11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

Jatkoja marraskuun masunkasvattajat la:t 1-15.11.2008- pinosta tuolta odotuspuolelta!
Uudet kirjoittelijat ovat myös tervetulleita!



08.10.2008
Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm, py 33,5cm (poika 10/04), Kuopio

10.10.2008
lonelylily (rv36+3) poika, 3590g ja 50cm (lapset 02,03 ja 06 ), p-savo

14.10.2008
Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja , py 33,5cm
¨¨¨¨¨¨¨¨klo. 13.35 poika 2740g, py 33cm (pojat 08/02 ja 11/03) Tampere

16.10.2008
Luminka (rv37+5) tyttö, 2870g ja 48cm (tyttö 07)

20.10.2008
maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm, Kuopio

22.10.2008
helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm (poika04)

24.10.2008
JennyAdelina (rv37+4) klo.13.30 tyttö, 3190g ja 48cm
korppinen(rv38+5) poika 4240g ja 53,5cm, py 36cm

25.10.2008
KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm

02.11.2008
sarppav (rv40+1) poika, 3495g ja 49cm, pk-seutu
daya (rv 39+6) klo1.13 tyttö, 3190g ja 49cm
Kuunkulta (rv39+1) klo.18.54 poika, 3260g ja 53cm

03.11.2008
Tanjuska2 (rv 39+1) klo 23.00 tyttö, 3515g ja 49,5cm
Yamini poika, 3485g ja 50cm

04.11.2008
Rinzessa klo.08.15 poika, 3160g ja 49cm, py 34cm

05.11.2008
Pöppiäinen82 (rv40+3) klo.6.29 tyttö, 3100g ja 48cm, py 34cm

06.11.2008
Möökö89 (rv40+0) klo.11.40 tyttö, 2970g ja 45cm

07.11.2008
Anzkuli klo.2.18 poika, 3850g ja 50cm, (poika 03/06), Joensuu
äityliini76 klo.16.53 poika, 3215g ja 49,5cm (poika 13v, tyttö 10v ) Haukipudas
Maotao klo.17.59 tyttö, 4075g ja 53cm

08.11.2008
hansu73 (rv39+6) klo.11.29 poika, 3470 ja 50cm, (poika -94, tyttö -95) Vantaa
maxi(rv40+1) klo.22.29 tyttö, 3420g ja 51cm, py 35cm
mammukka75 (rv39+2) tyttö, 3540g ja 50cm
CitrusHeights tyttö, 3635g ja 50cm

09.11.2008
annaN poika, 2640g ja 48cm

10.11.2008
Red Dragon (rv41+1) klo.11.55 tyttö, 3990g ja 51cm, py 38cm
reginarento klo.22.15 tyttö, 3630g ja 51cm
manna- (rv 40+19 klo.7.55 tyttö, 3435g ja 50cm, py 34cm
Dara-81 (rv40+2) klo.15.53 tyttö, 3430g ja 50cm, py 35 (tyttö 01), Naantali

11.11.2008
paula83 klo.19.39 poika, 4010g ja 50cm, py 36,5cm
Mailou (rv41+0)klo.6.45 poika, 3675g ja 51,5cm
maitooo tyttö, 3900g ja 51cm (pojat 04 ja 06 )
leofis klo.3.15 poika, 4180g ja 51cm
yermasoya (rv40+6) klo.12.58 tyttö, 4115g ja 52cm, py 35cm

12.11.2008
maarias (rv41) poika, 54cm ja 4410g, (tyttö 07/00, poika 01/03) Tuusula

13.11.2008
Tuutikki73 (rv41+3) klo.21.05 tyttö, 3135g ja 49cm, py 35cm

14.11.2008
iru (rv41+4) klo.14.10 poika, 3820g ja 53cm, Haukipudas

15.11.2008
kutmula klo.10.54, tyttö 4140g ja 52cm

18.11.2008
HotCoffee (rv41+5) klo.21.56 tyttö, 4650g ja 54cm, py 38cm, (poika03) Vantaa
Sanse klo.11.52, poika 4690g ja 54cm, py 36,5cm, (poika 01/01, tyttö 09/03) Turku

19.11.2008
äiti88 klo.04.24 poika, 4630g ja 53cm, py 37,5cm
merval klo.8.03 poika, 3730g ja 52cm, py 36cm

20.11.2008
pyörikki tyttö 2435g ja 49cm, Helsinki
Cattus tyttö, 3165g ja 50cm

21.11.2008
noonie(rv42+2) klo 04.56 poika 3550g ja 51cm , py 36cm

23.11.2008
Debi poika

28.11.2009
jossu09 poika, Oulusta

30.11.08
tietämätön (rv 42+2) klo.18.01 tyttö, 3200g ja 49cm, py 34,5cm
pp79 (rv42+1) poika, 3650g ja 50cm, py 36cm, tyttö 05/02) pk-seutu

Odotusajan keskustelut:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217904#m13194420
Aikaisemmat keskustelut:
Marraskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226798
joulukuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1248105
tammikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277262
helmikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1310083
 
kiitokset Luminka taas uudesta hienosta pinosta... =)

Täällä alkaa elämä voittamaan ja taudit kaatumaan...(koputtaa puuta)
Leevi ei oo tänään ripuloinut ja ruokakin ihan hyvin maistunut, mieskin jo illasta parempana =)

Nyt painun pehkuihin että jaksaa huomenn ajotain touhutakkin...öitä :wave:
 
huomenta..
keiju, kiva kuulla että ootte jo paranemaan päin! Jo olis aikakin, aika rankasti teidän perhettä on taudit koetellut! :/

niin ja LUMINKA, kiitos jälleen kerran uudesta pinosta :flower:

mitäs muuta...jäälle pitäis tänään mennä, miehet pääsee pilkille ja ite vaan muuten ulkoileen. Nyt leipätaikina kohoomassa. Ja tissit meinaa räjähtää, kun tuo ei yöllä syö ja illalla taas tankkaa ja aamulla hotkii toisen tissin tyhjiksi ja toinen nyt ihan eriparia, eikä hälle maita! Tarvinnee pumppailla...
 
oi ihanuus,tää flunssa vaan muuttaa muotoaan, nyt yöllä kehiin tuli sit yskä ja räkä vaan valuu..tuli "tosi hyvin" nukuttua...
ja tottakai Vilho heräili jatkuvalla syötöllä,onneks mies sit hoiti tutinlaitot,kääntelyt ja syötöt. mut nyt täällä sunnuntaita viettää sitten hirmu väsynyt ukko, räkänen akka ja poika joka kaipais seuraa ja huomiota tavalliseen tahtiin :/
toivottavasti ei pojalle tämä tartu. :|

mutta muuten mukavaa maaliskuuta mammat ja kiitokset Luminkalle uudesta pinosta!
 
Heippa!

Luminka ansaitsee jälleen papukaijamerkkinsä! Kiitos pinosta.

Tänään olin pikkuisten kanssa vaunuttelemassa ja käytiin kirppiksellä, mukaan tarttu askartelusakset pojille ja Wilmalle välikasusihaalari. Hyvä reissu siis. Ja eka kerran tuntu että kevätaurinko lämmittää ihanasti!!!! Ihana ilma. Eilispäivä ja viime yö on mennyt ihan ketuilleen mutta sekin unohtui tuolla ulkona. Neiti jatkaa uniaan vaunuissa tuossa eteisessä, Oskari ihmettelee sylissä.

Tänään vähän tuunasin vaunujakin, otin kantopussit pois ja laitoin ne ä-pakkauksen makuupussit tilalle. Nyt on vähän väljempää.

Jaha, neiti heräilee, tartsii mennä. Hyvää maaliskuun alkua kaikille!!!

hm ja tuplikset w ja o
 
Kiitos Luminka uudesta pinosta!

Lojun täällä sängyn pohjalla, eilen nousi illalla melkein 39 asteen kuume ja mulla aina kuumeesta tulee ihan kamala olo (oon tosi harvoin kuumeessa). Jos mulla on yli 37, niin oon ihan tolkku poissa, saatikka sitten että yli 38, ulisen vain horkassa ja jalkoja särkee niin että jo synnytyskipuihin miehelle vertasin (joka sanoi, että älä höpötä, sähän sait epuduraalin :LOL: ).

Nyt onneksi kuume on sen verran laskenut, että olen jotenkuten tolkuissani ja raahasin läppärin tähän sängylle. Mies on ihanasti hoitanut eilisillasta saakka Otsoa, en pystynyt illalla edes imettämään, kun olin niin tuskissani. Mitään muita oireita ei ole, tosi kummallinen tauti.

noonie, paranemisia sinne, symppaan teitä!

JennyAdelina, ihana vauvauintikuva! Meillä neuvolassa kysyttiin, ollaanko käyty vauvauinnissa tai vauvajumpassa ja tuli sellainen olo että on jäänyt jostain paitsi, kun missään ei olla käyty. Vauvauinti on varmasti kivaa, veljeni kävi poikiensa kanssa aikanaan. Mutta meillä se on launtaiaamuisin 8-10, eikä meidän iltavirkulla perheellä ole motivaatiota lähteä yhtään minnekään vielä siihen aikaan... Muutenkin mulla on itsellä niin paljon viikonloppuisin menoja, että jokainen vapaapäivä koko perheen kanssa on ihanaa vain olla kotosalla.

Oon kauhuissani katsellut noita lasten haalareiden hintoja, mikä niissä oikein maksaa?! Ajateltiin ostaa ensi talveksi joku 80-86-senttinen talvihaalari (jos niitä saa nyt alennuksella), luuletteko että kokoarvio menis yhtään kohdilleen? Mitkä merkit on hyviä ja mihin niissä kannattaa kiinnittää huomiota?

Toistaiseksi ollaan ulkovaatteissa pärjätty käytettynä saaduilla ja äitiyspakkauksen vanuhaalarilla (yksi käytettynä saatu on tosi hyvä kantorepun kanssa, kun siinä on tiukat resorilahkeet, ei nouse ylös reppuun laittaessa). Siitä äp:n valkoisesta haalarista en oo yhtään innostunut, tuntuu että pää uppoaa sinne huppuun ja muutenkin se on sellainen hattara. Ja kertokaa mulle, miten niitä nilkkojen kuminauhoja on tarkoitus käyttää?

Maikki ja Otso 4 kk 1 vk
 
sen verran hätäseen-pikaseen kommentoin haalareista...
mä oon hankkinut reimatecin haalarin ekaks haalariksi äp-haalarin jälkeen kirpparilta!! Ja niin hyvänä pysynyt että menee tällekin...tosin välikauteen tarvii hankkii jotain? Huutonetistä haeskelen kokoajan. Kalliita, liian kalliita uutena!
 
Haalareista, mä huutiksesta huusin Leeville välikausihaalarin 2? tuli maksamaan ja tosi hyvä kuntoinen, nyt keväällä kun ei mielestäni vielä mitään vesisuojaa jne. tarvitse. Esikoisella ollu yleensä reimatec tai remu ja nyt alesta hälle jo remun haalarin ostin.Oisin ostanu Leevillekkin mut ei ollu kokoja ja Leevin kummin pojalta joutaa melkein käyttämätön 80cm haalari ensi talveksi, joten yksi ostos listalla vähempänä.
 
Haalareista vaan minäki pikaiseen:

Meillä on ollu välikausihaalarit nuutilla lassieteciä, eli kosteutta hylkiviä. Pitää melko hyvin vettä, ollaan tykätty! Hintaansa nähden miusta hyvä. Varmasti reimat ois paremmat mutta onhan se hintaki tupla...

Viime talvena nuutilla oli reimatecin toppahaalari (serkun pojan entinen) ja oli aivan loistava! Ei päästäny vettä läpi vaikka kaatu vesirapakkoon. Nää talvikelit kun on nykyisin niin vaihtelevia että vedenpitävä puku on kyllä hyvä idea! Tänä talvena nuutilla on ollu ihan tavallinen toppapuku, ei mitään kalvoja. Hyvin on pärjätty silläki! Keväämmällä vaan pitää sit kuriksia laittaa - mutta tuo haalari maksoi viime vuoden alessa 10e kun oli viimenen kappale. Aattelin että sitpähän laitan kuriksia! :)

Ens talvena nää meidän pienet on jo maassamöyryäviä niin kyllä jonkunlainen kosteussuoja ois hyvä! Jos saisin ihan ilmaseks valita niin varmaan ottasin reiman tai lennen. Lenneä on tuttava kehunu tosi paljon!

Nuutille ostettiin ens talveks icepeakin kalvollinen ja teipattu haalari kun nyt sittarilla oli muutama viikko sitten niitä 25e. Onneks oli oikeeta kokoa! :)
 
Sanse: no höh, ois pitänyt mun kuitenkin silloin tilata kun näin ne.... Onks ne hyvät ja tukevat?

Ensitalven haalareista.. Mä sain kaverilta 80cm remun haalarin.. Hänellä on toissa marraskuussa syntynyt tyttö, joten vois olla aika sopivat tälle meidän lokakuiselle tytölle! Välikausipuku pitää ostaa, mut taidan jättää sen lähemmäksi syksyä kun en tiedä miten kasvaa.

Meidän pienin on aika ihanan tavan ottanut nukahtamiseen, laulelee tai paremminkin örisee sängyssään =) :heart: Vien siis hereillä ollessa makkariin, peitto päälle ja tuti suuhun mut se ei taida pitkään aina suussa pysyä.
Meillä ei ole esikoista pahemmin nukuteltu vauvanakaan, toki silloin silitelty jos ei ole meinannut asettua. Tavoitteena myös saada toinenkin yksinään nukahtamaan.
 
huh, tulee hiki ja ihan oikeen hengästyy kun ramppaa rappusia (tais olla jo 7kerta) laittaan tuttia...kuntoilunkannalta pitää ottaa. =)

anzkuli, mites sulla on kiloklubissa lähtenyt käyntiin? (olithan se sinä ;) )

Mulla on nyt viikko täys sitä ja hyvin alkaa sujuun merkkaaminen ja oon suht hyvin pysynyt kaloreissakin, tosin pallurat ei meinaa vihreiksi muuttua! Kasvikset on kokoajan vihreet, mutta kuidut ei vielä kertaakaan :eek: Tosin en imetyksen takia uskalla syödä ruista, jota muuten söisin ja kun leivon ite vaaleen leivän, en tiedä mihin kategoriaan sen laittas, on siinä kauraakin...
Tänään ja perjantain on ollut parhaat päivät! Oli aika ylläri kun yleensä viikonloput repsahtaa. Liikuntaa oon tuon mukaan harrastanut riittävästi vaikka omasta mielestä en juuri lainkaan...

jaaha, ja 8.kerta....lähtee spurttaan yläkertaan... :wave:
 
Meillä on ollut rankka ilta, mulla nousi kuume uudelleen ja Otso tuntitolkulla vain kitisi ja kun yritti syöttää, riehui tissillä. Lopulta korviketta tankkaamalla saatiin nukahtamaan paljon ennen normaalia nukkumaanmenoaikaa, kun poika tuntui olevan ihan pois tolaltaan ja väsy. Heitteli päätä puolelta toiselle ja huusi täyteen ääneen, ihan kuin jostain päin tekisi kipeää. Liekö hampaiden tulo syynä tälle, vaikka hampaiden kärjet onkin jo monta milliä esillä? Ainakin hysteerisesti hankasi ikeniä. Tai sitten on sama pöpö kuin mulla, itsellä ainakin on ollut mahassa epämukava kuvottava olo pari päivää. Miehellä alkaa mennä hermot kahden "vauvan" hoivaamiseen...
 
Huomanta *houkaus*

Miten noin lapset sais nukkuu pikkasen edes pidempään, pienempi heräs 10 vailla 6 ja isompi heti perään.Pienemmällä mukava tapa tullu, nyt 4 aamuna vaille 6 ruennu kakalle...ei mitään hyvä että kakkii mut siihen aikaan aamusta, eiö yhtään myöhemmin kävis...
*vali vali vaan taas*
Väsyttää ja ahistaa...jospa torkahtaisin pienemmän aamu unien aikaan niin näyttäs tääkin päivä valoisammalle...
 
Huomenta täältäkin!

Meillä on aamuyöt tosi katkonaisia, välillä herää puolenkin tunnin päästä uudelleen ähisemään.. Imetän joka kerta kun tuntuu et ois nälkä. Jos koitan tutilla rauhoittaa niin suuttuu vaan! Tai sitten on tottunut aina saamaan evästä kun herää...
Just sain hyvän asennon taas peiton alla niin esikoinen heräs kasilta |O

Tänään maistellaan peruna-porkkanavelliä aamupäivällä.. Ylihuomenna jos jo illalla antais, toivottavasti rauhottais meidän öitä!

Ollaan tässä jo aamupuurot syöty esikoisen kanssa, pyykit kerätty naruilta ja uutta putkeen! Pienin vielä nukkuu, pitäähän se nyt nukkua kun äiti joutunut jo nousemaan :kieh:

Voi kun jaksais aamupäivällä siivota. Mun pikkusisko tulee tänne huomenna yöksi niin ei sit tarviis alkaa siivomaan... Pitäs kyllä ulkonakin käydä mut jos sen jättäis vaikka iltapäivälle =)
 
Huomenta täältäkin! Kuume on hikoiltu yön aikana pois, toivottavasti ei enää palaa... Olo ainakin on paljon freesimpi ja vielä kun suihkuun pääsisi niin a vot! (päiväuniaikaa odotellessa).

Otso nukkua posotti puoli kasiin saakka yhdellä välisyötöllä, vaikka nukahtikin jo puoli yhdeksältä. Normaalisti nukahtaa vasta puoli yhdentoista maissa. Mikälie superväsykiukku ollut illalla...

Keiju, ole vain tyytyväinen että vauva kakkaa joka päivä, niin ei tule tällaisia monen päivän tuskaisia odotteluita kuin meillä. Kokeilin parilla syötöllä antaa pari teelusikallista vettä (neuvolan täti sanoi, että vois pehmittää kakkaa), mutta tuntuu että ne vain lisää puklailuja. Mutta toki jos vauvassa olisi kakka-ajastin, niin sen mielellän säätäisi johonkin muuhun kuin anivarhaiseen aamuun...



Tässäpä muutama kuva Otson tämänhetkisestä lempipuuhasta, helistimen suuhun tunkemisesta |O
 
Huomenia, huomenia! Tai päivää se varmaan jo Suomessa on, täällä tunnin vähemmän ;)

Otso on hyvännäkönen helistimensä kanssa. Mä en kovin isoa helistintä uskalla tytölle antaa, kun hakkaa sillä aina ensin muutaman rundin omaa päätään, ennen kuin se löytää suuhun...
Meillä kävi kveripariskunta lauantaina ja meinasivat, että hampaita olis tulossa, on eleet neidillä sen näköset.


Meilläkin edelleen flunssaa ja tukkoisuutta ilmassa. Tyttö heräs ainkin 10 x köhimään, tajusin taas aamulla, et oon unenpöpperössä varmaan ainaki viidesti imettäny yöllä, kun oon lluullu, että toisella raukalla on nälkä ja hänellä varmaan vaan ollu limaa... nyt kun ittellä on tuo sama tauti, niin ihmettelen kyllä miten tuo pikkuinen silti jaksaa loistaa naama aurinkona, vaikka varmaan huono olo tuon liman kanssa olla.

Haalareista: Munkin tarvii varmaan Suomesta ostaa, täällä on vähän erillainen pukeutumistraditio ja suomalaiset lastenvatteet vaan yksinkertasesti on parempia ja käytännöllisempiä. Saman oon huomannu ihan perusvaatteissakin. Meillä on pari Marimekon, Tutan ja Pikkusten vaatetta, ja istuvat tytölle kuin nenä päähän. Otapa sitten joku ranskalainen (esim. saatiin käytettynä petit Bateaun vaatteita) niin kyllä on neiti kuin makkaran kuoreen olis tungettu. No, riippuu tietty vauvan mallista, mikä sopii, mutta meillä ollaan kyllä perussuomalaisia tankeroita.

No mutta, hauskaa päivää itse kullekin, pysytelkäähän terveinä (ja kipeille paranemisia!)
 
huomenta! (meillä tää on vasta huomenta...) =)
yleensä aattelen että miten ihanaa kun nukutaan pitkään, mutta toisinaan huomaa päivän menevän liian nopeeta ohi! :eek: ei päästä mihinkään ikinä ennen puoltapäivää,ei ulos, ei kaupoille...nytkin esikoinen vielä nukkuu! Me herättiin tunti sitten.

tänään varmaan sitten ihan normaalia siivousta ym. Ja tuossa pikkuisen päikkäriaikaan jos mentäis pulkkamäkeen tai luisteleen, kun esikoinen on sinne luisteleen kinunnut jo monta päivää. Ei vaan laiskuudessaan jaksais.. :saint:
Niin ja poitsu pitäis ilmoittaa jalkkisseuraan, kun tässä keväällä olis tarkotus alkaa ryhmän -04 syntyneitä, olis kiva jos tuo kiinnostuis siitä.

Mutta nyt kahvia lisää. Ja ihmetteleen viikon takkuisimman päivän ohjelmaa...
 
Heissan!

Taas maanantai, mihin nää päivät (ja viikot) oikeen menee? Ja maaliskuu jo :)

Meillä kuulostais olevan ihan samanlaisia öitä kuin Luminkalla... vähän väliä jotain ähinää. Tuttiähinöitä yms. ja nyt vihoviimeisin villitys on jutustelu keskellä yötä :headwall: . Viime yönäkin klo 03 alkoi kuulumaan iloinen viserrys pinniksestä :whistle: . Yritin tutilla saada nukkumaan, mutta hermostui siihen ja pakko oli imettää, että sai toiselta tajun kankaalle. Ja sitten meillä lisäksi herätään yhtä aikaisin kuin keijun poika, heti kuuden jälkeen ollaan yleensä taas silmät kirkkaina jutustelemassa, viimeistään 6.45 pitää nousta ylös. Tänään sain huijattua tytön nukkumaan 7.30 asti, sai edes vähän nukuttua risaisen yön jälkeen :snotty: . Noh, esikoinen onneksi nukkuu todella hyvin B)

Ainiin, olihan mulla jotain hyvääkin kerrottavaa ainaisen valituksen vastapainoksi :ashamed: . Lauantaina tämä meidän makkara kääntyi ekan kerran masulta selälleen. Teki sen oikein monta kertaa eli ei vahingosta varmaan enää ollut kyse :) . Toiseen suuntaan ei sitten kyllä ole minkäänlaista yritystä, mutta pääasia, että johonkin suuntaan liikkuu :D

Mutta nyt täytyy vähän tuunailla tätä kotia, kun neitikin nukkuu :wave:
 
Niin ja piti vielä sanomani, että me ei ikinä päästä aamupäivällä mihinkään ulos tms. Sit vaan lähetään, jos on joku pakollinen meno tms. Muuten lähetään vasta kun typykkä käy "pitkille" unille n. puoli yhden aikaan. Meillä onneks toi esikoinen ei nuku enää päikkäreitä ja pystyy muutenkin joustamaan sen rytmin kanssa kun on jo niin iso. Voidaan sitten suunnitella menot ton pikku-apinan rytmin mukaan.
 

Yhteistyössä