<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Huomenta!

Kovasti Onnea vauvautuneille :heart:

Täälläkin kasassa vielä. Jännittys alkaa vaan kasvaa kasvamistaan, huomenna kauan odotettu käynnistys :) Tai ainakin minä toivon, että käynnistys eikä mikään pelkkä kontrolli, kun yhdeksän aikaan KYSin synnytyssalin ovikelloa mennään pimputtamaan. Hiuh! Olisin niin kovasti vaan toivonut, että Onni omin voimin olisi lähtenyt tulemaan, mutta ei voi mitään. Näillä mennään.

Iloista päivää kaikille!

Ei oikein pysty mitään kirjoittamaan, oon niin itkuherkällä päällä. Huomenna meillä on ( ehkä ) vauva, tätä mahaa ja raskautta tulee kova ikävä, viimeistä melko varmasti viedään.

PP ja Onni 41+4 :heart:
 
Summer81 Tuo on ihan normaali lämpö. Jos menee yli 37,5 pepusta mitattuna, niin on tietääkseni kuumetta.

Juuri kun olen ehtiny kehuskella, että meillä nukutaan yöt hyvin, niin valvominen alkaa :D. Melko vähä uninen yö takana. Neiti tankkasi tissillä eilen illalla kuuden tunnin ajan. Välillä odoteltiin olkapäällä röyhyjä, neiti torkkui tisu suussa jne. Joten ei todellakaan syönyt tuota kuutta tuntia putkeen. Ajattelin kuitenkin, että nyt nukutaan hienosti koko yö, koska söi kuitenkin aika paljon illan aikana. Itse olin tuon imetysmaratonin jälkeen ihan poikki. Neiti ei kuitenkaan nukkunut kuin kolmen tunnin pätkän, jonka jälkeen alkoi ähistä vatsaansa. Sitten syötiin taas puolisen tuntia, jonka jälkeen tyttö sai jäädä meidän vanhempien viekkuun jatkamaan uniaan. Tyttö kyllä nukkui hienosti vielä kaksi tuntia, mutta ähisi jatkuvasti vatsaansa, joten äippä ei vieressä juuri nukkunut. Nyt väsyttää. Toivottavasti ei nyt nuku koko päivää, ettei ensi yönäkin tarvitse valvoa.

Illalla mietin, että mulla ei ole epäilystäkään etteikö neiti saa rinnasta maitoa, mutta mihin mahaan hän sitä tunti tolkulla syö :eek: !? Oma jaksaminen on kyllä välillä koetuksella, kun monta tuntia päivässä tulee istuttua paikallaan sohvalla. Imettäminen on kyllä ihan mukavaa, mutta odotan kuitenkin, että meidän pikkuisen syöminen nopeutuisi edes hieman. Onko kenelläkään kokemusta miten pitkään tällaiset imetysmaratonit kestävät :)?
 
MARIMINT81
Meidän tyty viihtyy iltaisin tisulla, eli illat menee imettäessä tuonne puoleeyöhön asti, sitten nukkuu noin 3 tuntia...kyl itse on aika puhki olo...mietin juuri samaa, että kauankohan tämä vaihe kestää. Varmaan vauvat on yksilöitä, toiset imaisee maidot kymmenessä minuutissa ja toiset lutkuttaa tunnin...näin olen kuullut muilta äideiltä. En muista, että aikaisemmilta lapsilta olisin imettänyt näin pitkiä aikoja, tosin aika kultaa muistin ja mulla on edellisen ja tytyn välissä 6 vuotta :LOL:

[/b] Paljon onnea vauvautuneet :flower: !
 
Rintaraivareista, meillä poitsu välillä on sellainen että imee rinnasta mutta samalla huitoo ja potkii tuhisten hiestä märkänä ja naama punaisena. Luulin aluksi ettei sieltä maitoa tule ollenkaan, että sitä riehuu, mutta yleensä pikkuinen on riehumisen jälkeen puklannut kaarella hirveän määrän maitoa. Ja muuten harvoin puklailee.. Mikä lie pojalla.. Ja sitten puklauksen jälkeen toinen on niin rauhallinen ja nukahtaa sen jälkeen.. :eek: :whistle:

Marimint81, miten olet alkanut vierottamaan pikkuistasi rintakumilta? Täällä ei olla vielä kertaakaan syöty ilman kumia ja jos yrittää tarjota ilman kumia poika ei tee muuta kun kielellä lipsuttelee rintaa ja sitten hermostuu kun ei saa maitoa :ashamed: :( Helpompi olisi ilman kumia, ei olisi maitoa joka paikassa ja ei tarvitsisi olla aina pesemässä ja keittelemässä, niinkuin sanoit...

santrra ja poitsu 3vko 1pv
 
Tulin nopsaan ilmoittamaan, että meille syntyi 27.5 klo 20:38 maailman suloisin poika, 52 cm ja 3980g täyttä rakkautta :heart: Ne supistelut olikin sitten ihan oikeita ja aitoja, päästiin nopsaan asiaan B) Synnytys meni kaikenkaikkiaan hienosrti, eikä enää edes muista sitä kipua, ponnistus vaihe kesti tosin melkein kaksi tuntia ja meinasi jo usko sekä toivo loppua loppumetreillä (samaan aikaan, kuin kaikki puudutteetkin...)

Jouduttiin lähtemään Jorviin jatkoille Lohjan sairaalasta infektio epäilyn vuoksi perjantaina. Pikku mies sai antibiootti kuurin tipasta ja on ollut käyrillä jatkuvasti... Tänään pääsee kotiin :heart: :heart: :heart:


Tulen lukemaan kuulumiset, kunhan pääsen itsekin siihen mielentilaan, että maltan istua hetken kauemmin tässä koneella :whistle:

Täällä on vielä mahakkaita jäljellä, isot tsempit teille joka ikiselle, nyt vedellään jo vikoja päiviä!!! Hirmu tsempit ja voimia tulevaan koitokseen! :heart:

Maailman onnellisin Mymmelis ja Uppo-nalle :heart:
 
imetysmaratoneista, mulle neuvolatäti sano et missään tapauksessa kannata pitää mitään imetyssessioita ku valitin et siihen tuppaa menemään tooooodella pitkä aika. Kuulemma 20min per rinta ja jos on yhdestä rinnasta tyytymätön, niin hetken kuluttua toinen tisu ja sama 20 min. Välissä vaihdan vaipan yleensä. Näin ollaan päästy ettei mitään nukkumishetkiä tisulla tule. Meillä tää on siis toiminu, tyttö on tyytyväinen imetyksen jälkeen, saattaa olla vielä hereillä mut vähän siinä sylissä heijailee niin johan nukahtaa ja sitten vaan heivaus oman pahvilaatikkoon :D

Tästäkin varmaan taas ollaan montaa erimieltä, mutta meillä kokeiltu ja hyväks todettu.

On muuten kamalan kylmä päivä eiliseen verrattuna..hrrrr!
 
onnea reikalle vauvata! :flower:

Laittoivat minut vielä kotiin kypsymään yliaikaiskontrollista. Ei oo vielä paikat tarpeeksi valmiit synnytykseen... :/ Lääkäri kyllä ronklasi sisätutkimuksessa niin kovasti, että kotona sitten limatulppa irtosi, jospa se nyt jouduttaisi hommaa! Torstaina uusi kontrolli ja sillon pitää varautua jo jäämään pidemmäksi aikaa... hui! Alkaa jännittämään... :whistle:
 
mulle sanottiin lastenpolilla kuumetta olisi jos lämpö alkaa olla 38,5.

no nyt alkoi helteet ja iski yksi ressi lisää
miten pidätte vauvan huoneen viileenä?
meillä kun on aikas lämmin kämppä ikkunoita olen alkanut pitää auki ja parvekkeen ovea saakohan vauva helposti vetoa?
annateko vettä vauvoille?
nuppu 4viikkoo kyselee
 
:heart: Isot Onnittelut Mymmelikselle Pojasta :heart:

Meiju Mitkä sulla rv:t, kun vielä laittoivat kotiin? Ihan kiinnostaa, kun itsellä huomenna sairaalan meno ja viikot siis huomenna 41+5.

Toukonuppu Silloin kun minun esikko syntyi heinäkuussa 2005 ja oli tosi kuumat ilmat, niin meillä oltiin kotona ihan vaippasilleen ja kaikki räppänät auki. Sillälailla ei neitiä kovasti ainakaan hikoiluttanut. Vettä annoin ensimmäisen kerran neidin ollessa noin kaksi viikkoinen. Ja annoin siis vaikka täysimetin. Eipä tuosta haittaakaan ollut.

Imetyksestä Sain ihan saman ohjeen silloin aikaisemmin kuin Edla, että parikymmentä minuuttia riittää. Ja tällä tyylillä menen myös tulokkaan kanssa ( ehkä jo huomenna, jee jee :) ).

Nyt esikko päikkäreille!
 
Vauvan lämmöistä että kun mittaa peräsuolesta niin tuloksesta saa vähentää 0.5 astetta eli jos mittari näyttää 37.5 niin todellinen lämpö on 37.0 ja kaikki alle 38 on normaalia. Ja vasta 38.5 > lääkitään. Ja alle 3 kuukauden ikäiselle ei anneta mitään ellei lääkäri määrää.
Tuollaiset ohjeet me ollaan saatu ja niillä ollaan pärjätty hyvin. =)

 
Meidän pikku neiti syntyi perjantaina

Silloin käynnistettiin ja nopeasti oli neiti maailmassa vajaa 4h kalvojen puhkaisusta.
ponnistusaihe oli pitkä ja neidin pää vähän väärässä tarjonnassa.

Mitoissa yllätti kaikki 4990g ja 56cm :) pikkasen esikoista isompi.

Mut kotona ollaan ja tyttö syö hyvin -maito nous yöllä rintoihin kun neiti tankkas sairaalassa aamu neljään. :heart:


Tsemppiä kaikille jotka ovat viel kokonaisia. :wave:
 
Onnea MYMMELIS ja MERIKA! :) :flower:
Oli kyllä kokoa tuolla teidänkin tytöllä merika! :)

Meiju Jospa tua ronklaaminen auttoi, ja pääsetkin pian tosi toimiin :)

Neuvola kuulumisia:

rv:40+4
Paino: 800g/viiko :ashamed:
turvotus: +
RR: 112/78
SF: 35
:heart: : 145+
RT

Neuvola täti teki myös sisätutkimuksen, avittaakseen vähän synnytystä kun jo yli on mennyt, ja olin jo 4cm auki ja kanavasta ei sanonut mitään, ja kuulemma todella kypsät paikat. Vauvan päästä ei saanut enään masun päältä kiinni, sisäkautta kuulemma pullotti oikein kunnolla ja tuntui hyvin. Toivotaan että tästä pian lähtisi itsekseen syntymään! ( vaikka jotenkin epäilen sitä :D :ashamed: ) Varattiin vielä ensiviikolla yksi neuvola aika, vaikka neuvola täti oli lähes varma ettei silloin enään nähdä, mutta minä oon jotenki toista mieltä!! :)
 
santtra
Meillä oli esikon kanssa samanlaisia ongelmia rinnalla ja olisi myös tällä, mutta olen itse rajoittanut rinnalla oloa. Välillä tuntuvat tankkaavan turvallisuutta tissillä tai minusta tuntuu, että useimmiten haluaisivat rauhoittua siihen, kun yliväsy pukkaa päälle. Meidän mies aloittaa tuommoisen samanmoisen kiihtyneen ähertämisen erityisesti silloin kun massu on jo täynnä ja alkaa tissistä taas reippaammin herumaan heittää usein samalla myös irti. Siitä olen päätellyt, että maha on täynnä ja ähertäminen on vastalause maidon tulolle. Muutaman kerran on tämänkin kanssa käynyt niin, että on oksentanut sitten. Esikon kanssa se oli melko normaalia, kun antoi aina vaan ruokaa ja ihmetteli, että miten se haluaa niin paljon.
En syötä kuin yhdestä tissistä kerrallaan ja niinpä tissi on yleensä melko tyhjä kun alkaa nukuttelemaan ja sekin auttaa eli saa lussutella siinä hiljokselleen ilman, että maitoa enää kovin tulisi.

Onnea vauvaantuneille!! :flower:

Nukutatteko muuten kylelleen vai selälleen? Minä olen nukuttanut synnärin tapaan kylelleen, mutta nukkuu paremmin selällään ja olen tässä lueskellut netistä, että selälleen on nykyään suositellumpaa. Pienempi kätkytkuoleman riski eikä ole havaittu kasvanutta riskiä tukehtumiselle. Hyvillä mielin siis tästä lähin selälleen. Joskus olen loppuyöksi kääntänyt mahalleen, kun aika usein ukko alkaa ähisemään klo05-06 mahaansa eikä muu ole tuntunut auttavan niin maha-asento rauhoittaa herkästi unille.

Vaihtoehtona rela-tipoille apteekista saa sellaista maitohappobakteerijauhetta, jota voi antaa myös vauvoille. Ei ole poika mahaansa aikaisempaa enempää valitellut, vaikka äiti on nyt rintatulehduksen vuoksi ab-kuurilla. Hieno juttu! Olen lypsänyt lusikkaan maitoa ja sekoitellut siihen jauheen ja sitten ollaan hörppyytelty se. Ei tee ainakaan öljy ongelmia, mitä rela-tippojen kanssa saa miettiä. Lactaphilus taisi olla valmisteen nimi.

Miten pinoilu jatkuu tästä kuusta etiäpäin? Sopisiko kaikille siirtyä tuonne kerhopuolelle?
 
Heips ja onnea uudet vauvautuneet :heart: !

Olen taas ulalla...mitä tarkoittaa tuo " kerhopuoli "?? :ashamed: . Haluaisin jatkaa kirjoittelua täällä, koska tämä on niin mukava pino =) .

Majj, kyl taidat olla melko valmis paketti synnärille ton tutkimuksen perusteella, onko sulla supistuksia? Mullahan tuli melko loppuun saakka sellaisia supistuksia, ettei ne olleet kovin kivuliaita...noin 3 tuntia ennen h-hetkeä vasta olivat kipeitä...

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 9vrk
 
Kerhopuolelle mennään ainakin tuosta etusivulta. Oikeassa reunassa vähän alaspäin rullaillen pitäisi löytyä. Siellä on toukokuun vauvoille oma pino, jonne saa salasanan wilhelmiina81:lta (yv:tä). Moni sinne onkin jo liittynyt, minä viimeisten joukossa. Sama porukka sielläkin olisi tarkoitus pitää kasassa :)
0-12kk on oma keskustelupalsta, jonne siirryttiin esikoisen aikaan täältä odotuspuolelta.
Vaikka eipä täältä liene kukaan häätäisi vaikka täällä odottajien kanssa jatkettaisiin kirjoittelua.
 

Yhteistyössä