<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Tosiaan, uuden pinon paikka, kun kuu vaihtui ja tuo edellinen alko olemaan aika hirmus pitkä. =)

IHANAA,kotiäiti!!! Aivan ihania uutisia! Onnea! :heart:

Täällä samaa, ei mitää uutta olotilassa eikä kai muutenkaa. :D


 
Kiitoksi taas uudesta pinosta HooÄs:lle!! Kiva kun jaksat päivitellä!!

Miun maha heilu äsken :heart: :heart: :heart: . vähänkö on kiva nähä et toisella on voimaa noin paljon et jaksaa äitin läskejä liikutella :D , tosin makasin selällään, ni sillonhan ne läskit valuu sivuille!!!

Just kattelin esikon neuvola korttia ja siellä oli
rv 21+3 sf 18
rv 24+4 sf 20
rv 28+2 sf 29 :D , tuossa vähän tullu kasvu pyrähdys!!

ja nyt tänään mitattiin tuo
rv 22+1 sf 23 :D , eli isompi olen mitä sillon 4 vuotta sitten!! mutta väliäkö tuolla, kunhan kaikki vaan on hyvin!!

nyt syömään.. tosin tuolla kaapissa ei ookaan ruokaa ku pojalle vaan.. äiti saa tyytyä leipään ja salaattiin ja sit kauppaan!!

äiti lpr 22+1

 
Kyseltiin noista nenäsumutteista edellisessä pinossa, ja voin kertoa näin apteekkilaisena että emme voi tosiaan suositella mitään mikäli pakkausselosteessa on kielto. Että kaikki kannattaa tarkistaa lääkäriltä. Keittosuolatipat on turvallisia,mutta ne nyt ei taho auttaa riittävästi. Vicks-sumutteessa on (tarkistin itse tuossa kuukausi sitten kirjoista) että voi turvallisesti annosohjeiden mukaan käyttää ja sitä rasvaa myös,joten sitä olen ite käyttänyt.
Ei sitä tahdo itsekään aina muistaa tarkistaa lääkkeiden käyttöä raskauden aikana,mutta suuhun laittaessa viimeistään.
Migreeni onneksi on ollut helpompaa tai ei niin usein esiintynyt näin raskaana ollessa,joten ei ole tarvinnut turvautua panadolia vahvempiin lainkaan. Panacodia vois käyttää,jos panadol ei auta.

Itsellä raskaus on mennyt tähän asti ihan ok, selkä on kipeä mutta sille nyt ei oikein voi mitään. Rakenneultra on reilun viikon kuluttua,joten sitä jännitetään....

Työnantaja tai joka tekee meillä työvuorolistat meinaa käydä kuumana kesälomien suhteen kun on vähänlaisesti työporukkaa löytynyt kesäksi töihin ja meitsi kun on melkein koko kesän poissa....ei oikein tykkää mun raskaudesta(oletan näin). Mutta en ole suunnitellut sitä tähän ajankohtaan....Voi olla etten saa pitää täyttä lomaa ennen äitiysloman alkamista,mutta täytyy yrittää jaksaa sitten olla töissä,tai sitten jään saikulle. Näistä kun ei tiedä tässä vaiheessa vielä miten edetään.

mutta kesää silti odotellessa....
T.Hansu27 ja samu-sirkka 20+0
 
Onnittelut Kotiäiti32 hyvistä uutisista ja leppoisampaa loppuraskautta sulle :heart: Onneksi päättyi vihdoin teidän piina...

Prkl... Pankkikorttini pääsi vanhenemaan ja jouduin noloon tilanteeseen tänään kaupassa :ashamed: Onneksi en varmaankaan ole ainut jolle on näin käynyt (?) Olen kyllä saanut ilmoituksen uudesta kortista kotipaikkakunnallani, mutta enpä ole muistanut hakea... :/ Pitää huomenna soittaa josko lähettäisivät postitse kotiini tai tuohon paikalliseen vastaavaan pankkiin... :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Kaippa se siitä... :D


 
Heippa!

Neuvolakuulumisia: Kaikki ok!
Hemppa 123
Sf 21
Verenpaine 118/72
Että kunnossa ollaan ja hoitajan mukaan kaveri kasvanut Sf:nkin mukaan hyvin. Jos olisi kaksisuoninen napanuora, olisi kasvunkin jo pitänyt olla pienempi. Toivotaan siis yhä parasta!
Vaavilla oli jumppa menossa ja syke 153 :D Ultralla katsottaessa oli ihan mykkyrällä! Sykettä kuunneltaessa karkasi aina johonkin uuteen paikkaan. :D

Sain lomakkeita täytettäväksi, kun niistä kaikista nyt ymmärtäis jotain... Tarkoitetaanko esim. työssä poissaololla aikaa, kun äitiysloma alkaa? Tuntuu hassulta, kun kyselevät tuollaisia, esim. oletko ollut poissa töistä vuosiloman takia? No totta kai, viimeksi viikko sitten! :/

Äitiyspakkauksesta hoitajalta kyselin ja kuulemma jotkut ovat sen uuden jo saaneet ja pakkaus sisältää paljon sinisiä vaatteita. Sopii siis meille, ku poika tulossa. Sokerirasitustestiin sain ajan ku lähtöpaino oli pari kiloa yli normaalin... Painoa on muuten ekasta neuvolakerrasta tullut 4,2 kg. Ei kuulemma yhtään paha.

Että tällaista! Vointeja mammoille ja masuille!


Kiia ja Kaveri 22+1
 
en ole jaksanut käydä kirjoittelemassa kun selkä on kipeenä mutta ajattelin pikaisesti kertoa edelliset neuvola kuulumiset kun on ollut puhetta sf mitasta niin meille neuvolan täti sanoi kun ensin harjoittelija mittas ja sydän äänten kuuntelun jälkeen täti ite ja ero oli n.3cm niin sanoi että voi johtua vauvan paikan vaihdosta niin ne kuulumiset silloin oli rv21+5 sf 22.5cm verenpaine 120/70 ja sykkeet 140 :heart: hemppa oli vain 114 pitää aloittaa rauta lääkkeet pitäis vain käydä apteekissa kun obsidan tekee tosi pahan olon niin kokeilla muuta ens tiistaina ois seuraava äitipoli ja keskiviikkona neuvolaan kun sokereitten takia seurannassa
 
Iltaa kaikille

Kävin eilen illalla kirjottamassa mielettömän pitkän stoorin ja sitten se katos johonkin :kieh: , että tykkään näistä koneista.

Meillä esikoinen skarpannu, on nyt kahtena aamuna lähteny kouluun ilman itkuja =) ja ollu siellä myös koko päivän =) . Arvatkaapa kuinka ilonen ja huojentunut olen ollut.

Huomenna heti aamusta olis se rakenneultra ja mua jännittää ihan kauheesti. Toivottavasti kaikki on hyvin vaavilla. Kyllä se ainakin liikkuu suhteellisen paljon, että sen suhteen ei pitäis ongelmia olla :heart: . Onnex mies pääsee mukaan sinne, on vähän tukee ja turvaa.

vaaville olen tähän mennessä ostanut parit sukat ja yhden viltin. Aion kyllä pikkuhiljaa alkaa osteleen ja hommaileen vaatteita ja tarvikkeita. Ettei kaikki jää sitten viime tinkaan. Olen antanut melkein kaikki esikoisen vauvavaatteet pois :headwall: , olis pitänyt säästellä. Saanpahan syyn mennä niitä ihania pieniä vaatteita osteleen :heart: . Jonkun verran olen itse kutonut ja virkannu aikani kuluksi pipoja, sukkia, lapasia ja peittoja.

Sain juuri tietää että äitini ja isäni tulee suomeen lomalle saksasta lauantaina :heart: . Ihanaa nähdä heitä taas. Olivat viimeksi jouluna ja ikävä on kova. Esikoinen ei meinannu housuissaan pysyä kun kuuli.

kotiäidille onnea iloisista uutisista =)

Nyt alan tuijottaan töllöä, palailen huomenna kun tulen ultrasta =)

salah ja vaavi 19+2
 
Salah! meillä myös ultra aamulla. Ja vielä 7.30... jaksaakohan sitä nousta?! Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin! En kestäis huonoja uutisia tähän rakoon kun koko ajan joku paikka rikki ja kolottaa. Huomenna olis vielä hammaslääkäri kahen aikaan ja jospa nyt olis antibiootit tehonnu ettei tartte ruveta puukolla ikeniä aukomaan! Selviäis perjantaina vihdoin töihin.

Ite oon pitkästä aikaa pessyt pyykkiä oikein urakalla ja jospa sais kirpparitavaroitakin katottua joku päivä että sais vähän lisätilaa. Omasta kodista haaveilen kokoajan! Ja omasta pihasta. Välillä rasittaa asua rivarissa kun ei voi olla niin rennosti ja vapaasti kuin haluais. Lapset haluaa ulos just silloin kun naapurin lapsetkin, jos joku hakee pyörän, on kaikkien saatava, yks vaihtaa hanskat niin toisenkin pitää saada ja jne... Mukavaa että lapsilla on kavereita en sitä sano mutta kun koko ajan tehään perässä mitä muutkin ja ovet käy kokoajan. Varsinkin meidän esikoinen ja naapurin samanikäinen tyttö. Kesät on ihan mahottomia ja saa tarkkana vahtia milloin on yöppäri tai juhlamekko yhtiön leikkimökissä. Ja kuopuksen perässä saa juosta kun on ottamassa muiden kuisteilta leluja ja viime kesänä (oli silloin 1v 8kk) paineli pariin asuntoon ovesta sisään kun oli raollaan! Onko muilla rivariasukeilla samanlaisia fiiliksiä? On tässä hyviäkin puolia mutta tänään taas oli vähän sellainen päivä. Naapurin ekaluokkalainen poika tahtoo härnätä likkoja ja esittää kovista ja sais olla ite vahtimassa mitä siellä tapahtuu.

Joo mutta nyt nukkumaa että jaksaa aamulla ultraan ja jos sais tuon ukonkin raahattua sinne! Ei oo ihan joka ultrassa ollut mukana mutta kiva olis yhessä mennä nyt kun työvuorokaan ei oo esteenä. Kuulumisia huomenna!

Hyvää yötä!
 
Huomenta!!

Ja taas onnea kivoista ultra kuulumisista =)

Miulla pukkaa taas vaihteex flunssa päälle :snotty: ..vitsi pää on tosi pöntön olonen ja nenä ihan tukossa.. muutenki tuskanen olo.. ärsyttävää..

ja alkaa oikeesti jurppii ku ei voi tulla kesä et vois vähentää vaatteita.. miulla on niin tankki olo ku pitää survoo housuja jalkaa ja hupparia ja aluspaitaa.. TAHTOO KESÄN!!!!!

aamulla sovittiin pojan kanssa et lähetää joku päivä shoppailee vaaville joku vaate, hän saa päättää värin, mut päättiki jo et ostetaa vihreet!!

ja vähänkö oli ihanaa eilen illalla seurata vaavisen touhuamista ku maha hytkähteli :heart: !!

Tänään pitäs siivota.. alkaa olla kämppä tas kivan näkönen ku ei oo paljoo jaksanu imuria roikottaa perässä.. oikee hävettää miten miten laiska siivooja oikeesti oon.. no ehkä seki vilkastuu sitte ku jää kotii, ni on päivisin aikaa, ku nyt ei työpäivinä jaksais, ja vkloppusin on kiva touhuta koko perheen kanssa!!

kelan paperit??? on kyllä vähän hepraa jotku kyssärit siellä..pitää kattoo mitä esikon papereihin kirjotin..on onnex tääl työpaikalla kopiot niistä kaikista!! sit on kiva ku jos johokin kysymykseen pitää soittaa apua, ni yleensä sanotaan et no kysy teidän palkan laskijalta!!no SE OON MIE!! kiva ku oon täs perhe yrityksessä ja äitin opissa ollu ja itseoppinut työn ohessa noita asioita, ni ei kaikkee välttämättä ymmärrä.. sit on nolo soittaa ja kysyy apua ku ei viíti sanoo et mie oon se palkanlaskija :D

no nyt papereitten kimppuun ja palataan taas!!

Äiti lpr 22+2
 
Huomenta!

Hienoa kotiäiti! Nautinnollista loppuraskautta :heart:

Meilläkin saatiin pikkuhiljaa eilen keskustelemalla esikoisen maailma raiteilleen. Katkera pettymys siitä, että tulokas onkin toinen pikkuveikka, on nyt nielty. Mutta kyllä asia koville otti, ei ole helppoa lapsenkaan elämä =) Nyt saan hyvällä omalla tunnolla aloittaa kaappien siivoamisen ja laittaa tyttöjen vaatteet myyntiin / kiertoon.

Muutoin ei kummempaa omaan napaan. Iskias vaivaa edelleen, mutta sen kanssa tulee toimeen, kun ei joudu seisomaan pitkiä aikoja.

Kaunista keväistä päivää!
 
heippa. onkos kellään tietoa miten kallis on ihan tavallinen ultra yksityisellä? siis ei 4d.. olen niin pettynyt tohon rakenneultraan missä kävin että haluisin käydä vielä yhdessä ultrassa esim. kuukauden päästä.. aivan inhottavaa kun odotin niin kovasti tuota rakenne ultraa ja akka vaan ultras 10 minuuttia ja sanoi että kaikki näyttäs olevan kunnossa, sukupuolesta en saa selvää.. :x
 
nea85, meillä maksoi yksityisellä kelan korvauksen jälkeen 60 e kun käytiin sillon viikolla 7. ja siis eihän sillä mitään väliä pitäis olla millä viikolla menee, totta se on sama hinta. ilman kelan korvausta ois ollu 100 pintaan.

huomenna rakenne! jänskättää!

salamanteri85+steve 21+6 :heart:
 
kiitos salamanteri vastauksesta ja onnea ultraan! joo itsekkin kävin sillon viikolla 7 ultrassa ja maksoi noin 50e kelan korvauksen jälkeen.. ajattelin vaan että ehkä hinta on erilainen nyt kun ultrataan mahan päältä.. hitsi kun en tiiä raaskisko maksaa sen lähemmäs 100e periaatteessa turhaan kun kuitenkin kävin jo kunnan järjestämässä ultrassa.. jotenkin jäi vaan vaivaamaan minua ku en tiiä vauvan pituutta enkä mitään.. :| .. onkohan neuvolaan menny ne pituus ja paino tiedot ynm...?
 
NEA85 mitä jos soittaisit sinne sairaalaan ja kysyisit että jäi vaivaamaan, antaskohan ne niitä mittoja silleen??!! ja kuitenkin jos kaikki on kunnossa, niin sillonhan vauva kasvaa normaalisti ja eikö siinä odottajan oppaassa/kirjassa mikä saatiin neuvolasta, ni siinähän koko arviot jokaiselle raskaus viikolle!! en miekä muistanu kysyä muita mittoja ku painon vaan ja se oli sillon 20+2 ni n.330g, ja vastas viikkoja sillon!!

viime yönä valvoin ja mietin että meniskö siihen 4D ultraan kun tuo sukupuoli vaivaa, et onko se nyt tyttö vai poika, mutta sitten järkeilin näin että vauvalla on kaikki todettu oleven kunnossa 3 ultran jälkee, niin en viitsi pelkästä sukupuolesta maksaa niin paljoo, sen näkee varmasti sitten kun vaavinen syntyy!!
 
äiti lpr: pitää varmaan soitella sinne sairaalaan ja kysyä ku jäi vaivaamaan niin paljon.. se nainen oli niin inhottava ja töykeä etten sit oikeen mitään siltä uskaltanu kysyäkkään.. halusin vaan äkkiä pois.. :ashamed: .. minuukin vaivaa se tosi paljon ku ei edes yrittäny katsella sitä sukupuolta.. sano vaan töykeesti että eipä näy.. :headwall: .. mut meillä tuo 4d maksaa 200e niin yritän malttaa odottaa sinne viikon 37 ultraan.
 
No miulla onneksi ultra tätsy oli ihan mukava, mutta en muistanu vaan kysyä mitään. sukupuolen hän katto ja sanoi että mitään roikkuvaa ei näy mutta kivekset voi laskeutua myöhemminkin, mutta enempi tytöltä näyttää.. eli miuta vaivaa että onko vaavinen nyt tyttö vai poika :D , mutta odotan synnytykseen, koska pääasia on että vauva voi hyvin ja kasvaa!!!
 
Ultrien hinnoista yksityisellä sen verran, että vaihtelevat kyllä jonkun verran viikkojen mukaan, koska eri viikoilla tarvitaan eri tyyppisiä tutkimuksia. Samoin ultraaja vaikuttaa hintaan. Me ollaan käyty kaikki kolme ultraa nyt yksityisellä (samassa paikassa), ja alkuraskauden ultra oli hieman alle 60 euroa. Siinähän katsotaan oikeastaan vain, että alkio on oikeassa paikassa ja syke näkyy. Niskaturvotus maksoi reilut 100 euroa ja nyt rakenne (tehtynä 4D -diagnostiikalla) 250 euroa.

Mutta kyllä on hyvin ja huolella ultrattu sekä annettu informaatiota asioista.


Säihke ja Hannes 20+1
 
Huomenta!

Onnea Kotiäidille hyvistä uutisista, nyt voit nauttia täysin rinnoin raskaudesta! Ja onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa myös uudet :flower:

Tänne kuuluu hyvää ja huonoa. Jos kertois hyvät ensin. No, mies sai uuden työpaikan kotiseudultamme ja muutamme sinne kesäkuun alussa. Tosi hienoa, että pääsee täältä pääkaupunkiseudulta pois. En ole oikein kotiutunut tänne. Ja nyt sitten on isovanhemmat yms. lähellä, kun täällä meillä ei ole ketään tuttuja.

Huonot uutiset sitten...miehen kanssa menee huonosti. Kertoi eilen illalla, että on ollut paska fiilis jo ainakin pari viikkoa. Kyllähän mä sen olen vaistonnut. Ensin ei meinannut kertoa, että mikä jurppii, mutta sitten sanoi,että se kun hän kävi kaverinsa kanssa(joka pyysi) pääsiäisenä niillä american cars messuilla. Kun meikä veti aika kilarit siitä, kun olin ihan satavarma siitä, että homma menee ryyppäämiseksi. Mua sitten ärsyttää semmoinen! No, eihän tuo ukko nyt niin paljon ole missään käynyt. Kai mua sitten käy kateeksi, kun toinen voi vaan mennä ja itse ei voi. Olin siis pääsiäisen töissä. En mä sitä miehelle myöntänyt.

Ja sitten mies haluaisi enemmän hellyyttä, huomioimista ja seksiä. On vaan jotenkin vaikea lähestyä, kun toinen on etäisen oloinen. Ja mä olen kyllä se joka tekee seksiin aloitteen. Argh! Miten tää voi olla näin helvatan vaikeeta. Silti sanoo, että rakastaa mua kuitenkin vaikka välillä meidän suhde tuntuu niin ihmeelliseltä. Kun kysyin, että miksi ihmeessä olet mennyt kanssani naimisiin ja nyt vielä olet hankkimassa mun kanssa ekaa lasta! Mussa on aina syy, jä hänessä ei ole mitään vikaa. Sellainen olo tulee minulle. Minä olen se paha. Hetki sitten lähti ovet paukkuen töihin. Ei ole ennen sellaistakaan tehnyt. Mutta tämmöistä. Kyllä on huono fiilis!

Bella-Lumia tasan 21
 
Heipä hei!

Pari pv meni nettipimennossa ja tuloksena oli neljä sivua tekstiä kahlattavana.

Eilen sitten vihdosta viimein käytiin pankissa ja laina meille myönnettiin, jee =)
Tulee tää talon osto entistä enemmän konkreettiseks, mä oon niin hermona ollu näitten talojen takia viime aikoina. Kun mikään ei tunnu edistyvän...

Pikkunen on aika rauhallinen kaveri, varsinkin esikkoon verrattuna. Se meni koko ajan ihan hullunlailla, tää ottaa kaikki niin rauhallisesti. Oiskohan noin sit oikeestikin :)
Väliin oikeen mietityttää, että onkohan kaikki varmasti kunnossa. Mutta ultran mukaan ja sydänäänistä päätellen, kaikki on ihan hyvin.

Mun mielialani on taas alkanu oleen aika maissa... Ja väsyttää, koko ajan väsyttää. Mä voisin nukkua koko ajan, mutta kun ei tuu uni. Mutta eiköhän nämä tästä joskus.
Mä en ole tehny vauvaakaan varten viä mitään hankintoja, kun ei oo sellanen fiilis, että ois kiva ostella jotain :(

Mutta mä nyt palaan tonne sohvan pohjalle kattoon telkkaria ja palailen taas myöhemmin.

Päivän jatkoja!

E+M 21+3 (kai?)
 

Yhteistyössä