<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea paljon mapsu ja vilma71 vauveliineista

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Meilläpäin synnytystapa-arvion tekee neuvolalääkäri ja se kuuluupi vaan osana seurantaan. omalta kohdaltani olin siihen siinä mielessä pettynyt kun en VIELÄKÄÄN saanut mitään painoarvioita vauvasta... eli arviota ei ole tehty kertaakaan, aina on vaan sanottu että normaalikokoinen on.

Tuli täs mieleeni, että onko kaikille muille tehty se sokerirasitusjuttu... mie en ole ollu siinäkään. Sain vaan kerran sokerimittarin kotiin ja neljänä päivänä piti mittailla sokeria 7kertaa päivässä. onko muilla ollu sama juttu?

On jotenki hassua, kun eri paikkakunnilla on niin erikäytännöt näissäkin aisoissa
 
rouses, mulla on ollut noita oireita migreenikohtauksessa. Just noita, että puutu käsi, kieli yms. Sit näköhäiriöt ja armoton päänsärky kanssa.

Taivaannasta, meillä ei ainakaan tehdä automaattisesti sokerirasituksia. En tiiä millä perusteella siihen sit "joutuu".

Madisonilla aikas hyvät lähtöasemat. Eikun nyt vaan suppareita sinnepäin, ni pääsette nyytin hakuun. :wave:

Täällä kipuillu alakerta taas illan aikana aika lupaavasti. Saa nähä kauanko nää tälläset kivut jaksaa vaan härnätä, eikä päästä tositoimiin. Ois niin mukavaa, jos pikkunen tulis huomenna, kun on la ja vielä 08.08.08.

Nyt mä meen viel ottaa jotain iltapalaa ja sit sohvalle tutkailee näit kipuja. :wave:


 
joo, kyllä olen pystyny oleen ilman herkkuja, vaikka mieli kyllä tekee. Eniten tekee mieli hedelmää ja tuoremehua ja karkeista suklaata. Insuliinikuurilla kun olen niin oon kyllä ollu tosi tiukalla ruokavaliolla. Oon yrittänyt sitten herkkuhimoa korvata mansikoilla, en olekaan yhtenäkään kesänä syöny näin paljon mansikoita :/ . Nyt olen saanu jotenkin pidettyä sokerit aisoissa, parina päivänä ruuan jälkeinen arvo ollu kohollaan. Jäätelöstä en luovu vaikka mikä olis, mutta eipä se ole mun arvoja nostanu kertaakaan.

saa nyt sitten nähä mitä tiistaina sanotaan siellä äippäpolilla ja nyt ne kuulemma tosiaan sitten katsovat sen painoarvion kun se lääkäri nyt ei tehnyt. Toivon vaan tosiaan että siellä ei olis sama lääkäri. Kävin tänään taas psykologin tykönä vähän puhumassa mieltä painavista asioista ja varsinkin tästä kovasta pelosta, mikä vaan koko ajan kasvaa. On kauheeta koko ajan pelätä että vauvalle sattuu jotain ja on sellanen olo että kun tähän asti mikään ei ole mennyt niin kuin pitäis niin pelkää sitten että eihän siinä synnytyksessäkään voi mennä mikään hyvin. En halua ajatella niin,mutta minkä niille ajatuksille voi :( . Psykologi oli mun kanssa samaa mieltä, että tollasessa tilanteessa lääkäri ei saisi käyttäytyä noin ja sen olis pitänyt kuunnella myös mun mielipide asiaan, eikä vaan ajaa omaa mielipidettään.

että näin

salah ja masa 37 +3
 
Iltaa!!

Tänään oon saanu kolmelle eri ihmiselle selittää, et ei oo merkkejä synnytyksestä, olo on jotakuinkin paksa, en tiedä miksi vauva ei suostu vielä tulemaan, yritän joo punnertaa hänet jotenkin väkisin teidän iloksi tänne :kieh: :kieh:

ja paras kommentti oli, ystävältä kuka on lähössä viikoksi reissuun, et toivottavasti se syntyy vasta viikon päästä, ni hän pääsee sit kattoo sitä sairaalaan :eek: :eek:

Voi V**TU mie kyl sanon, ja huomen en vastaa vaik soittas joulupukki!!!

äiti lpr 40+2 ja kun ei tuu ni ei tuu ulos, uskokaa jo!!!!!!!!
 
noh, jospa se ois sitä migreeniä ollu kun päähän alko uudestaan koskee ja alkaa pikkuhiljaa helpottaa..särkylääkettä en tosin ottanu.. kiitos kovasti vastauksista, ennenkun moista ei oo ollu niin ihan säikäytti kunnolla! kyllä tää äitinä olo aina säikäyttää jos tulee jotain pientäkin! :eek: ja lohduttavaa oli kuulla että muillakin on ollut tuommosta.. uskaltaa mennä rauhallisemmalla mielellä nukkuun! :heart:
 
Moi!
Äitipolilla käyty ja hieman kuulumisia sieltä. Paikat hyvin kypsyneet näin ensisynnyttäjäksi, kohdunsuu kädelle auki, ja en oikein ymmärtänyt mitä oli 1cm jäljellä,oisko ollut sitten kohdunsuuta :whistle: . Vauvan pää tuntui sormelle, ja hyvin on kiinnittynyt. Painoarvio nyt 3500g ja syntyessä noin 4000g. Ihmettelivät kovasti meitsin mahan ulkonäköä, kun on toispuoleinen,kääntynyt enempi vasemmalle puolelle jossa luultavasti pyllistää :D .
Kätilö ihmetteli tätä ensin kun otettiin sydänkäyrät ja lääkärikin ihmetteli sitten kun päästiin hänen puheille. En tiedä oliko huono juttu vai mitä mutta erilainen olen siinäkin suhteessa :D .
Sydänkäyrä otettiin kaksi kertaa, kun vauva nukkui ekan kohdalla ja toisen alussa oli hereillä, mutta sitten tais uudestaan nukahtaa. Siitä ei kyllä mitään kommentoitu sitten mitä siitä selvisi,mutta kaippa se oli ok.

Taivaannasta kysyi siitä sokerirasituksesta, niin voihan siinä olla eri paikkakunnilla eri käytäntöjä. Mulle kerrottiin silloin alussa että otetaan multa sen vuoksi kun ylipainoa on niin tarkistetaan ettei diabetesta kehity(et jos on jotain riskitekijäitö niin silloin tehdään. Kuulemma tulossa jonkin ajan päästä ihan käytännöksi testata raskaana olevat kaikki, mutta ei vielä. Näin täällä...keski-suomessa siis.
Nyt ei muuta kuin odotteleen et vauva putkahtaa pihalle. Täytyy alkaa rasittaan itseensä niin saa helpoiten pihalle :kieh:

T.Hansu27 ja samusirkka(38+1)
 
:wave: Huomenna ois kyllä hyvä päivämäärä syntyä :p Mut ei taida tulla meidän vauva ainakaan viel ens yönä tai huomenna ainakaa vielä ei mitään tuntemuksia, mutta eihän sitä koskaan tiedä... varmasti meistä joku huomenna saa oman nyyttinsä syliin :heart:

Neuvolassa kaikki ok, terkka sano et verenpaineetkin aivan kuin oppikirjasta =)

Nyt nukkumaan ja muistakaa kaikki kanssasisaret myös levätä, ei siis liikaa rehkimistä, voimia tarvitaan vielä synnytykseenkin ja sen jälkeen vauva-arkeen!!!

Niin ja onnittelut VILMA71 ja MAPSU :flower:
 
täällä ei puhettakaan että antas mitään merkkejä että synnytys ois lähellä. tänään oon kävelly kaupungilla, ainut mikä meni pahemmaks on nuo kivut selässä ja häpyluussa, ja limaa irtoo minkä kerkee, en tiedä sit et mitä on.

äitilpr vei multa sanat suusta, mä saan kans selitellä miks ei ole syntynyt, eikö muka mitään merkkejä, eiko edes supista. NO V***U EI!!! ja "onkohan ne neuvolassa kahtoneet sinulle väärän lasketun ajan", huh huh..

salah tsemppiä! mä olen käynyt psykoterapiassa pari vuotta sosiaalisen jännittämisen yms asioiden takia, ja nyt raskauden aikana purkanut pelkoja aika paljonkin, lähinnä sitä menettämisen pelkoa joka oli ihan tajuton varsinkin alussa ja nyt ihan synnytystäkin.

mariska77 tsemiä matkaan jos lähtö tulee =)

Heitsu86 puhu höperöinnistä, täällä sama vika, musta on tullut ihan täys kumipää.. unohtelen ja haahuilen aina ihan omissa ajatuksissa ja kaikki yksinkertasimmat asiat tuntuu välillä aika vaikeilta.. :LOL:

Onnea kaikille uusille vauvaantuneille!!! :heart: :heart: kadena luen, josko sitä pääsis itekin kohtapuoliin ilmottamaan uudesta tulokkaasta! =)

empäs muista et mitä muuta piti kommentoida, mutta palaillaan, nyt yritän ruveta nukkuu..

t. hosso ja iida 40+2 (joka möyryää ihan älynä, potkii äitiä kylkiluihin, puskee päällä ja nikottelee jatkuvaan. :heart:
 
Pikkusisko piipahti tuossa ysin aikaan ja kävin sen kans käveleen jonkun puolentoista kilsan lenkin, hyvin sujui kävely ja vielä aika reippaasti mutta sitten kun tultiin kotia ja menin sohvalle niin ihan järkky kipu alko alamahassa ja sektioarven kohtaan (tehty siis 2003) mutta nyt onneksi lakkas.

Saas nähä tekeekö yhtään supistusta... mä en oo nyt loppuajasta (enkä oikein kok raskausaikanakaan) lenkkeillyt kun jotenkin ollut veto pois koko ajan.

Jospa joku onnekas meistä ens yönä poksahtais!! =) Hyvää yötä kaikille ja supistuksia!

ps.. mä voitin yhen huudon kaksostenrattaista ja nyt on siis nekin kun ei olla aiemmin saatu ostettua. Samanlaisia ollaan katottu muutamaankin otteeseen kaupassa.
 
Täällä yks yökukku vielä hereillä! :wave:

Rouses mulla oli tänään sellanen päivä kun sulla eilen (lukuunottamatta noita outoja migreenimäisiä oireita, joista illalla kerroit), vauva möyrinyt takapuolensa kanssa puolelta toiselle ja mua väsyttänyt ihan hurjasti. |O Oonkin sit nukkunu vähän väliä ja nyt ei nukuta.

Tapahtuis edes jotain!! :headwall: Irtois vaikka se limatulppa, tai ihan mitä vaan. Tänään viikkoja 38+0 ja mennään varmaan joulukuulle, että jotain tapahtuu... Leikkasin varpaankynnet, ei mitään vaikutusta. Hyvin taipuu vielä, oisin saanu vaik varpaan suuhun jos oisin halunnu :$ Yammy! Ei suppareita.

Jatkan kukkumista... :xmas:
 
Nyt se alkaa, lapsivettä tuli ja soitin naistenklinikalle...kahentoista tunnin sisään sitten poitsu tulee maailmaan! Supistuksia ei vielä ole, se kyllä ihmetyttää, no kaipa ne sieltä alkaa tulla...Jätkä vaan edelleen liikkuu. Olikin niin järjettömät bileet koko illan käynnissä, että oispa ollut ihme jos ei oisi jotain tapahtunut!

Oon IHAN täpinöissäni ja innoissani ja vähän kai hyperaktiivinenkin :LOL:

Minski ja Baba(jonka syntymäpäiväksi tulee näinollen 080808)
 
Onnellinen minski!! Tsemppiä sulle koitokseen!!!!! :hug:

Mä täällä taas valvon... MRRR!!! Alan olemaan jo NIIN poikki tähän! Jalkoja kutittaa ja nykii ja supisteleekin harvakseltaan, väsyttäis mutta uni ei vaan tuu!

Oli tuos kahentoista aikaan taas sellanen järkky mahakipu joka sitten taas rauhottui, oikealla puolella alamahassa vähän lonkkaan päin. En soittanu vielä äitipolille vaan ajattelin seurata tilannetta kun äitilläni kolmas synnytys alkanu samanlaisella kivulla vasemmalla puolella rehkimisen (kanto mun nukkuvan pikkusiskon tokaan kerrokseen) jälkeen. Joten jospa tuo oli vaan seurausta siitä lenkistä! Jos ei muuta saanut aikaan niin saa olla lenkkeilytkin. Alapää varmaan muurautunut umpeen!

Mitähän sitä keksis yönsä kuluksi?!?

Vieläköhän bibabbaloola valvot?
 
Edelleen täällä yhtenä kappaleena. Tosin olo ei ole mikään ihana. Ei lähellekään. Tunnin ajan sain illalla säännöllisiä suppareita, sitten ne loppuivat ihan tyystin. Yöllä on supistellut, mutta olen saanut nukuttua. Nyt sitten olen tunnin valvonut ja kellottanut suppareita, jotka ovat alamahassa ja kuukautiskipujen tapaisia! Parhaimmillaan niitä on tullut 5 minsan välein, mutta kyllähän tää tästä taas tietysti rauhottuu... :kieh: Selkä ainakin on kipeä ja veskireissulla jäi verta paperiin. Tuleekohan lähtö sittenkin?
 
Huomenia kaikille :wave:
ja Minskille tsemiä vauvanhakureissulle! Hyvän päivän valitsi vauva syntyä.
(tosin mulle alkais kelpaamaan ihan mikä päivä hyvänsä jo .. : )

Täällä valvottu vessareissun jälkeen puoli viidestä.. hohhoi.. pitää sitten päivällä nukkua kun uni tulee. Neuvolakin olisi tänään mutta 'vasta' puoli yhdeltätoista. Vähän päänsärkyä ollut niin kiva nähdä onko kaikki muuten kunnossa siellä.
Illalla taas vähän supisteli tuonne selkään tuntui, mutta sain kuitenkin ihan hyvin nukuttua joten ei kovin kipeää tehnyt.

Pitää vissiin vaikka syömään mennä.
Hyvää syntymäpäivää tämän päivän vauvoille!

 
Minskille paljon tsemppiä! Tulehan kertomaan sitten meille (=minulle) kokemuksia synnytyksestä ja naistenklinikasta! =)

Tänään syntyvillä vauvoilla on kyllä hieno syntymäpäivä! Toinen melkein yhtä kiva on 20. päivä: 20.08.2008.

Täällä on ihan kamala syyhy. En pysty nukkumaan, kun jalkoja ja käsiä kutittaa niin paljon. Kävin tosiaan keskiviikkona neuvolan jälkeen labrassa antamassa mitallisen verta, mutta maksa-arvot olivat kohdallaan. Onneksi. Mutta mitä mä teen tälle kutinalle!! Perusvoide tai kortisoni ei auta mitään. :kieh: Tulen hulluksi tämän kutinan kanssa, ja neuvolasta sanovat vain, että uusi mitallinen verta maanantaina, jos ei helpota siihen mennessä. En halua valvoa maanantaihin asti raapien itseäni!! Tekisi mieli vetää satsi zyrteciä tai jotain muuta sisäisesti kutinaan auttavaa droppia, mutta epelin takia en voi. Mitä minä teen? Tulen ihan hulluksi.

kutiseva Marikki ja epeli 38+3
 
Onnea 080808 vauvoille! :) Itsekin olin pikkasen havitellut tätä päivää, mutta taitaapa olla parasta ottaa tuo 20.08.2008! Tänään ei varmasti kyllä tapahdu mitään! Tuntuu että kaikki supistukset, joita ollut ruhtinaallisesti koko raskauden aikana, ovat hävinneet ihan teille tietämättömille, etenkin sen jälkeeen kun äitini tuli esikoisen vahdiksi.... eli toisinsanoen kaikki on valmiiksi suunniteltu pikkuisen saapumiselle. Käydään varmaan Muumimaailmassa lauantaina jos säät sallivat, niin ehkä sillä saisi vipinää masuasukkiin....! Sinänsä, ei kyllä Ikeassa ravaamisestakaan ollut mitään hyötyä....

Pepppi ja neiti 39+2
 
Tympii... :kieh: Supisteli taas 23-04 sillai ettei sängyssä voinu koko aikaa pötkötellä, oli jo sen verran kipeitä, tulivat 5-6min välein, aloin jo innostumaan, mutta kestivät sitten aina n.20-30sek kerrallaan ja loppuivat neljän maissa. :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: Tiistainen limatulpan irtoaminen ei siis näin ollen ole aiheuttanu vielä mitään muuta, ku tympeitä kesken loppuvia supistuksia. :kieh: Nyt on sitten maha niin hellänä ettei saa enää unta.

Tulipa vali vali.

Onnea vauvautuneille, jos en ole muistanu onnitella! :flower:

Tiitu ja Eppu 37+3
 
Bibabbaloola varmaan nää meidän veitikat ei tahdo antaa rauhaa meille ja kertovat olevansa melko vilkasta väkeä! :LOL: antovat neuvolasta ohjeen millä seurata liikkeitä jos joskus tuntuu et onko liikkeitä ollenkaan tuntunut, no sit illalla minä rupesin laskee niin kyllä niitä yli kymmenen varmaan lähemmäs vartin sisään tuli.. :LOL: että tällä en oo ollu niin huolissani liikkeistä, esikoisesta aina vähän arvelutti..

mut mut..päähän jomotti viel äske ku pään nostin tyynystä, pistin kyllä sen piikkiin etten oo saanu "kunnolla" nukuttua, siis kunnolla ja kunnolla, näin niin kamalasti unia jotka oli niin toden tuntusia, kerran heräsin vessaan joskus puol2 maissa ja toinen etappi ku heräsin niin oli ku mies lähti ennen 6 töihin ja poitsu sitte herättikin puol8 aikaan.. aattelin et telkku pysyis kii mut kyllähän toi meidän pikkumies tahtoo kattoo telkkua, minä yritän tehä muuta! :D

ihana ku eilen tuli maskusta tilatut tv-taso makkariin ja uus olohuoneen pöytä + atk-tuoli, innostaa edes vähän lisää siivoamaan loppuun! :) ......ja tuolissa istumaan täällä! :LOL:

minskimania oi miten jännää! :) voima :hug: mukaan!! :)

hullua kyllä..mä itte en vielä toivo joutuvani synnärille... :whistle:
 
:headwall:

merkin jätän tähän.. esikko läx reissuun, ja meillä huomiseen asti vapaata!!! ois hyvä aika synnyttää, mutta sehän ei riipu minusta :kieh:

Tsemppiä hirveesti hakureissulle lähtineille/lähteville!!!!!

Nyt lähen vaparin viettoon..

Äiti lpr 40+3
 
Täälläkään ei tapahdu mitään ja ärsyttää |O
Koko hemmetin raskaus ollut pelkkiä supistuksia ja sairaslomaa ennenaikaisuuden uhan vuoksi ja nyt kun sais tapahtua, ei tapahdu!

Noista limatulpista ei kannata hirveästi riemuita, mullakin tuli 2,5 vk sitten kamala klimppi, ja tässä ollaan.. Myös erikoislääkäri sanoi, että niistä ei voi ennustaa mitään :/

Mahtaa oma terkkari lomansa jälkeen tänään ihmetellä, kun tavataankin, oli niin varma että olen varmasti synnyttänyt loman aikana..
Eipäs tässä muuta, ärsyttää. Yli kahta tuntia ei ole saanut nukuttua kuukauteen ja silleen.
 
pieniananas Täällä ihan samat fiilikset. Hissuteltu on rv 19 asti ja mullakin tuo limatulppa ,ainakin osittain, tuli jo 3 viikkoa sitten. Ei kai sitä enää ole ,kun paikat niin auki.

Tsemppiä kaikille jotka ovat tositoimissa!! Saas nähdä montako 080808-vauvaa syntyy.
-Poni ja Manteli 38+2
 
yhessä kasassa edelleen, eilen muka oli jo niin lupaavia kipuilija mahassa pariinki otteeseen ja päivemmällä tuli jotaki limaista vuotoa mut eipä siitä sitte sen kummempaa seurannu. en ees halua tietää kuinka monta viestiä tai puhelua saan tänään ku on tämä maaginen 080808 ja laskettu aikaki vielä... plääh.

salamanteri&kotiarestiin laitettu steve 40+0 :heart:
 
Galupiin rv 33+1 sf 30
rv 35+2 sf 33
rv 36+1 sf 33,5
Mennään kovasti kohti yläkäyrää, jonka vuoksi oma th yrittää varailla aikaa painoarvio ultraan. Hassua ettei sijaistava lääkäri ollut juurikaan vauvan koosta kiinnostunut saatika et mahtuuko se tulee... Sano vaan et en oo mitenkään pieni joten ei huolta :/
Voi prkl.. en koe olleeni ennen raskautta mitenkään iso

Taivaannasta kysyit niista sokrukokeista: Mul ei sokerirasituskoetta otettu enkä muutenkaan oo sokruja raskausaikana mittaillu... outoa et noi seurannat vaihtelee

Kävin eilen kylkiluu kivuistani huolimatta pikkusiskon kanssa ikeassa! Mitään ei pitäny ostaa ite mut kyllä sinne muutaman kympin vauva juttuihin käytin!! olikin hauskaa kun siskon auto ei ole mikään tilaihme (Peugeot309) ja sinne yritettiin änkeä kaksmetristä viherkasvia hyllyjä ja muuta jokseenkin tilaa vievää tavaraa niin ja minut :LOL: :LOL:
Illalla oikin kylki niin kipeä etten pystynyt kumartumaan ja sängyssä kääntyminen oli tuskaa

Liivinsuojia pakkasin sairaalakassiin koko paketin, ihan varmuuden vuoksi kun rinnat vuotaa jo nyt ihan kivasti

Onnea kaikille vauvautuneille ja minskille tulevaan koitokseen :flower:

Antsu ja ippe 36+5
 

Yhteistyössä