyvää kiharrinta ja suoristinta hiuksille!

Mutta nyt jatkamaan :wave:
 
huomenta!

täällä oli muutamia jotka osti käytettyinä emmaljungan ceroxit raskausaikana...?? Helmi muistaakseni? kiinnostais tietää paljonko maksoitte niistä?? meillähän on ne ja ajattelin laittaa ne myyntiin. meillä on vuoden 2004 mallia, kesällä 05 ostettu edellisen kesän mallina. väriltään kahta eri sinistä, hyvä kuntoiset, (jalkapeitteen toinen näppäri rikki, mietinkin että missä vois korjauttaa, suutarilla??).
jos saan myytyä niin ostan carenan tuplat tilalle (ihan sen takia etten pääse ikinä lenkille kun mies niin paljon töissä ja minä yksin poikien kanssa eikä 3,5v vielä jaksa pyöräillä niin paljon että siitä tosissaan olis mulle lenkkiä) sekä ostaisin lisäksi vielä tavalliset matkarattaat, jotka taas menee helposti kasaan. Carenoille jäis mulla hintaa 208euroa ja matkiksille jotain 70euroa. paljonkohan voisin m
 
oho, viimeinen lause jäi kesken... :ashamed: tarkoitus oli laittaa että paljonkohan vois pyytää? yritän eka myydä ihan ilmoituksella yhdessä lehdessä jossa paljon myydään/ostetaan yms. myöhemmin sitten vasta huutikseen, koska ostajalle tulee kuitenkin niin paljon maksettavaa kun asutaan niin korvessa... mutta nyt valmistautumaan ekaan työpäivään! vähän jännittää, mutta toisaalta ihan kiva päästä aikuisten pariin ja kun tietää että lapset on hyvässä hoidossa mummulla. isompi varsinkin odottaa että pääse sinne, joten lähdenpä töihin!:)
 
helmi: ei kande tuntee mitään syyllisyyttä jos ei pese vaatteita ennen käyttöä, ku en mäkään pese! :) Kirpparivaatteet vaan täälläkin pestään. En oo edes uusia vauvanvaatteita pessy :ashamed:

Kuunkulta: Toivotaan et ne menkat sieltä ilmestyy, vai toivotaanko sittenkään ;) Mulle on kans iskeny jonkinmoinen vauvakuume! Ihan kauheeta, en mä vielä kuitenkaan halua uutta vauvaa...tai siis haluan keskittyä enemmän tohon nykyiseen. Mut kyl semmonen pieni nyyttikin ois taas ihana. Oonkin miehelle jutellut, et kyl meiän pitää pian poikaakin alkaa koittaa kun tyttöjä vaan on :) Vaikka luonnollisesti se on aivan sama kumpi sieltä tulis sitten kun on tullakseen.

Meillä mentiin jo ekoille päikkäreille, herätys oli ennen kuutta. Seuraavat päikkärit voiskin sit ottaa ulkoilun merkeissä, näyttäis tulevan hieno päivä!
 
huomenta!!
Korppinen: Juu minulla on nuo, oisko samaa ikää kuin sulla, tosi hyväkuntoiset; tummansinibeiget, pehmee emmaljungan kantokoppa, 2 erilaista jalkapeitettä, hoitolaukku ym. mahdolliset varusteet mukana. Ostin mikko.fin kautta ja myyntihinta oli 250euroa!! jOKa oli minusta varsin kohtuullinen! Huutonetissä huusin aina johkonkin 300euroon jota pidin rajana, mutta tuntui että nätin väriset ja siistiyt nousi siellä aina 400euroon vaikka oli 3-4vuotta vanhat.

Rd: Juu mulla ei ole kuukausiin toiminut mese, tässä on koneessa vissiin niin tehokas joku virusturvasysteemi, ettei anna mun ladata koneelle..kun hölmönä aloin lataan uutta versioo...ja oon tosi onneton koneenkäyttäjä muutenkin. :whistle:

Me lähdetään aamutoiminen jälkeen pappalaan ettimään pajunkissoja. Pitäis virpomisoksat tehdä sunnuntaille....
 
huomenta!

Hilloa ei ole täälläkään näkynyt kertaakaan sitten jälkivuodon loppumisen. Hyvä niin:) Tarkoituksena oli laitattaa hormonikierukka sitten kun menkat alkaa, mut mul on hirvee vauvakuume iskeny päälle :ashamed: Tän piti todellakin olla se iltatähti, mut nyt oon ihan vakavissani miettiny, et vieläkö yksi.... Nälkä kasvaa syödessä! Yksi söpöläinen lisää? ;) Lisäksi olin ihan varma, että kun puhun haaveistani miehelle se laittaa stopin koko ajattelulle, mutta kissan viikset, ihan samalla tavalla ajattelee kuin minäkin! Tässä nyt sitten ollaan kesä mietintälinjalla, sovittiin että elokuussa tehdään päätös. Onko muita jotka jo vakavissaan harkitsee uutta vauvaa? Siis vaikka niin, ettei ollut enää tarkoitus mutta vauvakuume vaan on iskenyt...? =)


Vaatteiden pesua täällä kans harrastetaan ahkerasti. Kaikki uudet vauvalle menee pesukoneen kautta käyttöön mutta muille en pese.

Oletteko muut hommanneet hyppykiikkua vauvalle? Se on meillä nyt hitti! Siitähän ollaan montaa eri mieltä, mutta minusta kohtuullisesti käytettynä huippu juttu. Poika kun raivoaa välillä siihen malliin lattialla ja tykkää pystyssä olla niin oon nyt laittanu siihen muutaman kerran päivässä joksikin aikaa.

Juup, taas kuuluu kutsu :wave:
 
KOrppinen: mä maksoin noista emmaljungista 290? oiskohan ollet 2006 mallia.

Helmi: en mäkään aina muista noita käsien pesu juttuja ja muita, eikä meilläkään käytetä käsidesiä.
Lasten vaatteet pesen ennen käyttöönotto, esikoisen uusia en aina. Aikuisten vaatteita en ellei ne haise tai ole kovia.

Meillä ihmeellinen yö takana. Leevi rupes nukkuu puol ysi ja heräs ekan kerran syömään puol viis ja sit mun piti hänet herätellä puurolle 10 yli 7 että keretään esikoinen viemään. Jospa meilläkin aamut alkais hieman pidentyä, ettei aina oltais 5-6 ylhäällä.
 
hansu: Ostettiin kans hyppykiikku, huutonetistä 11e. Ei oo ku pari kertaa kokeiltu, ei oikein vielä tunnu niin nauttivan siitä, mut luulen et pian kyllä tykkää. Ainaki esikoinen aikanaan oli ihan innoissaan. Mut joo, joku vartti korkeintaan päivässä ku siin on ni tuskinpa mitään haittaa on.
 
meillä kanssa hyvä yö takana. Aika samanmoinen kuin keijulla sillä erotuksella, että keskimmäinen tuli kahdeksan aikoihin herättelemään, että kerhoon täytyis häntä lähtee viemään :saint: Mä olen niin tottunut, että joku lapsista yleensä herättä heti seitsemän korvilla, että en laita ikinä herätystä ittelleni. No, hyvin kuitenkin kerettiin kerhoon. Syötiin pienen kanssa aamupala vasta kerhoreissun jälkeen.

hansu73 mulla on ollut ajatus, että olis toisaalta kiva, jos olis pienelle sisarus vähän lähempänä omaa ikää. Nyt seuraavaan tulee jo kuuden vuoden ikäero. Mutta sitten tartteis jo vaihtaa autoa ja kaikki olis taas suurempaa sirkusta neljän lapsen kanssa =) Pitää täsä sulatella...
 
Tervetuloa Jossu! :flower:

Kivan rauhaisa aamu, saan syödä ja katella vähän aamun lehtiä netissä, piiperö vain tyytyväisenä leikkii jumppamatolla.

hansu73: Meillä on nyt vasta ensimmäinen lapsi molemmilla, toiveissa olis toinen vielä, mutta pitää päästä tikkien-ompelu-kammosta ensin, se oli ihan hirveää... Odotan loppukesään, että saan papa-kokeen otettua, ja sitte voidaan ruveta puuhaamaan. Eiköhän ne kammotkin mene siihen mennessä :whistle:
 
Kiitos Luminkalle listapäivityksistä, ja jos vielä ehdit niin meille voi merkata asuinpaikaksi Oulun. Ja tää tyttö on siis esikoinen :)

Neuvolakuulumisia viime viikolta eli ~4kk mitat: 63,2cm ja 6750g. Tosi pikaseen piti ottaa noi mitat, kun tyttö raivostui ihan täysin, kun otettiin housut jalasta. Ja sama toistui vartin kuluttua lääkärintarkastuksessa. Eipä tullut paljon ylimääräistä juteltua, kun vaan rauhottelin tyttöä sylissä... Kyllähän sitä itekin varmaan käämit palais, jos just ois herännyt mukavan lämpimästä vaunusta ja heti jo vedetään housuja pois :D

Tutista vierottamisesta ei ole kokemusta, eikä taida tullakaan... ollaan päin vastoin yritetty saada tyttöä totuteltua tuttiin, muttei ne kelpaa ei sitten millään. Ite joudun sitten olemaan osa-aikatuttina, kun on tyhmyyksissään tullut sitten opetettua tyttö nukahtamaan tissille. Sanoinkin tossa jo miehelle, että sitten jos seuraava joskus syntyy ja pää on ulkona niin olet valmiina sen tutin kanssa siinä heti! ;) Peukku eksyy joskus suuhun, mutta unenpöpperössä koordinaatio on vielä niin heikkoa, ettei yleensä onnistu, vaan suussa on enemmänkin ranne tai nyrkki, miten nyt sattuu :)

Eipä ole hillohavaintoja vielä tehty tälle keväälle, eipä ole toistaiseksi myöskään ollut vauvakuumettakaan ilmassa, joten mikäs tässä... migreeni tosin piipahti kylässä viime viikolla melkein vuoden tauon jälkeen ja se on monesti liittyny mulla just menkkoihin, joten saapa nähä... Migreenin jälkeen iski vielä rintatulehdus, johon sain onneks antibiootit nopeesti. Oli aika rankkaa hoidella tyttöä ne pari kuumeista päivää... tuntuu että se on sellainen vieterilelu, jonka joku aika yön aikana vetää täppiin asti ja sitten koko päivä on päikkäreitä lukuunottamatta hirveetä touhotusta. Riittäispä itelläkin virtaa edes puolet siitä, kyllä pysyis kotikin siistinä :D

Hammasta veikkasi neuvolatäti tulevaksi jo 3kk neuvolassa, oli tuntevinaan sen jo ikenen läpi, mutta eipä ole vieläkään hammasta näkynyt. Kuolan määräkin vaihtelee aina päivästä riippuen. Käännöksistä mahalta selälleen onnistui aiemmin, mutta nyt on ilmeisesti massaa tullut sen verran lisää, ettei pään paino enää riitä. Meilläkään tyttö ei viihdy mahallaan, kauhea ähellys, ja lopulta tulee sitten kiukkuhuuto, jos ei palvelu pelaa. Kyljelleen asti kääntyy selältään, ja pari kertaa on unissaan mennyt mahalleenkin asti (ja sitten herännyt kiukkuisena :D), muttei mitään tietoista vielä.

Vauvan vaatteet on pesty olipa ne sitten uusia tai kirpparilta/tutuilta peräisin. Saapa nähdä kuinka vanhaksi tuota jatkan, mutta nyt toistaiseksi siis ainakin. Manducan pesua harkitsin, mutta jäi tekemättä. Tyttö on kyllä jyystänyt vähän toista olkainta siinä istuessaan, mutta kylläpä tuo pahempiakin pöpöjä varmasti kerää meidän kahden kollikissan ansiosta. Niitä karvoja ei voi välttää... Tuntuu että niitä on jatkuvasti suupielessä menossa :D

Täällä on tullut lunta viime päivät niin ettei ole ees viittinyt vaunuilemaan lähteä. Sääli, kun tietkin oli jo melkein paljaana viikko sitten... Nyt näyttäis sade onneksi loppuneen. Ois tarkoitus lähteä pyörähtämään esikkoryhmässä... Nyt vasta ekaa kertaa, vaikka ryhmä on jo ilmeisesti useamman viikon pyörinyt. Ite bongasin lapun neuvolan seinältä viime viikolla, ja rupesin kyselemään lisää. Perheneuvonnassa sanoivat viime vuoden puolella että noita ryhmiä ei enää ole, niin ei osannut kaivatakaan aiemmin... Hyvin toimii tiedotus siis. Not.Valivali.

Makkarin suunnalta kuuluu voimistuvaa ähellystä... oiskohan tyttö taas pyörähtänyt, pitää mennä kurkkimaan. Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

 
aamupäivää!
täällä ollaan jo toisilla päiväunilla, tai oikeammin pikkuinen nukkuu koiranunta tässä sylissä ja lupsuttaa tuttia, jota meillä imetään välillä ihan vimmassa. jos ei ole tuttia syö nyrkkiä. eikä kyse ole nälästä, vaan tavasta, olen koittanut tarjota ruokaa pullosta ja tissistä kun nyrkinmussutus yltyy mutta ei kelpaa.

ei varmaankaan kannata potea huono äiti syndroomaa jos ei pese kaikkea. mä poden sitä aina kun jätän vauvan yksinään leikkimatolle ja menen tyhjentämään pesukonetta. mutta en halua laittaa tyttöä kovalle kaakelille pesuhuoneeseen. mietin että olenko hirviö?

uutta vauvaa en ole vielä tosissaan miettinyt,mulle tehtiin sektiokin joten vähän pitää odotella.haluaisin nauttia tästä esikoisesta rauhassa, jos sitten joskus jos on tullakseen, niin en pistä hanttiin.
 
hansu: me saatiin hyppykiikku miehen työkavereilta lahjaksi, mutta neuvolan täti oli hyvin nihkeä sen suhteen. Sanoi, että hätätilassa siihen voi vauvan laittaa hetkeksi, mutta ei pitkiksi ajoiksi, koska siinä tulee jalkateriin jännitystiloja ja vauva oppii varvastamaan -> voi haitata kävelyn opettelua. Ei olla toistaiseksi ainakaan viritelty sitä mihinkään.

Meillä on ollut suunnitelmissa toisen vauvan yrittäminen sitten kun Otso on jotain vähän yli 1 v. Niin että tulisi 2-3 vuotta ikäeroa. Mutta senhän sitten näkee, miten luonto suo!

Tänään jätin Otson hetkeksi puuhamatolle selälleen ja kun tulin takaisin, poika oli kokonaan pois matolta, vatsallaan parketilla pää 180 astetta alkuperäiseen suuntaan! En tiedä miten se oli siihen ängertänyt! Sama kuin kääntymisen kanssa, tekee yksin salaa näitä uusia temppuja kun silmä välttää :eek:
 
Käytiin tytön kanssa äsken vajaan parin tunnin lenkillä "kylillä". Kuvittelin, että olis jäänyt vielä koisimaan, mut samantien kun vaunut pysähty pariks minuutiks, niin kuului parkasu ja kurkatessa vaunuihin, siellä tapitti naurava silmäpari niin virkeenä kuin mahdollista! No, typy kyl nukkukin viime yönä niin hyvin (22-07 putkeen) ja tankkauksen jälkeen vielä pari tuntia, nii ei sitä unta sit nyt riittänytkään.
Onneks kellojen siirto ei vaikuttanut unirytmiin; nukkumaan mennään edelleen 22n aikoihin eikä 23. =)
Säät täällä ei ole mitenkään aurinkoiset vaan paremminkin tylsän harmaat. Tuntuu vaan, et kun on tunturin kupeessa keväällä, niin ois ihanampaa kun aurinko paistais! Kun tyttö on mennyt päikkäreille, niin anoppi on sit päivystänyt, että oon päässyt käymään hiihtämässä ja se on ite mennyt sitten myöhemmin, mut tänä aamuna sateli niin sakeasti lunta, et sanoin sille, et mee vaan hiihtämään etten mä tänään mene.. Nyt vähän kaduttaa, kun ilma vähän paranikin.. Mut kylhän mä ehtisin sit myöhemmin iltapvällä jos ei se anoppi nyt jää koko pväks hiihtelemään.. :) Nii, ja ukko häipyy melkein joka pvä pilkille moneks tunniks!
Alkaa muuten vähän jo kypsyttämään yhteiselo anopin kanssa saman katon alla! Siis ei anopissa sinänsä mitään vikaa; ihan mukava ja hyväntahtonen, mut kyl se pitempi aika saman katon alla on vähän liikaa.. Tottunu ite tekemään tietyt jutut jollain tavalla yms. kyllä te tiedätte! =)

Hansu73: Mulla on oikeastaan ollut melkein tytön syntymästä saakka pienoinen vauvakuume!! :LOL: :LOL: En mä tiedä; kai se sitten kun synnytys meni niin hyvin, ettei siitä jäänyt mitään kammottavia fiiliksiä ja sitten toisaalta "kaipaa" niitä raskaanaolofiiliksiä.. Ei sitä paksua, taipumatonta, kömpelöä oloa, mut niinku esim. sitä tunnetta, kun vauva potkiskeli vatsassa ja pyöristyneen vatsan silittelyä yms. Hmm, onhan täs mahassa edelleen, mitä silitellä... :(
Tää tyttöhän on meidän esikko, joten eiköhän toinen vielä pyöräytetä! Mutta milloin, on toinen juttu. Mikä mahtais olla sopiva ikäero??? Millasia mielipiteitä teillä löytyy asiaan!? Itse aattelisin ehkä noin 2v.
Neiti kaipaa viihdytysjoukkoja, täytyy mennä. Tuntuu muuten, että tällä reissulla tosta tulee lopullisesti sylivauva.. Esim. anoppihan tykkää koko ajan pitää sylissä..
 
iru
Helmi: Ei ton takia ettei pese niit uusia vaatteita niin tarvi huono omatunto tulla.. ja niitä käsidesejä ei mun mielestä edes kannata käyttää.. eihän lapselle kehity minkäänlaista vastustuskykyä jos elää steriiliä elämää.. tää on siis mun mielipide.

hansu: mä kans huutonetistä huusin hyppykiikun pojalle :D ollaan muutaman kerran kokeiltu ja tykkää kyllä olla siinä, ei tosin hiffaa vielä et miten "pompitaan", mut tykkää kuitenki.

Mä olin ajatellu että olis lyhyellä ikäerolla lapset, ku mullaki vuoden nuorempi veli.. Mut saas nyt nähä, ollaan ajateltu et kesään "ootetaan".. B) kiva kuulla että muutki "suunnittelee" jo seuraavaa vaikka vielä nuorin pikkunen. Mun kaverit lähinnä järkyttyneenä kattonu ku oon sanonu että kaveria pitäis Ilmarille tehä.. :LOL: Mulla ei jääny synnytyksestä tai tikkauksista mitään traumoja, vaikka olinki yllättyny et kuin vaikeaa oli olla.. ei mulle oo ikinä kukaan sanonu et beba vuotaa miljoona vuotta synnytyksen jälkeen ja että ne tikit on tosi epämukavat.. mulla oli siis sulattelua tottua siihen.. oon kai vähä sinisilmänen :snotty:

Tutin kans meillä on ollu nyt vähä ongelmia.. ei se oo sitä syönykään ku about kk ajan, mutta nyt ottaa ite tutin pois suusta ja sitte huutaa kurkku suorana ku ei oo tutti suussa!!?? Oon koittanu antaa uniriepua käteen et "tutki" sitä, mut ei auta ku aina vaan repii tutin pois ja yrittää muka itte sen takas laittaa tai sitte puree sitä reunaa.. Niin on nuo nukkumaan menot menny ihan kaameiksi.. oliki liian hyvää ollakseen totta ku kk ajan laittanu tutin vaan suuhun ja poika sänkyyn.. en tiiä et onko tää nyt hampaiden tuloo vai mitä mutta ärsyttää ku illalla kauhee taistelu että saa sen nukkumaan :headwall:
 

Yhteistyössä