2008 marraskuisten murut *2010*

Kiitos peukutuksista kaikille, mutta ei tullut meille tälläkään yrittämällä pikkusisarusta :( Ihmeen pitkä kierto kyllä oli, mikä laittaa mietityttämään olisko siellä joku kuitenkin vähän yrittänyt.

Mutta neuvolakuulumisia olisi Otson puolesta puolitoistavuotislääkäristä:
- Pituus 85 cm
- Paino 13,6 kg
- Pää 50,5 cm
- Menee omilla +1 käyrillään
- Kehitys normaali, potkaisee 2-vuotiaan tasoisesti palloa

Lääkäri totesi, että Otsolla on pieni napatyrä. Mä oon sitä vähän katsonutkin, että napa sillä tavalla pullottaa 0,5 cm ulkona ja oon miettinyt onko se normaalia. Lääkäri sanoi, että jollei 2-vuotiaaksi mennessä kuroudu kiinni, niin sitten pitää leikata. Tyrä siis tarkoittaa, että vatsanpeitteet ei oo napaverisuonien surkastumisen jälkeen kasvaneet kunnolla yhteen ja ihon alla navan kohdalla "reikä". Siitä on se haitta, että joku suolenmutka voi jossain vaiheessa elämää joutua puristuksiin sinne reikään ja mennä kuolioon. Ja kosmeettinen haitta se on myös, vaikka mun mielestä pojan pompulanapa on ihan söpö :heart:

Karuinta on se, että jos tyräleikkaus tehdään, pojalta häviää napa, ja tilalle jää vain arpi. Heti pelkään että miten poikien pukkarissa lasta sitten kiusataan kun ei ole napaa (ja ennen kaikkea miten käy speedo-miesmallin uran :LOL: ) Toivotaan siis, että tilanne korjaantuu itsestään, vaikka lääkäri kyllä sanoi että useimmiten tähän ikään mennessä tyrät on lähteneet pienenemään jos on hävitäkseen.
 
Tykkään appivanhemmistani :D
Meidän oli tarkoitus mennä käymään heillä nyt lauantaina... No, soittivat eilen että lähtevätkin viikoksi lomalle. Sanoivat että voidaan mennä siellä käymään... Tänään soitti että saavat samaan hintaan koko mökin (paritalo, 8hlö:n huoneistot!), ja mehän lähetään sitten sinne heidän naapureiksi :D Hulluks oisin saattanut tulla jos samaan mökkiin oltas menty. Saadaan vähän omaa rauhaa kuitenkin!

Käyn aamulla tyttöjen kanssa vielä perhekerhossa, tullaan kotiin syömään ja lähdetään päivkkäriaikaan ajelemaan... No, tulipahan vähän äksöniä perus-viikonloppuun =) Käydään uimassa ainakin, ulkoillaan ja paistetaan makkaraa...

Vähänkö nauratti maikin haaveet pojan speedo-malliurasta :LOL:
Ja harmi kun ei tullut vielä maha-asukasta mukaan :hug:
 
maikki, meillä pikkumiehellä juuri kuvaamasi napa!! on kanssa n.0,5cm ulkona...ei oo koskaan vielä mitään sanottu, mutta 1,5neuvolassa taidan nyt sitten ottaa kanssa puheeksi! Harmittaa muakin aina jos jotain mitä joudutaan "korjaamaan" lapsessa, mutta haitta-hyöty suhte on kuitenkin sitten merkittävä ettei tule kuolioita tms. :|
:hug: myös vauvajuttujen osalta!! kyllä se vielä tärppää!

täällä oksutaudissa ollut koko perhe, nyt alkas jo helpottaan, kauhee tauti!

Luminkalle, IHANAA LOMAA!!!! =) =) (oon vähän kade) ;)
 
Helmi, kokeile meneekö napa painamalla "sisään" (tuntuuko siellä reikä) ja jos menee, niin silloin se voi olla napatyrä. Meidän pojalla ainakin napa alkaa pullottaa erityisesti syönnin jälkeen, ja kerran napa-parka on jäänyt yöpuvun vetoketjun väliin :eek:

Luminkalle hauskaa lomailua! Mökkeily ja makkaranpaisto kuulostaa ihanalta!

Helmille paranemisia vatsataudista!
 
Töissä taas hurahtanut yksi viikko. Ja heti kun viikonloppu tulossa niin sataa vettä :kieh:

Luminkalle mukavaa lomaa! Me vietetään aina iso osa kesästä appivanhempien mökillä heidän ja muunkin suvun kanssa. Hyvin ollaa etenkin appivanhempien kanssa pärjätty ja mukavaakin on ollut :D

Viikonloppuna ollaan menossa lapsimessuille. Siellä sitä hurahtaa tuo lauantaipäivä sukkelasta. Ovat ihan loistavat messut! Viime sunnuntaina oltiin suurella kirppiksellä vantaalla ja mä pääsin oikein toteuttamaan itseäni, kun siskon kanssa osteltiin vaatetta ja tavaraa heidän tulevalle pojalle. Mä olen niin kade, kun haluaisin itsekin taas odottaa, mutta kyllä meillä nyt vaan on lapsiluku täynnä. Mutta tuo odotus vaan on niin ihanaa aikaa! :heart:
 
Huomenet

Täällä alkaa olla keittiö valmis, vetimet vain puuttuu paikoiltaa =)
Sohvakin on jo saapunut ja mies osti ihanan ison pörröisen maton. Nyt alkaa koti näyttää ihan uudelta paikalta.

Pojilla on molemmilla ollut pientä kevät lenssua, nenät vuotaa ja aivastelevt.Allergia lääkettä olen ihan säännöllisesti antanut kun siitä apua jonkin verran on. Esikoiselle enemmän apua, hänellä kun on pahat siitepölyallergia.Hänellä menee lisäksi myös silmätipat ja kortisoninenäsumute.
Itellä alkoi eilen illalla pieni kurkkukipu mut yöllä sit heräsin siihen kun ei kärsinyt nielaista, ei mikään mukava tunne. Jos huomenna selviän töihin eli jos tauti ei pahene tai helpottaa niin pitää ottaa nielluviljely.

Maikki, harmi ettei vielä tärpännyt :hug:
 
huomenta, aurinkoista sellaista B)

keiju, kuulostaa ihanalle teidän "uusi koti"...mä kanssa eilen raijasin taas huonekaluja ympäriinsä, vaihdoin järjestystä..nyt tahtois muutaman uuden sohvatyynyn vielä, sitten jakasan taas tän kevään katsella kotiani. =)

maikki, juu se on juuri tuollainen napa, ja vatsan ollessa täys, napakin pullottaa! ja kun sormen pitää kevyesti navan päällä, se "sykkii"....no onneksi on sitten korjattavissa, jos niin on tarpeen! tahdon ajatella myös että pieni murhehan tuo on loppujen lopuksi!

meillä tänään paljon kyläilyä, kummipojan synttärit, ulkoilua, kasvimaan kääntöä (taaaaas).

 
Moi!
Viikonloppureissulta ollaan palauttu kotiin jokunen tunti sitten.
Ei kyllä kelit suosineet, onneksi otin toppahaalarit tytöille! KYLMÄ oli! Käytiin kylpylässä ja usein seinän takana mummon ja ukin luona. Kiva oli kyllä päästä edes viikonlopuksi, oltaisiin voitu olla koko viikko jos miehen ei tarviis töihin mennä =)

Nyt sitten aurinko paistaa täällä ja nätti ilma! Vähän rapsuteltiin ulkona ja paistettiin lopuksi makkarat grillissä...

Oi, minäkin haluaisin uudistaa kotia :heart: Vessaa jossain vaiheessa maalataan, en tykkää ollenkaan vaaleansinisistä seinistä :| Vaaleanruskeaa meinataan...

Mut eipä nyt tuu mitään järkevää mieleen... Palaillaan!
 
Heipsan

Leikattiin Onnilta tukka pois. Krokotiilin kyyneleitä pääs äitiltä mutta kyllä muuttu ison pojan näköiseksi ja sopii hyvin :)





Tääl ois tänää rv 36+3 ja ihan hirveet nivuskivut, olikos teil sellasii? Mulla ei oo koskaa enne ollu tälläsii. Lääkärintarkastus perjantaina, siel varmaa huomataa et ipana kurkkii jo römpelöstä et on ulos tulossa, tuntuu meinaa siltä :LOL:
 
Sanse, meillä on suunnitelmissa sama tukkaprojekti Otsolle lähiviikkoina. Alkaa olla sellainen Litmas-takatukka että!

Uskomatonta kyllä, miten nopeasti aika menee! Kohtahan se Onnin pikkusisarus on teillä käsissä (vertaan raskausviikkoja aina siihen kun Otso syntyi rv 37+2...). Oon ihan pikkaisen kade :heart:

En oo muistanutkaan kertoa, että oon koko viikon pois kotoa toisessa kaupungissa opiskeluhommissa. Asun hostellissa yksikseni ja on suoraan sanottuna vähän orpo olo... Kauheaa oli lähteä ja jättää miehet kotiin kahdestaan, kun heti oli jo niin kova ikävä! Ensi viikostakin vielä menee täällä 3 päivää.

Soitin tänään kotiin ja mies laittoi kaiuttimelle ja kysyi Otsolta, kuka siellä puhuu. Ensin Otso sanoi "mamma" (tarkoittaa meidän Malla-nimistä hoitotätiä, jolle aina leikisti soitetaan puhelimella). Sitten kun mies sanoi, että ei oo Malla, niin Otso sanoi "pappa". No just :LOL:
 
Terkut täältä uhmalandiasta... Oskari on ihan mahoton tätä nykyä, heittäytyy lattialle huutamaan tuon tuostakin, sit välillä leikkii ihan kiltisti. Pikkuinen moodswing siis olemassa.... Wilma ei pahemmin elämäänsä vielä dramatisoi, välillä ottaa "pikkuveikasta" mallia ja alkaa maassa huutamaan :LOL:

Voi sanse, joko se aika on näin nopeeta mennyt!!! Kuvittele, mulla ei ole mikään raskaus mennyt noin pitkälle... Kyllä se tulokkaan käsi sieltä pian lekurille vilkuttaa :LOL: Tsemppiä viimeisiin hetkiin.

Muutoin täällä ei juurikaan ole tapahtunut mitään uutta, töissä käyn sillon tällön.

Nyt taas alkaa tappelu, täytyy lopettaa siis lyhkäseen.

HM
 
mä käyn nopsaa teille taas ilmoittamassa (kun en muille vielä voi) että tein tässä perjantaina positiivisen raskaustestin. Toivottavasti tällä kerralla pysyis loppuun asti mukana, LA ois 29.12 eli voipa tulla jännä joulu!! Jä mä kun olen aina ajatellut että en haluaisi lasta joulukuussa, että saa viettää synttäreitä... mutta oon kyllä silti tosi tyytyväinen jos tämä tulee vaikka aattona, kunhan tulee!

ja meillä sairastettiin mahatautia (taas) viime viikko. Ja kun siitä on toivuttu niin mulla on nyt joku inhottava flunssa, kurkku kipee jne.
 
onnea manna! :flower: =)

huh,mulla on ihan kauheet allergiaoireet katu- ja siitepölystä, meni ihan hirveeks olo tänään kun olin Vilhon kanssa taaperokerhossa ja siellä sit kevään kunniaks ulkoiltiin,eli minä aivastelin ja niistin ja poika juoksi karkuun omia menojaan kun muut lapset teki jotain laululeikkejä... :|

tänään mennään mun siskon näyttelyn avajaisiin, vähän jännittää että miten toi poika tykkää olla mukana kun tilaisuus on (alku)illasta ja varmaan ei oo muita lapsia pahemmin paikalla.

minkäslaisia kenkiä teidän taaperoil on nyt käytössä? mulle tuli paniikki kun tajusin että pojan syksyiset tennarit onkin käyneet pieniksi ja nyt pitäis ostaa jotkut järkevät kengät kevääksi/kesäksi!

joo ja kohta iskee ahdistus kun ei oo mitään vaatteita illaks..argh... ;)
 
Onnea manna :) :heart:

Paljon tarrasukkia matkaan pikkuselle :heart:

Eilen ostin jotku calippo merkkiset tarralenkkarit sittarista onnille ku oli tarjouksella 10e. Ostin kokoo 24 ku ton jalka on tollane vähä paksu mut olis 23 tainnu mennä. No eipä pieneks heti jää.
 
Onnea mannalle! Ja toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä =) :heart:

Meillä tytöllä on siskonsa (liian isot) viime kesän lenkkarit. Kokoa 23, mutta kun ei ulkona pahemmin kävele, niin saavat mennä siihen saakka että ollaan käyty lastenkirurgilla ens kuussa...

Ah, saatiin nukkua onneks viimeyönä. Sitä edellinen olikin ihan kauhee, esikoinen veti ihme raivaria keskellä yötä! Toki heräs pienin siihen eikä saanut unta ihan heti...

Harmi kun on taas noin synkkä sää! Eilen oli tosi ihana auringonpaiste =) Nooh, eiköhän se kesä vielä tule ennemmin tai myöhemmin....
 
manna Onnea ja paljon tarrasukkia masuun :) :heart:

Leevillä on adidaksen superstarit tarroilla kokoa 23,5 , meillä muilla myös samanlaiset =)
Kaapissa odottaa sit Juuson vanhoja superstareja joku kymmenisen paria...ei ihan heti tarvi Leeville ostella kenkiä.
 
kiitos :)
kengistä: Mayalla on feikit Niken valko-vaaleanpunaiset lenkkarit. Ostettiin siis matkoilta tammikuussa, tollaiset made in china versiot mutta on kyl tosi hyvät ja Maya tykkää niistä eniten. Muitakin kenkiä on, serkuilta saadut nahkaset kävelykengät ja toiset pehmeämmät nahka (kai?)kengät jotka mun äiti osti. Kaikki on kokoa 22 mutta on kyllä tosi isoja kokoeroja noissa!! Mayan jalka on oikeastaan varmaan vielä kokoa 20!!! Just ostin hm:stä halpis juhlakenhät yksiin häihin sille ja koko 20-21 oli liian isot!! Aika pikkuinen neitihän toi on...
 
Kivaa, meillä kävi tänään kylässä uusia vieraita =) Olen perhekerhossa tutustunut yhteen äitiin... Tosi vaikea löytää uusia kavereita! Ei sitä ihan keneltä tahansa tuu pyydettyä numeroa. Mennään ensiviikolla käymään vuorostaan heillä =) On tytöillekin tyttökavereita leikkeihin...

Onko teillä vappusuunnitelmia? Minulla on simat jääkaapissa pullotettuna, munkkeja meinaan perjantaina tehdä, eipä oo sitten kouluaikojen tullut paistettua =) Mies saattaa lähtee kaverinsa kanssa illalla, mut menköön, itse olen ollut suht usein viimeaikoina!
Pitäs varmaan jotain ilmapalloja ostaa tytöille, mut eipä meillä muuten erikoisempia juttuja ole...
 
voi hemmetinhemmetti, nyt meni rattaista sit etukumi, hienosti oli nasta juuttunut renkaaseen...
|O

mä kärvistelen täällä allergiaoireitten kanssa ja oon samalla kateellinen miehelle kun pääsee kahdeks viikoks (työ)matkalle Saksaan ja eteläiseen Ranskaan...perhananperhana...minä kykin sit kotona ja mummolassa sen aikaa.. koskahan tulee mun vuoro päästä vähän rentoutumaan matkoille..

vappusuunnitelmia ei ole, simankin unohdin laittaa. jotain alunperin suunniteltiin että mun veli perheineen ja ehkä muitakin olis tullut tänne mut nyt vähän näyttää siltä ettei tänne sit ookkaan tulossa vieraita

jahas nyt kuuluu jalkojen tepsutusta,eli poika heräs päikkäreiltä ja tuli ihan pöllämystyneenä keittiöön :heart:
 
Onnea Manna! :flower:

Meillä on veljenpojalta perityt lenkkarit kokoa 23. Vielä on käytetty nahkaisia talvikenkiä (koko 23), kun on ollut kylmät säät. Ne on edelleen reilun kokoiset. Ja kumpparit on kokoa 22, sopivat ohuen villasukan kanssa. Nuo 23-koon kengät on molemmat vielä vähän reilut.
 
Tervehdys täältä väsyneiden vaöltakunnasta. Yö meni meillä pikkasen persiilleen, kun tuo pienin ei saanut nukuttua. Juu ja ihan aiheesta oli itkuinen. Illalla oltiin omalla pihalla leikkimässä ja aivan yllättäen Leo alkoi huutaa ihan kamalaa huutoa. Ryntäsin katsomaan ja siinä se istui maassa suu verta valuen. Oli tunkenut jonkun risan pihalelun suuhunsa ja saanut reilun pari senttiä pitkän viiltohaavan kielen alle siis kielen liittymäkohtaan. Kamalasti siitä tuli verta ja käytinhän minä sitten tuota ensiavussakin, mutta eihän sille oikein mitään voinut tehdä :'( Yö meni sitten aika pitkälti itkien, kun ei Leo voinut edes syödä tai juoda, kun suuhun sattui. Joutui sitten menemään vielä nälkäisenä ja kipeänä nukkumaan :headwall: Yöllä sitten vielä annoin lisää särkylääkettä illallisten päälle, että sai kyllä aika reippaat annokset ja sai vähän nukuttuakin. Nyt lähti meiltä sitten pihalta kaikki vaaralliset vähänkään rikki olevat muoviesineet roskiin.

Täälä aamu valkeni räntäsateen merkeissä. Oikein hienolta näyttää vappu ja meidän korkeasaaren retki, jos tätä rataa jatkuu :headwall: Tää on nyt taas tälläista omaa napaa ja valitusta... Harmittaa vaan niin kovasti :(
 

Yhteistyössä