<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Onnea hurjasti kaikille nyytin saaneille :flower: :flower: teitä tais olla peräti viis.

Mä olen kotiutunut mökiltä -eikä se pikkunen halunnut syntyy vaikka lähdin vähän kauemmaskin. :| toivoisin niin et tulis itsellään ennen perjantaita. Repa ja äiti84 tsemppiä huomiseen käynnistykseen.

imetyksestä se on tosiaan kinkkinen juttu. Mut se on kyllä totta et eka kuukaus menee ihan vaan tissitellessä - ja vauvaa kun neuvotaan ottamaan rinnalle aina kun se pikkunen haluu. Muistan esikoisesta miten sitä oikeesti istuttiin tissi suussa puoli päivää ja kun lopetti vauva halus lisää -kyllä siinä oli itku kurkussa. Mut se kaikki palkittiin ja miten mukavaa ja huoletonta se imettäminen sit olikaan. :) Pääasia et vauva voi hyvin ja äitikin jaksaa. Mut töitä sen eteen tarvii kyllä tehdä, et pääsee kunnolla alkuun. Toisilla tulee liikaa, toisilla vauva ei jaksa imeä, syitä on vaikka mitä. Sitä tulee usein mieleen ettei vauva saa tarpeekseen kun itkee yms. mutta jos paino nousee niin syy on varmasti jokin muu. Pikkunen kaipaa vain läheisyyttä.Suosittelen liinaa kaikille, se on aivan ihana keksintö ja jättää kädet vapaaksi. Siinä vauva keikkuu mukana kuten kohdussa aikoinaan. :)

:wave:
 
Nyt ollaan menossa oussiin, 9 on aika yliaikais kontrolliin, saa nähdä mitä sanovat pääseekö sisälle vai pitääkö vielä tulla kotia.
Eilen oli kokopäivän housuissa jotenkin "kosteampaa" ja tänä aamuna hitunen verta. nyt on supistellut noin tunnin ajan (ei kylläkään kipeästi) enenpi vähempi säännöllisesti. Onneksi on se aika sinne synnärille niin ei tarvi arpoa mennäkkö vai eikö.
Pitkä aika on ollut kun en millään uskonut että voi mennä yli viikon yli

Hituel 41+4
 
Hei todella pitkän ajan jälkeen!

No nyt pääsen vihdoin ilmoittamaan tännekin, että

meille syntyi viime tiistaina 20.5. pieni poika, joka painoi syntyessään 3660 g ja pituutta hänellä on 52 cm. Lopulta pitkän odotuksen jälkeen poika tuli maailmaan käynnistyksellä 16. päivänä lasketun ajan jälkeen.

Poika on tuoreiden vanhempien mielestä tietysti IHANA.:) Kaikki on toistaiseksi sujunut hyvin. Elämä jatkuu tästä pienokaiseen tutustumalla..:) Joka päivänä oppii jotain uutta!

Tsemiä kaikille, jotka vielä odottavat nyyttejänsä!!

- Erika ja poika 6 pv
 
Onnea vauvan saaneille. :heart:

Onnea matkaan käynnistykseen menijöille, toivottavasti olisi nopea homma eikä venyisi =)


Imetyksestä ootte puhunut meillä poika on rinnassa kokoajan kanssa...tuntuu et oon välillä ihan huvitutti..Mun henkilökohtainen mielipide on tässä asiassa se et jos imetys tuottaa hankaluutta meillä on mailman parhaat korvikkeet käytössä..ei toinna stressata ja kokea pahaa mieltä jos antaa korviketta. pääasia on vauvan ja äidin hyvinvoini..muistakaa äidit teidän hyvinvointi on peili vauvan hyvinvoinnille =)

ihanaa alkavaa viikkoa
 
Hei kaikille! Ja suuret onnittelut vauvansa saaneille :hug: :heart:

Täällä elellään leppoisaa vauva-arkea välillä vähän vauhdikkaine käänteineenkin B) Milloin lentää puklut kaaressa matolle, milloin on neiti kakassa niskaansa myöten ja milloin kitistään massunpuruja :p Mutta kyllä mukaan mahtuu myös ihanan hellyttäviä seurusteluhetkiäkin, jolloin vauva juttelee ja hymyilee katsellen samalla hyvin tarkkaavaisesti äitiään :heart: Olen niin rakastunut tuohon nyyttiin, että eilenkin tuli itku kun laskin kaunokaisen sänkyynsä nukkumaan..

Pipsa Pitäisiköhän meidän kokeilla jo noita 2- koon vaippoja, kun kakit oli taas eilen yöllä niskassa asti ja tavaraa tursusi niin lahkeista kuin vyötäröltäkin :D Meillä kakka kun on sellaista vetistä litkua, jossa vain muutamia "ryynejä" joukossa. Pitänee kysyä asiasta huomenna neuvolassa eli viittaako vetisyys massuvaivoihin :/

Kantoliinasta Kuka se olikaan, joka kehui kantoliinaa? Minun tekisi mieli kokeilla, kun välillä ihan selvästi vauva on yliväsynyt, mutta ei suostu nukkumaan sängyssään vaan haluaa olla sylissä.. Liinan avulla saisin tehtyä samalla kotihommiakin, vaikka vauva nukkuisikin!

Te, joilla vauvat on jo maailmassa: miten vauvanne nukkuu öisin? Meillä näyttäisi välillä voivan nukkua yli kuusikin tuntia, mutta viime yönä taas valvottiin pari tuntia ja uni tuli vasta pullosta saadulla rintamaidolla tissittelystä huolimatta :/ Saimme neuvolasta luvan tälle "nuijanukutuksekseksi" ristimälle käytännöllemme, jos vauva ei millään suostu nukahtamaan. Välillä menee 80ml, mutta eilen taju lähti jo 40ml:lla :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :flower:

Carmen ja Nirppu 2vkoa
 
Huomenta,

Onnea taas vauvan saaneille! Nyt näyttää nyyttejä tulevan kokoajan lisää. :flower:

Käynnistykseen lähti tänään ainakin kaks, voi kun jännää. anuliina mennäänkö me sit perjantaina yhtämatkaa? Eiks sullakin silloin aika ollut. Taivas kun alkaa käydä nää päivät vähiin. :)

Mut nyt aamupalalle ja lukee lehtee. Tänään olis vika neuvola.

M ja maha-asukas 39+3 :heart:
 
Huomenta,

Onnea kaikille vauvautuneille.

:wave: täällä kanss yks kärvistelijä ilmoittautuu. Kovasti olen käynyt teidän juttuja lueskelemassa, mutta omaa saamattomuuttani en ole saanut kirjoiteltua. Kasassa edelleen, vaikka yöt supistelee ja olo on muutenkin surkea. Itestä alkaa tuntua, ettei tämä möhkäle taida haluta koskaan tulla pihalle. Mutta nyt neuvolaa...


Iina ja asukki 40+2
 
Kysymys vielä.. Täällähän oli muitakin, jotka ovat piikittäneet Klexanea raskauden aikana - kuinka kauan jatkatte pistoksia nyt synnytyksen jälkeen? Minä sain ohjeen jatkaa 6 vkoa, koska kuulemma 4-5 viikkoa synnytyksen jälkeen on vielä raskausaikaakin suurempi kohonnut riski saada tukos.

 
Heippa kaikille ! Täällä vieläkin yhdessä paketissa, 39+5 menossa. Jotensakin tuntuu, että yli menee täälläkin... mikäköhän siinä muuten on,että nykyään niin paljon raskaudet menee yli ja vaavit syntyvät käynnistyksen avittamana. Ennen vanhaan kun ei moisia käynnistyksiä ole ollut, niin miten silloin kävi.. ?

Mutta kyllä tuolla päässä nakuttaa kovasti ajatus, että nyt SE alkaa olla käsillä. Kahden viikon sisään meillä on VAUVA :). Kuinka se tuntuukaan niin tutulta jo. Ja jännältä ! Mikä teitä muita jännittää eniten ? Itselläni ehkä se kuinka hyvin saadaan meidän arki sujumaan perheenä, kolmisin. Kuinka osaa toimia niin että hellittely-laatuaikaa jää myös kullan kainalossa akkujen lataamiseen ja parisuhde olisi voimissaan.

Lopuksi vielä suuret, suuret onnittelut vaavin jo saaneille ja oikein paljon voimia ja jaksua käynnistykseen menijöille ! Ja voimia ja jaksua normi-supistelijoillekin ! :hug:
 
poika04, samaa mieltä olen.
carmen, meillä on ollu käytössä 3-6 kg vaipat koko ajan. Huomaan kyllä sen eron että tällä tytöllä ei tule niinkään läpi( ihan muutaman kerran vaan), kun taas esikoisella joka on poika oli koko ajan läpi. Monta kertaa saatoit yössäkin joutua vaihtamaan vaattteet.
Meillä kanssa nukutaan yöt yleensä hyvin( tästä eteenpäin ei tietenkään...) Herää yleensä yhden kerran. Nukahtaa joskus 10-11 maissa ja sitten herää 5-6 tunnin päästä syömään. Sitten nukkuu vielä pari kolme tuntia. Välillä sitten ähryää mahaansa ja nukahtaminen vaikeampaa. Mutta päivät masun kanssa vaikeampia. Alussahan heräsi kahden tunnin välein, mutta äitille sopisi tää nykynen oikein hyvin =)
Niin ja vetistä on täälläkin kakka ja välillä tosi ryynimäistä. Mulle ainakin sanottu että ihan normaalia. Tosiaan maitoa kun vaan juo, niin eihän se sen kummempaa vois ollakaan.
 
Onnea sarvipää Sammakko, Monitoimityökalu, Hemuli79, Kurpitsa, Ani79 ja e rika! :flower: :flower: Kylläpäs teitä vauvautuneita oli taas pitkä liuta!

Minulla on sellainen olo, että täällä synnytetään vielä tällä viikolla. Parina yönä on ennakoivia supistuksia tullut mojovasti ja kyllähän tuo maha kovettuu päivälläkin ihan kiitettävästi... Nyt vain odottelen kunnon polttoja!

Meiju rv 40+3
 
Onnea hirmuisesti vauvautuneille :)
Aina kun aukaisee tämän foorumin on kiva lukea vauva uutisia :)

vaipoista oon ostanut valmiiksi niitä 2-koon vaippoja, koska kuullut monelta että mielummin vähän isompi vaippa, pitää paikat paremmin kuivana. Joten meiltä ei niitä 2kg vaippoja edes löydy :)

Omaan napaan ei ihmeempiä, huomenna taas neuvola, katotaan veren paineet ja pissa ym. ettei raskausmyrkytys olisi pahentunut. Melkein toivoisin että saisin lähetteen äitiyspolille ja laittaisivat vaikka käynnistykseen, mitä jos valitan koko ajan huonoa oloa ja että koko vkl supistellut :LOL:

maj ja 39+4 :heart:
 
Päiviä täältäkin suunnalta!!!

Neuvolassa aamutuimaan kävin ja tässäpä ekana kuulumiset sieltä

rv: 41+1
paino: 500g/vko
turvotus: +/-
RR: 110/60
pisu oli puhdas
sf: 36
tarjonta: rt ja niin alhaalla kun vaan voi olla
:heart: 134
liikkeet: ++

Eli kaikki hyvin. Olo itsellä aika levoton, haluaisin jo synnyttämään. YLLÄTYS YLLÄTYS.. :LOL: Toivon tosiaan että tämä lähtisi tulemaan jo ennen sunnuntaita jolloin todennäköisesti rupeavat yliaikaiskontrollin yhteydessä sitten käynnistelemään, jos ei ole maailmaan omiavuin tullut. En vaan millään haluaisi siihen käynnistykseen joutua. Ikävät muistot kun piinaa mieltä.

Mitkäs muitten kärvistelijöitten tunnelmat on??

liinu83 ja möykky 41+1
 
Onnea myös kaikille muille vauvansa saaneille :flower:

Mä olen täällä niin onnesta sekaisin,et en aina tiedä itkeäkö vai nauraako :D

Synnytyskertomusta sen verran laitan tänne eli mulla meni lapsivedet tiistaina 18.50 ja silloin lähdettiin kontrolliin päivystykseen kättärille,kun en tuntenut vauvan liikkeitä kahteen tuntiin vesien menosta,eikä supistukset myöskään alkaneet.
Päivystyksessä makoilin sitten käyrässä 1,5h ja yöksi saatiin mennä kotia.Ke 21.5 klo.7.00 oli kättärillä sitten labrakokeet ja sitten jäin osastolle odottamaan käynnistystä.
Supistuksia alkoi tulemaan säännöllisesti klo.6.00 eteenpäin,mut niissä ei ollut tarpeeksi potkua käynnistää synnytys kokonaan.Sitten lääkäri totesi,että lapsivedet oli menneet ylhäältä eikä alhaalta puhkoen kalvoja eli kalvot oli ehjät.Kalvot puhkaistiin klo.15,kun mulla alkoi kovemmat supistukset klo.14.30.Sitten se olikin menoa.
Siirryttiin synnytyssaliin ja mulla tuli supistuksia 1-2min välein.Sain epiduraalin klo.17.40 ja sitten sain nukutuksi vähän aikaa.Puudutusta sain vielä toisen kerran ja sitten olikin jo aika ponnistaa.Vauvan hengitys ja sydänäänet hävisivät välillä ja vauva otettiin maailmaan imukupilla.Napanuora oli mennyt vauvan kaulanympäri ja vauva ei aluksi paljoa reagoinut,kun syntyi maailmaan klo.22.30,mutta n.2min sisään olikin poika täysissä voimissaan eli sitkeä tapaus on.
Jouduin sitten saman tien leikkaussaliin,kun sain kolmannen asteen repeymän synnytyskanavaan.Lääkärit saivat sen kuitenkin hyvin korjattua.Pojan luo pääsin sitten klo.2.00 aikaan.Seuraava aamu olikin sitten taistelua oman kunnon kanssa,kun meinasin jatkuvasti pyörtyä noustessani sängystä ja kerran menetinkin tajun vessassa ollessani.Jouduin väkisin syömään/juomaan ja lääkkeitä sain useampaa...en muista kaikkea hyvin!Illalla olo olikin sitten toinen ja onnistuin vähän nauttimaan pojastakin.Täytyy kyllä antaa suuri kiitos kättärin hoitajille/kätilöille avusta ja kohtelusta!!!Ilman heitä en olisi selvinnyt ja jaksanut alkaa hoitaa poikaa.
Sori näin pitkä sepostus,mutta tässäkään ei ollut kaikki,joten yritin sanoa asiat mahd.lyhyesti tai jotain:headwall:

Nyt kotona kaikki alkanut sujumaan .Odotan just,et mies toisi mulle rintapumpun kaupasta,kun rinnat liian pingottuneet maidosta,niin en saa imetettyä poikaa ollenkaan,eikä lypsäminenkään auta vaan sattuu mahdottomasti!Korviketta annan siihen asti,kunnes saan maidon kulkemaan hyvin.
Oletteko saaneet nukuttua hyvin vai haluaako vauva ruokaa useinkin yössä?
Meillä on nukuttu välillä 1h ja välillä 3h putkeen yöllä ja sitten aina syödään.Päivällä melkeinpä sama juttu...onneksi rauhottuu heti ruuan saatuaan,niin saan itsekkin nukuttua syötön väleissä.

Vaippoja meilläkin 3-6kg.Tuntuvat vielä heiman isoille,mut onneksi tavara pysynyt vaipan sisällä,eikä tule lahkeista pihalle :LOL:

Oletteko jo nimiä miettineet pienokaisille?Mites ristiäisiä?Miten nopeaan pitikään kastaa synytymän jälkeen?Oletteko varanneet jo papin ja kirkon?Mulla vähän meinaa iskeä epätoivo,et milloin kaikki tulisi tehdä?!Nyt heti vai ehtiikö 2vk sisällä?!

Taitaa tulla niin sekavaa tekstiä,et jaksaakohan tätä kukaan lukeakaan?!?Taidan mennä vauvaa taas katselemaan ja paijaamaan.

Hemuli79 ja "mönkijä"5pv
 
Voi helkkari!! Meijän piti päästä muuttamaan torstaina, no nyt se remppa mies soitti ja sanoi että ei millään kerkeä saada sitä remonttia valmiiks tällä viikolla!! :kieh:
Sanoin siinä sille että tämä asunto pitää olla 31.5 TYHJÄ! Että taivas allekko meijän pitäis mennä!! No lupas että huonekaluja saadaan viedä perjantaina sinne, mutta keittiö ei tule olemaan valmis! Meinasin saada itku kohtauksen siinä kun torstaina kuitenki laskettu aika ja koko homma on seka sortoa vaan :'( mitäs jo vauva päättääkin syntyä juuri silloin kuin pitäisi muuttaa tai mitä jos oon jo päässy synnyttään (epäilen mutta se nyt tästä vielä puuttuisi :D ) ja sairaalasta pitäis lähteä kotia ja meillä ei ole edes koko keittiötä... *huoh* nyt kyllä ottaa päähän :kieh:
anteeksi kun tulin tänne valittamaan, mutta alkoi ressaan niin kovaa koko muutto ja synnytys jne :ashamed:
 
carmen: mä luulin että synnytyksen jälkeen mulla olis käytössä vain marevan mutta mä olen jatkanut torstaista asti klexanea sekä marevania. klexanea käytetään siihen asti kunnes hoitotaso on saavutettu ( 2-3 ) ja tämän jälkeen vielä seuraavat kaksi päivää. tämän jälkeen jatketaan pelkällä marevanilla kuutisen viikkoa. mä pääsin ihme kyllä tyksistä pois vaikkei hoitosasoa olla saavutettu, inr-arvo oli eilen 1,4 ja toissa päivänä 1,1. tunnin sisällä saan uuden inr-arvon, toivottavasti olis noussut..

 
Majj Hirmu tsempitykset sulle, mä osaan elää tuossa fiiliksessä mukana ihan satasella!!! Meillähän oli silloin rv:lla 31 uhka, et tää ois syntynyt, samassa syssyssä oli muutto uuteen kotiin, missä ei ollut edes aloitettu vessa remonttia... Vuokrasopimusta allekirjoitettaessa luvattiin, että vessa on valmis viimeistään huhtikuun ekalla viikolla, mutta vituix män, oltiin ilman vessaa kolme vkoa... Vessa ja keittiä on toki kaksi täysin eri asiaa ja teillä tilanne vielä katastrofaalisempi, mutta tiedän den ahdistuneen tunteen :headwall: Koita jaksaa, kova kovaa vastaan ja pistät miehes nyt asialle, et it ressaa yhtään siellä!!! Miehet on nyt sitä varten,e t ne hoitaa kaikki kurjat ja stressaavat asiat pois päivä järjestykstä, ettei meidän tartte mahojemme kanssa niistä tapella! :p
Hyvitystähän siitä on sitten vaadittava, joko vuokrasta/myyntihinnasta, jso ei ole sopimuksen ehtoja täytetty ;)

Mie tulin just neuvolasta, sain kun sainkin verenpaine mittarin kotiin!!! Viikonlopun juoksin pivystyksssä mittauttamassa paineita, kun ei koko Lohjalta tosiaan tupannut irtoamaan miulle omaa lainaksi... Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Eilen oli omat synttärit, en saanut sitä mieluisinta lahjaa pnahkapaketissa, mitä olin kyl tilaillut :( *pöh* Mies hoiti koko päivän eilen ihan pulkkaan, siivouksista kaffettamiseen, eli mä sain vaan olla ja nauttia keskipisteenä olemisesta :) Mul on maailman paras mies :heart:
Illalla sitten tapahtui kummia... Olin nukahtamassa dohvalle, kun heräsin ihan järkkyyn repivään kipuun ja sitten vatsasta kuului kamala murahdus :eek: Semmoinen kehon sisäinen tunne/ääni, tajuaako kukaan? Samalla tavalla, kun sikiön nikamat niksahtelee, se jotenkin kuuluu äänenäkin, sillain oman kehon sisäisenä äänenä... (joo, en ole hullu, vaan en osaa selittää :LOL: ) Tuli muutama järkky kipee supistus ja menin makuhuoneeseen huokailemaan aj sitten nukahdin taas. :ashamed:
Eilisestä jäi hirmu kipeä kylki, ihan koko oikea puoli kylkiluista on hajalla, tuntuu ku oisi koko puoli irti... :LOL:

Liinu
Kärvistellään, kärvistellään :D Mä kanssa kyllä tosiaan toivon, että käynnistyis tää itekseen, mä oon kuulllut noista käynnistys synnytyksistä sen verran hurjii juttuja, mutta onko niihin sit uskominen, on toinen juttu...Kuitenkin mieli tekee tepposet ja takaraivossa kummittelee se "isompi, pahempi kipu" B)

Päivä kerrallaan :D

Mymmelis ja Ru 40+2 :heart:
 
poika04: erittäin hyvä kommentti!!!!!

Carmen: mulla oli naurussa pitelemistä kun luin ton sun juttus että ollaan niskaan saakka kakassa. Ei sinäänsä hauska asia, mutta kun esitit asia niin hyvin.. Meidän pitäs varmaan kanssa kokeilla isompaa vaippaa, koska tuntuu että noi muumit falskaa kokoajan.. ja ei auta vaikka kuka olis vaippaa vaihtamassa.. aina tuntuu pojan pöksyt märiltä... ja pyykkikone laulaa...

nukkumisesta meillä nukutaan noin kolmen/neljän tunnin pätkissä yöllä. Eli ihan hyvin.. Viime yönä poika nukkui melkeen 6 tuntia putkeen.. no ihan hyvä niin koska oli huutanut mahaansa 8 tuntia putkeen ja nukkunut ei lainkaan.. nyt masuvaivat ohi ja poika tyytyväinen.. Taidettiin syöttää poikaa liikaa kun tissiteltiin kauan + annettiin korviketta.. Mutta nyt siis taas kaikki ok..

onnea käynnistyksessä olijoille!!

birdie + ahmatti 16 pv
 

Yhteistyössä