<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Täällä on kolmas supisteluyö meneillään. Nyt on kyllä kovempi kuin aiemmat.. Alkoivat tuossa vajaa 2 tuntia sitten ja mennä hipsuttelen täällä lehtiön ja kynän kanssa ja merkkailen vähän aikoja. About 6n minuutin välein on tullut ja kestävät minuutin pari (kauankohan niiden pitää kerrallaan kestää?)

Vessassa käydessä taisi tupsahtaa limatulppakin paperiin, oli verinen viiru joukossa.

Hmm.. Mies parka pääsi vasta yhden jälkeen yöllä töistä kotiin, en millään raaskisi herätellä kuin vasta äärimmäisessä tilanteessa. Ja kyllähän minä tässä vielä pärjään.. tolpillani pysyn, vaikka kipeää tekeekin.

Saas nähdä, rauhoittuuko nämä tästä taas vai olisiko Mytty jo valmis siirtymään massunahkan tälle puolen.. :)

PULIINA & MYTTY 40+1
 
Huomenta!

Tää ei synny ikinä! Prkl! Alkaa olla jo niin tukala olo, että tekisin melkein mitä vaan ( paitsi sitä risiiniöljyä en istukan irtoomisen vuoksi ota ), että pikku kaveri alkais jo pikku hiljaa tulla mahan tälle puolelle!!! Toissa iltana supisteli jo kunnolla, synnytyssupistuksia, mutta siihenpä nuo sitten jäi. Eilen oli maha tosi pinkee, kipee ja kosketusarka koko päivän. Ketuttaa.

Mä oon kyllä ihan sata varma, että käynnistykseen menee eli jos vaikka sit tiistaina 3. pvä meille syntyisi vauva. Mulle on kyllä nyt tullu sellainen olo, että vauvalla on väärä asento eli ettei tämä täältä kyllä ilman leikkausta tule!

Miten teillä kun on nuo yliaikaiskontrollit, niin se vaan on siis kontrolli, ei ole puhuttu mitään käynnistyksestä? Mulle kun sanottiin, että sit tiistaina vaan sitä ovikelloo soittelemaan ja käynnistykseen.

Josko sitä alkais vähän kaunistautumaan. Neuvola tänään ja veikkaan, että viimeistä viedään.

Lämmintä päivää!

PP ja Onni 41+0 :heart:
 
Koruista meillä mies on ostanut joka vauvan syntymän johdosta sellaisen timanttisen pallon jonka läpi siis ketju pujotetaan. Nämä pallot tulee siis kaulakoruun. Minusta ihana idea! Pidän korua normaalisti päivittäin, mutta nyt kun pikkuisen sormet nappaavat kaikesta kiinni ja lujasti, olen joutunut laittamaan korun rasiaan odottamaan sopivampaa aikaa ;)
 
Eli ei se Cuplaton nyt ihmeitä tehnytkään :ashamed: Eilisen aamun jälkeen (siis kun vauva heräsi 08-11 uniltaan) hän kitisi enemmän tai vähemmän koko päivän ja illan. Klo 13-15 nukkui rinnallani, kun katselin tv:tä sohvalla, mutta muuten unet olivat 30-45min. pituisia. Yöunille sammahti vasta klo 22.

Minusta on alkanut pikkuhiljaa tuntumaan, että vauva ei suostu nukkumaan kuin minun sylissäni ellei ole sitten todella syvässä "yöunessa" :/ Samaten tisuttelu tuntuu olevan pelkkää läheisyyden kaipuuta useimmiten (tai sitten yritän väärin keinoin rauhoittaa itkevää vauvaa eli lyön aina tissin suuhun...).

Missä teidän vauvat nukkuvat päivisin? Tämä kun tuntuu olevan sylissä koko ajan - nytkin! - niin en saa mitään kotitöitä tehtyä tai itse syötyä/hengähdettyä lainkaan :x Vaunuissakin killitteli eilen tunnin hereillä ja huuto alkoi heti liikkeen lakattua.

Joku vauvalla on huonosti, kun on aivan silminnähden väsynyt, mutta ei suostu nukkumaan ja tumppujaan imeskelee kuin nälissään, mutta tissillä ei suostu syömään kuin muutaman imun. En enää tiedä itsekään onko kyse masuvaivoista vai mistä :ashamed:

Anteeksi oma napa, mutta painaa ihan kauheasti mieltä, kun en osaa auttaa omaa vauvaani :ashamed: :'(

 
Huomenta,

puliina joko sinä lähdit?

PP kyllä se siel tulee, usko pois :) . Tää on ihan tyhmä idea varmaan ja tehoo yhtä hyvin kuin ässät. Mitäköhän suolihuuhtelu vedellä tekis? Jotku haluu muutenkin tyhjentää suolen ennen synnytystä. Mut eipä siitä oikeesti taida olla apua -eilen mietin et pitäskö ostaa sellanen pussi. (joskus oon paastonnu ja silloin käyttänyt). Mulla tosiaan huomen la ja määrä mennä soittaa synnärin ovikelloo ei polille. Varmaan ottavat ens ne käyrät ja sit lääkäri katsoo ja sit päättävät mitä tekevät. Aika jännää -mut kun en oo ihan varma et käynnistävätkö niin en osaa jännittääkään. :) Jos ei huomen niin maanantaina varmasti viimeistään kun tää asukas on jo varmaan 4,5kg :) Ihanaa saada nyytti ulos!

( .) tänne kuuluu siis pelkkää hyvää. Yöt on mennyt hyvin ja muutenkin kaikki on ok. Aika ei oo tullut pitkäks kun ton esikoisen kanssa sitä puuhaa riittää joka päivä. Ja vaikka mitä teen niin ei pahemmin supistele kipeesti. Mies aina kysyy -syntyykö tänä yönnä ja siihen on hyvin helppo vastata. EI

Mut aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Huomenna on sitten se päivä jolloin alotetaan masuasukin häätäminen, vihdoinkin.. Kyllä tää kaks viikkoo yliaikaa on jo rasittavaa kun on lämpimiä ilmoja ollu niin on turvonnut kun pullataikina... :/

Jännittää vaan niin kovasti että kuinkas nopsaa tuo synnytys alkaakaan käynnistyksestä kun viellä viime sunnuntaina paikat oli epäkypsät.. ja nyt viikollakaan ei oo tullu kun muutamia pitkäkestosia kivuttomia suppareita ja muutamaan kertaa on ollu menkkajuilintaa.. Mutta onneksi on nyt päätepiste tälle odotukselle =)

Tuli nyt kyllä paljon (.) mut olen vaan niin onnellinen että pääsee mahasta ja saa pikkuista alkaa hoivailemaan, pääsee samalla näistä raskausvaivoista, pääkivusta, huippaiuksesta, huonosta olosta ja turvotuksesta.. Ei kuitenkaa oo ollu raskausmyrkytystä vaikka sellasiakin oireita on ollu..

Cici ja masuasukki 41+5
 
Carmen lähde ostaa sitä liinaa tai kantoreppua jos suinkin jo jaksat. meillä esikoinen ei nukkunut ensimmäisee 3kk yhtään vaunuissa eikä oikein sängyssäkään päivisin. paitsi kun tissille nukahti niin sit. Nukkui sylissä ja silloin mulla oli kantoreppu ihan alkuun kun en liinasta tiennyt. Siinä pikkunen sit tuhisi onnellisena. Liina olis parempi siinä repussa ei sais olla niin pitkään. Mä kans annoin tisun suuhun aina kitinään ja se kyllä auttoi. Läheisyys sitä se varmaan on mitä vauva hakee -olis se parempi kuin masuvaivat. meillä silloin iltaisin kitistiin enimmäkseen -miehen mahanpäällä vois opettaa pikkusen kans olee -sais itse tehdä muuta ja siinä masuvaivatkin vois helpottuu kun mahallaan makaa. En tiedä oliko tästä mitään apua. :hug:
 
Carmen tuosta cuplatonista en osaa oikein mitään sanoa, ei ole omakohtaisia kokemuksia. Tosin, kenenkään tutun en ole kuullut kehuvan, moittineet sensijaan :/
Meillä nukkuu vaihtelevasti sisävaunuissa tai parisängyllä korkeintaan 2h kerrallan, sitten syömään taas. Itsekin tarjoan useimmiten ensiksi tissiä jos herää itkien tai on itkuinen hereillään. Joskus ottaa vain kiinni ja on tyytyväinen, eli koen että silloin kyse on vain läheisyyden kaipuusta. Meillä auttaa tuohon "vaivaan" myös sellainen, että laittaudun vauvan kanssa pötköttelemään päälläni vain pikkuhousut ja vauvalla vaippa, eli iho-ihoa vasten. On muuten tyytyväiset ilmeet vauvalla :whistle:
Tuo tumppujen imeskely, meillä jos vauva ei kuitenkaan syö eikä tartu tissiin edes kunnolla kiinni, on useimmiten selkeä merkki joko ilmakuplasta suolistossa tai sitten puklaista vailla. Eli hetken kanniskelen röyhtäytystä varten ja sitten laitan kyljelleen puklausta varten. Ja jos noista ei kumpikaan tuo tulosta, niin jatketaan kanniskelua.
Muuten, kotityöt täälläkin osittain tekemättä ;)
 
Huomenta! :wave: Täällä pirteenä ja yhdessä kasassa edelleen. :| Nyt tulee kirjoiteltuakin useammin kun on tätä aikaa ja päivät menee odotellessa. Mihkään pidemmälle ei uskalla ja jaksa lähteä, vaik ei täällä kotonakaan tunnu mitään tapahtuvan. Vaavi köllöttelee masussa.

Mies löysi luontaistuotekaupasta vadelmanlehtiteetä. =) Olikohan teen vaikutusta kun viime yönä tuntui supistelevan enemmän kuin aikaisemmin. Tällä kokemuksella suosittelen teetä muillekin, ainakin antaa toivoa eikä oo niin kärsimätön olo. Heräilin joitain kertoja yöllä supistuksiin kun mahaa kiristi niin että melkein jomotti. Jes! On siis toivoa et vauva malttaa syntyä tässä ehkä joskus lähiaikoina.

Sinuhe: voi harmi, mä jo ajattelin et oot päässy synnyttämään! No ei tässä itse kunkaan tarvii kauaa onneks kai enää odotella, joka tapauksessa vauva tulee jollain keinolla ulos lähiviikkoina. :D

Huomenna neuvola, jonne varmaan oon menossa kun ei kättäriltä oo kuulunut mitään. Ymmärsin et niiden piti soitella ja kertoa ottaako ne mut kontrollikäynnille vai meenkö neuvolaan. Pitää kai ite iltapäivällä soitella ja kysellä.

Jännittää miten verenpaineiden kanssa käy, onko edelleen koholla. :/ Sais paineet pysyä ihan normaaleina.

Korun antaminen kuulostaa kyl kivalta idealta! Ehkä vihjaisen miehelle. :D Mies on kysellyt mitä herkkuja haluisin syödä sairaalasta kotiin päästyä ja lupaillut hankkia punaviiniä ja Aura-juustoa, nuo kun on ollut pannassa nyt raskauden ajan, niin saan synnytyksen jälkeen kotiin päästyä herkutella. :p

Onhan muuten homejuustot ja tuorejuustot sallittuja synnytyksen jälkeen, ettei imetyksen kannalta oo vauvalle vaarallisia??

Entä kuinka kauan punaviinin nauttimisen jälkeen voi taas imettää ja pitääkö alkoholia sisältävä maito pumpata ensin pois, osaatteko sanoa?

Puliina onnea matkaan jos synnyttämään oot lähtenyt tai lähdössä ja Cici 85 tsemppiä huomiseen käynnistykseen!

Mukavaa päivää kaikille! Tuolla näyttäis olevan niin kiva ilma et taidan kohta lähteä pihalle nauttimaan päivästä! =) B)

Tupuna ja masuasukki 40+3
 
Kantoliinasta, oon kanssa kuullut et on loistava tarvike vauvan kanssa! Hug-a-bub-kantoliinan oon kuullut olevan tosi hyvä, joten tuli hommattua sellainen. Saa nähdä miten liinailun opettelu lähtee sitten vauvan synnyttyä käyntiin. :)
 
carmen: :hug: täällä ollu aikast helppo poika. mutta nyt muutamana päivänä myös tuota sylittelyä kovasti ja ku sänkyyn laskee nii ähräys alkaa. viime yönä en nukkunu yhtään ku poika ähräs masun kanssa ja tytöllä oli kuumetta. ja sit pelkään et vauva saapi tuon lenssun mikä meillä kiertäny nyt. vaikka pitäisi uskoa et synnytyksessä saanu jo kovasti vasta-aineita ja imetyksestä lisää. :( mut mie ku olen ikuinen märehtijä varmaan.
ja tissiä työnnän minäkin heti ku ähisee tai kitisee. =) viime yönä ei oikein syönykään poika kunnolla ku oli ilmaa masussa nii paljo. meni yö ährätessä ja piereskellessä. tosin toi ei itke. ährää ja murisee vaa kovasti. aamulla vasta tissi kunnolla kelvannu mut ähinä jatkuu ja sängyssä ei nuku.
en usko et vauvalla olisi teillä mitään hätänä. kuulostaa ihan vauva-arjelta. ne rassut ku ei osaa puhua ja sanoa mikä on. :( mut juuri toi läheisyyden hakeminen ja masuvaivat on tän ensimmäisen 3kk "riesat". sen jälkeen huomaat varmasti että alkaa elämä helpottamaan vauvallaki. ja huomaa meilläki et onnettomissa pätkissä nukkkuu ku ilmaa on masussa. :( ei kerkee kahvikupillekaan ku kutsu jo tulee. :(
ja viime yönä oli nii ilmaa täynnä et ku sai maitoa menemään nii sit alko kakominen ku masu ei vedä yhtään. :(
ja nyt kävi taasen kutsu....jaksuja carmen. :hug:
 
weiss
Carmen :hug:
Meillä samoja ongelmia.. Poika hereillä ollessaan viihtyy ainoastaan sylissä. Eilen itki kolmesta ilta yheksään, sitten nukahti. Oli jo niin yliväsynytkin, että itki sitäkin. Yö meni hyvin. Viideltä alkoi paukuttelu. Mie oon huomannu, että meillä tuo Cuplaton ja Rela-tipat kyllä auttaa jonkinverran. Nyt poika nukkuu vaunuissa, mutta jää sinne vasta lenkin jälkeen syvässä unessa, pelkkä nukuttaminen vaunuihin ei onnistu. Kotityöt tosiaan jää vähälle ja esikoisen takia on paha mieli, poika kun vie ihan kaiken ajan. Tosiaan tuntuu, että välillä olen miekin pelkkä tutti ja että annanko mieki liian helpolla tissin suuhun..?? On tämä aika raskasta, vaikka kuinka ihana poika onkin. Ja itku tosiaan pääsee, kun toinen itkee massuaan, eikä äiti voi edes pientä auttaa. :'(
No, tosiaan aikansa kutakin..

weiss ja pikku-mies 3vkoa1pvä :heart:
 
Rakas tyttäremme syntyi 26.5 klo 14.24. :heart:
Mutta ei todellakaan käynnistettynä, omat supistukset alkoi välittömästi kun pääsin sairaalan ovista sisään :LOL: ja tosiaan rv 41+6... Painoa 3410g ja pituutta 51cm, pipo 35.... Synnytys oli taas nopea, vajaa 2,5h, josta ponnistus 2min...joten edelleen pelkällä ilokaasulla mentiin...

Eilen kotiinlähtötarkastuksessa todettiin vauvalla molemminpuolinen lonkkaluksaatio, joten lastan kanssa opetellaan elämään ainakin seur. 8 vkoa :'( mutta eiköhän se tästä...

palailen paremmalla ajalla...

äippä ja "tilta" 3vrk :heart:
 
tänään olis THE PÄIVÄ 40+0 :p

Aamuyöstä heräsin siihen kun mun yö-shrotsit olivat märät! ihan selvä läntti ja suht iso!
Ei haissut pissalle ja väriltään ei oikeen minkää lainen. Otin shoortsit pois ja jatkoin nukkumista pian heräsin kun tunsin jotain valuvan reisiä pitkin (vähän).
Nytkin on aina välillä jotain lorahdellut pikkusen, mutta musta tuntuu että se on sitä valkkaria, ja jos vielä jatkuu tälläinen niin teen side/paperi testin. mutta epäilen!

Pitäisköhän munki jo siirtyä vadelmanlehti teehen !? :LOL:

Vaikka ei tässä nyt synnyttämään kerkeä ku huomenna muutto ja lauantaina häät! :D

Lisäilin vielä tänään otetut masu kuvan, toivottavasti jää viimeseks (vähä huono kuva ) :p



Mulla oli vielä jotain kirjotettavaa mutta jotenki unohtu! :D

maj ja 40+0 :heart:
 
tupuna: alkoholia on maidossa yhtä paljon kuin veressä, ja haihtuu sieltä pois samaan tahtiin ku verestä. eli tuskin viinilasista haittaa on ku pidät pienen tauon ennenku imetät. ja ruuat on sallittuja herkkuja

onnea vauvaantuneille!!! :flower:
 
Onnea äippä! :flower:

Mä lähden kyl hakee sitä teetä jostain voi kun itselläkin alkais yöllä supistukset -niin ei tarviis käynnistellä.

annaliina sulta pitikin kysyy.Miten paljon sinne pulloon laitat vettä ja miten kuumaa? jos tulee sellasta pakkautumista rintoihin -ihan vaan näin etukäteen tiedustelen.

:wave:
 
majj; lonkkaluksaatio tarkoittaa vauvan jalan asento- ongelmaa. jalan lonkkanivel on kohdussa vääntynyt väärään asentoon tai joskus jopa pois paikaltaan...eli lonkkanivel ei ole tukevasti paikoillaan ja siksi pitää asentaa lasta....ja nyt hypätään 2 viikon välein kontrolleissa... :/ mutta pääasia on, että tämän vaivan pitäisi täysin parantua...
 
Täällä käyty rv 40 neuvolassa ja kaikki hyvin, vauvan pää kiinnittynyt ja niin alhaalla ku olla ja voi, sentään =) Täällä muillakin ollu viime yö supistuksia täynnä, niin mullaki, mut tätähän tää nyt on ollu viimoset päivät jo, väsy alkaa iskemään. Mut eiköhä tässä joskus pääse tositoimiin =)

Onnea äipälle!!


sarbba rv 40
 
Äippä84 Paljon onnea prinsessasta!!

Koruista sen verran että Mulla esikosta oli jo se kalevalan lapsikoru (hopeinen tynnyri, vaaleanpunaisella kivellä) ja kun poika syntyi niin mies yllätti ja toi mulle toisen tynnyrin vaaleansinisellä kivellä. :heart:

Carmen :hug:
Mäkin suosittelen kantoliinan ostoa. Itselle kanssa eilen tuli se hug a bub liina ja se tosiaan on älyttömän hyvä. Meillä poika viihtyis vaan äidin sylissä joten tuo liina on älyttömän kätevä kun pystyy tekemään muutakin kantelun ohessa...tänään ajattelin pestä ikkunat pojan kölliessä liinassa. :D
 
Onnea äippä 84! :flower:

Joku kyseli nännipihan laajenemisesta ja tummumisesta. Jostain muistan lukeneeni, että nännien pigmentti tummenee raskausaikana sen takia että vauva löytää paremmin tiensä nännille, kun erottaa sen tummana paremmin.

Pipsa Possu Mulla aika maanantaille yliaikaiskontrolliin äitiyspolille ja kuulemma kattelevat miten vauva voi, istukan kuntoa ja lapsiveden määrää jne. Jos kaikki on ok, laittavat takasin kotiin ja saan uuden ajan kontrolliin. Mutta on myös mahdollista että käynnistävät synnytyksen.

Eilen kävin neuvolassa ja terkka oli sitä mieltä, että synnytys voisi hyvinkinkin olla edessä ennen maanantaita, vauva on jo syvällä lantiossa tulollaan. Katellaan nyt sitten...

Onpa meitä yli lasketun ajan odottajia muuten paljon. Sitkeitä nämä toukovaavit! :D Ollaan tarjottu liian hyvät oltavat masuun, kun eivät halua ajallaan syntyä. :LOL:

Meiju rv 40+6
 
onnea äippä!

täällä edelleen kasassa. yöllä supisteli jatkuvasti. ja nytkin jomottelee mut ei näillä vielä synnytetä. huomenna on yliaikaiskontrolli synnärillä. saattavat käynnistää, mut eivät välttämättä..

nyt siivoamaan!
anuliina 41+2
 
Synnytys juttua, kun vielä muistaa ;) ...Minulla pe 23.5 aika neuvolassa, pissassa oli prot.+ ja sf oli 34 noussut 37, täti laittoi päivystyslähetteen äippäpolille ja menin sinne n. klo: 14.00. Polilla lääkäri tutki, kohdunsuun, auki 2cm ja ultrasi vauvan koon. Sanoi, että n. 4kg, IIk, säikähdin, koska aikaisempi arvio oli n. 3kg ja vähän päälle ( kaksi aikaisempaa, olivat 3200 ja 3300).

Lääkäri määräsi käynnistykseen, vauvan koon vuoksi ja minulla oli aika tukala olo ( Ihmettelin hiukan miten niin helpoin perustein ja vielä viikonloppu tulossa?!) Siirryin osastolle. Käyrissä näkyi kokoajan kunnon supistuksia, mutta en kokenut niitä kipeiksi. Sain käynnistyslääkkeen klo: 16.30. Ennen seuraavaa lääkettä käyrillä huomattiin, että vauvan syke oli korkea, joten lisää lääkettä en saanut.

Noin klo: 20:30 alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta kivuliaat supistukset ja tulivat tosi tiuhaan tahtiin. Käppäilin pitkin osastoa edestakaisin ja voivottelin. Hoitaja tuli ja sanoin olevani melko kipeä. Hoitaja soitti synnytyssaliin ja noin klo: 22.00 kävelin sänkyni kanssa sinne. Soitin miehelleni ja sanoin, että pitäisi varmaan tulla jo paikalle. Kätilö otti vastaan ja antoi heti ilokaasumaskin ja teki sisätutkimuksen, olin auki 4cm. Ilokaasusta tuli huono-olo, joten päädyttiin yhteistuumin spinaalipuudutukseen.

Mies ja anestesialääkäri tulivat yhtäaikaan. klo: 23.00. Spinaali vei kaiken kivun pois, joten olo oli taivaallinen. Kohdunsuu oli auki n.8cm, klo: 0.00 alkoi ponnistuttaa, ponnistin muutaman kerran ja tyttö syntyi klo: 0:08, kipua en tuntenut lainkaan. Napanuora oli tiukasti ponnistusvaiheessa vauvan kaulan ympäri ja se jouduttiin katkaisemaan ennenkuin vauva oli kokonaan ulkona. Siksi tyttö oli hiukan veltto ja häntä hierottiin pisteet 8/9, mutta ei mitään hätää, loppu hyvin kaikki hyvin. Alapäähän ei tullut, kuin pari nirhaumaa, joten ei ole kipeä.

Ma kotiuduttiin, eilen kävi neuvolatäti ja tytön paino on jo saavuttanut syntymäpainon, imetys on lähtenyt sujumaan. Ainut ongelma, joka on uudelleensynnyttäjillä, on kamalat jälkisupistukset, joita on vieläkin, joten syön kipulääkkeitä...ja vuoto on ollut runsasta yök!!

Tsemppiä mahakkaille ja onnea vauvautuneille :hug:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vrk :heart:
 

Yhteistyössä