<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

ai niin, sf-mitoista ollut puhetta. se sf-mitta ei ole millään tavalla suoraan verrainnollinen vauvankokoon.mullakin sf 40cm synnyttämään lähtiessä ja tytsy oli vain sen 3420 ja 51.5cm! että ei tarvitse jättiläisiä pelkästään sen perusteella ainakaan pelätä =)
 
ja onnittelut kaikille vauvansa saaneille minunkin puolesta! :heart:

Meillä eletään melko rauhallista vauva-arkea vielä, kun isukkikin viettää vielä isyyslomaa ja on siis apuna esikoisen kanssa. Vauveli on tosi ihana, kiharatukkainen suloinen nyytti:) Laitan jossain vaiheessa kuvankin:)

Masuvaivat on alkaneet vauvaa harmittaa, tänään aloitin sitten Cuplatonin antamisen. Tyttö syö tosi usein, joka tunti ja useita kertoja ympäri vuorokauden... olen onnellinen, että imetys on lähtenyt hienosti käyntiin, kun pojun kanssa se ei onnistunut. Hieman helpompaa laittaa tissi vauvan suuhun kuin lähteä lämmittämään pulloa... saati sitten keitellä niitä pulloja:)

Yöt on hulinaa... tyttö valvoo ihan kaiket yöt, nukahtaa joskus 5-6 aikaan aamulla. Pienen masu vissiin vaivaa, kun pelkästään pystyasento kelpaa eikä sekään aina ole hyvä :/ Itse olen vauvan kanssa siirtynyt olohuoneeseen yöksi, mies ja poika ovat makkarissa, koska vauva itkullaan herättää poitsun. Onneksi tämä vaihe ei sentään ikuisuuksia kestä, parin kuukauden päästä voi hyvinkin vauva nukkua jo ihan eri tavalla!

Ihmeen hyvin nämä päivät menee vaiks unta ei saa nimeksikään, olisikohan hormooneilla asiaan osuutta..
 
Kiva kiva, hävis sit mun viesti taivaan tuuliin... :kieh:
No eipä siinä muuta ollu kun onnittelut vauvan saaneille :flower:
Ja valitusta kun närästys alkanut vaivaan taas täälläkin :/

Tänään oon koittanu jo sitä yhtä ässää, siivousta ja nyt meen koittaan toista, nimittäin saunomista! ei ne ennenkään oo auttanu, joten tuskin nytkään :LOL:
 
Iltoja!

Onnea äitilpr ja jennip nyyteistä!! :heart: :heart:

Täällä vauva-arki lähtenyt hyvin rullaamaan. Maitoa tulee ihan älyttömästi, pakkaseenkin asti oon jo saanu pumppailtua. Ja tuntuu, että tyttö on koko ajan rinnalla. Hyvähän se, että ruoka maittaa. =) Syntymäpaino oli 3430g ja kotiinlähtö aamuna painoi 3340g, eli ei paljoon laskenu. Perjantaina tulee terkka käymään meillä kotona, ois kiva jos sillä olis vaaka mukana, ni näkis minkä verran typy nyt painaa.
Yöt menny hyvin tähän mennessä. *koputtaa puuta* Yhen yön nukkunu jopa kertaakaan heräämättä. Herättelin syömään aamuyöstä, mutta pari imasua riitti hälle ja simahti. Muuten yöt menny kahella syötöllä ja nukahtaa heti takasin.

Esikoinen on alkanu jo vähän osottamaan mieltään. Koko ajan on kauhee show meneillään ja hakee huomiota kaikella mahollisella tavalla. Onneks kuitenkin vielä on sitä mieltä, että vauva on ihana ja käy vähän väliä paijailemassa ja suukottamassa. :heart:

Sonella taitaa olla lähtö lähellä. En mä usko, että valkkaria voi tollanen määrä lorahtaa kerralla.

Nyt mä taidan lähtee syömään jotain ja sit nukkuu.

Tsempitykset taas kaikille masulaisille! :hug:
Vaikka tiiän ja muistan ite, ettei nää tsempitykset auttanu ainakaan mua sillon ku tyttö oli vielä masussa. Viikon meni täälläkin yli... :/ Mut jokatapauksessa, JAKSUJA

HooÄs ja Pimatsu 5vrk
 
Onnea vauvan saaneille taas =) Jokohan kohta kaikki muut :whistle: . Ei kai nyt sentään, elokuuta vielä rutkasti jäljellä ja syyskuun puolellekin voi joutua vielä, toivottavasti ei :headwall: . Nyt yks yö enää miehellä töitä, sitten se odotettu loma. Älä siis synny vielä ensi yönä, vaikka seuraavana jo :D . Noh, asiat menee niinkuin menee. Vaivaton odotus ei enää täysin vaivatonta. Vatsa sekaisin, välillä huono olo, menkkamaisia kipuja, ehkä suppareitakin joskus, jäykkä olo. Luulen, etten saa nyt pientä vauvaa synnyttää, kuten edelliset, tunnen että on isompi, mutta tuskin mitään jättiläistä. Oma painoarvio 3500g :D .

very important baby: vauvasi ei kovin anna sinun levätä- hyvin tuttua itellä edellisistä. toivottavasti jaksat jatkossakin hyvin ja vauvakin alkaa nukkua paremmin.
 
Huomenta!!

Onnittelut uusille vauvaantuneille :flower: :flower:

Mies tuli kuuen pintaan töistä ja heräsin eikä uni enää tullu vaikka kuinka houkuttelin |O Taian jännittää tän päivästä äitipoliaikaa.. Se vaan kurja ku on tuota ajamista ja kaupungilla/kaupoissa tepastelua eessä ja kotiinki sieltä pitäs tulla kuinka sitä jaksaa. Ku oon alkanu päikkyjäki nukkumaan päivisin.

Eipä omaan oloon ihmeemmpii, se olo vaan vahvistuu et tää sankari ei tuu piitkään aikaan pois. Mut taasen hermot on menny ja lasten kans ei jaksais sitten yhtään karjun niille jatkuvalla syötöllä :ashamed: Hävettää. Ei auta vaikka kuinlka yritän hillitä itteni :ashamed:

Jahas taian lähtee kurkkaa pannuhuoneelle pitääkö lisätä puita ja menen suihkuun.
 
Kohta pitäisi äippäpolille lähteä, hieman jännittää mitä ne siellä sanoo. Aamulla ei meinannut unta saada, selkä jäytää vähän väliä, mutta liikkuessa sekin katoaa. Joitakin kipeämpiä supistuksiakin tuli.

Meillä on miestä ihan selvästi alkanut jännittämään, mitä jos se syntyykin tänään, taitaa se itse synnytys tuota jännittää.

Olen lukenut, että ennen synnytystä suoli alkaa tyhjentyä, mutta nyt mulla on käynyt aivan toisinpäin, sillä välillä tuntuu, että pitää vessaan mennä, mutta kun sinne pääsen, niin mitään ei tule.
 
täällä on öllöö ja öklötys oloa.. shihtzu mulla on ihan ihmeellinen tuo suoli ollu ku pari päiwää (jahas, taas käyny pien mies koneella ku ei tuu tawan weetä) tuntu et sai käydä wessas wähän wäliä molemmilla tarpeilla ja eilisiltana iski hirween tökin ja tuntuu et ois ollu mielettömän kauan ummessa.. phuuh.. ja mua jännittää toi synnytys päiwä päiwältä enemmän... mä en haluu en haluu en haluu... kohta neuwolaan..
 
onko muiden masuvauvat rauhoittuneet? tämä pikku-ukkeli ei enää paljoa liiku.. kauan aikaa olen koittanut tuuppia mahaa kun on niin hiljaista tuolla, ei tämä muuta tee kuin vähän punnaa peppua ylöspäin. Eilen äitiyspolilla kätilökin sai tulla herättelemään vauvaa kun toinen niin autuaasti nukkui käyrää otettaessa ja sykekin oli vain n. 120. Vähän kyllä huolestuttaa.. :ashamed:
 
:wave: Täällä jälleen/edelleen!

Neuvolassa käyty, kaikki suht ok.
Syke 130 molemmin puolin, pää niin alhaalla, että ei meinannut enää saada kiinni, painoarvio käsikopelolta alle 4 kg, pissa puhdas, verenpaine koholla, mutta ei paniikinomaisesti. Seuraava aika maanantaille ja neuvolantätikin jo toivoi etten tulisi enää :)

Huomenna vasta laskettu aika, joten eipä tässä paniikkia.

Onnea vaaviutuneille!

Triinu Täällä vaavi ollut tänään tosi hiljakseltaan, mainitsin siitä neuvolassakin, mutta eipä tuo täti hirveesti siihen reagoinut.

Ja suolen toiminnasta. Täälläkin ollut pitkään tosi toimelias suoli, mutta nyt muutaman päivän kovemmalla, en tiedä mistä johtuu.

Jahas, kohta lähden ruokakauppaan. Pitää ostaa miehelle ja esikolle ruokaa valmiiksi kaappiin jos vaikka tulee lähtö :)

Jaksuja kaikille!

Hannnele
 
Onnea kaikille joilla vauva on jo sylissä, mä oon niin kateellinen, ja jaksamisia meille kaikille jotka viä oottaa H-hetkeä! pari viikkoa, pari viikkoa....

Voi jummi ku voi ihmislasta kyllästyttää!!! ei tuo mukula tuu ikinä pihalle!! Eilen neuvola-täti käski tehdä "jotain" ku vauva on niin hyvin laskeutunu. Kysyin että mitähän jotain????? että jos se meinaa kolmea ässää ni EI AUTA!!! :kieh:

Neuvolatietoja: painoa tullu about 22kg.... hyvä minä mutta kyllä mä sen tiesinki, näin kävi esikollakin
sf-mitta laskenu 33 senttiin ja sen kyllä tuntee häpyluus
rr oli huikeat 97/64...
hb 115 noussu ihan itestään
Laittoi ens viikoksi ajan mutta meinas että tuskin sä enää tuut.. senku näkis!!

Mä oon kovasti yrittäny lenkkeillä, mutta ku siitäkään ei meinaa tulla mitää ku pitää vaappua niinku ankka eteenpäin.
Ja mustakin on kuoriutunu naispaholainen, Voi kun voi vain kaikki ottaa niin suunnattomasti hermoille. Tekis mieli muuttaa vaikka leikkimökkiin yksikseen ettei tarttis kommunikoida kenenkään kans ennen synnytystä, ennen ku mä suututan hyväs lykys koko suvun....
Mieskin kysyi että kai sä palaudut normaaliksi sitte vauvan myötä..... toivotaan..

Rieputa ja en-tuu-ikinä 39+2
 
Onnea vauvan saaneille!

Mulla ei tosiaan ollut mitään merkkejä synnytystä edeltävänä yönä. Aamulla klo 7 alkoi supistella, arveli menevän ohi mutta painon tunne vain lisääntyi ja lopulta alkoi tulla verta.
Sairaalassa 3cm auki, ilokaasun ja kiikkustuolin kanssa jakselin ja heitin vitsiä:D

5cm auki ollessa kätilö ehdotti epiduraalia. Se vei kaikki kivut, luulin jopa suppareiden loppuneen!Kohta olinkin 8cm auki ja vähän aikaa niin sain alkaa ponnistelemaan pikkuhiljaa. Ponnistusvaihe oli hirveää, 39min, huusin kaiken maailman perkeleitä..:D episiotomia piti tehdä. Muttei revennyt, ja hyväkuntoinen 9/9 pisteen poju synytyi 16.29.

Nyt ollaan arkea opeteltu, poju on aivan tajuton syömään!!! Mutta nukkuukin pitkiä pätkiä.
Jaksamisia odotteluun.

pieniananas ja pikku kuu-ukkeli 7vrk
 
Jassoo tänään olis neuvola, pitää kysyä siitä kohdunkaulasta, eihän se yleensä katoa ennen synnytystä...Tosin synnytyshän nyt saa jo käynnistyäkkin, en vaan halua että syntyy kotiin tai autoon tai muuten liian nopeaan.

Flunssaa täällä podetaan vaikka maanantaista syöny penisilliiniä, meinaan sen keskeyttää koska aina saan siitä hiivan ja nyt ei kyllä oikee hiiva kiinnostas. Sitäkin pitää sitten kysyä neuvolasta että voiko lopettaa.

Lonkat on tosi "irrallaan", sängyssä vaikeeta kääntyä ja nousta kun meinaa jalka jäädä jälkeen, rutina käy ja kipu on kova. Oon muutenkin kauheen kömpelö, kaadun ja törmäilen ihan kummasti, polvet on ruvella ja mustelmilla ja eilen lähti varpaasta kynsi kun törmäsin äitiini! Sitten löin illalla vielä toisenkin varpaan vessan oveen, kyllä itkua piisaa.

Onko muilla haikeita oloja siitä että kohta ei enää saa odottaa? Mulla jotenki pelottava se ajatus että odotus päättyy, kun se on ollu vähän niinku elämän sisältö tässä pitkän aikaa.

Ai niin, yks ent. miesystävä soitti ja sano että olen nyt erittäin kiihottavan näkönen! olis taksinkii maksanu jos olisin lähteny sen luokse lähemmin tutkittavaksi!

38+5
 
Ei ole tullut tännekään kirjoiteltua aikoihin, välillä olen käynyt juttuja lukemassa, mutta vauva-arki täyttää nyt kiitettävästi päivät.

Te joilla jo on omat nyytit kainaloissa, niin miten on lähtenyt menemään. Itsellä tuli aluksi maitoa todella paljon, pakkaseen asti, mutta nyt tuntuu ettei sitä riitä mistään. Tosin poika syö 3 tunnin välein noin 120 ml. Tiistaina kävi neuvolatäti kotikäynnillä ja painokin oli noussut tasan 1 kg viikossa. Paljonko muiden pikkuiset syö? Minusta tuntuu aika hurjalta tuo meidän pojan tahti.
Myös vatsavaivat ovat alkaneet vaivaamaan, aloitettiin cuplaton-tipat ja niistä on kyllä apua ollut. Millaisia yötä muilla nukutaan?

Onnea kaikille vauvautuneille ja mukavaa loppuodotusta vielä odottaville. Kohta tälläkin palstalla kaikki kirjoittelevat vain vauvajuttuja =)

Lauren-78 ja poika-vauva 3 vko
 
Onnittelut uusista vauvoista :flower: !

Triinu pohti vauvan rauhoittumista. Täällä on masukki ollut jo noin viikoin tavallista rauhallisempi. Liikkeitä oon silloin tällöin laskenut ja kyllä niitä tulee yli 10/tunti ja muutaman kerran päivässä tulee sitten se tuttu jytinä, eli ei pitäis olla huolta. Täällä on ohjeena, että jos 2t peräkkäin tulee alle 10 liikettä tunnissa, täytyy mennä polille näytille, mutta tuon 2t ajan äidin pitää sit rauhassa pötkötellä, että ehtii tuntea jokaisen liikkeen, ja jos ekan tunnin aikana ei ole tullut tarpeeksi liikkeitä, pitäisi vauvaa töniä, liikkua itse vähän, syödä/juoda jotain yms.
Esikoiselta sain itteni niin paniikkiin liikelaskentojen kanssa, etten enää tuntenut yhtään mitään, mies kyllä tunsi mahan päälle liikkeet, samoin polin kätilöt... pitäis vaan ite malttaa pysyä rauhallisena, mut eipä se aina niin helppoa ole, etenkään ekan lapsen kohdalla.

Alkaa kyllä olla itelläkin jo aika turhautunut olo. Kaikki mahdollinen tekeminen on tehty jo moneen kertaan ja nyt vain odotellaan. Kyllähän tuo 3v tekee kaikkensa pitääkseen äidin kiireisenä, mut silti nää viimoiset päivät vaan on niin tylsiä ja pitkiä.

No, pyykkejä laittaa ja ruokkii poikaa. Jos vaikka raahautuis lenkille sen jälkeen.


Hemuli 39+5
 
Heippa mammat!
Neuvolassa kävin äsken, ja pöh, mitään uutta ja ihmeellistä oo tapahtunu. Kaikki oli ennallaan. Terkka vaan sano että mun maha näyttää taas jotenkin niin erilaiselta...

Juu noista liikkeistä Täällä kanssa vauva rauhottunu. Ja terkka sano et kun noita liikkeitä laskee, ni jos ei ekan tunnin aikana saa sitä 10 liikettä, ni ei kannata heti perään koittaa, kun sillä vauvalla voi olla "lepojakso" 20-40min (voi kyllä olla kauemminkin)... että pitää vähän taukoa ja sit koittaa myöhemmin uudestaan.

Kyllä alkaa oleen turhauttavaa... Huomenna on LA ja musta kyl tuntuu et menee yli ja pitkälti... :/ No tänään taas siivoilen täällä, eilen imuroin ni jos tänään sit pesis lattiat ja pyyhkis vaikka ovet... Joo-o, mut eka köllötteleen hetkeks ja laittaan ruokaa!
Päivänjatkoja!
-Turhautunut Heitsu&Papu rv 39+6-
 
Triinu täälläkin ollaan päiwät rauhassa nykyään, mutta sen tietää taas illalla että alkaa hirwee jumppailu, ihan niinku eilen, mut nyt oliki jalat täällä oikeella puolen kylkiluiden alla, kun tässä pelkäsin sitä et miten ihmeessä se on kun eilen salkkareitten aikaan jalat oli wielä was.puolella ihan alhaalla, eli sitä se rymyäminen oli eilisiltana - wissiinki kääntyi. sykkeestä, meil oli kerran melko matalalla sykkeet mut ei alle 100, th sanoi et se on ihan normaalia et wauwan syke on 100-180 (kö se oli?), myös se waikuttaa niin paljon että nukkuuko wai onko hereillä..

ja äskettäin käytiin neuwolassa, pää liikkui wielä hiwenen.
hb 113 (oli taas laskenut - käski yrittää ottaa edes jokatoinen pwä rautalääkettä mutta kun ei watsa kestä niin ei yksinkert.kestä waikka sitä obsidania nyt wiimeks koetin ja siitä tuli niin hirwee olo että saas nähdä uskaltaako niitä ottaa kun jäi niin kammo...)
sf mitaksi sai 35 - wiimeks oli 33 ja sitä ennen34.5... miten woi hyppiä wai mittailiko eri kohdista... paino -100 mut johtunee kun en saanu aamul syötyä ja sanoi et woi alkaa ennakoida synnytystä kun ei tee mieli tai saa syötyä..yht.painonmuutosta ihka ekasta neuwolakäynnistä on tullu 300g-1kg..

käytiin esikoisen kans tuossa kaupassa, ostin hälle "salaa" muumipeikkonallen jonka ajattelin et annan sitten kun tulee kattoon wauwaa sairaalaan, kun nyt on noi muumit niin in juttu! :heart: ihan itku meinaa tulla kun ajattelee et joutuu oleen erossa esikoisesta.. muutenkin nyt jotenkin on alkanut kaikki ahdistaa hirweesti, miten kotona pärjääwät kun en itte ole (takuulla pärjääwät) ja miten synnytys menee ja alkaa.. ja miten wauwan kanssa kotona lähtee käyntiin ja miten esikoinen suht.siihen uuteen wauwaan ja et eihän se muutu sit äitiä kohtaan kun on toinenkin lapsi... :snotty: kaikella sitä pitääkin päätään yötäpäiwää waiwata. Ostin muuten nekin imetysliiwit nyt wihdoin ja wiimein ja pientä hywää sairaalakassiin.. nyt waan ootellaan et pari h kuluu niin lähdetään hakeen mies töistä.. eilen siiwosin ja nyt on taas sotkusta.. phuuh..
 
Moiks!

Eilen illalla jo luulin et lähtö olis tullu... Housuihin tiputteli jotain eikä se ollu pissaa! Kätilö sano tiistaina neuvolassa et mulla ei varmaan vedet silleen holahtamalla mene enää kun on vauvan pää tulppana tiellä. Et just tolleen tiputtelemalla liikkeitten myötä. No mä innostuin ja aloin seurailla tulisko enemmän tai alkaisko supisteleen. Mies innoissaan pakkaili jo kasseja... Ja EI MITÄÄN!!! Vuoto loppui tasan siihen kun vaihdoin toiset alushousut et paremmin näkis tuleeks lisää ja paria harjoitus-feikki-supistusta lukuunottamatta ei minkäänlaista supistustuntemusta! Pidettiin laukut varoiks pakattuna jos kumminkin yöllä tulis lähtö, mut ketun vitut... Aamulla heräsin 7:45 herätyskellon pirinään lähettämään poikaa eskariin ilman ensimmäistäkään muistikuvaa et olisin heränny edes kuselle yöllä! Tää alkaa olla jo aika tuskastuttavaa! Mitä lie valkovuodon perkelettä lie ne mun "lapsivesitipat" sit ollu... :kieh: :kieh: :kieh: |O |O |O

terv. aurinkoisena uuteen päivään; jennika1983 rv 41+3
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ennallaan.

Ensi viikon keskiviikkona uudestaan ja sitten täti lupasi soitella sitä yliaikaiskontrolliaikaa.

Nyt on sellainen olo ettei tämä aio syntyä ollenkaan. :(

Nucca+Mahatyyppi 40+1
 

Yhteistyössä