<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

huomenta!

Meillä alkaa päivä näköjään melko räkäisissä merkeissä, sekä tyttö että minä ollaan hiukka tukossa :( Mutta eiköhän tästä silti ihan hyväpäivä ole tulossa, muumien ansiosta saan rauhassa juoda aamuteen. Juuri olen taas tottunut, että saan lämmintä teetä, vauvan synnyttyä pitää taas totutella siihen, että tee ehtii aina jäähtyä :LOL: Se muuten tuntu oikeasti olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että vaikka vauva olis nukkunut pari minuuttia tai tunnin niin heti se heräs kun äiti sai teekupin eteensä :D

Mä ratkaisin meidän autonvaihtoprobleeman! Vaihdetaankin esikoisen istuin mahdollisesti (eli jos tyttö selaiseen vain suostuu istumaan) semmoseen oikein päin asenettavaan istuimeen, jossa on edessä se semmonen palkki. MAhduttais hyvin nelistään tuohon autoon jos neidin penkin sais nimittäin käännettyä naama menosuuntaan ja tuo mitä olen nyt kattonut (kiddy comfort pro) taitaa olla yksi harvoista malleista, joka saa olla noin päin. Ja itseasiassa oli turvallisuustesteissä saanut hyvätkin arvioinnit! Onkohan kellään tuosta kokemuksia? Lähinnä miten lapsi siihen etupalkkiin on suhtautunut?

Ihanaa päivää kaikille!!! :D Mä oon jotenkin niin iloinen!
Kukkaiskeiju ja pieni 15+6

PS: Edelleen kaivataan uutta pinontekijää:wave: Vapaaehtoinen ilmoittautukoon :)
 
Kukkaiskeiju meillä siirryttiin juuri tuohon Kiddyyn suoraan kaukalosta. Poika ei viihtynyt enää yhtään selkä menosuuntaan ja muutenkin oltiin tuota istuinta suunniteltu hankittavaksi. Todella hyvin on meillä poika siinä viihtynyt ja todella helppokäyttöinen on ollut. Palkin ansiosta kun ei tartte näprätä mitään turvavöitä ja se on todella suuri etu talvella, kun on paksut vaatteet. Väillä saattaa vähän työnnellä sitä palkkia pois kun sitä laitetaan, mutta yleensä nostaa kädet ylös jo valmiiksi kun aletaan sitä laittaa paikoilleen. :D
 
Merlina Loistava vauva masu jo :) Ihan selvästi erottaa mistä on kyse ;) <3

kukkaiskeiju tuttavat ostivat sellaisen kiddy comfort pro istuimen ja niiden tyttö ei tykännyt yhtään istua siinä palkin kanssa. Kyllä ilman palkkia olisi istuskellut vaikka kuinka mutta heti jos palkki laitettiin edes syliin niin tuli huuto. Meidän poika taas ei ollut moksiskaan siitä palkista kun koitettiin niillä, kun tarkoituksena oli kans hankkia se mutta lopulta ostettiinkin Maxi-Cosi Tobi. Kyseistä istuinta voin suositella hyvilläni. Helppo siirtää autosta toiseen ja saa helposti köytettyä autoon. Ei tarvi aina olla auton vöiden kanssa säätämässä. Lisäksi ei tarvi ikinä säädellä niitä lapsen vöitä, muutakun nostaa niskatukea vain. Meillä ahdas auto ja hyvin mahtuu takapenkille! Lisäksi näkee hyvin uloskin, kun on vähän korkeampi.

Saabas + "tarmo" POKS 17+0
 
känkkäränkkä
Palkki-istuin asiaa, meillä on Cybex Pallas, minkä itse koin paremmaksi näitä tutkiessani, siinä on mukana sellainen jalusta mistä voi säätää istuimen nukkuma-asentoon, lisäksi kaverin poika saa Kiddystä itse avattua vyön (palkki on lyhyempi ) ajon aikana. Lisäksi Pallas voitti testeissä Kiddyn ja muut vyöistuimet mennen tullen.
Meillä tyttö ehti myös istumaan tavallisessa 5-piste-turvaistuimessa ja ei kyllä yhtään ole pistänyt hanttiin palkkia, päinvastoin, nostaa kädet jo valmiiksi ylös, että palkki saadaan paikalleen :D
Ja ainakin tampereella näitä myy muksutalli, itse tilasin vauvattaresta.
 
Kukkaiskeiju
Meillä on kans nyt pojalla (8kk) Cybex Pallas 2010 ( Cybex Pallas 2010 - Autoliitto ) Siirryttiin suoraan kaukalosta tohon. Meillä se on autossa selkämenosuuntaan, koska penkki on selkämenosuuntaan. Meillä poika ei oo reagoinut siihen mitenkään et siinä on se tyyny edessä. Ei tuo kaukalosta siirtyessään ole muissa istunut..
Mulle yksi valinta"kriteeri" oli se ettei mun tarvii enään taistella niiden viispistevöiden kanssa, vaan vain auton oma vyö riittää. Sekä se, ettei muita istuimia enään tarvita.

Lehdetönpuu
 
puudutuksista esikoisesta synnytys meni hyvin, kiitos spinaalin. sain alkuun 2 kertaa kohdunkaulanpuudutteen, ekalla kerralla tehos - tosi - hyvin :) vei kivut täysin 3 tunniksi ja laittokaan ei sattunut. laitettiin sit uudestaan myöhemmässä vaiheessa, laitto nipisteli aika kovaa eikä se sit tehonnukkaan enää :/ kipeenä olin aika lopuun saakka, mut sit ennen ponnistusvaihetta sain spinaalin ja kaikki kivut oli tiessään saman tien! loistavaa ainetta :)
ponnistus meni silti hyvin.

spinaalin haluun kyl nyttenkin, kyl ne supistukset kestää (joten kuten.. ) kunhan ponnistusvaiheeseen saa sit puudutteen. pahin pelko mulla et joutuisin ponnistamaan ilman kivunlievitystä, hui hitto....... :/

rv nyt 14+2 ja oon ollu tuntevinani pariin kertaan hentoa liikettä.. en tiiä tekeekö mieli tepposia vai onko ne niitä, päivittäin ei tunnu ja se tunne on niin nopeaa ohi et ei voi olla varma oliko se vauva vai maha muuten vaan :) no vauva vahvistuu ja kasvaa joka päivä niin kohta ne oikeesti tuntuu :D

muistan hyvin viime raskaudesta sen ku vauva oli puolenvälin tienoilla niin alhaalla vielä et potkut tuntu jatkuvasti virtsarakkoon, ai hitsit et oli ärsyttävää :whistle:
koko ajan semosta töpstöps pikkupotkuja rakkoon........ :x

lämmöllä muistelen sitä kun vauva potkii kylkiin niin et jalan melkeen pystyy näkemään ja möyryää niin et maha heiluu =) ihana päästä kohta taas kokemaan se =)
 
Örp.

Vatsataudin kanssa painittu tää viikko, ensin poika oksens pari päivää, sit oli mun vuoro. Tuntuu muuten todella inhottavalta kun on maha ihan kipee ja yrjöttää niin vauva monottelee menemään mahassa. Kiva tietty et sillä oli kaikki kunnossa vaik äiti oli heikommassa hapessa mut kun saa hetkeks rauhotuttua sohvalle niin ei kaipaa mitään ylimäärästä myllerrystä.. Nyt vaan ootellaan et millon isäntä alottaa..

Synnytyksestä sen verran et epiduraalin sain just sillon ku halusinkin, tai siis olin jo sairaalaan tullessa 3 senttiä auki ni heti vaan ku sain "mukavan" asennon pedillä ni tulivat tuikkaamaan. Toimi just niin ku pitiki, sain pari tuntia levättyä ja sit paineen tuntu alko ja se oliki kolme ponnistusta ja poikanen oli maailmassa. Tällä kertaa en haluias makoilla vaan sängyssä mut jos homma menee taas yhtä nopee ni voi olla et ei muuta ehi ku heittää kaapu päälle ja piikki selkään ja avot. Tai niin mä toivon...

Joku oli kyselly siitä et pärjääkö keskustan lähellä ilman autoa ja voin sanoa että kyllä. Kaukalo meillä oli pojalla jos johonkin piti kyydillä lähteä ja nyt kesäksi hommataan isompi istuin. Vaunuilla pääsee bussiin ja metroon ilmasiks.

yäh, olo on vieläki aika ällö, sohva kutsuu..

Possu ja pikkusaukko 17+6
 
Moikka


emilien:Kurjasti mies tokaisi asian, olisin itsekkin loukkaantunut, meillä melkein samoissa mennään mies istuu eri huoneessa tai eri sohvalla ettei vaan ärsyttäisi minua tai en tie miksi. Ja juuri tosta miehen huomioimattomuudesta mä ärähdän. : /

Tää viikko on ollu jotain ihan hirveetä: Ensin se keuhkoveritulppa epäily ja 1 yö sairaalassa. Sitten kaksi hyvää päivää paitsi toinen lapsista ja mies oksennustaudussa. No enkö sitten minä ke-to välisenä yönä aloittanut oksentamaan. Klo 1.00-9.00 tunnin välein ramppasin vessassa ja joka kerta lensi. Sitten alkoi supistelemaan, mutta onneksi rauhoittui hetken päästä kunnes taas oksensin. :headwall: Sit nousi kuume ja neuvolasta sanottiin ettei ole syytä huoleen kunhan saa jotain juotua. No kaikki minkä laitoin suuhun tuli aina ylös.

Ihmeen kaupalla tässä sitä ollaan olo on heikko mutta ei ole koko päivänä oksettanut niin kuin eilen.

Vauvoista on kova huoli koska oli aika raju tuo tauti.

Kohtu
tuntuu täälläkin selvästi navan alapuolella jo mut niin sen kuuluukin koska kaksosraskaudessa kohtu kasvaa nopeammin.

Liikkeet Pieniä hipaisuja tunnen välillä. Nyt on mennyt 2 päivää kun en ole tuntenut mitään. Kai ne siellä hyvin voi. Taidan illalla kokeilla dopperia jos kuuluisi. 2.2. kuitenkin neuvolalääkäri ni saadaan asiasta selvyys :)

Masukuvia oli parilla. Ihania kumpuja :)

Niisku-rouva + Pirpanat 15+1 :heart::heart: Eli eilen Poksus... vautsi.

Ja samaa kuin joku muukin ajatteli eli hassua lukea kun muut ovat jo rv 19 paikkeilla...
 
Pikaseen tulin pyörähtämään...
Kukkaiskeiju: Me hommattiin juuri tuo kiddyn penkki muutama kuukausi sitten, kun kaukalo kävi turhan pieneksi. Poika kyllä tykkää siinä istua kun näkee paljon enemmän. Pelkäsin, että miten tuohon palkkiin reagoi mutta ei ole milläskään siitä. Tilasin muuten saksasta amazon.de kautta. Sai aika paljon halvemmalla kuin suomesta olisi vastaavan saanut. Penkki oli täällä perillä viikossa ja postikulut sisälty hintaan!
 
Piti tuohon istuin juttuun vielä. Meillä käytössä tästä vanhempi versio Britax Two-way Elite | Kombi mutta samat ominaisuuden eli voi laittaa kummottis päin haluaa. Kokemuksesta sanon että selkä menosuuntaan on tukevammin ja meillä poika ainakin mahtui 1.5 vuotiaaksi asti niin päin. sit vaihdettiin penkki toisin päin kun ei enää viihtynyt/ jalat mahtuneet olemaan. maksoi silloin 2009 199€ ja olen ollut tyytyväinen.
 
skorpioni onpas näissä jutuissa eroja paikkakunnittain! Itse varmastikkin kävin yksityisellä ihan vaan sen takia että saisi tietää. Onhan se "helpompi" suunnitella elämää vauvan syntymän jälkeen jos on tieto et erityislapsi on tulossa. Itselleni on yleensäkin kaikki tieto tärkeää, vaikka uutiset olisivatkin ikäviä. Ja tiedän, että lapsi on ihan yhtä rakas oli se terve tai erityislapsi. Ehkä kaiken tän paasauksen takana on vaan se että saisit itse tietää mitä on odotettavissa.

mommysm kuulostaa aika mysteeriltä noi sun kipus, toivottavasti selvittävät että mikä kivun aiheuttaa, eihän tuollaista kestä kukaan!

palkkituoleista meille tilattiin tuo kiddy ja palautettiin samantein. Tyttö oli silloin just 9kg eikä mahtunut talvivaatteissa mokomaan tuoliin! Palkki meni sisävaatteissa just ja just sille tarkoitettuun väliin, mutta talvitamineissa palkki jäi killumaan irtonaisena lapsen päälle. En ymmärrä miten jonkun muksu mahtuu siihen 4vuotiaana.
Nyt tyttö istuu britaxin multitechissä, ei sekään nyt tunnu olevan ihan täydellinen käyttöominaisuuksiltaan. Toisessa autossa on vanhan mallinen craco ja se on paljon kivampi käyttää.

Nyt ei ehdi enempää, pitää palata töiden pariin.

Bree (ei muista viikkoja)
 
Raudasta oli puhetta ollut. Mulla oli Hb vain 111, ja sain luvan aloittaa rautalisän. Joskus verenluovutuksen jälkeen olen kokeillut noita Retafer-tabletteja ja olivat mahalle ihan hirveitä, ja nyt ummettaa muutenkin. Ostin siis Iron vital -nimistä nestemäistä rautavalmistetta, ja ainakaan vielä ei ole vaikuttanut mitenkään negatiivisesti mahan toimintaan. Tosin vasta 3 päivää olen sitä ottanut.

Kyllä minä luulen, että tunnen aina ajoittain Myyrän myllerryksen mahassa :) Ihanaa!

Mukavaa viikonloppua!

Liisakaisa ja Myyrä 15+5
 
Ihan vaan pikana ajatttelin tulla infoilemaan.Taas on tutkittu ja ultrattu ja verikokeita monet ja mitään ei löydy.Hyvä että kaikki oli hyvin:).Eli siis yhteenvetona monen päivän tutkimuksista:

Mun kohtu kasvaa taas todella vauhdilla!.On tosiaan jo älyttömän korkeella.Vauva on kasvanut paljon.Nt-ultrassa oli tarkan mittailun jälkeen 6pv pienempi kun La on.Eli sen mukaan La olisi vasta 15.5 kun laittoivat 9.7. nyt sitten vauva hurahtanut kasvamaan ja nyt oli enää päivä eroa!!:whistle:.Eli tämäkin vauva tulee iso olemaan.ja kohdun kannakkeet ei nyt oikeen tykkää kun näin kova kasvu näin äkkiä.
nyt vaan panadolia ja lepoa.Istuminen ei tee hyvää joten painun tonne sänkyyn takasin:).myöhemmin kun olo parempi täytyy lukea teidän kuulumiset,anteeksi nyt vain tämä oma "valitus"..Niin ja kysyimpä sitten sukupuolta ja lääkäri pitkään tutki ja TYTTÖ siellä köllii:heart:
Elikkä meille nyt sitten tulee viides tyttö!.Voi sitä meikkien määrää,kaikilla menkat ym=)
Mutta nyt takasin petiin että saan nämä loputkin kivut pois:)

Vointeja! mm itu 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Mm Vointeja sinne :hug: toivottavasti pian alkais helpottamaan :) Vai että tyttö... Hurjaa viiden tytön kanssa varmassti juurikin tuo murrosikä ja teini vaihe. Itse olen 4-lapsisesta perheestä jossa 4 lasta tyttöjä ja minä se vanhin niistä, nuorin siskoni on vasta 6v mutta on hänessäkin jo ne omat oikkunsa. :D

Sukupuolista on muutenkin ollut juttua ja itse toivon tyttöä ja poikaa :) Tai sitten kahta tyttöä... kaksi poikaa olisi se viiminen vaihtoehto. On ollut liian raskas tuo meidän pojan vauvavaihe ja taaperovaihe et toivottavasti murkku-teini vaihe olis hiukan edes helpompia. Mutta kuitenkin viimiseen asti toivon ja rukoilen että molemmat vauvat olisivat terveitä sukupuolista viis:) Rakastan heitä silti koko sydämestäni :)
 
väsyttää, mutta tulin vain pikaisesti kertomaan, että päädyin nyt tuohon kiddyn comfort pro-istuimeen. Ei tyttö nyt ainakaan sovittaessa moittinut sitä palkkia, saa sitten käytössä nähdä. Se Cybex pallas olis muuten meille tullut, mutta oli niin tosi leveä, ettei kaukalon jälkeen olis enää kukaan mahtunut kyytiin... Ja vähän jo ennakoin, että jos joskus pitää olla se kolme yhtäaikaa niin tolla olis vielä jotain mahiksia, ehkä. Se isofix olis ollut kyllä aika herkku, mutta eiköhän tuohon opi, että pitää kiinnittää vaikka kukaan ei kyydissä istuiskaan. Muuten vaikuttaa jo oikein hyvältä :D Viikonloppuna sitten oikeasti päästään testaamaan. Uskalsin muuten sillä tuon ostaa, kun ne on nyt niin suosittuja, että jos en ite siitä tykkäkään tai jotain niin varmaan sen saa vielä käyttämättömänä muillekin eteenpäinkin jos kauppa ei sitä takas ottas.

Joku kysy joskus aiemmin jo siitä voiko spinaalin saada uudestaan ja mun täytyy nyt ihan myöntää, että mulla ei ole koskaan tullut sellasta tilannetta vastaan... En ihan suoraan sanottuna osaa tuohon nyt mitenkään luotettavasti edes vastata. Palaan asiaan jos saan sen jostain järkevästi selville.

Kukkis ja pieni 15+6
 
Mä tulin pikasesti liittään tänne kans uusimaan mahakuvatuksen.
Kauheen näköne toi mun "leijonanharja" niinku se neuvolatätskys niitä nimitti,meinaan noi esikon tekemät arvet :( Kumma kun muista ei ole tullu..Toki,ei tohon enää lisää mahtuskaan :D :D :D
Mutta tässä siis Rv 17+2


Kauhee ku toi kuva tulee aina niin isona :mad:

Nenna ja Möykky 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :wave:

NennaIhana vauvamasu... sulla on toi "leijonanharja" suhteellisen vaalea. Mul on vieläkin punertavia raitoja. Esikoisesta tuli viimisellä viikolla vaikka mitä teki. Harmitti vietävästi mut mun iho on vaan sillanen :( Ja varmasti repee vielä enemmän näistä vauveleista.

Kohdun kasvu alkoi taas eilen illalla hurjana, kipuili ja herätti kroppa mut syömään 3.33. huoh. Ja mikään muu ei menny alas kuin munakas sitä oli sit pakko saada ja tehdä:LOL:
Nyt on seisten ja kävelten kipuilua alapäässä ja nivusissa, istuessa ja makoillessa ihan ok olo :)

molempien :heart::heart: löytys eilen illalla. Ja saatiin mojovia iskuja anturia päin kun heillä oli joku ralli menossa ;) Mä olen niin rakastunut heihin että :rolleyes: kattelen ultrakuviakin jatkuvasti :) Eri näköisiä ovat ainakin niissä. Toisella on mieheni pään mallinen pää ja toisella on siro ja pyöreä :)

Huonoo oloa pukkaa mutta johtuneen ihan raskaudesta.

Rinnoista piti kysyä. Mulle siis ihan uutta et rinnat jotenki nyt jo kasvais tai muuta, ei siis ikinä enne ole kasvaneet, maidonnoustessa hiukan mutta ei ole tarvinnut ostaa isompia liivejä. Ja nyt iltasin mun rinnat on niin pinkeet ja verisuonia on tosi paljon melkien sinertävät rinnat ja eilen alkoi maitoa tulemaan. Ihan kirkasta mutta kuitenkin. :O

Niisku-rouva + pirpanat

 
Huomenta!
Joo,toi mun "jellonaharja" on aikas vaalee onneks,mutta noin vauvamahana ne näyttääkin iha siedettäviltä,mutta ilman sitä,se on ku kasa pullataikinaa :D
Ja on toi jo sen kokonen ettei sitä enää liikkumnen onnistu niiku aikasemmin. Sohvalta ylöspääsy tuottaa jo vaikeuksia.
Mulla on rinnat kans iha tajuttomat,mutta aina ne mulla kasvaa ajoissa.Ilman raskautta ne onki lähinnä ajokoirankorvat :D
Kipeet on ja ilman liivejä on tosi paha olla.
Maitoo ei ole tullu mutta välillä esim saunassa tulee sama tunne kun jo synnyttäneenä et alkaa tuntuu niinku maitoo tulis (tajuutteko tän? :D ) mutta silti ei tuu mitään..

jaha,täytyy mennä taas!
Jaksuja mammat!
Nenna ja
 
Ottoliina vai kuka eilen muistutti siitä "sydänääniä" tv sarjasta, muistanko edes nimeä oikein... no kuitenkin unohdin sen ja kun selasin kanavia näin lopputekstit ja purskahdin itkemään. Mies siihen et mikä mul nyt tuli ni vollotin et unohdin kattoa ton ohjelman vaikka muistutettiin:whistle: onneks on netti. ja sieltä voi sen sitten katsoa. :D
 
Minä katsoin sen Sydänääniä- sarjan ekan jakson, eikä se nyt kovin hyvä ollut, mutta ihan katsomisen arvoinen :) Tietysti vaikuttaa kiinnostavuuteen, että minkalainen pari siinä jaksossa aina on. Varmaan tulee uusintana kyllä monena päivänä, kun eikös tv1 ja tv2 uusi noita ohjelmiaan aika usein.. ja netistähän kanssa pystyy katsomaan. :)
Voisin muuten suositella sellastakin vauva-aiheista sarjaa, kun Faijat, mikä tulee sunnuntai iltaisin Fst5:lla (vai mikä se kanava on, kuitenkin Nelosen jälkeen seuraava!).
Anyways siinä kerrotaan isän näkökulmasta lapsensaamisesta.. sitä on kyllä tullut jo parisen kuukautta, mutta muutama jakso on vielä jäljellä! :)

Täällä on potkuja tuntunut joka päivä sen parisen viikkoa ja nyt tällä viikolla oikeen kunnon tumauksia!:heart: Jänskä, kun esikoisesta aloin tuntemaan potkut vasta rv19+, mutta niinhän se taitaa mennä, että toka kerralla tuntee ne aikasemmin :)
Mulla on jotenkin semmonen olo, että ei malttas millään odotella ens kesään asti, kun saa pienen syliin.. voi että:heart:

Mulle ei oo muuten vieläkään tullut selkeetä poika/tyttöoloa.. esikoisesta oli alusta asti ihan selvä tyttöolo. Tai oisko lie johtunut siitä, että niin kovasti tyttöä toivoin:rolleyes: Nyt ei sillä tavalla ole kyllä mitään väliä kumpi tulee, kunhan vauva vaan tulee.. vaikka ois se toinen tyttö kyllä kieltämättä kiva :) Toisaalta taas ois mukava olla pojankin äiti.. iih, en mä tiiä! No onneks sitä sukupuolta ei voi itse päättää, olis hankala päätös:D Tämä nyt oli tietysti ihan turhaa pohdintaa, pääasia tietenkin, että lapsi on terve jne. :)

Pearl ja pieni 18+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Helöy :)

Mulle iski niin älytön grilli makkaran himo että HUH! Joudun kyl tyytyyn toiseen kesä ruokaan.. Perunoita, kananmunia, sinappi silliä ja voita :D Niin hyvee :)

Liikkeitä ei oo nyt taas tuntunut.. Pikkunen varmaan ottaa rennosti :D Eilen kyllä dopplerilla kuulu kääntyily ja sydämenlyönnit hienosti :heart: ..tais pienellä olla vielä hikkakin..

Mäkin katsoin sen Sydänäänet -ohjelman eilen. Mun mielestä se oli ihan hyvä.. Sitä oli mielenkiintoista seurata, kun tää tosiaan on mun ensimmäinen raskaus, niin kaikkee synnytykseen ja muutenkin raskauteen liittyvää on kiva kattoo :) ..ja tietenkin siihen vauva-aikaankin

Mutta meikäläinen lähtee nyt keittään perunoita ja kananmunia! :)

-emilien ja sammakko 18+4-
 
Itsekin katsoin sen Sydänääniä-sarjan ekan jakson eilen. Tosiaan kun esikoinen on tulossa, niin mielenkiintoista kaikki synnytykseen liittyvä. Se mua jäi mietityttämään, miksi sitä epiduraalia ei annettu? Siis kun hän nimenomaan sanoi monta kertaa, että edellisessä synnytyksessä sai sen liian myöhään, että voisiko nyt saada aiemmin, ja silti ei saanut? Olisi ollut kiva, jos olisi selitetty tuo seikka tai äiti olisi itse kommentoinut, mikä olo tuosta synnytyksestä jäi.

Mutta ajattelin kyllä seurata sarjaa jatkossakin. Tuota Faijat-sarjaakin me on katsottu miehen kanssa muutama jakso, ihan hyvä sekin. Tosin jaksoissa on tosi paljon toistoa.

Liisakaisa ja Myyrä 15+6
 

Yhteistyössä