2 päivää kotiäitinä ja nyt jo kyllästyttää

Mulla kolmen kuukauden loma ja olen viimeksi ollut kotona syksyllä. Tuntuu ettei aika kulu millään vaikka ulkoilemme ja leikime paljon sekä teen yksin kaikki kotityöt yms. On ihan jumiutunut olo nyt. Toisaalta ihan kiva olla lasten kanssa ja nukkua pitkään. Mites muilla jotka jääneet kotiäideiksi tauon jälkeen?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:19 vieras kirjoitti:
Harrastuksia, opiskelua, uusia ystäviä... Hyvä kun aika riittää, koti onkin hiukan rempallaan :snotty:
Harrastuksia..hmm shoppailu ja lenkkeily. Kavereita nään päivittäin. Opiskelua ei nyt ole kun se just loppui. Tarttee vaan sopeutua siihen että elämä nyt erilaista hetken akaa. =) Ihanaa kyllä ettei tartte herätä 4.45 lukemaan tenttiin :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:24 TuhmaHauva kirjoitti:
MIstä sää saat energian tehä kotitöitä?!?!??! Mulle riittää tuon 9 kk perässä juokseminen, sit nukunkin sen kanssa päikkäreitä.... Tosin raskaus voi olla osa syy hieman väsyneeseen mammaan....
En tiiä. Ei mulla ole kotona oikein muutakaan tekemistä nyt. 9kk onkin hankala ikä kun rupeevat liikumaan. Ja jos olisin raskaana niin ei olisi energiaa :snotty:
 
Fleur de la Cour
Kun mä olin viime syksynä pois työelämästä nelisen kuukautta niin mä käänsin kämpän ympäri ja sain aikaan monta jätesäkillistä roskaa ja tavarat ihan uuteen järjestykseen, lisäksi pyyhin pölyjä monta kertaa viikossa kun ahdisti olla paikallaan, sit mulla oli selkeet aikataulut pyykin silitykselle ja leipomiselle, ja sit me rempattiin kämppää.. tällaiselle niuhotukselle ei juurikaan ole aikaa kun on töissä :D
 
mie
olen oppinut nauttimaan ja lorvimaan. Miksi tehdä tänään kun voi jättää huomennakin tekemättä? ;)
Mutta kohta se kiirus taas alkaa kun palaan töihin. Sitten ei olekaan aikaa loikoilla. Olen nauttinut täysillä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:16 Wicked Fairy kirjoitti:
Mulla kolmen kuukauden loma ja olen viimeksi ollut kotona syksyllä. Tuntuu ettei aika kulu millään vaikka ulkoilemme ja leikime paljon sekä teen yksin kaikki kotityöt yms. On ihan jumiutunut olo nyt. Toisaalta ihan kiva olla lasten kanssa ja nukkua pitkään. Mites muilla jotka jääneet kotiäideiksi tauon jälkeen?
sama täällä, kun lapset ovat jo isompia kuten sinullakin. Välillä jopa tylsää.

Vielä viime vuonna oli kovaa työtä aamusta iltaan, nyt jo helpottaa, kun kuopus ei enää kaada joka ruokailulla maitolasia eikä ruokalautasta ym.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:31 Fleur de la Cour kirjoitti:
Kun mä olin viime syksynä pois työelämästä nelisen kuukautta niin mä käänsin kämpän ympäri ja sain aikaan monta jätesäkillistä roskaa ja tavarat ihan uuteen järjestykseen, lisäksi pyyhin pölyjä monta kertaa viikossa kun ahdisti olla paikallaan, sit mulla oli selkeet aikataulut pyykin silitykselle ja leipomiselle, ja sit me rempattiin kämppää.. tällaiselle niuhotukselle ei juurikaan ole aikaa kun on töissä :D
Joo sama juttu. Huomasin kulkevani pölyrätti kädessä ja hinkkaavani tauluja puhtaaksi. ..Meillä tietyt rutiinit päivittäin, toki välillä tehään jotakin erikoista, mutta syömisrytmit ja unirytmit aina samat. Mutta nyt on aikaa nauttia puhtaasta kämpästä. Ennen oli niin että tulin kotiin ja oltiin ilta ulkona mitä nyt syötiin välillä. Illalla sitten oli kaikki opiskelut ja kotityöt kun olisi halunnut nukkua. Nyt olen nukkunut 8-9 tuntisia öitä kun ei tartte herätä kuin 8-8.30 vasta. :D Asia olisi varmaan eri jos olisi pienempiä lapsia, vauvoja vaikka.
 
Olen ollut kotiäiti 5,5v!!! En ole vielä kyllästynyt. Miten voi kyllästyttää oman lapsen kanssa oleminen??? Itsekeskeistä ja lapsellista ajattelua, sanon minä. Kerran ne lapset vaan on pieniä, nauttikaa siitä ajasta. Miksi olette lapsia hankkineet, jos ne niin "kyllästyttää"?Töitä on vielä teillekin jäljellä, kunhan lapset kasvavat.
 
Mulla takana 3½ vuotta kotiäitinä ja nyt alkaa kyllästyttämään (heti kun helpotti kuopuksen kanssa). Sulla se kypsyminen on näköjään vähän nopeampaa :LOL:

No okei, myönnetään, olen opiskellut ohessa sivutoimisesti ja jopa tehnyt pientä keikkaa välillä, mutta pakko myöntää, jos olen rehellinen, että se tietynlainen hohto tästä kotona olemisesta on kadonnut. Tottakai on upea juttu kuopukselle, että olen kotona. <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:42 MammaS kirjoitti:
Olen ollut kotiäiti 5,5v!!! En ole vielä kyllästynyt. Miten voi kyllästyttää oman lapsen kanssa oleminen??? Itsekeskeistä ja lapsellista ajattelua, sanon minä. Kerran ne lapset vaan on pieniä, nauttikaa siitä ajasta. Miksi olette lapsia hankkineet, jos ne niin "kyllästyttää"?Töitä on vielä teillekin jäljellä, kunhan lapset kasvavat.
Olin kotona ennen tätä opiskelua 4,5v. Minua ei kyllästytä lasten kanssa oleminen vaan se ettei ole mitään muuta tekemistä. Ei ne lapset nyt koko ajan mua kaipaa, haluavat leikkiä itekseenkin. Ja nukkuvat kuitenkin 12 tuntia vuorokaudessa. Kotitöitäkään ei riitä koko päiväksi. =)
 
Myönnetään, että en itsekään nuorempana viihtynyt niin hyvin kotona kuin nyt. Tästä viimeisestä otan nyt kaiken irti. Silti, kun olin työelämässä oli koko ajan huono omatunto, kun niin vähän ehti lapsiaan nähdä. Sitä ei kai koskaan ole tyytyväinen...paitsi minä olen kyllä nyt, kun olen päätökseni tehnyt olla viimeisen kanssa kotona kouluikään asti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:09 vieras kirjoitti:
Myönnetään, että en itsekään nuorempana viihtynyt niin hyvin kotona kuin nyt. Tästä viimeisestä otan nyt kaiken irti. Silti, kun olin työelämässä oli koko ajan huono omatunto, kun niin vähän ehti lapsiaan nähdä. Sitä ei kai koskaan ole tyytyväinen...paitsi minä olen kyllä nyt, kun olen päätökseni tehnyt olla viimeisen kanssa kotona kouluikään asti.
Minulla vaan kaksi, ja ensimmäinen meni hoitoon äitiysloman jälkeen, ja kun vaan kaksi lasta haluan, haluaisin nauttia tästä kuopuksesta, mutta ympäristölle on joskus vaikea pala, että äiti on kotona 3-v kanssa ja tietysti sen isomman.
 
Tykkään olla lasten kanssa,mutta myös mua tökkii tekemisen puute.Oikeasti,musta tuntuu ettei mulla ole muuta kuin aikaa.Ei kiinnosta koko ajan puunata kämppää.Kotona ollessa täytyy aktiivisesti keksiä tekemistä tai seinät kaatuu päälle! Kyllä tätä jaksaa vähän aikaa mutta kovin montaa vuotta en jaksaisi olla kotona....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:24 kolmen äiti kirjoitti:
Tykkään olla lasten kanssa,mutta myös mua tökkii tekemisen puute.Oikeasti,musta tuntuu ettei mulla ole muuta kuin aikaa.Ei kiinnosta koko ajan puunata kämppää.Kotona ollessa täytyy aktiivisesti keksiä tekemistä tai seinät kaatuu päälle! Kyllä tätä jaksaa vähän aikaa mutta kovin montaa vuotta en jaksaisi olla kotona....
Ihanko tosi? Montako lasta ja iät?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:26 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:24 kolmen äiti kirjoitti:
Tykkään olla lasten kanssa,mutta myös mua tökkii tekemisen puute.Oikeasti,musta tuntuu ettei mulla ole muuta kuin aikaa.Ei kiinnosta koko ajan puunata kämppää.Kotona ollessa täytyy aktiivisesti keksiä tekemistä tai seinät kaatuu päälle! Kyllä tätä jaksaa vähän aikaa mutta kovin montaa vuotta en jaksaisi olla kotona....
Ihanko tosi? Montako lasta ja iät?
Ekaluokkalainen 7v,6v ja 2v.
 
Olen myös kohdannut ympäristön mielipiteet siitä, kun olen "vain" kotona lasten kanssa. Mitään sen tärkeämpää en itselleni tällä hetkellä keksi, kuin tuon "vain kotona olemisen". Tottakai tulevaisuudessa haluan muutakin, mutta nyt on äitiyden aika ja myöhemmin ehdin vielä työelämäänkin. Takuulla on töitä vielä muutaman vuodenkin päästä, kun paljon puhutut suuret ikäluokat alkavat jäämään eläkkeelle.
 
mulla on koko ajan joku projekti meneillään ;)
entisöin vanhoja huonekaluja tai laittelen pihaa, tälle kesälle tuumin josko maalaisin navetan uudestaan :D siinä onkin jo urakkaa mut jos edes tuon tien puoleisen seinustan.. :whistle:
mullakin kyllä lasten kanssa hommaa riittää, mut sitä ei enää niin laske.. eikä kodin puunaamisesta saa näkyviä tuloksia kuin hetkeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:28 kolmen äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:26 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:24 kolmen äiti kirjoitti:
Tykkään olla lasten kanssa,mutta myös mua tökkii tekemisen puute.Oikeasti,musta tuntuu ettei mulla ole muuta kuin aikaa.Ei kiinnosta koko ajan puunata kämppää.Kotona ollessa täytyy aktiivisesti keksiä tekemistä tai seinät kaatuu päälle! Kyllä tätä jaksaa vähän aikaa mutta kovin montaa vuotta en jaksaisi olla kotona....
Ihanko tosi? Montako lasta ja iät?
Ekaluokkalainen 7v,6v ja 2v.
Meillä taitaa sitten olla seurankipeät lapset, koska lähes koko ajan vaativat minua ja sen loppuajan siivoan sitä sotkua joka syntyy päivän aikana. Sitä on enemmän kuin ehtii ja jaksaa ja viitsii siivota.

Nytkin vinkuu esikoinen, että minun pitäisi tehdä sitä ja tätä. Ja on jo iso.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 16:31 vieras kirjoitti:
Olen myös kohdannut ympäristön mielipiteet siitä, kun olen "vain" kotona lasten kanssa. Mitään sen tärkeämpää en itselleni tällä hetkellä keksi, kuin tuon "vain kotona olemisen". Tottakai tulevaisuudessa haluan muutakin, mutta nyt on äitiyden aika ja myöhemmin ehdin vielä työelämäänkin. Takuulla on töitä vielä muutaman vuodenkin päästä, kun paljon puhutut suuret ikäluokat alkavat jäämään eläkkeelle.
sepä se. On niin uskomattoman mahtava nähdä, miten läheinen suhde syntyy lapseen, joka saa olla kotona, (esikoinen ei ollut): miten reipas ja rohkea, tyytyväinen ja aurinkoinen hän on kun on perusturva kunnossa.

Kurjaa, että ei saa kokea äitiyttä täysillä, ottaa siitä kaikkea iloa irti, kun yhteiskunta on niin lapsikielteinen. Pitäisi olla aika vahva että jaksaisi jatkuvaa latistamista (esim anoppi, oma äiti koko suku naapurit jne jne jne) Lapset ovat kuluerä, ja äidit töihin tai kouluun kun 3v.
 

Yhteistyössä