<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

Hei vaan...

Taas ollu niin kiire, ettei oo kun päällipuolin kerenny lueskelee mitä ootte kirjotellu...
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug: :heart:

Sit oman navan kuulumiset. Eli tänään oli neuvola-lääkäri ja kaikki näytti olevan kunnossa.
Sanoi lääkäri, että mulla on ERTTÄIN eteen päin kallistunu kohtu niin masukin näkyy siks jo niin hyvin. Ja olen jo ekat liikkeet tuntenu sen takia. Ja selitti jtn, että kohtu on "pinnassa" jotenkin??? :D En ymmärtäny. Mut pääasia, et kaiki hyvin. Sydänäänten kuuntelu on niin ihanaa aina :)
Oon ollu taas neuvolan jälkeen vaan pelkkää hymyä :)

Nannuz & Jerekku 16+0
 
Iltapäivää!

Minullakin oli tänään lääkärineuvola. Kaikki oli hyvin, sykkeet vaavilla 150-160 ja kohtu kuulemma hyvin pyöristynyt. :) Yläpaine oli hieman koholla (141) joten sen takia seuraava neuvola otettiin jo kahden viikon päähän. Mulla on kyllä aina olleet ennemmin vähän korkeammat, kuin matalat paineet. Alapaine oli hyvä ja sehän onkin se "tärkeämpi" paine.

Painokin oli nyt noussut, kun en enää ole oksennellut, kuin kerran-pari päivässä. Ehkä B-vitamiini on auttanut tuota pahoinvointi-asiaa.

Varasin tänään yksityiselle rakenneultraan ajan, se on 12.3, huih, pitkä aika tuntuu olevan tuonne, vaikka pianhan se aika menee.

Nyt ruuan laittoon, hirmuinen nälkä. :)

Pikkumuksis rv 12+4
 
Moi

Mulla oli lääkärineuvola eilen - kerhon puolelle jo kirjoittelinkin, mutta siellä ainakin vielä hiljaisempaa....
Kaikki ok, paitsi kohtu viikkoihin nähden tuntui lääkärin mielestä pieneltä :/
(silloin kun kävin nt-ultrassa vauvan mitat oli kuitenkin viikkoihin nähden isommat n.viikon, että otappa tästä selvää )
Samalla otti papan ja kohdunsuu punoittaa ja verestää - tulehdus ? Epäili jos ne vuodot ainakin osittain olisivat johtuneet siitä.... tuloksissa menee 1½viikkoa että sitä odotellessa....
Kellään ollut vastaavaa ? Googletin ja siitä päättelin että tuo verestys voi olla raskauteen jopa kuuluvaa, toisaalta joku oli kokenut sen lisäävän keskenmenon riskiä
:/ Inhottavaa vaan odotella niitä tuloksia niiiiiiiiiiin pitkään :ashamed:

-MiNiA + masu rv.14+jotain
 
SusSoo
Cassy :D Ai sinne ne sitten tuli! Jos mä alan kaipaamaan, niin pyydän lähettämään edes osan oireista takaisin :saint:

Minia :wave: Olipa sulla sekava käynti lääkärillä kun oli niin monenlaista. Eiköhän kaikki kuitenkin ole ihan hyvin. Tuota papaa vaan ihmettelen. Mulla olis ollu ensi viikolla papa-kokeen otto ikävuoteni vuoksi, mutta sitä ei voida nyt ottaa kun olen raskaana. Sulta se kuitenkin otettiin vaikka oletkin raskaana. Ihmeellistä? No kai tuolla sun omalla pyritään poissulkemaan noita asioita. No, ehkä se on parempikin että ei kaikkia lääketieteen kiemuroita tunne ja tiedä =)

Sussoo ja Suloinen 14+4 (tai jotain)
 
:wave:
tämä viikko on ollut hieman tuskasempi.. masu kasvaa kokoajan kovaa vauhtia eivätkä omat farkut tunnu enää mukavilt jalas. muuten farkut kyl istuu erinomaisesti jalkaan mut alavatsast puristaa niin kovi et oikei sattuu! meen viikonloppuna ettii mammahousut ettei tartte kaikkialle verkkarit jalas mennä :)
väsymys on lyömätön vaikka nukkuis kuin paljo! eikä jaksa edes tehäkää mitää ja ummetusta on ollu jo jonki aikaa. oon yrittäny syödä kuitupitosii ruokii mut ruuansulatus on silti melko hidas :/ ei oo kiva ku vatsa tuntuu jalkapallon kokoselt ku on nii turvonnu :D
kolmas neuvolakäynti olis 3.helmikuuta ja rk-ultra 18.helmikuuta, jännittää!
noista vauvan liikkeistä niin onko mahollist tuntee niit jo näin aikasi ja ootan esikoista? tänää luennolla ku istuskelin ni oikei säpsähdin ku tosi kevyt ja hento tuuppaus tuntu tos alavatsal. oon tunnustellu nyt koko päivän ja ain välil tuntuu semmosii tosi pikkuriisia tönimisii :D onkoha vauvan liikkeit? meinaan niitä on odotettu!!
mitä muille kuuluu? :)

jedvenna & rakas rv 15
 
Onnea lääkärikäynneistä.. mukavia uutisia tullu =)

Ja MiNiAlle jaksamisia niiden tulosten odottelun kans. Ei oo varmaan mitään vakavaa. Ja jos jotain pientä löytyy, nii kyllä sen saa hoidettua :hug: Positiivisin mielin, vaikka tottakai se huolestuttaa.

Mul ois kans ens viikolla lääkärineuvola ja katotaa kuinka käy..

- Jousku ja pn 14+2
 
Ensiksi mymmyryylle myös syvät pahoittelut pienen elämän loppumisesta :'( voimia surun jaksamisen ja siittä eteenpäin pääsemiseen :hug:

Minulla myös oli tänään neuvola. Kaikki oli hyvin..eli

Paino: +800g lähtöpainoon..(viimeksi tosin paino oli jotain 1kg alle lähtöpainon, joten ruoka oon alkanut maistumaan :D )
hb 135 (viimeksi 151)
verenpaine 140 / 81 ( mut taas ilmeisesti jännitin )
pissa ok
syke 150+
liikkeet ++

Eli kaikki hienosti, kovasti kaveri meinas peuhata masussa, ja potkiskelikin kun sydänääniä kuunneltiin, ihanaa =) :heart:

Muuten oma olo samanlainen, ruoka jälleen tosiaan maistuu ja väsykin alkaa helpottaa. Mut mulla on nyt sitten ilmeisesti alkanut noi liitossäryt, nimittäin häpyluuta särkee välillä todella paljon ja tuntuu kuin luita revittäis erilleen. Lisäksi issias on alkanut taas ilmoitella itsestään
:(

Minialle voimia tulosten odotteluun :hug:

ja uusille tervetuloa mukaan :wave:

Siinäpäs taas lyhykäisyydessään..

Piku ja Tintti 15+5
 
Kiitos SusSoo, jedvenna, nannuz, Jousku ja Piku81 :flower:
Juu - täytyy nyt vaan odotella rauhassa niitä tuloksia...

SusSoo täälläpäin otetaan aina papa alkuraskaudessa. Jännä juttu, miten eripaikkakunnilla toimitaan :eek:

Monella mennyt hyvin lääkärineuvolakäynnit - onnittelut :flower:

Ja kiva kuulla mievaa että sinullakin kaikki kunnossa :)

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

-MiNiA-
 
Aaa, liitoskipuja, kiitos Piku81.
Minä olenkin jo muutaman päivän miettinyt kun koskee juurikin häpyluun tms seuduille, että onko vakavaakin vai mitä tämä on, mutta nyt selvis. Ja kun en osannut täälläkään kysyä kun en oikein ole itse osannut selittää sitä kivun tunnetta..

Ja MiNiAlle kovasti jaksamisia täältäkin! :heart:

Nyt unille.
Piti vain kirjoittaa tuo oivallus ylös, kun sitä on mietitty.. :D

Tinnaa & Mytty rv14+0
 
Minialle tulosten odottamissen voimia myös. Meilläkään lääkäri ei suostunut ottamaan multa papaa kun oon raskaana? Toinen lääkäri sitä ensin ehdotti....Mene ja tiedä tuskin siitä haittaa on kerran teillä päin sitä keran otetaan.Nua tulokset varmaan eniten jännittää...

Eilen kävin mun yli 90v Mummaa moikkaamassa ja hän kysyi heti odotatko sä vauvaa :eek: niin siis me ei olla kerrottu vielä raskaudesta kellekkään sukulaiselle(vain 2 kaveria tietää) niin ja mulla oli toppatakki päällä joten ei se nyt mahaa huomannu. Kysyin että mistä sä tiedät niin sen kuulemma vaan HUOMAA?????Vileläki mene kylmät väreet hui. NO tänään sitten varmaan tietää koko suku :ashamed: Ja kun minä ajattelin vasta maanantaisen ultran jälkeen kertoa vanhemmille saa nähdä kuka kerkiää ensin...

Te olitte jutelleet jotain hankinnoista ja mä en tiedä vielä hankitaanko uudet rattaat vai saisiko vanhoihin varaosia teutoniat meillä on ja niistä ollaan tykätty mutta kuomu ei taitu siitä lähti yksi osa pois? saa nähdä.
Pinnasänky löytyy kiertäny suvussa ja ajattelin sen kesällä hioa vanhat maalit pois ja sitten jollain turvallisella maalilla sen maalata uudelleen. Hoitopöytä löytyy ja sitterit kaukalot ja kaikki muut.
Vauvan sukupuolen haluaisin tietää jos vaan kertovat ja jos eivät kerro sitten harkitsen tota 3(4)d ultraa jossa oltiin esikon aikanakin.

Voiku nää viikot kuluisi pian ja ois kevät ja pääsisi touhuamaan kaikkea

Annora rv 12+3
 
Voimia huonosti käyneille :hug:

Itselläni huomenna 15vk, kaikki on ok. Mahaa vain kutittaa välillä oikein kovastikkin. Liikkeet tuntuu sen verran, että kun masussa kääntää itseään niin näkyy jo mahan lävitsekkin. Ultrassa sanoivat että istukka on takana (kahden muun odotuksessa edessä) että nyt kuulemma tunnen liikkeet hyvin. Mietin että mitenkähän hyvin ne nyt tuntuu kun kun aiemmissakin tuntui ihan kivasti :eek:
 
Kiitos tästä kivasta keskustelusta mikä täällä on ollut. Olen ollut aktiivinen seurailija, vaikken ole vielä paljoa uskaltanut kirjoittaa.
Tänään kävin ultrassa, ja la on vasta elokuulla. Aloitteleva kätilö oli meillä ensimmäisellä neuvolakäynnillä, joten hän oli laskenut koon sikiöltä väärin. Ihmettelin itsekin, kun sikiö näytti jotenkin onnettoman pieneltä. Mutta en sanonut mitään, kun ensimmäistä odotan, joten en voi tietää. =) Mutta nyt tästä siirrän tietoni tuonne elokuun odottelijoihin. Tsemppiä kaikille, vatsat vain pystyyn! JA KIITOS!
 
Annora Meillä kanssa mummo oli heti arvannut kun minut näki. Vaikka olin vasta viikoilla 7 tms. että ei ainakaan mahasta mitään nähnyt. Sanoi kun ihmettelin että mistä tiesi, että vanhemmat ihmiset vain näkee.. Aika jännää tosissaan. :)

Kuulumisia ei muuten olekkaan sen kummempia, kunhan lämpimikseni höpisen.

Tinnaa & Mytty rv14+0
 
MiNia: :hug: toivotaan,että tulokset on puhtaat.
Uusiakin tullut joukkoon =)

Mulla oli to neuvola käynti sydän äänet 140 ja liikeet + painoo tullut 10 viikkossa 1kg.
Terkka laittoi edelleen la kiekon mukaan eikä ultran noh eli terkan mukaan oliskin vasta 15+2.
Kolmonen heräs joka eilen oli vesiripulilla :(
Mukavaa lauantaita kaikille =)
 
Mukavaa lauantaita!

Minialle tsemppiä tulosten odotteluun, kaikki on varmastikin kunnossa =)

Täällä on otettu tuo papa myös aina alkuraskaudessa, tosin minulta ei nyt sitä otettu koska kesällä otettiin jälkitarkastuksen yhteydessä viimeksi. Paikkakohtaisia eroja varmasti on.

Minä olen neljättä päivää "salmiakkikuurilla" ;) Koetan saada nousemaan nuo paineet, ihan lääkärin määräyksestä. Ens viikolla saan loput tulokset labranäytteistä, tavallaan toivois että löytys joku syy näihin mataliin paineisiin. Salmiakista huolimatta alapaine ei nouse yli 50 ja yläpaine pysyy myös 95 paikkeilla, onneksi vähän nousua tuohon yläpaineeseen tullut.
Liitoskivut vaivaa myös täällä, varsinkin jos lenkillä käy ja tekee jotain vähän raskaampaa niin jo alkaa viiltelemään. Muuten olo aika hyvä =)

Tänään pitäis siivota vaatekaappeja, käydä läpi lasten vaatteita ja ottaa pienet vaatteet talteen. Pölypallojakin tuntuu lentelevän , että vissiin imuroidakin pitäis... :whistle:

Eipä muuta kun pakkasen täyteistä päivää ja hyvää vointia kaikille masun kasvattelijoille!

katta2 ja mörö 16+3
 
heipähei kaikille!
en oo taas nettiin päässyt, yritin lukea kaikki teidän jutut mutta niitä on niin paljon ettei millään muista kaikkea =)
mutta voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:
ja onnittelut iloisista uutisista ja tervetuloa uudet :wave:
mä kävin eilen ostamassa mammahousut kun en enää omiin mahdu, mulla on jo ihan kunnon vauvamaha :D ja en tiedä onko ne liikkeitä joita olen tuntenut, mutta jotain siellä tapahtuu :LOL: mulla kanssa ollut vaikka mitä jomotuksia, mutta olen yrittänyt olla niitä liikaa miettimättä. pitäähän sen jossain kai tuntuakin että uusi elämä siellä kasvaa.
ajatelkaas että ollaan kaikki jo näinkin pitkällä, hyvä tästä tulee =)
mukavaa päivää kaikille!

toivova ja nyytti 14+3
 
Voimia kaikille, jotka on saanut huonoja uutisia :hug:
Itseäni ottaa tällä hetkellä erityisen paljon päähän se, että ystäväpiirissäni minä taidan olla se, joka on erakoitumassa. Ihankun raskaus olisi syy siihen, ettei voisi lähteä MIHINKÄÄN. Kaikki taitaa kuvitella että pelkkä kävelykin on niin raskasta, että eivät kehtaa edes kahville tai kaupungille pyytää. Itselläni ei raskaus vielä niin näy, että voisin ihan hyvin mennä käymään vaikka baarissa, ja nähdä niitä ihmisiä, mitä ei oikeasti ole 4 kuukauteen nähnyt! Rasittavaa maata vaan kotona. Nimimerkillä kaikki siirsivät menoa eiliselle, kun tiesivät, että itse en ole kaupungissa.. Onko muilla samanlaista tilannetta, vai käynkö jollain ylikierroksilla, ja otan kaiken itseeni :LOL: Nyt taidankin tehdä taas jotain repäsevää ja kävellä vaikka jääkaapille. :eek:
 

Hemu1 toivottavsti et oikeasti olisi jäämässä ulkopuolelle raskauden takia...mutta kyllä omassa perhepiirissä (jopa) on henkilöitä jotka vauvauutisten jälkeen ovat olleet "kiireisiä" ..no, olkoot minun puolestani

Itsellä raskaudessa nyt todella seesteinen, ehkä jopa tylsä vaihe; huono olo hellittänyt ja väsymyskin laantunut, liikkeitä ei tunnu ja maha on mitätön joten epäusko raskaudesta iskee päivittäin. Alkaisi edes liikkeet tuntumaan niin olisi kivempaa
 
Hemu1
Mulla on ollut kyllä samanlaisia tuntemuksia (kieltämättä joskus uskon olevani vain vainoharhainen :D) mutta nämä tuntemukset alkoivat jo muutama vuosi sitten kun muutimme mieheni kanssa saman katon alle. Ei paljon pyydellä enää mukaan. Jos en itse ilmoittaudu että "hei saisiko tulla" mikä tuntuu välillä TOSI tyhmältä. Jos minua ei kaivata ni miksi sitten tuppautua.
Toisaalta taas muutamat ystävät ovat alkaneet pitää enemmänkin yhteyttä vauvakuumeensa takia :D Pitäisi vain itse ottaa itseä niskasta kiinni ja olla aktiivinen ystäviin päin, kyllä he pian tajuavat että ei raskaus ole sairaus. ;)

sedrik
mulla on vähän samanlainen olo. tuntuu että mitään ei tapahdu. mitään ei näy missään, ei ole paha olo, ei sinänsä väsytä. On vain NIIN turhautunut olo ja ei uskoisi millään että on mitään vauvaa missään tulossa. Eilen nauroin koko jutulle "hah, mun mahassa vauva vai. niin vissiin" No, selkää särkee siihen malliin että työtoverit nyökyttelevät ammattiäiteinä "siitä se lähtee" :D

töissä ei malttais olla millään.. tahtois vaan olla uudessa kodissa ja laitella paikkoja. eikä mennä lähellekkään työpaikkaa. :D

iloisia hetkiä taas kaikille =)
toivottaa Sompa ja pikkuinen 16+1 (ultran mukaan 15+2)
 
Hei kaikki!
Olen uusi täällä kaksplussan puolella, olen 27vuotias ja odotan kolmatta lastamme ja la on 15.7.
Jonkun verran olen ollut, enemmän ehkä taustailijana tuolla vauvalehden sivuilla. Tykkään enemmän suljetuista listoista, ainakin itse kirjoittaa ja huomasin kyllä et teillä on suljettu kerhokin, mutta jos kiinnostaa "laajentaa" heinakuisten porukkaa niin yahoostakin löytyy suljettu lista. Löytyy osoitteesta groups.yahoo.com/group/heinahatut2009
Kokemuksesta voin sanoa että yahoossa listat voivat elää pitkäänkin, tälläkin hetkellä kuulun listalle joka on perustettu 2000 ja lista on aktiivinen! Eli tervetuloa yahooseenkin :)
 

Yhteistyössä