<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






PÄIVITYKSET YV:LLÄ, KIITOS!

Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

28.10.
Manna*/28v/Esikoinen

30.10.
Diinu/22v/Toinen/KAKS

31.10.
reveria/25v/Toinen/OYS/Poikalupaus

1.11.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS

Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT
Cee-/21v/Esikoinen/KÄT

2.11.
Leeniliini/27v/Esikoinen/TYKS

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
samaha/Esikoinen
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla
Nojanda/31v/Kolmas/PS

5.11.
Mariska*/26v/Esikoinen
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas
Karoliina87/23v/Esikoinen/JS
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
cunucu/30v/Esikoinen
kurjenpolvi/27v/Kolmas

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS
HelenaM./26v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Unico/31v/Toinen

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
Minnuska89/22v/Toinen/LPKS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Varvas82/29v/Esikoinen

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKS

15.11.
Isabel81/30v/Neljäs/KYS
brut/25v/Esikoinen/K-SKS
Aplari/26v/Esikoinen/EKKS

16.11.
KiKi87/Toinen

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS
Susamaaru/36v/Viides/Satks
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS

21.11.
kikatus/Kolmas
IlonaVonD/Toinen/KÄT

22.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS

23.11.
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS
Peltisanko
manna8/Toinen/Kät, KOS

24.11.
Britney/23v/Esikoinen/K-SKS

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H
duppeli/25v/Esikoinen

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS
cadillac/34v/Neljäs/TYKS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides
Triplamama/Kolmas/TYKS

28.11.
Tytti83/27v/Toinen/KOKS
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS
Biana/Kolmas/KOKS


Vielä ilman LA:ta:

zerhy
EevaN/Kolmas


81 onnellista odottajaa. :heart:




Kyydistä tippuneet:

Haave
FPI
mammuzki
Sanle
Epa_88
Naive88
Matalalento
Chicco
Mimskuliini






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala



Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931632-3-3-marraskuun-massukat-2011-3-3-a/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948400-3-3-marraskuun-massukat-2011-huhtikuussa-3-3-a/#post23487494
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ollaan jo toukokuussa. :) Siinä se aika vierii!

Pahoittelut vastoinkäymisistä Papu82:lle, reverialle ja Nojandalle! Koittakaa kaikki jaksaa tahoillanne! :hug:

Onnea Tiukutukselle liikkeiden tuntemisesta!

Tuomenkukka: Ei kenelläkään ole oikeutta tuomita toisen tunteita, joten kyllä saat tuntea ihan niinkuin sinusta tuntuu. Eiköhän se vielä suureksi iloksi muutu! =)

Enää kuusi viikkoa niin puoliväli häämöttää! Hurjan nopeesti mennyt tämä alkuraskaus. :heart:

Diinu & Pipana 14+0
 
Ooo voihan toukokuu :heart:

Unohtuikin vastata Tuomenkukalle Eli siis, meillä eikä kenelläkään muullakaan ole oikeutta moittia tunteistasi, jokainen saa tuntea raskauden niinkuin tuntee :hug:

Ja samaa mieltä Diinun kanssa, nopeasti menee aika. Alkaa jo pelottaa että kerkeääkö sitä edes valmistaa kotia ennenkuin vauva jo tulee :D

ON:
Kesä taas lähempänä, mutta ulos kun kattoo niin ei paljoa hymyilytä : / Pitäisi mennä pihaa laittamaan kuntoon mutta ei paljoa nappaa kun ulkona on harmaata ja kylmää. Viime yönäkin meni pakkasen puolelle :S
Maha kasvaa hurjaa vauhtia, vaatteet puristaa ja tuntuvat ratkeavan :D
Väsymys jatkuu ja flunssa koputtele ovella. Tulisikin nyt niin saisi sairastettua sen pois. Rasittavaa kun ei tule kunnolla niin sitten onkin pitkään flunssainen olo :snotty:

Tiukutus&Masi 13+5 :heart:
 
Tuomenkukka

Minäkään en osaa vielä ilota tästä raskaudesta. Tunnen syyllisyyttä ja häpeääkin. Harmittaa kovasti nämä tuntemukset.
Kovasti haluttiin tätä lasta ja nyt en sitten haluakkaan tai siis en osaa iloita. Ja kuitenkin on neljäs lapsi tulossa. Edellisestä raskaudesta iloitsin ja se pättyi viikolla 16 ja äiti kuoli.
Nyt tämän kevään aikana on kuollut jo 3 minulle läheistä ihmistä. Hautajaiset jälleen edessä.

Lisäksi hyvä ystäväni on 44-vuotias ja hänellä on 1 lapsi. Hän on aina halunnut ison perheen, mutta lisää lapsia ei ole tullut. En ole vielä kertonut hänelle raskaudestani. Viimeksi hän sanoi olevansa todella kateellinen ja lopetti joksikin aikaa yhteyden pidon. Olen heille kovasti lisää lapsia toivonut. Hän on aivan loistava äiti.

Tuomenkukka toivon, että meillä tämä odotus vielä iloksi muuttuu!

Trallaa
 
Moi kaikille! Ilmottaudun uutena vasta nyt. Olen jonkin verran lukenut kirjoituksianne mutta nyt vasta sain aikaseksi rekisteröityä=)

Olen siis 36-vuotias, 5.tulossa, laskettu aika 18.11. ja nyt viikot 11+2. Synnytyssairaala tulee olemaan Satks.
Mulla oli tällä viikolla neuvolalääkäri ja sydänäänet kuulu hyvin:) Ultra-aika tulee postissa, ei o vielä tullut. ens viikolla pitäis tulla jo. Yllätyksenä oli, että mun hb oli vaan 106. Ekalla kerralla 3 vkoa sitten ei mitattu lainkaan ja nyt viimeksi oli sijainen ja seuraavaksi tiistaina menen uuteen hb-mittauksen ja meinaan kyllä mainita asiasta omalle terv.hoitajalle:mad:
Onko muilla tässä alussa jo ollut matala hb???

Mulla oli joulukuussa 133, joten jotakin on tapahtunut. Tosin olen kärsinyt joulukuusta asti kovista mahakivuista, jotka tähystyksessä helmikuussa selvisi mahakatarriksi, jonka helikobakteeri on aiheuttanut. Sekin vielä, kun muutenkin ollu väsynyt ja huonovointinen. Lääkekuurin voi alkaa noin 12 vkolla..En oleta, että muilla tästä kokemuksia. Harvemmin kai sattuu raskauden kanssa yhtäaikaa.

Alotin tosiaan alkuviikolla nestemäisen raudan, toivottavasti auttaa..Ilmankos olin niin väsynyt, etten ole koskaan ennen ollut raskauden tässä vaiheessa.
Että tällästä ekalla kerralla:wave:
 
Heipä hei!!!

Trallaa ja Tuomenkukka: eipä täälläkään jatkuvasti olo ole ollut onnellinen... mutta mulla se johtuu suurelta osin muiden mielipiteistä, ja nää muut on mun vanhemmat ja pikkusisko... he kun ovat sitä mieltä et mun mies on täys paska ja pilaan nyt tällä oman elämäni... vaikka kuinka koitan oolla välittämättä heidän mielipiteistään, niin hankalaa se on.. mun rakkaat ihmiset on tota mieltä :( kyl se on mielen matalaks vetäny pari kertaa.. nii ja tää mun miehen viha iski heihin viime talven aikana, olin siitäkin vähän päähän puulla lyöty.
mä kyllä olen heille ja kaikille muillekkin ilmottanut haluuvani neljä lasta ja myös sen, että miestäni en tule jättämään! no se siitä sitten!

vappu tuli ja meni, arki alkaa huomenna! oon jopa saanu siivottuu! toivon jatkavani huomenna!

nyt pistämään pikkuväki petii, jos vaikka sais vähän miehen kaa kuherreltuu tänään vielä :)

aurinkoa kaikille!

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 12+2
 
Kiitos sanoistanne.
Kyl se mullakin on tuo ulkopuolin paine mikä saa tän olon aikaan. Mies on ihana ja yrittää tukea mut muuten tunnen pettäneeni koko sen puolen suvun. Onnittelut väkinäisiä ja tunnen kuinka ne eivät ole aitoja, iloisia. En osaa niistä iloita. Häpeän vaan kun tähän tilaan taas meidät ajanut. Vaik tästä miehen kanssa puhuttiin ja todettiin et yks vielä niin silti nää tuntee on jotenkin järkytys mullekkin. Ei näin sais tuntea :ashamed: Mielessä käynyt jopa abortti vaikka tiedän etten siihen koskaan pystyisi eikä mies koskaan antaisi sitä tehdä. Niin pahaolo mulla vaan on. Tää päivä ollut yks pahimmista. Kohdata anoppi kun kuullut uutisen. En osannut olla yhtään normaali, halusin vain painua maan alle ja kadota.

Toivon todella et osaan vielä iloita tästä kun onhan tää hurja ihme neljän lääkkeillä aikaan saadun rakkaan jälkeen. Nyt päivät menee ok kun ei tarvitse asiaa ajatella. Kun tulee ajatuksiin purskahdan itkuun :'( Pakko vaan yrittää eteenpäin ja tehdä normi raskaanaolevan asioita: äitiysvaatteet, ultrat, neuvolat ym. *huokaus*

Kirjoitin päivällä tonne mitäs nyt osioon harmaana. Tästä joku voi mut tunnistaa mut en välitä, pakko saada vaan purkaa tätä oloa. Et jos kiinnostaa mun tausta niin tuolta löytyy http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1963159-kun-raskaus-ei-tunnu-iloiselta-asialta/
 
Hyvää vappua näin viimetingassa!

Tervetuloa uusille!

Papu, jaksamisia odottelun kanssa!

tuomenkukka jaksamisia ajatusten kanssa! yritä jättää ulkopuoliset kommentit omaan arvoonsa.

täällä ollaan ihan tukossa tai sellainen olotila muuten. Nenässä kulkee kyllä ilma mut muualla ei. Pahinta siitepöly oireilua mitä pitkiin aikoihin. Noo ei kun vaan takaisin lääkärille et ei riitä ne mitä annettiin et mikä mahtaa olla sit seuraava pienin paha. Mä en kyllä tässä jamassa selviä koko kesää huoh.

väsymys riivaa vielä , mutta ei niin pahasti kun ennen.

tarttis oikeasti saada aikaan ettiä niitä äitiysvaatteita tai oikeastaan lähinnä housuja. toistaiseksi menee vielä et on ylin nappi auki ja taitettuna mut ei oo kovin mukavat niin. jotenkin ei vaan jaksa mennä tonne kaupungille ettimään kaupoista et saako muualta kun henkka maukalta, jotka ei sovi mulle. Onko siis vaateliikeketjuja tiedossa missä vois olla?

Ens viikolla ultra, ei oo enää pitkää aikaa, kun näkee mitä siellä mahassa tapahtuu :)

Tukossa oleva unico ja mötky 12+2
 
Kivaa toukokuuta! Hassua, ensi kuu on jo kesäkuu =)

Tuomenkukka Ei niille tunteille vaan mitään voi ja kaikki tunteet ovat oikein, vaikkei omasta mielestä olisikaan. Pitää vaan yrittää jättää muiden ajatukset ja mielipiteet pois mielestä. Voimia :hug:

Trallaa sinulle samoin voimia ja :hug: Varmasti vaikeaa iloita raskaudesta surun keskellä.

Unico Mullakin housut auki, turvottaa niin. En usko että masu vielä oikeesti pömpöttää.

Kaikki omat äitiysvaatteet ovat ystävällä. En tiedä miten hänelle sanoisin että tarvitsisin vaatteet takaisin. Hänellä oli tuulimuna ja nyt uusi yritys päällä.

Diinu Kiitos uudesta pinosta!

Susamaaru tervtuloa! Voi mikä yhdistelmä sulla on vaivoja. Jotakin lääkettä saa siis käyttää sitten loppuraskauden?

Odotan tämän päivän postia. Jos se ultra-aika tulisi tänään. Olisi ihan miehen töidenkin takia kiva tietää edes viikkoa aikaisemmin niin voi sitten sopia töissä poisolosta. Yksin siis menen ultraan sitten, mies jää kotiin lasten kanssa.

Nyt ne röyhtäilyt on tulleet tännekin. Ja huono iho, jeejee :/

Heippa!

Biana ja Lahja-Aramas 10+0 (POKS :D )
 
Huomenta!

Tänään tuntuu olevan jo parempi päivä. Eilinen oli ehkä siks hirveä et kohtasin anopin ekaa kertaa sen jälkeen kun kuuli uutisen. Uskon et on kertonut kälyille jo et heidän kohtaaminen vielä pelottaa :(
Mut se omasta navasta.

Diinulle kiitos uudesta ketjusta!

Trallaa ja nallemakarooni :hug:

Susamaaru
tervetuloa ja ai kauhia kun sua koetellaan kaikenmaailman oireilla. Toivottavasti saisit pian aloittaa lääkityksen.

Oon yrittänyt aamun soittaa neuvolaan kun en sit pösilö muista et millä viikoilla se down-verikokeet piti nyt ottaakkaan. Mulle oli tää päivä merkitty papereihin kun neuvolan mukaanhan mulla olis nyt rv 11+2 mut sen ultran mukaan vasta rv 9+6 eli taitaa olla liian aikaista kokeisiin vielä. Noh jospa sieltä kohta joku soittas takaisin...

Jaahas jos yrittäs rueta jotain tekemäänkin tälle päivää, laiskotuttaa nääs :)
 
Jee, nyt soitti KOKSista! Olisivat jo tälle perjantaille antaneet np-ultra-ajan kun 28kp mukaan olisin pe 11+4 viikoilla. Mutta laitettiin sitten vasta ensi viikon perjantaille ultraus, kun varhaisultran mukaan silloin on 11+4. KOKSissa siis pyrkivät tekemään 11+ viikolla np-ultran. Vielä yli viikko!! IIKSS..

Ja tosiaan tuolloin 11+ viikoilla ne verikokeetkin sitten samalla.
 
Huomenia!

Toukokuu jo, täähän tuli varkain!

Susamaaru: Mulla oli ekassa neuvolassa hemoglobiini 115, vaikka oli suoraan suonesta vielä otettu, ettei ollut mahdollista olla kudosnestettäkään seassa, ja edellisessä raskaudessa ensimmäinen Hb oli 110, että mulla on ainakin ollut heti alusta alkaen molemmissa tosi matala, ja rautaa on saanut syödä koko raskauden ajan :)

Tuomenkukka: Olen samaa mieltä tuon tekstin kommentoijien kanssa, että jos olette yhdessä iloisia lapsesta, älkää ajatelko ulkopuolisien mielipiteitä. Anoppisi osaa varmasti avata suunsa, jos häntä häiritsee työnteko, ja kälyt voivat mennä itseensä, jos närkästyvät siitä että te saatte lapsen!! Kyllä se siitä helpottaa, kunhan annat itsellesi luvan iloita raskaudesta etkä ole niin ankara itsellesi :)

(.) Alkaa maha olemaan jo raskausmaha, eikä pelkkää turvotusta. Eilen olin tuntevinani tuttuja erilaisia kuplia mahassa, mutta oottelen vielä varmistusta :) Viime raskaudessa tunsin liikkeet 14+jotain. Rakenneultraan on "enää" 7 viikkoa, ja voi jo sanoa että se on ensi kuussa, jei!

Santara + Mönninkäinen 13+1
 
Voimia kaikille hoita koetellaan jos jonkinmoisella pyörityksellä! :hug:

Tänään olis sitte nt-ultra. Perjantaina tuli postissa kirje, et maanantaina ultraan. Aika pienellä varotusajalle ellen sanois.... No, eipähän tarvinnu sit tiedon jälkee montaa päivää odotella. Viikkoja on nyt sitte 12+5. Hiukan jännittää, mut en oikeen osaa kauheesti pelätä mitään, mitä sielä nyt sitten niin kauheeta tapahtus. Se otetaan vastaan mitä annetaan...

Tosi harmillista toi, mitä toiset on joutunu kohtaan... eli sukulaisten tai läheisten negatiivista suhtautumista raskauteen. ÄRSYTTÄVÄÄ! Ja kysympä vaan, että mitä se niitten elämää liikuttaa? Pitäkää naiset omista mielipiteistänne kiinni ja me kaikki tehdään itse omat ratkasut ja tiedetään itse mikä on omalle kohdalle parasta! :heart:

Täälä kans naama kukkii ja pahasti! Siis ihan ku olis pahimmassa teini-iässä. oikeen tuntuu et on sellasta ihottumamaista aknee. Pieniä ja isompia näppyjä koko lärvi täynnä. Inhottavaa, mut se on kestettävä! :D
Väsymystä on ollu nyt muutaman päivän tosi paljon. väliin jo vähän helpotti, mut taas nukuttaa. Muuten onkin olo alkanu oleen jo ihan kohtalinen. Enää ei hajut sun muut niin paljoo ällötä ja oksentanu en oo kertaakaan. Ruoka kyllä maittaa, ku heti jos vatsa tyhjenee niin paha-olo iskee. Nyt tosin sekin vähä helpottanu. Eiköhän nää oireet siis tästä ala helpottaan ja alkaa se hehkumisvaihe! :D Tosin, meikäläisellä naama hehkuu jo, mutta eri syystä :D

Mun pitäis mennä kuukauden päästä työharjotteluun sisätaudeille ja siellä tulee olemaan nosteluja, kääntelyjä ym fyysistä työtä.. Onko kellään kokemusta? Täytyy seuraavassa neuvolassa kyllä ottaa puheeks, et mites nyt kannattas tehdä...

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :D Tuun kans ilmotteleen sit mitä sanottiin tänää..

Ei muuta kun mukavaa päivää ja toivottavasti vähätuulisempaa ku täälä.. :/ :D

Jenzzi ja Kikura 12+5
 
olipas monella ikäviä uutisia ja mietteitä sitten viime kerran, kun olen kirjoitellut.

reveria onko supistelut helpottaneet? toivottavasti saat saikkua ja levätä niin pitkään kuin tilanne vaatii.

nojanda ymmärrän huolesi täysin. mulla oli tosin enempi noita vuoteluja ihan alkuraskaudesta, vuosin yksi yö todella paljon ihan kaikenväristä verta, mutta silti ultrassa todettiin sydämen syke ja lääkärin mukaan "kaikki ok". syytä vuodoille ei löytynyt ja sen jälkeen on vuotanut vähemmän 3 vkoa. nyt on ollut jopa 10pv vuotamatta kokonaan, mutta joka veskireissulla pelkään pahinta ja "hanojen aukeamista". täällä helsingissä pääsi kyllä päivystykseen noiden vuotojen takia, että luulisi muuallakin päin pääsevän? pienistä vuodoista ne kyllä tutkimuksiin ota, mutta jos hulahtelee, niin silloin pääsee.

papu82 voimia epätietoisuuden ja odottelun keskelle :hug: kun ei ole itse tuossa tilanteessa, niin helppo sanoa tämä, mutta todellakin ihan valtavan suuri määrä noista hälytyksistä on turhia, koska rajat on säädetty niin tiukoiksi. omasta ystäväpiiristäni useampi on joutunut jatkotutkimuksiin, mutta jopa isoilla riskiluvuilla ja turvotuksilla (5mm) on tullut terveen paperit ja kaikki ollut hyvin.

tuomenkukka voimia tilanteeseen :hug: kyllä se ilo vielä tulee. äläkä välitä muiden puheista, voivat hyvinkin olla vain kateellisia ja siksi ikäviä. luin myös sinun kertomuksen anonyymina ja sanon vain, että upean paljon olet jaksanut ja teet hommia koko ajan. nostan hattua, itsestäni ei moiseen olisi.

susamaaru tervetuloa ja toivotaan että saat pian lääkkeet, jotka helpottaa.

unico oletko kokeillut vero modan mamalicious -mallistoa? ovat edullisia ja niitä myy VM:n lisäksi ainakin stokka. lisäksi mä olen tykännyt benettonin ja espritin mammavaatteista. mulla pitä töissä olla aina jotain vähän siistimpää, niin noi benettonit on ollu aika hyviä eikä ihan törkyhintaisia.

ON: viime perjantaina oli vihdoin odotettu 1. neuvola. ei siellä kummempia, mutta olipahan kiva käydä, sillä mulla on aivan ihana neuvolan täti =) sain myös lähetteet kaikkiin pissi- ja verinäytteisiin, jotka hoidin sitten heti tänä aamuna pois alta. voi elämä että oli muuten vaikea olla 4-6h pissimättä sen ohjeen mukaan. mä käyn nimittäin yölläkin 3-4h välein veskissä... joo, ja mikä tärkeintä, sain myös kiireellisesti lähetteen nt-ultraan kättärille. ultran pitäisi olla seuraavan 6 arkipäivän sisään, joten kiire todella onkin! jos ei se aika tule ke mennessä, soitan itse ajan perään.

täälläkin paha olo ehkä vähän hellittänyt (näin kyllä tuntuu aina vkl:n jälkeen, kun on saanut ulkoilla, syödä ja levätä hyvin). silti täytyy jatkuvasti olla syömässä jotain, muuten iskee ällötys ja heikotus. ja tissit on niin kipeät, että suihkussakin täytyy varoa ettei osu suoraan nänneihin vesisuihkut. no, pientä ja mielelläni kestän ihan mitä vaan, kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin.

diinulle vielä kiitokset uudesta pinosta :flower:

aurinkoista viikkoa!

t. manna8 + ernesto 10+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
apua, nyt tuli aika nt-ultraan!! alko jännittään ihan hirmuisesti, ottaa jo vatsan pohjasta :eek: tuli muuten käsittämättömän nopeasti se aika kättäriltä: pe oli 1. neuvola ja tänään tuli kirje, että nt olisi to 5.5.!! valitettavasti en vaan töiltä yksinkertaisesti ehdi tuohon, niin jouduin siirtämään ensi viikkoon :( lisää jännitystä ja piinaa, mut to on niin paha päivä töissä, että etenkin jos huonoja uutisia joutuu kuulemaan ultrassa, niin yksinkertaisesti kestäisi selittää poissaoloani, töiden teosta puhumattakaan. eli ehkä silti parempi ottaa rauhallisempi päivä. nt-ultra olisi siis nyt ti 10.5., jolloin viikkoja olisi 11+6 ja täten viimeinen mahdollinen päivä, jos ja kun haluan sen veriseulan.
 
Oltiin maalla mun vanhempien luona vapun yli to-su. Oli ihana saada olla ulkona paljon ja grillata ja saunoa! Maalla on niin ihana käydä vaikken itse siellä haluaisi asua (ainakaan vielä pitkään aikaan). :)

Tuomenkukka Myös minusta sinun pitäisi olla välitttämättä suvun mielipiteistä(vaikka se on varmasti tosi vaikeaa) nyt kun on muutenkin rankkaa. Uskon että muutaman kuukauden kuluttua kun tomu on laskeutunut niin he ovat iloisia tai ainakin hyväksyvät sen että vauva on tulossa. Ja eihän siinä tosiaan mene kuin pari vuotta ja olet taas samassa tilanteessa kuin ennen raskautta. Ymmärrän myös että maatilalla kun suvun voimin hoidetaan tilaa,niin se on suuri juttu,mutta eihän se työ saisi olla se minkä ympärillä elämä pyörii! (Siis jos sitä ei itse halua.) Toivottavasti sukulaiset pian tulisivat järkiinsä,niin että saisit rauhassa miettiä mitä mieltä SINÄ olet vauvasta ja kun sen aika tulee niin myös iloita raskaudestasi :) Voimia! <3

Voimia myös muille jotka eivät pysty iloitsemaan raskaudestaan niin kuin tahtoisivat! Toivottavasti sen aika tulee kuitenkin pian.

Kohta me loppukuun odottajatkin ollaan kaikki päästy ultraan, sitten toivotaan että koko ketjun vauvat pysyvät terveinä mukana loppuun saakka. Tuntuu hyvältä olla vain muutaman päivän päässä "turvaviikoista" ja suurin osa teistä on jo siellä. :)

).) Täällä pyöristyy maha ja raivokkuus on helpottanut,ihanaa olla taas oma itsensä! Olen kyllä edelleen vähän väsynyt mutta en kulje murhanhimoisena ympäri huushollia etsimässä aihetta raivoon. Kuvotusta on vain ennen aamiaista ja illalla. Himoja tulee jatkuvalla syötöllä. Joskin ne vaihtelevat kovasti.

Sellaista tällä kertaa. Nyt vain torstain ultraa odotellessa!

Mandi ja nuttu 11+1
 
toukokuu jo ihanaa. kohta saadaan ne helteet :)
vappu meni kivasti ystävän kolmekymppisissä. kukaan ei edes aavistanut että odotan.
juomatta en voinut olla koska muuten olisivat heti hokanneet joten ostin yhden normaalin siideripullon minkä isäntä joi. sitten ostin alkoholitonta mitä kaadoin sinne toiseen pulloon ja läpi meni :D
vielä viikkoja sen verran vähän etten vielä halua kaikille kertoa. muutama ystävä tietää.
diinu iän olin unohtanut kertoa eli 34v.
tuomenkukka paljon :hug: älä välitä mitä muut ajattelee. mekään emme ole vielä kertoneet vanhemmille ja tiedän että miehen puolelta ei mitään hirveitä hurraa huutoja tule. viimekertaisestakin vähän jo kauhisteli että miten pärjätään. ja hyvin ollaan pärjätty. me näitä lapsia hoidetaan joten turhaan ketään muu niistä stressiä ottaa ;)
hemoglobiini mulla aina ollut yli 140 niikuin nytkin ja yleensä ei juuri laske paitsi viime raskaudella tippui 99. toivon että pysyisi hyvänä tämänkin raskauden.
liikunta nyt yritän jatkaa niin pitkään kun vaan mahdollista. ja kun tämä laji rupee tuntumaan liian raskaalta niin koitan jotain kevyempää. juoksu on jäänyt vähän vähemmälle mutta yritän sitäkin vielä jatkaa. jos ei sitten niitä kiloja kertyis niin paljoa raskauden aikana kun on jo ennestäänkin ;)
kelallekkin jo soittelin äitiysrahasta että mitä saan kun jään lomille. olen vielä hoitovapaalla nuorimmasta. avasin viime vuoden lopulla netissä kaupan ja sehän vaikuttaa noihin rahoihin todella paljon. eli saisin sen minimin joka olisi alle 500€ kuukaudessa (käteen).
päätin että pistän puljun kiinni siksi aikaa kun olen äitiyslomalla koska saan muuten paljon paremmin eli sen mukaan minkä sain viimeksikin. avaan taas kun jään hoitovapaalle.


cadillac+toukka 10+2
 
Hei Tuomenkukka; luin kirjoituksesi tuolta toiselta puolelta ja musta on ihanaa, että miehesi tukee sinua. Se on kuitenkin loppupeleissä 2:n ihmisen välinen asia se lasten lukumäärä:) Jos oikein ymmärsin niin lisäksi anoppisi haluaa olla mukana tilan töissä, olisko kälyjen puolelta jonkin sortin kateutta ilmassa. Mun kälyhän sano mulle kun kuuli 5:nestä, että oliko se vahinko. Tosta olis oikeesti voinu suuttua. Kun miettii, että 4 lasta jo on, niin eiköhän se ole selvä miten niitä tulee...Tosin onnitteli sitten myöhemmin. Mullakin oli tästä 5:nestä enemmän ristiriitaiset tunteet mitä muista, johtuen siitä, että välillä ollut parisuhdeongelmia ja väkisinki tulee mietittyä olenko ihan viisas. Mitä jos käy huonosti, niin olen 5 lapsen yh? Kyllähän nää 4 olis riittäny, mut mulla ollut viimisen vuoden tää asia enemmän ja vähemmän mielessä ja en halunnut iänkään takia lykätä hirveesti. Ehkä elämässä on otettava riskejä tai jotain:) Välillä olen ajatellut, että mua varmasti rankastaan näiden välillä ristiriitasten tunteiden takia ja lapsi on sairas yms. Voimia sulle kuitenkin:heart:


Santara89: mulla otettiin kanssa hb suonesta samalla , kun muutkin näytteet että pitää varmaan paikkansa. Huomenna uusintamittaukseen. Mahtaako 7:ssä päivässä mitään silti tapahtua:|

Mulle soitettiin sairaalasta hetki sitten ja se eka ultra on nyt keskiviikkona 4.5. Oma terkkari laitto sen lähetteen niin myöhään eteenpäin, että postissa ei ehtiny laittaa kutsua.
Mainitsen siitäkin huomenna:mad:

Biana: joo lääkehoitona on 2 eri antibioottia ja lisäksi närästyslääke. Sen turvallisuuden olen tarkistanut gynekologilta, sisätautien lääkäriltä, neuvolalääkäriltä ja soitinpa vielä teratologiselle laitokselle Hkiin:) Että nyt olen ainakin varma asiasta. Odotan tosiaan sinne noin 12 vkoon. Lisäx pitää vielä tsekata miehen työvuorot, koska kuuri on kuulemma todella raju ja siihen viikkoon ei kannata sopia mitään ylimäärästä. Lähinnä sen takia, että mies olis ainakin iltasin kotona niin pääsen vähemmällä lasten hoidon suhteen.

Oli puhetta liikunnasta, pyrin lenkkeilemään päivittäin jos vain jaksan. Pilates on jäänyt mahakipujen takia. Pyrin aloittaa sen uudestaan jos/kun pääsen mahakivuista eroon, koska se on niin hyvä syvien lihasten takia.
Päivänjatkoja kaikille. Ja vielä Diinu: lisäisitkö mut tohon listaan, kiitos:D
 
Tiukutus ja Diinu aika on loppujen lopuksi mennyt todella äkkiä. En oikein edes tajua vielä, että ollaan jo ylitetty ensimmäinen kolmannes :)

Tuomenkukka lukasin sun kirjoittelun. Onneksi mies on sun tukena. Paljon, paljon jaksamisia. :hug: en aina pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka suhtautuvat toisten ihmisten elämään noin kuin sinun kohdallasi. :(

Susamuuru Tervetuloa ja jaksamisia. Toivotaan, että saat pian tropit jotka vaikuttavat :)

reveria Joko on parempi olo? Kävitkö uudelleen lääkärin tykönä?

Täällä vatta pömpöttää jo hyvin näkyvillä. :heart: Huomaa jo tietyissä asennoissa istuessaan sen olevan tiellä. Vähän väliä sitä pitää vähän silitellä :D

Tänään hommasin nenäkannun. Jos saisin sillä tämän flunssan helpottamaan.. :snotty:

Tryffe ja pikkuinen 14+0
 
Hei taas

Kiitos uudesta pinosta, sitä ollaan jo toukokuun puolella :)
Täällä on kyllä satanut melkein koko päivän lunta, joten eipä ole kovin keväinen olo.

Me kerrottiin vappuna parille lähisukulaiselle tästä raskaudesta, ja ajateltiin nyt jatkossa kertoa muillekkin tutuille kun nähdään. Ollaanhan tässä jo suurimmat riskiviikot ylitetty, mutta ainahan tietysti voi tapahtua surullisiakin juttuja. Tänään siis täällä paukkuu 13+0.

Oma olotila on vähän kohentunut, oksentelua on kyllä edelleenkin, viimekin yönä piti oksentaa, mutta onneksi se on vähentynyt. Välillä yököttää ja väsymystäkin on. Päänsärky on onneksi pysynyt poissa. Eilen laitoin ekan kerran mammafarkut ja kyllä maha tulee äitiysvaatteissa paremmin esille, mutta eipä se haittaa :) Perjantaina olin tuntevinani vauvan liikkeitä, siis useampaan otteeseen. Ne kyllä tuntui ihan samalle kuin edellisissä raskauksissa, mutta en ole sen jälkeen niitä tuntenut ja toisaalta voisinkohan näin ajoissa edes niitä tuntea, ekassa taisin tuntea muistaakseni viikoilla 18 ja toisesta viikoilla 16. Ehkä ne oli vaan jotain ilmakuplia :D


Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä tuleviin ultriin!

Kristalli ja kolmonen 13+0 poks...
 
reverialle papu82lle ja nojandalle jaksamisia ja voimia. Tuomenkukalle myös.

Te ootte kirjoitelleen kovasti. Mä en ole jaksanut oikeestaan olla koneella nyt ollenkaan, mutta tuntuu siltä että alkais jo pahoinvointi helpottaa. Tänään olin ekaa päivää takas töissä ja työkaverit sano heti että onpas jo melkonen maha :D Lasten vanhemmat myös katteli mahaa, mut ei sanoneet mitään. Enkä vielä heille kerrokaan. olen siis päiväkodissa töissä. Mut perjantaita odotellessa milloin onkin jo np-ultra :)

Anzu ja pallerot 10+5
 
Heissan kaikille!!

Nyt on nt-ultrassa käyty=) Kylläpä on itsekäs kaveri masussa.. ei sitten millään halunnu kääntää kylkeä sillen, et saatais mitattua sitä niskaa.. mun piti käydä 10min kävelyllä, hyppiä, käydä pissalla yms hauskaa aktiviteettia, jotta vauva liikkuis. Lopuks saatiin jollain tavalla mitattua niskaa ja erittäin hyvältä näyttää =) Yksi sydän siellä sykki, kaksi jalkaa, kaksi kättä ja yksi pää;)
Mies oli mukana ja voi kuinka hän ihan innoissaan tuijotti monitoria:heart:
Mies meni takas töihin kertomaan kuvien kera pomolle vauvasta =)

Mä kävin viime viikolla neurologilla päänsäryn takia, mut eihän ne mitään voi tehdä kun olen raskaana.. nyt tietysti päänsärky on innostunu pahemman kerran... Eka 3kk oli vaan joku 5kertaa pääkipee..mut nyt viimeisen viikon aikana jo 4 kertaa... apua, miten mä kestän?! Ja tietysti yritän olla ottamatta lääkettä.

Kukinta kasvoilla on helpottanu pääsiäisen jälkeen, ku sillon sain rusketusta hyvillä säillä.. toivottavasti pysyis poissa!!

Vaatteisiini vielä mahdun, maha pömpöttää joissain aikas hyvin.. mut menee vielä kuitenkin..
Paino on nyt suurinpiirtein alkupainossa, joten olen saanu 1kg takaisin.

Uusi laskettu-aika on 3.11. Mut voin pitää vanhan täällä..yli se menee kuitenki ensi synnyttäjällä.

Mukavaa alkanutta Toukokuuta kaikille!!
Nauttikaa raskaudestanne, sanokoot muut mitä sanoo!!

Jyllanti rv 13+ 4
 

Yhteistyössä