2008 marraskuisten murut *2010*

Hei piitkästä aikaa!!:wave: Mut on varmaan jo unohdettu kun en ole ollut tällä palstalla kuin ehkä viimeksi toukokuussa!
Kävin muistaakseni viimeksi ilmoittamassa raskaudesta ja sen jälkeen en ole enää tänne kirjoitellut. Pari kertaa oon käynyt lukemassa mutta ei meinaa ehtiä ikinä. Nyt on kuitenkin pakko tulla hakemaan vähän vertaistukea kun Mayalle on iskenyt UHMAIKÄ tosi selvästi!!!

Mulla on siis nyt jatkunut tämä raskaus ja oon jo rv23. Alussa oli aika vaikeaa, kun sen keskenemon jälkeen oli kauhea pelko tästäkin raskaudesta, että keskeytyisi. Mullahan olisi ollut suunnilleen sama LA kuin Nooniella.

En nopeasti lukiessa nähnyt että kukaan olisi kirjoittanut sellaisesta, että onko teidän taaperoilla alkanut nyt todelliset uhmaraivarit??

Maya on aina ollut tosi itsepäinen ja temperamenttinen, mutta nyt on heittäytynyt tosi mahdottomaksi. Kun ei saa mitä haluaa alkaa huutamaan niin hysteerisesti että meinaa tukehtua, ja sitä jatkuu ja jatkuu vaikka 20min :O eikä siis MILLÄÄN saa rauhoittumaan tai unohtamaan sitä mitä halusi. Eilen illalla jäi ruoat syömättä... tänään kaupassa alkoi huutamaan kun ei saanut jugurttia jota olin ostamassa, ja jatkoi ihan kamalaa huutoa koko matkan, kunnes oltiin kotona ja pääsi syöttötuoliin ja siinä sai syödä sen jugurtin (ja tämä sattui olemaan tilanne, jossa olin muutenkin sen sille antamassa, mutta usein on niitä tilanteita että ei vain voi saada mitä haluaa...) Ja kadulla ja kaupassa ihmiset tuijottaa enkä yksinkertaisesti tiennyt mitä tehdä.

muutenkin on yhtäkkiä tullut tosi itkuiseksi. HariMao ja Maikki mainitsi pelkäämisen. Maya on alkanut pelkäämään kaikkia kovia ääniä... ja yksin nukkumista! Jos ulkoa vaikka kuuluu maton hakkaamista niin pelästyy ja haluaa syliin. Ennen ei ole ollut mitään tälläistä. Ja vaikka oli pitkään jo laitettu nukkumaan niin että laitetiin vaan omaan sänkyyn omaan huoneeseen ja nukahti itsekseen niin pari viikkoa sitten meni sellaiseksi ettei vaan millään jäänyt sinne, vaan alkoi huutamaan hysteerisesti ja oli pakko mennä istumaan viereen ja pidellä kädestä kiinni kunnes nukahti. Yöllä alkoi kans heräilemään ja pelästyi yksin olemista joten lopulta kun oltiin niin poikki siirrettiiin se meidän huoneeseen... missä ei siis ollut nukkunut yli vuoteen.

Mähän olen edelleen kotona mayan kanssa, ja välillä on kyllä tosi väsyttävää kun ihan joka ikisestä asiasta tulee hänelle raivari... Sanokaa mulle että tää on ohimenevää! Ja miten noihin pitää suhtautua? Kuitenkaan en siis missään tapauksessa halua antaa kaikessa periksi vaan on opittava milloin joku asia on ehdoton ei.

Muuten, me kokeiltiin vaipattomuutta kesällä muttei vielä vaikuttanut siihen valmiilta. Kakat tulee melkein aina pottaan, mutta pissalle ei suostu millään menemään potalle. Olisi kiva saada tuo kuivaksi ennen vauvan tuloa. Ja unitutistakin pitäisi luopua... onko vielä muita tuttiriippuvaisia?

Luulen että alan taas kirjoittelemaan tänne vähän ahkerammin, ja yritän nyt lukea teidän juttuja jos ehdin ennen kuin maya herää (oli pakko kirjoittaa ensin, koska muuten käy niin etten ehdi enää kirjoittamaan!)
 
hauskaa kuulla mannasta!=)
meillä on ihan samanlaisia raivareita alkanut olemaan Vilholla, ja nyt viime viikolla keksi että heittäytyy maahan selälleen ja siinä sit kieppuu, potkii ja huutaa..ja siis aivan kaikesta! jos ei joku lelu mennyt just niinkuin ois halunnut tai ei saa rusinoita tms... oon kans kotona vielä ja monta kertaa viikossa tulee mieleen et olis helpompi ollut melkein mennä töihin tässä välissä...sen verran raivoa ja itkua ja kitinää tuohon poikaan mahtuu per päivä.

ja tuttiriippuvainen täälläkin, tuntuu että välillä melkein pahenee koko kapistuksen kaipuu! viime viikolla leikkipuistosta tullessa poika päätti että haluaa tutin (yleensä ollaan ilman tuttia ulkona ja rattaissa) no eihän sitä mukana ollut ja aivan koko matkan puistosta kotiin sit tämä raivoaa ja huutaa ja kieppuu rattaissa. sen hetken oli hiljaa kun näki moottoripyörän parkissa kadulla mut kun jatkettiin matkaa niin jatkoi poikakin raivoamista...:LOL: :|

yöt meillä menee nyt to-del-la huonosti, ollaan miehen kanssa aika lailla väsyneitä ja rikki. poika nukahtaa kyllä ihan ok joko omaan tai meidän sänkyyn ja sit aina siirretään omaan sänkyynsä missä on jo hetken nukkunut ihan ok eikä oo meidän viereen paljoa kaivannut. mut nyt helteillä tuli n.kk sitten mukaan jatkuvat yöheräilyt, kitinät ja maidon kaipaamiset. ja vaikka nyt on ilmat viilenneet niin ei oo kyllä tilanne helpottunut. antibiootit sai viikko sitten mahdolliseen välikorvan tulehdukseen (nyt kuuri jo loppunut) mutta huonosti nukkuu edelleen ja syö edelleen heikosti,jotain leipää lähinnä,ja joskus kerran päivässä voi intoutua vähän syömään, yleensä päivällisellä (tosin eilen ei syönyt varmaan mitään muuta kuin maitoa)
pottailut/pönttöilyt on nyt pikkusen taka-alalla, silti kerran pari päivässä Vilho kyllä tekee pissat pönttöön, mutta ei osaa sinne vielä ite pyytää kun hätä tulee.

oman veronsa voimista on vienyt mun isän huono kunto. on nyt sairaalassa toista vai kolmatta päivää tutkimuksissa. taustalla siis alkoholismia, diabetestä, verenpainejuttuja ja mitä kaikkee nyt ikinä vaan voi ollakaan....:| tänään varmaan tiedetään enemmän mikä kaikki sitä nyt vaivaa. toivottavasti sit tää sairaalareissu vähän herättäis sitä ja lakkais juomasta. ainahan sitä voi toivoa,eikö... :(

vähän hauskuutta päivään tulee kun mun sisko päätti tulla visiitille ja varmaan yöksikin,saa Vilhokin vähän lisää seuraa =)
 
ai niin ja onnittelut manna jo isoista viikoista raskaudessa!:flower:
mulla olis vielä runsas kuukausi ainakin jäljellä ja toisin kuin Vilhosta, nyt ei oo kiire yhtään synnyttämään, melkein aika loppuu kesken!:D
 
manna: Kyl mie muistan ainakin sinut! Mukavoo kuulla siun kuulumisia! Ja onnittelut raskaudesta! :heart:

Täällä ei mittään sen ihmeempiä. Tänään pääsen hakemaan vihdoin ja viimein uuden puhelimen, jota olen odottanutkin vain 11 viikkoa!! Toivon, ettei satu maanantaikpl käsiin. Sai hiukan soitella asiakaspalveluun, mutta kun Asiakaspalvelijaksi saa sellaisen, joka rupeaa asiaa selvittämään, niin alkaa asia rullaamaan. Oli jo aikakin.

Huomenna tulee uudet vaunutkin :heart:

Mutta nyt aamupalalle, ku oon saanut tässä jo neulottua jonkin verran.

RD & Pörriäinen 41+1
 
Kiva kuulla Mannasta! Ja onnittelut pitkälle edenneestä raskaudesta =)

Meillä on vielä tutti käytössä uniaikaan. Ei olla otettu sitä pois vielä, varmaan pärjäis ilmankin. Mut nyt ei voimia poisjättöön...

Uhmaa meillä ei paljoo ole, toki vastaan taistelee jostain asioista. On tosin aika kova loukkaantumaan! Kääntää katseen alas ja suu menee mutruun... Itku tulee... Aika äkkiä rauhoittuu kuitenkin.

Pelkäämistä on täälläkin suunnalla havaittu! Rölli pelottaa telkkarissa, niin että täytyy vaihtaa toiselle kanavalle! Onhan se kieltämättä aika hurjannäköinen.
Yllättäen, sairaalakäynnit on pelkkää huutoa, pelkää siis lääkäreitä ja itse sitä huonetta :(

Jatkosta ei ole taas mitään tietoa :( Pahinta tässä onkin tämä epätietoisuus tulevaisuudesta...

Noonielle jaksamiset yöhulinoihin! Ja tuosta alkoholimista, se onkii aika kakka sairaus :( Toiset herää todellisuuteen vasta kun meinaa henki lähteä... Jospa myös isäsikin!

Miten muuten Sansella ja hänen perheellään menee?
 
Tervehdykset täältäkin! Töissä ollaan, 12,5 tunnin päivää tahkoan eteenpäin.

Tutittomuus on tosiasia meillä, hurraa siis sille! Me oltiin niin kamalia ja inhottavia vanhempia että siis kertarykäisyllä lähti kaikki lussuttimet pois. Ja hyvin on menty ilman. Silloin ajattelin että Wilma vallankin saa aivan hirveät laakit kun ei tuttia saa, mutta eipä tuo ole enää kaivannut lainkaan tuttia. Hienoa.

Ja raivareita meilläkin, potenssiin kaksi vaan. ELi meillä makaa kaksi kiukkupussia lattialla ja huutaa. :headwall: Välillä jo meinaa usko loppua niiden huutojen kanssa, mutta yleensä aika nopeaan menevät ohi. Yöt taas vastaavasti on menneet aikas kivasti viime aikoina.

Yksi uusi juttu on myös se että syöttötuolit nakattiin pois. Eli kaksikko istuu penkillä ihan suht kiltisti ja syö ruokansa. Meillä ei siis ole enää vauvoja eikä edes pieniä, vaan kaksi isoa lapsukaista. Nyyh...

nyt työt kutsuu. Kaikille jaksamisia tasapuolisesti!

HM
 
Manna, onpa kiva kuulla, sulla onkin raskaus jo pitkällä :heart:

Otsolla raivokohtauksia tulee kans vähän väliä, tuo jugurtin perään huutaminen kuulostaa NIIN tutulta :wave: Toisaalta on myös alkanut todeta itse, että "harmittaa", jos joku homma ei onnistu (kuten niiden Brio-junien yhteenlaittaminen...). Osaa myös sanoa: "käämit paloi" :D

Noonielle jaksamisia! :hug: Asiat usein tuppaa kasautumaan, ja sitten ne taas kerralla lähtee jossain vaiheessa selkiämään. Oon kans miettinyt, että pikkuhiljaa alan olla siinä iässä, että lapsen lisäksi pitää alkaa huolehtia myös omista ja appivanhemmista. Itseaiheutetut vaivat ne on kaikkein kurjimpia, samoin mielenterveysongelmat (jotka usein kulkeekin sen alkoholismin kaverina). Meilläkin noista on jonkin verran kokemusta suvussa ja siinä voi yöunet mennä itse kultakin.
 
moikkelikoikkelis...

Tänään saatiin Leeville astma dg :/ kun ei pärjää ilman lääkettä ja miedolla lääkkeellä on infektoita jatkuvaan joten isommalla annoksella hengitettävää kortisonia nyt sit.
Pituutta oli 86cm ja painoa 11.7kg, pituutta tullut viime kerrasta (4kk aikana) 3cm ja painoa ei yhtään.

EIpä tänne ihmeellisempää.
 
Keiju: Voimia! Tilasin Firkon F7 twins -tuplavaunut. Meiltä löytyy myös Firkon F7 -yhdistelmät, jotka ovat olleet mökkivaunuina ja niistä onneksi käy kantokoppa noihin, pitää kuulema ehkä vähän kaventaa, mutta ei muuten.

http://www.vaunula.fi/f7_twins_varit_mustaor.jpg

Minulla oli tänään nla. Ja siellä ei mitään uutta. Kaikki oli todella hyvin
ja jos ei vkolopun aikana synny ittekseen, niin maanantaina pitää olla
klo 9.00 aikoihin kys:issä. Jospa ei syntyisi vkoloppuna, ni tuo ois paljon
parempi vaihtoehto. Ei kyl ole yhtään sen suuntaisia tuntemuksia, että
syntyisi vielä.

Ihmeellinen raskaus, ku näin loppuun menee. Nla-täti sanoi, että saattaavat
kotiokin lähettää, jos kaikki on hyvin, mutta mie en rupea enää tätä väliä
ajelemaan, joten saavat ottaa minut kyllä sitten osastolle.

Nla rv 41+2 (40+5)
Paino: -700g (painoa tullut koko raskauden aikana 5 kg. mutta ylipainoa
löytyy silti).
Verenpaine: 121/76 (115/74)
Hemoglobiini: 132 (127)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Kohdunpohjan korkeus: 32 (33)
Sykkeet: 140-160 (115-135)
Tarjonta: RT (RT)

Nyt oli sitten jo lähes tulkoon kiinnittynyt maanantaista. Enää pää liikkui
n. sentin, jos sitäkään.

--

Tänään hain matkahuollosta vaunut. vielä odottaa paketissaan avaamista.
Yrittänyt opetella käyttämään uutta puhelinta.. On sen verran hieno, että
on todellakin opetteleminen, mutta saanpahan tehdä omanlaisen puhelimen.

Mutta nyt jatkamaan.
 
Keiju, tsemppiä astmaatikon kanssa :hug: Hyvä että asia on kuitenkin nyt hoidossa.

Mulla ei mielessä pyöri mikään muu kuin uuden asunnon löytyminen. Laitettiin meidän kämppä myyntiin, eilen tuli kuvat nettiin ja sunnuntaina on ensimmäiset tulossa katsomaan. Ollaan lähdössä itse tänään reissuun, joten täytyy siivota asunto edustuskuntoon. Tuli vaan ostettua uusia huonekaluja muutama viikko sitten (ennenkuin päätettiin asunnon myynnistä), ja nyt ne on yhdessä huoneessa pahvilaatikoissa, ja edelliset rämälipastot lojuu myös nurkissa. Ei kauhean edustavaa :headwall: No, eihän ne irtaimistoa tule sinne ostamaan, toivottavasti näkevät metsän puilta. Mutta huhhuh että onkin hankalaa löytää sopivaa uutta asuntoa, kaikissa on olevinaan jotain vikaa (hinta/sijainti/kunto tai näiden yhdistelmä). En vielä oo ihan tajunnutkaan, että meidän pitäis tosiaan keksiä kohta joku väliaikaisasunto, jollei pian ala löytyä uutta oikeaa kotia.

RD, toivotaan että saisit jäädä osastolle odottelemaan synnytyksen alkamista. Mutta toivottavasti ei tarttis käynnistellä, mun kokemukset ei ainakaan olleet siitä hommasta kauhean ruusuiset (tosin enhän luonnollisista supistuksista mitään tiedäkään, ja homma meni muista syistä lopulta vähän pieleen). Joka tapauksessa ihana kuulla, että raskaus on mennyt loppumetreille saakka noin mahtavan hyvin! Kohta sulla on pieni käärö :heart:
 
Maikki: Mulla on 2 ensimmäistä käynnistetty ja niistä on vain jäänyt positiivinen mieli. Ei mitään huonoa sanottavaa. Tiedä vaikka huomenna viimeistään lähdetään kohti kysiä ku tässä on muutamia supistuksia tullut. Näin lähti Milkan aikaaan käyntiin. Mutta nyt syömãän.
 
RD:lle voimia viime metreille :hug: toivotaan että viikonlopun aikana käynnittyisi!
Kivan näköiset vaunut.

Täällä ois kamala vauva ja hauva kuume :ashamed:

Leevin astma dg ei nyt onneks ihan puskista tullut, Juusollahan astma on ollut vuosikkaasta asti. Joten aika tuttua on elämä astmalapsen kanssa.

Tänään torilla on polisiipäivä, pääsee tutustumaan poliisien kalustoon nuo lapsukaiset ja on siellä myös elonkorjuu markkinat tms.

Tälläistä täällä tänään!
 
Heippa!!!
Mulla tuntuu vaan niin kovasti jäävän tänne kirjoittelu...ja tää palstan uudistus! Kirjoitin eilen vai toissapäivänä superpitkästi, sitten kaikki taas hävis ja harmitti!
Itseasiassa nytkin tuli kiire, SIENIMETTÄÄN, kun mummu soitti, joten :wave:
ja palailen!
Mutta olipa ihana tunne että täällä oli kaivattu!

ja pikaisesti MANNALLE, tsemppejä uhmaisen kanssa!!! ja ihanaa raskausaikaa, ja kiva kuulla sinustakin!!

RD:lle jaksuja loppusuoralla (kääk aika menee lujaa)

KEIJULLE; harmi tuo astmajuttu :/ on kauhean yleistä nykyjään!

muille, IHANAA SYKSYÄ!!

kirjottelen kun kerkeen...
 
huomentapäivää!

vaikka toinen puoli alaselkää ja lonkat huutaa hoosiannaa niin silti pitää sanoa että oli hauskaa eilen! mun sisko miehensä kanssa ja tämän sisko kävivät kylässä ja lähdettiin koko porukka pyörimään taiteiden yöhön. tosin me oltiin takas jo ysiltä kun tuo pikkumiekkonen vaati toki omat aikataulunsa nukkumaanmenon takia, mut silti ja vähän pisti ärsyttämään ne vellovat teinilaumat töölönlahden ympäristössä, sen verran ajattelemattomia kaljaa kittaavia huutajia ne on tollasissa massatapahtumissa,muutaman kerran meinasivat tulla rattaiden päälle ja kävellä päin kun eivät osaa aatella ja nähdä napaansa pidemmälle :/

nyt mies lähti pojan kanssa vielä katsastamaan poliiseja rautatientorille, tääläkin poliisipäivä kiinnostaa pikkumiestä ja minä jäin lepuuttelemaan paikkojani.
 
tatskattu: Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:

täällä eilen tosiaan alkoi pienet supistelut, mutta eipä niistä mitää hyötyä, ku loppuivat kuin seinään. Yö nukuttu loistavasti, mutta silti väsyttää.

Supistuksia tulee silloin tällöin, että katsotaan, milloin tulee lähtö, vai onko niin, että huomenna vasta menen ya-kontrolliin.

Mutta nyt hakee neulontatyö saunasta. Oli siellä osat "venymässä".

RD & Pörriäinen 41+4 :heart:
 
Hei Rinzessa, äh siis tatskattu, hurjasti ONNEA!! Ihanaa kun kaikki vaan lisääntyy, välillä on haikea mieli kun meille ei tule enää pamperoita, mutta kun pääsee töihin niin vaavikuume helpottaa =)

Tänne ei kuulu kovin kummoisia. Tuttien poisjäännin myötä on puhehanat päässeet auki, Wilma vallankin keksii koko ajan uutta. Eilen kun tuli päikkäreiltä alas ja olin pötkölläni sohvalla, tyttö totesi isälleen että "hijjaa" (= hiljaa). Toinen lempifraasi on "nonni" jota hoetaan ihan koko ajan. Sitten kun mennään päikkäreille niin kumpikin sanoo "mammiin". Että kyllä täältäkin pikkuhiljaa tullaan mukaan keskustelukerhoon!

Tänä aamuna Oskari reippaana ilmoitti että "kakka" ja aattelin että no okei, laitetaan sitten potalle istumaan, mutta herrapa reippaana töräytti kakat pottaan. Hienoa, edistystä.

Tarvinnee mennä laittamaan poikia koulumatkalle. Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!

HM
 
Hih, joo, rinzessahan mä, hih tatskattuna XD

Mä oon vaan pelkästään paniikissa, kun mietin että pitää synnyttää... huh... ja sitten että miten lähtee yöt käyntiin,ja että miten tatu sopeutuu, ku on niin hirrrrveen mustasukkanen musta jo nyt.

Täällä saatiin eilen eka pottakakka, oli se hienoa, hih.

Tatu puhuu sanoilla, ei lauseilla, mut yllättävän hyvin se latoo niit sanoi, että tulee ymmärretyksi. Sit hauska hokema on o'ou, sitä se aina hokee ku joku ei onnistu tai putoo... ni kuuluu vaan o'ou:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Meille syntyi tänään maanantaina 30.8.2010 klo 2.41 pieni prinsessa Nanna. Painoa 3410 g. Ihana, musta tukka :heart:. Synnytys oli helpoin ja nopein. Klo 21 jälkeen alkoi supistuksia tulemaan 10 min välein. Klo 22 jälkeen oli sellaisia 5-7 minuutin välein. Isäntä oli, että joko hän soittaa tädilleen että voisiko hän tulla tyttöjä katsomaan siksi aikaa ku vie mut kysiin. Mie olin etten halua taas liian aikaisin mennä.

Tätiä ei saatu kii, joten piti 3 unelmasta lasta herättää.. mutta täti onneksi soitti ennen ku kerättiin lähteä. Mies haki tädin meille ja päästiin lähtemään klo 23.30 suunnilleen. Eka ajettiin tankin kautta ja silloin tuntui että lähdettiin ihan liian aikaisin koska tuntui siltä että supistukset loppuivat. Mutta alkoivatkin tulee 3-4 min välein ja silloin olin, että kerätäänköhän me kyssiin. Noh, kysissä oltiin klo 00.30 ilmoittautumassa sisälle.

Klo 1 meni vedet ja olin 5 cm auki. Sitten siirryttiin saliin. Sanoin haluavani kaikki mahdolliset kivunlievitykset. Supistukset oli erittäin kivuliaita mutta ihmeen hiljainen olin.

Ensimmäisenä halusin kohdunsuun puudutteen jonka sain klo 1.15 ja olin 6 cm auki. Mutta tällä kertaa siitä ei ollut apua, vaan halusin spinaalin. Ei mennyt kauaa kun sen sain. Siihen asti kokeilin myös ilokaasua, mutta musta se on ihan hyodytön.

Spinaalin auttaa ja vie kaiken kivun pois. Jossain vaiheessa kätilö tutkii taas kohdunsuun tilanteen ja ilmoittaa että oon täysin auki ja hetken päästä alkaa tuntua pientä ponnistamisen tarvetta.

Imukupilla vähän autettiin. Ponnistusvaihe kesti minuutin. Ja ei repeämiä.

Nanna on hyvin rauhallinen. Itse en vain malta millään nukkua. Mukavaa, kun on vieraitakin käynyt <3. Katsotaan tuleeko isäntä lapsukaisten kanssa käymään myös. Jaksaako toistamiseen ajaa tänne ja takas kotio :).
 
tatskatulle :wave: ja paljon onnea!

ja RD suuret onnittelut prinsessasta!!:flower: olipas nopea synnytys, mä taidan joutua yksin menemään jos noin nopee on, lapsenvahti saadaan n. puolen päivän varoituksella... :/

tänään käytiin Vilhon kanssa viimeistä kertaa pneumokokkirokotetutkimuksessa, otettiin verikoe ja nenänäyte, jonkin verran protestoi ja hoki itku silmässä "pois" mut meni nopeeta ohi ja ne tädit oli mukavia. Vilho sai muumi-pyyhkeen ja pääs leikkiin hetkeks ja kaupassa isänsä lahjoi vielä pikkuautolla. Vilho (ja mies)tykkää ihan hirveesti niistä HotWheels-autoista :) meni sit loppu kauppareissukin mukavasti vaikka poikaa väsytti aivan törkeenä.

eipä nyt sen kummempia, kävin hakemassa vähän lisää lankaa,nyt semmosta missä on paljetteja seassa ja meinasin kauluria tehdä itelle kunhan vauvan villahaalarin saan valmiiks. sit pitäis löytää vielä vähän paksummat puikot mutta en jaksa enää lähtee etsimään, varmaan tosta kauppahallista kyllä löytyis.
 
Voi RD, hirmuisen mahtavan paljon onnea rimpsessasta!!! :heart::flower: Olipas nopeeta toimintaa tuo synnytys...

Täällä ei jälleenkään ihmeitä, käytiin vähän kaupungilla ostamassa kaksikolle uutta vaatetta ja siihenkin meni 70 e.. :eek: Mutta kun kasvavat niin hurjaa vauhtia että jotain vaatetta ehtii pitämään kuukauden niin se on pieni. Olin muuten järjestänyt viime sunnuntaina lastenvaatekirppiksen tuonne keskustaan ja sieltä tein muutaman hyvän löydön Wilmalle. Omaa napaa tulee taas...

Nyt meen kattomaan mitä kaksikko tekee kylvyssä, isoveljensä kanssa luttaavat ;)

HM
 
voi jestas sentään, pakko tulla vähän purkautumaan tänne...
tuo pojan syöminen on sen koko eliniän melkeinpä ollut ainaista taistelua. nyt kun tahtoa löytyy kuin pienestä kylästä niin onpas mukavia ruokahetkiä...poika huutaa leipäääää tai päärynää tai jotain muuta "hyvää" eikä suostu edes yhtä pientä lusikallista maistamaan. mitkään maanittelut, lahjomiset jne ei auta ei sitten niin ollenkaan!!! : / joka puolella oppaissa ja muissa sanotaan että aina pitää maistaa uusia ruokia ettei jämähtäis lapsi niihin pariin hyvään mihin on tottunut ja kuinka muka vanhemman lautaselta saatu ruokakin menis paremmin muka monelle alas.HAH! meillä menee itkuksi ja raivoksi vaan.eikä sitä viitsisi sitä lusikkaa pakollakaan sinne suuhun työntää. miehen lapsuudessa näin on tehty ruuan kanssa ja vieläkin on ruokalajeja mihin ei voi koskea (esim. mansikka!) kun on pakotettu joskus maistamaan ja tungettu ruoka suuhun...

tosi mukavaa sit kun poika nälkäisenä kiljuu ja riekkuu tuolla. mut jos nyt leipä annetaan käteen joka kerta kun ei tee mieli maistaa ruokaa niin eihän siitäkään mitään tuu! ja kun sen pienen pienen lusikallisen ees maistais niin sais sen leipänsä mut ei niin ei. :headwall:

tämmönen hieno purkaus tänään...
 

Yhteistyössä