<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Meidän vauva saatiin myös maailmaan, kiireellisellä sektiolla, kuten esikoinenkin. Tällä kertaa "pääsin" jo ponnistusvaiheeseen asti, mutta kun vauva ei laskeudu, niin ei laskeudu. :( Sektio epäonnistui, mutta nyt olen olosuhteisiin nähden kunnossa.

spip80 ja Jumputtaja 10vrk
 
Heti aluksi onnea kaikille vauvautuneille :)

Ei ole tullut vähään aikaan tänne kirjoiteltua, juttuja olen käynyt tasaisesti lukemassa. Kummasti aika kuluu tätä vauva-arkea pyörittäessä.

Huomenna pikku-mies täyttää jo 1 kk. Syö noin 3-4 tunnin välein ja on jo kova poika seurustelemaan, harmi vain että joskus seurustelee myös öisin. Viime yö meni kivasti, mutta kaksi edellistä yötä valvotti 4 tuntia, ei vain nukkunut.

Mahavaivoja on tasaisesti ja meillä on cuplaton-tipat käytössä, niistä on ollut todella suuri apu. Neuvolasta antoivat Jekovit-tipat, mutta ne aiheuttavat valtavat vatsakivut, mites muilla, mitä d-tippoja käytätte ja mikä on sopinut?

Millaisia määriä muiden vauvat syö? Vaikka mullakin on maitoa tullut tosi hyvin, niin ei tunnu maidon tuotanko kuitenkaan kasvavien tarpeiden mukana pysyä. Tällä hetkellä kossi syö 180-220 ml/syöttökerta. Oli pakko ottaa jo tuttelit avuksi. Painoakin on tullut kivasti vajaa kilo ja viikko :)

Ristiäisiäkin pitäisi alkaa suunnittelemaan, ne olisi 28.9. nimikin on vielä hakusessa, mutta eiköhän se tuohon mennessä selkiydy.

Lauren ja poika 1 kk
 
Triinu: Toi on niiiin tuttua minulle esikoisesta! Tissitakiainen otti meillä tuollon max. 10-20 minuutin torkkuja ja taas huusi, vain tissi kelpasi lohdukkeeksi/nälkään/mikä sitten ikinä olikin. Mä en muutamaan ekaan viikkoon saanut edes päivävaatteita vaihdettua itselleni vaan hipsin yöpuvussa yötäpäivää. Kaiken lisäksi en edes osannut syöttää istuen vaan makasin aina sängyssä. Tosi tuskaa! Niin, tämä meidän uusi tulokas vaikuttaa nyt helpommalta, mutta sen miehen kanssa totesimme jo odotusaikana, että jos tämä toinen olisi ollut samanlainen tissitakiainen, olisin max. pari viikkoa jaksanut tuota rumbaa (ihan siksi, että olisin yrittänyt varmistaa sen maidon nousun) ja ellei olisi helpottanut, olisin ryhtynyt antamaan lisämaitoa. Toki sitä ei tiedä auttaako se lisämaitokaan, mutta uskon, että nälkä tuolla meidän esikolla suurimmaksi osaksi oli. Sitten tietysti, kun tottui jatkuvaan tissittelyyn se varmaan oli syynä jatkuvaan tissillä roikkumiseen.
Hirveesti tsemppiä sulle, mutta ei kannata itseään hermoraunioksi ajaa tuolla! Näin jälkikäteen ajateltuna olin itse hieman tyhmäkin, kun "kidutin" itseäni noin.

Ja onnea jälleen vauvautuneille!!
Suppareita vielä niitä kaipaaville!!!


Hannele ja pikkuinen poika 5 vrk (nukkuu nyt omassa pinnasängyssään jo kohta kymmenettä minuuttia :) wow!)
 
Vielä tuosta ulkoilusta. Laitoksella kysyin, milloin voi ulkoilemaan lähteä, niin siellä kätilö vastasi, että vaikka heti, kun ei kerran pakkasta eikä hirvittävää hellettä ole. Kotiuduttua meillä kävi äitiysneuvolasta minua hoitanut terveydenhoitaja, hän sanoi, ettei alle 2 viikon ikäistä saisi viedä ulos. Sitten meillä kävi lastenneuvolasta hoitaja (poika oli silloin vielä alle 2 viikkoa), hän sanoi, että ulos voi heti mennä pieniä hetkiä kerralla.
Eli mekin saatiin 3 erilaista vastausta.

Ulkoiltiin kyllä jo alle 2 viikkoisena, ja nukkui päikkäritkin noin kolme tuntia vaunuissa. Nyt tehdään päivittäin väh. 1 h vaunulenkkejä ja päikkärit vaunuissa päälle, mikäli kelit sallivat.

-Lauren
 
triinu: josko tuo helpottaisi, kun maitoa alkaa tulla enempi? meillä vauva on nyt 2 viikkoa vanha ja mulla kesti maidon tuotannon käynnistyminen sen takia, että jouduin sairaalassa käyttämään vauvaa paljon hoidossa kansliassa ja tyhmyyttäni ruokin häntä lisämaidolla. en tiennyt, ettei niin olisi kannattanut tehdä, eikä kukaan minua kiireisessä sairaalassa älynnyt neuvoa :| lisäksi en tajunnut, että suurin osa vauvamme "imetyksestä" olikin huvitutteilua. minäkin makasin syöttämässä jopa 50 minsaa kerrallaan aluksi! neuvolantäti sitten neuvoi kotikäynnillä, että kun aktiivinen imeminen on ohi, vauvan voi irrottaa tissistä. sanoi, että vauvan masu täyttyy ihan tosi nopeasti, golf-pallon kokoinen kun on vielä tässä vaiheessa. puhuikohan hän ihan kymmenestä minuutista..?
no, on meillä pidempiäkin imetyssessioita (max 1/2 tuntia) vielä, joiden peräksi sitten vauva itse aktiivisesti irrottaa ollessaan kylläinen. niiden kuluessa koko aika on tehokasta imemistä, joten ei ole syytä avustaa irrotusta.
nyt maitoa tulee hyvin ja masun saa täyteen paljon lyhyemmässä ajassa kuin aiemmin. samoin syöttövälit ovat pidentyneet niin, että välillä joudun pumppaamaan, kun tissit pakkautuvat niin. toki vauvan selkeänä valveillaoloaikana syöttövälit ovat ajoittain yhä tunnin välein, mutta ei enää koko päivää...
voimia sinulle! :hug: mulla oli kans tosi epätoivonen olo vielä viime viikon alussa, mut nyt on helpottanut, kiitos tuon syöttämisvälin pidentymisen. kysäises apua neuvolasta vielä tai soita vaikka imetystukeen!

tuiculle ja muille mahdollisille odottajille iso tsemppihalaus! :hug: ihanat vauvat odottavat teitä ihan lähellä :)

ja kaikille jo vauvautuneille paaaaaljon onnea! :flower: en ehdi tällä kertaa lukea kuin tämän sivullisen ja sitä ennen oon käyny lukemassa ketjua viimeks ennen synnytystä, sillä niin kiireistä kuitenkin esikoisen kanssa on vauva-arki. palataan paremmalla ajalla!

irtis ja vielä nimetön 14 vrk
 
d vitamiini tipoista joku kyseli meillä esikoiselle ei sopinu devitol eikä jekovit niin mun isosisko neuvoi semmoisen kuin dee tipat ne on tosipaljon miedompia eli joutuu antaan enempi mutta niillä pystyy aloittaan myös pienemmällä määrällä (siedätys hoitoa) niitä kesti paremmin ja nyt ois pitänyt jo aloittaa tipat mutta aloitan kun pääsen apteekkiin asti hakemaan noita dee tippoja ja neitillä kun meinaa olla nuha niin pitää varmaan pikapuolin mennäkkin apteekissa käymään viimeviikolla oli neuvola neiti oli nyt 4315g ja 54cm pitkä (syntymäkoko 3520g ja 50cm) eilen tuli 1kk
ristiäiset meillä 13.9 neitistä tulee venla kristiina
 
Heipsan! synnytystarina pikaisesti tässä ennenkuin esikoinen herää! :)

eli siis perjantai aamusta alkoi irrota sitä limatulppaa jota ensin tulikin aikamoinen möntti :x ja sitten pikkuhiljaksiin irrotteli lisää. Illalla aloin sitten nukkumaan ihan normaalisti eikä mitään tuntemuksia mistään, ajattelin että voihan tässä mennä vaikka pari päivääkin ennenkuin vauva syntyy. Noh, heräsin vähän ennen yhtä (olisko ollu 12.40-45) siihen kun tunsin että nyt jotain lirahtaa pöksyihin ja vettähän sieltä alkoi tullakin. Soitin synnärille ja sanoivat että ole vaan ihan rauhassa kotona jos ei tuu supistuksia. No, sitten alkoi tulla hiukan verta siinä veden mukana ja tottakai hädissäni uudestaan soittamaan ja sanoivat ettei mitään kiirettä eikä mitään hätää, kuuluu asiaan ja voi vähän niitä supistuksiakin tulla. Noh, eipä mennyt paljoa yli yhden kun vettä oli vähän tullut niin alkoi ihan mielettömät supistukset ja polttelu, ei hetken rauhaa saanut vaan kokoajan supisteli. soitin vielä kerran ja sieltä sanottiin ettei mitään hätää ole, ole ihan rauhassa vaan. mutta sitten oli niin tuskaista olla että sanoin miehelle että nyt lähdetään - oltiin siis sairaalassa 01.30-01.45 ja tuntui ettei pysty enää liikkumaan mihinkään, oli niin tuskainen olo ja pyysin kivunlievitystä mutta hoitaja vaan sanoi että katsotaan kohta, katsotaan ensin tilanne ja olinkin jo 5cm auki! ja hoitaja ei antanut mitään ja mies auttoi tuoliin ja minut vietiin suorilta saliin jossa kätilö katsoi että olin jo kokonaan auki! ja pyysin taas jotain kivunlievitystä mutta kätilö sanoi ettei nyt ehdi antaa että vauva tulee jo! ja niinpä vauva syntyi vähän ennen kolmea! Eli koko hommassa meni n.2h ja ilman kivunlievityksiä!! :eek: :D -jota siis en ollut osannut ajatella laisinkaan! olin ajatellut että minähän saan kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta se oli äkkiä ohi ja ihan hyvä niin! :) Maito ei vielä ole hirveesti ehtinyt nousta rintoihin mutta kyllähän tuo painaa sen verran että nostattelee kokoajan (ainakin toivon). Viime yö oltiin jo kotona ja tosi rauhallisesti meni! paremmin vauva nukkui kuin sairaalassa, itse ei oikein tahtonut saada kunnolla nukuttua kun pari yötä mennyt valvoskellessa, väsytti kyllä muttei saanut unta kunnolla! Mutta.. kaikki hyvin ja olemme onnellisia! :heart:
 
Alkuun onnea vauvansa saaneille :flower: :flower:

Lapsivettä lorahti aamulla herätessä pöksyihin elikkä tänään lähden hakemaan vauvaa!
Lähettelen paljon supistuksia teille muille, ja toivon että pääsette muutkin vauvan haku reissuun pian!

Kiitos rouses tarinasta ja oikeassa olit toteamuksesi kanssa :heart: :LOL:

Antsu ja Ippe 40+1
 
Paljon onnea rouses :flower: ! Arvasinkin, että olit nyytin haussa, kun ei pariin päivään kuulunu =) .

Onnea matkaan, Antsu85 :heart: !

Onkos meitä enää monta jäljelläkään..ilmoittautuuko mun lisäksi muita eilisaamuisia "kärvistelijöitä"? Tämä lähtee "keilapallo jalkovälissä" kävelemään parin kilometrin matkaa neuvolaan, josko siitä jotain apuja ois...

Elo-onni ja Jyry 40+4 (41+1)
 
Käytiin eilen seks:ssä, ku niin supisteli käyrille tuli viä supistuksia mut sit lähettiin käveleen ni ne loppu siihen!!! :headwall:
olisin saanu jäädä osastolle mut kiitos ei ja lähettiin takas kotia. vauva ei oo ku 3,5 kg ni ei ne ala käynnistellä viä pitkään aikaan, ainakaa sen takia. Lääkärikin vaikutti siltä ettei se oo tuloskaa ku puhui vaan että neuvolasta saatte sit loppuviikosta käyntiajan polille :kieh: :kieh: eli ei tästä tuu lasta ei paskaa!!!!

mä repeen kohta liitoksistani!!!!

kätilö muuten sanoi että eilen oli viä 50 vauvaa elokuulta syntymättä että meitä taitaa olla viä aika lailla ilman vauvaa elokuulta tän yhteisön ulkopuolellakin.

rieputa 40+6
 
juu kärvistely jatkuu! kohta neuvolaan taas ja ei varmaan uutta ole tiedossa. päänsärkyjä kyllä pukkkaa päivittäin ja hirmuista turvotusta. mutta paineet ja pissa olleet ok, joten ei varmaankaan mitään vaaraa ole.
tänään on kyllä sillain parempi päivä, et tajusin etteihän tässä enää voi kauaa mennä. kaiken järjen mukaan... vai voiko.. :|
 
Onnittelut vauvan saaneille :flower: Rousellaollu mielenkiintosen nopee tapahtuma=)

Meillä on yöllä nyt menny jopa 2.5h-3h syöttöväleillä.. mutta kateellisena kuulostelen noita 6h yö unia :kieh: .. mutta ne tulee sitten aikanaan!! Mikäs tässä ollessa ku töissä ei tarvi käyä, ni joutaahan sitä noillakin yöunilla :eek:

Tissitakiainen meilläkin on päivisin, melkeen tunnin välein on tissillä, kai se tasottuu jossain vaiheessa, maitoo kyllä tulee hyvin!!

Yötkin menee nukkumalla, vauvalla, viime yönä rauhottu omaan sänkyyn taas nopeemmin syöttöjen jälkeen ku ed. yönä ja aamuyöstä otan hänet sitten viereen sänkyyn. Meillä on kunnon perhepeti, mies nukkuu normisti omalla paikalla, mie ja vauva jalkopäässä ja poitsu miehen vieressä miun paikalla =) ja mies tuntuu olevan kaikista väsynein noihin vauvan yösyömisiin :D nytki jatkaa unia, vaikka myö herättii jo aikoja sitten!! mut se onki hirveen herkkäuninen, antaa hänen levätä, on ollu niin ahkerasti poitsun kanssa nyt muutaman viikon, että mie oon saanu keskittyy vaan vaavin hoitoon melkeempä!! vähän on kyllä harmi ku ei kerkee ton pojan kaa tosiaan hirveesti touhuta, mut onnex isi kerkee!!

Nyt pitää mennä

Ja hirveesti supistuksia teille kärvistelijöille!!!

Äiti lpr ja neiti nöppönen 2vk 1pv

HooÄs hain sinne yhteisöö?? onko tullu hakemus`??
 

Yhteistyössä