2008 marraskuisten murut *2010*

minäkin oon miettinyt tota ens talven haalariasiaa.
ois niin hyvä jos toi ticketin 80cm menis vie ens talvena, on siinä vieläkin vähän tilaa,lähinnä tosin sivusuunnassa..

sit huomasin pääsiäislomalla ollessani että miehen äiti on TAAS kaikista kielloista ja pyynnöistä huolimatta ostanut punaisen lassietecin tai jonkun missä on se alaosa kumia,oliks se nyt sit se joku supratec tai joku -tech... se on kokoo 92cm.
eli joko tuo ei saa kasvaa yhtään että mahtuu entiseen tai sit kasvaa oikeen kunnolla että on sit ens talvena 92 sopiva.

sinällään ihan kivan näkönen haalari toi lassie on,muistaakseni punainen ja tais olla jotain mustaa jossain. mut se vähän risoo ettei taaskaan viittinyt kertoa meille että oli ostanut (ties koska senkin tehnyt), nyt jos en ois vahingos sitä nähnyt niin ois varmaan vasta ens talvena kertonut kun oltais jo tuhlattu johkin uuteen haalariin...murr :/

tota pyöräistuinasiaa kans mietittiin muutama päivä sitten

ny tuli poika kinuaan syliin joten :wave:
 
Meillä kans nyt käytössä reimatec välikausihaalari kokoa 86cm ja ei hirveesti ole kasvun varoja siinä. HIhoista on jo jopa aika nafti, en uskaltanut nyt alesta Leeville edes toppapukua ostaa koska ei tosiaan ole hajuakaan mitä kokoa sit käyttää.
 
Heh, meillä on tuolla 2v10kk tytöllä käytössä Lassien supratech-haalari kokoa 86cm :D Ja se on just nyt sopiva... Ei oo kyllä koolla siunattu (vielä ) meidän lapsia, vaan eipä kaikkien tarttekaa olla samankokoisia. Onhan meitä aikuisiakin erikokoisia B)

Joo, ei ollut paljoa leipää meidän Prismassa. Taisi kaikki lakkoilevien firmojen leivät menneet, lähileipomon ruisleivän otin vaan yhen. Lihoja oli hyllyt täynnä ja sain sitä kinkkua kanssa ;)
 
Leipäasiaan otan kantaa: me ollaan onnekkaassa tilanteessa siinä mielessä että ihan lähistöllä on kaksi leipomoa, tänään mies haki ihanaa tuoretta leipää aamulla.

Nyt meen jännittään Ilveksen pelin loput...

HM
 
huh, ompas paljon asiaa tullut :D

kiva kuulla mannastakin!!! =)

kävin kanssa äsken kaupassa, vasta siis illansuussa, lidlissä, eikä muutakuin pari pakettia paahtoleipää! Mutta mä leivonkin ite... :D

Mä oon nyt ihan koukussa uuteen juttuun, nimittäin perustin oman blogin ihan juuri, ja tässä olis osoite jos jotain kiinnostaa :
http://heidi-aura.blogspot.com/
mutta on tosiaan ihan vaiheessa...en tiedä mihin suuntaan kehittyy ja kehittyykö, vai tyssääkö kiinnostus, katsotaan.

Olikos nooniellakin blogi? haluutko vielä kertoo mistä sen löytäis


;)
 
lisäys vielä...tein hyvän löydön kirpparilta, nuorimalle sukkiksia vinon pinon 15c kipale!!!!! =) ja ihan ok-kuntoisia...oon jo varmaan pari kuukautta suunnitellut ostavani, ja aina unohtunut, ja oikeesti törkeen hintasia, kun 7euroo saa maksaa parista ja siellähän ne on housujen alla... :D
 
Meillä on käytössä reimatecin 86 kokoo oleva toppapuku joten ens talvena joko 92 reimatec tai jopa 98, ei tiiä mitä tahtii tuo kasvaa =D Syyspuku on kokoa 92.

Me luovuttii nyt sukkiksista kokonaa, kätevämpi pitkiä kalsarei pitää sillo ku tarvii ku tuo ne sukat haluaa heti pois.

Pari muuta hauskaa tapaa: Ku Onni yskii ni se taputtaa itteensä takaraivoon :D Ja kun se syö ja vähänkää sotkee ni hänen on SAATAVA paperia jotta voi putsata sotkujaan =D
 
Meillä on 80 senttinen Remun talvipuku, joka on jo jäämässä pieneksi lahkeista. Ens talveksi oon hankkinu 92 -kokosen Reimatecin haalarin, jonka uskon olevan ihan sopiva.
Eilen otin käyttöön 86-kokoisen Jonathan välikausihaalarin ja se on tosi hyvän kokonen.

helmi muistuttikin sopivasti, et pitäis itekin niitä sukkiksia koittaa kirppiksiltä etsiä. En millään kans raaski ostaa uutena, järkyn hintasia!
 
Helmi: Mukavalta näyttää blogi, laitoin heti sen suosikeihin! =) Ja anzkulin ja luminkan blogit on myös suosikeissa, mutta onkohan mulla menny se noonien blogi ihan kokonaan ohi?

Meillä on enstalveksi 86cm talvipuku oottamassa, toivottavasti vielä sitten mahtuu! Nyt on 80 talvihaalari ja 86 kevätpuku käytössä. Tää meidän tirppa taitaa nyt painaa sen 10kg ja epäilisin et pituutta olis se 80cm. Enskuussa neuvola, sieltä sitten tarkemmat mitat.
Sisävaatteista on käytössä 80cm ja 86cm.

Täällä oli eilen vielä leipätilanne hyvä, saas nähdä miten on tänään kun pitäis kauppaan lähtee...

 
joo alotinhan mäkin ihan innoissani blogin,mut en oo sinne laittanut sen ekan päivän jälkeen varmaan mitään :LOL: http://norrran.blogspot.com/ tämmönen. tää odottelee aikaa jolloin ehin vääntään jotain käsityömeininkiä taas. mietin kyllä että kirjottelisin kaikkee muutakin sinne.odottelee sitä inspiraatioo nyt vaan....

hah,ollaan asuttu yli 2 vuotta tässä talossa ja tänään ekan kerran varasin kellarin pesulasta pesuvuoron kun aattelin pestä Vilhon talvihaalarin siellä, kun siinä on untuvasisus ja tarvii sen rumpukuivauksen että kuivuu nopsaa ja kunnolla. ehkä käytän sitä vie useemminkin nyt kun sinne on tuotu ihka uus iso kuivausrumpu :)

käytiin koko poppoo ennen ruokailua ulkona leikkipuistossa,poika ihan innoissaan lähes juoksi (ja sen takii kaatuili) joka paikkaan, räppäs lätäköissä ja ihastui liukumäkeen. vähän oltiin kateellisia yhdelle kerhotutun lapsen vanhemmille kun se lapsi oli isoisänsä kanssa puistossa leikkimässä. voi asuispa kans vaikka mun vanhemmat lähempänä kuin sen 300kilsaa melkein.höh.

 
Huomentapäivää!

Kaksikko on kertakaikkisessa vaudissa, mutta jos minuutin ehtisi istahtaan!

Eilen ulkoillessa paljastui kevään huonot puolet. Tuossa meidän vieressä on iso jalkapallokenttä ja se alkaa olla mukavan sula. Eilen aattelin että kaksikon on kiva juksennella siinä kentällä ja päästin "irti". Ei mennyt kauaakaan kun oli koirankakkaa polvissa! |O En sitten jaksa ymmärtää ihmisiä kun antavat koiransa paskoa urheilukentälle, HALOO!!!! No, haalarit meni pesuun ja juoksentelut jäi lyhyeen. Että ottaa päähän! Eka asia joka me ollaan joka koiralle opetettu on että se käy jossain puskassa tai mettässä asiallaan, ei ihan mihin vaan. Kiukku tuli. Oikeen mihkään ei uskalla enää päästää käveleen kun pelkää että on ihan yltäpäältä shitissä...

Eilen ilmoitin töihin että pystyn tekemään vähän tiheempäänkin keikkaa jos tarvetta on. Nyt kun tolla esikoisella ei ole enää kiekkoreenejä ihan joka päivä niin voi käydä vähän tienaamassakin.

Uusia taitoja kaksikolla: osaavat kaivaa nenää... :x tiedä mistä esimerkkiä saaneet mutta sillon tällön menee sormi nokkaan. Täytyy yrittää kitkeä pois. Sitä muuten pitikin kysyä teiltä että läpsiikö teilla ipanat? Oskari nimittäin on alkanut läpsimään ja lujaa. Tulee ihan puskan takaa ja saattaa täräyttää keskelle naamaa tai muualle. Millä sen sais kitkettyä pois? Kielletty ollaan noin miljoona kertaa mutta ei auta. Sit nauraa päälle... Ei ole kivaa.

Jospas sitä menisi sitten ajattelemaan jotain lounasjuttua pikkuhiljaa. Kivoja viikonloppuja!

HM

Ps. Kivan näköisiä blogeja teillä!
 
Viime yö meni ihan harakoille, pisin nukuttu pätkä 45min. Leevi tekee siis hampaita.Ikenet on ihan verenpunaiset ja nokka vuotaa. Muuten ihan virkeä kaveri, kipulääkettä olen antanut.

Päiväunien jälkeen olis tarkoitus lähtee kaverin luo maalle avaamaan grillikausi. Siellä on myös heppoja ja traktoreita, pääsee pojat niitä ihailemaan.
Isäntä on työporukan kanssa pilkkimässä ja saunomassa, on niin huvittavan kuuloista kun ukko sanoo menevänsä pilkille ja on kaloille allerginen :D

HM: Leevikin on alkanut läpsimään suuttuessaan ja puremaan myös :/
 
meilläkin asuu yks pikku läpsijä/purija/tukasta repijä! uus juttu tähän on vielä ihon nipistely. tänäänkin oli mukava yrittää nukkuu pitempään kun Vilho kävi vähän välii repimässä mua tukasta ja yritti purra kun en antanut leikkiä yölampuilla ja ilmoitin että haluan vielä koittaa nukkua.siinä meni mun kauan kaivattu lauantailorvailu sängyssä...

toivottavasti toi pojan talvihaalari nyt sit kuivuu tasaisesti,ettei untuvat klimppiinny. ei oo tennispalloja rummussa ja toi talon iso rumpukuivain oli "vähän jännä", eli hetken sai hakee miten saan sillä oikeenmoisen ohjelman. :| paskimmassa tapauksessa saan sulatettu jotain muoviosia tai koko haalarin pinnan,yhh.... no,peukut pystyyn ja silleen.en jaksa kellarissa hengata tätä aikaa kummiskaan.
 
aijuu sit piti vielä jo eilen kommentoida semmoista että tuo poika sai taas ihan ihme raivoitkuhuutokohtauksen illalla ennen nukkumaan menoa! varmaan puol tuntia vaan kirkui ja itki ja karjui selkä kaarella ja mikään ei ollut hyvin :( oli tosi väsynyt jo seiskan aikaan illalla ja sit jo kasilta olin poikaa nukuttamassa mut ei rauhoittunut sitten millään, ja siinä ysiltä sit aloitti sen huudon. voi olla että osittain johtui mahakivuistakin koska yöllä sit peppu paukkui siihen aika mallikkaasti. :/ sit viime yönä teki samat, heräs märkään vaippaan eikä rauhoittunut varttiin. nukkui onneks sit jopa varttia vaille kasiin aamulla (eli runsaan tunnin enemmän kuin on nyt normaalisti nukkunut).
nuo on niin ahdistavia noi kohtaukset kun ei oikein mikään tunnu auttavan. joku yö auttoi kun saatiin jotenkin heräämään ja sit katselemaan ikkunasta ulos liikennettä, mut aina ei näköjään sekään auta.
 
Miten noonien haalarin kävi pesussa?

Mä kans välillä mietin, miten helpompaa olis jos isovanhemmat asuis lähempänä.

Meillä on nyt pari päivää kuljettu polkupyörällä (poika istuimessa), ja poika on aiva täpinöissään kypärästä ja pyörän kyydissä istumisesta. Alkaa hihkua ja huutaa innoissaan, kun näkeekin pyörän =) :wave:

Tänään tosin sattui kangaskaupan edessä pieni äksidentti, kun odotettiin aamulla että kauppa aukeaa ja poika juoksenteli siinä pihalla. Otso meni yhtäkkiä ravistelemaan pyörää ja se kaatui pojan päälle :( Lähellä olleet mummot meinas saada slaagin (kun ne oli jo muutenkin koko ajan että "varovasti nyt ettei tuo lapsi kaadu, kun noin kulkee tuolla epätasaisella kivetyksellä" ). Otso vähän säikähti, mutta kun nostin pyörän pois sen päältä, poika vain jatkoi touhujaan.

HM, mua kans raivostuttaa koirankakat keskellä jalkakäytävää!
 
joo menihän se pesu hyvin,kuivauksessa tosin kesti aikaa,mut nyt on haalari talviteloille laitettu! tosin en tajua mistä mulle oli semmoinen kuva tullut päähän että haalarissa ois untuvaa! ihan perus toppahaalari thinsulate-meiningillä se oli..oon varmaan nähnyt unta joskus ja luullut todeksi (on käynyt aiemminkin).ja koko talven oikeesti luulin että on untuvahaalari... ois kyllä ollut tosi halpa sellainen ku toi oli kummiskin alle satasen haalari. :p

ihan kaamee väsy,vilho päätti jo puol kuudelta alkaa kieppuun ja heräs sit kunnolla kuudelta ja puol seisska oltiin sit jo laittamassa palikoita laatikkoon,huoh.nyt oon ihan kuittipoikki kun menin nukkuun joskus kahentoista jälkeen |O

eilen käytiin alkuillasta kävelyllä ja on se kesä kai tullut kun koko tokoinranta oli täynnä pussikaljoittelijoita :whistle: tosta olis kyllä niin helppo pojankin kanssa hilpasta pyörällä keskustaan kun tietkin on kuivia ja puhtaita irtohiekasta. pitänee siis investoida kevään aikana siihen istuimeen ja kypärään
 
Huomenta mammat! :wave:

Meillä saatiin nukkua tänä aamuna niin pitkään kun itseä nukutti =) Miehen kanssa herättiin nimittäin 8.30, tytöt sikeässä unessa. Ysin maissa avattiin huoneeseen ovi et alkaisivat heräilee.

Keittelin aamupalana aikana riisipuuroa, tarkoitus oli tehdä karjalanpiirakoita. Mut taitaa laiskuus iskeä ja syödään vaikka puuro lounaaksi :whistle:
Käytiin ulkona koko poppoo, mies vaihtoi etupihalla kesärenkaat, minä heittelin lumia takapihalla lähemmäks metsänrajaa sulamaan. Vähän on vielä lunta, suurimmalta osalta katolta tulleita. Löysin hiekkalaatikon kinoksen alta, pääsis tytöt kohta sinne mönkii =)

Pikkuneiti leikkii omassa huoneessaan YKSIN! Titi-nallelevyn laitoin kuulumaan, siellä se jotain hommailee =) Kiva että viihtyy yksin...

Nyt takas pyykkihommiin ettei mies luule mun koneella vaan istuvan koko ajan :D
 
heips!
eilinen hurahtanut kokonaan ulkona ja pihahommissa ja lapsiperhemessuilla pyörähdettiin!Ihana päivä oli eilen! Tänään lähdin parin tunnin kirppiskierrokselle kun juniori meni nukkumaan, ja ERINOMAINEN SALDO!!! löysin mitä hain; 2 REMUN välikausihaalaria (toinen parempi ja vedenpitävä, toinen sellainen "huonompi" yhteensä 14eur) on tosin kokoa 98cm :D ja kohta aletaan pukeen pihalle, saa nähdä kuin pahasti roikkuu päällä! Mutta jos ne on nyt ylisuuret, niin menee varmaan vuoden päästä, lohduttavaa! :LOL:
Sitten ostin tosi kivoja ja siistejä kuvakirjoja, kun tuo tykkää katella eläinten kuvia varsinkin ja harjoittelee niiden ääniä. Possun röhkinä on ihan ykkönen!
Ja itellekin löytyi yksi kiva paita...

ja liityn kanssa teidän jengiin keitä RAIVOSTUTTAA koirankakat kävelyreiteillä!!! Ihan tällä viikolla kanssa pikkujätkä kaatui ison kakkaläjän päälle ja haalari yltäpäältä p****ssa!!! hyi! :x tekis mieli pitää pikku puhuttelu niille koiranomistajille tai lenkittäjille, jotka antaa koiransa tehdä tarpeensa mihin sattuu, tai eivät siivoo jälkiä jos vahinko on tapahtunut!
 
Ai niin, minä kans tein löytöjä kirpparilla! =) Esikoiselle 2-osaisen puvun, 5?. Se on kyllä vielä liian iso, 98cm Ciraf... Mut kotipuvuks tarkoitinkin sen, ei haittaa vaikka vähän pitkät hihat onkin... Esikoiselle myös kaks kesähattua, toinen 1? ja toinen hurjat 50snt! Itelleki jopa yhden paidan...

Keijulle jaksut öiden pariin :hug:
 
meilläkin on läpsijä/raapija/purija ja myöskin nenänkaivaja!! Heti jos ei saa jotain mitä haluaa tai jos suuttuu kiellosta yrittää lyödä tai purra tai nipistää. En tajua mistä ton on oppinut, kai se on jotenkin synnynnäistä. Kovasti on yritetty selittää että se ei käy päinsä. tähän mennessä tehokkainta on ollut jos maya on lyönyt esim isiä ja minä olen selittänyt että niin ei saa tehdä ja silittänyt isin kättä, niin Maya perässä silittelee... tuskin ymmärtää mitään tosin. Ja eilen esim oli sellainen raivopäivä että suuttui isään (joka ei antanut kiivetä pöydälle) ja meni seisomaan seinää vasten naama käsien piilossa ja huutamaan ja aina välilä vilkuili vihaisesti isäänsä ja huudahteli sille... vaikea välillä pidättää naurua toisen vihakohtauksille. On tainnut periä äitinsä pippurisen luonteen... :ashamed:

mä oon taas vaihteeks v ä s y n y t. valvoin perjantai yön ilman mitään syytä ja sitten eilen oltiin menossa nukkuu vasta puolenyön aikaan, jolloin maya heräs ja valvoi kahteen :headwall: aamulla oli herätys puoli seitsemän. Tänään oon sitten minä ollut se kiukkupussi!!! Onneksi mies hätisteli mut lopulta kuudelta illalla makuhuoneeseen lepäilemään kun hän hoitaa iltatoimet. :) :)

 
manna, meillä kans poika perinyt mun temperamentin kun suuttuu ja räjähtelee ihan mitättömistä. mies taas on meillä se lempeä puolisko ;)
tänään käytiin lähipuistossa leikkimässä, Vilho ihastui ihan suunnattomasti hiekan kanssa räpellykseen ja tykkäs kävellä ja tutkia joka paikkaa ja keinussa tykkäs ihan hurjista vauhdeista (mun mielestä), vieressä joku pikkutyttö ihasteli kovaan ääneen kun vauvakin tykkää keinua B) vilho on aina "vauva" näköjään noille vähän isommille :)

ja sit koko ilta tai iltapäivä on ollut ihan hirveetä raivoomista kaikesta, kun ei saa kiivetä pöydälle, ikkunalaudalle, hakata ikkunaa, tutkia uunia kun yritän ottaa ruokaa sieltä, kun ei saa räplätä teeveetä ja sit ihan muuten vaan...huh, sain taas osakseni oikein kunnon puremisraivon ja nyt mies yrittää vielä rauhoitella ja jutustella ennen nukkumaan menoa.

pitäis ostaa varmaan jotkut kurahanskojen tapaiset tuolle kun neulotut lapaset on hetkessä likaiset ja/tai märät.

äh,ärsyttävä ilta kun yks huutaa ja raivoaa, en oo saanut mitään "järkevää" aikaiseksi ja ruokakin oli vaan jotenki pahaa, ja tiputin mun porkkanapihvin uunin luukun väliin (ja siitä sen alle olevaan pellisäilöön) ja sit kun pikapikaa yritin sit uutta pihvii paistaa pannulla niin sain senkin sit poltettua. vähän peukalo keskellä kämmentä-fiilis tänään.
 
Viime yö meni jo paremmin ja tänään päivällä ei kuumettakaan ollut mut nyt illasta sit nous 38asteeseen ennen kun vein nukkumaan. Huomiseksi jää mummon kanssa kotiin kun sillä vapaa päivä, tiistaina sit jos tarvis niin isänsä jää kotiin. Nokka vuotaa tosi paljon, samoin kuolaa -> kolme paitaa meni tänä päivänä kuolasta märäks.


noonie: Meillä on pojilla sellaiset lassien rukkaset missa on sitä kurarukaks osaaranteesta alaspäin. Oon tykännyt pitää niitä pojilla. Esikoinenkin tykkää niistä ku ei oo niin jäykät kun normi kurarukkaset.
 
on pitänyt jo pidemmän aikaa laittaa joku kuva pojasta tänne, nyt löysin pääsiäisenä otetun kuvan Vilhosta miehen vanhempien luona ("muutamia" kertoja oon tainnut täälläkin kertoa miehen äidin osteskeluvimmasta). Tässä siis pohjan uusin leikkikalu, joka jäi mummolaan vaikka nyt sitten tilanpuutteen vuoksi ;)
 

Yhteistyössä