2008 marraskuisten murut *2010*

Voi hitsin vitsin... kökkö. Huomasin tänään että Oskarilla vuotaa nyt oikeesta korvasta märkästä nestettä, eli todennäköisesti on nyt sitten sieltä tärykalvo puhjennut. Voi viulu!!! Ja kaiken kukkuraksi kaksikolla on ollut viime viikon lopusta ärhäkkä silmätulehdus, johon ei Oftan Akvakolit tehoa. Saatiin vasta huomiselle lääkäriaika, mutta onneksi tuo ukkeli on ihan pirteä eikä lainkaan kipeän oloinen. Viime yö meni vaan ketuilleen, mutta ymmärtäähän tuon jos se kalvo on puhkeemaisillaan niin varmasti juilii. Tänä iltana varustautukaamme siis tujakalla Pronaxen annoksella yöunille... Sitkeessä tuntuu taudit nyt olevan. Alkaa vaan väsyttään tää tuplakipuilu kun samalla yrittää käydä töissä ja hoitaa isommatkin muksut edes jotenkuten. Tuli taas valivalia, sori...

Harmittaa vaan kun kummityttö (pari viikkoa kaksikkoa nuorempi) perheineen on muuttanut Espanjasta takaisin Suomeen ja piti keskiviikkona mennä kylään, mutta jos tuo korvapotilas nyt kipeä on niin täytyy lykätä visiittiä. Harmi.

Minä keksin mitä pyydän Joulupukilta lahjaksi! Yksi kuivausrumpu tänne, kiitos. Kyllä, olen ollut megakiltti tänä vuonna :D Tää pyykkimäärä on aivan kamala, eikä täällä saa kuivattua kunnolla missään ( siis koneellisen kuivaamisessa saattaa mennä parikin päivää). Onko teillä monellakin kuivausrumpu, onko se sen arvoinen että kannattaa hankkia?

Nyt tarvii mennä jo laittamaan ruokaa, ekaluokkalainen valittaa että on jo nälkä. Kaikkiin sairastupiin jaksamisia!

HM
 
HM, täällä kans lääkäri diagnosoi paineisen korvatulehduksen, silmätulehduksen ja ahtauttavan keuhkoputkentulehduksen. Taitaa olla saman tyylistä tautia siis liikkeellä. Kysyin, että missä vaiheessa hengenahdistus on lääkärikäyntiä vaativa, ja sain vastaukseksi, että kannattaa jo tulla jo hyvissä ajoin ennen kuin vinkuna kuuluu takapenkiltä etupenkille...

Meillä on kuivaava pesukone (erillinen kuivausrumpu ei olis mahtunut), ja oon kyllä tosi tyytyväinen nyt puolen vuoden käyttökokemuksen perusteella. Kuivaan siinä kaikki puuvillavaatteet ja kestovaipat (myös pul-taskut). Ainoastaan rintsikat ja paremmat keinokuituiset poimin pesusta pois ennen kuivausta ja laitan henkariin/rättipaterille. Ainoa miinuksen aihe on, että vaatteet menee melko ryppyyn. Varmaan "oikea" kuivausrumpu on tässä suhteessa parempi.
 
HM: Kyllä mä olen kuivausrummun puolesta, meiltä löytyy pesutorni ja on ollu aivan huippu juttu!
Pyykki on aika ryppyistä ku sieltä tulee mut jos heti kuivauksen jälkeen "rumpsauttaa" ja viikkaa vaatteet niin sit ne siliää. Ainut että lakanoita ja ulkoiluvaatteita en kuivaa siellä. Lakanoita en siksi että ne menee todellatodella ryppyyn enkä jaksa niitä silitellä ja ulkoiluvaatteet ei sitä kestä.

Maikki: kannattaa varmaan kokeilla kaikki taktiikat jos mieleinen on löytynyt :)

Tää on kyllä tositautista aikaa, meillä on taas pojilla korvatulehdukset :/ Juusolla oli viime tulehdus kk sitten ja leevillä siitä ei taida olla kun pari-kolme viikkoa.

Paranemisia sairastupiin!
 
Jepjep, lääkärissä käyty ja puhkihan se on tärykalvo ja toinen korva tulehtunut uudelleen (minkä tärykalvo siis puhkesi pari viikkoa sitten). Wilmalla kova yskä ja nuha ja mahakin vähän ruikulla. Täytyy sanoa että rankka syksy, viime syksynä oli isommilla pojilla pienet mahataudit ja siinä se. Nyt kostautuu sekin helppo syksy sitten kai. Viime yö onneksi meni jotenkuten kun annoin särkylääkettä Oskarille, mutta Wiltsun yskimiseen heräilin vähän väliä.

Ihana päivä ulkona, taidetaan silti mennä kyllä vaikka kävelylle koska kummallakaan ei ole kuumetta ja sisällä tulisi vaan hulluus vastaan jossain kohtaa. Kunnoll apipot vaan korville niin hyvä tulee.

Päikkäriläiset kuuluu heränneen. Måste gå!

HM ja tautiset
 
HM, pikaista paranemista lapsukaisille ja jaksuja mutsille!

Täällä alkaa antibiootit purra, silmät ei enää rähmi ja poika on jo virkeämpi. Tuo Ventoline tekee pojasta ihan hyperaktiivisen, ei meinaa uni tulla silmään millään. Nyt on siirretty illan ventoline jo annettavaksi kuuden maissa, ettei olis pahimmillaan nukkumaanmenoaikaan.

Muutenkin mua on alkanut jo ihan hirvittää nuo nukkumaanmenot meillä. Tänäänkin poika vaan potki peittoa, heitteli vuodevaatteita lattialle, kiskoi yöpuvun vetskaria auki ja hyppi sängyssä. Enkä mä sitten voi kuunnella, kun toinen itkeä röllöttää sängyssä, pakko mennä korjaamaan peitto tai nostamaan ne vuodevaatteet takaisin :ashamed: Äsken jouduin ihan kimpaantumaan, että äiti ei tykkää tuollaisesta, oli viimeinen kerta kun äiti tulee tänne huoneeseen, äiti hermostuu nyt ja nyt ei saa enää kuulua mitään ääntä täältä ja blaa blaa : /. Siihen sitten hiljenikin huutelu. Haluaisin kuitenkin, että nukkumaanmeno olis mukava ja positiivinen tilanne, mutta nyt kaikille jäi paha mieli. Pelkään että pojallekin tulee kohta negat fiilikset nukkumaanmenosta, ja tunsin piston rinnassa, kun poika sanoo, että "iskä ei hermostu". Mutta mua alkaa yli tunnin riekkumisen jälkeen jo väkisinkin hermostuttaa :headwall:
 
paljon on lapsia kipeänä :( Nopeaa parantumista kaikille sairastaville!!

Mayalla on kans ollut yskää ja nuhaa nyt varmaan kuukauden, mutta ei enää haittaa pahemmin yöunia.
Mutta tänään sitten LÄHTI TUTTI!!! Päivällä meni 2 tuntia päiväunille nukahtaa. Muuten olis varmaan jäänyt koko unet välistä, mutta koska oli herännyt (ja näin lauantaiaamun kunniaksi herättänyt meidätkin) klo 5,30 niin oli pakko saada nukkumaan.
Nyt mies on nukuttamassa ja valitusta kuuluu. Tutin kanssa nukahtaminen kävis niin helposti, mutta pakkohan siitä oli enemmin tai myöhemmin luopua. Mulla kai jotkut raskaushormoonit vielä vaikuttaa että säälin kokoajan Mayaa kaikesta ja tää tuttijuttu on nyt ehkä mulle raskaampi kuin normaalisti ois, siis en yhtään sietäis kuulla itkua tulee itelle kauhea sääli ja tekis mieli antaa periksi. Mutten anna silti! Huh, pelottaa vaan tuleeko tästä yöstä mitään. Ylensä 9 mennessä maya nukkuu... nyt ei näytä hyvältä.

Noonie ootko vielä kuulolla, mä näin tässä yks yö sellaista unta että SÄ olit synnyttänyt vauvan! Hassua. EIkö sun LA oo ihan näinä päivinä?

Mulla pyörii ajatukset nykyisin lähinnä vauvan hankintojen ympärillä. Isoimmat on ohi kun tuplat ostettiin jo, tänään hain sitterin kun Mayan vanha oli mun vanhemmilla varastossa vintissä ja se paloi... sinne meni kans brion autonistuin mutta odottelen että niiden vakuutus korvaisi sen. Onneksi korisänky, jossa vauva saa nukkua ekat kuukaudet ja jossa olen itsekin aikoinani nukkunut säilyi hyvänä. Siihen on vaan hankittava uusi patja taas vaikka Mayalle oltiin jo hankittu eikä se parissa kuukaudessa pahaks mennyt...

en oikein muista oliko mitään kommentoitavaa, kuivausrumpua meillä ei oo joten niistä en tiedä ja muut jutut onkin eri sivulla...
 
Hyvää sunnuntaita! Kylmyydestä huolimatta ulkoilemassa käytiin, 1,5 tuntia oltiin viereisen tarhan pihalla ja kaksikolla oli hauskaa. En vaan älynnyt että ois kannattanut laittaa kurikset päälle, nyt on sitten housut ja takit pesussa! Tyhmyydestä sakotetaan. Nyt kaksikko yrittää rauhoittua päikyille, huonolla menestyksellä. Pomppivat, nauravat ja hihkuvat kilpaa ylhäällä. Olen yrittänyt laittaa kaksikkoa hieman myöhemmin päikkäreille koska nukahtaminen on välillä aika pitkä prosessi, mutta ei vielä näkyviä tuloksia. Onkohan niin että päikkäreiden tarve on jonkin verran pienentynyt. Tiedä häntä. Nyt huutelevat koiraa: "Niinaaa, Niinaaaa" (koiran nimi on Riina ). Hassuja tyyppejä.

Tauti on täälläkin voitettu, tai ainakin voiton puolella ollaan. Mulla on sitkeä yskä vielä, mutta pienemmät ovat jo kunnossa. Hyvä niin, menihän tässä taas kuukausi sairastaessa. Nyt kiitos riittää toviksi.

Meinaattekos te pitää isot kemut tuleville 2v. sankareille? Me yhteen ääneen miehen kanssa sovittiin että kutsutaan kummit ja isovanhemmat vaan kahville. Kasperilla on marraskuun alussa 7v synttärit ja haluaa pitää kaverisynttärit, että ressaan sitten niitä. Nyt siis ihan pienimuotoiset kemut. Leivon jotain helppoa, ja kakun ostan varmaankin valmiina, kun en leipomaan jaksa alkaa. Laiska äiti. Kasperille sitten tilaan työkaverilta jonkun kakun, hän on oikea kakkukeisari. Teki Artturin synttäreille Tappara-kakun ja yksi vuosi teki Kasperille Salama MacQueen kakun. Se oli hieno.

Nyt vois mennä vaikka toviksi Huutonettiin katsoon tekiskö löytöjä, sitten valmistautumaan mummolareissua varten. Ihanat sunnuntait!

HM
 
Me alettiin eilen remppaa vessaa.. Seiniin uudet maalit, mies teki kaappeihin uudet ovet jotka maalasi. Vielä pitäisi huomenna käydä tilaa uudet kaakelit :) Jospa saadaan ennen pikkutyllerön synttäreitä valmiiksi!

Meillä on mummot ja kummit tulossa juhlapäivänä. Mun kavereita ja tyttöjen leikkitovereita sitten viikolla. Olen suunnitellut kaikki valmiiksi, ihanaa tehdä taas kakkuja ja muita herkkuja :)

Minäkin olin tuossa aamupäivällä tyttöjen kanssa ulkona. Eka piti käydä heppaa katsomassa (lähellä pari hevosta) ja sit käväistiin leikkipuistossa. Pienin neiti kiipeilee niin onnessaan liukumäen portaita! Ei kiikut ym. kiinnosta pätkääkään :D Nopeasti pääsee lastasta huolimatta ylös ja alas...

Minä löysin Huuto.netistä ihanan Reimatecin toppahaalarin! Koon kanssa sai hetken miettiä, mut päätin ottaa 92cm juuri tuon lastan takia. Tarvii pituutta lahkeisiin ettei nilkat vilku...

Mut nyt hakee päiväunilta, huutelee jo syliin =)
 
iltaa marrasmammat!

Meillä poikien synttärit vietetään yhtäaikaa jonne tulee kaverit muksuineen, kummit ja mummit myös. Pidetään ne syyslomaviikon viikonloppuna. Leevihän täyttää kaksi jo ensi pe mutta silloin on putkitus ja risojen poistopäivä. Eli pari viikkoa myöhässä juhlitaa sit synttäreitä.
Juuso haluaa myös pitää eskakavereille synttärit jota suunniteltiin hoploppiin miehen kanssa mut pitää huomenna soittaa ja kysellä hintoja sieltä.

Täälläkin alkaa porukka olla jo tervettä ja toivotaan että pysytään terveinä että operaatio onnistuisi.

Mutta nyt iltapalaa ja töllötintä :wave:
 
Meillä ei vieläkään olla saatu suunniteltua synttäreitä :ashamed: Otson synttärit siis on 20.10. Ja kun sukulaiset asuvat niin kaukana, niin alkaa olla myöhäistä kutsua kovin isoa kööriä koolle. Mies on syyslomaviikon reissussa, joten jommallekummalle viikonlopulle syyslomaa ennen tai jälkeen ne juhlat pitäis sopia.

Me ostettiin asunto! Tällä viikolla on vielä kosteusmittaus ja maksellaan alkukauppahinta. Varsinaiset kaupat odottavat vielä sitä, että saadaan oma asunto myytyä. Myyjällä ei onneksi ole kiire kauppojen kanssa (päinvastoin haluaisivat venyttää loppukauppaa mahdollisimman pitkään), niin saatiin kesäkuuhun asti aikaa hankkiutua nykyisestä asunnosta eroon. Asunnossa on keittiön lisäksi erillinen ruokahuone, kolme makuuhuonetta, olkkari, sauna ja askarteluhuone. Pitäis siis olla tilaa ainakin vähäksi aikaa, vaikka tulis lisääkin tuota jälkikasvua. Neliöitä on kolmessa kerroksessa 112 (+ askarteluhuone). Oon ihan innoissani, vaikka remonttia pitää tehdä aika paljon (mm. pohditaan ylimääräisen vessan rakentamista keskikerrokseen). Kauppahinta oli kuitenkin sopivan edullinen tällaisille persaukisille, ja taloyhtiössä näyttäis olevan paljon pieniä lapsia, jee!

Ehdittiin tosin jo miehen kanssa kehittää riita askarteluhuoneen käyttötarkoituksesta :stick:. Olin vitsillä sanonut, että sinne saa ostaa biljardipöydän ja mies olikin ottanut sen ihan tosissaan :eek: Katseli jo netistä pöytien hintoja... Siis periaatteessa ihan mukava ajatus, että vois kavereiden kanssa pelailla bilistä saunan jälkeen, mutta tarkoittaa sit sitä, että huoneesta puretaan kaikki säilytystila ja eihän sinne sitten mitään muuta mahtuisi sen kirotun pöydän lisäksi. Ja jossain vaiheessa saattais olla tarvetta tehdä siitä työhuone, niin voi kuvitella kuinka helppoa on saada mies luopumaan hankituista eduista. Sanokaa mulle, että mä en oo ihan kauhea nipo?! Olin siis itse kuvitellut siihen jotain vuodesohvaa + nojatuoleja, telkkaria, leikkitilaa...

Keijun Leeville toivotellaan terveitä päiviä ja onnistunutta putkitusta!

Luminkan tytölle ja Luminkalle edelleen jaksuja lastan kanssa! Lopussa varmasti kiitos seisoo, mutta täytyy sanoa, että kyllä aikamoiset ponnistelut teillä on! Kunpa lonkat nyt tulisivat pian ja lopullisesti kuntoon!

Meillä poika on ollut tosi uhmakas viime aikoina. Joka asiassa haluaa tehdä erilailla kuin ehdotetaan, ja hirveä huuto päällä vähän väliä. Yritettiin taas viikonloppuna ulkoilla paljon, että sais purkaa energiaa. Muutenkin ulkona on paljon enemmän "sallittuja" juttuja, kun sisällä tuntuu etten muuta teekään kuin kiellän :ashamed:

Eilen oli ensimmäinen päivä ihan kuivin vaipoin! Kakka silti tuli vaippaan sekä aamulla että illalla, vaikka pissat saatiin kaikki pottaan. Mutta tästä se lähtee!
 
hauskaa että manna näit unta musta :D! mulla kans välillä tulee uniin palstamammat :)
täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. laskettu aika oli lauantaina ja tuntuu että menee vähän samaa rataa kuin Vilhosta, supistukset vähenee mitä pidemmälle mennään... :headwall: ei ollut sit tämäkään lapsi täsmällinen tulonsa suhteen : /

nyt pitäis sit tän massiivisen mahan kanssa jaksaa vielä. Vilho kun on aikamoisen omapäinen niin paikat (ja hermot) on aika lujilla, onneks mies ei tee pitkiä päiviä ja voi välillä jäädä kotiinkin tekeen töitä, tosin nyt tää viikko näyttää siltä että on joka päivä jotain kokouksia ja muita kiireitä.

onnittelut maikille talon ostosta (ja et oo nipo, voin uskoa että siitä ei sit tulis mitään kun tarvis lisätilaa ja pitäis päästä biljardipöydästä eroon)! ja luminkalla tosi reipas tyttö kun kiipeilee lastasta huolimatta!:heart:

synttäreitä meinataan ehkä viettää samalla kertaa kuin nimiäisiäkin, ja ihan pienimuotoisina, luultavasti vain mummot ja kummit kutsutaan, kun ei tänne asuntoon paljoa kerralla vieraita edes mahdu.
isomman asunnon osto on varmaan kans eessä kohta mutta ei vielä pidetä mitään kiirettä sen kanssa.

ihanaa kun tää marraskuisten porukka on vielä kasassa (vaikkakin aika paljon pienentyneenä) ja saa lukea kuulumisia teiltä!
 
Onnea Maikki asunnon löytymisestä! Meidän tuttavapiirissä on jo 2 pariskuntaa ostaneet oman talon! Vähän tekis mieli itsekin, mutta ei ole tässä vaiheessa varaa. Ja mahdutaan kuitenkin.

Pikkuneiti sai uuden sängyn :) Tai käytetyn, lastensängyn. Oli aivan onnessaan sen nähdessään :heart:
Eilen nukkui ekat päikkärit loistavasti, ei mitään ongelmaa. Yöllä sitten pitkästä aikaa meni vähän itkuks n.tunnin verran. En usko että johtui sängystä, halusi vaan äidin syliin :( Kovasti koitin selittää, että yöllä nukutaan ja päivällä voi sylissä olla.
Muutenkin taas kamala takiais-vaihe päällä! Ja on ihan mustis minusta, ei siskoa saisi ollenkaan halitella ja sylitellä...

Pitäisi minun olla enemmän poissa kotoa. Olen oikeastaan aina paikalla, ja usein kaupassa käydessäkin on nappulat mukana. Lauantaina teen tosin poikkeuksen, menen kaverin luo iltaa istumaan, ja nukun aamulla piiiiitkääään ;)

Voi että, Nooniella pian vauva kainalossa, jollei jo ole :) Kyllä aika menee vaan nopeaan...

Ihana, vessaremppa on pian valmis! Lauantaina vielä kaakelit seinään ja se ois siinä. Tänään ostelin uusia pyyhekoukkuja ym. pientä joista tulee silti kiva loppusumma...
 
Tervehdys täältäkin jälleen!

Heti ekana onnittelut Maikille asunnon löytymisestä! Oma talo ois suuri haave, mutta meillä ei taida varaa olla ikinä... tai jos jonnekin susirajan taakse muutettas, mutta mites töissäkäynti onnistuis? Me ollaan oikeen tyytyväisiä tässä! Mutta onneksi haaveet eivät maksa mitään :LOL:

Täällä sairastetaan taas. Esikoinen on nyt nuhakuumeessa. Huomenna ois tarkoitus mennä koko päiväksi töihin, että mies saa välillä pyörittää sairastupaa. Ei tuo onneksi kovin vaatelias potilas ole.

Tää oli nopee käynti, me lahdetään vähän kaupungille viettään aikaa että mies saa ottaa torkut. Seuraavalla kerralla pitemmät tarinat sitten. Ehkä.
 
Hellou siis =D

mä vasta tossa tajusin että ens kuussahan tosiaan täytetään JO 2, mihi tää aika menee???
mä oon hurahtanu ompelemiseen, ei mitään taitoi takana mut aika hyvi lähteny käyntii tää harrastus =) ajattelinki kysyy teiltä et mitä tälläsestä piposta kehtaisi pyytää, kun pyrylle tein ja kyseltii et jos tekisin ja myisin.. :D Ja muissa kuvissa mun aikaansaannoksia =)

















Pääosin oon tehny housui ja mekkoi, yhen paidan tein kokeeks mikä onnistu iha hyvi kyl.

Onnilla on täs kahen kuukauden sisää ollu 3 antibioottia ja saatiinki nyt uus lähete putkituksee ja tällä kertaa otetaa sit risatkin pois. Toivottavasti auttaa.

Tuttipullo onnilla on nyt viikon verra ollu pois, iha hyvi menny tähä asti ainaki. ruoka maittaa paljon paremmin.
 
Sanse ihania vaatteita!
En kyllä osaa yhtään sanoa paljon noista vois pyytää, siinä pitää kuitenkin laskea kankaiden ym hinnat ja sit vielä jonkinlainen voitto ja miettiä monta tuntia on mitäkin väsännyt. Mistä noi kankaat muuten on, onko myllymuksujen?

Meillä edelleen valvotaan tutittomuutta. Tänään melkein luovutin, tuntuu että nukkumaan menosta ei enää IKINÄ tule mitään kun tyttö vaan riehuu ja riehuu ja kiipeilee sängystä pois ja sit raivoaa kun joutuu takas sinne tai jos pakotan makaamaan. Tänään oli hermot tosi riekalaina, en yhtään tykkää kun pitää välillä komentaa niin lujaan ja tuntuu siltä että oikeasti taistelee lapsen kovaa tahtoa vastaan... asiaa ei helpota että raskaus kans taitaa aiheuttaa mulle sellaista unettomuutta että heräilen vain öisin enkä saa unta, ja sit päivät oon ihan zombie!
Onneks tällä viikolla pääsin pitkästä aikaa kampaajalle, ainakin hetken omaa rauhaa.
 
Sanse: Kyllä minä kehtaisin 5€ pyytää =) En kai minäkään ihan ilmaiseksi aikoinaan niitä sukkia sulle neulonut ;)
Yleensä käsitöistä maksetaan LIIAN vähän, arvostus mielestäni aika alhaalla. Ison työn saa tehdä. Jos ottaisi tuntipalkkaa edes 5€/h, minun tekemille aikuisten sukille hintaa tulisi yli 30€ :D

Hienoja olet saanut ommeltua! Käsityöt ovat niin kivoja, näkee kättensä jälken samantien :) Sama pätee mun suosikkipuuhassani, kakkujen ja koristeiden teossa! Eilen väkersin hello kitty-koristeen pelkästään kakun keskelle, 2h. Vielä kun kukat tekee, aikaa kuluu pelkkien koristeiden tekoon 3-4h. No, aikaa minulla vielä on, esikoisen kanssa tehdään päikkäriaikaan...

Mannalle
tsempit tutihommaan. Hermoja voi kiristää, mutta eiköhän lopussa kiitos seiso ja tyttö unohtaa lopulta :)

Sanse saanko vielä kysyä, selvisikö Pyryn jalkojen sinerrysten syy? Ei toki tarvitse vastata.

Meidän pitäisi kohta tutia koittaa jättää. Unille mennessä toimii apuvälineenä, ei mun mielestä nukkuessaan enää syö. Ei ehkä ihan muutaman päivän aikana, juuri kun vaihdettiin isompaan sänkyyn.

Hohhoi, nyt laittaa pyykkiä kuivumaan että saa vielä muutaman koneellisen pyörittää!
Nukuttiin muuten aamulla pitkästä aikaa 8.30 saakka. Yöllä heräilin monta kertaa, pienin huuteli taas "syliin", mut kerran vaan kävin. Olen muuten meidän perheen ainoa jolle ei ole enterorokko tarttunut! Toissapäivänä huomasin nuorimmaisella tytöllä näppyjä ja läiskiä... Olikin kuumetta eilen illalla, nyt ei mitään :confused: Ukkokulta kärsi taudin kaikista pahiten :D
Jospa ei itelle tulis. Ensiviikonloppuna kun juhlitaan 2v. synttäreitä... Ärsyttää jos joutuu perumaan, tai etten millään jaksaisi leipomuksista tehdä sellaisia kun olen suunnitellut :snotty:
 
Luminka: kiitos :)

Käytiin lastenpolilla, keuhkokuvassa ja sydänfilmissä. Kaikki oli normaalei. Lääkäri sano että vauvoilla verenkierto systeemit on viel kehittymättömii ja vauva saattaa alkaa sinertää vaikka suun ympäriltäkin ja se on normaalia (voi tietty olla takana muitakin syitä mut saattaa olla normaalii) eli ei mitään normaalista poikkeavaa löytyny eikä sinerryksiä ole enää tullut. Onneksi =)
 
Äidin pikkumussu täytti tänään 2v :heart:

Meillä oli se putkitushässäkkä tänään. No risoja ei poistettukkaan ku näytti sit salissa niin siistille ne. Sit oikeeseen laittoivaty putken ja vasempaan eivät koska tärykalvossa oli suurekso reikä (?) mikä oli niin suuri että putki olisi voinut valahtaa tärykalvon taakse. Nyt odotellaan sit et reika umpeutuu ja sit putkitetaan sekin reikä. Kontrollissa kontrolloidaan Leevin astma lääkäriä ja kysytään hänen mielipidettään risojen poistoon. Joka tapauksessa tänä vuonna edessä vielä uusi operatio :/
 
Ihan noeasti keijun murulle onnittelut!!!

Sanse, aivan mahtavia käsitöitä. 5 e ei todellakaan ole liikaa, pikemmin päinvastoin!!

Meillä uhmisaamu, ihan mahotonta. Kohta ulos, sitä ennen suihkuun... Myöhemmin lisää.
 
Keijun Leeville onnittelut! Otsolla on tänään nimipäivä ja ens viikolla sitten 2 v synttärit.

Tulin myöhään yöllä kotiin, kun oltiin orkesterin kanssa "kiertueella" torstaista saakka. Huippuhauskaa oli, mutta raskasta. Ehti tulla neljässä päivässä kova ikävä poikaa. Miehet olivat joutuneet käymään perjantaina uudelleen lääkärissä, kun korvatulehdus ei lähtenyt paranemaan ensimmäisellä antibioottikuurilla. Katsotaan nyt, auttaisiko toinen kierros.

Nyt saatiin sitten omakin asunto myytyä, joten voidaan alkaa miettiä joulun jälkeen muuttohommia. Jee!

Sanse, hienoja ompeluksia! 5 euroa voi hyvin pyytää myssystä!

Mä neuloin Otsolle tumput. Toisesta tumpusta tuli ihan erikokoinen kuin toisesta, mutta laitoin ne kuitenkin tänään pojalle käteen. Aika kylmä ilma oli!
 
Hiisi vieköön että onkin kylmä!!! Aamuysiltä lähdin kaksikon kanssa käymään pääkirjastolla ja parilla kaupalla ja oltiin ihan kalikkana kun kotiin päästiin. Oiskohan se jo melkeinpä toppahaalarin paikka pian??? Löydettiin kaksikolle kivat Travallen haalarit jotka ostetaan perjantaina (todennäköisesti ). Siihenkin sitten uppoaan euro jos toinen kun olivat 89 e kappale. Mutta ne oli jotain sään-kylmän-veden-kulutuksenkestävää että ehkä sen euron arvoiset?

Torstaina olisi sitten kaksikon 2v merkkipaalun paikka. Täytyy kyllä hehkuttaa että kaiken väsymyksen ym. ohella tää kaksi vuotta on ollut varmaankin mun elämäni parasta aikaa! Nyt on jotenkin osannut nauttia äitinä olemisesta, ja olenhan mä eka kerran näin pitkään lasten kanssa kotona. Pojat jouduin laittamaan heti 9 kk iässä tarhaan. Eikä sitä sillon osannut nauttia olostaan kun pojat oli pieniä, ehkä jotain suorituspainetta tai jotain??? Ja sillon ei avioliittokaan ollut kauheen hyvissä kantimissa, nyt sekin asia on hivenen paremmin. Ahdistaa jo nyt ajatus siitä että kaksikon joutuu ehkä joskus tarhaankin laittamaan... ei varmaan kuitenkaan täysin huono homma kersoille, välillä kun tuppaavat kyllästymään toistensa pärstään... :LOL: Ja äidin...

Huomenna on sitten luvassa juhlintaa, mennään mun kummitytön luo juhlimaan pienten ja Kasperin synttäreitä. Kummityttö on pari viikkoa kaksikkoa nuorempi. Herkkua siis luvassa, njam.

Jahas, välipalaa vääntämään... Kirpakoita kelejä!

HM
 

Yhteistyössä