<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

No niin, tänään käyty Naistenklinikalla ja päädyttiin ottamaan istukkanäyte. Riskiksi mulle tuli downiin 1:90. Kokeen tulokset saadaan viikon sisällä- lähettävät kirjeen, jos kaikki on ok ja jos siinä löytyy jotain pahaa, niin soittavat. Eli todellakin toivon nyt kirjettä.

Koe saatiin onneksi tehtyä, koska istukka on etuseinämässä. Muuten oltais jouduttu odottamaan pari viikkoa, että voidaan tehdä lapsivesipunktio. Ultrassa vauva heilui ja kyllähän se sykähdytti taas nähdä :heart:
Kokeen otto oli aika kamalaa, tunkivat neulan mahasta joka tuntui lähinnä ampiaisen pistolta. Sitten rapsuttelivat soluja irti. Pistoskohta oli vähän kipeä sen jälkeen. Ja oli ihme, miten hyvin selvisin siitä, koska kärsin kauhesta neulakammosta :O

Keskenmenon riski on kuulema 0,5%. Nyt vaan odotellaan vastauksia... Huomenna uusi operaatio, kun tyttö menee korvien putkitukseen ja kitarisan poistoon...

Kiitos kaikille kannustuksesta ja toivon, että muillakin oireet ja vaivat loppuisivat: / Kyllä nuo vuodotkin pelästyttävät! Tsemppiä! :)

Papu82 12+6 (nyt käyttävät näköjään ultrassa saatua 13+2)
 
Ihanaa tosiaan kun toukokuu jo! Voi sanoa että ensi kuussa rakenneultra jos sinne asti päästään.:)

Täällä edelleen supistelee.Eilinen ilta oli jo onneksi helpompi, ettei ollut enään säännöllisiä.Välillä kun supistukset olivat säännöllisiä, niin ei ollut edes 5 min. väliä.Tänään ollut vähän helpompi päivä.Parhaiten auttaa kun ei ajattelis asiaa,mutta tulee aina välillä mieleen.Alunperin oli suunnitteilla ennenkuin supistukset alkoi, että käyn ostaan äitiyshousutkin ja kärryjäkin ois ollu mukava käydä katteleen.Nyt mennyt jotenkin kiinnostus, ettei halua edes mennä kun ei tiedä miten tässä käy.Huomenna kuitenkin gynegolokilla käynti.Positiivisella mielellä koitetaan olla.Toivottavasti ei tarvis koko loppuraskautta kärsiä supistuksista,tulee kyllä sitten tosi rankka kesä ja syksy.:|

Mutta vähän positiivistakin.Liikkeitä tuntuu edelleen,se pitää toivoa yllä.Välillä on jopa selvemmin tuntunut kunnon hipasuja :) Tällä viikolla pienokaisen pitäis tuplata paino.Saas nähdä tunteeko jo potkuja sitten.:heart: Pahoinvointi vihdoin loppunut,mutta väsymystä on kun makaa vaan sohvalla.

Vointeja muillekkin! Mukava kun kohta kaikki käyneet np-ultrassa.Saadaan alkaa odotteleen niitä rakenneultria.:) Ilmoittelen huomenna mitä ammattilainen sanoo mun tilanteesta.

Reveria 14+0
 
Tsemppiä Reverialle huomiseen :)

Ja Papulle pidän peukut pystyssä, että tulisi kirje!

Jyllanti oli käynyt np-ultrassa, onnea hyvistä uutisista! :)

ON:
Aivan kamala himo jauhelihaan! :D Olen tänään syönyt kilon jauhelihaa pelkilteen ja vieläkin tekee mieli :ashamed: Tätä menoa painan aivan järkyttävästi syksyllä :LOL:
Pää lyö tyhjää ja jotenkin aivan dille olo. Jos miehellekin olen jotain selittämässä niin unohdan kesken lauseen mitä olinkaan sanomassa. Lisäksi pari kertaa olen mennyt vessaan ja todennut kun oven olen saanut kiinni, että mitä helvettiä mää täällä teen :D Erittäin älykäs olo siis :p

Tiukutus&Masi 13+6 :heart:
 
Heissan!
Nyt on sitten nt-ultra takana. Nt-oli 1.7mm, eli lääkärin mukaan normaali. Pituutta oli 5.37mm. Sydän sykki, ja aivot ja kaikki oli kehittyny normaalisti :D Ensiks oli pikkunen ihan paikallaan ja pelästyin jo, että mitäs tää on, mutta sitten lääkäri kerto, että liikkuu kyllä. Itte en huomannu ku oli niin huono kuvan laatu. Noissa pienissä sairaaloissa ei ilmeisesti oo ihan uusinta huutoo noi vehkeet. Kuvistakaan ei juurikaan saa selvää :( Muilla on vissiin ollu 3D kuvaa?

Papulle paljon peukkuja ja jaksamista! Mulle ainakin toi lääkäri tänään sano, et tosi usein, vaikka nt olis yli 3, syntyy kuitenkin terve lapsi.

Huomenna pitäs mennä papa-kokeeseen ku tänään ei hoitaja päässytkään paikalle ku oli ultra ja lääkäri ei jostain syystä ottanut.. outoo.. No, meenpä sitten huomenna.

Tänään sitte mun paras ystävä möläytti mun ultrassa käynnistä kylän pahimmalle juoruilijalle. Vahingossa tietenki ja soitti uutiset mulle välittömästi. Ei sinäänsä haittaa kyllä mitään, ku just tänään miehen kans päätettiin et nyt ku ultrassa oli kaikki hyvin, ni pidetään tietoo jo ihan avoimena ja kerrotaan myös mun miehen aikasemmalle pojalle (6v).

Reverialle paljon peukkuja ja tsemppiä et supistukset loppuis!

Onko täälä muita uusioperheitä? jos, niin kuinka uusia? Miten tuutte juttuun puolin jos toisin lasten kanssa, jotka ovat aikaisemmista suhteista? Meillä tää uusioperhe on pyöriny nyt vuoden verran ja välillä kyllä on vaikeeta. Nyt varsinkin ku raskaana ärsyttää jotenki kaikki! Eniten tuottaa hankaluutta yhteisten sääntöjen löytäminen. Tuntuu, että vain minä yritän pitää jonkinlaisia sääntöjä ja rajoja tässä talossa ja "miehet" tekee niinku lystää. Aina kiellot tulee mun suusta ja sikspä oonkin se paskapää.. :( Ihan jo pelkästään lautasen pois vieminen pöydästä oli utopiaa vuosi sitten. Eli nollasta on lähdetty ja tällä hetkellä mennään ehkä 4 kohdassa.. Jotenki turhauttavaa. Vai tuntuuko se vaan siltä ku on tässä tilassa ja kaikki ärsyttää??? Plääh, tässä avautumista, olkaa hyvä. :D

Miten teijän parisuhde on muuttunu raskauden aikana? Samahalle voimia, kuulin uutiset :(

Onko muuten jollakin tietoo, että saako silliä syödä raskaana ollessa? Tekis niin hirveesti mieli.. Suolaahan siinä on ainaki :/ Entäs maksalaatikko, onko sekin täysin poissuljettu? Nyt tekee kauheesti jotenki mieli sitä mitä ei saa! :D Muita mielitekoja täälä ei kylläkään ole. Ainoostaan kielletyt ruoka-aineet.

Kohta alkaakin suomen peli, eikun katseleen. Hyvät illanjatkot ja yöt muille mammoille! :D
 
Kiitos Diinu uudesta pinosta. Minulle voisi päivittää iäksi 27 ja synnäriksi KOKS.

Papulle täälläkin pidetään peukkuja.

Jyllannille ja muille onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Tuomenkukka Kyllä täällä saa tuntoja purkaa. Kävin lukemassa tuon sinun kirjoituksen. Jos miehesi kanssa olette onnellisia raskaudesta niin muitten mielipiteestä viis.

).( Täällä on ihan hirveää väsymystä, mitään ylimääräistä ei jaksaisi. Teksi vain mieli maata sohvalla, mutta Poitsu pitää äitin liikkeessä:D
Meillä ei raskaudesta tiedä kukaan muu viellä paitsi neuvolan täti, eikä kerrota ennen kun 12 viikkoa täynnä. Esikoisestakaan ei kerrottu aikaisemmin, olen ehkä vähän taikauskoinen:ashamed:

Mutta nyt seuraamaan jääkiekkoa

Tytti83 ja Toukkis 10+1
 
Heippa kaikki,

Täältäkin hurjasti voimia kaikille ikävien asioiden kanssa kamppaileville! Papu82:n rohkeutta ihailen! Itse olisin varmaan kiljunut tai pyörtynyt neulan nähdessäni :) Pidän peukut pystyssä että saat pian hyviä uutisia!

Diinulle kiitokset uudesta pinosta! Huomasin, että laskettu aika on siellä minulla vanha, eli minut voisi siirtää päivälle 2.11. Ja synnäriksi voi lisätä TYKS. Kiitos paljon!

).( Nyt kuuluu dopplerilla viimein hevosenlaukat, eli pieni sydän lyö :heart:
Huomenna lähden Tukholmaan. Ajattelin ostella vähän vaatteita kun ei vanhat oikein tahdo mennä enää päälle. Rintsikoitakin saa ostaa taas seuraavaa kokoa. Hurjaa! Palaan siis asiaan taas loppuviikosta :)

Leeniliini ja Papu 13+4.
 
Tervetuloa, Susamaaru! :)

Papulle tsemppiä tulosten odotteluun! Pidetään peukkuja että kirjeellä vastaus tulee. Sulla on takuulla ollut todella rankka päivä. :hug:

Onnea kaikille, jotka ovat saaneet hyviä kuulumisia np-ultrasta!

reveria, tosi kurjaa tuo supistelu näin aikaisessa vaiheessa! : /

Mä en vieläkään oo saanu dopplerilla kuulumaan sydänääniä! :O Alkaa tulla jo paniikki. Tai sitten mulla oikeesti on niin paljon ylimääräistä mahassa ettei läskien läpi vielä kuulu. :D En tosin oo nyt moneen päivään kuunnellut, kun ei oikein kunnon "geeliä" ole ollut. Pitääkai se tänään vielä yrittää kosteusvoiteen kanssa.

Diinu & Pipana 14+1
 
manna, just olin tulossa kirjoittamaan, et ainakaan veromadalla ei oo mamma vaatteita :D niitten kaupassa. Täytyy käydä sit siellä stokkalla kurkkimassa, kun saa inspiksen kaupunkiin menoon ja aikaa. Toi esprit täytyy katsastaa kans. Ja katella mistä muualta kurkkis, kun on kattelees.

Jenzzi, etköhän sä selviä kun kerrot harjoittelussa tulanteen. ja kuuntelet omaa olotilaasi, etkä revittele liikoja.

maksalaatikosta, no mä söin maksamakkaraa. mutta ehkä jos laatikkoa syö vaan ihan pikkasen tyyliin ruokalusikallisen nin juu mut ei ruoka annosta :D riittääkö tuo sitten pahimpaan himoon :D

Tuli käytyä pitkästä aikaa joogassa, hiukan teli hyvää :D täytyy nyt taas päästä rutiineihin kiinie t pääsee käymäänja jaksaa parmemin :)

Tukkoine olo edelleen ja lääkkeet vaihtoon joten huomisesta taas jännätään et toimiiko vai mitäs sitten.

Unico ja mötky 12+3
 
Papulle halaus!
Hyvä et näytteenotto sujui noin hienosti! mulla sillon pistettiin 3 kertaa ja sit lääkäri totesi et ei hän saa näytet et kohtu lähtee karkuun, no viikon pääst uusiks ja uudet 3 pistoa ja viimisellä sen näytteen sitten sai..
Omat muistot nousee pintaan kun tekstiäsi lukee! Voin sanoa että tiedän miltä susta tuntuu ja se on kamalaa odottaa.. Toivottavasti kaikki on kunnossa <3

Myy rv 12+1
 
Huomenet kaikille!

Ja tsempit niille jotka taistelee vaikeiden asioiden kanssa.

Tulin vaan noppaa huutelemaan et tänään (kohta) ois eka lääkärineuvola. Jännittää ku oon vähän repsahtanu tuohon tupakkaan ja tiiän et saan siitä noottia. Vaikka vaan muutaman päivässä poltankin ni miten voi olla näin vaikeeta lopettaa? Kai se et on 15 vuotta sauhutellu ni vaikuttaa.
Toivottavasti pikkuisella kaikki hyvin siellä.
Vaikka itsellänikään ei mikään super iloinen olo ole tästä raskaudesta. Ahistaa niin kovin tää taloudellinen tilanne ja tietämättömyys siitä et tuunko asumaan täällä äitini luona vielä kun toukka syntyy. En haluaisi. Haluaisin asustella lapsen isän kanssa ainakin joskus tulevaisuudessa. Mutta en todellakaan halua sen takia muuttaa yhteen et tulee toukka. Vaan oikeista syistä, haluan kuitenkin tämän miehen kanssa olla loppuelämäni. Sori sekava teksti, taas täytyy juosta.

Moikat.

EL ja Toukka 14+1
 
Heips!

Nyt on jo kaks pinoa meidän jälkeenkin, joulukuiset, ja tammikuiset! Ollaan jo isoja ;)

Maksalaatikosta on neuvolasta sanottu että voi satunnaisesti syödä ihan ruoka-annoksenkin, kunhan ei syö tolkuttomasti päivittäin, muistaakseni kerran viikossakin on sallittu määrä. Laatikossa on kuitenkin pieni määrä maksaa, ja suuri osa riisiä :)

Papulle peukkuja ja kärsivällisyyttä!


Meillä on tänään eka lääkärineuvola myös, kivaa, jos nyt saataisiin syke näkymään näytössäkin :) Viimeksi kuului jo äänet (9+5) mutta laite ei rekisteröinyt niitä sen kummemmin.. Jännä nähdä myös onko painoa tullut ja Hb lähtenyt nousuun :) Tissit on kasvaneet parissa päivässä tolkuttomasti. Ensin luulin että kuvittelen mutta mies on huomannut saman :LOL: Mulla on viharakkaussuhde meetvurstiin. Riippuu ihan päivästä, että etooko se, vai joutuuko syömään paketillisen :D

Santara + Mönninkäinen 13+2
 
Kiitos kaikille tuesta! Kävin lauantaina päivystyksessä sen verenvuodon takia ja tosi tylyä kohtelua tuli. Kun soitin sinne, niin hoitaja käski tulla samantien ja otti kaikki esitiedot puhelimessa, että ne ois heti valmiina lääkärillä. No.. Ensin joudun odottelemaan 1,5 tuntia ja joka ikinen joka sinä aikana tuli, men mun edeltä. Sitten lääkäri otti sisään, sano vain että otetaan verkokeet ja stten vasta tekee sisätutkimuksen (siis terkkalääkäri) joka ei osannut kunnolla suomea ja epäili etten tiennyt mistä reiästä se veri tulee.. Verikoevastauksia odottelin tunnin, jonka jälkeen tää lääkäri teki sen sisätutkimuksen ja kun verta ei sillä hetkellä tullut, niin sanoi vain ettei usko että voi olla keskenmeno, mutta vo myös olla. Ei katsonut ultralla, ei kuunnellut sydänääniä, vaikka ultralaite oli ihan vieressä. Lepoa viikonloppu. Että sillä lailla. Loistavaa julkista terveydenhotoa taas jälleen kerran. Päivystykseen en enää ikinä mene raskauteen liittyvien vaivojen kanssa, se on ihan varma! Nyt täytyy vaan toivoa parasta, että pien pysyy kyydissä. Sikäli vähän hermostuttaa, että ollaan lähdössä etelään kolmen viikon päästä.. Mietityttää lennot ja muut..

Papu82 Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin! Epätietoisuus on niin kamalaa!

Reveria Toivottavasti kaikki on kunnossa!!

Tuomenkukka Isot halit! Aika monelle tuntuu suuri lapsimäärä olevan jo ajatuksen tasolla liikaa ja ehkä siitä on vaikeaa osata onnitella "oikein". Pääasia on se, että sulla ja miehelläsi on parisuhde kunnossa ja olette itse lasta halunneet! Koita itse olla ylpeä pienestä ihmeestäsi, äläkä kellekään näytä että hävettäisi tai tuntuisi kurjalta. Se vaan tuntuu lisäävän vettä myllyyn näiden "voivottelijoiden" taholta. Ja tämä palstahan on juuri sitä varten, että täällä saa purkaa tuntojaan! :hug:

Jenzzi Meillä on ainakin uusperhekuvio ollut jo 9 vuotta, niin että miehen tytär vierailee meillä joka toinen viikonloppu (asuu toisessa kaupungissa) ennen kouluikää oli enempi. Välillä menee paremmin, välillä huonommin. Miehen oli alkuvuosina vaikeaa komentaa tyttöä tai kieltää mitään, mistä kyllä seurasi ongelmia. Erinäisten vaiheiden jälkeen mies löysi itsestään "selkärangan" tytön suhteen ja sen jälkeen meillä ei enää lapsi hyppinyt silmille. Nyt menee siis sillä saralla ihan ok, toistaseksi ainakin ;) Aiheesta voisin kirjoittaa vaikka kirjan, sen verran värikkäät vaiheet tässä on ollut. Useimmille jutuille voi jo nauraa..

Parisuhteesta Meillä menee kyllä hyvin miehen kanssa. 9 vuotta oltu yhdessä ja tuntuu että parisuhde senkun paranee ja syvenee vaan vuos vuodelta. :heart:

Oi ihana toukokuu ei tänään näytä parastaan, mutta vaikka tuulee hyytävästi nn pakko se on mennä pihalle tepastelemaan, kun raitis ilma tekee kuitenkin nin hyvää, iltavuoro kutsuu myöhemmin.

Hyviä vointeja kaikille!
Nojanda ja Pieni 13+4 :heart:
 
Nojanda, olipa tosi törkeetä kyllä ja rasittavaa ettei voineet edes ultrata sitten :( koita jaksella, toivotaan et kaikki hyvin!

Mä oottelen mun doppleria joka on nyt eilen lähetetty..tuliskohan se jo tänään. Saa nähä kuuluuko mitään...kyllähän se sellasta mielenrauhaa tois kun oon nyt hössöttäny täällä kun hörhö että kun pahoinvointikin loppu, niin onko vauvalla kaikki kunnossa. Ottaa jo aivoon oma itteni tässä :D

Parisuhteesta... kyllähän tää raskaus, varsinkin kun esikoinen on, niin on lähentäny meitä ja vahvistanu kaiken kaikkiaan. Mut on tiettyjä asioita (jotka ei liity raskauteen mitenkään) jotka kummittelee ja lisäks mun nykyinen voimakas temperamentti (hormoonit) yhdistelmänä = pientä rakoilua. En haluis koskaan haukkua ukkoani netissä mut täytyy sen verran sanoo että ei oo tässä lähiaikoina ihan täydellisesti käyttäytyny.

No se siitä, nyt vois jatkaa opiskeluja tässä.. luokasta kirjottelee Ritni & 10+1
 
Parisuhteesta Meillä menee kyllä hyvin miehen kanssa. 9 vuotta oltu yhdessä ja tuntuu että parisuhde senkun paranee ja syvenee vaan vuos vuodelta. :heart:
Tuo kommentti pisti silmään ja on niin totta. MEillä lähennellään 20 vuotta suhteessa ja jotenkin on niin helppo olla toisen lähellä. Ei tarvitse esittää vaan saa vaan olla. Toinen kestää sen raivon ja huudon ilman et tarvii pelätä et nyt se lähtee. Noihin vuosiin mahtuu paljon myös huonoa aikaa ennen lapsia milloin todella mietittiin et kannattaako meidän jatkaa. Kumpikin oltiin halukkaita jatkamaan ja taistelemaan sen yhteisen hyvän puolesta. Nyt en osais kuvitellakkaan elämää ilman miestäni. Edelleen joskus on raskasta ja tuntuu et mitä järkeä missään mut sen voi laukasta päin naamaa ilman et toinen suuttuu/lähtee kävelemään. Jotenkin on niin ihana olla vaan tässä arjessa :heart: Hih johan menee hempeilyksi :) Tää raskaus...

Kurjaa käytöstä tk:ssa sinulla Nojanda. Itse kokenut hivenen samaa. Tyly kommentti "mitä me sille voidaan jos kesken on menossa" Juu tiedän ette mitään mut ees jotain "apua", sanoja? Varmuus siitä et onko kaikki ok jne.
Toivotaan et pieni siellä vain säikyttelee :) Minnes reissuun olette suuntaamassa?

Papu: toivotaan et postissa tulee kirje :hug:

Omaan tilaan sen verran et ihana kun omistan niin ihanan siskon jonkan kanssa voi purkaa surut ja murheet =)
 
jyllanti ja jenzzi onnea hyvistä nt-ultrauutisista :)

papu82 hyvä että toimenpide onnistui ja että on nyt tehty. pitkä viikko siellä tiedossa, toivottavasti odottelu päätyy kirjeeseen, kuten se varmasti tekee.

nojanda olipas tökeröä toimintaa päivystyksessä :O sulla ei varmaan ole/ollut mahdollisuutta käydä äitiyspolin päivystyksessä? mä itse kävin kätilöopiston päivystyksessä, kun vuosin enempi, ja siellä oli kyllä asianmukaista palvelua, vaikka toki sielläkin 3h sai jonottaa... tärkeintä oli kuitenkin että ne ultras, mitä ilman ei ois kyllä ainakaan niillä viikoilla voinut todeta yhtään mitään.

unico missäpäin sä asut? täällä helsingissä tuntuu ainakin useassa vero modassa olevan se mamalicious-mallisto, jollei nyt ihan just ole muuttunut. no, stokkaltahan se myös löytyy, tarvittaessa vaikka niiden nettisivuilta.

tiukutus haa, toinenkin jauheihahimoinen :D mullahan toi suhde jauhikseen toimii lähes raskaustestinä, eli heti on alkanut tehdä vain jauhisruokia mieli, kun on raskaaksi tullut.

parisuhde meillä perusok, mutta ei kyllä mitään huippuhetkiä koettu sitten positiivisen r-testin. eniten kitkaa aiheuttaa se, ettei oo yhtään yhteistä aikaa, kun menen nukkumaan samaan aikaan esikoisen kanssa. ei oo myöskään päästy hempeilemään yhtään, kun on pahaa oloa, väsymystä ja vähän vuotojakin, että sekin vähän aiheuttaa paineita noin niinku kirjaimellisesti jo. mut sanotaan et olosuhteisiin nähden hyvin menee, mies pitää meistä huolta ja on kiinnostunu raskaudesta ja jaksaa aika hyvin sitäkin, kun mä vaan makaan sohvalla koomassa. väliin kuitenki jompikumpi hermostuu, yleensä jostain ihan pienestä, ja sit huudetaan väsyneinä/turhautuneina. odotan kovasti sitä seesteisempää keskiraskautta, jolloin jaksaa ja pystyy elää taas normaalisti ja on innostuneempi ympäristöstään (nyt työpäivän jälkeen kiinnostaa lähinnä ruoka ja sohva).

).) täällä ollut taas ihme pahaa oloa, äsken tuntui että pakko mennä oksentaan, mutta sainkin sit lounaan alas ja helpotti. en kyllä töissä viittis voida pahoin, kun en oo kertonut paitsi yhdelle kollegalle, joka on mulle ihan ystävä. muuten vaan väsyttää, huoh. ja ärsyttää, kun piti siirtää se nt-ultra ensi tiistaille, muuten tieto vauvan voinnista olisi jo ylihuomenna. no, muutama päivä lisää jännitysnäytelmää, eiköhän tästä selvitä. pakko.

hyviä vointeja mammoille ja masuvauvoille :)

t. manna8 + ernesto 10+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia taas.. Onneksi meitä loppuukuulaisia on myös muita, en ole ainoa joka vielä odottaa ultraan pääsyä :)

Jullanti Äläs kuule sano että menee yli.. Näistä ei nimittäin koskaan tiedä milloin tahtovat maailmaan :D

Papu 82 Olet urhea! Voimia odotteluun, taas. Toivotaan parasta!

reveria Tule kertomaan mitä gyne sanoi! Ja mitään syytä ei siis ole supistuksille?

Tiukutus Hyi että kun sanoit tuon jauhelihan :x

Miten parisuhde on muuttunut Seksiä on vähemmän kun iltaisin olen huonovointinen.. Ei muuten.. Ehkä silloin ekan raskauden aikana vaikutti raskaus eniten parisuhteeseen.

Nojanda No ei taas yleisen puolen palvelu saa kehuja :( Ihan kauheeta kun olet joutunut noin odottelemaan eikä edes ole tutkittu kunnolla.

Mulla on huono-äiti-päivä tänään. En vaan halua, jaksa, viitsi mennä ulos. Siellä on kauhean kylmä, sisälläkin pitää taas olla monta kerrosta vaatetta päällä. Huono olo tulee tosi usein nyt. Koko ajan pitää jotain tunkea suuhun että jaksaa.

).) Iltaa kohden turvotus ja lievä närästys/röyhtäily lisääntyy. Housut puristaa. Nyt kohtu on greipin kokoinen.. voikohan se jo tulla ulos päin niin että vaikuttaa housujen vyötäröön?
Alaselkä kipuilee ja välillä alamasussa paineentunnetta. Tästähän mun mielikuvitus alkaa juoksemaan..

Nyt taas syömään jotakin..

Biana ja Lahja-Armas 9+1
 
papu82 Neulakammoisena sanon Hui! :O Selvisit kuitenkin hienosti, mahtavaa ettei jäänyt isoja kammotuksia asiaa kohtaan. Jatketaan toivomista, että tulee vain kirje joka kertoo hyviä uutisia :hug:

Nojanda itsellä ei ole mitenkään positiivinen kuva kunnallisista palveluista ja tämä taas vähensi sitä. Tosi tökeröä : / Muutenkin itsellä huoli ja sitten saa vielä tuollaista kohtelua. :kieh:

reveria :hug: toivotaan että kaikki kunnossa

Parisuhde yhdessä ollaan oltu 10 vuotta. Tässä ajassa kyllä jo tuntee toisen kaikki oikut ja osaa suhtautua vaikka mihin. Plussauutisten jälkeen on mennyt tasaisen hyvin. Kyllä se kun jotain uutta ja ihmeellistä on odotettavissa pitkään kestäneeseen parisuhteeseen tuo jonkinlaista vaihtelua ja piristystä. Hyvin jaksaa mies olla kiinnostunut, jos olen ostanut vaaville jotain uutta. Keskustellaan myös kaikesta vaaviin liityvää. Missä mennään ja mitä seuraavaksi :)
Kesällä aletaan sitten vaavin huonetta laittaa kuntoon, suunnataan vaunuostoksille ja hoidetaan valmiiksi asiat. Siinä taas kivaa yhteistä puuhaa :)

Tästä tulikin mieleen. Miten teillä on ennen hoidettu tai miten meinaatte nyt hoitaa. Vauvan syntymän jälkeen jääkö isä kotiin isyyslomalle, milloin ja kuinka pitkäksi aikaa kerralla. Oletteko ottanut esim. anoppeja tai muita vapaana olevia kotiin auttamaan välillä? :)
 
Tästä tulikin mieleen. Miten teillä on ennen hoidettu tai miten meinaatte nyt hoitaa. Vauvan syntymän jälkeen jääkö isä kotiin isyyslomalle, milloin ja kuinka pitkäksi aikaa kerralla. Oletteko ottanut esim. anoppeja tai muita vapaana olevia kotiin auttamaan välillä? :)
Esikoisesta mies oli synnytyksestä heti viikon isyyslomalla ja piti loput 2 viikkoa myöhemmin putkeen talvilomansa kanssa (oli kuukauden kotona). Toisesta mies oli heti synnytyksestä sen 3 viikkoa kotona. Toivon että on nytkin heti pidempään kotona, koska ne ekat viikot menee siinä harjoitellessa ja minä ja vauva kiinni toisissamme :) Ottaisin esim. anopin auttamaan, mutta meillä ei oikeen ole auttajia. Nuoret isovanhemmat ovat paljon töissä..
 
NojandaOn kyllä ihmeellistä touhua, jos eivät voineet edes ultrata?? Ihan kun se ois jotenkin heiltä pois? Inhottavaa, kun saa olla sydän syrjällään. Toivotaan kuitenkin että kaikki on ok :)

Me tultiin korvaoperaatiosta ja saatiin hirveä säkillinen lääkkeitä. Ja joku 5 metrinen astmapiippu?? Nyt epäilevät tytöllä kissa-allergiaa, kun kuulema keuhkot rohisee ja tosiaan nuha on melkein kokoajan. En milllään tahtoisi luopua meidän kisusta. Perheenjäsen se on, ollut meillä niin kauan. Mutta tietysti lapsen terveys menee edelle. Toivotaan että olisi johtunut vaan kitarisasta...Huoh. Kaipa tää elämäksi joskus tästä muuttuu...:p

Kyttään puhelinta kun hullu :whistle:

Papu82 13+0
 
Heip. Minäkin ilmoittaudun mukaan kun nyt sain aikaiseksi rekisteröityä. Olen kyllä lukenut ketjua jo ihan alusta asti :ashamed:
meille on tulossa kolmas lapsi, isoveljet täyttää pian 5 ja 2 ja odottavat jo vauvaa kovasti :)
LA on 9.11. ja ekassa ultrassa oli kaikki hienosti. salaa toivoin kaksosia, vaikka hulluahan se olis ollu, elämä on jo nyt aika kiireistä ja välillä mietityttää miten kolmannen kanssa selviää, saisko tän sittenkin palauttaa...!?! :D mutta erittäin kovan vauvakuumeen tuloksena tämä siis sai alkunsa, vaikka ei edes oikeastaan yritetty, päätettiin vaan olla erityisemmin estelemättäkään, joskin oli tarkoitus olla hieman varovainen ettei se nyt ihan VIELÄ... vaan kuinkas sitten kävikään :D ei näitä asioita kovinkaan pitkälle voi itse päättää, ja ihan hyvä niin. jokainen meidän lapsista on saanut alkunsa viimeistään kolmannella kierrolla, siitä saa olla kiitollinen.
nyt ollaan jo kerrottu vauvauutiset lähipiirille, töissä vain parille lähimmälle kaverille, sillä toiveissa olisi ehtiä saada vakituinen paikka vielä ennen syksyä. hakemuksia sisässä jo useampaankin paikkaan, ja maha pysyy vielä nipinnapin piilossa, toivottavasti pysyy mahdollisiin työhaastatteluihin asti :) sitten saa pullahtaa ihan vapaasti, hih!
Synnytyssairaala OYS, ihan suhtkoht hyvät kokemukset sieltä kahella eelliselläkin kerralla. esikoinen syntyi hätäsektiolla ja kakkonen normisti alakautta.
Olen 27 v.
Raskaus on sujunut varsin hyvin toistaiseksi, alussa pientä etomista ja edelleen järkyttävä väsymys, mutta edellisten raskauksien tapaan ei onneksi vuotoja tai oksentamista tai muuta kurjaa. Loppua kohden sitten hankalampaa, kun maha kasvaa ja kroppa ei ole enää niin nuori kuin ekalla kerralla... kaikenlaista kremppaa luultavasti luvassa tälläkin erää. pitää nauttia nyt vielä kun voi :)

kurjenpolvi ja pikkukolmonen 12+6
 
Tervetuloa kurjenpolvi! :)

Sain sydänäänet kuulumaan dopplerilla :heart:
Tai siis mies sai..oli kärsivällisempi etsimään kohtaa ja olikin sit ihan tosissaan ja innoissaan kun löyti äänen :D

Isyyslomasta... meillä mies jää varmaan heti 3 viikon lomalle.

ritney & pikkutyyppi 10+1
 
Papu, Reveria ja Nojanda: Tsemppiä teille kauhiasti!! Toivottavasti kaikilla on vauvat terveitä masussa ja pysyvät kyydis mukana!!!

Kiitos ultra onnitteluista!

Parisuhde on ollut koetuksella tänä keväänä niin monen asian takia.. talon osto, muutto, remontti, appiukon kuolema... ja kaiken tämän keskellä minä raskaana!! Et huh. Pääsiäisenä oltiin Hampurissa muutama päivä mini-lomalla ja se teki oikein hyvää parisuhteelle. Sai "unohtaa" kaiken stressin kotona ja appiukon kuoleman vähäks aikaa. Ei meillä mitää riitoja koskaan ole ja hyvin rauhallisia ollaan...Tiedän että molemmat ollaan tässä 100% mukana :)
Oli ihana nähdä miehen leveä hymy eilen, ku näki vauvan ekaa kertaa:heart: Ja kuinka hän niin ylpeänä haluaa kertoa kaikille ystävilleen kasvotusten meidän vaavista:)

Kertomisesta Odottelen vielä sisukkaasti reilun viikon, et pamautan uutisen äidille kasvotusten ja sit soittelen Suomeen lopulle perheelle kans uutisen. Voi kuinka NIIN odotan, et saan kertoa! Muutamille ystäville olen kertonut ja ihanan monta ystävääni on myös raskaana:heart: Ihanaa kun on vertaiskavereita!

Isyyslomasta Mun mies varmaan jää 2 viikoks heti synnytyksestä isyyslomalle ja sit hän meinaa potkaista mut takaisin töihin aikaisemmin ja hän meinaa jatkaa minun äitiyslomaani(eli isyyslomailee) 2kk. Hän on niin ylpeä ja iloinen, et voi jäädä pariks kuukaudeks kotiin lapsen kanssa. Tanskassa äitiysloma on noin vuoden verran, et mä varmaan olen kotona joku 9kk..ja mies loput.
Kiva, et hän on niin innokas isä:heart:

Mies katselee töistä intranetistä käytettyjä vauvan vaatteita, hän on jo päättänyt et sieltä hän nappaa meidän vauvalle vaatteet halvalla, ja mikäs siinä!! Hyvä, et jaksaa katsella.
Mä en ole vielä yhtää katsellu vauvan vaatteita tai kalusteita.. Mut sekin aika koittaa varmasti hyvin pian.

Nyt pitäis pistää ruokaa masuun, et jaksan lähteä zumbailee illalla :)

Jyllanti 13+ 5
 
Tervetuloa kurjenpolvi :wave:

Isyyslomalle mies jää luultavasti heti synnytyksestä 3 viikoksi, tuskin haluaa missata hetkeäkään alkuun ja minäkin tarvitsen sitten paljon apua kun pari koiraakin jaloissa :)

Nyt jää minun kirjoittelut hetkeksi heikommaksi, oikeassa ranteessa joku tulehdus tms jonka takia kirjoittaminen sattuu ihan pirusti.. Käyn silti päivittäin lukemassa ja jos ihmeellistä tapahtuu niin varmasti kirjoitan. Pitää nyt vaan yrittää antaa käden levätä että parantuisi nopeasti :)

Tiukutus&Masi POKS 14+0 :heart:
 
Huomenta! On ollu taas kiireistä arkea eikä oikein ole väsymykseltä ehtiny kirjotella tänne, vaikka joka päivä olen täällä aktiivisesti käynyt kurkkimassa :) TervetuloaKurjenpolvi!

[/B]Nojanda[/B] Tosi tökeröä toimintaa, eihän tuosta saa ku lisää tuskailtavaa, toivottavasti kuitenki oli vain harmitonta vuotoa..

Äitiys/isyyslomasta: Mies jää myös täällä 3 viikoksi synnytyksestä, että voijaan opetella elämää uuden tulokkaan kanssa yhessä. Äitiyslomaa oon jo sen verran miettiny, ettei raaski kovin pitkälle jäähä ku asuntolaina just otettiin..Onneksi kertyviä ens vuojen kesälomia ym. talvilomat voi kai pitää sitten putkeen sen vanhempainrahan loputtua (n. 10kk jälkeen?!) että saa sillä vähän pitennettyä sitä äippävapaata..Miten muilla tilanne? Oletteko vielä miettiny

Nyt kiireesti töihin jatkan siellä tätä sit :D

Karoliina rv 13+2
 

Yhteistyössä