2008 marraskuisten murut *2010*

Voihan kakka...

Meillä pikkuneidille tuli elämän ensimmäinen ripuli :( Esikoinenkaan ei ole koskaan sairastanut tuota...

Ihan nuutunut on tänään ollut, 2x kävi päikkäreilläkin yhteensä 3h. Olen kirjannut juomisia ja syömisiä, eilen kävin ostaa Osmosalia jota tänään juottanut.

Söi paremmin vasta päivällis-aikaan. Siihen saakka mentiin muutaman puurolusikallisen ja viinirypäleen voimin.

Jaahas, nyt tuli taas kutsu pesulle... yöks
 
iltaa

tein tänään vihdoin pari huutonet-löytöä ku huusin pojalle yhden swaddlebees-taskuvaipan ja yhden thirstiesin aio-vaipan :) jee.toivottavasti nyt sit on käyttökelpoisia

mies lähti viettään baari-iltaa työkavereidensa kanssa ja minä jäin sit tänne mahani ja Vilhon kanssa :) onneks poika nukahti aikas helpolla vaikka tänään näköjään sai jonkunnäköisen flunssan poikasen kun räkää on valunut jatkuvalla syötöllä.

tänään käytiin kerhokuvauksessa. meni ihan hyvin, vaikka aluks vilho vähän pelkäs sitä tilannetta ja halus vaan syliin mut sit innostu kun se kuvaajatäti näytteli jotai leluja ja leikki niillä piilosta :) parin viikon päästä sit näkee millaisia otoksia ovat.

meinas tulla kiire sinne kuvaukseen vaan aamulla kun vilho päätti herätä vasta (tosi huonon yön jälkeen) 10 vaille 9 ja se kuvausaika oli meillä 9.30... aika vauhdikkaasti pistettiin vaatteita päälle ja aamupalankin veti vasta sit kuvauksen jälkeen kerhossa B)

jostain syystä normiruuan syöminen ei nyt taas innosta poikaa ollenkaan (varsinkaan nyt nuhasena) ja pelkkää leipää,rusinoita, jugurttia ja maitoo menis. ja sit välillä niitä hemmetin purkkiruokia jotka haluisin jo heittää seinään...

haleja kaikille sairastupalaisille :hug:
 
Iltaa!

Hirmu rankka työviikko takana ja vielä huomennakin opetushommia koko päivän. Käytiin illalla Otson kanssa vähän virkistäytymässä reippaalla pyörälenkillä aurinkoisessa kaupunkiympäristössä B) Poika on aivan liekeissä pyöräilystä ja samalla saa mutsikin kuntoilua =)

Mä oon ihan varma, että tuo tulivuori on heittänyt tuhkaa meidän koko perheen keuhkot täyteen, kauhea päänsärky ja kurkkukipu ollut tiistaista saakka ja Otso on yskinyt tosi kovasti.

Luminkalle jaksamista ja Luminkan tytölle pikaista paranemista!

Kokeilin tänään Daran ehdottamaa keinoa tuon vessassa käymisen kanssa. Seurauksena oli, että poika sulki minut vessaan ja piti nauraen ovea kiinni niin etten saanut tulla sieltä ulos. Ja sitten hirveän itkun kanssa piti taas vaihtaa vaippa, kun oltiin ensin tuloksetta houkuteltu, harhautettu ja komennettu kakkapöksyä vessan suuntaan.

Noonie, toivottavasti huutamasi vaipat toimii! Oon itse kokeillut ommella taskuvaipan swaddlebees-vaipan kaavalla (joku kestovaippapalstalainen lähetti sen mulle), mutta se oli niin kapea, etten saanut tarpeeksi imua mahtumaan. Mutta oli kyllä hyvin siro ja istuva malliltaan. En oo varma, oliko tuo mun oma tekele ihan ostovaippaa vastaava...

Meillä pakattiin pojalle tänään yöksi kestovaippa (froteinen sisävaippa hamppuimuilla) ja villahousut, kun taas tänäaamuna oli sänky märkä. Ollaan pidetty villapöksyjä kertakäyttövaipan päällä, mutta pöksyt oli yön aikana valuneet vyötäröstä alas ja vaipan yläreunasta oli falskannut sänkyyn. Poika heräsi itkien ja hoki "märr, märr". Alkaa mennä hermot, kun ei löydy yöksi vaippaa, joka pitäisi, mutta ei olisi tukalan paksu ja kuuma. Villahousut on kyllä muutamana yönä pitäneet sängyn kuivana, mutta tuppaavat valumaan tuon yö-pyöriäisen päältä.
 
huomenet

Meillä myös Leevillä nuha ja Juusolla oireet pahana siitepölyistä :/
Jaksamista sairastupiin :hug:

Maikki: minkä kokoisia kertisvaippoja olette yöksai kokeilleet? Meillä tällä hetkellä ainut mikä pitää yön on liberon housuvaippa 6. Teippi vaipoissa ei tahdo teipit pysyä kiinni yötä kun se vaippa niin kovin täyttyy.

Tänään ois tiedossa kaupungilla käyntiä ja illalla tyttöjen ilta =)
 
maikki: voi ei! Mikäköhän siin vessas sit on nii kamalaa Otson mielestä..

Meillä jatkuu itkuisuus, en oikeen tiiä onks noi antibiootit auttanu vielä mitään. Toivottavasti kuitenkin pian helpottais.
 
maikki: millainen yökkäri pojalla päällä? Minä olen pitänyt likalla monta kuukautta öisin bodya ja housuja. Ei pääse vaippa karkaamaan päältä, päivisin ainakin huomaan et vaippa valuu ilman bodya!

Voi että oli eilen väsynyt tuo tyttö :( Illalla ei enää ripuloinut, mahassa kyllä lorisi syönnin jälkeen mutta onneksi on ruoat pysyneet sisällä. Eli tänään ollut kans kakaton päivä =) Jospa se siitä jo ohi menisi.

Aamulla herättiin puoli kasilta kun pienin heräsi ekana. Oli taas ihan kuiva vaippa! Pottaan tuli sitten pieni pissi ja loput vissiin vaippaan kun aika märkä oli. Nukkumaan oli pakko laittaa jo tuossa 10.30, todella kiukkuinen oli jo. Saas nähdä miten iltapäivä menee, nukkuuko enää vai pärjääkö yöunille saakka..

Ihanaa, saan olla hetken yksin kotona =) Mies otti isomman tytön mukaan kauppaan... Sovittiin että ostavat jätskiä, jos pikkuneidille se maistuisi, vähän on huonolla syönnillä :D
 
Kiitos kommenteista vaippa-asiaan! Kertikset on olleet kokoa 6 Liberon tarravaippoja, mutta voi olla että housuvaipat pysyis paremmin päällä. Pissa tulee läpi/ohi kertakäyttövaipan yläreunasta, kun poika nukkuu mahallaan. Villahousutkin on valahtaneet etureunasta pois suojaamasta. Yöpukuina on ollut haalareita, mutta tosiaan body vois auttaa villahousuja pysymään päällä. Viime yö mentiin kestosisävaipalla ja villiksillä + teepaidalla ilman ongelmia ja äsken laitoin samanlaisen setin.

Tänään mies oli keksinyt kikan, jolla Otson sai suostumaan ilman huutoa vessaan: Oli sanonut, että poika saa valita, mikä vaippa laitetaan päälle. Heti poika olikin innoissaan menossa vessaan sitä vaihtamaan! Kiitos ja kumarrus eläinkuvioisille taskuvaipoille! :LOL:

Pahoitteluni kestovaippahehkutuksista, mutta ne on vain toimivuudessa (kerrankin...) vieneet pidemmän korren.

Luminka, mun mies on hoitanut viime viikkoina poikaa tosi paljon iltaisin, kun oon ollut iltatöissä. Oon kans yrittänyt antaa sit pystyessäni miehelle vapaahetkiä lähtemällä pojan kanssa rattailla tai pyörällä ulos. Oon kai sit meidän perheen äijä :LOL:

Hauskaa tyttöjen iltaa keijulle!
 
Jee, pikkuneiti on paranutunut =) Eilen tuli enää 2 pientä löröä... Tänään ollut ihan oma itsensä jo, kiukuineen kaikkineen =)
Mutta esikoinen nukkuu parhaillaan kuumeessa :/ Ruokapöydässä istui minun sylissä ja itki (tuli pieni kolahdus ennen ruokaa eikä rauhoittunut ).. Ei edes JÄÄTELÖ maistunut, joten kipeähän sitten on oltava :(

Daralle
kanssa paranemisia tytölle :hug:

Nyt lähen kattoo miten potilas jakselee...
 
Tervehdys!

Onpas ollut muutama työntäyteinen päivä, olen siis käynyt töissä tekemässä muutamia vuoroja. Tänään oli ansaittu vapaapäivä :D . Ihan kivaa välillä käydä töissä "hermolomalla". Tosin oon ollut kaksikon kanssa keskenään puoli päivää, kun esikoisella oli jääkiekkoturnaus (3 peeliä eikä päästänyt yhtään maalia! ) ja kakkonen oli mummulla ja papalla yötä ja tänään kävivät koripallopelissä. Kiva kun pystyi keskittymään kaksikkoon pelkästään. Möyrittiin tuolla takapihalla ja käveltiin kauppaan. Muutaman kuvankin otin viherpeukaloista, mutta ne laitan joku toinen päivä, enää ei jaksa latailla koneelle...

Vaippa-asiaan: meillä on käytössä Pampersin housuvaipat, koko 4 ja ne on kyllä pitäneet kaksikon sängyt kuivina joka yö. Kokeiltiin kerran isompaa kokoa (kilojen perusteella koko 5 menis hyvin ) mutta ne tuppasivat tippumaan päältä kun kaksikko on aika pitkiä ja hoikkia. Neloset siis meillä passelit tällä hetkellä ja tarpeeksi napakat.

Mun tarvii mennä peittelemään isompi kaksikko. Paranemisia sairastupiin!

HM

 
nopeaa merkkiä vaan.
Ollaan molemmat kipeinä, minä ja Maya siis. Maya jo kuudetta päivää, outo tauti tosin on pari kertaa oksentanut ja ruoka ei maistu yhtään. Itselläni kamala mahakipu, lihaksiin särkee hulluna ja oksettaa mutta ei kuitenkaan tuu mitään ulos. Joku viirus kai.
Täällä yritetään jaksaa piirrettyjen avuin... itseäni pyöryttää sen verran etten oikein jaksa hoitaa mayaa (jolla tota energiaa riittää kyllä vaikka ois mikä tauti)...

 
manna :hug: meillä jyllää flunssa. Vilho on onneks paremmassa kunnossa kuin minä, virtaa riittää vaikka räkä valuu ja yöllä ainakin hengitys rohisi (onneks nyt ei). Mulla ihan kaamee olo kun kurkku hajalla, pää kipee, pyörryttää,aivastuttaa ja nokka vuotaa taukoamatta.

onneks mies jäi lomalle.tosin nyt sen loma sit menee meitä hyysätessä näköjään... :/
 
Heipsan.

Meilläkin sairastellaan. Onni on nyt kuumeessa ja räkätaudissa. Saa nähä mihi suuntaa kehittyy et pitääkö lekurii viiä korvat kattno. Esikolla on kanssa alkava korvatulehus, sai pronaxen + atarax siihen.

Maikki: Meillä Onni ei tykkää yhtää ku vessaan mennää kakkavaippa vaihtaa. On ollu ummetusta niin kauan et kai se pelkää ja ilmeisesti on pylly myös kipeä. Pissavaipat vaihan olkkarissa tai muualla ja sit pyydän Onnii hakee ite vaipan ni hakee kyllä mielellää. Vaan ne kakkavaipat on ollu vaikeita. Olisko teilläkin jotain sen tapaista, että pylly olisi rikki ja sattuu pesu jne?
 
Sanse, oliskohan tää joku vaihe vaan, kun lapset alkaa tiedostaa sen kakan vaipassa, ja se harmittaa? Pepussa ei oo punotusta eikä mitään, ja kakkaakin on tullut yleensä tasaisesti 2-3 krt/päivä. Lähinnä itkuraivarit tulee siinä vaiheessa, kun kakkavaippaa pitäis mennä vaihtamaan (kun se kakka on jo vaipassa). En tiedä sattuuko se pyllyn pesu sitten, jos vaikka pidän poikaa huonossa asennossa lavuaarilla!? :eek:

Eilen otin käyttöön maagisen "vessa-apinan", eli pienen apina-pehmolelun, joka hyppii eri paikkoihin silloin kun poika istuu potalla. Otson mielestä on huippua, kun apina hyppää korvan päälle tai äidin polvelle ja sanoo "appappap". Poika suorastaan kiskoi mut päivällisen jälkeen vessaan, kun olin luvannut että vessa-apina tulee taas, kun seuraavan kerran mennään potalle :LOL: Kai mä kohta joudun heittämään kärrynpyöriä ja kävelemään käsilläni, että saan pojan tekemään asioita...

Kurjaa kun niin monessa kodissa sairastellaan! :hug: Meilläkin yskitään koko porukka.
 
Nopea moikka! Metsästän rattaisiin uutta rengasta... |O ei oo helppoo.

Lupasin laittaa kuvaa kaksikosta ulkoilupuuhissa, tässä ois


Wilma lempipuuhassaan


Oskari tutkii multasormia


Kukkapenkin tamppaajat

Nyt meen ottaan ruokaa uunista, eli tällä erää heippa!

Voimia sairastupien pyörittäjille ja sairastaville!
 
Ihania kuvia HM teidän lapsista =)

Voi että minä odotan koska tuo neiti alkas kävelemään :'( Kävin hakee varastosta takas taaperokärryn.. Näillä kun meinaa tulla siitä riitaa, ja sitten kaatuilevat sen kanssa milloin mitenkin :kieh: En tiiä miten saisin innostumaan kävelystä enemmän?! Selkä vääränä saa taluttaa, mut en tiiä auttaako se loppupeleissä... Kai se aika vaan näyttää...

Tulipa tosi hyvää pannukakkua, best ever! :D Vanhasta koulukirjasta bongasin ohjeen...
 
Heippa!
Käyn kyllä ihan aktiivisesti lueskelemassa, mutta blogin aloittamisen jälkeen olen hurahtanut täysin siihen maailmaan...niin jäänyt tänne kirjoittaminen vähemmälle!

HM, ihania kuvia, söpöset lapset!! =)

Meillä päivät kuluu ulkohommissa, vattupuskit siivoilen, kasvimaata käännän, orvokit sain eilen ruukkuihin, tänään yrttejä alulle tuohon verannalle..kevät on ihanaa mutta jotenkin niin työntäyteistä, miten tätä ehtii sitten kun on taas kodin ulkopuolella töissä?

Pikkumieheltä jäänyt tutti hienosti pois!! Ihan tosta noin vaan, ei edes itke kun sänkyyn jää. Nokkamukista juo komeesti, kaikkee muuta kuin maitoa. Miten pääsis vielä pullosta eroon? Annanko vaan mukin vaihtoehdoksi?

Sanoja tulee kuin liukuhihnalla, katsoo tarkkaan suunliikkeestä ja oppii kokoajan. Nyt: KISSA, KAKKA, PAPPA, ÄITI, ISI, MUMMI, ANNA, TOI/TÄÄ, MIKÄ, AUTO...ja eläinten äänet on in. Ja kirjat edelleen!! Lueskelee tai katselee ihan itekseen kuvia.

Pihalle on sählymaila koko ajan kädessä. Myös keinuun haluaa mailan käteen. :D
 
moi,

Eilen tuli uusi sohva ja mies kävi uuden matonkin ostamassa olkkariin.Verhot vaihdoin sunnuntaina ja järjestyksen myös, nyt on ihan kuin uusi koti :)
Keittiön kaappienovet tulee huomenna ja viikonloppuna pitäs ne paikoilleen laittaa.
Vielä pitäs alakertaa keksiä jokin kivan näköine/lainen lelujen säilytyspaikka...oisko kellään ehdotuksia?

Tutista on yritetty nyt päästä eroon ja ihan hyvällä mallilla on, joka päivä parempaan suuntaan. Enää ei käytä kuin unilla jos silloinkaan.Nyt on pritty ettei annettais olleskaan tuttia edes iltaunille mutta ei ole oikein vielä ymmärtänyt. Tuttipullon haluaa aina päiväkodista kotiin tultua, sohvannurkassa äidin kainalossa pitää pulloa saada. Ostin jo isojen poikien juomapullon jos siitä nyt sit ruettais juomaan niin päästäis noista pulloista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
..kevät on ihanaa mutta jotenkin niin työntäyteistä, miten tätä ehtii sitten kun on taas kodin ulkopuolella töissä?
Vastauksena Helmille: Huonosti ehtii :/

Meidän pitäis kyllä kans alkaa tutista vieroitus. Tutti on ollutkin käytössä vain päivä- ja yöunilla, mutta nyt kai olis hyvä vaihe lopettaa kokonaan. Päiväunilla vaan vieroitus pitäis sitten tehdä päiväkodissa, onko kokemusta miten tuo onnistuu? Ja nyt poika on ollut kipeänä ja itkeskellyt öisin, niin tutti on auttanut nukahtamaan.

Mulla on teille pieni salaisuus ja tää ei oo aprillipila: Menkat on viikon myöhässä! Pakko saada jollekulle kertoa. Mut vielä ei saa onnitella, kun lauantaina tekemäni testi näytti miinusta. Odotellaan siis muutama päivä vielä, niin tuun sitten kertomaan mikä on tuomio.
 
maikki: mä nostelen peukkuja täällä pystyyn sulle =) Kiva jos on tärpännyt!

Me kokeiltiin laittaa neiti yöunille yks kerta ilman tuttia, ei oikein onnistunut. Ei tosissaan kyllä oltu jättämässä, kokeiltiin vaan. Kattoo tuossa kesällä jos oikeesti jättäs. Me halutaan vaan nauttia nyt helpoista illoista ja öistä kun jää kerrasta nukkumaan ja aamulla vasta herää =) Niin pitkään jouduttiin kärsimään huonoista öistä että nyt nautitaan =)

Leivottiin esikoisen kanssa juustosarvia, hyviä tuli! Pienin neiti kävi kahdestaan isin kanssa kaupassa. Ei ole paljoa iskän kanssa kaksin ollut, mieskin odottaa et sais olla vaikka koko päivän! Nyt kun hommat luistaa iskän kanssa huomattavasti paremmin kuin vuosi sitten (jolloin siis HUUSI koko ajan äitin perään )...
 
ihania kuvia HM! mä pistän kans yhden Vilhosta, tykkää kovasti ulkoilla ja nyt on sit isänsä kanssa käynyt puistossa kun minä oon maannut kotona aivastelemassa.

tuttia onneks ei enää käytä niin paljoa, nyt enää oikeestaan yöllä ja päikkäreillä.monena päivänä nukahtaminen on käynyt ilman tuttia mutta sit kun unilta havahtuu niin tarvii sen nukahtaakseen uudestaan.

mä pidän kanssa peukkuja pystyssä maikille :)

no niin, tässä poika leikkii kukkuuta isin kameran kanssa :heart:
 
Täällä on kans peukut pystyssä Maikille!

Ihania kuvia. :heart: Jännää kun teillä on jo niin kuivaa ja lämmintä että saa jo ohkasilla lapasilla olla ulkona! Täällä on vielä lunta sulamatta ja sulaneet paikat on sit ihan märkiä... Kurahousuilla (paksulla vaatetuksella) siis mennään!

Meillä ei tullutkaan tuota tutista vierotusta, kun ei neiti koskaan hyväksynyt sitä tuttia. Samoten tuttipullosta ei suostunut juomaan. Ehkä helppoa nyt, mutta sillon vauva-aikana olis toivonut et nuo molemmat ois kelvanneet...

Täällä sairastellaan myös. Taitaa olla nyt jotain kevätflunssaa menossa!?

Mitäs muuten RD:lle kuuluu? Huhuu ootko linjoilla? :wave:
 
Ihania kuvia noonie ja hm! Noi ulkokuvat on aina kivoja :)

Mekin käytiin tänään pitkästä aikaa kerhossa, 2 viikkoo oltu sairastelun takia pois. Mut nyt siis Lumikin on parempi jo! Kiitos vaan kaikille paranemissäteiden lähettäjille :heart:

Maikille on peukku pystyssä täälläkin!

Mun äiti ja sisko perheineen on tällä hetkellä Espanjassa nyt, Kanarialta lennätettiin tonne. Ja tän hetkisessä hotellissa ei ole hissiä vaan hankalat portaat, ei mitään virikkeitä lapsille! ja lähistöllä ei ole kunnon kauppaa :( Melko rankkaa on kaksosten kanssa siellä. Kumpa ne nyt pian pääsis pois!

Perjantaina meillä on miehen kanssa luksusta kun päästään pariks tunniksi ihan kahdestaan kaupungille! Ihan päiväsaikaan mennään, käydään syömässä ja varmaan jotain hääasusteita metsästämässä. Mun kaveri kun haluu välttämättä ottaa Lumin hoitoon muutamaks tunniks hoitoon :D
 
Tutti: On Onnilla aktiivisessa käytössä eikä olla vierottamassa viel. Katotaa sit likempänä kaht ikävuotta. Tuo vauvantulo kuitenki vois tuua viel takapakkia ja ei Onnin nii isoks tarvi viel muuttua ku isoveikaks on jo tulossa =D Enkä mäkä taho luopua mun "vauvasta" :D
 

Yhteistyössä