<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huomentapäivää!

Täällä meni yö supistusten "kourissa". Eilen alkuillasta yritteli tunnin ajan 4-6 minuutin välein supistella ja loppui kunin seinään. Yöllä en saanu supistuksilta unta ja aloin kirjaamaan niitä ylös. Kaks tuntia, melko minuutilleen, tuli aika kipeitä suppareita jälleen 4-6 minuutin välein (klo 3-5 välillä). Suunnittelin jo soittoa synnärille, mutta eivätköhän siitä laantuneet, kun odottelin vielä hetken :kieh: .

Laitoin sitten puol kuus nukkumaan ja nukuinki ruhtinaalliset viis tuntia, kuitenki aina välillä heräten kipeään supistukseen. Nytkin supistaa harvakseltaan. Saas nähdä, olisiko näissä jotain alkua, olisin kyllä ihan valmis sinne tositoimiin!

Onnittelut jälleen kaikille käärönsä syliin saaneille ja jaksuja meille muille :hug: !

Elo-onni ja Jyry Yrmy 38+5 (39+2)
 
Heissan kaikille!

Ja onnea taas kaikille vauvautuneille!

rouses, kyselit tuossa aiemmin nefeliltä mikä on elektiivinen sektio. Meidänkin poika syntyi viime viikolla elektiivisellä sektiolla niin ikään perätilan vuoksi. Kyseessä on siis ennalta suunniteltu sektio. Etukäteen on päätetty, että lapsi syntyy sektiolla ja syntymäpäivä on "valittu".

Meidän perätilapoikamme on ollut omituisen kiltti ollakseen meidän lapsemme. Ellei olisi niin samannäköinen kuin sisarukset vauvana, epäilisin hänen vaihtuneen sairaalassa :D Eli hyvin on mennyt tämä ensimmäinen viikko. Minäkin ajattelin tänään pistäytyä ekan kerran kodin ulkopuolella, leikkaushaava alkaa tuntua jo siinä määrin hyvältä.

Pojan pää oli perätilalapselle ominaisesti sellainen lattapää, mutta sekin on alkanut jo vähän pyöristyä. Eilen kävi neuvolantäti meillä kotona, ja vauvan paino oli jo ylittänyt syntymäpainon - eli ruokakin on maittanut.

Säihke + poika
 
Puolikipeitä suppareita! Apua! :eek: Juuri kun sovimme muuton huomiseksi, koska mitään synnytykseen viittaavaa ei ole näköpiirissä! Onneksi supparit on epäsäännöllisiä, mutta puhallan ne nyt äkkiä teidän muiden niskoille! :whistle:

Ja onnittelut uusista nyyteistä! Tuntuuko teistäkin, että nyt viime aikoina olisi syntynyt pinoon enemmän pikku-tyttöjä vai kuvittelenko vain?
 
Säihke ahaa, kiitos kun valaisit asiaa! :) mietinkin tuossa sitä jo että mitähän se tarkoittaa... tyhmä kun olen! :ashamed: :D tunteeko itse sen et lapsi on perätilassa? kyllä nyt mulla satelee tyhmiä kysymyksiä.. kyllä ne varmaan neuvolassa sanoisivat jos näin olisi vai näkeekö sen vain ultrassa? (ultrassa käyty monta kk sitten viimeksi..)
 
Aluksi heti taas kovasti onnitteluja vauvautuneille :flower: :flower:

Nucca: Meillä pikkumies oli 51 cm ja alusta saakka on pidetty 56 senttisiä vaatteita. Pikkuisen on väljiä, mutta ei mitään jättisuuria. Yhdet luukkuhousut meillä on, jotka on 53 senttiset ja ne on nyt jo niin siinä ja tässä naftit, että kovinkaan pitkään niitä ei voi enää pitää.

Triinu: Mulla pyöri tuo supparilukema salissa 60-100 välillä. Kuuskymppiset oli siedettäviä, mutta nuo sataset laittoi ihan tärisemään, kun tuntui jo niin paljon.

Varpajaiset mies on kavereille luvannut pitää joskus tässä lähitulevaisuudessa. Menevät mökille ja tulee olemaan yöreissu, joten sovittiin, että sitten lähtevät, kun saadaan tää arki pyörimään jotenkin ja vauvan syöttöjutskat kulkemaan =)

Varailin hetki sitten papin ja ristiäiset olis syyskuun viimeisenä lauantaina. Älyttömän nopeesti menee aika - ens viikolla jo kuukausi lopuillaan.

Pojalla taitaa olla joku tiheän syömisen kausi, kun heräilee poikkeuksellisesti kahden tunnin välein syömään. Toisaalta ihan hyvä, kun se paino ei ole vieläkään noussut syntymäpainoon, vaan on aivan viittä vailla. Eilen käytiin taas neuvolassa ja napa oli onneksi reilassa, joten enempää laapistusta ei tarvittu. Painon seurannan takia mennään taas ensi viikolla...

:attn: Onko joku syönyt joskus lääkekuuria maidontulon parantamiseksi? Mulle on nyt sellainen kirjoitettu, koska tilanne ei oo vieläkään sellainen, että pystyisi ihan täysimetyksellä menemään. Olis mielenkiintoista kuulla kokemuksia, jos joku on lääkkeillä asiaan avun saanut :attn:

kaneliomena ja Elmeri (2vko+3pv)
 
Hannele76: justiinsa samaa mieltä, sittehän en valvotut yöt usein alkavatkin kuin vauva on syn tynyt. Mulla ainakin edellisten kanssa sairaalasta noin yhteen ikäävuoteen asti :headwall: , mutta olen ihan siihen asennoitunutkin. Olisin varmaan ihmeissäni, jos syntyis vauva, joka nukkuis yöllä 3-5tunnin pätkiä eikä pitäis turhia kitinöitä :D
 
rousekselle olikin Säihke jo vastannut tuosta elektiivisestä sektiosta. Elektiivinen sektio siis tarkoittaa suunniteltua sektiota, johon meilläkin päädyttiin perätarjonnan vuoksi. Leikkauspäivä sovittiin ennakkoon ja mikäli synnytys olisi ennen tuota päivää käynnistynyt, oltaisiin sektio silti tehty päivystyksenä. Leikkaus sujui hyvin ja tyttö syntyi terveenä. Pientä toispuoleisuutta meilläkin oli tytön pään muodossa, mutta nyt pää alkaa jo pikkuhiljaa muotoutua oikeaan malliinsa. Kaikenkaikkiaan koko kammoamani sektio sujui paremmin kuin olisin ikinä voinut arvata. =)

Tyttö nukkuu uniaan tunnin-neljän tunnin pätkissä. Kovin on kärsimätön luonteeltaan eli haluaa ruokansa nyt ja heti. Nälästä ei siis paljon varoitella vaan huuto alkaa salamana. :D Mutta ainakin ruoka maistuu hyvin. Torstaina mennään sitten ensi kertaa käymään neuvolassa.

Nefeli & tyttö
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
Säihke ahaa, kiitos kun valaisit asiaa! :) mietinkin tuossa sitä jo että mitähän se tarkoittaa... tyhmä kun olen! :ashamed: :D tunteeko itse sen et lapsi on perätilassa? kyllä nyt mulla satelee tyhmiä kysymyksiä.. kyllä ne varmaan neuvolassa sanoisivat jos näin olisi vai näkeekö sen vain ultrassa? (ultrassa käyty monta kk sitten viimeksi..)
Vastaanpa samalla...
=)
Itse ainakin tunsin tuon perätarjonnan koko ajan. Potkut tuntuivat joko tuolla alhaalla tai sitten kyljessä ja pää painoi selvästi oikeita kylkiluita ruttuuun. Neuvolassa kyllä katsovat tuon tarjonnan ja ilmoittavat jos siinä mitään epäselvää on. Mutta olen kuullut tapauksista, joissa mahdollinen perätila on jäänyt huomaamatta ennen synnytyksen käynnistymistä. Mutta luulisin että tuo on melko harvinaista, joten ei syytä huoleen. Ja jos asia kovin huolettaa, kysäise tuosta tarjonnasta vielä neuvolasta.
 
Nefeli no joo kun mua on alkanu "huolettaa" että missähän ihmeen asennossa tää meidän mukelo on kun pää on alhaalla ja viime viikol oli jo lähes kiinnittiny kokonaan, eli vähän vaan liikkui, mutta hyvin tod.näköisesti ne jalkojen paikka sijaitsee tuolla pään lähellä, eli todella alhaalla tuntuu välistä noi jalkojen liikkeet, sanoin varmaan jo aiemmin kun kuvittelin et ne ois kädet - mut kätilöopiskelija sanoi et voi olla jalatkin ja kyllä ne kantapäiltä tuntuu kun kokeilee tuosta päältä.. niin todella alhaalla vas.puolella mytkyää aina noilla jaloillaan.. sillä olen alkanut pelkäämäänkin että mitenkähän synnytys onnistuu normaalisti kun esikoisen jalat tuntui kokoajan täällä ylhäällä kylkiluiden alla loppuun asti ja tää on ihan vastapäätä alhaalla..pari viikkoa on nyt ollut tämmösessä asennossa kun aiemmin potkut tuntui ylempänä... vai voiko se olla niin pitkä pötkylä et ei mahdu suoristautumaan vai miten... apua alkaa pelottaan... :/
 
Onnea uusille kansalaisille perheineen :flower: Aina vain olen kateellisempi...

Täällä yhä kasassa. Ja olo sen mukainen. Äsken puistossa mammafarkut repesivät persuuksista kyykistyessä :kieh: , joten kyllä nyt viimeistään alkais olla aika synnyttää :LOL: . Millään en enää viitsisi huomenna mennä neuvolaan.

Bonus 40+2
 
Onnea taas hirmuisesti kaikille vauvansa saaneille! :heart: :heart:
Aika tasaseen tahtiin näitä uutisia täällä näkyy tulevan. =)

Kotiutumisvaatteina vauvalle meillä oli 50cm. Tyttö oli syntyessään 49cm ja 3430g ja nuo 50cm vaatteetkin meinaa olla isohkoja.

Hirveästi en kerennyt juttujanne lukemaan, kun tuntuu ettei aika riitä millään mihinkään. Aina kun en oo ruokkimassa tai viihdyttämässä vauvaa, menee muuten aika esikoisen kanssa. Huomaan jo nyt, että meinaa alkaa olemaan mustis jos äiti on koko ajan vauvan kanssa.

Nyt pitää mennä jatkamaan pojan kanssa leipomishommia. Nauttii kun saa auttaa äitiä. :heart:

Jaksuja vielä masun kanssa oleville :hug:

HooÄs ja Pimatsu 4vrk
 
Kiitos vastauksistanne koskien kotiutumisvaatteita.. Ehkä annan tuon kassin sisällön vielä olla. Jos nyt menee viikkoja eteenpäin, niin vaihdan sitten niitä siellä olevia 50 ja 56 senttisiä isommiksi.. (Siis ihan muutamat 50 senttiset vaatteet olen hankkinut, kun heinäkuussa tuntui että tämä syntyy milloin tahansa..)

Muuten ei siis uutta.

Nucca ja mahatyyppi, jonka pitäisi tulla huomenna maailmaan..
 
Tiistaita!

ONNEA taas uusista vauvoista tasapuolisesti kaikille!! :flower:

Oma vointi edelleen samanlainen. Ne eiliset lorahdukset loppuivat kuin seinään, tuskin mitään lapsivettä edes olivat.. :kieh: No eipä auta kuin odotella, mitään merkkejä ei kyllä ole lähestyvästä synnytyksestä. Eipä tosin ollut silloin 2 vuotta sittenkään esikoisen synnytystä ennen..

BONUSTEHTÄVÄLLE sympatiat täältä! Mulla ei ihan vielä housut ole kuitenkaan revenneet mutta olo alkaa ollemaan kyllä sellainen ettei sekään mikään ihme olisi. :LOL: Just sunnuntaina saatiin yllätyskutst miehen ukin 80-vee juhliin meinasin repiä ne viimeisetkin housuni kiukusta, koska todellakaan näinä viimeisinä päivinä ei kiinnosta enää lähteä sukulaisille mahaa ja kertyneitä kiloja esittelemään. Teki mieli mäjäyttää ukkoa suoraan silmien väliin kun hän kirkkain silmin ehdotti parin tunnin varoitus ajalla juhliin lähtöä. Onneksi tuli sekin viimein järkiinsä ja ilmoitti ettei me enää uskalleta lähteä kovin kauas sairaalan nurkilta. :saint:

Mulla nyt muutaman päivän yrittänyt iskeä päälle tolta meidän neidiltä saatu flunssa. Oli jo eilen paljon parempi olo, mutta tänään taas tuntuu ettäei mahda mitään kyllä se vaan taitaa kunnolla iskeä. Eipä paljon houkuttele ajatus synnytyksestä pään ollessa täynnä räkää.. :headwall: Toisaalta alkaa kyllä olemaan jo niin kypsänä tähän odotteluun että kaipa sitä menis vaikka vähän puolikuntoisenakin synnyttämään ihan mielellään, jos vaan ylipäänsä lähtis koko synnytys pikku hiljaa jo käyntiin.

Mulle ei niinkään ole tullut noita ärsyttäviä kyselyitä sukulaisilta/ystäviltä että "joko joko".. Vaan ainoastaan hirveän moni kyselee että eikö sua jo jännitä ihan kamalasti se synnytys. Hitto mua ärsyttää tollaiset paniikin lietsojat! Just eilen illalla yks miehen kaveri kysyi etä "kai sua nyt jo vähän jännittää?" Kun sanoin että itse synnytys ei minua pelota7jännitä niin kaveri tokas siihen että "sulla tais olla liian helppo tuo tytön synnytys jos ei kerta yhtään jännitä.." Siis hitto että näin punaista!! Teki mieli sanoa että sinähän se miehenä voitkin oikein hyvin tulla sanomaan mikä on helppon ja vaikean synnytyksen ero. Oli pakko lähteä huoneesta kokonaan pois ettei ois tullut sanottua jotain ilkeetä. Kertakaikkiaan tympii tuollainen vähättely, ja vielä miehen suusta..

Mulla ois torstaina seuraava neuvola, toivon niin sydämeni pohjasta ettei sinne enää tarttis mennä. Siellä varaillaan sitten aikaa yliaikaiskontrolliin. Onneksi mun sisko ehdotti eilen että varaillaan loppu kuuhun kirpparipaikka, joten nyt mulla ainakin ois tälle viikolle hommaa täällä kotona noita kirpparivaatteita lajitellessa ja laitellessa. Pitääkin lähteä varastoon laatikoita tonkimaan kunhan tuo neiti heräilee päiväuniltaan. Pakkohan tässä on alkaa jotain aivan muuta tekemistä keksimään itselle, ettei ihan koko ajan pyöri synnytys ja vauva-asiat mielessä. Mielenterveyshän siinä menee.. :LOL:

TATJANAA edelleen huhuilen kertomaan kuulumisia. Eikös hällä olis huomenna taas meno sairaalaan, vai oisko pikkuinen ymmärtänytkin lähteä itsestään jo tulemaan?? Tulehan linjoille jos vielä kotona olet!

Nyt sohvalle hetkeksi kisoja katsomaan..


:heart: haaveilija ja poju 40+1
 
Heippa kaikille ja paljon onnea vaavin saaneille. :flower: :flower:

Tulin ilmottautumaan että yhdessä kasassa vielä ollaan ja viime yö oli ihan hirveä. Saunan jälkeen alkoi päätä jomottaa ja isäntääkin vähän käytin hyväksi mutta ei saatu toivottua lopputulosta aikaiseksi. Vähän yöllä supisteli mutta siihen se taas jäi. Pää särki koko yön enkä saanut nukuttua koko yönä kunnolla.......

kotiäiti32 rv39+3
 
Pikaisesti tänne :)

Ihana pieni poika (3600g/53cm) syntyi 14.8. iloksemme rv 40+2.
Synnytys meni hyvin ja nopeastikin(8h50min), lisää sitten kun jaksaa..
Nyt vauvaa sylittelemään :heart:

Onnittelut muille vauvan saaneille myös, on ihanaa olla äiti :heart:
 
rouses: Kyllähän se vauva siellä mahassa on niin sykkyrällä, että nuo kädet ja jalat hämäävät paljon. Kannattaa ihmeessä kysäistä neuvolasta josko voisivat vaikka ultrata pikkuisen tarjonnan niin ei sun tarvitsisi turhaan huolehtia. Mulla tuo perätila tuntui kyllä aivan selkeästi, joten uskoisin että teillä kaikki on hyvin.

 
hello kaikille :)

Meille syntyi terve poika 16.8. klo 17.01. Pituutta 51 ja painoa 3730g. Itse synnytys oli todella nopea, eli 3 h ja 1 min. ollaan edelleen taysissa, kerron siitä sitten lisää kun kotiudutaan. Nyt takas osastolle ihailemaan vauvaa :heart: :heart:

salah ja masa 3 vrk
 

Yhteistyössä