2008 marraskuisten murut *2010*

Täälläkin paiskitaan töitä ja menetetään hermoja B) Töissä ollut nyt tosi kiireistä. Sitä nämä lomat teettävät, mutta lomaa odotellessa... B) Mulla alkaa vajaan kahden viikon päästä loma ja sitten palaan takaisin töihin vasta, kun koulut alkavat. Laitan keskimmäisen koulutielle ja sitten menen töihin. Onneksi mulla on vielä Leo, ettei vaan pelkkiä koululaisia.

Mulla meni eilen ihan täysin hermot tuohon isäntään. Kiireisen työpäivän jälkeen, kun palaan töistä, niin kämppä ihan sekaisin, puolet Leon syömästä ruoasta lattialla ja isäntä ulkona lukemassa kirjaa. Ja sitten tuo viitsii mulle vielä äksyillä. Mulla vaan keitti yli ja lähdin hetkeksi kaupungille rauhoittumaan. Nyt meillä on sitten aika hiljaista. Lapsetkin lähtivät tänään mun vanhempien mökille seuraaviksi viikoiksi, niin meillä on todella hiljaista :D Mutta nyt saa kyllä isäntä olla nöyränä, että saa mut leppymään.

Onko kukaan vielä tehnyt huvipuistoretkiä tänä kesänä? Meillä nuo isommat hinkuis Särkänniemeen, kun ei siellä olla moneen vuoteen käyty. Parina edellisenä kesänä ollaan oltu Power parkissa ja siellä on kyllä ollut kivaa. Päivä ei oikein edes tahdo riittää, kun pitää ajaa cartingiakin =) Mutta kai sitä jotain pitäis kehitellä lomalle...
 
moikka

Leeviltä jätettiin tutti pois perjantaina ja eipä oo sitä kaipaillu paljoa. Nukkumaan menee niinkuin ennenkin. Leikkasin siis saksilla kaikista tuteista sen imuosan pois ja kun Leevi tuli hoidosta niin vähän aikaa niitä katseli ja sit sano "loppu, ei oo". :D
Ihmettelen että näin helposti meni.

Vaippoja käyttää vielä mut eiköhän tuo pääse niistä kohta eroon, ei tykkäis yhtään pitää niitä. Heti kun pissi tai kakka tulee niin riisuu vaipan pois. Ajateltiin sit että jos ens viikolla kokeiltas olla päivät ilman vaippoja.

HUomenna lähden poikien ja pikkusiskon kanssa reissuun, mies vielä viikon töissä ja viikko keretään olla yhtäaikaa lomalla.
Ajetaan huomenna Lappeenrantaa mun tätin luo ja ollaan siellä tiistai iltaan ja sit tiistaina ajetaan Leevin kummin luo kouvolaan, keskiviikkona sit tykkimäelle ja torstaina kottiin. =)

Kesäisiä terveisiä kaikille marrasmammoille perheineen
toivottelee keiju ja poijat
 
Täällä kärvistellään töissä vielä ensi viikolla muutama päivä ja sitten alkaa loma. Lapsia lähdetään katsomaan mökille tänään. Ihanaa päästä uimaan :p

Mukavaa viikonloppua kaikille ja nautitaan helteistä :wave:
 
heippa pitkästä aikaa on saatu nauttia helteistä joten ulkoiltu on paljon ja koneella ei oo viittiny paljon olla nyt timppa påikkäreillä joten kerkee muutaman sanan raapustaa meillä ki jäi tuttti pois meleko vaivattomasti pari viikkoo sitte vähä kitisi parina ekana päivänä mut sehän kuuluu asiaan nyt ootellaan et alkais sanoja tulemaan kakka anna ei kuuluu sanavarastoon eipä paljo muuta mutta ymmärtää kyllä jos esim tekemään jotain no jokkainen oppii puhumaan omassa tahissaan oikein hyvää viikonloppua kaikille
 
Täällä on pari viikkoa lomailtu Otson kanssa kodin, leikkipuiston ja uimarannan kolmiossa. Ensi viikolla lähdetään reissuun vähän sukuloimaan, kun mieskin aloitti loman. Ihanat säät! Mutta tarkkana saa olla, ettei poika pala B)

Tutiton nukuttaminen on vihdoin alkanut sujua, mutta nukahtaminen on edelleen vähän rauhatonta. Oon tehnyt ihan perinteistä unikoulua ja ilta illalta sängyssähuuteluaika on lyhentynyt. Hyvä me!

Maariasille isot tsempit vielä töihin (ja kotiin) ennen lomalle pääsyä! :flower:
 
Hei pääkaupunkiseudun marrasmammat!!

Ollaan ensi viikolla tulossa Helsinkiin ja suunnitelmia ei oikein ole muita kun että emme mene lintsille eikä korkeasaareen kun niissä niin monasti käyty.
Suomenlinnassa meinasimme käydä.
Mitä te suosittelisitte kahden aikuisen ja kahden lapsen siellä touhuavan?
 
Onpas hiljaista! Me kökitään vaan kotosalla niin tulee silloin tällöin kurkattua tännekin. Tai no, töissähän minä olen ollut aika paljon mutta noin muuten.

Nyt tulee töihinkin pieni paussi, mies menee kolmeksi viikoksi vuorollaan töihin. Ihan kiva, saa olla lasten kanssa kotona. Ajattelin että voisin uskaltautua lähtemään porukan kanssa vaikka Viikinsaaressa, jos vaan vaunut mahtuu laivaan :LOL:

Lauantaina me mennäänkin koko sakki häihin. Saa Oskari frakin päälleen, voin kuvitella että on melko ilmestys! Wilmalla on ihana juhlamekko kanssa. Sit se oma pukeutuminen onkin probleema, tänään pitäs joku kaapu mennä ostamaan, sitä ennen kampaajalle :D , Kauhia päivä siis tiedossa.

Nyt kutsuu joukko nälkäisiä suita. Ihania heinäkuun helteitä kaikille!!!

HM
 
Täällä ollaan. Välillä käyn tarkistamassa palstalla, et onko tullu uusia viestejä mut jotenkin ei ehdi ite istuu ja kirjottelee.
Ollaan paljon ulkona ja uimassa, toi uimaranta 200 metrin päässä on luksusta B)
Ja kiireisenä pitää lähestyvät häät, joihin vielä on paljon järjestelemistä ja näpertämistä. Tuntuu et on ihan liikaa asioita mielessä ja sit ne unohtuu jatkuvasti. Ei oo ihan järjestelmällistä tää mun touhu.

Pikkasen jännittää ja pelottaa koulun alku ja Lumin hoitoon laitto. Vaikka en usko että mitään ongelmia tuleekaan, mut silti.. en millään raaskisi laittaa hoitoon, kun sit en itse koko ajan ole näkemässä Lumin touhuja :/

Mut nyt jätskin kimppuun ennenkuin Lumi herää päikkäreiltä :wave:
 
Hei, ihana kuulla rinzessasta!!!

Täälläkin on pieni jännitys olemassa, tuolla meidän työmaalla on taas kaksi toimea haettavana ja hakemuksen laitoin. En kyllä usko paikkaa saan, mutta toivossa hyvä elää. Oon mä jo pian ollut 5 vuotta siellä töissä...

Muutoin ei ihmeitä tänne. Uimassa ollaan käyty, se ei onnistu ilman että paikalla on 2 aikuista :whistle: Melkoista ravia sinne tänne...

Ruuanlaitto kutsuu...
 
Täälläkin on oltu oikeestaan vaan ulkoilmassa, rantussa, mökillä jne. Ilmat olleet mahtavat.

Mulla ois ollu eilen töihin meno mut löin sunnuntaina varpaan kuntopyörään ja siitä oli sit nivelsiteet mennyt :eek: :( Tää viikko nyt aluks saikkua.
Pojat ovat miehen kanssa Ämmänsaaressa isomummon luona, eilen lähtivät aamusta ja huomenna tulevat. Ikävä on :heart:
Tylsäähän tää kotona olo on ilman poikia ja ääniä. On niin hiljaista.

Tutitta olo on Leevillä mennyt loistvasti ja nyt on kotona ja mökillä ilman vaippaakin oltu. Kotona sattuu vahinkoja jos potta ei ole häden hetkellä vieressä tai vessan ovi on mennyt kiinni. Mökillä osaa hienosti pissiä puskiin. =)

Tämmöistä meidän arkeen!

keiju ja poijat
 
Heipsan!
Kävin lukasemassa teitin kuulumisia...jotenkaan ei oo itellä mitään kirjotettavaa.
Elämä lasten kanssa on niin tasaista, tasaisen vilkasta, normaalia arkea.
Hmm...pikkumiehen tukka leikattiin siiliksi =) Vauvasta tuli iiiiiso mies :heart: Äidin vauva se on silti.
On kovin rohkea uimari tää toinenkin poikani. Menee kyykkyyn vedessä niin että suukin menee veden alle (ikävä puoli että hörppii varmaan litroittain järvivettä, yöks). Sitten rantavedessä menee käsienvaraan ja peruuttaa siitä syvemmälle. Kutsumme sitä "rapu-uinniksi" :D
Aamulla ekan etsii jostain simmarit, kellukkeet tai pyyhkeen, menee ovella ja huutaa "MENNÄÄN" siis ihan ekaksi!!!
Ja saman tekee n.10-20 kertaa päivässä, kunnes iltapäivällä kun hoitotyttö on haettu hilppasemme heti uimaan! Joka päivä!

Mies on ollut nyt jo 8päivää lapissa, huomenna illalla tulee..hyvin on mennyt, mutta kaipaan aikuista seuraa illoiksi, juttukaveria ja onhan kaikki tekeminen vähän helpompaa kun on se toinenkin. Mutta ei siinä mitään, toisaalta ollaan tehty ihan hirveesti kaikkea! Tavattu ystäviä joka päivä ja sellaista mitä ei taas perheen ollessa kokonainen tule tehtyä. Niin paljoa.
Ootan lauantaita, pääsen piiiiiitkästä aikai tyttöjen kanssa ulos!! Jeee!!!

No oli mulla jotain asiaakin näemmä. :)

Kesänjatkoja mammat ja muksut!!

:heart: lla helmi ja ukkelit
 
Heissan taas täältäkin. Nyt ehtii koneellakin istumaan kun ei tarvi olla töissä :D Mies on nyt kolmen viikon ajan tekemässä yötyötä ja viikot kuluu pelkästään ipanoiden kanssa. Aikuinen seurakin välillä piristäisi... Nyt ollaan oltu ihan vaan pihapiirissä, mutta viikonloppuna ajattelin että voisi keksiä jotain mukavaa puuhaa, esikoinenkin tulee mökiltä kotiin. Jospa toteuttaisi sen Viikinsaarisuunnitelmansa.

Kaksikko viihtyy tuossa pihassa niin hyvin että siinä ei tarvitse edes koko aikaa olla vahtimassa. Aita kun on ympärillä niin uskaltaa jättääkin, ja ikkunasta vahdin koko ajan. Hauska on välillä seurata mitä keksivät, eilen menivät kukkuuta tuollaisen tolpan ympärillä! Hauskaa näytti olevan.

Eipä kai tällä erää kummoisempia. Laitan pari kuvaa vielä meidän kesästä.


Rantahirmut


Häävetimet


Wilma juhlamekossaan
 
Pikaseen vaan, kiva kuulla helmistä! Lumi on kans tosi rohkee "uimari", menisi vaan syvemmälle ja syvemmälle ja sit yhtäkkii päättää alkaa "uimaan" eli koittaa mennä makuulleen polskuttaa, mut onkin jo niin syvällä et meinaa mennä uppeluksiin jatkuvasti. Kellukkeet voiskin olla hyvä hankinta, jotenkin ei oo tullu mieleen et vois nyt jo semmosilla polskuttaa. Lumi tykkää hirveesti polskutella, niin et mä pidän kättä Lumin vatsan alla.

Ja ihania kuvia hm! Tosi komee poitsu :heart:
 
Ei ole tullut kirjoitettua vähään aikaan.

Takana on nyt yhdet hautajaiset ja yhdet ristiäiset, edessä vielä äidin siunaus.

Pyryn ristiäiset meni ihan hyvin, nimeksi tuli Pyry Eino Artturi. Kesken kastetoimituksen Pyryn käsi meni ihan siniseksi. Äkkiä riisuttii kastemekko ja sinerrys hävisi, kastetta jatkettiin vaippasiltaan.

Olen tässä äidin asioita hoidellut, hautajaisia järjestellyt siskon kanssa. Käynyt läpi äidin tavaroita ja papereita mikä oli hirveän raskasta. Lasten kanssa kun on niin ei pysty "suremaan rauhassa ja käsittelemään asiaa" joten kun oltiin siskon kanssa äidin luona, romahdin ihan täysin

Olin niin loppu että soitin neuvolaan että tarviin apua kotiin, en jaksa Sad Kaikenlisäksi vielä miehen tytär kun muutti meille niin sen äidin kanssa on paljon ongelmia joka ottaa henkisesti koville tämän kaiken muun kanssa.

Keskiviikkona oli mun jälkitarkastus ja Pyryn 2kk neuvola. Mun verenpaine oli edelleen koholla, alapaine eka 94 ja sit 95. Lääkäri meinas että stressistä johtuu joten seuraillaa ja Pyryn neuvolakäynneillä vähän sitä tarkistellaan. Hb noussu, 126. Sain Microlut minipillerireseptin. sanoi että ne voi sopia mulle paremmin ku cerazettet ku keltarauhashormooni siinä on vahvempi.

Sitten oli Pyryn neuvola. Heti ensimmäisenä Pyryn vasen jalka meni siniseks. Sinerrys hävis pian mutta neuvolatätikin näki sen ja huolestui. Sanoi että ehdottomasti lääkärin asia. Saatii aika vasta 4.8. Soitin kuitenki ajan mehiläisee samalle illalle. Neuvolatäti soittiki että oli jutellu äitiyspuolen lääkärin kanssa joka oli sanonu että asia pitäs tutkii ennemmi ku vasta elokuussa, soittivat tyksin lääkärille ja sieltä oli sanottu että asia tutkittava pian. Huolestuin viel enemmä!

Mehiläisessä lääkäri ei ollu enne törmänny moiseen, sanoi ettei syytä huoleen koska sinerrys häviää pian eikä Pyry ole kivulias. Seurannassa nyt ja jos sinerryksiä tulee niin sitten tekee lähetteen tyksiin johki ultraääneen. Sydämestä kuului hento 1/6 sivuääni. Moron heijasteen sai siel esille hyvin, neuvolassa se tuli tosi laiskasti.

Voin kertoo et jumaliuta voi yhelle ihmiselle tapahtua =(

2kk mitat oli 6560g, 60.5cm ja pipo 40.6cm

Pyry on alkanut nyt tällä viikolla liikkumaan sängyssä, on usein siellä poikittain aamulla. Nyrkkiä jyystää kovasti. Naureskelee ja jokeltelee paljon <3 Antaa paljon voimaa nuo pienet viattomat hymyt <3

Eilen kävi 2 perhetyöntekijää, olivat pihalla lasten kanssa pari tuntia. Tulivat sisälle ku nuorempi tyttö sai järkyttävän raivarin siellä. Sanoi että mä tarviin ehdottomasti apua tänne kotiin tällä hetkellä. Eilen tuli päätös perhetyöstä jossa tarpeen syy oli äkillinen kriisitilanne kotona.

Mitähä tähä viel tarinois. Masuvaivat on helpottanu kun cuplatonia saa joka päivä monta kertaa.

Vaunuissa ei hirveemmi viihdy kun ei ole tottunut, juuri noiden helteiden takia ei ole ulos juuri menty pyryn kanssa.

Onnilta tulee sanoi taas vähä enemmi ja uhmaa löytyy
 
sanselle iso halaus :hug: Oonkin miettinyt mitä teille kuuluu. Jaksamisia nyt oikein paljon.
Pyry sai ihanan nimen :heart: . Oon tykännyt aina Pyry nimestä ja silloin viime raskausaikana mietin et jos tulis kaksoset tyttö ja poika ni ne ois Lumi ja Pyry :) Mut en tiä oisko ollu vähän liian kornia jos oikeesti oiskin silleen laittanu. Toivottavasti Pyryn sinerrys saadaan selvitettyä!
Hienoa, että apua ootte saanu perhetyöntekijöiltä! Onneksi noi asiat näköjään hoituu vielä vaikka kaikessa niin säästetäänkin nykyään.
 
Voi Sanse, kaikkea yhdelle ihmiselle voi sattuakin. iso :hug: meiltä, ja ihana että olet hakenut apua. Koitahan jaksaa. Ja ihana nimi Pyryllä :heart:

Tuli noista sinerryskohtauksista äkkisiltään mieleen joku verenkierron häiriö tai joku sydän peräinen juttu? Mun mielestä olis kans aihetta nopeasti kartoittaa sydämen ja verisuoniston tilanne. Mutta lohduttavaa tietty on että Pyry ei ole kivulias.

Tänne ei juuri mitään uutta sitten viime kirjoittelun. Pojat jo funtsivat koulujen alkua, Kassua varsinkin jännittää ekalle meno. Reppua lupasin lähteä jahtaamaan elokuun alusta. Ja elokuussa olisikin sitten Artturin 8v synttärit ja edellisenä päivänä meidän 8v hääpäivä :heart: Yhäti odotan koska sinne häämatkalle pääsisi lähtemään... :LOL:

Eipä kai tällä kertaa muuta...

HM
 
Halitukset Sanselle myös täältä suunnalta :hug:

Omat huolet taas kummasti pienenevät.
Vaikka ei tää elo meillä mitenkään hurjan helppoa ole. Toiveet tytön kävelyn oppimisesta jouluun mennessä saadaan kuopata.
Kipsistä päästiin jo eroon, nyt käytössä lonkkalasta pitkälle kevääseen saakka.

Toivon niin sydämeni pohjasta että edes meidän potilasvahinko ilmoitus menisi läpi. Ja ennenkaikkea tyttöämme hoitanut (tai paremminkin "hoitanut" ) lääkäri sais jotain seurausta tapahtuneesta. Kyllä niin vihaksi edelleen pistää :kieh:
 
Jaksuhaleja :hug: Luminkalle! Kovasti on jaksamista teilläkin. Onnistuuko tytön ulkoilla? Istua rattaissa tms. ? Pidetäänkö lastaa koko vuorokausi vai voiko välillä ottaa pois? Miten tyttö itte on siihen suhtautunut?
Toivon :heart: pohjasta, että ens keväänä/kesänä teillä juostaan ja lujaa!

Mitäs rinzessalle ja pojalle kuuluu? Haluatko kertoa tarkemmin? =)

JA meille ei edelleenkään kummempia kuulu. Päivät menee ulkona touhuillessa. Mukavaa kun pieninki jo pystyy niin monessa olemaan mukana. Puhua pajattaa ´ja juoksun kans mennään, että varmasti keretään. B)
Tuo tuttiongelma saatiin tällä kerralla hypätä yli. Tutti kun ei kelvannut kuin ensimmäisen kuukauden ja jäi jo sillon pois. Pulloakaan ei oo ollut, mutta nokkamuki on edelleen käytössä vaikka normilasistaki osaa juoda.
Uimisesta tykkää myös tämä tyttö!

Leppoisia ja lämpimiä kesäpäiviä toivottelee maitooo
 
sanselle :hug: samoin luminkalle!

nyt muka vasta sen verran aikaa että ehdin kertoilla kuulumisia... :ashamed:
oltiin 2 viikkoa mummolassa hellettä paossa ja muutenkin ja huuhhuuhhh eipä tarvii vähään aikaan takas mennä.koti tuntuu nyt niin ihanalta paikalta, vaikkakin aivan liian kuuma täällä on (sisälämpötila aina yli 30 astetta vaikka tuulettimet pörrää ja ikkunat yötäpäivää auki), kammoksuttaa aatella millanen ens viikko on kun luvattu hellettä edelleen.

Vilho on oppinut rytinällä uusia sanoja ja juoksee nykyään paikasta toiseen. omaa tahtoa ja kiukkua löytyy edelleen, tuntuu että poika on päivä päivältä temperamenttisempi...
yks ilta mummolassa saikin sitten väsyneenä ja kiukkuisen affektikohtauksen, eli lakkas hengittämästä ja veti ihan sinimustaksi naamasta!!
oli suoraan sanoen kauhea kokemus, varsinkin kun ei ymmärretty tietty että mikä nyt oikeen tuli kun nukkumaan oltiin menossa :( pelästyttiin kaikki kyllä aikalailla. onneks kumminkin nuo kohtaukset on vaarattomia... mutta silti.

nyt ois kauhee siivoaminen vielä edessä, tällä helteellä ja mahalla pelkkä pojan sylissä pitäminen on rankkaa työtä |O ;)

hauska kuulla rinzessastakin! =)

noonie+vilho+tyttö rv 30+1
 

Yhteistyössä