3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Huomenta!

Ihana lueskella teidän muiden positiivisia kuulumisia ja raskauden etenemiseen liittyviä juttuja! :)

Itse olen jo sisäistänyt tän keskenmenon ja odotan vaan että se otetaan musta pois. Tunnen outoutta vartaloani kohtaan, kun sisälläni on jotain minkä ei kuuluisi siellä enää olla mutta ei tule itsestään poiskaan. Valtavalle turvotuksellekaan ei olisi enää mitään syytä ja haluaisin oman vartaloni takaisin. Kaikki raskausoireet on siis hävinneet turvotusta ja rintojen kipeyttä lukuun ottamatta. Näen edelleen paljon unia, joissa vuoroin olen tekemässä lääkkeellistä tyhjennystä eikä lääkkeet toimi ja vuoroin taas tajuan unessa olevani viimeisilläni raskaana enkä ole hommannut vauvalle vielä juuri mitään. Mies on pettynyt kun olen niin varma tästä tuomion lopullisuudesta. Hän elättelee vielä pientä toivetta, että syke löytyisi huomenna. Pelkään kyllä henkisesti alkavaa viikkoa. Mihin masennukseen mahdankaan vajota, kun mietin yksin kotona vain tätä asiaa ja seuraan vuotoa ja kipuja. Paljonkohan tulee sairaslomaa? Nyt viikonloppuna töistä on suurta apua saada ajatukset vähän muualle.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :) Olenhan minäkin sentään onnekas, kun kroppani pystyy aloittamaan raskauden. Josko sitten toisenkin.
 
Olen aiemmin hiukan puistellut päätäni kun monessa odotusketjussa on aina ollut useampi, joilla oireet loppuneet ja he ovat heti pelänneet (tai olleet jopa varmoja) keskenmenoa. No nyt en itse ole tuntenu oikeen mitään perjantain aamupahoinvoinnin jälkeen, ainoastaan rinnat ovat edelleen kipeät. Mutta miksei enää ole öllötystä? Ilman näiden palstojen lukemista en osais asiasta stressata, mutta alan olla jo ihan paniikissa! Mietin jo, että mikähän apteekki on auki että haen testin. Vaikka eihän se heti taida näyttää. Ja varhaisultraanki on vielä kaks pitkää viikkoo! Vielä muutama päivä sitten olin sitä mieltä, että se tulee nopeesti.
 
Ruusutar14 Mitäs tykkäsit äitiyspakkauksesta? Se on varmaan aika hassu hetki kun rupeaa ylipäätään kertymään nuita vaatteita ja tarvikkeita nurkkiin. Koko homma konkretisoituu niin eri tavalla. En malta odottaa... Vielä ei uskalla mitään hommata. Ehkä tuossa pidemmällä kesällä sitten. :)

Fidia Koitahan hyvä nainen vähän levätäkin välillä jos yhtään siltä tuntuu. :) Ei se maailma loppuraskauteen/synnytykseen lopu eikä kaverit mihinkään häviä. :) Ja ainahan kavereita voi sitten pyytää luokse jos alkaa voimat ehtymään.

Fiidu Se on tosiaan jännä, miten keho antaa luulla raskauden edelleen jatkuvan keskeytyneissä keskenmenoissa. Tai itselläni oli myös noin. Tyhjennykseen asti oikeastaan oli tiheään pissahätä ja kovat iltaturvotukset. Surullisessa nt-ultrassakin olin mammahousut jalassa ja suoraan sanottuna tuntui, että ne nauroivat minulle siitä tuolin selkämykseltä kun tilanteen toteamisen jälkeen piti kiskoa ne takaisin jalkaan. Onhan noita kertomuksia onneksi toiseenkin suuntaan, että alkio on ollut pieni ja sykettä ei näkynyt, mutta seuraavalla viikolla onkin kirinyt. Alkuvaiheen ultraukset kun taitavat olla aika paljon myös ultraajasta ja laitteistosta kiinni. Kovasti voimia ja tsemppiä tähän päivään! :hug:

OmaAurinkoinen Itsekin olin tosiaan silloin pari viikkoa sitten ihan paniikissa kun tuli se pieni tuhruttelu ja oireet katosivat. Mutta jos jotain olen nyt sitten tämän toisen alkuraskauden aikana oppinut, niin sen, ettei samanlaiset "oireet" ja tilanteet kerro yhtään mitään. Viimeksi ne olivat merkki keskenmenosta, nyt ei. Eli merkki vai ei? Tuskin... Sattumaa enempi. Oireet vaihtelee, se vaan on fakta. Toivottavasti oma olosi on jo rauhoittunut.

Omaan napaan ei näin viikonlopun jäljiltä kuulu uutta. Tai no, lauantaina sain sydänäänet uudelleen kuulumaan, jotta mieskin ne kuuli. Siitä riemastuneena sain itseni jopa salille lauantaina jalkatreeniä tekemään ja voi jee kun sen nyt tuntee kaikissa lihaksissa... Auuuu! Tällä viikolla pitäisi käydä labroissa. Ajattelin mennä loppuviikosta, sillä silloin pitäisi olla jo omien laskujen mukaan homma taatusti tarpeeksi pitkällä seuloja varten. Mietin vaan, kun neuvolantäti sanoi, että sinne pitäisi viedä pissanäyte. Mutta en saanut mukaan mitään ohjetta tai näytepurkkia tai muutakaan... Pitänee vielä kysästä neuvovasta puhelimesta asiaa.

tamariini 9+5 (8+5)
 
Moi tytöt pitkästä aikaa!

Viiulle ja koko perheelle onnittelut pikkuprinsessasta! Jos ehdit/jaksat niin tulethan vielä kertomaan miten arki on lähtenyt sujumaan. Itselläkin tuo aika on koko ajan enemmän ja enemmän ajatuksissa...

Fiidulle voimia tähän päivään. Kaikkihan on ihan oikeasti vielä mahdollista kun viikkoja on noin vähän. Todellakin riippuu laitteesta ja ultraajasta, löytyykö sykettä. Mutta jos tämän lapsen ei ollut vielä tarkoitus syntyä teidän perheeseen, niin sitten hän vaan saapuu joskus myöhemmin :heart:

Fidia täällä myös viimeiset kolme viikkoa alkoi töissä, 14 työaamua siis jäljellä. Jätän kaikki kesälomat äitiysloman jälkeiseen aikaan ja ihan hyvin oon jaksanut, mitä nyt motivaatio on ollut kateissa jo hyvän aikaa :) Sairauslomalla olen joutunut olemaan muutamia päiviä mutta nyt taas sujuu ihan kivasti. Ja mä oon myös Torilta katsellut niitä vaatepaketteja ja luultavasti sielä jonkun ostankin. Oon löytänyt itsestäni myös kirppiskävijän, vaikka normaalisti en tykkää kirpputoreista ollenkaan. Oon tosi nirso sen suhteen mitä sieltä kelpuutan mutta kyllä oon ollut aidosti ihmeissäni siitä valikoimasta, mitä sieltä vauvoille löytyy. Aivan uudenveroista vaatetta eurolla ja kahdella. Meidän typy on saanut ihania mekkoja ja bodeja ja housuja ja vaikka mitä parilla kirppiskeikalla, jotka oon tehnyt. Mopon olis helppo karata niillä reissuilla ;)

Omia kuulumisia sitten... On taas sattunut ja tapahtunut kaikenlaista. Liitoskivut on pysyneet aisoissa ja keppejä en ole nyt tarvinut. Perjantaina sitten töihin lähtiessä ajoin aamuruuhkassa kolarin :headwall: Ei ollut paha tälli mutta sen verran että auto meni ruttuun. Vastapuoli säikähti ehkä enemmän kuin minä kun näki mun pallomahan kun nousin autosta ja se sai sitten mutkin säikähtämään ja työpäivä vaihtuikin äitiyspolin seurantaan muutamaksi tunniksi. Soitin siis sinne ja olivat sitä mieltä että ehdottomasti käyrille ja ultrattavaksi. Siellä sitten makasin ja kaikki oli onneksi vauvalla hyvin.

Samalla hoidettiin etisen istukan kontrolli, kun se aika olisi ollut tänään. Siellähän se edelleen on liian lähellä kohdunsuuta, 1,5cm kun turvallinen marginaali olis 2cm. Vielä on toivoa että siirtyy vähän ylemmäs ja kahden viikon päästä tsekataan tilanne taas uudestaan. Pieni ylläri kuitenkin tuli.. Se alhaalla oleva istukka onkin lisäistukka, joka ei siis ole kiinni vauvassa. Oikea istukka on ihanteellisessa paikassa ihan kohdun yläosassa. Lääkäri sitten sanoi ääneen sen, minkä arvasin itsekin, että luultavimmin raskaus on alkanut kaksosraskautena mutta toinen ei ole jaksanut mukana alkua pidemmälle vaikka istukka onkin jatkanut kasvuaan. Mulla oli ihan alussa tosi vahva tunne, että odotan kaksosia, kun tiedettiin, että ovulaation induktiossa, josta tämä pieni sai alkunsa, irtosi kaksi munasolua. Taisi tunne (ja sormustesti joka on näyttänyt koko ajan poikaa ja tyttöä:D) pitää paikkansa. Jännä juttu vaan että kukaan ei ole kahta istukkaa aiemmin huomannut vaikka mua on ultrattu ties kuinka monta kertaa. Nyt kuitenkin lääkäri teki niin perusteellista työtä ja näytti vielä mulle ja mukana olleelle kätilölle molemmat istukat näytöltä niin en kyllä yhtään epäile että tää olisi virhediagnoosi.

Hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista kevätviikkoa! :flower:

Säihkiss 32+0
 
Säihkiss Johan nyt! Onneksi ei tuossa kolarissa käynyt kummemmin! Varmasti pisti sydämen pamppailemaan kun tuollaiset tilanteet muutenkin aina säikäyttää ja tekee epävarman olon. Ja aikamoisia uutisia ultrastakin. Pidetään peukut pystyssä, että lisäistukka siirtyisi pois tieltä!

Minä olen tässä pari päivää jo arponut, että hyppäisinkö joulukuisten vai tammikuisten keskusteluun mukaan. :D Omien laskujen mukaan LA olisi 30.12., jolloin mieluummin loikkaisin tammikuisiin, ettei tartte sitten tammikuussa yliajalla yksikseen höpistä siellä. Toisaalta taas kun nuo sydänäänetkin jo kuului, niin jospa olenkin arvioinut oviksen ajankohdan väärin ja ollaankin lähempänä neuvolan laskuja. Silloin laskettu aika olisikin jo ennen joulua ja selkeästi voisin liittyä joulukuun viestiketjuun. Näinpä olenkin nyt päättänyt, että odotan sinne ultraan asti... Siihen asti räpätän täällä näin päivittäin (jopa useamman kerran)... :wave: Koittakaa kestää!
 
Hui, noi kolarit kyllä itelläki pelottaa kovasti. Onneksi Säihkiss ei käyny mitään!

Kiitos tamariini, olo on taas rauhallinen ja ilonen. Äitin kans juttelin ja hänenki raskaus (olen ainoo) oli ollu tosi oireeton. Pitää siis vaan osata nauttia hyvästä olosta. Ja alamahassa on taas eilisen ollu nippailuja, joten tuntemuksia on taas heti kun töissä on. Ehkä olin liian levollinen mökillä viikonloppuna. :) Tein kyllä tänään mielenrauhaa turvaamaan testin, raskaana 3+ näytti.

Tänään kyllä jännittää hiukan kun meillä on tiimipalaveri ens syksystä. Mun ryhmän toinen hoitaja vaihtuu ja joka on siinä ollu tänki vuoden niin tietää raskaudesta, mut nyt pitäis kertoo sitten tälle joka vaihtaa meille toisesta ryhmästä. Siinä on erinäisiä syitä miksi hänen reaktiota jännitän, toivottavasti turhaan...
 
Säihkiss Kätilö meille jutteli nt-ultrassa, että riskit keskenmenoon on aika pienet. Ja käytti kolaria nimenomaan esimerkkinä: pitäisi tyyliin joutua kunnon kolariin, jotta istukka irtoaisi, mutta vauvalle ei silti todennäköisesti kävisi kuinkaan, koska lapsivesi pehmentää törmäystä. Olisin siis varmaan ollut hermot riekaleina. Hyvä, että teillä molemmilla kaikki hyvin! Kerrohan vielä miten sormustesti tehdään! Hevosillahan se tehdään roikottamalla sormusta jouhessa tamman lautasten yläpuolella, mutta missäs meillä ihmisillä :)? Jos pyöriin tuli ? ja jos heiluu edestakaisin tulee ?...Eeen muista :D

Onko teillä Säihkiss, Ruusutar ja Fidia vauvan sukupuoli tiedossa?

ON: Vähän huolettaa jatkuvasti liian lyhyiksi jäävät yöunet. 5-6 h yössä. Nukkumaan meno venyy myöhäälle ja kun pääsee sänkyy pitää kauan teetellä hyvää asentoa ja sitten lähteä ainakin pariin kertaan vessareissulle ja taas teettelyä. Viime yönä sain kehiteltyä stressin siitä, että kello oli puoli yksi ja edelleen teettelin sopivaa asentoa ja rauhaa. Sitten aamulla herään 6 aikaan, eikä puhettakaan, että vielä sen sallitun 30-40 minuuttia nukkuisin. Harmittaa. Tähän saakka nukuin ok, mutta pari viime viikkoa tätä. Tuntuu, että kutistun. Aiemmin tiukat vaatteet ei enää purista mistään.
 
Zoona, jut luin tuosta sormustestistä. Se pitää ensin pitää oman pään yllä ja katsoo kumpaa liikettä tekee itselle. Sitten mahan päällä niin näkee kumpaa liikettä tulee. Mullaki huvittais tuo, mut mulla ei oo yhtään sormusta millä tehä :(
 
Kiitos Tamariini.

Tuo sormustesti on minulle tehty joskus yli kymmenen vuotta sitten, kun ei ollut hajuakaan lapsista. Minulle ennustettiin silloin neljä lasta, 2 tyttöä ja 2 poikaa. Tuo tehtiin silloin ranteesta. Aika kiire tulee, kun eka tulossa ja neljä luvattu.
 
Fiidu Mikä on vointi?

Zoona Toivottavasti unet sieltä palautuu. Tuo on kyllä tosi tuskaista, jos pitkään jatkuu. Unettomuus ja väsy ovat kyllä ihan kauheita. Tsemppiä! Onko mahdollisuutta nukkua päikkäreitä ja sitä kautta kerätä energiaa varastoon?

Pitää kyllä huvikseen testata tuo sormushommeli kotona. :D Tuommoset hauskat jutut aina piristää, vaikken niihin pätkääkään uskokaan.

Kuuntelin taas eilen sykkeitä ja koitin laskea lyöntien tahtia. Huhhuh... Oli ensinnäkin hankalaa, koska ilmeisesti toi solukasa on alkanut tässä välissä liikkumaan. Ei meinannut millään pysyä kuuluvissa 15 sekuntia laskuja varten ja aina meni laskut sekaisin kun piti doppleria siirrellä. Mutta kyllä se melkein 180 sitten oli kun sen sai laskettua. Vastaa ihan oletettuja viikkoja ja onpahan kuulkaa siellä hirvee työ ja tuska käynnissä kaikkien solujen rakentamisessa. :LOL:

tamariini 9+6 (8+6)
 
Sormustestistä... Mä oon siis myös kuullut/tehnyt niin, että jos ei ole raskaana niin silloin tehdään ranteen päällä (pitäis näyttää olevat ja tulevat lapset) ja jos on raskaana niin vatsan päällä. Eli sormus (mikä tahansa sormus) pujotetaan hiukseen tai lankaan ja annetaan roikkua vapaasti siinä vatsan päällä. Jos alkaa mennä edes takas kuten kaappikello, tulee poika ja jos piirtää ympyrää niin tyttö :) Uskon kaikenlaisiin henkimaailman juttuihin muutenkin mutta tää on hämmästyttävästi aina pitänyt paikkansa kaikilla raskaanaolevilla, joille olen tehnyt.

Zoona just tuon istukan irtoamisvaaran takia pyysivät tsekattavaksi sairaalaan. Tosin arvasin kyllä että mitään suurta hätää ei varmasti ole kun vauhti oli niin hiljainen eikä esim. turvavyö päässyt kiristymään kovasti ja painamaan mahaa. Niin ja meille on tulossa tyttövauva :heart:

Nerinah tervetuloa! :)

Säihkiss 32+1
 
Mä taidan ehkä päästä liittymään teidän seuraan! En kyllä ihan vielä usko, voiko tämä olla tottakaan. Sain liuskatesteihin haamuja viikonloppuna, ja nyt sitten Apteekin Omalla plussan. Sitäkin jäin miettimään, että tuliko plussa testiin liian hitaasti. Ohjeessa lukee, että positiivinen näkyy minuutissa, negatiivisen varmistamiseksi tarvitaan 3min ja 5min jälkeen ei saa katsoa. Mulla oli minuutin kohdalla korkeintaan hailakka haamu, mutta kolmen minuutin kohdalla päivänselvä plussa. Uskaltaako tähän nyt sitten luottaa...?

Eli tervehdys tutuille ja niille, joille olen uusi. Olen siis Milli, 33v, ja hyvin hämmentynyt kaiken tämän edessä. Olen kovasti pelännyt lapsettomuutta, mutta nyt tämä kuitenkin näyttäisi tässä ihan toimivan. Vaikeaa uskoa, että mulla voisi olla näin hyvä tuuri, joten testejä varmasti vielä kuluu, ja oon varmasti ihan hermorauniona ainakin viikolle 13. Tämä tuntuu niin isolta unelmalta, että menettämisen pelko iskee aivan samantien...

Milli, 4+ ??
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Milli Mimosa! :)

Kävin siis maanantaina siellä yksityisellä gynekologilla uudestaan ultrattavana. Tilanne oli sama eikä sykettä löytynyt. Yllätyksekseni sain lähetteen naistentautien poliklinikalle. Olin kuvitellut, että lääkkeellinen tyhjennys onnistuu ihan yksityiselläkin. Kysyihän gyne viime viikolla, että tulenko mieluummin uudestaan heille vai haluanko lähetteen naistentautien polille. Tyrmistyneenä ja ahdistuneena lähdin sitten odottamaan polin soittoaikaa. Sain onneksi ajan heti tiistaille vaikka polin puhelimessa olikin töykeä nainen. Olin esittänyt surullisena tilanteeni, kun hän tokaisi "meille pitää olla lähete". No olihan mulla, en vaan ollut saanut lausettani loppuun!

Onneksi naistentautien poliklinikan sairaanhoitaja ja lääkäri olivat aivan ihania ja empaattisia ihmisiä. Ultrattiin vielä ja sain ohjeet kotona tehtävään lääkkeelliseen tyhjennykseen. Painottivat ehdottomasti, että yksin ei saa kotona olla vaan tukihenkilön on oltava paikalla. Otin särkylääkkeet eilen klo 12. Ja aloitin Cytotecit klo 13. Mies tuli töistä aikaisemmin kotiin. Tunnissa nousi kuume, tärisin ja hampaat kalisi. Klo 16 uudet särkylääkkeet ja loput Cytotecit. Soitin jo päivystävälle naistentautien osastollekin, kun murehdin kuumetta. Se oli kuitenkin normaalia. Sanoivat siellä jälkitarkastuksesta, jossa mitataan verestä hcg. Noh, osastolla eri käytäntö kuin polilla. Polilla painottivat ettei mitään jälkitarkastuksia nykyään enää tehdä. Ei edes verikoetta.

Kivuliaat ja pitkät supistukset alkoi illalla ja vuotoa tuli tosi paljon. Ne suuret hyytymät ja klöntit vaan putoili pönttöön. Pidin lämmintä kauratyynyä alavatsalla ja puristin silmät tiukasti yhteen ja koitin vaan hengitellä kivuliaiden supistusten aikana. Tuntu ettei klo 21-22 aikaan otetut ibumax 600mg ja para-tabs 1g auttanu mihinkään vaikka oli jo kolmas satsi klo 12-22 aikana. Noh, klo 24-01 tilanne alko rauhottumaan ja sain nukuttua hetken ennen seuraavaa vessareissua. Aamuyöstä nukuin kans pari tuntia. Miehen lähdettyä töihin, en saanu enää unta.

Töistä sain sairaslomaa ti-pe ja ikäväkseni huomasin, että lääkärintodistuksessa lukee diagnoosina "sikiön varhainen kuolema ja jääminen kohtuun". Voisko enää suoremmin pomolle ilmottaa :(
 
Fiidu Voi miten harmillista... :'( Ja tosi kurjaa, että jouduit vielä kivuliaan tyhjennyksen käymään läpi. Toivottavasti se tarkoitti sitä, että tyhjennys myös onnistui. Ehkä minun "kivuttomat supparit" sitten aiheutti sen, että homma jäi vähän kesken ja pitkittyi sen takia. Mutta minua kans potuttaa tuo, että sitä jälkitarkastusta ei ole. Toki jos menkat alkaa 4-5 viikon kuluttua tyhjennyksestä, niin sitten tietää kaiken olevan kunnossa. Nyt vain lepäät ja tarvittaessa suret ja elät tämän vaiheen läpi ja sitten vaan etiä päin uuteen yritykseen! Ainakin raskautuminen onnistuu, joten ei muuta kuin sitä teille tarkoitettua pientä oottelemaan. :heart::hug:

Milli Mimosa Luota vain siihen testiin. :) Plussa on plussa. Tervetuloa!
 
Milli Mimosa Onnea plussasta! Itse samaa arponeena mulle todettiin hyvin ykskantaan polilta, että se on plussa jos on kaks viivaa ja sillä sipuli. :) Viivan vahvuudet tai muut niin ei merkkaa mitään eli onnea onnea :heart:

Nerinah Tervetuloa joukkoon ja onnittelut sinullekkin!

Fiidu Voimia :hug:

Mä sitten innostuin kans testailemaan sormuksella! Mahan päällä en saanu oikeastaan mitään tolkkua, mutta ranteen päällä sormus heilui ympyrää todella vinhasti! melkein pysähtyi hetkeksi ja alkoi heilua edestakaisin! Hetken heiluttuaan vauhti hiljeni tosi paljon ja jäi ihan vaimeasti heilumaan edestakaisin. Me ollaan puhuttu, että tämän jälkeen olisi toiveena vielä kokeilla 4 pakasteessa olevasta alkiosta, josko toinen meille suotaisiin... Miehelle pitää tehdä heti tänän kun pääsee töistä!!

Mulla on ollu niin kiirus kotona remppahommia tehden, että olen unohtanut koko dopplerin! Josko sitä muistais vaikka joku ilta kokeilla saisinko minäkin jo sykkeen kuuluviin. Meikäläisellä varmaan kyllä toi oma läskirengas vaimentaa aika vahvasti ääniä.

Neuvolassa kävin eilen verikokeissa ja siellä kuunneltiin ja erittäin hyvältä kuulosti. Tavallaan varmaan siksi ei ole ollut niin paniikki tai hätä kuunnella kotona, kun ahkeraan olen juossut lääkärissä/hoitajalla niin on saanut kuunnella ihan muutenkin nöttöstä.

Ei voi sanoa kun, että todella nopeaan tämä aika kuluu!
T. Hironea ja nöttönen 11+0
 
Voi Fiidu :hug: Ikävä juttu kaiken epäystävällisen kohtelunkin vuoksi. Jaksamista kovasti ja toivotaan pikaista uutta onnistumista.

Nerinah ja Milli Mimosa, tervetuloa mukaan! Eihän se viiva alussa tummukaan niin nopeasti. Minä en omiin testeihini saanut kertaakaan edes tasavahvaa viivaa. Mutta vahvasti se kuitenkin raskaus oli, kun pieni potkiskelee jo ahkerasti ja kai volttejakin pesässään heittelee (ainakin siltä tuntuu =) ).

Zoona, älä murehdi vähistä unista. Minulle neuvolasta sanottiin, että jos tunnen oloni virkeäksi herätessä, niin silloin uni on ollut riittävää. Ja kyllä sitä sitten nukkuu, kun tarve on. Jos väsyttää, niin silloin jo nukkumaan tai päikkäreille.

Täällä kaikki ennallaan. Maha on alkanut tulla esiin ja tuntemuksetkin ilmestyneet takaisin kaiketi sen vuoksi. Kohdun olemassaolon tiedostaa koko ajan ja sellainen painon tunne on aika jatkuvaa. Olen nyt sitten ottanut rauhallisemmin muutamia päiviä, että elimistö tottuu taas uuteen vaiheeseen. Pienellä alkaa olla kai kasvuspurtti ja kohtu venyy urakalla.

Tuutunen80 ja pieni 17+2
 
Äh... Mä unohdin eilen sitten sen sormustestin kun illan ohjelmaan tulikin muutoksia. Mutta jäin kyllä sen tiimoilta muutenkin miettimään tätä sukupuoliasiaa. Mistähän se äidin tunne siitä tulevasta sukupuolesta kumpuaa? Silloin edellisen alkaneen raskauden aikana olin ihan varma, että se on tyttö. Nyt olen ihan varma, että tää on poika. Vaikka siis se mötti ei vielä itsekään sitä tiiä... Ja eihän ne tunteet mene läheskään aina kohdilleen mitä olen kuullut, mutta se on jännä miten vahva se tunne on. Tosi outoa. Kai siihen vaikuttaa koko elämäntilanne jne., mutta silti... :confused:

Me viimeksi jo puhuttiin, että ei ehkä haluta tietääkään sukupuolta etukäteen. Se voi kyllä olla siksikin järkevää, että ei ehditä tapella nimestä etukäteen. Olis sekin vääntö ihan turhaa jos sitten syntyvä lapsi ei näyttäisikään yhtään nimeltään. :D

Nyt hyppäsin jo taas asioissa kauheasti aikaani edelle... :stick: Sitä se sykkeiden kuuntelu teettää. Ja sitten taas pudotaan korkealta jos ollaan pudotaksemme.

Hironea Muistelen niitä viime alkusyksyn jutteluita tuolta kuumeilupuolelta, niin olikos se niin että te arvoitte nykyisen ja uuden asunnon välillä ja päädyitte ilmeisesti siis jäämään siihen nykyiseen? Sitä siis remppailette? Onko miten iso urakka vielä edessä?

Meillä on aluillaan talon rakennusprojekti, joka ponkaistaan käyntiin heti kun vain saadaan luvat järjestykseen. Toivottavasti alkaisi jo tämän vuoden puolella ja saataisiin hommia mahdollisimman pitkälle ennen vauvan tuloa. Meillä kun on tarkoitus tehdä omin ja talkoovoimin suurin osa hommista, niin suattaapi tahti vähän hidastua kun maha kasvaa ja vauva tuloo maailmaan. :rolleyes: Toisaalta nykyinen kämppä on niin pieni ja täynnä roinaa (väliaikaisasunto talojen välillä), että saadaan kyllä aika houdineja olla, että mahdutaan sitten koko poppoo vielä vauvankin kanssa. Huhhuh... Noh, en ajattele sitä vielä. Jos on toteutuakseen, niin mieluisa ongelman syyhän se on. :heart:

Huomenna labraan piikitettäväksi...

tamariini poksahtaa neuvolan mukaan kaksinumeroisille luvuille 10+0 (9+0)
 
Fiidulle isot pahoittelut ja paljon voimia! Toivottavasti saat menetyksen surtua tässä alkukesän aikana, ja pääset pian iloitsemaan uudesta onnesta!

Teille muille kiitos uskon luomisesta plussaan. Tuntuu ihan mukavalta kuulla, ettei se ole täysin selvää ollut ihan alussa muillakaan. Jotenkin omiin korviin ja silmiin on sattunut ne jutut, että on plussattu viikoilla 3+ ja heti saatu vahva viiva... Epäilyttää tämä oma plussa ehkä muutenkin. Lähinnä juuri siksi, että toivoin sitä niin kovasti... :)

Ovulaation ajankohta ei ole ollut mulla selvillä, joten ultraan asti en tiedä viikkojakaan. Kp:t oli jossain 50+ ja tämä oli eka kierto pillereiden jälkeen. Oma arvaus on että suunnilleen 4+4 tms nyt, mutta se on tosiaan täysin arvausta vaan. Olo on hiukan erikoinen, mutta paino sanalla hiukan. Rinnat on turvonneet, ja vähän kipeät. Tosin sitten välillä ei juurikaan. Lievää kuvotusta on, mutta mulla on välillä ollut muutenkin. Ihan stressin, menkkojen tai ovulaation takia esim. Alavatsalla on outoja kipuja, niitäkin vaihdellen. Ja oikealla puolella useammin kuin vasemmalla, onkohan syytä huoleen?

Alkuraskauden ultraan meinasin mennä yksityiselle juhannuksen alla. En varmaan usko, että kohdussa ketään on, ennen kuin näen... Keskenmenotarinat pelottaa myös, tuntuvat niin kovin kovin yleisiltä. Samasta syystä en usko, että asiasta paljoa kenellekään vielä kerronkaan, mutta katsotaan nyt kuinka käy, kun uskallan antaa itseni innostua.
 
Viimeksi muokattu:
Milli Mimosa ei kivuissa varmaan mitään huolestumisen aihetta ole, jos on kipu siedettävän rajoissa ja kivun kohtakin vaihtelee, niin ja on kuitenkin selvästi alavatsalla. Muistelisin (kun siitä on jo niiiin kauan :)), että minulla oli pistoskipua aina yhdessä tietyssä kohdassa ja toisella sivulla munasarjan kohdalla. Tietenkin kuvittelin, että munasolu on matkannut takaisin johtimeen, mutta se oli nestettä mikä oli kertynyt munasarjaan ja turvotus tuntui kipuna (IVF).

Sukupuoli. Mulla on jostain syystä epäilys pojasta. On ollut alusta asti. Jotenkin se nt-ultra vain vahvisti epäilystä (ensin tyyppi nukkui ja kun yritettiin herätellä vaihtoi vain asentoa ja jatkoi sitkeästi uniaan (tyypillinen miesolento?). Kun lopulta saatiin hereille, alkoi potkia kipakasti). Täytyy tehdä testi ja katsoa mitä se sanoo :) Olemme kyllä puhuneet, että emme halua oikeasti tietää etukäteen sukupuolta, eikä meillä ole vielä edes mitään työnimeä tyypille, joka viittaisi kumpaankaan suuntaan.

Tuutunen mulla on pari viime viikkoa ollut kävellessä sellaisia tuntemuksia, että kohtu ja virtsarakko tai ainakin pissat valahtaa ulos hetkenä minä hyvänsä. Täytyy pysähtyä kävellessä tai kävellä jotenkin varovasti, koska se tunne on inha. Ja sitten se pissahätä! Etenkin kävellessä se toisinaan on häiritsevää, sitten kun löydät jonkun puskan minne kyykistyt on tulos n. 1/2 desiä, vaikka olo oli jotain ihan muuta.

Nyt mä haluan eroon roskaruuasta! Kerran viikossa käyn thaimaalaisessa, kiinalaisessa jne. Juuri äsken kävin vetämässä kupuni täyteen kinkkiä. En edes ollut menossa, mutta kun kaikki muut menivät yhden ihmisen viimeisen viikon/lounaan kunniaksi. En edes koe siitä mitään erityistä tyydytystä, mutta lauman mukana ajaudun. Jollei muuta, niin suolaa siinä on varmasti yli päivän suosituksen. Muutenkin heräsin viime viikolla siihen, että hyvien rasvojen saantisuositukset ei varmaan täyty ja suolaa tulee vaikka kuinka paljon liikaa.

Zoona ja ? 16+0
 
tamariini Joo, ei me päätetty jäädä tähän vanhaan, mutta se vaan ei menny kaupaks. Nyt sitten tehtiin välittäjän kanssa sellanen sopimus, että uudistetaan pintoja ja tehdään remppaa ja kokeillaan nyt kesällä uusiksi.

Piha sauna menee kokonaan uusiks ja sisällekkin tehdään pientä pintaremonttia. Kauaa sisätilojen rempasta ei ole, mutta listat puuttuu vielä edellisenkin rempan jäliltä :D

Meidän on pakko päästä tästä vanhasta pois ennen vauvan syntymää, joten jotain on pakko tehdä että edes joku kiinnostuis ostamaan tän.
 
Tästä keskiviikosta on tullut mulle joka viikkoinen ahdistus-hysteriapäivä syömisteni vuoksi. Söin tänään kiinalaista siis. Taas. Olen nyt viim. 3 viikkoa syönyt joka keskiviikko kinkkiä vaikka tiedän että se on ihan paskaa ja ruuissa käytetään natriumglutamaattia. No aloin sitten itseäni kiusatakseni lukea lisää natriumglutamaatista. Koe-eläimillä aiheuttanut sikiövaurioita, saattaa aiheutta hermovaurioita itse syöjälle, niin miksei sitten sikiöllekin. Olen kyllä niin tyhmä, että vituttaa!!! Viikosta toiseen joku itsesyyttelyn paikka. Vielä kun aamulla olin vakaasti päättynyt, että nyt ei mitään roskaa, vaikka muut menisivät. :mad:
 
Milli Mimosa, ihanaa, onnea! :)

Zoona, jopas on ikävästi tehty lääkäriltä, että noin on saikkulappuun kirjoittanut. Arkaluontoisissa asioissahan kelpaa myös diagnoosi numerona. :/

Zoona, mistä sun paniikki ruokien suhteen tulee? Tulee itelle mieleen, että pitäiskö mun herätä ajatteleen syömisiä, en oo osannu vielä keksiä stressiä. Oon kyllä aika varma et mulle vielä puhkee radi, joten siinä sitten onki opeteltavaa...
 

Yhteistyössä