<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea vauvaantuneille :heart:

salamanteri85: meillä sama homma, tyttö hotkii minkä kerkiää, ilmaa menee tosi tosi paljon ja masu on sit kauheen kipee.. ja ei millään meinaa ruveta röyhtäsemään..
mä olen pumppaillu ennen imettämistä, mut ei tuo tunnu oikein auttavan.. lisäks cuplatonia on, ja neuvolasta käskivät antaa rela tippoja, ja viel d vitamiinikin alotettiin tänään, toiv ei lisää viel entisestään vatsavaivoja.. :(

muuten menee ihan hyvin, eilen oli vauvalla neuvola, painoa tullut vkossa melkein 300g, hyvin nousee.. ja tyttö on tosi tarkkaavainen. :heart:
Mä olen vaan tosi herkillä, tuntuu et volisen ihan kaikesta, ja miehen kanssa tulee sit otettua jonkin verran yhteen, mut jospa se tästä tasaantus sit pikkuhiljaa..

vointeja kaikille!! :hug:

t. hosso ja muru 2vkoa :heart:
 
Moikka!

Onnea ensin kaikille vauvaantuneille!

Kuinka kauan tämä avautumisvaihe voi kestää? Oon ensisynnyttäjä ja mulla alkoi supparit klo 3 viime yönä. Niitä on tullut siitä lähtien 6-10 minuutin välein ja ovat aika kivuliaita, mutta siedettävissä. Soittelin kätilölle ja sanoi vaan, että odotellaan jos kestää kivut. Vedet on pysyneet sisällä ja en ole ainakaan huomannut, että limatulppaa olisi tullut ulos. Vaavi potkii koko ajan eli siellä kaikki ok. Nyt siis mennyt 18 h ja homma ei tunnu edistyvän eli voimakkuus ja frekvenssi sama kuin alkaessa.

Eli minkälaisia kokemuksia teillä varsinkin jo ensisynnyttäneet tästä on, olen kuullut että tämä voi kestää useita päiviäkin pahimmillaan? Silloin alkaa kyllä univelka painaa...

Potsi & papu 40+1
 
Paljon onnea chilitin prinssistä!! :heart: Millä rv:lla pikkuinen syntyi? En löytänyt sua ollenkaa tuolta listalta...

Potsi, en osaa vastata sun kysymykseen, mutta toivottavasti pian pääset tositoimiin. Ja ottaisvat sut vaikka sairaalaan sisään ja vauhdittaisvat vähän touhua. Jaksuja ja tsemppiä loppurutistukseen! :hug:
 
neitiperho
Potsi Mulla kesti noi ekat supparit ilta kasista aamu kasiin asti. Se auttoi avaamaan paikkoja kahteen senttiin. Sitten menin päivällä tosiaan käymään lääkärin luona, joka iltapäivällä vähän pyöräytti paikkoja ja siitä seurasi supparit 4min välein. Tai vähän ennen sitä alkoi uudestaan 10 min välein. Toivotaan tosiaan että pääsisit nopeasti tosi toimiin. Supistuksia puhallellaan täältä ja niin myös muillekin odottajille.
Jee, vähän kivaa..nyt on bb-kilpailijat asettuneet taloon. En mä mitenkään koukussa siihen ole mutta piti nyt vuorokausi heti ottaa netti-tv:tä. Huomenna alkaa se sitten telkussa näkymään, hihiih. Ollaan siis miehen kanssa ihan koukkuuntuneet siihen viime vuoden aikana. :D

Neitiperho ja Iines
 
Salamanteri: mulla ollut molempien lapsien kohdalla, että maitoa tullut suihkuamalla, niin ettei oikein vauva saanut nieltyä, sit ovat riuhtoneet ja yskineet rinnalla, vatsaväänteitä tullut jne. Konstina just on, että imettää useaan kertaan samasta rinnasta tai lypsää päällimmäisiä maitoja ensin pois tai imettää esim. makuuasennossa, jolloin maito ei tule niin voimakkaasti kuin istualla. Itse kyllä en ole koskaan tykänny imettää makuuasennossa, ei sovi minun rinta- ja nännianatomiaan!!
 
Onnittelut chilitin ja soma :flower: :flower:

huomena äitipoliaika jos vaikka jotain tapahtus... kotiin taian tulla siltäki reissulta ilman vauvaa.. mä oon niin kypsäääää tavaraa :ashamed: No huomena ollaan taas viisaampia, pakkaan kuiten penskoille varavaatteet ja itelle kassiin tavaraa jos kuitenki ei tarvis tulla ilman vauvaa. Tää on yhtä jahkausta. En muista edellesiä oottaneeni näin kovasti pois masusta, täs vaiheessa. Tuleekohan mul ees uni ku ootan huomista niin kovasti.

Eipä kummempia. Meen pakkaamaan laukkuja.

tuiccu 39+3

toisaalta tuleva synnytys jännittää aivan kamalasti, ku ei ikinä tiiä mitä tapahtuu, miten tapahtuu ja MILLON. Ja ku se kuiten käy kipiääki :|
 
Jepjep.. Täällä edelleen, eikä mitään uutta.

Mitenhän jaksan sitten vauvan kanssa, kun nyt on iskenyt niin kamala masennuskausi teemalla "mitä olen tehnyt väärin raskausaikana-mikä vauvalla on vikana-mikä minussa on vikana" kun tämä ei halua syntyä.. :(

Nucca+Mahatyyppi 40+6, joka ilmeisesti tietää että viikoilla 42+5 syntyvät vauvat on ihan normaalia

Niin ja tietenkin
:hug: Voimia kaikille ikäviä uutisia saaneille ja meille joilla ei ole minkäänlaisia uutisia.. :hug: ja :heart: Onnea vauva-arkeen! :heart:
 
Juu ei oo syntyny. Kipeitä supistuksia on, en niitä itse supistuksiksi mieltäisi sen perusteella mitä olen lukenut, mutta soitin aamulla synnärille ja sieltä saadulla opastuksella sitten tajusin että nämä on nyt niitä "oikeita", jotka johtavat synnytykseen, jossain vaiheessa...

Mulla hajos tossa illalla kuivausrumpu, jotta pitäis keksiä paikkaa märille vaatteille, kyllä ketuttaa kun ei nuo kissat anna niitten rauhassa roikkua kuiteskaa...jos antas olla ja veis huomen äitille kuivumaa...mutta jos tuleekin lähtö sairaalaan...voishan ne viedä ulos mutta en mee tonne pimeesee sateesee!

Siivosin taas kunnolla ja saunoinkii. Mulla on ongelmana että oon alkanu haistaa ällöjä hajuja vaikka niitä ei oikeesti niin paljon oliskaa, siis nenä ihan liian herkkä, kissankusi haisee muka joka paikassa vaikka muut ei haista, autojen pakokaasu löyhkää ym.

No joo torstaina neuvolaan sitten kun/jos ei synny. Meitä on täällä vielä muutamia odotuskannalla, kivaa.

tissihiki-eccu ja 39+4
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä läjässä :wave: !

Lupailevat supistukset tyssäävät aina joko tuntiin tai kahteen. Joten en jaksa ihan helpolla enää laskeakaan niiden väliä, eiköhän tuon sitten tunne kun lähdön hetki on koittamassa........eli viimeistään reilun 2 vkon päästä

:LOL: !!

Sain tänään ilouutisia! Pikkusisko odottaa miehensä kanssa pikkuista syntyväksi maaliskuussa. Että oon sitte ilonen niiden puolesta! Asuvat kaiken lisäksi tuossa lähestulkoon "naapurissa", ja ollaan siskon kans tosi läheiset. Kummallaki esikoinen tulollaan...GRRRREAT :D !
Jotenki, kun kuuli noinkin mahtavan uutisen, tuli itellä ihan semmonen olo, että mihinkäs mulla tässä nyt olis kiire tämän vauvan syntymisen kanssa. Että otetaan nyt vaan rauhallisesti ja nautitaan viimoisista raskauden hetkistä...kun loppujen lopuksi joskus parin viikon sisällä se vauva tosiaan on jo sylissä... :saint:

Juu, täällä kukutaan jälleen. Viimeisen viikon ajan onki ollu lähes kaikki yöt 11-12 h unilla varustettuja, joten olihan taas "aikakin" tulla tämän valvomisjakson. Ettei niinku yhtään oo väsy ja uni paina silmää. Jospa se tästä aamuun mennessä alkais väsyttääkin jo...

Paljosti onnea kaikille vauvaantuneille :heart: ja jaksamisia/mukavia viimeisiä raskauspäiviä kaikille jakaantumattomille!

Elo-onni 08 + "Jyry Yrmy" 39+6 (40+3)
 
Paljon onnea Somalle ja ylpeälle isukille prinsessan johdosta!! :heart: :heart:

Täällä piti lapset huolen, että herätään jo hyvissä ajoin, seittemältä molemmat oli vailla aamupalaa. Tytsy nukahti illalla ysin aikaa ja heräs syömään vasta neljältä! Kyllä oli siinä vaiheessa taas mamman tisut ihan täynnä ja yökkäri, liivit ja liivinsuojat ihan likomärät. :/

Poitsu kattoo muumeja ja tytsy nukahti tyytyväisenä sänkyynsä. Josko sitä menis syömään itekki aamupalaa, ennen ku jompikumpi on taas jotain vailla. =)

Tsempit masulaisille!! Ei oo enää pitkä aika kunnes kaikki on saanu masukkinsa sylin puolelle. :hug:

HooÄs ja Pimatsu 12vrk
 
Huomenta!!

Täällä rankka yö takana;supisteli tosi kovastikin välillä, mutta sitten aamulla ylösnoustessa kaikki taas loppui kuin seinään. Alavatsaa kuitenkin jomottelee ja verinen limatulppa irtosi äsken...pääsisköhän tässä kohta kuitenkin synnyttämään?

Helinä ja Tiuku :heart:
 
Onnea uusista vauvoista ja paranemisia sekä sairasteleville vauvoille että äideille!

Avautumisvaiheen pituutta kyseltiin. Se voi olla periaatteessa ihan mitä vain... Ensisynnyttäjillä koko synnytyksen kesto on yleensä n.10-15t, uudelleen synnyttäjille lyhyempi. Mulla kesti esikoiselta avautumisvaihe sellaiset vähän reilu 25 tuntia, koko ajan tuli suppareita vähintään 6min välein... Sairaalaan lähtiessä niitä tuli jo 1-2min välein, mut silti meni vielä n.12t että pääsi ponnistamaan...
Toivon kovasti, et se synnytysajan puoliintuminen pitäis paikkaansa, sithän tää kakkonen tulis ulos "jo" n. 13 tunnissa. Tai sama tuo, vaikka synnytys kestäis taas yli vuorokauden, kunhan nyt alkais!!!

Eilen huomasin saunassa, että tissit on kasvanut ihan silmissä (taas) ja tuntuvat raskailta. Eli maito alkaa nousta, kun vaan pikkuinen maitovampyyri nyt hoksais tulla sitä juomaan... Oliski "tosi kiva" saada rintatulehdus pakkaantuneesta maidosta jo ennen synnytystä! Ainakin esikoiselta maitoa todella tuli, hyvä ettei vauva tukehtunut siihen, riitti myös pakastettavaksi ja jos nyt tulee yhtä paljon maitoa, täytyy ainakin kysellä maidon luovuttamisesta.

Paljon suppareita niitä kaipaaville!!! LÄhdetään tästä sienimetsään etsimään kanttarellejä, jospa sieltä löytyis suppareitakin?

t.Hemuli 40+4 :headwall:
 
Täällä minäkin! Reilun tunnin ollut sairaalassa ja jo alkaa kypsyttää, nimittäin yläpäätä :kieh: Huikeesti siis tekemistä. Cytoteceillä mennään seuraavat 3 päivää; juuri sain ekan ja oli tietty heti lähdettävä liikekannalle suppareita kehittelemään. 13. kerrokseen juuri pistelin rappuja pitkin, saldona vain kipua pohkeissa :LOL: Kaipa tää tästä. " Ihanaa" että täällä palstalla on muitakin kärvistelijöitä.

Jospa kävis ostamassa vähän suklaata, sais vauvakin lisää massaa :LOL: :kieh:

Hemuli hei, Muistahan huomiset treffit saliin! Sopisko jo heti aamusta?

Bonus tuplana 41+3 (ja kipeät pohkeet)
 
39+4 .. tänään tulee esikoiselle ukki + avokkinsa hoitajaks jos lähtö tulee... on alkanu välistä painaan tuonne kylkiluun alle ilkeesti.. huh, tuntuu et ei ois enää pitkä aika kun tulee lähtö mut jotenki en oo vielä valmis....... :ashamed: :( :snotty:
 
Tässä se nyt sitten tulee...

Eli minullahan yritettiin sitä käynnistystä kauan, alkaen keskiviikosta 13.8 kun menin sairaalaan aamusta. Äitipolin kautta siis osastolle (naistentautien) sisään.
Ke- cytotec tabletin puolikkaita 4h välein
to- synnytyssalissa oksitosiinitipassa 6h
pe- osastolla cytotecia 4h välein
la- aamupäivästä kotiin (!!)
su- aamusta takas osastolle, cytotecia 4h välein

Maanantaina aamusta heti ennen 9 minut kärrättiin sitten synnytyssaliin, jossa lääkäri päätti että ei puhkaise vielä kalvoja. Mutta ujutti lapsen päähän kalvon läpi ns pinnin, eli sydämen sykettä mittaavan anturin. Anturi kiinnitetään lapsen päänahkaan pienenpienen "rautalangan" avulla. Jäin vuoteeseen tarkkailtavaksi. Noin puolen tunnin kuluttua pinnin laitosta alkoivat lapsivedet lähteä menemään ja sitä tulikin mojovasti. Supistuksia ei vielä kuitenkaan alkanut tulla.

Kätilö tuli laittamaan mulle kanyylia tippaa varten, mutta ei onnistunut siinä vaan sai tökittyä minut aivan mustelmille ja kipeäksi. Lopulta piti odottaa jälleen, että lääkäri tuli laittamaan tipan. Sekin joutui laittamaan kahdesti ennen kuin onnistui. Jäin jälleen makaamaan sänkyyn, odottelemaan josko tipat alkaisivat tehota. Viimein muutama tuntuva, mutta ei kipeä supistus tuli.

Tippa laitettiin joskus 12.30 maissa ja viimein vajaan parin tunnin päästä mulla alkoi olla tosi kipeitä supistuksia ja sain ilokaasun. Olin kuitenkin vain 3cm auki, mutta kohtu oli jo aivan alhaalla ja kaula täysin hävinnyt. Pääsin viimein ylös sängystä ja istuskelin keinutuolissa. N tunnin päästä aloin olla tuskissani, pyysin että saisin kipulääkkeeksi jotain muutakin kuin ilokaasun, pyysin kipupiikkiä. Kätilö ei sitä kuitenkaan antanut, en tiedä miksi, hän ei ollenkaan uskonut kun ulvoin kivusta. Tarkisti kohdunsuun ja se oli samassa 3cm kuin aiemmin ja totesi että epiduraali saa odottaa. Olin tosi kipeä, ulvoin epiduraalin tai ihan minkä vaan kipulääkkeen perään, sanoin että kivut on samaa luokkaa kuin edellisissä synnytyksissä loppuvaiheessa. Kätilö viimein pitkin hampain suostui soittamaan lääkärille, että tulisi laittamaan epiduraalin, häipyi huoneesta (jälleen, eipä koko kätilöä usein näkynyt).

Noin tunnin päästä (tässä vaiheessa suppareita tullut arviolta klo 13 alkaen, paha tietää koska kätilö ei laittanut supistuksia mittaavaa piuhaa paikoilleen vaikka pyydettiin) kätilö tuli huoneeseen ja minä ilokaasumaskin sisältä ulvoin jälleen että KIPULÄÄKETTÄ. Kätilö tiuski minulle, kuinka lääkäri tulee kun ehtii, että arvon tohtorilla on tärkeitä tehohoidon potilaita... Pyysi käymään pitkälleen, että tutkii.

Aloin kammeta sängylle, kun kyljellään ollessa tunsin omituista painetta, tajusin että vauvahan tulee siinä paikassa! Kätilöllä tuli kiire, se piti vauvan päästä kiinni (siis mun toosasta) ja hihkaisi että älä ponnista, hänellä ei ole edes toinen käsine kädessä. Minä en vaan voinut mitään, vauva tuli kuin itsestään ulospäin. Kätilö pyysi miestäni soittamaan kelloa, jotta sai toisen kätilön paikalle, antamaan synnytyksessä tarvittavia tavaroita kun niitäkään ei ollut valmiina. Minä huusin että missä mun epiduraali nyt on, kätilö tuumasi että et saa epiduraalia, saat lapsen!! Ennenkuin ehdin montaakaan ajatusta ajatella, niin yks kaks tunsin pullahduksen ja kysyin kätilöiltä että tuliko se lapsi jo ulos!? No tulihan se, noin 2min ponnistuksen jälkeen. Vauva oli myös sokissa liian nopeasta ponnistusvaiheesta eikä saanut vedettyä henkeä. Toinen kätilö kiikutti vauvan sitten lastenlääkärille ja lämpökaappiin, mies meni perässä. Toinen jäi fiksaamaan minut, mikä ei ollut iso homma sillä vaikka en ehtinyt saada mitään, edes episiotomiaa, ei mulle tullut kuin 3 pientä tikkiä jotka nyt jo ovat sulaneet...

Synnytin siis muutamassa tunnissa (vauva syntyi klo 17.15), parilla ponnistuksella ja kivunlievityksenä pelkkä ilokaasu... kätilön kanssa oli muitakin isoja ongelmia, eniten ärsyttää se että mun tuntemuksia ei otettu tosissaan ja sen takia en "ehtinyt" saada mitään kivunlievitystä ilokaasun lisäksi. Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!

Selostus taitaa olla aika sekava, mutta melko sekava loppupelissä oli synnytyskin kun pitkien odottelujen jälkeen yks kaks vauva tupsahti maailmaan varoittamatta ja varsin vauhdilla!
 
Onnea vauvautuneille, tsemppiä vielä odottaville ja erityis hali Mammaliinille :hug:

Syöminen vauvan siis??? siis kuinka usein teidän pienokaiset syö?mein neiti vetelee yöllä n. 1-2h välein.. päivällä myös, mutta saattaa olla pidempiä taukoja päivällä, mutta korkeintaan 3h tauko.. maitoa kuitenkin tulee hyvin, sen näkee kun välillä tytön suu on ihan täynnä maitoo, syömisen loppuvaiheessakin.. Ja kakkiminen tapahtuu samassa tahdissa :D Pylly pienellä ihan ruvella, ensin käytin bepanthenia, mutta talkilla oon saanu sen nyt pysymään parempana!!

Ihana kuulla että joku saa nukkua tollasia yöunia HooÄs =)

Ja sitä piti vielä kysyä, että miten jaksatte olla noin reippaita?? ja eikö teillä alapää oo enää yhtään hellänä tai mitään?? mie en hirveen pitkälle vielä voi kävellä ku alkaa painamaan ilkeesti alas (sama oli esikolla..)..

mut nyt pitää rientää, poitsua hakemaan päiväkodista!!

Äiti lpr ja neiti 1vk pari päivää
 
äiti lpr, meijän neiti syö päiväaikaan n.2-3h välein. Iltasin tankkailee useammin ja ehkä sen ansiosta nukkuu yöllä ainakin 4h pätkiä, jonka jälkeen herää syömään.
Mulla ei tullu alapäähän kun muutama pieni naarmu, mille ei tarvinut tehdä mitään. Pystyin jo synnytyssalissa istumaan ja pyörätuolilla mut kiikutettiin osastolle.
Esikoisen aikana mulle tuli muistaakseni kolme tikkiä, mitkä nekin parani vauhdilla. Pystyin jo viikon päästä synnytyksestä istumaan suht normaalisti.

Onko teillä jälkivuoto kuinka runsasta?
Mulla alkanu nyt viimosen parin päivän aikana olemaan tosi vähäistä se. Pikkuhousun suojalla menee päivät ja yöks laitan varmuuden vuoks normi siteen.

Nyt pakko lähtee laittaa esikkoa pikkusille nokosille, ku heräs niin aikasin aamulla. :wave:
 
voikun musta on niin hassua lukea teidän jotka ootte jo synnyttäny niin teidän tarinoita kun vähä aikaa sitten vielä täällä kirositte että ku ei ala tulla... :LOL: ja nyt on ihan eri ääni kellossa! :) no, niinhän sen kuuluukin!

JabbaTheHut huisia millanen hoppu tais hoitajalle tulla - sen siitä saa, kuuntelis asiakkaitaan.. jospa se oppi siitä reissusta jotain!

ittellä tosiaan huomaa että taitaa vauvalla rueta olemaan aika ahdasta, liikkeet tuntuu tosi voimakkaina ja laajoina.. justiinsa soittivat lapsenlikat etteivät nyt tuukkaan kun ei tiedä vielä että millon synnytys alkaa.. että turhaan tulevat odottamaan muuten...huoh.. taitaa mennä ihan p****lleen koko homma kohta. niin mieltä painaa kun en oo kaikille edes saanu sanottua tästä raskaudesta ja kohta taasen saapi selitellä että minkäs takia sitä ei oo sanottu mutta kun sen tietää että jos oisin sanonu niin ei sitä hetken rauhaa ois saanu.. nyt pitäis ottaa niskasta itteä kii ja ilmottaa kun vielä voi! (uskomatonta - mutta niin minua.. :ashamed: ) koko aamu on menny maatessa ja pelätessä että tätä vauvan kokoa just noiden isojen liikkeiden vuoksi, tai musta tuntuu et se vaan laskee itteään kokoajan alemmas ja kohta saan huomata et se huutelee tuolta jalkojen välistä pää näkyen että äitiii - oisko aika tehdä jotain.. :D
 
Hei, pitkästä aikaa täällä koneella. Onnea vauvautuneille :flower:
Meille syntyi poika 15.8. Painoa oli 4530 j a 4530 pitkä. Synnytystä ruvettiin käynnistelemään 13.8, 38+2 viikolla suuren koon vuoksi. Keskiviikkona sain kaksi puolikasta cytotegia, supistuksia alkoi tulemaan, mutta iltaa kohden ne loppuivat. Seuraavana päivänä annettiin kokonaisia jo kaksi, niistä tuli jo voimakkaampia suppareita, mutta ei ollut avautunut kuin kolme senttiä. Illalla kätilö sanoi miehelle yhdeksän aikaan, että voi mennä kotia, ei se tänään synny. Sanoin miehelle, että odotellaan vielä jokunen tunti ennenkuin lähdet, jospa vaikka rupeis syntymään, kun supistukset vain kovenivat. Kymmenen aikaan illalla menin ammeeseen tunniksi. Oli sentin auennut sinä aikana. Sitten päätettiin puhkaista kalvot 23.20 ja sitten rupes kyllä tapahtumaan. Supistukset oli tosi rajuja heti puhkaisun jälkeen. Sain samalla kohdunkaulan puudutteen, ei auttanut. Sitten sain hetken päästä spinaalin, ei sekään auttanut. Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen ja sanoi että eikun ponnistamaan. Pää oli aivan suulla jo. Poika oli ulkona 0.36.
Ma olis ollut la. E i olis varmaan vieläkään syntyny, jos ei käynnistetty. Paino olis ollu sitten yli viiden kilon. Olis varmaan kyllä mahtunu tulemaan , kun ei tullut edes repeämiä.
Maha j auni ongelmia on meillä ollut. Vyöhyketerapeutti on kerran jo tehnyt terapian pojalle ja auttoikin, mutta nut on niitä uni vaikeuksia, mennään tänään taas terapiaan. Saa nähdä auttaako siihen.
viidettä haaveilllen ja poika 12 pv
 
siis voi että ONNEA viidettä haaveillen :flower:

ite oon niin alkanu tuota kokoa pelkäämään.. kun ei vaan tulis mitään ylläreitä synnytyssalissa että onki joku 5kg vauva tulossa eikä oo tutkittu sitä.. no.. jospa tää elämä tästä.. *huoh*..
 

Yhteistyössä