<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Lenkiltä kotiuduttu taivas meinas tulla kuolema ja neiti pisti loppumatkasta hanttiin minkä kerkes. :( Mä keräsin vadelmanlehtiä :D ja keittelin niitä tos kattilas äsken -sain aikaseks sellasta vihreetä juomaa :p enpä tiedä taidan kulauttaa sen kurkusta alas, josko ens yönä tapahtuis jotain. :) Olen sit ainakin kaikki keinot kokeillut huomista varten. musta tuntuu et tää meidän pikkunen ei oo viel kiinnittynyt tonne alas.

Tsemppiä kaikille joilla käynnistys huomenna :wave:
 
Puliina on paikalla edelleen :). Supistukset jatkuneet koko ajan, tuossa yhdeksän aikaan hieman väli piteni ja torkahtelin, mikä teki HYVÄÄ yön valvomisen jälkeen. Soitin synnärille ja sanoivat, että hyvältä vaikuttaa ja että voin olla kotona niin kauan kuin suinkin siltä tuntuu.

Ihmeen rento olo, tuntuu jotenkin tosi "luonnolliselta" ja mahtavalta kun kroppa tekee jotain tosi tärkeätä. Ei edes pelota nyt niin paljoa enää.

Mutta katsellaan ja odotellaan miten nämä supistukset jatkuu, sitten vasta lähden näytille kun oikeasti jalat ei kanna.. En niin kamalasti noista hospitaaleista kuitenkaan ympäristönä tykkää.. ;)
 
Tsemppiä matkaan Puliina! :wave: Itse olen kanssa ajatellut, että kun tosipaikka on edessä yritän olla mahdollisimman pitkään kotona. Mutta saa nähdä miten mieli muuttuu, kun ei ole hajuakaan millainen kipukynnys minulla supistusten kanssa sitten on.
 
Onnea vauvautuneille!!! :heart:

J tsemppiä kaikille lähtijöille!!! :hug:

Mie täällä vaan kärvistelen. Viime yönä heräsin 4 aikoihin levottomaan oloon ja siitä tovi niin tyhjensin itteni taas totaalisesti vessan puolella istualtaan. :eek: en jälkeen tuli muutama napakka supistus mutta siinä kaikki. Uni ei enää tullut kun ootin että ne supistukset alkais ni uni karkasi sit sen siliän tien. Mie oikeesti jään vimoseksi tänne. :ashamed: Olo on tänään taas tosi turhautunut tän odotuksen kanssa...Miehenkin hain kesken päivän töistä pois kun oli loukannut selkänsä ja nyt makaa kipeänä tuolla olkkarissa. Kivasti toi selkä meni tässä talorempan lähestyessä. Noh toivottavasti menee pian oh. Hän ei kyllä hevin kivusta valita, niin nyt vaan ähisee ja tupisee, joten tiiän että hän on kyllä tosissaan kipeänä. Harmittaa toisen puolesta. Noh kohta suunnataan lääkäriin ja kattotaan mitä se lekuri siel selästä sanoo.

Mutta nyt jos palaisi ton ruuan laiton pariin ja odottelis niitä oikeita suppareita josko ne vaikka joskus löytäisi tännekkin.

liinu83 ja möykky 41+4
 
anuliina tsemppiä synnytykseen!! Se on menoa nyt ;)

Kantoliinasta paljonkos ne maksaa??? mun tekis kanssa mieli ostaa semmonen.. poika kun viihtyy meilläkin parhaiten sylissä.. joten kotitöitä on hiukka hankala tehdä.. sitterissä (vaakatasossa) viihtyy vaan, jos on ihan vieressä (esim ruokaillessa keittiön pöydän vieressä)... Mulla on baby björnin kantoreppu, mutta en oo ihan satavarma että saako sitä käyttää näin pienellä, poika nyt 18 pv vanha... Pituus ei varmaan vielä riitä kun siinä repussa lukee 52 cm, ja poika vasta 50,5.. Ja käyttöohjetta ei oo kun oli käytetty...

Nukkumisesta.. meillä nukkuu hyvin vaunussa, ja juurikin lenkin jälkeen... Omassa pinnasängyssä nukkuu päivällä jos on väsynyt.. Muuten nukkuu sitten mun viekussa parisängyssä.. yöllä nukahtaa ihan hyvin jo omaan sänkyyn jos ei oo kovin virkee syöttösession jälkeen!!

Tsemppiä Carmen
vauvan kanssa. Toivottavasti vauvan olo vähän helpottaa.. mikään ei oo niin kamalaa ku kuunnella vauvan itkua.. ja kun ei osaa tehdä mitään mikä auttais.. (esim masuvaivat)

täällä odotellaan päivän postia saapuvaks, jotta pääsee lueskelemaan menaiset lehteä... vaavi nukkuu tyytyväisenä sängyssä ja nyt on hiukka omaa aikaa.. ja en kyllä ajatellut tässä välissä tehä kotitöitä.. sen verta laiskottaa ;)

birdie + ahmatti 19 pv
 
carmen,
ihan niinku meillä! Meinasin kanssa tänne vuodattaa tänään. Ihan samat ongelmat kun teillä. En edes pysty ruokaa laittamaan esikoiselle. Nyt sain typyn vaunuihin nukahtamaan kun raahasin ne sisälle ja musiikki soi stereoista. Äkkiä sit koitan ruokaa laittaa. Yöt edelleenkin menee hyvin ja päivät ei. Tissiä imis koko ajan ja mahaan sattuu. Kyllä odottaa iltaa että tulee mies ja saa hetkeks sille. En halua valittaa ja rakastan kauheesti omaa typyä, mutta onhan tää rankkaa. Sit jälkeenpäin taas ajattelee että kuinka sitä jaksoi. Se olis ihanaa kun nukkuis vaunuissa, mutta ihan pieniä hetkiä vaan. Muutenkin päivisin ihan korkeintaa puol tuntia joskus.
Onnea uusille vauvautuneille! Ja voimia kaikille odottaville ja myös masuvaivaisten äideille :hug:
 
Merike,

Sain käynnistykseen prostaglandiinia ( en tiedä kauppanimee?) puoli tbl eli suun kautta...joskus samaa ainetta laitetaan kohdunsuulle. Mulla oli varmaan synnytys jo käynnissä, kun sain lääkkeen...kun alkoi tapahtumaan niin pian ja vähällä lääkemäärällä...Tosiaan yllätyin näistä jälkisuppareista...ei mulla muista ole ollut...on hiukan hankala ja kipeä olo ollut ...mutta onneksi on keksitty kipulääkkeet!

:wave: Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vrk

p.s Mistä saan ohjeita kuvien laittoon...olen onneton tunari koneen kanssa :ashamed:
 
anuliina onnea matkaan!!! :p
Liinu Et sie voi jäädä viimeseks tänne! mulla on vasta tnä L-A että kesäkuun puolella välillä vasta luultavasti saan nyytin kainaloon :ashamed: :D

Sainpas edes vähän hyviä uutsia tällekkin päivälle, remontti mies soitti että huomenissa pitäisi olla koko kämppä aivan valmis! :) vaikka koko keittiö remontti olisi pitänyt siirtyä vasta ensi viikolla, ihanaa kun saakin muuttaa huomenna valmiiseen kotiin :) Ja alun perin oli tarkoitus että oma paskatin täytyy hommata mutta ei, olivatkin laittaneet kokonaan uuden jääkaappi-pakastimenkin :p kyllä sitä nykyään ilostuu kummista asioista kuten siitä että saakin pakastimen :D

.. Ja eikun jatkamaan tavaroiden pakkailua, täällä on aivan kamala kaaos ( vaikka oon muka koko päivän tehny täällä töitä :D ) kun lattiat täynnä laatikoita vaan ja verhot ja matot jo pois! :D Tiski kaapistakin löytyy enää pari lautasta + lasia :D
 
Matamimimmi68 tuossa linkki mistä on helppo lisätä kuvia: http://www.aijaa.com/
lisäät kuvan, ja sen jälkeen kun kuva on sielä, tulee kohta jossa lukee "kuva pienenä" tms. kopio se netti osoite tänne mihin kirjoitetaan niin pitäis tulla :)

toivottavasti ymmärsti.

muutkin lisää vauva kuvia :p
 
Carmen :hug: meillä on kans tänään sellanen kitikiti-päivä. Yölläkin syötiin muutaman tunnin välein ja nyt päivällä on sama meininki, tosin unet vielä lyhkäsempiä...masuvaivaa taitaa olla kun kuulee ilman kiertämisen mahassa. Raukka. Pitää illalla hieroa ja jumpata kovasti. Mä oon kans melkoisen väsy kun mies on ollut tän viikon reissussa ja viime viikollakin paikalla vaan muutaman tunnin päivässä. Onneksi tulee huomenna ja arvatkaapa saako hoitaa ainakin yhden yön syötöt pullosta että saan ees muutaman tunnin nukkua.
lisäksi vaikka ei nyt niin väsyttäiskään, niin käyn ihan kauhean herkillä. Itkeskelen koko ajan vaikka mitään syytä ei ole ts kaikki on ihan hyvin....oonko ainut? :ashamed:
 
anuliina tsemppiä synnytykseen. Otit sit varaslähdön :LOL: pikkunen ymmärs et huomen olis viimeistään se päivä, milloin ehkä häätö tiedossa.

liina maksaa siinnä 50-80e. KANTOREPUSTA -siinnä lapsen jalat ei oo oikien hyvässä asennossa oon ymmärtänyt. Ergo reppu on vähän eriasia.
 
onnea uusille vauvautuneille

Pääsin nyt rauhassa kertoileen meiän arkea kun esikko on isänsä kanssa kyläilemässä, ja vauva nukkuu parvekkeella..mitä pidätte muuten päällä tämmösillä ilmoilla?? kun ei ole helle, mutta ei niin kovin lämminkään.
Meillä ollaan nyt 10vrk eli kohta 2vkoa vanha, nukkuu 3-6 tunnin unia sekä yöllä että päivällä, voi olla myös sitten 3h hereilläkin, viime yö meni hienosti nukahti siinä yhden jälkeen ja heräs 8.45.
Täällä teillä joillain noita masu vaivoja, johtuuko se niistä d-vitamiini tipoista?? alan maanantaina antaan niitä.

Sitten kysymys: Mitä teiän miehet tekee kun on isyyslomalla?? Kun tuntuu että äijä vaan pyörittelee peukaloitaan kun ei oo tekemistä :eek: ja joko teillä on isyyslomat pidetty??

Meillä ristiäiset muutes juhannuksen jlk.29p.

Joko teillä on nimet tiedossa?? Meillä ei.
 
Onnea vauvautuneille :flower: :heart: !
Tänään soittelin sinne ä-polille ja koitin varata yliaikaiskontrollia, kuten th oli käskenyt.
No sieltä vastas mein esikon kätilö =) ja sanoi, että kyllä th: n pitäis varata aika, mutta voi antaa mulle nyt tän kerran ajan. Sanoin kuitenkin, että koitan eka saada th: n kiinni , jos se kuitenkin varais sen ajan.
Th soitti tunnin päästä siitä kun sain siihen yhteyden ja mun yliaikaiskontrolli on huomenna 9.30 rv 41+2 .
 
Heipat pitkästä aikaa...JA suuret onnittelut kaikille vauvansa saanneille ja tsemppiä teille joilla vaavi vielä mahassa...

Meidän neiti on pian 3 kuukautta, uskomattoman nopsaan aika menee. Kokoakin on jo "normaalin" vastasyntyneen verran, 3,2kg ja 52cm. Hyvin on tyttö kasvanut ja syö kuin hevonen.

En ole ehtinuyt juuri kirjoitella kun ollaan muuttamassa uuteen kotiin. Omakotitalo alkaa olla valmis viimein...Ja tämä äidin hermot on riekaleine. Tyttö vaatii jatkuvasti huomiota ja sit pitäs vielä pystyä pakkaileen, siivoon, laitteleen listoja jne jne Oikeasti, en todellakaan suosittele rakennusprojektia ja vauvaa yhtäaikaa. Onneks tyttö nukkuu suht hyvin yöt, et ennätän jossain välissä ees hetken nukkua. Tosin yöt on mennyt puuhastellessa kun on saannut neidolta rauhan...Kuinkahan pitkään vielä jaksan tätä tahtia? Välistä tulee huono omatuntokin kun ei voi olla 100% lapsen kanssa vaan milessä pyörii kaikki muutkin asiat. ARGH!!!!! :'(
 
:heart: Isot Onnittelut Matamimimmille :heart:

Anuliinalle Tsemppiä ja voimia synnytykseen!

Ja neuvola kuulumiset:

rv 41+0
paino -300 g
turvotus +
RR 118/80
pisu puhdas
sf 38
sykkeet ja liikkeet ++

Neuvolatäti oli sitä mieltä, että kaveri on jo iso! Perusteli sillä, että vaikka oma paino tippunut ja lapsivesikin jo näillä viikoilla vähenee ( haihtuu ) niin mulla se vaan sf-mitta kasvaa. Sepä oli sit tosi tosi kiltti ja ihan omatoimisesti soitti äitipolille ( täällä se siis vaan kerran viikkoon, torstaisin ), että onko siellä miten kiire. Ei kuulemma kiirettä ole, että mitäs asia koskee. Täti sit selitti, että hän epäilee lapsen olevan jo iso ja kun ensimmäisen synnytys oli vaikea, asentovirheen vuoksi päädytty kiireelliseen sectioon, niin jos painoarvion tekisivät, katsoisivat tarjonnan ja jos lääkäri sitten kirjoittaisi käynnistykseen lähetteen tälle päivälle, niin sieltäpä oli kätilö vaan sanonu, että kuule ihan sama syntyykö/ käynnistetäänkö tänään vai tiistaina :kieh: Voi vittu! Vähän veti oloa masentuneeks! Meinasin jo mennä rahjäämään sille muijalle, mutta maltoin mieleni.

Mutta mutta, nyt minä oon vähän huono ihminen ja ehkä otan käyttöön vanhan kansan käynnistysvinkin eli oluen. Kävin ostamassa pullon Lapin Kulta kolmosta ja laitoinpa sen tuonne jääkaappiin kylmäään :) Nyt arvon, että juonko vai en... Kulta oli sitä mieltä, että eikun antaa palaa vaan :) Noh katellaan!

Carmen Mä tiiän miltä susta tuntuu :hug: Tuo minun esikko oli vauvana sellainen, että päivällä ei nukkunut kuin liikkuvissa vaunuissa tai sylissä, mutta sitten nukkui väh. 3 tuntia putkeen. Heti jos vaunuissa liike loppu, alko hirvee huuto. Onneks oli oma äiti työntely ja sylinukkumisapuna, että sai tehdä hommia, kun kahdestaan lapsen kanssa olin :heart:

Mutta nyt kahvin keittoon :)
 
En ole piiitttkäään aikaan ehtinyt käydä lukemassa kirjoituksia, eli täytyy tässä yrittää saada kaikki luettua, mutta nyt ens alkuun ONNEA KAIKILLE MUILLEKIN JO VAUVATUNEILLE!!

Meille syntyi poika 16.5. Rv:llä 39+4. Mitat ovat 3980g ja 54cm. Poika on aivan ihana, nukkuu ja syö hyvin. Synnytyksen käynnistys ei oikein onnistunut, eli päädyttiin loppujen lopuksi sektioon.
 
Poika syntyi 26.5 klo 15.50,painoa 3.4kg ja pituutta 49cm, pisteet 9-10 :heart:

Synnytys pistettiin käyntiin tipalla jonka siis piti aiheuttaa supparit,mutta melkein pussi meni ennenkuin mitään tuntui,sen jälkeen puhkottiin kalvot ja sitten se oli menoa... synnytys sinäänsä helppo,sain epiduraalin ,koska vesien puhkomisen jälkeen supparit tosi tiuhaan ja kipeinä. Yhteiskesto synnytyksellä reilut 5h. Mutta sitten tuli proplemeja,eli istukka ei tullut itellään vaan jouduttiin irroittamaan käsin puudutuksessa. Kipuja ei ollut,mutta verta meni jonkin verran. Siks melkosen heikkona tässä oltu...
Jäi harmittamaan että eka imetys jäi myöhäiseksi koska jouduin sinne istukan poistoon,ja kätilö antoi vauvalle maitoa. Ja kun tulin pois en kyenyt liikkumaan koska raajat täysin puuduksissa,olin ihan sänkypotilas sen illan ja seuraavan päivän kunnes iltasella alkoi tokenemaan.

Vauva kuitenkin imee ihan hyvin,imuotetta on hankala saada,ja menee tovi ennenkuin saadaan tissi oikein suuhun,mutta sitten syö hienosti. Tosin nukkuu rinnalla samaan aikaan aina pikkutorkkuja =) Masu vaivoja toisella hiukan,pieree kovasti ja kakkaa,haju melko tainnuttava noin pikkuiseksi :D

Nyt tässä arkea opetellaan pikkuhiljaa... Onnea kaikille muille vauvautuneille myös!!

Repa ja kutvonen,3päivää vanha :heart:
 
Syntyneiden lista päivitetty.

Onnea kaikille nyytin saaneille :flower:

lonkkaluksaatio voi olla kyseessä myös alikehittynyt lonkkapalja. Yleisintä perätilassa olleilla tytöillä. Sitä en tiedä mihin perustuu, mutta näin mulle aikanaan reilu 6 vuotta sitten sanottiin, kun esikoinen oli lastoissa. Lastahoitoa kesti 3kk ja sen jälkeen ei ole ollut nmitään ongelmia. Parhaat hoitotulokset saadaan mitä aikaisemmassa vaiheessa huomataan. Olen lukenut tapauksesta, jossa huomattiin vasta lapsen lähtiessä kävelemään, jolloin hoitona oli kipsaus ja hoitoaika on noin kaksi kertaa lapsen ikä.

Joten tällä yritän vain lohduttaa, että onneksi löysivät tässä vaiheessa.

Lasta lapsen hoidossa on ne muutamat omat niksinsä, mutta onnistuu kyllä ihan hyvin. Pärjäsin minäkin vaikka oli esikoisesta kysymys.

Jossu & pikkumies 8 vrk
 
Onnittelut tytöstä äippä 84 ja matamimimmi 68 ja pojasta cheesecake ja samoin onnea kaikille muillekin vauvaantuneille!! :flower:

Lonkkaluksaatio on kai aika tavallinen. Yhdellä tutun vauvalla oli kanssa ja käytti lastoja vähän aikaa ja sen jälkeen ei oo ollut mitään.

nemika: kiitos tiedoista! Uskallan sitten rauhassa nautiskella viinistä ja juustoista. :)

maj: toivottavasti enteilis synnytystä! =) Jos niin onnea matkaan ja samoin Puliina ja anuliina!

Oon täällä ihan täpinöissä! Soitin kättärille kun sieltä ei ollut kuulunut mitään ja sain kuulla et mulle on varattu huomiselle kontrolliaika, joten neuvola peruuntui. En tajunnut kysyä onko mahdollista et ne käynnistää synnytyksen huomenna vai onko pelkkä tarkastusaika.

Onko kukaan teistä mennyt suoraan kontrollista käynnistykseen? Joku sellaista jossain kirjoitteli mut onkohan kuinka yleistä? Vauva ainakin on laskeutunut ja kiinnittynyt ja kohdunsuun tilanne käsittääkseni aika kypsä (joku osa oli 5vkoa sitten parille sormelle auki ja silloin ennustettiin synnytystä n 3 vkon päästä). Lisäksi vaa'assa painaa lievästi kohonneet verenpaineet ja vauvan aavistuksen laskenut syke. Neuvolasta ei ainakaan tarjonnut enää uutta aikaa ens viikolle. Rupes niin jännittää et maha meni sekasin ja pari kovempaa supistustaki tuli. :LOL: Ehkä mä oon vaan ollut liian rauhallinen ja siks vauva on tykännyt köllötellä masussa.

Täpinä-Tupuna ja masuasukki 40+3
 
kiitos lonkkaluksaatio kokemuksista! Ihanaa huomata, että en ole yksin "ongelman" kanssa... Kyllä siinä hormonihuuruissa itku eilen pääsi, kun tytön näki siinä lastassa.. niinkuin tarjottimella möllöttelisi pikkuinen... mutta toivotaan että max. 8 viikkoa ja sitten neiti pääsisi tuosta vehkeestä..
 

Yhteistyössä