<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

LIMATULPPA/A BONGATTU!!

Supistukset loppui tossa klo.14 maissa, eli kestivät n.3h! Väli oli välillä reilu 10min, välillä 5min, välillä ihan 3 min. Nyt supistukset tulivat takaisin jo kestänyt n.45 min muta vielä suht epäsäännöllisiä.

Äskein vessassa ollessani huomasin pyyhkiessä todella kirkasta ja limaista, venyvää limaa jossa seassa kellertäviä/rusehtavia "viivoja". Joten uskon että lima tulppa alkaa irtoamaan!
Pian laitan saunan päälle, toivottavasti ei ainakaan lopettais näitä suppareita! :)
 
Me oltiin ekan kerran keskiviikkona ulkona viikon vanhana ja se eka kerta oli tunnin pituinen. Eilen ja tänään ollaan oltu miltei kokopäivä ulkona. Äsken heräs sen verran että söi ja meni takaisin ulos nukkumaan. Nytten on ollut niin lämmintä ettei mun mielestä tartte kesken unien sisälle tuoda.
 
majj täällä pidetään sinulle peukkuja pystyssä että nytten se olisi menoa sinulle.

nuoriäiti laita side ja siihen päälle paperia, jos paperi kastuu niin on lapsivettä ja jos on vaan valkovuotoa niin jää paperin päälle. Näin on meille aikoinaan synnäriltä neuvottu. Tsemppiä myös sinne.
 
Nuori Äiti Tai sitten se on pissaa :ashamed: Sitä voi oikeasti ihan huomaamatta lirahtaa sen vertakin housuihin, eikä haise pissalta, vaikka kuinka nuuhkis ( :LOL: ) Mull akävi näin parina päivänä, eikä se ollut valkovuotoa, eikä lapsivettä, vaan ihan sitä itteään rakosta suoraan ruikittuna...

Täällä olo on mit' mainioin, tänään olisi se The Day :heart: Eipä näy merkkiäkään synnytyksestä, limatulppa irronnut ja semmoista, mutta ootellaan... Toisaalta, mitä enemmän sitä oottaa j amiettii, sitä varmemmin käy niin että kymmenen päivän päästä on käynnistys :LOL: Moon päättänyt etten synnytä laisinkaan :LOL: (käänteis psykologiaa, nääs...)

Auringon oton jälkeen maistuupi nyt vesimelooni ja kylmä suihku :p

Onnea vauvoneille :flower: :heart:

Mymmelis ja Ru 40+0
 
Pullataikina on nyt kohoomassa... Näin viimeyönä unta että söin voisilmäpullia ja kun aamulla heräsin niin oli pakko luvata itselle että niitä tänään vielä leivon... Nyt odotan vesikielellä milloin voin alkaa pyörittelemään ja saan ensimmäisen pellillisen uuniin... ( Nieleskelee tyhjää täällä ) PikkuJätti nukkuu liinassa ja on niin ihanaa kun toinen tuhisee rintaa vasten. On tämä liina kyllä niin hyvä keksintö. Oli kesken taikinan vatkauksen pakko ottaa hänet tähän liinaan kun herralta meni hermot.

Kyllä teillä kaikilla vielä mahallisilla se vauva tulee ennemmin tai myöhemmin syliin sieltä... Ajatelkaa positiivisesti. Muuta järkevää neuvoa en voi antaa. Ja se palkinto on sen kaiken odottamisen arvoinen monen kertaisesti. :hug:
 
Hep,
ilmottaudun vaan. Alkaa tässä olla aika ahtaat oltavat tuolla maha-osastolla, vauvan kovimmat potkut / liikkeet sattuu ihan kamalasti. Onneks ei oo tullu arpia. Saishan tämäkin jo täältä tulla, vaikkakin oon asennoitunut minäkin että yli mennään. Siis siitä lasketusta, ylihän se on oikeesti vasta 42 jälkeen. Jos sais toivoo käynnistysajankohtaa, niin paras olis perjantai 6.6....Toivottavasti nyt kuitenkin tulee jo aikasemmin!!!!!!!!

sinuhe ja ukkeli 39 + 5
 
:heart: Isot Onnentoivotukset vauvautuneille :heart:
Teitä oli taas muutama tullu, enkä muista ketä :ashamed:

Täälläkin ohitettiin laskettuaika torstaina. Eilen jo luulin, että päästään tosi toimiin yötä vasten lähtemään, kun ihan koko päivän supisteli ja kovaa, mutta kun illalla sänkyyn vääntäydyin, niin siitäpä aamulla sitten heräsin ilman minkäänlaisia kipuja, kolotuksia tai supistuksia.

Nyt on taas semmonen supisteleva olo, kellottanu olen tässä parin tunnin ajan ja 7-10 minuutin välein tuntuvat tulevan, välillä kipeitä, välillä lieviä. Mutta uskokaa vaan, eipä tämä täältä ennen käynnistystä kotiudu. Ja käynnistyshän mulla on edessä sitten 3. kesäkuuta. Jännä oli kun neuvolassa sinne KYSiin lähetettä kyselin, niin eikä mitään lähetteitä tarvita, meen vaan kuulemma sinne synnytyssalin ovelle sillon tiistaina yhdeksältä pimputtelemaan ovikelloa :)

Synnyttäneet ootte puhelleet noista vaippojen ohivuodoista niin annan pienen vinkin. Mä oon ite käyttäny tytöllä aina yhtä kokoo suurempaa vaippaa, mitä tytön paino on ollu ja koko 2 vee 10 kk elämänsä aikana tasan yhden kerran on vaippa vuotanu :) Ja sit mä kyllä aina katon, että ne systeemit siellä sisällä on kunnolla. Nytkin jätin ne ihan pienimmät vaipat kaupan hyllyyn ja ostin Onnille jo kakkoskoon vaippoja.

Jaksamisia kaikille meille vielä toistaiseksi mahakkaille ja Ihanaa vauva-aikaa vauvautuneille!
Tää alkaa siirtyä kohti sänkyä, jotta jaksaa yöllä rampata vessassa. Ihan ääretön jano ollu koko illan ja tuossa just vetäsin litran greippimehua. Tosi fiksu yhdistelmä...litra ja vielä greippiä :)

PP ja Onni 40+2 :heart:

Ai niin, torstain neuvolassa kaikki ok. Painoa tullu 1,1 kg viikkoon, turvotukset plussilla ja mikä mielenkiintoista sf-mitta kasvanut 2 cm eli nyt oli 37 cm. Eipä tuo osannu tätikään sanoa, mistä johtuu...mutta eipä tuolla mulle niin väliä ole. Pääasia, että Onni potkii ;)
 
tmvk kyll' sä oot ahkera. Tuli itsellekin vesikielelle :p . Liinasta -mitä sä käytät noin pienellä? Mulla sellanen amatzon joku -eipä juuri jousta. Sit ostin ergoo sellasen vauvaosan. Mietin et miten noin pikkunen sidotaan?Pitäs kattoo jostain netistä. Esikoinen oli jo 6kk kun hankin. Mut kyllä odotan et päästään liinailee. Se on jotankin niin kätevää ja vauva saa olla kokoajan lähellä.

Mä lähdin mökille -josko pikkunen haluis syntyy kun on tunnin matka sairaalaan vajaan 10min sijaa. Taitaa olla turhaluulo. Mut toivos on hyvä elää. :wave:
 
meidän pieni prinsessa näki päivänvalon 21.5 klo 13.14 rv 40+2. strategiset mitat: 2650g, 49cm. Synnytys oli nopea ja "kivuton" (lukuunottamatta keinosuppareita...). Kokonaiskesto 2t45min, ponnistus 3min. Nyt opetellaan vauvantuoksuista arkea. Isoveikka oli ensin mustasukkanen, mutta nyt kotiin tultua on rauhoittunut.. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille :hug: :heart:
 
Onnea vauvautuneet :heart: :heart:

Mulla eilen kolmen ässän jälkeen tosi kipeää selän polttelua ja paineen tunnetta alapäässä 2h,sitten homma pikkuhiljaa lopahti |O

Oon alkanut ahdistumaan huomisesta käynnistyksestä,olo on kuin menis teuraalle...
Olis niin paljon kivempi lähtee kunnon suppareiden kourissa taju puoliks kankaalla,ettei osais ajatella muuta kuin äkkiä lapsi ulos :p
Pelkään että menee jotenkin kivuliaammaks kuin normi synnytys :ashamed:

No ei se auta,täytyy nyt toivoo että tosta 4cm aukinaisuudesta ja kaulattomuudesta on helpotusta...

Sori vaan omanapaisuus,mutta ei tässä paljoo muuta osaa ajatella :ashamed:

Äippä,huhhuh tsemppiä meille :heart:

Repa ja kutvis rv 41+5
 
TEILLE KAIKILLE RINTAMAIDON RIITTÄVYYDEN KANSSA TAISTELEVILLE!

TÄSTÄ EI SAA KUKAAN LOUKKAANTUA, TIEDÄN ETTÄ YRITÄTTE KAIKKENNE JA TEETTE JUURI NIINKUIN TEILLE ITSELLENNE ON PARASTA !!

Muistakaa nyt maidon riittävyyden kanssa painiskelevat, että MAIDON RIITTÄVYYS EI OLE MISSÄÄN YHTEYDESSÄ SIIHEN , KUINKA PALJON SITÄ SAATTE PUMPPAAMALLA RINNASTA IRTI! Ihan turhaan stressaatte sillä pumppaamisella mieltänne =) Vauva on se paras tyhjentäjä ja saa rinnsata maitoa irti omaan tarpeeseen, vaikka pumpulla ei mitään tulisikaan. Maitoa on yleensä rinnassa, vaikka se esim. tuntuisi " tyhjältä" . Ei rintojen tarvitse olla pinkeät.
Eri asia on, jos rinnasta ei kerta kaikkiaan tule mitään: syy on yleensä traumaattinen tai rakenteellinen. totta on se , että rinnasta voi tulla vähän maitoa. Sekin yleensä korjaantuu sillä, että antaa vauvan " asua " rinnalla ja ns. " tilata" maitoa omaan tarpeeseensa.

=) :hug:
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa! Ilmoittaudun edelleen odottelijoiden joukkoon, siis yhdessä koossa vielä. Huomenna oisi laskettu aika, joten toivotaan parasta! Mitään ihmeempiä tuntemuksia siitä että pikkuinen aikoisi pian syntyä, ei oikeastaan oo ollut. Vaikka muiden merkkien puolesta neuvolan th kyllä viikko sitten epäilikin että synnytys ois käynnistynyt nyt tällä viikolla ennen perjantaita. Mutta tyytyväisenä pikkuinen tuolla masussa edelleen köllöttelee.

Viime aikoina en oo jaksanut oikein kirjoitella, mutta oon ahkerasti käynyt lukemassa juttuja. Helpottavaa lukea että muillakin on saman tyyppisiä oireita kuin itsellä, menkkamaista jomotusta, sukkapuikko-tuntemuksia, turvotusta jaloissa, vessassa ramppaamista, pätkissä nukkumista. Jotenki auttaa paremmin kestämään oman kärvistelyn, vaikka yleisesti ottaen olo onneksi on tosi hyvä. Tsemppiä kaikille "kipuilijoille"!

Mullakin on verenpaineet nyt alkaneet kohota. Ne on olleet koko raskauden ajan koko ajan vähän koholla, mutta tilannetta on seurattu eikä oo onneksi tarvinnut tehdä mitään kun paineet on pysyneet samoina. Toivottavasti paineiden kohoaminen tosiaan ennustaisi synnytystä! Vauvan sykkeet taas on vähän laskeneet, mutta ei kuulemma liikaa. Oisko toinen merkki lähestyvästä synnytyksestä? Nyt vaan oottelisin sitten niitä supistuksia, limatulppaa ja lapsivesiä...

Onko kukaan muu kyllästynyt alituiseen soitteluun ja kyselyyn siitä joko vauva on syntynyt? Ite oon täällä sen verran hermorauniona että oon jo joinain päivinä lakannut vastaamasta puhelimeen... :whistle: :kieh: Luulisi muiden nyt jaksavan vielä odotella kun itsekin on jaksettava kärvistellä mahan kanssa. Tuntuu että koko suku ja tutut on ihan täpinöissä ja haluais nyt viime metreillä antaa kaikkia enemmän ja vähemmän hyödyllisiä neuvoja ja opastusta synnytykseen liittyen. Synnytys kun ei itseä ainakaan vielä pahemmin jännitä, vaan pikemminkin odottelen josko vauva malttaisi jo syntyä. Menisköhän puhelimeen ärhentely sujuvasti loppuraskauden piikkiin..? :saint: :LOL:

Hirmuisesti onnea kaikille vauvan saaneille!!! :flower: :heart:

Ja tsemppiä kaikille muillekin mahan kanssa kärvisteleville. :hug:

Tupuna ja masuasukki 39+6
 
Pitkästä aikaa!

Ja alkuun taas onnittelut kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Käytiin viime viikolla neuvolassa ja valitin koko puolituntisen maha-/ uniongelmia. Oltiin nukuttu edellisyönä käytännössä tunti, kun vauvalla mahaa kouristelee. Saatiin "koliikki-uhka" ja mieli meni kyllä ihan maahan. Itse en usko tuohon koliikkiin. Mahaa kyllä vääntää, mutta vauva ei kuitenkaan huuda yhtäjaksoisesti ja rauhoittuu aina syliin. No annoin maitohappoa Lactophilusta ja noudatin th:n ohjetta eli syötin illalla pullosta lypsymaitoa 70ml ja lopetin siihen. Seuraava yö menikin paljon paremmin eli luulen että Papsu vaan "hotkii" liikaa maitoa, josta johtuu mahavaivat. Röyhtäisy ei myös onnistu, mika varmasti myös vaikuttaa asiaan. Olen aina luullut, että vauva tunnistaa milloin on täynnä, mutta nyt kyllä epäilen asiaa. Jos annan hänen syödä omaa tahtiaan hän syö liikaa ja puklaa ja saa vatsanväänteet. Nyt siis käytännössä koetan arvioida maidon määrää kun hän imee ja sitten lopetan imettämisen tavallaan "kesken" Onko kenellä samanlaisia kokemuksia? Paino oli noussut punnituksen mukaan enemmän kuin hyvin eli 500g nyt kahdessa viikossa. Silti huolettaa nyt tuo imetys-asia ja se, että vauvan vatsa on ihan ruikulilla: keltaista vettä. Millaista maitokakan pitäisi olla?

Tulipas nyt taas vaan omaa juttua.. :ashamed:

Imetyksestä: joo, ei ihan helppoa. Maitoa riittää vähän liikaakin eli siitä ongelmat täällä. Koetan pumpata enimpiä pois, että vauva pääsisi edes joskus käsiksi takamaitoon, en tiedä auttaako. Tuo ohje ainakin itsellä toimi mistä joku kirjoittikin eli jos tuntuu ettei maito riitä, kannattaa yrittää antaa vauvan "asua" tissillä joku kerta ihan kunnolla. Olen kans huomannut, ettei rintojen tarvitse olla pinkeät ja silti maito riittää ihan hyvin. Ja tosiaan pumppauksen määriin ei kannata liikaa tuijottaa, vauva saa imemällä irti omaan tarpeeseensa.

t.eeti+papsu 19pv :heart:
 
Pikaisesti tässä käyn koneella ilmoittamassa...

Tyttö :heart: tuli!!!
Neiti syntyi 21.05.(rv41+2) klo2.33, pituutta 54cm, painoa 4180g ja pipo 36,5cm. Suloinen tummatukka on hurmannut koko perheen. Heti synnyttyään alkoi hamuamaan nyrkkiä suuhun ja jo synnytyssalissa viihtyi tissillä kauan. Oikea tissihaukka :LOL: Perjantaina kotiuduttiin ja täällä nyt tutustutaan toisiimme. Hyvin on alku mennyt, hieman tuo edellinen on mustasukkainen, mutta onneksi on sitten seuraa hänellekin isistä ja muista sisaruksista.
Ja itse koitan mahdollisimman paljon olla hänen kanssaan, kun "Elli" nukkuu.
Tällainen sekasoppa tässä =)
Myöhemmin jos malttaisi kirjoitella lisää!

Isot onnittelut kaikille vauvansa noutaneille ja paljon jaksuja muille vielä odotuksen loppumetreille :hug:

mttk ja "Elli"4vrk :heart:
 
weiss
Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :heart:

Onnea huomiselle käynnistykseen menijöille, erityisesti Repa ja Äippä: :hug: matkaan ja varmasti kaikki sujuu hienosti!!! :heart: Ja viellä on yksi yö aikaa.. ;)

Eeti: Meillä on täsmälleen sama ongelma! Miulla tulee maitoa suihkuamalla ja vauva viellä hotkii, niin kyllä mahapurut huudauttaa. Samanlaista kakkaa tulee täällä ja neuvolassa ei siihen kauhiasti puututtu, vaikka siitä mainitsin. On kuulemaa ihan normia. Suositteli nuita Rela tippoja, joita sitten hain ja aloin antamaan Cuplatonin lisäksi. Nyt tuntuu, jotta tuo kakka alkaa ainakin muuttumaan hiukka kovemmaksi. Mie koitan pitää imetyksessä tuota 3 tunnin taukoa vähintään ja joudun välillä kyllä ennen imetystä lypsämään maitoa pois. Ootko koittannu imettää selällään, vauva rinnan päällä? Asento on hieman hankala, mutta meillä helpottaa tuota hotkimista ja maidon suihkuamista.
Aika itkua elämä on ja meilläkin sylissä rauhottuu. En miekään usko, että teillä koliikkia on, vatta vaan vaivaa. Meillä yöt on menny nyt suht hyvin ja vauva nukahtaa rinnalle ja jää viereen nukkumaan viimeistään aamuyöstä. Sekin tuntuu rauhottavan pientä.
Koitetaan jaksaa ja toivotaan , jotta pian helpottais! :hug: sinne!

weiss ja pikku-mies 18vrk :heart:
 
Meillä tuli eilen pikkuisella kuukausi täyteen ja kyllä äidille tuli hiukan kyyneleet silmiin. Neiti kasvaa nopeaan ja on jo varsinainen vauveli, ei enää vastasyntynyt ollenkaan-

eeti meillä on hiukan sama ongelma, hotkija vauva ja paljon maitoa. neiti on nyt lopettanut/vähentänyt puklailua kun sain ohjeen pitää syömisessä taukoja, mm. vaihtaa vaipan ja röyhtäyttää välillä. On auttanut meillä, mutta tuntuu että tämän johdosta neito on koko ajan rinnalla. :) :/ Muutenkin tytöllä on kova ruokahalu, hereillä ollessaan voi hyvinkin tahtoa ruokaa kerran tunnissa. olen yrittänyt venyttää välejä, mutta toinen alkaa sitten itkemään ruoan perään ja en oikein tiedä, että onko se niin haitallista jos pari kertaa vuorokaudessa syö tunnin välein? Nukkuessa ja muuten välit 2-5 tuntia. Maitoa tulee minullakin ihan hirveästi ja siksi varmaan vauva ylisyökin välillä. Ei siis malta lopettaa kun ruokaa olisi vielä vaikka kuinka. Mutta meillä siis kärsittiin aiemmin myös kovista mahakivuista, nyt ovat hiukna helpottaneet, kun lopetin maitotuotteiden syömisen, pidän vauvalla taukoja ruokailussa ja röyhtäytän joka ruokailun jälkeen. Välillä röyhtäystä täytyy odottaa kauankin, mutta aina lopulta se tulee. Myös vauvan masun hieronta ja lämpä masulla auttaa. Toivottavasti näistä jotain hyötyä eeti.

mink'ä kokoisia vaatteita teidän 1 kk käyttää? meidän tyttö on kasvanut niin kovasti, että 56 alkaa jäädä nyt pieneksi. hurjaa miten vauvat kasvavat (venyvät meidän tapauksessa). saanut hyvät geenit isältä joka on 196 pitkä. Minä normaali 168.

katrinainen ja neito 1kk 1pv
 
onnea vauvautuneille! :flower:

tämä on edelleen yhtenä kappaleena.. yritän kokoajan aatella et enää korkeitaan 5 päivää.. mut eipä paljon lohduta.. :kieh: yöllä vähän suppaili, mut ihan tooosi epäsäännöllisesti ja pitkin välein..

anuliina 40+5
 
Meiile syntyi maailman ihanin POIKA 21.5.2008 klo.22.30,3430g ja 49cm!
Eilen illalla kotiuduttiin ja olo on mahtava :D

Palaan taas myöhemmin kertoilemaan lisää.Nyt pakko vaan olla pojan lähellä!

Hemuli79 ja "mönkijä"4pv
 

Yhteistyössä