<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

t84
Vai olisko voinu sit olla joku alkava, mikä sitten kuitenkin loppui... Eikös tätikin ollu sulla vähän kummallinen? Jos vielä löytyy jotain jälkiä siitä :confused:
Ei nyt mä lopetan, kyllä se toivottavasti muru jotain tarkottaa! :hug:
 
Luin tuossa uutisen, joka sai melkein tipahtamaan penkiltä!!! Olen AINA kuvitellut, että rasvattomat maitotuotteet ovat se JES!! jota kaikki lääkärit yms. haluavat suositella! Mutta mitäpä, tytöt, sanotte tästä: (Kopioitu MTV3:n Studio55.fi sivulta)

Maitorasvat ovat monella tapaa terveydelle hyödyksi. Rasvattoman maidon lääkäri Antti Heikkilä sen sijaan kaataisi mieluiten viemäristä alas.

Maitorasvat on tuomittu monin paikoin ihmiselle haitallisiksi. Ohjeistus on mennyt perille, sillä rasvattoman maidon kulutus on kasvanut vuosien saatossa.

Lääkäri Antti Heikkilää kehitys ei miellytä.

- On olemassa selvää näyttöä, ihan tieteellistä faktaa siitä, että rasvaton maito aiheuttaa naisilla hedelmättömyyttä ja nuorilla aknea, Heikkilä valottaa hätkähdyttäviä tutkimustuloksia monen suomalaisen ruokakunnan perusjuomasta.

Heikkilän mukaan maitorasvojen tutkimus on Ruotsissa Suomea edellä. Tulokset puhuvat maitorasvojen käytön puolesta.

- Mitä enemmän maitorasvoja, sitä vähemmän sydäninfarkteja. Rasvainen maito pitää ihon kunnossa ja lisää hedelmällisyyttä. Sillä on myös suotuisa vaikutus syövän ehkäisijänä, etenkin rintasyövän. Lisäksi se vähentää diabeteksen syntyä.

Voiko tuo OIKEASTI olla totta!???!!! Nimittäin juuri tunti sitten lähdin pois neuvolatätskän luota kun papa otettiin ja verikokeiden tulokset sain. Ruoka remonttiin tässä joudun hieman kohonneen kolestrolin takia ja juuri nimenomaan tätskä painotti että RASVATON maito!!! Käsittämätöntä! :O
 
siis mulla oli ekat kaks päivää tosi runsaat, siis ihan kunnon menkat, loppui kokonaan 4 päivänä.. mutta outoo tästä tekee se, että tein kummiskin niitä testejä viime kierron lopussa ja samana päivänä kun täti alkoi, ja negaa näytti! :confused: siis nyt en tajua enää.. oon ihan sekaisin! ei auta kuin odottaa..
 
Viimeksi muokattu:
Ainii ja Chiba kiitos paljon!! :heart: Ei oo hääpäivästä ollut mitään puhetta...mut eiköhän se 1,5-2,5 vuotta etiäpäi katota! :D

t84 kyllä se kieltämättä nauratti itteäniki...ensin tulee niin suloisesti: "Kulta, menisit sie miun kanssa kihloihi?" No siinä sitten hetkellisestä yllätyksen järkytys tilasta toivuttuani vastasin tietenkin myöntävästi ja herra jatkoi: "Etippä sitte mieleisesi sormus!" Ja lähti keittää kahvia...se kun tuli vielä silleen et sitä ei vaan voi kirjottamalla selittää, mut kumminki! :D Ja kiitos paljon!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tryffe, LH ja HGG-hormonit ovat aika samanlaisia, sen takia ovistestit saattavat näyttää raskauden. Mutta tuossa koitin myös googletella tuota raskaustesti ovikseen ja joka keskustelussa aloittaja olikin sitten raskaana oikeasti, vaikka oli epäillyt ovista.

Että jospa tiuhtin tapauksessa olisikin kyseessä se itse raskaus. Ovis ollut niin myöhään, ettei testit näyttäneet vielä itse raskautta, mutta kiinnittymisvuotoa tullut reilusti. Nyt sitten alkanut hormonia olemaan tarpeeksi että testit näyttäisivät plussaa. Eli parin päivän päästä uutta testiä kehiin, jos viivat on vahvistuneet niin eipä tarvi enää sitte epäillä. :)
Tähän tapaukseen sopiikin hyvin RKTT, Raskaana Kunnes Toisin Todistetaan. ;) :D
 
Viimeksi muokattu:
joo mut voiskin laittaa sinne RKTT listaan :D nyt alkaa sit taas tikutus ja se "piinaviikko".. mutta, tätä tukee se, et mullahan on jo kerran käynyt näin, menkat tuli (oli kyllä paljon niukemmat ku normisti) ja olin raskaana, mutta sehän oliki sit kemiallinen, eli vuoto alkoi 4 päivää kun sain sen haamulaisen .. se onki vissiin tuolla meidän vanhassa ketjussa, mutta siellä ei kuvia olekkaan.. ja toinen, meidän äitillä oli ilmeisemmin ollut menkkojen aikoihin ovis, ja hänellä tuli menkat normisti vielä 14 raskausviikolle asti :D mut huomattiin vasta noin rv12 :D

siis nyt oon ihan et IIIIIIKKKKKKKK :eek: :D
 


The Esikoisesta Haaveilevat TI 1.3.2011



Skooby...............................kp 66/28-31...............yk 3
Miimau...............31..............kp 50/?.....................yk 7




lemonade............25..............kp 38/42....................yk 7-11
Tryffe.................29.............kp 37/35-37................yk 2
-Ella-..................26.............kp 34/27-28................yk?
Satuh83..............27.............kp 33/32-34................yk 3
Äipäksi91.............20..............kp 30/29...................yk 8



soleigh...............24..............kp 29/?......................yk ?
AnniMu...............20..............kp 25/32-87...............yk 3
AnniSofia............27..............kp 25/28-30...............yk 6
Kumikvatti...........20..............kp 24/35....................yk 2
Ella83................ 28..............kp 21/26-57...............yk 3



t84....................27..............kp 19/26-28................yv 2
Chiba.................21..............kp 17/30-35................yk 10
Mikella................19..............kp 15/30-32................yk 3
Ninni-Ilona............................kp 15/39-46................yk 3
iloksi.................. 28..............kp 14/30-34...............yv 4,5
PikkuHöttiäinen.....27..............kp 14/27....................yk 3
Ansku83..............27..............kp 13/30-40?..............yk 3
Lapanen87............................kp 13/30....................yk 16
Jomi....................24.............kp 12/30-32...............yk 7
viida...................25.............kp 10/29.....................yk 1
Sokruli.................23.............kp 10/30....................yk 3



Hey....................22..............kp 9/26-65................yk 3
tiuhti_.................21.............kp 9/25-28.................yk 5
Mirwu..................24.............kp 9/28.....................yk 3
Namppis88...........22..............kp 8/28.....................yk 4
Laa84.................26..............kp 8/26-29.................yk 6
Ambrosia85..........26..............kp 6/29-32.................yk 4
Lilli88..................23..............kp 4/?.......................yk 3
Pamsu*...............26..............kp 2/35.....................yk 7



HAAMUJENGI/RKTT


Tiuhti_


TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
iseeyou
Angela88






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:
Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4
 
tiuhti_ Kovasti onnea plussasta! :heart: Itse olen käsittänyt, että ovistesti voi näyttää raskauden, mutta raskaustesti ei näytä ovista. Paljon vauvaliimaa sinne! :) Raskaana Kunnes Toisin Todistetaan! :D

Ansku83 Mä oon hirveen skeptinen kaikkia virallisia ruokasuosituksia yms. kohtaan ja ajattelen mieluummin omilla aivoilla. Siispä olen jo joku aika sitten vaihtanut rasvattomasta maidosta luomuun kevytmaitoon. Uskon, että voi hyvinkin olla yhteyttä, koska maidon rasva on hyväksi elimistön toiminnalle. En itse syö lihaa eli eläinrasvan puutekin vaikutti valintaan. Muutenkin olen alkanut lisätä luomuruuan syöntiä, koska ihan varmasti sillä on terveydelle ja raskaaksi tuloonkin positiivisia vaikutuksia. Suosittelen muillekin!
 
Lilli ite en oo ikinä ollu mikää "terveysintoilija" tms.....ja sen huomaa! :whistle: Ja älä ymmärrä väärin, en siuta sellaiseksi tässä luokittele, mut en keksiny parempaa sanaa! :D Miulla ei oo käyny ikinä edes mielen vieressä et rasvattomilla maitotuotteilla vois olla tuollasia vaikutuksia! Enkä oo ikinä mistää osannu tietoakaan sitte lähtee hakemaa sen kummallisemmin. Mut tästä alkaa tän mamman ruokaremontti sitten ihan tosissaan! :D
 
Tiuhti Kyllä tuo selkee haamu on!! vahvempikin kun haamu, joku oli aijemmin kirjottanu et eikös sen pitäs olla vahvempi ku viikko menkoista ? mut ei mullakaan ollu, mulla tuli ihan hailuja haamuja juuri tuollaisia ja sitten kun olin tuhlannu 6-7 r testia ni johan pari viikkkoa menkoista näytti vahvempaa.. joten ei se siihen kato! ja kyllä, kyytiläinen on pysyny tähän asti ainakin kyydissä! <3 ONNNNNEA :flower:
 
Onnea Tryffe! Hienoa!!

Ja Ansku83, kovasti onnea sullekin!! :)

Tiuhti_ jospa siellä olis joku salamatkustaja! Ja nyt oot sit ehdottomasti RKTT!! :)

Täällä on ollu aikamoista tunteiden vuoristorataa... Viimeiset 2pv on tullu itkeskeltyä millon mistäkin... HEL***TTI näiden hormonien kanssa!! Kp33/32-34 meneillään. Maha on kipeä aina vaan mut muuta merkkiä tädin tulosta ei ole... No jos huomenna... Mä en jaksa enää yhtään negatiivista r-testiä! Enkä niitä oo nyt pariin päivään tehnytkään. Enkä tee!! Turhaa olis kuitenkin. Ens kiertoon en kyllä lähde soitellen sotaan!!! Järeät aseet käyttöön, niin kun greippi jne!

Laitoin vähän aikaa sit miehelle töihin tekstarin et lähdettäis jonnekin reissuun kun haluisin päästä enkä oo koskaan ollu missään. Mies vastas että joo tarkoitus oli kun se saa talviloman pidettyä (vk12 oli ainakin aiemmin suunnitelmissa). Ja sit luki viestissä vielä että tarkoitus olis viedä sormuskauppaankin, jos vaik sais mut mukaan houkuteltua... Itku tuli...taas...

No sitä odotellessa... Huomenna haetaan mönkijä kotiin. Pääsee vähän vauhdikkaampien harrastusten pariin taas vaihteeks kun ei meidän veneet oikein tuolla jäätyneellä suomenlahdella kulje... Saa muuta ajateltavaa välillä tän vauvahankkeen lisäks.
 
satuh83 siis millä testeillä sait haamuja silloin vai sekoitanko toiseen?

kun musta rsfu testit on 50 herkyydeltään niin se ei välttämättä näytä mitään.. vaikaa siis esim 25 herkkyydellä oleva testi näyttää..!!!!
 
Mä hain noita rfsu:n testejä tosta viereisestä robbarista kun ei siellä ollu muita ja en jaksanu pidemmälle ajaa. Ja lauantai-illan (kp30) testissä olin näkevinäni jossain vaiheessa tosi hailakan haamun joka oli sit sunnuntaihin mennessä hävinnyt ja sunnuntaiaamun(kp31) testissä ei ollu enää mitään.
 
Tryffelle vielä hirmusti onnea! :heart:

Anskulle onnittelut kihlauksen johdosta! :heart: Millainen se mieleinen sormus sitten mahtaisi olla? :)

tiuhti näen mä kans kyllä paljonkin siellä testeissä :heart: tsemppiä kovasti, vaikka varmasti hämmentää kaikki vielä :heart: :hug:

Rasvattomista maidoista ja muista, mun mielestä tuo kevyt ja rasvaton -vouhotus on ihan sontaa, ja niistä lisäaineista taitaa olla enempi haittaa ku hyötyä. Ärsyttää kun omat vanhemmatki niin sokeasti vaan luottaa siihen mitä mediassa puhutaan jne. Mutta hyvä että on just tuommosia "radikaaleja" lääkäreitä kuten Antti Heikkilä, jotka uskaltaa sanoa suoraan ja suhtautua muotivirtauksiin kriittisesti varsinkin kun on tieteellistä taustaa millä perustella. Hirveetä tonkanpesuvettä se rasvaton maitoki :D

ON: Eka ovistesti leikattu puoliksi ja dipattu, jännää :D Mutta tulipa kyllä ihmeen vahvat viivat nyt jo, melkeen testiviivan vahvunen... :confused: Jos laskee tuolla 28 päivän kierrolla, niin jonkun laskurin mukaan hedelmällinen aika alkaa ylihuomenna... nyt kun kierrot ovat venyneet niin tiedä sitten koska se lopulta on... Emminätiijä, en ossaa, apuva! :D
Mutta greippimehuja juotu hampaita kiristellen, miehelle tuli sanottua sivulauseessa että "kato ny, kaikkeni teen" niin hän ehdotti että jos jois sitä kans mun kaverina ku jos sillä juomisella kerran saattaa olla ainakin psykologista vaikutusta :heart:
 
Mulla on tuolla kaapissa vielä pregcheckin se yksittäispakattu testi. Täältä en ole löytänyt apteekista esim. apteekin omaa raskaustestiä. Vinkkailkaapa noita hyviä merkkejä, joiden testejä kannattais hommata. Ja mistä ootte testit ostanu...? Kuten uhosin niin ens kiertoon on kovat aseet! ;)
 
Raskaustesteistä tuli vielä mieleen kun joku mainitsi että ovulaatio voi näkyä raskaustestissä, haeskelin vähän google tietoa, kun jäi mietiyttämään miten voi olla mahollista että ovis näkyy r-testissä? eihän ovulaation aikaan erity tai ole ylipäätään HCG hormonia, mitä raskaana ollessa on.. joten mielestäni ei oo mitenkää mahollista että se näkys r-testissä? onko jollain faktaa tästä? ainut että jos on lapsettomuushoito lääkityksiä, niin silloin voi näkyä... Oon kyllä ihan sekasin :D haluisin tietää miten tää homma menee :D

muoks

Satuh voin sanoa että luotettavimpia testejä on apteekin testit. Eivät ainakaan näytä turhia positiivisia, kun mulle ei meinannu näyttää ku hailakan haamusen kun menkat oli reilusti myöhässä ja herkkyys oli 25 iu. :) että kyllä niitä kannatan!

muoks 2 :D
Unohan kirjottaa nyt kaikki samaan, eli satuh ainakin ne pregcheckin testit on ihan hyviä, mie testasin niillä ja kyllähän ne näytti plussaa. Ei oo tullu mitään tuhia hälyytyksiä niillä, mut oon kans kuullu et rfsun testit on huonoja ja näyttää aina hailakkaa haamua :D
 
Viimeksi muokattu:
Oon taas viettänyt vähän palstahiljaiseloa, mutta tuun täältä huutelemaan väliin jotain... :)

tiuhti_:lle ensinnäkin hurjat tsempitykset ja peukutukset! :heart:

Ja aiemminkin oon tästä sanonut, eli joillakin todellakin voi raskaustesti reagoida myös LH-huippuun! Luin aiheesta ajat sitten tuosta Kuvia plussatesteistä -ketjusta, mutta en nyt jaksa alkaa käydä läpi sitä, että missä kohdassa siitä oli puhetta. Mutta nimimerkki mur-mur asiasta tiesi kertoa, koska hän oli asian itsellään todennut. Silloin hän oli yhteydessä testivalmistajaan, joka lähetti mur-murille lisää testejä ihan siinä tarkoituksessa, että kokeilee ja testailee just oviksen aikoihin. Ja tulos oli siis se, että raskaustestit voivat reagoida myös ovikseen.

Lisäksi tuosta rasvattomasta maidosta oon samoilla linjoilla Heikkilän kanssa. Ennen sitä join itsekin monta lasia päivässä, mutta vhh-ruokavaliolle siirryttyäni en juurikaan enää juo maitoa kuin kahvin kanssa. Meille ostetaan joko kevyt- tai kulutusmaitoa. Kahvin kans punainen maito on kyllä niiiiiin hyvää :p Mua ihmetyttää, ettei tuon rasvattoman maidon ja naisten hedelmättömyyden yhteydestä oo puhuttu tuon enempää, mutta eihän täällä Suomessa muuta tuputeta ihmisille kuin kevyttuotteita...

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään, jonkinlainen lievä palsta-allergia on puhjennut :D Palailen taas kirjoittelemaan, kunhan vähän enemmän innostun. Nyt vaan meinaa vauvajutut tursuta vähän korvista ulos :whistle: Mut eiköhän se tästä! Lueskelemassa oon kuitenkin käynyt, kun teidän ihanien kuulumiset kiinnostaa kyllä :heart:

Toivotan plussaonnea ihan jokaiselle!
 
Ansku83 oot aika fiksu kun kihlan valitsen vihkiä ajatellen :D me kun heinäkuussa käytiin sormuskaupoilla niin otettiin samanlaiset keskenään koska oli niin mageet. Ja kyllä, tykkään kihlasta edelleen, mutta nyt kun pitäisi vihkiä katsella niin tuntuu ettei tämän kanssa sovi yhtään mikään :D Tosin pitäisi kyllä mallailla ihan sormessa eikä netissä.....
 
Ambrosia Kattelinkii vaan tuolta sellasia missä on molemmat! :D Edellisessä liitossa oli kihlana normaali sileä puolipyöreä ja vihkinä 2 rivinen, joista toisessa rivissä 9 kiveä ja toinen siis sileä. Joten nyt jostain kumman syystä jotain ihan muuta! :D
 

Yhteistyössä