<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

KYSYMYS: Tietääkö kukaan onko synnytyksessä haittaa jos on hiivatulehdus? Mulla puhkesi eilen illalla hiivatulehdus ja nyt tuntuu että alapää on aikasta hellä ja kirvelee. Nyt siis vain askarruttaa et onko siitä mitään haittaa synnytyksen yhteydessä!!!????!!!???
 
Voi vitsi kun harmittaa :(
Tänään ollut toinen tissi hellä ja alkoi iltapäivällä oikein jo särkemään. Oli tullut märkää rintaliivinsuojaan vähän eli siis vihertävää eritettä ja nyt on noussut kuume. Päivystykseen lähdetään kohta. Mitenkäs se antibiootti? Loppuvatko suhteellisen helpot yöt mahavaivoihin? Kaikki onkin mennyt tällä kertaa liian hyvin...
 
saaara itselläni oli myös rintatulehdus tuossa vauva ollessa viikon ikäinen, ja kyllähän se antibiootti teki vauvasta todella itkuisen :ashamed:
Mä sain vielä jonkun tosi äkäisen kuurin, kun köllöttelin äitienpäiväviikonlopun 40 asteen kuumeessa, kun en yhteispäivystykseen noin pienen kanssa viitsinyt lähteä. Matkaa meiltä kun kertyy ajallisesti jo 1.5h yhteen suuntaan niin pakko olis ollu vauva mukaan ottaa. Ja mitään särkylääkkeitä kun en voi syödä, tai se ainoa mitä voin, on totaalisesti kielletty raskaus ja imetysaikana :ashamed: joten ei auttanut kuin kärsiä viikonloppu kuumeilua..
 
Alkuperäinen kirjoittaja liinu83:
KYSYMYS: Tietääkö kukaan onko synnytyksessä haittaa jos on hiivatulehdus? Mulla puhkesi eilen illalla hiivatulehdus ja nyt tuntuu että alapää on aikasta hellä ja kirvelee. Nyt siis vain askarruttaa et onko siitä mitään haittaa synnytyksen yhteydessä!!!????!!!???
Googlettamalla löysin ainakin yhden tiedon, missä sanottiin, ettei ole haittaa synnytyksessä.
 
Carmen meillä syödään päiväs-aikaan parin tunnin välein.. Eli annan tissiä vaikka poika ei vaatisikaan... Ja yöaikaan herätään kaks kertaa.. Meillä kanssa pojalla hyvät unenlahjat, eli yöllä nukkuu jopa 6 tuntia putkeen.. Olen antanut nukkua, koska syötellään päivällä tiheämmin.. ja päivällä nukkuu jopa neljä tuntia (jos annetaan nukkua)... Meillä tosin saa poikaa syöttää ihan tuelta, koska ei olla vielä päästy syntymäpainoon.. Ja vinkki: me ollaan ihan kotivaalla katottu pojan painoa.. ei ihan yhtä tarkka ku neuvolassa, mutta meille riittää 50g tarkkuus. Saitkohan selityksestä selvää???

Pumppaus: mitä se on, ja miten teette sitä??? siis lähinnä kiinnostaa, että miten pumppaatte masuvaivoja pois???

Ulkona on tosiaan niin lämmintä että on vaikee pukea vaaville sopivasti vaatetta päälle.. Tuntuu että kokoajan on liikaa päällä..

me lähdetään nyt kylpemään ja kattomaan mitä poika painaa... ja sitten puolikas kalja saunan kunniaksi (hyi hyi)

Onnea vauvan saaneille!!

birdie +ahmatti 3 viikkoa
 
Saaara ko tauti päällä täälläkin..ja mahaa ollaan itketty pari päivää oikein urakalla. Annoin tänään jo vastikettakin kun näytti, että ärtyy joka kerta kun rintaa sai :ashamed: Ihan karmaseva olo toisen puolesta....huomenna varmaan parempi päivä; jos vaikka sais nukuttua edes muutaman tunnin, niin jospa se elämä voittais ite kullakin huomenna...

Carmen Ei ainakaan meillä sanottu, että tarvis herätellä jos nukkuu ja paino nousee normaalisti. Minä ainakin antaisin nukkua, kyllä vauva päivällä sitten tankkaa jos tarttee.
 
Huomenta!!

Nämä suuntaa nyt sinne OAS:ssiin yliaikaiskontrolliin. Mikäli musta ei kuulu niin jäin sitten sinne käynnisteltäväksi. Jos palaan viel kotiin niin tulen ilmoittelemaan. Jännittää ja pelottaa...Onneksi sai kuitenkin nukuttua ihan hyvin yön. Kiitos kaikille tuesta ja turvasta, ootta korvaamattomia!!!!!! :'( :hug: :hug: :hug: :heart:

liinu83 ja möykky 42+0
 
Rintatulehdus itse annoin Rela-tippoja vauvalle, auttoi ehkä hieman.
Jotkut bifidus (?) tipat tms olis kuulemma hyviä ihan "tavallisille" vatsa-vaiva-vauvoille, mitähän noi on, kun kyseessä ei kuitenkaan ole noi Relat??
 
Aurinkoista sunnuntaita :flower: Oltiin pimun kanssa äsken vaunuilemassa ja nyt pieni tuhisee vaunuissa takapihalla - nukkuisikin oikein kunnon unet raittiissa ilmassa!

Kiitos kaikille pesuvinkeistä. Olen kyllä koittanut olla tarkka, ettei kakkaa jäisi pimpuraan - välillä kun sitä "litkukakkaa" on niin etu- kuin takapuolikin täysi B) Huolellinen pesu tehdään aina kun kakka on vaipassa ja jos ei olisi niin silloinkin väh. kerran-kaksi päivässä. Lisäksi kylvetetään vauva kahdesti viikossa. Tuota Ceridal- vinkkiä en ollut kuullutkaan: pitää testata, jos vesipesu ei auta tuohon tuoksahteluun..

birdie Eilen viimeksi mies harmitteli, kun kotona ei ole sellaista neuvolavaakaa :p Saisi aina punnittua, kun huoli täyttää äidin mielen! Saisikohan sellaisia vuokrattua jostain?? Meillä kun ei ole vaakaa kotona niin ei pääse testamaan edes "noin- arvoja" :/ Kiitos kuitenkin vinkistä - ehkä sellaisen digivaa'an voisi ostaa vauvanpunnitus tarkoitukseen, mutta olisi siitä hyötyä äidillekin, joka yrittää karistella näitä raskauskiloja veke ;) Kokeilin nimittäin äsken kaksia shortseja ja kahta hametta, joista yksikään ei mene mahan kohdalta kiinni...

Viime yö meillä meni taas ihan hyvin - tosin se iltatankkaus pullosta (80ml) ajotettiin väärin :ashamed: Eli vaavi söi tissiltä klo 20, mutta koska huusi ja lutkutti taas taukoamatta niin annettiin joskus 21 aikoihin pulloa. Tyytyväiseksihän tuo tuli, kun olla killitteli vain sylissä, mutta uni vei voiton vasta 22.30. Siitä porskutti yöunia klo 04 saakka, jolloin oli pakko lyödä tissi suuhun, kun rintoja pakotti niin paljon ja lakanat olivat maidosta märät :( Onneksi neiti ei tuntunut heräävän vaan lutkutteli tyytyväisenä unissaan ja päälle annoin vielä 30ml toisesta rinnasta herunutta maitoa. Sillä saatiin unta klo 7.30 saakka.

Kysymys taas rintaruokinnasta: mistä voi johtua, että vauva ikään kuin hermostuu ts. tuntuu saavan jonkinlaisen raivarin aina silloin tällöin imetyksen loppuvaiheilla? Riuhtoo tissiä ja "työntää" käsillään rintaa ja on kiukkuisen oloinen. Olen miettinyt, että onkohan minulta maidontulo loppumassa ja vauva hermostuu sitä, kun maidontulo tyssää, vaikka nälkä vielä olisi??
Hemmetti, kun tämä tissiruokinta tuntuu hankalalta :ashamed: Olen jotenkin niin kovin epävarma maidon riittävyydestä eikä vauvan itkuisuus mitenkään auta asiaa. Jatkuvasti miettii, että huutaako nälkäänsä... Tein jo itseni kanssa päätöksen, että jos neuvolan punnituksessa keskiviikkona painoa ei ole tullut tarpeeksi (sen 20g/vrk eli minimi) niin kysyn "lupaa" alkaa antamaan hieman lisämaitoa (korviketta). Saanpahan itse mielenrauhan, että lapsi saa tarpeeksi ruokaa!

Anteeksi taas sekavat selitykset :p

Oletteko muuten saaneet jo d- vitamiinitipat neuvolasta? Eikös ne pitäisi aloittaa 2-3 viikon iässä? Meillä ei ole neuvolatäti maininnut mitään aiheesta...

Carmen ja Nirppu (huomenna 3 vkoa "vanha" :D )
 
Liinu Kun minulla oli hiiva pari viikkoa sitten, se piti kuulemma heti hoitoo pois mutta en muista mitä sanoi siitä että oisko haittaa synnytyksessä. Ja tää vastaus tulee vähä myöhäs :D

omaan napaan ei ihmeellistä, eilen illalla vihloíhin ihan p*rkeleesti alapäähän, ei voinut edes istua kunnolla! Ties mitä se vauva siellä painoi päällään..
Nyt mä alan olemaan jo niin kyllästynyt tähän odottamiseen, nyt on muutto ja häät ohi niin sais tulla ulos!!!! :kieh: :D

Tulee sitten kesäkuu vauva tähän perheeseen :) Mutta jos sopii jatkan teidän kanssa silti keskusteluja kun on tässä koko kevät tullut jo juteltua tämän pinon kanssa. :)

maj ja 40+3
 
Heippa!

Carmen luulen kyllä, että maitosi riittää ihan hyvin. Itse painiskelen samanlaisten imetysjuttujen kanssa ja olen huomannut että pitää vaan luottaa että maito riittää niin kyllä se sitten yleensä riittää. Annoin kanssa jossain välissä iltaisin "lisänä" pumpattua maitoa pullosta 60ml, mutta nyt yritän luottaa siihen, että imetän illalla tiheämmin ja pidempään niin vauva saa tarvitsemansa. Taitaa olla niin et D-votamiinit joutuu jokainen hankkimaan itse, ainakin näin mulle sanottiin. Ostinkin Jekowittia, joka on vesipohjainen eli ei pitäisi aiheuttaa niin paljon vatsaongelmia kuin öljypohjaisten. En ole vielä alkanut antamaan tippoja kun ajattelin eka odottaa et tuoa vatsantoiminta muutenkin vähän tasoittuisi. Neuvolasta suositeltiin/ vyöhyketarapeutti suositti myös et aamulla kaksi tippaa ja illalla 2 tai aluksi vain 1 lisää. Vauvan vatsavaivoihin kuulin eilen neuvon, et äidin olis hyvä syödä probiootteja ihan runsaasti, kun kaikkihan menee sitten äidinmaidon kautta lapselle, eli hytötysuhde voi olla parempi kuni että syöttää maitohappoa suoraan vauvalle, kun noissa on kuitenkin aina kaikenmoisia säilöntä/ lisäaineita.

Tuo raivarihomma vois johtua siitä että kun runsas heruminen lakkaa, vauva ei viitsi imeä tehokkaammin ja alkaa "äksytä" kun maitoa ei tulekaan niin helposti. Koeta tehdä niin, että autat vauvaa ja herumista pumppaamalla samanaikaisesti rintaa käsin kun vauva imee. Mulla ainakin auttoi. Sit kun neiti pääsee taas mukaan juoneen niin kaikki ok=) . Runtaraivaritkin on muuten ihan yleinen juttu mut ymmärtääkseni sitten vähän vanhempana..

Vatsavaivat näyttäis täällä vähän jo helpottavan: mieti uskaltaisinko kokeilla uudestaan noita Rela-tippoja Lactophiluksen oheen... Meillä täällä vaivana silmätulehdus. Pitää yrittää nyt puhdistella vanulla ja apteekin puhdistetulla vedellä, mut jos ei auta niin varmaan lääkärireissu tiedossa. Harmittaa :|

Hei ja kaikille vaippaihottuman ym. iho-oireiden kanssa painiville vink-vink: Sinkkivoide!!! Auttaa vaivaan kuin vaivaan iholla ainakin meillä :saint:

Voikaa hyvin!

eeti+papsu jo 3vk+5pv - kohta kuukausi täynnä, huh! :heart:
 
Carmen mä kanssa mietin, että saisko jostain vuokrattua noita neuvolavaakoja... Täällä kanssa mietitään saako vaavi riittävästi ruokaa... Käyttöohje vauvan ruokamääräksi olis kiva :LOL: Ja jos sua mietityttää ruuan saanti, niin anna ihmeessä korviketta... Ei tarvii sitten miettiä saako vaavi ruokaa... Saattavat neuvolassa kyllä suhtautua kielteisesti kun sulta tulee maitoa... Meillä ainakin ovat tissittelyn kannalla vahvasti.. Mutta tuohan on jokaisen äidin oma päätös.

D-vitamiinista meillä tuli Jekovitista noita masuvaivoja, mutta nyt ovat helpottaneet (koputan puuta....) meille annettiin ohjeeksi antaa ekakaksi kaks päivää yhtä tippaa, kaks päivää kaks tippaa jne kunnes saavutetaan se kolmen tipan päiväannos (pienempi kun annetaan korviketta).. Ja ite tosiaan jouduttiin noi tipat hankkimaan...

nyt suihkuun ja lenkille!!

birdie
 
Carmen Teidän vauva käyttäytyy samoin kuin meidän :). Meillä on neidillä myös noita imetyksen loppuvaiheen "raivareita". Ähisee, huitoo käsillään ja hamuaa hurjalla vauhdilla tissiä, mutta ei ota kiinni. Usein vauva on jo muutaman kerran nukahtanutkin rinnalle ennen raivostumista, joten on selvästi väsynyt. Jotenkin tuo hermostuminen näyttää sellaiselta kuin vauva olisi ns. ylikierroksilla. Yleensä saan rinnan vauvalle vielä hetkeksi suuhun, mutta ei hän muutamaa imua enempää silloin syö kunnes nukahtaa kunnolla. Sitten tuosta maidon riittämisestä. Meidän neiti oli alle kolme kiloinen syntyessään, joten sairaalassa sanottiin, että tyttö on herätettävä syömään, jos meinaa nukkua yli 3h. Sitten alle viikko kotiutumisen jälkeen terveydenhoitaja antoi luvan lopettaa herättämiset, kun paino oli lähtenyt hyvin nousuun. Sanoi myös, ettei yöllä tarvitse herättää. Meidän tyttö nukkuu öisin myös 5-6h. Päivisin syö 2-3h välein ja klo18 useamminkin, koska on usein silloin pisimmän aikaa hereillä...ihan selvästi tankkaa yötä varten. Terkkari neuvoikin, että vauvaa voi syöttää iltasella useammin, jotta pisimmät unet osuisi yölle (Meillä oli aluksi sellaista, että vauva valvoin kahteen ja heräsi taas viideltä syömään ja valvoi kahdeksaan. Tiheämmät iltasyötöt poisti tuon ongelman). Nauti siitä, että teillä nukutaan hyvät yöunet =) ! Uskon, että maitosi riittää hyvin, koska vauvasikin nukkuu tyytyväisenä. Nälkäinen vauva ei kyllä nukkuisi. Sairaalassakin yksi hoitaja sanoi minulle (murehdin vauvan maidon saantia), että rinnasta tulee aina maitoa, joten mielluummin tarjota rintaa kuin pulloa.

D-vitamiinipullo (Jekovit) saatiin terveydenhoitajalta kotikäynnin yhteydessä. 1vko 1 tippa joka päivä, sitten 2 tippaa/kolmena pvänä, 3 tippaa/kolmena pvänä, 4 tippaa/neljänä päivänä ja siitä eteenpäin viisi tippaa pvässä. Noin lastenneuvolan terveydenhoitaja neuvoi tippoja annostelemaan. Jos vattavaivat selvästi lisääntyvät, niin hän neuvoi pitämään parin päivän tauon, jotta näkee aiheutuuko vaivat tipoista. Annan tipat aina aamuisin, jotta mahdolliset pahimmat vatsanpurut ajoittuisi päivään. En viitsi yötä vasten ärsyttää pikkuisen vattaa. Olen myös täysin valmis heittämään koko pullon metsikköön, jos neiti muuttuu tippojen takia itkuiseksi.

Itse painiskelen täällä rintakumista vieroittamisen kanssa :/ . Neiti on muutamana päivänä syönyt pisimmillään n. 10-15min putkeen ilman kumia :D . Kyllä me vielä niistä eroon päästään. Itseäni ärsyttää jatkuvasti olla pesemässä ja keittämässä rintakumeja. Huomattavasti helpompaa olisi, jos niitä ei tarvittaisi. Tosin nyt kun olen joka päivä syöttänyt ilman kumia, niin nännit ovat kuin tulessa, varsinkin silloin, kun neiti nappaa kiinni ...sattuu |O ! Bepanthenia kuluu....

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille :flower: :heart: !
Tsemppiä kaikille käynnistykseen menijöille ja jäljellä oleville möhiksille! Pian on kaikilla omat tuhisevat nyytit kainalossa! :)

Marimint ja neiti 3vkoa 6pvää
 
Huomenta kaikille, taas uusi päivä...päivät kuluu niin vauhdikkaasti vauvelin kanssa touhutessa, että ei pysy perässä :hug: !

Meillä tyty syö tisua illalla tosi tiuhaan ja tuntuu, että tisut on ihan tyhjät...mutta kyllä hän jotain niistä saa, koska en ole antanut vielä pullolla maitoa...maito kyllä riittää yleensä äideillä, vaikka välillä tuntuu et on loppumassa. Illalla äidinmaito on rasvattomampaa kuin päivällä, siksi vauva tankkaa enemmän yleensä iltaisin. Meillä tyty on välillä nukkunut pitempiä aikoja, en ole herättänyt syömään, en ole kahta aikaisempaakaan lastani ja hyvin olivat aina kasvaneet...vaikka välillä heräsi minullakin samanlaisia epäilyksiä...Oishan se mukava, kun tisuihin olisi asennettu joku merkkivalo joka osoittaisi, milloin vaavin masu on täysi.. ;)

Yrittäkäähän jaksella kaikki masukkaat ja äitylit :hug:
 
Rintaraivareista
Meillä meinaa ukko joskus hermostua myös siihen, kun alkaa joskus loppuvaiheessa vielä uudelleen herumaan eli massu olisi jo täynnä, mutta tankkailee hiljokselleen läheisyyttä. Silloin heittää irti, koettaa ottaa uudelleen ja hermostuu selvästi.

Ainakaan vielä antibiootti ei ole vaikuttanut vauvan oloon. Eilen illalla nappasin ensimmäisen tabletin. Ollaan annettu eilen illalla ja nyt 2xpvä Lactaphilus maitohappobakteereja. Jännityksellä seuraillut aina syönnin päälle, mutta äskenkin tissiteltiin ja makoilee nyt tyytyväisenä sitterissä. Jospa tämä menisi näin...

Minusta oli vähän jännä, että se lääkäri käski imettää rintaa vaikka siitä on tullut märkää. Olen pumpannut alkuun vähän, että olen nähnyt, ettei nyt ainakaan silmiin nähden ole maito vihertävää ja antanut vasta sitten. Eilisen jälkeen ei ole märkää ainakaan silmällä erottanut. Eikait nyt bakteerimössökään ole vauvalle hyväksi, jos sitä siellä kuitenkin vähän on??

Mutta nyt on pienellä sitten flunssa. Nukkui tosi katkonaisesti yön, mutta ei suuremmin huudellut eikä vaikuttanut mahavaivaselta, joten liene tukkoinen olo ja yskä eivät antaneet nukkua. Lämpöä oli aamulla 37,4, joka on ilmeisesti normaali? Eikös sitä pidä lähteä lääkäriin jos tämän ikäiselle tulee lämpöä?
 
Mulla on ollut pari kertaa tilanne, että rinnasta on tullut märkää ja kyllä siitä pitäisi syöttää. Vauvahan tyhjää rinnan parhaiten, ehkä se on syy. Mutta toisella kerralla en pystynyt ja maito loppuikin ko rinnasta nopeasti. Joten jos haluat maidon tulon säilyvän, niin siitä pitäisi imettää vaikka itsellä pahaa tekeekin syöttää bakteereita toiselle :x

Lueskelin tuossa eilen ohjeita koliikki-/mahavaivaisen lapsen hoitoon ja törmäsin sellaiseen asiaan, että mahavaivaisen lapsen tulisi antaa syödä yhdestä rinnasta vaikka parikin syöttöväliä. Perustuu kuulemma siihen, että jos ekan 10 min jälkeen vaihdetaan rintaa, niin vauva ei saa parempaa takamaitoa vaan aina vaan hyvin laktoosipitoista etumaitoa, jota vauvan elimistö ei välttämättä osaa pilkkoa. Olenkin huomannut, että päivällä kun syötän vain yhdestä rinnasta, vauva nukkuu paremmin, mutta iltaa kohden olen antanut kummastakin jotta saisi varmasti tarpeeksi ja tuloksena on ollut kitinää. Kokeilen siis muutamana iltana antaa vain toista; jospa vähän helpottais. Tässä vielä linkki, mistä tietoa löysin:
http://www.lapsiperhe.net/imetystukilista/faq/koliikki.php
 
rintaraivareista meillakin tuttuja imetyksen loppuvaiheessa. uskoisin, etta melko samanlisia kuin eetilla vauva rauhoittuu heti kun saa tissin suuhun. Imee hetken melko tehottomasti ja nukahtaa.

Siirrytaanko pian syntyneiden puolelle, ja toki tsempataan taalla viela olevia. :)

paljon onnea taas vauvaantuneille

katrinainen ja ei-mikaan kirppuneito 5 vko+3 paivaa
 
Moi! Meille synty kolmas tyttö torstaina klo0.54 painoa rinsessalla oli 3680 pituutta 51cm :heart: On vielä huomiseen sairaalassa kun saa valohoitoa. B) Onnellinen mamma tuli vaan kotosalla käväseen. Synnytys kertomusta kirjottelen kun ehin.
 
Sarbba ja majj Mä jatkan kanssa teidän kanssa täällä pallerona oloa! :wave: Toivottavasti kaikki jakaudutaan pian. Enpä olisi uskonut, että meisän toukovauvasta tuleekin kesävauva.

Nissu 76 Paljon onnea tytöstä! :flower:

Meiju rv 41+2
 
Kiitokset taas kerran kaikille kommentoijille koskien imetystä ja vauvan unirytmiä. Kiva taas huomata, että samanlaistahan tämä elo tuntuu kaikilla olevan vastasyntyneiden kanssa, vaikka ensin luulenkin meidän olevan ainoita "ongelmaisia" :)

Huomenna kyllä soitan heti aamusta sille vyöhyketerapeutille ja pyydän aikaa samantien. Meillä meinaan alkaa keinot loppumaan, kun tuntuu, että vauva on hiljaa vain syödessään ja nukkuessaan - ja lopun aikaa vain huutaa :ashamed: Olisikin ihanaa, jos nautiskelisi esim. sitterissä, kuten teillä saara, mutta neitiä ei voi laskea lainkaan pois sylistä ellei nuku - alkaa heti huutamaan :/

Onko muilla sellaista oloa, että vauva "vain" huutaisi, vaikka olisi kuivassa vaipassa, puhdas ja puhtaissa vaatteissa, massu täysi ja kaiken pitäisi olla muutenkin ok?

Ja saaara: Niin ällöltä kuin se tuntuukin niin ohje tosiaan on, että syöttää pitää, vaikka rinnasta märkää tulisikin :x Se on kuulemma paras tapa päästä tulehduksesta eroon.

katrinainen Mietin juuri samaa eli pitäisikö alkaa pikkuhiljaa siirtymään tuonne synnyttäneiden puolelle, vaikka siinä samalla täällä tsempattaisiin loppuja kavereita, joilla ei vielä vauvaa sylkyssä ole! Miten homma kannattaisi hoitaa, että mahdollisimman moni löytäisi mukaan? Vai pitäisikö siirtyä sinne meidän toukokuisten kerhosivuille - vai ovatko vielä käytössä?

Nyt nautin hetken hiljaisuudesta ja omasta ajasta, kun mies lähti vauvan kanssa ulos :p
 
Haluan lyhyesti teille kaikille ilmoittaa, että minäkin olen nyt sitten jakautunut. Meille syntyi tiistaina 27.5.08 klo. 12.14 kiireellisellä sektiolla lopulta neiti EVE- prinsessa. Painoa 3950g ja pituutta 52 cm. Hyvän kokoinen tyttö. Synnytystarinani on aika pitkä ja en tällä hetkellä jaksa sitä tänne laittaa. Ehkä joskus myöhemmin.... :heart: Kotiin pääsimme eilen ja kaikki tällä hetkellä hyvin. Leikkaushaavaa hieman korventelee, mutta neiti saa sen unohtumaan.
kyllä tämä otti kaiken kaikkiiaan tosi koville ,muta palkinto on tällä hetkellä juuri mummin sylissä ja koko perhe on tosi onnellinen.

Oikein paljon onnea muillekin jakautuneille!! Hyviä kesän alkupäiviä teille muille vauva-arkea eläville!! Tää on ihanaa......... :hug:
 

Yhteistyössä