2008 marraskuisten murut *2010*

HM, jos kaipaisit matkaseuraa INDONESIAAN, täällä olis tarjolla :wave: :wave:

KELLOJENSIIRTÄMISESTÄ....meillä ei nyt pikkujätkä nukahtanut unille...oli liian aikasta kai hälle laittaa nukkuun, mutta kun jo 45minsan päästä oli herätys kun isomman kerhoonvienti niin otin sitten pois ja nukkukoon rattaissa! Hoitotyttö nukahti ihan heti, mutta herääkin aamulla jo 6aikaan kun meillä 8.30
 
Hienoja kuvia kyllä kaikkien kotoa! Meillä on kans vähän sellasta eriparityyliä tää koko kämppä. Ei oo koskaan varaa panostaa sisustukseen ja sit haalitaan mitä mistäkin saadaan.

Mulla on ny tässä puuhaa riittämiin, kun ollaan menossa naimisiin elokuussa! Ja meillä on suunnitelmat vielä ihan vaiheessa :eek: Häät on ihan pienet, mutta kaksiosaiset eli hääpäivänä maistraattiin ja lähimpien sukulaisten kanssa juhlimaan ja seuraavana päivänä kavereiden kanssa juhlimaan. Melko stressaavaa kyllä...

Meillä ei kellojen siirtäminen aiheuttanut mitään ongelmaa, no ehkä vähän hankalammin Lumi nukahti eilen illalla.
 
Meillä oli toista päivää kyllä niin kiukkuinen pikkuneiti et HUH! Tai sitten vaan tuntuu siltä.
Liekö johtuu viimeisestä kulmahampaan tulosta, tiiä siitä sitten. Eilenkin heräsi itkemään tunnin nukkumisen jälkeen. Onneksi kuitenkin yön nukkui hyvin..

Oho, ompa kello jo paljon! Minä elän kyllä vanhassa ajassa edelleen.. Miehen iltaviikolla tosin tulee valvottua pidempään. Nyt pitää kyllä lähteä nukkumaan, sormetkii ihan kipeinä kun neuloin pitkästä aikaa.

Ai niin, ONNEA daralle tulevasta rouvaantumisesta :) Häiden suunnittelu on kyllä rankkaa, mutta kivaa samalla =)
 
Huomenta!

Ihan positiivinen yö takana, pitkästä aikaa. Taisivat herätä alle 10 kertaa, huraa. Yskä tuppaa öisin kiusaamaan... Eikä oikein enää tiedä millä toisten pahaa köhää lievittäis. Kohta meen ja osttan jotain tujua yskänlääkettä ja juotan sitä! |O Siis sairaspäivä numero 7 menossa. Sen huomaa.

Mieskin kävi eilen päivystyksessä kun sillä oli hammas haljennut. Siellä kävi ilmi että juurihoito, mitä hälle tehtiin helmikuussa, on jätetty kesken ja nyt sen juuren kautta on poskeen kertynyt sellanen 10 sentin mätäpaise. Tosi hienoa, ja voitte arvata mitkä kivut toisella on. Siihen päälle sitten vielä nuhakuume, niin olo on varmasti ruhtinaallinen. Onneksi minä olen säästynyt taudeilta (koputtaa puuta ).

Ulkona olisi ihanan aurinkoinen päivä, tarvii katsoa jos kaksikolle ei kuume noude tänään (aamu menty normilämmöillä ) niin voisi jotain vaunulenkkiä harrastaa. Voitas köpötellä vaikka tuohon markettiin ja ostaa äitille hiusväri. Huomenna meen kampaajalle, I-H-A-N-A-A! Kyllä tää pehko jo aika linnunpesä onkin! Leikkaan vähän otsista ja kerrostutan tuolta takaa reippaammin. Uutta kevätilmettä siis!

Mulla on silmäkulma ihan ruvella ja kipeä, Oskari eilen pääsi kynsäisemään oikein huolella. Onko teillä kovia raapijoita? Oskari siis raapii, Wilma nipistelee. Tuntuu välillä että on joku paikalleen jumittunut levy kun saa toistaa EItä koko ajan... ja ei tehoa.

Jaha, kaksikko on kattilakaapilla. Tarvii siis mennä etteivät saa valurautapataa varpailleen.

HM ja hurjat
 
Pikainen kommentti HM:lle: Meillä ei oo mikään yskänlääke auttanut, siis ne "juotavat" mallit. Ainoa joka yöllisiin yskänkohtauksiin on auttanut on ventoline sen babyhaalerin kautta. Meillä siis astma/infektioastma taustaa jokaisella, siksi määrätty tuota. Yskään tuo ainakin meillä avun.
Toivottavasti teillä kaksikko ja isi paranee. :hug: Suussa oleva kipu on kyllä pahinta mitä tiiän. :|
 
HM:lle jaksamista sairastupaan :hug:

Meillä Leevi nukkui viime yönä klo:18.45 - 07.15 välin kokonaan, yleensä herää viimeistää 06.00 mut nyt otti enarit.
Millos mä kerkesin kehumaan kun Leevi nukkunut hienosti isojen sängyssä (lokakuusta asti), no nyt se sit keksi sen sängystä pois tulemisen ja voi luoja mitkä raivarit saa kun hänet takaisin sänkyyn kantaa. Kävin sit eilen hakee anoppilasta matkasängyn kun ei taida olla tehoa tuolla sänkyyn palauttamisella jne.(viikon päivät jaksoin) No sinne nukahtaa sit eilen ihan hetkessä ja smaoin tänään.
 
Voi tuota Sansen massua :heart: . IHANA!

HM: Hienoa, parempi yö. =) Meillä taas tirppa heräs pari kertaa raivoamaan yöllä. Eka kerralla annoin maitoa ja toisella kerralla kiikuttelin hetken aikaa sylissä, niin rauhoittu. Näkeeköhän tän ikäset jo painajaisia? Ihan niinku ois johonki pahaan uneen heränny. Tai oli meillä kyllä aika vauhdikas päivä, näyttäs sekin vaikuttavan yöunien laatuun.

Nyt ulkoileen, vaikka vettä sataa!
 
HURJASTI ONNEA HELMILLE! :heart:
Mä toivotan kaikille ihanaa pääsiäistä ja vetäydyn viettämään mieheni kanssa parisuhdevuorokautta Helsinkiin. Ihanaa olla hetki ilaman lapsia ja nauttia hyvästä seurasta :D
 
no senkin.....oliko tää niin läpinäkyvää? :LOL: :LOL:
joo, APRILLIA-APRILLIA!!! =)
mutta oikeesti...TEIN POSTIIIVISEN TESTIN APRILLIPÄIVÄNÄ 04 :heart: joten aika ihana vuosipäivä tämäkin ja silloin se ei ollut pilaa. Nyt huono sellainen, koitin niin kovasti keksii jotain millä jekuttaa.. ;)
 
Moi pitkästä aikaa ja Hyvää pääsiäistä kaikille! :)

Hauska aprillipila Helmi, minuun ainakin meni ihan täydestä ja jo aioin kirjuuttaa onnittelut...

Sansella ihana masu ja ihania kuvia :heart:

Meillä ennen niin hyvin nukutut yöt on historiaa olleet jo jonkin aikaa, hampaat aiheuttaa huutoja öisin enemmän tai vähemmän. Lisäksi on selvää uhmaa alkanu ilmetä! Mites muilla, joko ennen niin helpot pukemis/vaipanvaihtotilanteet tms. on muuttuneet kiemurteluksi ja taisteluksi? Miten meidän pikku-sulosta yhtäkkiä tulikin vastarannan kiiski... :/
 
huomenia..
heh, keiju juu luku on täynnä visusti, mitä enemmän juniorikin kasvaa sitä varmempi olen jo etten edes haluaisi mieheni päätä koittaa kääntää. =) Ja juurikin kierukkaa suunnittelen, kumpikas oli se "parempi"; kupari vai hormooni? tai yleisempi..tai jotain...oon hiukka vielä pihalla, toki gyne varmaan osaa suositella!

Kyllä meillä on ollut pukemiset suht helppoja vielä muistellen esikoisen aikaa, mutta toki on jo uhmaa, saa kauheita kiukkuja jos kielletään! Ja syömisen suhteen on todella itseppäinen, suu ei aukee vaikka millä houkuttelis jos näin päättää.

Potalla on alkanut istuun tosi hienosti! ja nyt meillä rupee tuleen sanoja oikeen liukuhihnalla, matkii kaikkia sanoja ja tarkoituksella osaa sanoa: äiti, isi, kiia=kirja, kiSSSSa, kakka, aaaaato=auto, toi=kysyy mikä, tätä= pyytää jotain.... =)

Ihana rauhallinen PITKÄperjantai, ei mitään suunnitelmia, ei kotihommia kun koti on jo siivottu eilen perusteellisesti! Jos söis hyvin ja saunois, huomenna esikoisen kanssa ekaa kertaa elokuviin ja illalla tyttöjen kanssa humpalle. :D
 
Kyllä mäkin jo kirjauduin eilen päivällä et onnittelen Helmiä, mutta sitten aattelin et sen on pakko olla aprillipila. :LOL: Mut ihan hyvä! B)

Meillä on kans tullut neitille kauhee uhma... Jos ei saa jotain haluamaansa tai en ymmärrä mitä hän on vailla, niin suuttuu aivan kauheesti ja alkaa huutamaan. JA siihen huutoon ei auta sylit eikä rauhottelut. Leppyy sit aikanaan kun keksii jotain mielenkiintoista katselemista tai tekemistä. Taikasanat on joskus "tuu katotaan ikkunasta".
Pukeminen MINUN kans on yleensä iiiiso ongelma... 1/3 pukemisista menee hyvin, muut kerrat tää pikku-myy huuta ja meuhkaa, vaikka tykkääkin olla ulkona. Muiden antaa pukea ihan kiltisti.

Tuosta puhumisesta tuli mieleen, et minä jotenkin yllätyin et miten tää nyt alkoi näin aikasin puhumaan. Toistelee melkein kaikki sanat ja osaa jo pyytää haluamaansa. Onkohan tää komonen saanu kasvaa rauhassa ja ilman enakkopaineita.
:) Ensimmäisestä ootti aina et millon alkaa liikkuun, puhumaan ja jne. Toista vertas aina ensimmäiseen et miten kehittyy.

Hyvää pääsiäistä mammat!
 
Meil kans uhmaa. Jos ei saa mitä haluu, alkaa itkupotkuraivarit. Vaipanvaihto on just sellasta et lähtee karkuu tai saattaa alkaa itkee. En tiiä miks :O Sit ku ollaa johki lähös ja sanon et puetaa ni ei millää meinaa tulla, juoksee vaa karkuu =D

Sanoja ei hirveemmi tuu vielkä mut muuten kova matkimaan. Näytin miten kielellä nuollaa jugurttipurkin kannesta ne jugurtit ni heti toisti perässä kieli pitkällään :D Sama ku neiti harjotteli sormilla napsuttamista ni Onniki yritti kovin =)
 
Uhmaa löytyy myös täältä, kaksin kappalein. Vallankin neiti on nyt alkanut oikein urakalla kiukuttelemaan ja uusinta on kieltäytyä syömästä. Ehkä pari lusikkaa ottaa mutta sitten tulee stoppi: kaivaa kaikki ruuat mitä suuhun onnistun saamaan pois ja heittää lattialle (koiralla kivaa...). Ja leluista kinataan- koko ajan. Nyt sitten hiffasin että neiti syö edes jonkun verran kun saa eteensä oman lautasen ja lusikan, sillä yrittää kovasti itse syödä (suurin osa päätyy kuitenkin syliin tai lattialle.). Mutta yhtä kaaosta ja huutoa nää päivät tuppaa olemaan.

Tänään olen ollut ihan yliaktiivinen, aamulla imuroin ja päikkäreitten jälkeen mies keräs jälkeläislauman kokoon ja lähtivät lenkille, millä välin minä pesin lattiat, ovet, jääkaapin, pöydät... ikkunat jäi, mutta ne sitten joku päivä. Mutta; nyt jo kämppä on taas kun atomipommin jäljiltä... :/

Kaksikolla on uusi harrastus: menevät vessaan ja alkavat uittamaan käsiään pytyssä... :x |O Siispä vessan ovi lukitaan aikas usein meillä...

Sanoja ei myöskään täällä pahemmin vielä tule. Mutta Wilma on esimerkiksi alkanut tuomaan tavaroita, esim kun puetaan niin kantaa mulle tumppuja, ja pipoja ym. Ja kun eteisessä oottavat että saan kengät jalkaan niin Wilma kantaa toisen lenkkarin mulle. Aika sööttiä. Muuten pukemisesta on tullut aika kiemurtelua ja vääntämistä. Että olenkin sitten ihan hiestä märkä siinä kohtaa kun pitäs ovesta mennä ulos!

Nyt hetkeksi leikkimään, pian aletaan katsomaan Ilveksen säälittävää peliä töllöstä. Mies ja isot pojat lähtivätkin halliin katsomaan peliä. Mukavat pääsiäisen jatkot!

HM
 
Meillä on kans toi ruuasta kieltäytyminen, hyvä jos yhen ruuan saa jossai vaihees päivää menee alas. Riita alkaa jo ku on syöttärii istuttamassa. Otettii se kaariki pois et tuntis olevansa iso poika ja istuvansa normi tuolissa mut sama peli jatkuu.. sit ku sen saa väkisi suuhu asti et maistaa ees mitä on tulossa ni sit onki et ahaa tää oliki tätä hyvää (esim jugurtti) ja syö. Itse pitäs vaa syyä nyt ja viel se ei oikee onnistu, mut pääasia et jotai menee.

Pyttyleikit on meil historiaa taas vaihteeks, onneksi! =)

Ja tuo kenkien haku on kans meil sama, Onni tuo kaikki kenkänsä mulle kun ulos menosta puhun. Jos sanon et lähetää ulos ni menee repii myös omaa haalariaan naulakosta. Sit ku Onnin oon pukenu ja ittelleni takkii laitan ni Onni tuo mun kengät mulle.
 
heh, meillä myös tota vessapöntön lotrausta, jos ja kun silmä vaan välttää on kädet siellä lutraamassa! :x ja tiputtelee sinne tavaroita...

tänään kiva kiva päivä tiedossa, shoppailua, leffaa esikoisen kanssa ja illallav vähän tyttöjen kanssa viihteelle!! :D sitten jaksaakin loppuloman taas perheen kera.
 
Heh, eilen kirjottelin että sanoja ei vielä tule, mutta tänään vasta hiffasin että osaahan Wilma sanoa "laiva". Me useesti leikitään sitä leikkiä että Wilma ja/tai Oskari on sylissä, keinutaan eestaas ja lauletaan sitä "laiva,laiva,minnekkä laiva menee..."-laulua. Tänään Wilma tuli syliin istuun, alkoi huojua hulluna ja hoki "aijja". Hetken kesti ennekä tajusin että neiti haluaa leikkiä siis laivaa. Ja kun laulettiin niin hymy oli korvasta korvaan. Aika hellyttävä. Mutta innolla odotan että ne sanat alkaa kunnolla kumpuamaan.

Täällä on ihan mälsä ilma, sataa. Ei oikein uloskaan huvita mennä, eikä ole mitään tekemistä!!! Tylsää. Huomenna sitten pitääkin lentää tukka putkella, eka kummitytön yksvuotisille ja sitten mummolaan syömään (valmiiseen pöytään: passaa mulle! ).

Mutta tämä tällä kertaa, tarvii mennä laittaa sapuskaa uuniin.

HM
 

Yhteistyössä