<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

diip
Me ollaan kans noita phil & tedsejä katteltu. Siskolla on sellaiset kun lapsilla ikäeroa 1v3kk. (Meillä tulee ikäeroa ~1v2kk) Mutta täällä se on vielä ihan ajattelun asteella vielä. Sisko asuu ihan pk-seudul ja käyttää paljon julkisia, hissejä yms jossa "perus"tuplat ovat moneen paikkaan liian leveät.
Me ollaan enempi landella joten ei pelkoa, että julkisia kauheesti käytettäis, mutta muuten ne tuntuis olevan kätevät ja veis tosi vähän tilaa autossa. Me luultavasti niihin päädytään(?), mutta mallillsta en kyl tiedä. Niitä vanhempia malleja en halua, sen verran ovat niitä parannelleet.. Käytettynä oon kattellut huutonetistä (jossa on muuten tarkkaa miten sen nimen sinne kirjoittaa, muuten ei löydä niit sielt..) mut voipi olla et ulkomailta (saksa?) tilataan. Mut kuitenkin haluaisin molemmille sen täysmakuuasento mahdollisuuden joten siks viel mietin...

Lehdetönpuu kera kukkivan oksan 12+6
 
Heippa!

Jospa minäkin jotain kirjottelisin, lukenut oon kyllä ahkerasti teiän juttuja. Meilläki oli tosiaan viimein maanantaina ultra. Kyllä se kummasti helpotti kun näki että siellä masussa tosiaan on elämää. Oli se vaan ihmeellistä näin ensikertalaisena nähdä pienen liikkuvan, varsinkin kun ei niitä liikkeitä vielä tunne. Niskaturvotusta oli jonkin verran, suurimmillaan 2,3. Verikokeisiin en selvinnyt ajoissa, joten riskiluku jäi nyt saamatta. Eipä tuo sinänsä haittaa, sillä keskeytystä ei joka tapauksessa oltaisi tehty. Ikäni ansiosta luku jäi kuitenkin selvästi alle riskirajan. Toivottavasti ei merkkaa mitään tuo turvotus, pitää yrittää olla murehtimatta asiaa.. Nyt vaan rakenneultraa odotellaan, vaikka siihen nyt on vielä melkein kaks kuukautta. Miestä harmitti kun ei päässy ekaan ultraan, nyt sainki seuraavaan varattua niin aikasen aamuajan, et varmasti pääsee mukaan. :)

Kestovaipoista vielä sen verran, että sattumalta löysin kirjastosta hyvän kirjan asiasta. Kyseessä on Tiina Törnströmin kirjoittama "Vaippailmiö", julkaistu 2010. Hyvä perusopas varsinki tällasille aloittelijoille, suosittelen, jos aihe kiinnostaa. Ensimmäiset vaippahousut on jo puikoilla. Sit on pakko jaksaa kestoilla vauvan kans, kun näkee vaivaa sen eteen. :) Vaikka en usko, että se kovin vaivalloista on. Sittenpähän näkee, kun on oikeesti kokemusta käytännöstä.

Kyllä sitä saa olla onnellinen omistaessaan hyvän ja huolehtivaisen miehen ja toimivan parisuhteen. Voimia kaikille asian kanssa kamppaileville, tää on sellanen vaihe elämässä että toivois kaikkien saavan tukea ja apua mieheltään. Että vois murehtimatta nauttia raskaudesta ja yhteisestä odotuksesta.

Täällä huono olo edelleen vaivaa. Lisäks maha kipuilee millon mitenkin. Onneks on ohimenevää kipua, en usko et huolestua tarvii. Vau.fi:n raskauskalenterin mukaan pahoinvointi helpottuu huomenna, sitä toivoessa. :)

Mutta nyt nautitaan viikonlopusta ja kahdesta vapaapäivästä. :) Mukavaa viikonvaihdetta muillekin!

Alida ja Nuppu 12+6
 
Lehdetönpuu

Meille ikäeroa tulee sellanen 1v 5kk ja taidetaan päätyä noihin Phil&Tedseihin myös. Sillä etsiskelyllä mitä olen tehnyt niin ovat ehdottomat just kaupungissa, meillä kun on esikoinen ja koira vielä autossa niin rattaat saisivat olla mahdollisimman pienet. Muutenkin tykkään kun niissä on isot renkaat, pääsee näin talvellakin kinosten seassa liikkumaan. Pitää vielä tarkastella saataisko adaptereilla toi meidän autokoppa niihin. Jonkin verran säästää jos tilaisi ulkomailta mut siinä vähän ahdistaa ne takuuhommat jos jotain tulee. Pitänee sit laittaa nykyiset vaunut ja matkarattaat myyntiin, sekin ois kiva kun ois vaan yhdet.

Kestovaippahommia pitäisi ruveta tutkiskelemaan, esikoisen kanssa en saanut aikaiseksi kun oli jotenkin niin paljon uutta muutenkin.

Diip ja turbo 15+2
 
Skorpioni ei ollut mitään vaikeuksia saada lähetettä AFP-kokeeseen, neuvolasta sen laittoivat terkkulan labraan ja kävin sen siellä sitten otattamassa. Ultraan pääsin sen virheellisen arvojen tulkinnan takia.
Mutta kuten sanoin tämä Kotkan synnytysosaston ylilääkäri sanoi, että jos minulla olisi lapsi jolla selkärankahalkio, pääsisin ilman muuta ylimääräiseen ultraan ennen rakennetta. Eli aja vaan asiaasi! Tuosta AFP-arvosta hän sanoi, että se on suuntaa antava, sen takia sitä ei enää suositella vaan sitä ylimääräistä ultraa. Soittele heti maanantaina neuvolaasi ja vaadit lähetettä äippapolille. :)

Niitä helpotuksen kyyneleitä tuli jokunen täälläkin vuodatettua, kyllä niin pelkäsin ja olin oikeastaan jo toivoni heittänyt. Onneksi kaikki olikin hyvin ja kolmen viikon päästä olis rakenne-uä.


Kiitos vielä kaikille myötäelämisestä! :)
 
Huomenta kaikille :)

Olipa Briannalla iloisia uutisia! Mahtavaa :) Varmasti todella helpottunut olo.

Kärsiikö kukaan muu täällä ummetuksesta? Minä kärsin, ja tuskaista on. Nyt kävin ostamassa apteekista Agiocur -rakeita, toivottavasti auttavat. Vatsa on ihan kipeä kauttaaltaan kun ei toimi päiväkausiin, en muista milloin viimeksi olisi kunnolla toiminut. Sama oli viime raskaudessa.

Pienistä vauvanvaatteista, mitään vaatehankintoja en ole vielä lainkaan miettinyt. Mutta ottakaa huomioon vaatteita hamstratessanne, että pieni vauva-aika on keskikesää, eli ihan hirveästi niitä vaatteita ei varmasti tarvitse, ainakaan pitkähihaisia ja -lahkeisia. Varsinkaan jos tulee samanlainen kesä säiden puolesta kuin viime vuonna :D Meillä esikoinen oli pikkuinen syntyessään, 49 cm ja 2740 g, eli pieniä vaatteita tarvittiin.

Punnituksesta, kyllä meilläkin punnitaan sisävaatteet päällä. Kuten joku kirjoittikin, pointti ei varmaan ole se lähtöpaino sadan gramman tarkkuudella, vaan painon kehitys raskauden aikana. Mulla lähtöpaino neuvolakortissa 1,5 kg enemmän kuin kotivaa'alla punnittuna alusvaatteisillaan, mutta mitäpä tuo haittaa :)

Vaunuista kysyisin niiltä, jotka eivät tarvitse tuplia. Minkälaiset vaunut aiotte hankkia? Yritän etsiä vaunuja, jotka ovat kevyet työntää, koska aion lenkkeillä niiden kanssa. Esikoisella oli Gessleinit, olivat aika huterat ja kohlon oloiset, en ostaisi niitä uudestaan. Em. vaunut tilattiin Saksasta, koska hinta oli puolet halvempi. Siksi mietin tätä jo nyt, koska jos taas tilataan vaunut Saksasta, toimitusaika voi olla 3 kk.

Autosta, meillä on farmari Volvo V70, tilaa piisaa takapenkillä ja takakontissa, ja kohtahan sitä tarvitaan. Tähän mennessä tuntunut ylisuurelta autolta yksilapsiselle perheelle, tosin, mökkimatkat on luksusta kun saa pakattua tavarat helposti mukaan.

Niisku-Rouva, mikä sua vauvojen voinnissa niin kovasti huolestuttaa ja hermostuttaa? Sekö, kun heitä on kaksi? Voisitko kysyä, pääsisitkö neuvolan kautta johonkin purkamaan tuota ahdistusta? Voisi auttaa..

Mulla on tänään vapaapäivä, -ilta ja -yö! Mies töissä viikonlopun ja poika menee mummolaan jo päivällä + jää sinne yöksi. Ai että! Luksusta. Aion mennä salille, löhöillä sohvalla, laittautua pitkästä aikaa kunnolla ja lähteä illalla syömään tyttöjen kanssa. Ja nukkua piiiitkät yöunet. Tulee tarpeeseen!

Jeps, nyt lähden viemään poikaa judoon.. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mayinga & mini-ihminen 17+5
 
A-H
Huomenta!

Tänään pitäs jatkaa sit maalausurakkaa... Vaan yks huone ja vessa jäljellä, mut ne onkin ne pahimmat sitten :( No kun ne on maalattu, niin sitten voi keskittyä siivoamiseen ja järjestelyyn. Miehen kanssa kyllä suunniteltiin, että pientä ilmemuutosta sais tonne pesuhuoneeseen kun maalailis niitä laattoja, mut en sit tiedä jaksaako. Jotain mattoja pitäis hankkia ja verhoja ja sellasta pientä, niin sit tää koti alkas näyttääkin ihan omalta :)

Kipuiluja ollut nivusissa, vatsalla ja häpyliitoksessa, kai ne niitä liitoskipuja sitten on. Täytyy alkaa ottaa rauhallisemmin, mut ensin tosiaan tuo maalaaminen :S

A-H & pikku-A 17+0 (POKS!)
 
Mayinga Juurikin tuosta neuvolasta saadusta oppaasta luin, että ruoansulatuksella menee nyt tuplasti (vai peräti triplasti) enemmän aikaa suolistossa joten ei ihme että monia ummettaa. Nimimerkillä kokemusta on- joulun aikaan oli 6pvän putki ettei 'tarvinnut' käydä kun ainoastaan pissalla. Auuts :(
Runsas vesi ja punaiset(!!) viinirypäleet (hiukan koukuttavia, on meinaan ma-kei-ta) on ollut tämän naisen pelastus. Nyt toimii maha melkein joka päivä ja se on jo saavutus ja helpotus :cool:

Jahas, jos lähtis peseen hiusvärin pois (hyi hyi, huono äiti kun värjää hiuksiaan!) ja nauttisi vielä hetken rauhallisuudesta ennenkuin muu perhe kotiutuu :)

Pikkarainen&Sisu 15+3
 
Vaunuista/Tuplista meillä on tällä hetkellä Firkon F7:kat.. jollain muullakin ne taisi olla?
Firkoneihin olen ollut tosi tyytyväinen, talvella olivat vauvalle suojaisat. Muutenkaan ei mitään vikaa ole ollut.

Olen miettinyt että laittaisin ne keväällä myyntiin ja ostettais sitte jonkinlaiset tuplat.. Noita P&T:eek:len kans katsellut, mutta ovat todellakin aika hintavat! Kun samanlaisia tai tyylisiä on mm. Britaxilla.
Asutaan Tampereella, joten julkisia käytetään melkeinpä päivittäin.. ja tutulla on nyt P&T ja sanoi että ovat ainakin bussissa aika huterat, että hyvin saa pitää kiinni että eivät kaadu.. Kun niissä on vaan se 3 pyörää. Kun taas Britaxeissa olisi 4.
Täytyy mennä kaverin kanssa yhdessä vaunukauppaan ja heittää molempien lapset kyytiin ja vertailla millaisia olisi paras työntää ym..

Punnituksesta
meillä myös punnitaan ihan sisävaatteet päällä. Sen takia koitankin laittaa aina samat vaatteet tai mahdollisimmat kevyttä päälle että ei vaatteista juuri tulisi sitä lisäpainoa.
Samoin jos päällä on joku huppari niin kyllä heitän sen pois.. Mahdollisimman kevyenä puntarille :D

Vauvan vaatteista
muutaman 50cm olen hommat, mutta eipä niitä tosiaan kasamäärin kannata olla! Sen huomasi esikoisen ainaka että 56-62cm menee tosi nopeasti pieneksi!
Ja vaikka kesävauva tulossa niin kyllä todennäköisesti tulen pitämään pitkähihaista ja pitkiä housuja, sillä ne suojaavat parhaiten auringolta! Tosin ei tietenkään mitään paksuja vaatteita, vaan jotain ohutta ja hengittävää kangasta.

Neuvola olisi tiistaina... vähän jännittää taas mennä sinne..
Maha ei ole vielä kovin paljoa ponnahtanut esiin, onneksi... sillä raskaudesta ei vieläkään tiedä kuin muutama ihminen :D Täytyisi varmaan alkaa kertomaan kun puolivälikin lähestyy.

Odotan liikkeiden tuntumista aika innolla.. esikoisesta tunsin tai tajusin niiden olevan liikkeitä jossain rv22 paikkeilla, joka on vissiin aika yleinen aika ensimmäistä odottajalle. Välillä kun mahasta oikein vääntää että olisi hirveä nälkä niin se tuntuu ihan vauvan liikkeiltä :D Vaikka ei olekkaan :D

Synnytys Onko muut miettineet synnytystä?
Mua oikeastaan vähän jopa pelottaa se, sillä esikoinen tuli maailmaan kahdessa tunnissa ja kätilö jo silloin sanoo että jos toista meinaat niin kannattaa silloin tulla heti sairaalaan kun olisi supistuksia tai muuta.. Luomuna tosiaan tuli esikoinen, vaikka ihan niin en asiaa suunnitelllut. :p
Nyt sitten että tosiaan jos tulee äkkilähtö niin minne saan esikoisen hoitoon, koska meillä ei tässä lähellä ole montaa vaihtoehtoa minne voisi ehkä viedä..

SaaBas & "Tarmo" 16+1!
 
Hei vaan kaikille.

Taas pitää puida omaanapaa, anteeksi :ashamed:

Täällä ei mennyt taas kaikki ihan suunnitelmien mukaan. Minun piti olla alkuviikko sairaslomalla ja levätä, levätä ja levätä. Mutta toisin kävi. Esikoinen tuli kipeäksi ja hänellä kun on tuo infektio-astma, niin tilanne meni taas niin huonoksi, että sairaalaanhan sitä taas jouduttiin. Siellä oltiinkin sitten maanatain ja tiistain välisestä yöstä torstaihin. Eipä siinä paljon lepäilty sitten, kun lääkettä jatkuvasti annetaan yötä päivää (mikä on tietysti hyvä ja tarpeen) ja poika kun vihaa sitä yli kaiken. Kamalaa taistelua ja rimpuilua.
Eikä tilannetta helpottanut yhtään se, että minun oli pakko mennä torstaiksi töihin, koska töissä niin vähän henkilökuntaa... Isi oli sitten pojan kanssa sairaalassa viimeisen yön ja minä onneton yksin kotona. Eihän siinä yliväsymyksen ja ikävän ja huolen myllerryksessä nukkumisesta mitään tullut. Koirakin oli koko yön niin levoton, kun aisti, ettei mammalla ole hyvä olla ja lauma on muutenkin haljalla. Olin sitten torstaina töissä ihan kuutamolla. Ja voin kertoa, että näytin siltä, kuin olisi pitkä ryyppyputki ollut takana. Onneksi tämä masu on jo sen verran iso, ettei jää epäselväksi kenellekkään, niin asiakkaat uskalsi kuitenkin lähestyä :)

Nyt olen sitten hoitanut edelleen kipeää poikaa kotona yksin, miehen ollessa töissä. Lääkettä pitää antaa 3 tunnin välein myös yöllä, joten katkonaista on nukkuminen. Ja kyllä sitä muutenkin on jotenkin valppaana ja kuuntelee pojan hengitystä.
Nyt alkaa tulla vaan vastaan se piste, etten jaksa enää mitään. Mutta ei, on vaan pakko jaksaa alkaa pakata muuttoa varten, ja sekin pitää tehdä ensiviikolla työpäivien jälkeen. Jos selviän seuraavista kahdesta viikosta, selviän ihan mistä vaan!!!

Nimistä olette puhelleet. Meillä ei varsinaisesti ole nimiä miettimällä mietitty. Välillä aina heitellään vaihtoehtoja ilmoille, osin ihan leikkisästikin. Esikoisen kanssa kävi niin, että toinen ja kolmas nimi oli tiedossa (toinen ukkini nimi ja kolmas sama, kuin isällä) mutta ei ensimmäistä. Sairaalassa se sitten vaan tuli. Lapsi näytti juuri siltä ja muuta vaihtoehtoa ei ollut. Ja tämä nimi ei ollut edes ns. top 5, kun mietittiin vaihtoehtoja.
Kyllä se nimi sieltä tulee varmsti ajallaan.
Ja olen kuullut niin monta ihanaa tarinaa siitä, kuinka vanhemat ovat päättäneet nimen valmiiksi ja sitten kun lapsi on syntynyt, ovat joutuneet toteamaan, että valittu nimi ei missään nimessä käy tälle lapselle :)

Vakuutuksestakin olitte jotain jutelleet. Otettiin esikoisellekin ja otetaan varmasti nytkin.

Mitäs sitä muuta.... on niin tyhjä pää, etten muista mitä piti kirjoitella, joten kai se oli sitten tässä.

jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille!

soleriini ja pieni 17+0 POKS!
 
Hurraukset ja helpotuksen huokaukset Briannalle myös täältä. Voin vaan kuvitella sitä huojennuksen määrää...

No damn, nyt mä unohdin, mitä muuta piti kommentoida... Uskomaton kananmuisti nykyään, kot kot!

Ai niin, kävin tutkimassa lähiliikkeiden vauvanvaatetarjontaa ja voin sanoa, että aika köyhät on valikoimat unisex-kuoseissa. Jos ei halua arvalla ostaa syvää pinkkiä tai sinistä, niin saa tyytyä valkoiseen/harmaaseen/ruskeaan jne. Kyllä mä niin haluaisin, että rakenneultrassa voitais edes arvata, kumpi on tulossa. Vaikka sukupuolella ei olekaan meille väliä, niin tieto siitä, tuleeko tyttö vai poika, tois ihan uutta puhtia tähän odotukseen. No, vauvanvaatteiden ostaminen ei oo onneksi ajankohtaista vielä ja ultraankin on vajaa kaks kuukautta aikaa...

Täällä on ollut paljon juttua vaunuista. Me lainattiin esikoisen ruskeat Briot siskonpojalle pari vuotta sitten ja nyt lainataan ne itsellemme takaisin. Ostettiin vaunut v. 2007 ja hyvin kulkee vielä. Niissä on kääntyvä ja säädettävä työntöaisa, kestävä kangas, ja renkaat ja jarrutkin pelittää. Muutenkin hoitopöytä, amme, turvaistuin ym. osasto mennään sillä, mitä esikoiselta on jäänyt... Ainoastaan vaatteet ostetaan uusina - mitään esikoiselta ei nimittäin jäänyt, kun pistin kaiken UFF:ille sitä mukaa kun jäi pieneksi.

Auto on meillä ihan törkeen ahdas VW Golf, ei meinata mahtua sinne nytkään, vaikka meitä on vaan kolme. Että jos jotain uutta tarvitaan, niin se ois ehdottomasti isompi auto. Mutta mutta, tärkeintä on, että pääsee paikasta A paikkaan B, vaikka polvet suussa...

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 15+5
Hentoa muljuntaa ja "kuplia" tuntuu nyt melkein päivittäin :heart:

muoks.

SaaBas et ole ainoa, joka miettii tulevaa synnytystä. Nimittäin minä välillä oikein pelkään, mitä on tulossa. Sitten työnnän ajatukset taka-alalle, koska ei juttu murehtimalla miksikään muutu. Spinaalipuudutusta tms. aion tällä kertaa vaatia ja pidän huolen siitä, että olen hyvissä ajoin sairaalassa droppia saamassa. Sillä eikös ponnistusvaihe ole kivuttomampi, kun/jos on jokin lääke rinnalla vaikuttamassa? Mulla meni esikoisen synnytys luomuna ja se kesti yht. 6 tuntia. Ponnistin niin paniikissa ja kovaa, että vauvakin säikähti syntymää ja joutui tarkkailuun hengitysvaikeuksien takia :| Toivon kovasti, että toinen kerta on pelkkä humahdus vaan ja pikku sukka on maailmassa! Ja sama juttu täällä: mihin esikoinen hoitoon, ehditäänkö saada hoitaja jostain, jos tämäkin päättää tulla nopeasti?
 
Viimeksi muokattu:
soleriini ai teidänkin pojalla infektio-astmaa.. meillä myös esikoisella.
Nyt ollaan kaks kertaa oltu sen kanssa sairaalassa osastolla, kun ei ole lauennut ensiavussa.
Molemmilla kerroilla 4 yötä. Onhan tuo aika rankkaa kun ei toista voi oikein sairaalaankaan jättää, tai itse en siihen pysty. Esikoinen kun nyt on 1v5kk. Kuitenkin tarvii sitä seuraa ja tuttua henkilöä koko ajan siellä.

Jäi tuosta sun tekstistä käsitys että siis joudutte antamaan 3h välein lääkettä? Mikä lääke teillä on? Koska meillä on siihen Ventoline ja sitä kun ei saa antaa kotona kun 4kertaa vuorokaudessa. Sehän laittaa sydämen tykyttämään niin siksi ei saa antaa useammin...

Sukkasillaan No kyllä mäkin ne ajatukset yritän sitten sivuuttaa aika pian.. kun ei tuo nyt ihan vielä kynnyksellä ole :D
En vain ehtinyt saamaan mitään esikoisestakaan kun olin kokonaan auki puolessa tunnissa. Ja sitten tuli kova monnistamisen tarve..
Että just sen takia jännittää :D
 
Voi miten ihanaa brianna että kaikki on kunnossa :)

Täällä kärvistellään vatsataudin kourissa, lapset oksentaa ja ripuloi. Minulla vääntää mahaa jo toista päivää ja heikko olo. Toivottavasti alkais helpottamaan jo.

Nyt on taas masuasukas alkanut heilumaan mahassa oikein urakalla. Heti kun tänne asiasta "valittelin", niin illalla pisti sellaisen show mahassa ettei epäillystä mikä siellä heiluu :)

Tänään vietetään perheen kanssa herkuttelu iltaa, leffaa, roskaruokaa ja poppareita, mutta karkit jää sivuun kun lakko jatkuu :D Kävin päivällä zumbaamassa joten jos sitä vähän uskaltais herkutella.

Täällä kanssa kärsitään ummetuksesta, välillä toimii paremmin välillä huonommin. Nyt jäänyt veden juonti huonolle kun ollut vähän huono olo.

Auto: Meillä on farmari saab, tilaa on hyvin. Mahtuu kolme istuinta ja peräkonttiin viellä vaunut ja kaksi koiraa sekä tavarat. Suosittelen jos joku tarvii tilavaa autoa :)

Nyt saunaa.

Muumi ja pikkuinen 17+2
 
SaaBas
Nykyään noita Phil & Tedsejä saa nelipyöräisinä. Ovat muuten ihan samanlaiset kuin ne kolmipyöräiset. Niitä nelipyöräisiä me just mietitään. (Hammerhead: hammerhead )
diip

Mun siskolla joku peruutti autonsa heidän rattaisiin ja ihan normaalisti ainakin vakuutusyhtiä korvas, vaikka oli ulkomailta ostetut. Saivat rahana, jolloin ostivat uudet uudelleen saksasta. Kyl mä koitan ”luottaa” et jos jotain tulis, et takuut toimii yhtälailla. EU:n sisällä kuitenki ostetaan..

Lehtis **13+0** POKS
 
Neuvolalääkäri: Oli tosiaan tiistaina, mutta en ole sen jälkeen kerennyt kirjoitteleen. Kaikki oli hyvin ja painoakin oli onneksi tullut vaan 600g/kk.

Autosta: Isäntä on just hakemassa meille uutta autoa. Ostettiin semmonen Chrysler tila-auto, 7 penkkiä, joten sinne mahdutaan...heh... Vanha on, mutta meille oikein hyvä!

Ummetuksesta: Mulla taas on ihan päinvastoin. Saan käydä isommalla hädällä joka päivä 2-3 kertaa, joten maha toimii todella hyvin!

Onko kellään muulla jotain ihmeen pesänrakennusvimmaa??? Mulla on ihan kauhia!!! Käytiin tänään valitseen uudet keittiön ja eteisen kaapin ovet...Sen lisäksi aloitettiin tänään maalaan takkahuoneen kattoa ja seuraavaksi listalla ois esikoisen seinien maalaus...Niin ja vessaremontti meillä alkaa parin viikon päästä... Aikaisemmissakin raskauksissa on ollut ihan sama, silloin vaan on ostettu aina uus asunto, jos nyt tyydyttäs tähän remppaan...:LOL:

Pahoinvointi on nyt kokonaan loppu! IHANAAAA!!!!

Minttu-82 ja Ilmari 13+2 :heart:
 
Alida En minäkään tarkoittanut miestäni haukkua, hyvä mieshän se on ja rakastamme toisiamme kyllä täysillä. Pointtini oli vain se, että haluaisin joskus vain olla yksin, rauhassa kotona. Nyt kun toinen on sielä aina ei voi tulla edes ikävä toista. Ja välillä olisi kiva ihan vaan olla ja retkottaa yksinään ja vaikka popittaa omaa musiikkia täysillä. Mies kun ei jostain ihmeen syystä oikein fanita antti tuiskua! :D

No joka tapauksessa vaunuista, jos jollakin on todella hyvät kokemukset yhdistelmä vaunuista ihan yhdelle pienokaiselle niin tänne saa hehkuttaa! Nimittäin apua vaunuvalinnassa kaivataan näin kun on ensimmäinen lapsi tulossa ja haluaisi välttyä epäonnistuneilta ostoksilta!

Ummetusta täälläkin, mutta se ei ole mitään uutta! Viimeksi kun olimme viikon lomamatkalla turkissa en jättänyt sinne yhtä ainuttakaan pipanaa! Arvatkaa vaan maistuiko loppuviikosta ruoka enää!:)

Minä ihmettelen kovasti mikä minulla on kun pesänrakennusvimmaa ei ole vielä ollenkaan tullut! En ole itse hankkinut vielä mitään vauvalle eikä kotiakaan ole vielä saneerattu millään lailla!

Tosin anoppi taitaa muutenkin hoitaa meillä nuo hankinnat! Oltiin tänään anopin kanssa yhdessä kylässä yksillä synttäreillä jossa oli 3kk vauva. Anoppi nappasi vauvan samantien syliin, vaikkei edes tiennyt kuka äiti on. Ja ruokapöydässä sitten tunki vauvan suuhun kermavaahtoa, vaikka vauvan äiti kielsi! Että minä häpesin ja annoin kyllä anopin kuulla kunniansa ihan kaikkien kuullen!
Pelkään muutenkin miten sitä miten paljon anoppi tulee sotkeentumaan meidän elämään vauvan syntymän jälkeen. Nyt jo välillä sapettaa kun ei anna meidän koirankaan olla rauhassa, vaan kantelee sitä sylissä kuin vauvaa ja on aina antamassa ruokaa, vaikka kuinka monta kertaa ollaan kielletty ja yritetty selittää että koira saa ripulin heti kun on saanut jotain mitä ei normaalisti saa!
Anoppi vaan vetoaa aina mamman oikeuteen lelliä, mutta mä oon kyllä sitä mieltä että sellaisia oikeuksia, jotka loukaa meitä ei kyllä kuuluisi olla!

No toivottavasti anoppipelot eivät käy toteen....

Tiinu ja nappula 13+4
 
Moro!

Brianna, ihanaa kun oli hyviä uutisia!

Alida, kiitos kestoja koskevasta kirjavinkistä.:flower:

Vaunuista, esikoisella oli Emmalungan Duo Edget, kaukalona Recaro ja matkarattaina Peg Perego Pliko P3. Ei oikein silloin tajuttu että kannattavinta (sujuvinta) ois ottaa just yhteensopivat systeemit, niin vaunut kun ostettiin eka, ne oli nuo Duo edget, jotka vaikutti kaupassa parhaimmilta. Mies halusi sitten ehdottomasti Recaron kaukalon, joten se piti ostaa. Sitten vasta vauvan synnyttyä tajuttiin että kauppa-jne reissujen kannalta ehdottomasti kannattas olla kaukalo+matkikset yhteensopivina, ettei tartte aina irrotella lasta vöistä vaan voi siirtää koko kaukalon autosta suoraan rattaisiin. Siksi piti etsiä semmoiset, joihin tuo Recaro kävi, ja ainoat jotka sillon löydettiin joihin Recaro sopi, oli Peg Peregot. Noilla sit mentiin. Emmaljungat oli musta muuten hyvät, mutta aika isot, eikä niillä vois ajatella menevänsä esim kaupungille ollenkaan. Meillä ne olikin vain nukkumis-ja kotonaulkoiluvaunuina. No, nyt Emmaljungat ja kaukalo on myyty ja niiden hankinta on taas edessä....Nyt vaunuiks valitsen jotkut pehmeällä kantokopalla (viimeks oli kovalla) jotkin pienemmät (kun nukkumisvaunuina kuljetetaan mummoloihin jne, ja emmikset vei aika paljon tilaa autosta) kuin nuo Duo edget, ja matkiksiksi on mietitty just noita Phil&Tedsejä, joka tap sellasia tuplia, joissa ne istuimet on "päällekkäin", ei vierekkäin ettei vie koko kulkuväylää kun esim kaupungilla kuljetaan.=) Ei vaan taida olla kaukaloa, joka niihin sopis......

Tiinu, meillä anoppi aika samaa kaliiperia kuin sulla, ja oon aika monta kertaa joutunut sanomaan mitkä säännöt meillä on, ja tärkeissä asioissa ne samat pätee myös mummolassa, eikä niistä päätä mummo vaan me vanhemmat. Tyttö 2,5v ja edelleen saadaan aika ajoin taistella, ja varsinkin mä menettää hermoni kun ei tunnu aina menevän perille...:kieh:

Ummetusta ei ole ollut, luojan kiitos. Se on kurja vaiva!

Voimia kaikille sairastaville! Itsellä jo kaksi viikkoa kestänyt räkätauti, alkaa jo aika lailla kypsyttää. Nenä tukossa ja valuu yhtäaikaa, viimeksi tällainen oli esikoisesta samoilla viikoilla, taitaa olla raskauden takia laskeneen puolustuskyvyn syytä.: / Jos jo pian helpottais......

Kirppiina ja Manteli 12+4
 
Vaunuista meille tulossa Emmaljungan Mondial Duo Combit :) Kaukaloksi ollaan aateltu gracoa ja siihen sopivat matkarattaat :)

Täällä ei viime kesä ollu lämmin :/ että jos on samanlainen tulossa niin kyllä tarvii pitkähihaisia ja -lahkeisia vaatteita. Joka puolella hehkutettiin kuinka kuuma kesä oli, eipä täällä päässy rannalle monenakaan päivänä :/

Minäki kävin tänään ja eilen kattelemassa vauvalle vaatteita, eikä hirveesti kyllä ollu semmosia jotka olis menny kummallekki. Pitää vissii ootella sinne rakenneultraan ennenku ostelee mitään.

Maanantaina lääkärineuvola :)

merlina ja muru 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!.:)

Hurrrjasti juttuja taas tullut:).brianna hienoa että hyviä uutisia!.Mutta mua kyllä vähän arsyttäisi että olisin joutunut stressaamaan ihan turhaan:ashamed:.Mutta siis pääasia että kaikki ok:)

Meilläkin punnitaan ihan vaatteet päällä.Sama kun vauva punnitaan niin jos on vaippa niin terkka vähentää siitä 300g,eihän kuiva vaippa niin paljoa paina.Mutta tapansa kullakin:).
ummetus on uutena vaivana.
anoppi on ihana!.Ei turhia tuputa neuvoja.meillä on tosin matkaa sinne 400km ehkä sekin vaikuttaa:).Mun oma Äiti taas neuvoo kaikessa.Eikä kuitenkaan osaa edes laittaa meidän lapsia kuriin.
Harmittaa että olen allerginen kaikille hedelmille.Olisi vähän helpompi keventää välipaloja:).
Maitoa en juo koska laktoositon maito on niiiin makeeta.
Viime kesä oli kyllä kuuma!.Plääh.Täällä helteet alkoi vapusta,kesti viikon(?).Ja ennen juhannusta lähettiin mökille niin vettä satoi viikon,tuuli ja lapsilla on välikausipuvut,hanskat ja pipot!.Viiko juhannuksen jälkeen oli kuuma.
Meillä on onneksi kesäisin uima-allas tossa pihalla,kai mä istun siellä sitten,eipähän tarvitse pelätä että lapset hukkuu sinne kun olen jo valmiina lillumassa:LOL:.Ajattelin jo maaliskuussa lähteä ostamaan tuulettimia.jos loppuu taas kaupoista niin olenpähän omani saanut:D.Asutaan ylimmässä kerroksessa niin tämä on kuin sauna.Kesällä on sisälämpö yli 30!.ja talvella 23-25:O
ja sitten taas ahdistaa kun ei voi syödä allergia lääkkeitä:headwall:
vauvan vaatteita en ole ostanut.Jos saisi ultrassa tietää niin sitten.
Te jotka haluatte tietää sukupuolen,meinaatteko kertoa sen muille?.Mä haluaisin pitää salaisuutena mutta saa nähdä miten pystyn:D.ja salaa täytyy ostaa vaatteita sitten;)
Päätin etten päivystykseen kipujen takia lähde.odotan lääkäriä joka on 2.2.Kivut on välillä todella pahat mutta tänäänkin ollut parempi pv.jos menee niinkuin nvola terkka ajatteli,kun mulla kohtu taas kasvanut niin rajusti että tasaanutuisi siitä:) (toivossa hyvä elää)
synnytyksestä vähän jo jännittää.lähinnä että kuinka kiire tulee.onneksi tuntee paljon naapureita niin voi lykätä muksut sinne hetkeksi,toivottavasti.Mun Äiti varmaan katsoo lapsia sen aikaan.
Sekin "pelottaa" että kuinka iso vauva tulee,jos taaskaan ei huomata isoa kokoa ja jotain käykin:/
Täytyy stressata vasta kesällä sitten;).Vähän vaan ärsyttää kun mökille ei pääse,matkaa sinne se 400km joten ei ihan innosta tuo autossa istuminen.
jaahas..mitäköhän muuta piti vielä kommentoida..Taidannyt lähettää tämän ja katsoa sitten,jos katookin johonkin matkalle koko viesti.
mm itu 16+0:heart:
 
hellou!

Olkoon se siis 118! Kiitos laskijoille :D

Mulla on ollut tänään massu niin täynnä ilmaa, että ihan kipeetä ottanut...:( Eli ummetusta kai pukkaa tännekin. Pitäs syödä luumuja mutku en tykkää niistä yhtään niin puoliväkisten sitten yritän niitä tahmeita mönttejä niellä...puistattaa ajatuskin. Vettä juon kyllä ihan urakalla, mutta ei kai se yksin auta.

Odotan innolla josko alkaisi liikeet pian tuntua, esikoisesta olen tuntenut ne kolmen päivän päästä tästä päivästä :D Eihän se tietenkään sitä sano, mutta kummasti jo odottaa!

Nimiä meilläkin vähän sillai leikkimielisesti heitetty, mutta esikoisellekin oli niin vaikea keksiä nimeä. Hirveä vastuu kun toinen kantaa sitä lopun ikäänsä! Hyvä nimi me lopulta keksittiin :)

Vauvan vaatteita kun katselen niin harmittaa vaan kun meillä on niin älyttömästi jo muutenkin vauvan vaatteita, että hyvä jos ehtii niitä kaikka pitää.En ovi ainakaan ostaa enää uusia... Pitää fiilistellä sitten vähän pidemmällä kun ei enää väsytä näin pirskuleesti niin niillä pienillä vaatteilla. JA laitanpa nytkin molemmat vaatteet valmiiksi, kun ei sitä sukupuolta selvitetä. Ja noita vaatteita siis ollaan saatu sisaruksilta aivan hirveät määrät, siis monta laatikollista!!! Sekä tytöille, että pojille. Mikä on tietenkin kiva juttu, ne on aika kalliita nimittäin. Vaikka tulipa niitä silti vielä tytölle itsekin ostettua :)

Mutta nytpä taas nukkumaan että jaksaa huomenna!
Kukkis ja pieni 15+0 POKS POKS!!!
 
Nimiä itsekin hieman pähkäilin eilen. Leikkasin viime vuoden kalenteristani nimipäiväsivut talteen, kun tämänvuotisessa kalenterissani niitä ei näköjään olekaan. Joskus ennen raskautta ollaan leikillisesti nimistä miehen kanssa puhuttu, mutta aika selvää on, että meillä on jokseenkin erilainen maku. Minä haluaisin lapselle vähän harvinaisemman nimen, mutta mies tuskin edes suostuu sellaiseen, jota ei ole kalenterissa. (Vaikka esim. Kaisla, joka on kuitenkin minusta ihan tavallinen nimi, tuli nimipäiväkalenteriin vasta viime vuonna.) No, pitää alkaa lueskella nimikirjoja ja -sivustoja jossain vaiheessa - ehkä rakenneultran jälkeen, jos sais varmahkon arvauksen sukupuolesta... Mutta osaisitteko suositella jotain kirjaa, jossa olisi esitelty myös vähän harvinaisempia nimiä tai ainakin sellaisia, jotka eivät ole vielä päässeet kalenteriin?

Liisakaisa ja Myyrä 15+0 (poks!)
 
Moikka!

Briannalle aivan ensiksi onnittelut hyvistä kuulumisista! Ihanaa, että meni näin..

Neuvolasta: Meillä täällä vauvat kyllä punnitaan ilman vaatteita ja vaippoja, mutta äidit mennee vaatteet päällä puntarille :D. Ei niitä mitenkään kyllä vähennelläkkään painosta. Ihme juttu kyllä sinänsä näin ku alkaa miettimään.

Me ollaan tilattu tuolle kuopukselle autoon istuin Saksata ja täytyy kyllä kehua omasta puolesta. Hinta oli huomattavasti halvempi ja toimitus kesti vajaan viikon! Tietenki suomalaistahan pitäis kannattaa tiedän, ja yleensä ostokset tehdäänki paikallisista yrityksistä, mutta lapsiperheellä kun on nuo rahat tiukilla niin reilua 100e halvemmat hinnat kyllä houkutteli. Itse tilasin amazon.de kautta ja siinä jopa toimistuskulut oli ilmaiset. Eipä noita palkillisia penkkejä kyllä täällä päin edes ollut missään myynnissä.

Autona meillä on mazda 6. Toivon mukaan sinne kolme istuinta mahtuu.

Tänne ilmaantui taas flunssa. Johan tuo poskiontelon tulehdukseen määrätty ab-kuuri veikin oireet vajaaksi viikoksi kokonaan. Nyt taas meni eilinen päivä pää vessan pöntössä kun yskän mukana ryki sitten kaikki mitä oli syönytki päivän aikana. Tänään onneksi ainaki nyt tuntuu sen osalta olevan helpommin. Kattoo nyt sitte miten käy kun huomenna töihin pitäisi taas palata.

Nanna ja nimetön 16+0
 
Neuvolassa taas käyty. Paino on nyt noussut 1,5 kg. Hb laskenut eli luvassa tod.näk. lisäraudan syöntiä. : / Verenpaineet alhaalla, ei ollut yllätys sillä näin on ollut molemmissa edellisissä raskauksissakin (aiheuttaa huimausta). Sykkeet kuului hyvin. Sokerirasituksesta sain puhtaat paperit. =)

Vaunut ja turvakaukalon saadaan veljeltä "lainaan", eli merkkejä en tiedä, mutta 3 vuotta vanhat ja vain yhdellä olleet. =)

Sukupuoli varmaan halutaan tietää jos sattuu näkymään rakenneultrassa. Pidetään salassa jos pystytään.

Nimi
on periaatteessa päätetty. Hyvä sivusto nimien pähkäilyyn on Etunimet.net &bull; Rakkaudesta etunimiin jo vuodesta 2004 .

Anoppi "ongelmaa" ei meillä (mulla) ole. Nykyinen anoppi on pahasti dementoitunut eikä tule näin ollen ikinä pikkuista "hoitamaan". :|

Autoja meillä on nyt kaks mun vanha Almera, hyvin kulkee ja halpa pitää, mutta ei mikään tilaihme. Toisena on Golf farkku, on katsottu diesel Mondeota. Vertailua ku tehnyt niin se miellyttää molempia.

Kestoja ei varmaan käytetä. Niin paljon reissataan että ei riitä mielenkiinto kaiken muun ohella.

Synnytys pelottaa vähän täälläkin. Edellisellä kerralla ehdin olla sairaalassa 20 min ennen tytön syntymää. Ambulanssissa sänkyyn köytettynä olin 2 tuntia. Tuo välimatka kun on mitä on. Juhannukseksi kyllä haaveilen muonioon mökille menoa, eli jos vauva päättää syntyä pari viikkoa ennen La:ta niin tod. näk. syntyy ambulanssiin. Juhannnuksen jälkeen kyllä aiotaan asettua Anoppilaan rolloon, lähelle sairaalaa.

Hellunmartta ja Pähkinä 15+6 (ultra 16+2)
 
Heippa kaikki! :wave:

Sukupuoli me halutaan tietää, ja varmaankin se läheisille kerrotaan.. Tarttee vaan muistaa, ettei se lupaus ole 100% varma :D

Rattaat me varmaankin ostetaan ihan täältä omasta kaupungista eräästä liikkeestä, että niitä en ole yhtään katsellut valmiiksi.. En kyllä juurikaan miettinytkään, mutta eiköhän sitä ehdi :)

Ummetusta on ilmeisesti täälläkin.. :O Ei ainakaan joka päivä tule niillä asioilla käytyä, eli kait sekin sitten hieman täälläkin päin vaivaa :D

Nimiä on muutama tytölle ja pojalle mietittynä. :) Miehen kanssa nyt vielä tapellaan ainakin pojan nimestä. Hän kun tahtoo lyhemmän verion eräästä nimestä, ja minä pidemmän :D Eihän senkään kanssa kiire ole, ja voihan se olla niinkin, että nimet menee täysin uusiksi, kun pikkuinen syntyy. :)

Autosta: Meillä on tuossa pihassa yksi vanha romu. Se varmaankin yritetään myydä pilkkahintaan pois, ja ostetaan uudempi ja parempi.. Ehkäpä. Tai sitten yritän ostaa isältäni hänen kakkosautonsa. Toyota Corollan :D

(.) Laitoin eilen päälleni hieman tiukemmat vaatteet, ja sain kyllä heti kuulla palautetta, että "On sun vatsa jo selvästi vähän kasvanut!" :D Otin sen kohteliaisuutena.. Mieskin hehkutti, että näkyy jo kilometrin päähän. :) Kait se sitten vaan on pakko uskoa.

Liikkeitä ei tuntunut eilen ollenkaan, ja iltaan mennessä ehdin jo vähän huolestua, niin oli pakko dopplerilla kuunnella onko siellä ketään :O Kyllähän se pikkuisen sydän siellä kamalasti jumpsutti :heart: Tänään sitten on ehtinytkin tuntua pieniä satunnaisia töytäisyjä ja hipaisuja :heart:
Olen kyllä jo niin korviani myöten rakastunut tuohon pikkuiseen persoonaan, joka tuolla masussa asustelee, että en tiedä mitä tekisin jos hänet menettäisin! :| Toivottavasti nyt vaan kaikki menee hyvin! Eiköhän.. on minulla aika levollinen olo siitä :saint:

Hmm.. Jotain minun piti kommentoida, mutta pääsi unohtumaan :ashamed:

Emilien ja sammakko :D 17+5
 

Yhteistyössä