+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++ vol.2

Heippa, nostellaanpas tätä pinoa... :)

Loppuraskaus on tosiaan saapunut taloon. Alaselkä kipuilee, liitoskipuja on etenkin häpyluun tienoolla... : / Aamulla menee joku tovi ennenkuin uskoo, etten sittenkään ole halvaantunut. :D
Lisäksi mulla on aivan kamala yskä!!! Tuntuu ettei muutenkaan masun kanssa saa kunnolla happea, niin sitten vielä tuommoinen oikein ärhäkkä yskäpöpö...argh. :( Eikä siinä mitään, mutta yskän myötä on tullut mukava ponnistusinkontinenssikin... :mad: Hirveen kiva kun lirahtelee vaan kovan yskänpuuskan sattuessa. :$
Vauva voi hyvin, liikuskelee kovasti ja muljuaa. Käsittääkseni edelleen perätilassa, joskus tuntuu että suorastaan seisoo tuolla kun oikein mehevästi tuikkii rakkoon... ;)

Lisey ja LilliPutti 33+3
 
^Ettei olis jo kääntynyt sit toistepäin, mulla nimittäin alko rakkoon tuikkimiset jne. nyt kun tyyppi on kääntynyt raivotarjontaan, aikaisemmin moista ei ollut ollenkaan..Nyt sit meinaakin esim. kävellessä olla pissat housussa jne. kun painaa jo niin ilosesti.. :D Mut parempi näin..

Maira ja pimpula 34+1

Huomenna enemmän juttua kun oon käynyt neuvolassa.. :)
 
Voi vitsi, olispa kääntynyt... Olotila/mahan muoto on kyllä niinkuin ennen, mutta nuo rakkotuikinnat... No, vielä kaksi viikkoa neuvolaan, sittenpä kuullaan. :)

Jestas mikä räkätauti. :( Ihan vihoviimeistä!!!

Lisey ja LilliPutti 33+4
 
Huh! Loppuraskaus on todellakin saapunut taloon. Mulla särkee kanssa häpyluuhun ja häntäluuhun todella paljon. Nyt kun on jo pikkasen maa kuurassa en koiran kassa uskalla lenkille lähtä, kun pienikin virheliike aiheuttaa kivusta kiroilua : / En jaksaisi olla enää kovin kauaa raskaana. Vielä viikko, niin olis vika tentti. Tentin jälkeen saa vauva syntyä :D

Neuvolassa ei kummempaa. Sokerit oli ok ja oma terkka sai sf-mittaan reilun kasvun, eli oli nyt 33cm.

Täällä myös flunssaa ilmassa, ei jaksais enää yskiä. Tsempit Lisey yskimisen kanssa.

Mango ja pikkukieppuja 37+3
 
Kävin neuvolassa minäkin tänää..

Kaikki ok, paitsi että th ei tykkää vauvan sykkeistä..Taas oli 165-190 vaikka kymmenisen minuuttia kuunneltiin..Huomenna siis uusinta käynti sen takia.. : / Sf- mitta ei päätä huimaa, 28cm ja se oli sama viimekskin kun mitattiin.

Mango Sulla ei olis enää pitkät piinat!Hirmuisesti tsemppiä loppurutistukseen! :hug: :)

Lisey Joo voi olla tosiaan hyvinkin kääntynyt, mä en ainakaa tuon oman kääntymistä sen suuremmin huomannut ja on siis ihan vastikään vetänyt rundia tuolla..Toi räkätauti on kyl kamala, toivottavasti et saanut sitä kestoversioo siitä.. :( Pikaista paranemista!

Ja siinäpä ne meidän ihmeellisyydetkin tuli.. :)

Maira ja pimpula 34+2
 
Mango86: Tsemppiä kovasti, ei voi olla enää pitkä aika pienokaisen syntymään! :) Mulla kans häpyluu kipuaa varsinkin aamuisin niin että kiroilu kyllä alkaa... Jaksuja!

Maira: Mites meni uusintakäynnillä? Mä kävin esikoisesta käyrällä joskus viikolla 30-32 (en muista tarkkaan) kun sykkeet huiteli 180-190... Mutta, ei ollut syytä huoleen, kaikki ok. Joku ripeämpi jumppa vain. Toivotaan sinnekin semmoista. :hug: Ja kiitos paranemistoivotuksista!

Hmm, olisikohan tyyppi tosiaan kääntynyt?? Kun maha tuntuu jotenkin hieman "littanammalta", liikkeitä tuntuu paljon kyljissä/tissien alla...ja hikka tuntui tänään ihan häpyluun yläpuolella? Toivotaan parasta! :)
Ehkä Lilliputti päätti, ettei jaksa enää kuunnella yskimistä ja kääntyi... :D
Yskä vaan jatkuu...ja lämpöäkin hieman ollut iltaisin...argh. : /

Lisey ja LilliPutti 33+6
 
^Ei rauhottunu sykkeet toisella käynti kerrallakaan, siitähän th sit intoutu ja passitti mun käyrille isolle kirkolle, ihan turhaa minun mielestäni koska siellä on aina kaikki ollut ok ja vauva liikkui normaalisti..no minä siinä julmetussa lumimyräkässä ajoin sit svo:lle ja kuten arvelinkin, kaikki ok ja käyrä priimaa, siinä meni taas melkein 3h ihan turhan takia, en käynyt edes lääkärillä ja kuten aina, lasku tulee perässä.. :rolleyes:

Kyllä mä luulen et sun vauvas on kääntynyt jos liikkeet tuntuu kylkiluissa.. :) Ja kerta tuikkii rakkoon..Niin se on mullakin..Ja usein jalat potkii mahan sivuun ja ihan hauskinta on kun pienet nyrkit takoo alamahaan! :D sen pystyy kädellä tuntemaan kuinka se pieni nyrkki koittaa kaivautua sieltä ulos.. :p

Tai siis hauskinta silloin kun se ei tee liian kipeää.. :)

Täällä on taas yö valvottu esikoisen kanssa, aina välillä sitä miettii et miksi ihmeessä mä teen näitä lisää? :whistle:

Maira ja pimpula 34+5
 
Maira onneks vauvalla kaikki kuienkin hyvin! Mä olen myös pariin otteeseen miettiny, että mikä ihme saa ihmisen hankkimaan lisää näitä "iloisia" veijareita. Taas tänään useamman uhmaraivarin vierestä seuranneena...

Mango ja poju 37+6
 
Mitäs tämän pinon mammoille kuuluu? Äitiyslomat häämöttää, ellei ole jo alkanutkin toisilla.

Mä olen ollut todella pahalla päällä jo useamman päivän. Viime viikolla sain kouluhommat pulkkaan ja jouluhommatkin on hoidossa, niin ei ole kuin aikaa odottaa. Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole ilmassa. Yks kaveri kyllä sano, että maha on tipahtanut sitten viimenäkemän. Yritän kovasti psyykata itteäni, että tammikuussa sitten tapahtuu, mutta ei vaan jaksa!!

Mango ja poju 39+1
 
Eipä tänne kummempia, äitiysloma on alkanut ja täällä koitetaan tehdä joulua kovasti.. :) Ens viikolla olis ä.polilla synnytystapa-arvio, supistuksia tulee päivittäin n. 1.. :D Eli tuskin minäkää ihan heti pääsen synnyttää vaikka kovasti olen haaveillut et pari viikkoo vois olla passeli aika alkaa tositoimiin... :p

Nivelsäryt senkun pahenee ja ranteet alkaa olemaan siinä kunnossa et esikoista ei enää nostella.. :(

Oikein kovasti tsemppiä Mango loppurutistukseen, se lähtö kun voi tulla ihan puskistakin, silloin kun vähiten odottaa! :) Koita jaksaa vielä hetki! :hug:

Maira ja pimpula 36+0
 
Heippa! :)

Mango86: Hurrrrjasti tsemppiä sinne! :hug: Ymmärrettävää tuommoinen kiukkuisuus. Meikäläisellä on jo nyt semmoista havaittavissa. :ashamed: Toivottavasti pieni lähtisi pian syntymään!

Maira: Heh, sulla sentään se 1 supistus. :D Mulla ei yyyyhhhhtääääään vaikka yskin keuhkot pellolle...

Täällä oli lääkärineuvola tänään ja kyllä - pieni on kääntynyt pää alaspäin!! :) :) Siro vauva kuulemma tulossa, niin oli esikoinenkin (3050g syntyessään). Kohdunsuulla ei ole tapahtunut yhtikäs mitään... ;) Antibiootit sain tähän yskään (keuhkoissa rahisi), toivotaan että lähtisi nyt paranemaan. Johan tässä on kolmisen viikkoa kohta köhitty. : /

Liitoskivut on hurjat, ei tämmöistä ollut esikoisesta... Alakerta huutaa hoosiannaa kun nousee esim. sohvalta tai jos kääntää kylkeä yöllä. Häpyliitos se kai antaa periksi...

Ihanaa joulua kaikille!!



Lisey ja LilliPutti 35+3
 
Voi vitsi Mango86, kohta on nyytti sylissä! :heart: Tulehan heti sitten kertomaan. :) Jospa ne kipeämmät supistukset tekisi tehtäviään... ;)

Täällä käytiin neuvolassa, eipä sen kummoisempia. Ei ole lapsonen laskeutunut, eli ei ainakaan hetkeen ole tulossa... No, eipä väliksikään, menisi mieluummin tammikuulle (muttei helmikuulle :D ). B-streptokokki oli negatiivinen, jälleen yksi murhe vähemmän.

Supistuksia ei edelleenkään ole tullut mielestäni ainuttakaan (semmoista "oikeaa" ainakaan). Koitin tossa kävellä kylälläkin, muttei muuta kun häpyliitos kipuilee vaan... No, mieluummin toki kaikki supistukset sitten tosi toimissa kuin turhanpäiten viikko tolkulla kärvistellen. :)

Hyviä vointeja kaikille, ja onnellista uutta vuotta! :hug:

Lisey ja LilliPutti 36+4
 
Onnea Mangolle! :) :heart: Kävin stalkkaamassa joulukuisia ja siellähän olikin eilen oltu synnyttämässä.. :)

Mulla oli äitipolilla tänää synnytystapa-arvio, painoarvio oli 3,2kg, paikat pehmeet mutta kiinni, ei mitään erikoista.. :D Kontrolli laskettuna koska sen verran oli jykevä tuo keskivartalomitta hällä et katotaa sit et josko käynnistetään?Ellei nyt tule itekseen ennen sitä..

Mitään oloja ei ole suuntaan tai toiseen, eiköhän me sinne kontrolliin mennä..

Mutta siinäpä ne meidän uutiset tälle päivää.. :)

Maira ja pimpula 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Tosiaan viattomien lasten päivänä päätti meidän pikkuinen syntyä :) Kopsaan tähän saman mitä joulukuisiin kirjoitin.

Meille syntyi 28.12, poika rv 40+2. Painoa 3400g, pituutta 48 ja pipo 34cm

Tosiaan limatulppa alkoi valua n 3.00, jonka jälkeen alkoi supistella, ei vielä kipeästi, mutta kuitenkin. Klo 8.00 alkaa supistuksen olla kivulaita, väli n 10 min. Suihkussa jumppapallon kanssa oli niin hyvä olla, että välillä piti tulla tarkistamaan vieläkö supistuksent sattuu

Klo 12.00 kirjaudutaan sisään sairaalaan. Ennen sairaalaan lähtöä supistusten väli n 5min. Klo 12.45 kohdunsuu 4-5cm auki, vähän reunaa. Supistukset voimakkaita. Aletaan täyttää ammetta ja saan ilokaasua. 13.00 lapsivesi menee ammeessa. Pyydän epiduraalia. Amme ei ole ehtinyt täyttyä edes puolilleen Kätilö pyytää nousemaan ammeesta tipan laittoa varten ja samalla minua alkaa ponnistuttaa. Puolijuoksua pedille, ksuu 9cm auki. Yritän pidätellä ponnistuksia. Kätilö ehti laittaa pudendaalipuudutuksen toiselle puolelle. Ponnistusvaihe papereiden mukaan alkanut 13.15 ja vauva syntynyt 13.25.

Hyvä mieli jäi synnytyksestä ja ponnistaminen oli todella helppoa, eikä edes tehnyt älyttömän kipeää. Tarve ponnistaa oli ilmeisesti niin kova, että kipu jäi taustalle. Kätilö kysyi haluanko vaihtaa asentoa, kun olin toivonut ettei puoli istuvaa. Siinä kohtaa totesin vaan, ettei pysty ku vauva tulee nyt! Esikoisen synnytyksessä huusin, että ei se tuu ja nyt huusin, että nyt se tulee!

Vauva on todella kova tissillä roikkuja. Onneksi maito alkaa nousta pikkuhiljaa. Ei ihan kovin kauaa jaksa 6h imetysmaratoneja. Hyvä vaan, että vauva imee ja on muuten tyytyväisen oloinen.
 
Kiitos Mango86 kertomuksestasi. :) Kuulosti ihanteelliselta! Vauvantuoksuisia hetkiä sinne. :hug:

Uusi vuosi ja uudet kujeet... ;)
Pitääpä siistiä tuota etusivun listaa... Pahasti näyttää siltä, ettei uusia tulokkaita ole haluamassa listalle. : / Harmillista.

Oma napa yhes koos... :D Perjantaina luulin, että vedet meni, vaan olikin vaan pissaa... :ashamed: Vauveli potkaisi johonkin hermoon tms. ja lirahti ihan ponnistamatta ja ilman hädän tunnetta. Hassu fiilis!! Vähän nolona siinä sitten miehelle sanoin, että kuule ei ollukaan vettä. :D
Mitään supistuksia ei edelleenkään ole. Katkonaiset unet vaan haittaa. :(
Meidän vaunujen "jalkasuojusta" (eli siis mikä tulee kovaan kantokoppaan jalkaosuudelle ja menee napeilla kiinni kuomuun) ei löydy mistään!!! Meinaa tulla itku ja parku. :( En tiedä minkä patentin keksin jos en sitä löydä...pitää vielä exältä kysyä että oisko siellä... :/

Mukavaa viikonalkua! :heart:

Lisey ja LilliPutti 37+1 (wou)
 
Kiitos Mangolle synnytyskertomuksesta! :) Tuo ponnistusvaihe kuulostaa tosi kivalta, jos nyt niin voi sanoa.. :D

Lisey Mä eilen kans aattelin et lorahtiko vettä, mut eiiiii, nostin junnua joten pissaa se tais olla.. :p Noloa ja ällöttävää, mut elämä on.. :D

(.) Täällä koettiin viime yönä joitakin pirun kipeitä supistuksia, heräsin niihin siis..Joka supistuksen välissä muksu veti ihan päätöntä rallia mahassa ja mua oksetti, aattelin jo et tuleeko tässä lähtö mut ei onneks.. :D Loppujen lopuks tuumin et nyt mua väsyttää ja haluan nukkumaan ja niinhä mä sit nukahdin ja sinne hävis supistuksetkin.. Ihan hyvä niin, meillä ei oikein ole lapsenlikkaa näin viikolla saatavilla joten mun tilaukset osuu nyt vaan viikonlopuille.. :D

Mutta oikein mukavaa alkanutta vuotta! :kiss: Ja viikkoa!

Maira ja pimpula 37+6
 
Meikäläinen ole näköjään tänne muistanu vauvautumis kuulumisia edes kertoa :O
Muutenki niin harvoin täällä enää käyn ku poikien aikaset odotusryhmät on kaikki nykyään naamakirjassa...

Meille syntyi siis perjantaina 23.9.2011 klo.22.26 täsmällinen pikkumies :heart:
Raskausviikkoja kerty 40+0, tuli tuo synnytys vähän yllätyksenä ku ylihän tän piti mennä niinku esikoinenki! :D
Painoa 4080g ja pituutta 53,5cm. Nla:ssa ja synnärilläki vielä yks kätilö arveli et normaalikokonen, jotain 3,5kg, pikkusen pienempi ku esikoinen (3,8kg) niin tuli yllätyksenä et oliki noinki iso...

Synnytys meni hyvin peloista huolimatta. Kiitos ihanien kätilöiden, mulla oli synnytyksessä mukana ihana joku ulkomaalainen kätilöopiskelijakin :)
Pojalla oli vähän vaan pää jotenki vinossa niin joutuvat käsin avittamaan ponnistusvaiheessa. Monta tuntia junnas tilanne samassa ku ei pää päässy normaalisti paikkoja avaamaan, synnärille tullessa oli 7-8cm auki, vaikka olin niin varma et kotiin vielä lähettävät. Muuten olis varmaan nopsempaan syntyny. Synnytys kesti siis reilu 11tuntia.

Meillä on kotona vauvan kanssa menny hyvin :)
On rauhallisempi tapaus ku isoveljensä pikkusena. Yöt nukkuu hyvin, pari kertaa yleensä herää syömään.
Välissä meinaa vaan kakata melkosen harvoin niin sitten ku sitä tulee niin on poika niskaa myöten kakassa :D Nauraa ääneen, vielä ei käänny, yritys on kyllä kova, muttei ole kiirekkään.

Esikoinen on ollu melkosen mustasukkanen (uhmaikäki vaivaa) mut on nyt jo vähän paremmin "pikkuroidin" ottanu vastaan.

3kk neuvolassa käytiin viime viikolla. Pikkumiehen tuoreet mitat oli 7050g ja 62,5cm.

Talvicci ja "Torsti" 3kk1vko3pvä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

Omanapailen:
eli täällä oltiin tänään TYKS:issä sen sokeriarvoja mittaavan sensorin purussa, lääkärissä ja ultrassa. Ensinnäkin lääkäri oli MYÖHÄSSÄ TUNNIN, hiukan sapetti.

Lääkäri sanoi ettei ole ikinä nähnyt tuollaista ristiriitaa sensorin ja kotimittauksen suhteen...Eli siis sensorin arvot ihan pilvissä ja oma mittauksessa vain muutamana päivänä ylitys. Jokkella kaikki hyvin ja tyyppi painaa jo 1360g! Mutta mutta, sokereita joudun seuraamaan vielä 9.1 asti jolloin lääkäri soittaa ja kysyy arvot; silloin selviää aloitetaanko lääkitys vai ei.

Epa ja Jokke 29+0 <3
 
Kiva kuulla sinusta Talvicci! :) Ja onnea pojasta! :heart:

Epa_88: Kummallisesti menee noi sun sokeriarvot sitten! :O Höh. Onneksi Jokkella on kaikki hyvin. :)

Maira: Toivotaan siis lähtöä ensi viikonlopulle! :) Vieläkö on supistellut?

***

Täällä ei mitään. MITÄÄN. No, välillä selässä menkkakipumaista tunnetta (ei aaltoile ~ ei siis supistus) ja vähän reidet särkee, mutta that's it. Unet menee tunnin-kahden pätkissä...ärsyttävää. :( Ja esikoinen on jättänyt päikkärit nyt vissiin kokonaan, niin ei päivälläkään saa torkahdettua...plääh. : /
Huomena neuvolaan. Vauva melskaa masussa, että kaikki varmaan sitä myöten hyvin. :)
Ainiin, se jalkasuojus löytyi vaunuihin! JEE! :D

Lisey ja LilliPutti 37+3
 
Heippa taas,

ompa tää paikka hiljentynyt, kohta puhelen varmaan itekseni :)

No joka tapauksessa: täällä oltiin tänään neuvolassa Rv 29+2, painoa nyt hurjat 76,5kg, RR 134/67 ja Sf-mitta 30cm. Jokke on edelleen raivotarjonnassa ja kuulemma jo aika alhaalla mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt. Sydämensyke +145 ja liikkeet isot ++ :)
Eli kaikki oikein mallikkaasti!
Ainut asia jota neuvolantädin kanssa ihmeteltiin niin kun mittailtiin mun vs siellä niin oma ja neuvolanmittari näyttivät eri tulosta! Ei suurta heittoa mutta kumminkin.Täti soitti sitten äippäpolille mutta olivat sitä mieltä että ihan normaalia ja jatketaan niillä ohjeilla ja mittarilla jotka olen saanut.

Eipä muuta, masentaa tämä vesisade-loska-paska...Sori kielenkäyttöni. Sapettaa kaikki...

Epa ja Jokke 29+2
 

Yhteistyössä