<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

zizliskolla saatta olla jo nyytti sylissä, mut onnea matkaan!! :heart:

Tipsula kiva kuulla, että halut on taas heränny, täällä ollu kyl aika hiljasta petirintamalla melkeen koko ajan :ashamed:

ALM "Kiva" kuulla, että muillakin samoja mietteitä, etten oo mikään kummajainen :saint: Helpottaa omaa oloa ja lohduttaa kovasti :)

Meillevauva Kyllä me tytöt näköjään osataan jo pienestä asti keksiä kiukustumisen juurta :LOL:

Riikka oikein paljon onnea rinsessasta!! :heart: :flower: Kiva kuulla, että siellä kaikki mukavasti =)

JAIKSSSS!!!! Täällä ilmeisesti bongattu limatulppaa. Ihan kananmunankeltuaista muistuttavaa limaa ja välillä myös kirkasta, mut sellasta jojomaista eikä ikinä ennen tuollasta oo tullu, joten :eek: Nyt alko jännittään, että josko se lähtö olis kohta ovella (no joo, varmaan kuitenkin ootellaan se 2vkoa). Mää olin jo luopunu sen bongailusta, niin heti se pääs yllättään :D :D Huomenna tosiaan kokoarvio ja alapään ronklausta tiedossa heti aamusta, toivottavasti vauhdittais hommia. :saint:
 
Alisalle tsemppiä :wave:
Mulla yliaikaskontrollissa ronkkivat aika ronskisti, alkoki samasena iltana tulemaan limatulppaa ja sitten seuraavana päivänä lähettiin synnärille :)
Oon käyny sun kuulumisia sillon tällön aina kurkkimassa ku joskus samassa pinossa kuumeiltiin :)

Talvicci ja "Unski" 7kk1vko+ :heart:
 
40+0

Ja vauvasta ei tietoakaan.. Eilen oli alavatsapaineentunnetta oikeestaan koko päivän, toivon että olis kypsyttäny lisää paikkoja. Mutta yö mentiin ilman supistuksen supistusta ja erittäin hyvin nukkuen. Pitää vissiin tänäänkin lähteä kävellen jonnekin. Leikkipuistossa olis kyllä pullaa myynnissä :whistle: :D

Niin ja paineetkin oli niin hyvät etten edes muista milloin on viimeksi sellaisia lukemia saanut! protskuja oli 1-2 plussan arvoisesti, jalatkin tunnistin jaloiksi.

Mies hengailee kotona. Se on fiksuna tehnyt työnsä niin että ei tarvi paljoa töissä olla. Ja nakittanu jollekin opiskelija-työntekijälle hommia niin että voi olla pari viikkoa poissa.

Saatiin kotiin sellainen vaavi-sänkykin. Se on alakerrassa niin vauva voi torkkua siinäkin.. Toi meidän uhmis torkkui tosi paljon lattialla peiton päällä tai sitterissä mutta todettiin että neiti+2 koiraa juoksemassa pitkin ja poikin kotia on vähän liian vauhdikasta jos vauvakin on lattiatasossa.. Jos vauva on samantyyppinen kuin tuo neiti niin ei kauheasti sylissä viihdy.
 
Eipä ole vauvasta tietoa täälläkään, saa nähdä mennäänkö tässä käynnistykseen asti...

Riikka, onnea tytöstä :flower:

Tipsula, tosi lohdullista kuulla että haluja löytyy synnytyksen jälkeen. Täällä myös petipuuhat vähentyneet raskauden aikana, ja suoraan sanoen pelottaa hiukan että loppuuko sitten kokonaan synnytykseen.. Kovasti haluaisin kuitenkin panostaa vauvan lisäksi myös parisuhteeseen miehen kanssa, ettei meistä tulisi sitten vain äiti ja isi (niinkun valitettavan monelle tuntuu käyvän...).

Meillevauva, meillä on myös noita vauhdikkaita koiria pyörimässä nurkissa :)D) ja olen tuota ajatellut että mihinkä vauvan sitten uskaltaa laskea.. Mahtaako sitteri jäädä jalkoihin...? Tokihan vahtimista koiraperheissä aina tarvitaan ihan erityisesti ettei käy mitään vahinkoja.

Hauskaa, äsken katselin raskauden puolivälin tienoilta otettuja lomakuvia, missä vatsa oli ihan pienen pieni kumpu vain. Muistan kun silloin tuntui että se on ihan mielettömän suuri ja varmasti kaikki näkee että on raskausvatsa :LOL: Kyllä sitä onkin nähnyt itsensä eri tavalla... varmasti ei vieras olisi pystynyt tuosta onnettoman pienestä pömppömahasta arvaamaan että raskaana ollaan :D


Nuppu & maha 40+6
 
Talvicci Kiitos! :) toivotaan, että ronkkiminen autto, nimittäin nyt on tullu myös rusehtavaa limaa :p :x Voi teidän "Unski" on jo noin iso poika, eihän teillä kohta oo enää vauvaa ollenkaan, iso mies jo :heart:

nuppu ja meillevauva Meilläkin koira, tosi pieni sellainen, mutta kovasti mietityttää, että miten tulee vauvan kans toimeen ja miten kovasti haluaa sitä nuoleskelle, jos on just esim. lattialla tai jossain sohvalla.

zizilisko Hurjan paljon onnea pojasta!! :heart: :flower:

Aamulla tosiaan käyty kokoarviossa ja vauva oli hyvin kasvanu, nyt kokoarvio oli 3080g eli soppelin kokonen. Gyne ronklas ja pyöritteli paikkoja oikein kunnolla, jotta saatais lisää suppareita aikaan. Tuo ronklaaminen on kuulemma vanhanaikanen ja hyvä keino saada suppareita. Jännityksellä niitä odotellessa. Sitte se tärkein: supparit on saanu sentään jotain aikaan, kohdunsuu oli pehmeä, pituutta 1cm ja auki 1cm, kuulemma vaavi voi syntyä millon vain ja gyne meinaskin, ettei varmaan enää kauaa tarvis kärvistellä :p Toivotaan, että on oikeessa. Nyt bongattu ruskeeta limaakin, joten jospa se tästä =)
 
Tipsula, meillä selvästi parantui seksi esikoisen syntymän myötä. Ja samoin kun esikkoa odottaessa vähentyi raskauden ajaksi.

Riikka :flower: Onnea tytöstä :heart: !!

Alisa;Jee, hienoa että limatulppa on pongattu!! Toivotaan nyt että ronkkiminen auttoi ja pikkuinen syntyis pian.

zizilisko :flower: Onnea pojasta :heart: ! Onneksi hätäsektiosta huolimatta kaikki kuitenkin hyvin. Tuuppa kertoo synnytyksestä kun jaksat :hug: .

Täällä ollaan nyt kanssa raskausmyrkytysepäilyssä. Tosi huonoa tuuria jos molemmissa raskauksissa tulee :/ . Eli paineet koholla, pissa plussalla, turvotusta ja yli kilon painon nousu viikossa! Lisäksi mulla on ollu sitä päänsärkyä edelleen ja toi huonovointisuus mikä kanssa on ollu niin voi tarkottaa alkavaa myrkytystä. Huomenna on sitten äippäpolilla käynti ja sitten ollaan taas viisaampia.

Selis ja "mötkäle" 39+1
 
No meillä oli ekallakin sitteri ja nytkin on sellainen hankittu. Koirat osas kyllä varoa.. Ne suorastaan karttoivat aluksi vauvaa. Ja ihan alkuaikoina (kuukausi-kaksi..) ei annettu koirien kauheasti haistella/nuolla vauvan kasvoja mut nykyään ne melkein syö samaa ruokaa (tai siis mein tyttö välillä hakee kuivamuonaa ja ruokkii koirat+ittensä). Jopa meidän vanha koira joka ei aiemmin tykänny lapsista, on alkanu niitä sietämään.. tai sit sillä on dementia :LOL:

Huonovointisuus: millainen sulla Selis on se ollut? siis mullahan on välillä etova olo jos en syö ja vaikka sit syönkin, on paha olo.. Mä oon vaan aatellu että se on normi raskausoire, mikä tietty voi ollakin.

Seksielämästä synnytyksen jälkeen: musta tuntui silloin kaksi vuotta sitten että ensinnäkin löysin lantiopohjanlihakset ihan eri tavalla, tosin mulle tehtiin se sektio. Ja seksielämä pysyi jokseenkin samanlaisena kuin ennen lastakin. Tokihan sitä ei ehtinyt/jaksanut aina samaan tapaan. Ja nyt raskauden aikana on taas hiljaisempaa mutta emmä koe että se on huonosta. Ollaan me vähän naureskeltu että saas nähä ehtiikö kesänkään aikana :kieh:. Mies kumminkin käy poikkasemassa piuhat ja sit tuleva hääyökin ollaan kotona (ja appivanhemmat tietty naapurihuoneessa). Mut eiköhän se taas ala toimimaan ajallaan :)

Sainpas aikaiseksi suppareita. Tai onks ne nyt suppareita kun on tasainen/välillä yltyvä jatkuva supistus ja painontunne alavatsalla ja navan kohdalla. Sellainen joka menee ihan selän puolelle, ihanku olis liian tiukka vanne vatsan ympärillä. Koirien kanssa ulkoillessa jo vaapuin ja aloin miettiä oisko nää nyt niitä.. Ku eihän mulla ekalla kerralla tällaisia edes ollut! Piti ihan pysähtyä hengittelemään. Ja samanlainen kiputila oli kun köpöttelin rattaissa nukkuvan neidin kanssa kaupoilta. Kotona oli pakko pistää pitkäkseen.. Nytkin tulee sellaisia sykäyksittäin suppareita mut ne kestää ihan hetken. Noi aiemmat kesti pidempään.
Että josko ne aukaisis kohdunsuuta vaikka sinne 5 senttiin :whistle:, vois edes jonkinlaisissa supistuksissa käväistä sairaalassa.
 
Heissan!

Onnea vauvaantuneille :flower: :heart:

Mä kävin eilen kaks kertaa lääkärissä ja tänään vielä uudelleen verikokeissa ja antaa pissa näytettä. Eli tuli tosi kipeeks tuo oikean puolen rinnan ja kainalon seutu ja sit on ollu joka toinen päivä kuumetta. Nyt sitä kipua ei enää ole ku satunnaisesti. No lääkäri ei löydä mitään vikaa :/ muuta ku et tulehdusarvot on vähän koholla. No nyt ollaan sit antibiootti kuurilla.

Muuten täällä menny hyvin.

Mut nyt mentävä herra heräs :wave:

baby dream ja poju 9vrk :heart:
 
voi, vauvoja vaan satelee :heart: Onnea kaikille :flower: :flower: :flower:

Tääl maitoa taas tulee mut silti annan yöllä pullosta joko lypsettyä tai nannia, paljo helpompaa ja en oo niin väsy. Poika heräilee nykyään 2yöllä, n. klo 2 ja 5. Aamu alkaa yleensä 7:30, sillon poika ei suostu enää nukkua vaan senkaa pitää jutella 3tuntia ja sit suostuu nukkumaan uudestaan =)
Huomenna meil on eka pitkä matka, 500km. Lähetään mun kotipaikalle käymään ja kattoon sukulaisia, jännittää vähän kuin matka menee.
Ja huomenna meillä onki 3viikkos neuvola :)
 
Auttokos Alisalla tuo kalvojen pyörittely? Itselläni sillä ei ollut mitään vaikutusta, kun lääkäri niitä pyöritteli päivää ennen käynnistystä.

Tulipas nukuttuun pitkästä aikaa hyvin. Yheksän maissa oltiin kaikki jo sängyssä ja kuuvven jälkeen heräsin. Tyttökää ei syöny ku yhen kerran koko yön aikana, ja tissit on nyt kyllä niin täynnä, et vois ruveta kohta herräilemmään.
Alku on täällä männy tosi hyvin, tyttö on oikee sylivauva, eikä itkekkään oikeestaan yhtään.

Mutta nyt laittamaan isosiskolle aamupallaa, ennen kuin tuo pikkunapero herrää.

Ai niin, Iida synty rv 39+1.

Nappula& Iida 10päivää
 
Neuvolassa taasen käyty. Protskut 1:llä plussalla, painoa tullut reilusti ja paineetkin edelleen rajoilla. Neuvolantäti tarkisti vielä leukosyytit ja niitäkin löytyi joten mulla on pissakeräyskin vielä, pitää toimittaa se nyt aamupäivän aikana labraan.. Todettiin molemmat että mennään niin rajoilla, että sairaalaan tarkistukseen olis ehkä hyvä mennä mutta koska on niin rajoilla, sairaalasta lähettävät kumminkin kotiin. Mutta totesi että jos viikonlopun aikana vähäänkään tuntuu huonolta, päänsärky ei lähe pois (nyt siis mulla jomottaa vähän) jne. niin sairaalaan vaan.
Mies oli mukana ja se kans totesi että tarviiko taas mennä myrkytysoireissa pahaksi ennenku tekevät mitään.. Onhan tää sillekin aikas ilkee tilanne :/

Mut eilen nukkumaan mennessä tuli kivasti suppareita, oli noin 20 minsan välein mutta vaan tunnin ajan. Sit mä nukahdin..

MV 40+1
 
Juu, minä sitten lähdin sairaalaan ja nuo "tatomira taitaa olla tositoimissa" on tulleet vähän myöhässä :D vajaa 5h tuon viestin laiton jälkeen oli pieni jo maailmassa :)

eli 24.5.10 syntyi pieni poika tähän maailmaan :) synnytys meni tosi hienosti ja oli upea kokemus! poika syntyi rv 39+2.

tatomira ja pikkumies 5pva
 
Selis Toivottavasti se raskausmyrkytys ei nyt yllätä sua :hug:

baby dream paranemisia, paranemisia! :hug:

kyyneltenhymylle ja koko perheelle mukavaa reissua! :wave:

Nappula Kyllä se kalvojen pyörittely sai jotakin aikaan. Eilinen ilta meni kärvistellessä toooosi kipeitten suppareitten kanssa. Parhaimmillaan tuli varmaan alle 10min välein. En tiiä lirahtiko lapsvettäkin ja kyllä sieltä sellasia ruskeita ja punasia limaklönttejäkin tuli. Yöks ne supparit kuitenkin rauhottu ja sain nukuttua, vaikka niitä muutamia tulikin.

meillevauva toivottavasti et nyt saa myrkytystä. Ei muutako heti osastolle soittoa, jos yhtään tuntuu, että oireet pahenee :hug:

Täälläs uppareita tulee, mutta paljon maltillisemmin mitä eilen. Aika napakoita ovat, kun niitä tulee, mut aika harvakseltaan... :headwall: odottelu siis jatkuu.. Tänä yönä nukuin taas ku tukki. Heräsinkin vasta puol kymmenen aikoihin, ku kaveri laitto viestiä. Jospa se enteilis synnytystä, ku sain levätä :p Heheh, turha toivo.
 
Onnea uusista vauvoista! :flower: :flower: :flower: :flower:

Ei ole tullut käytyä kirjoittelemassa (kuulumisianne kyllä oon käynyt lueskelemassa melkein päivittäin) kun tuntuu ettei täällä meidän arjessa mitään kertomisen arvoista ole eikä tapahdu. Tämmöstähän se on, eteenpäin koitetaan paarustaa päivä kerrallaan, olo edelleen itkuinen ja mieli välillä maassa pahastikin, mutta ehkäpä se tästä ajan kanssa lähtee sujumaan.

Ristiäiset pidetään juhannusta edeltävänä lauantaina, ei tosin ole vielä nimestä hajuakaan saati kummeista... Pitänee sit perua pappi jos ei saada niitä kahta kummia kasaan...

Adelade ja Kirppu 4vkoa1pvä :heart:
 
Käytiinpäs pojun kanssa neuvolassa punnituksessa kun NLA-täti ehtii vasta ens viikolla kotikäynnille. Sairaalasta lähtiessähän pojalla oli painoa 3640g ja tänään neuvolassa jo 3960g ja ikää 8pv, eli kuulemma tosi hyvin kasvanu :)

Muuten kaikki on menny oikeen hyvin ja vauva-arki lähteny käyntiin ihan normaalisti. Vähä massuvaivoja ollu parina yönä mutta ei pahasti, onneksi ainakaan vielä.

Devili ja Karpaasi 8pv
 
Hurjasti onnea vauvaantuneille :heart: :heart: :heart:

adelade mä muistan lukeneeni, että 2 todistajaakin riittää kastetilaisuuteen jos ette kummeja saa kokoon?

alisa mä puhallan sulle kovasti supparituulia täältä, kyllä se nyytti on pian sinunkin sylissäs :heart:

Meillä neitokainen ruvennu syömään oikeen kunnolla, saanu parina päivänä antaa nannia lisäksi kun ei rintamaito enää tunnu riittävän pelkästään koko päivän tarpeiks.
Nukkuu edelleen todella hyvin, ja on isänsä unenlahjat periny. Saa imuroida vaikka korvan juuressa, ei häiritse unia :D

Täällä kans tunteet vielä aika pinnassa, ja monesti purskahdan onnenitkuihin pelkästään kun vaan kattelen pikkuista neitokaista.. On se vaan niin ihana.. :heart:

Mutta nyt suuntana isännän kaverin luo grillailee ja ehdottelee että tulisko neidin kummisedäks :whistle: :p

Miikulainen ja Tirppa 16vrk :heart:
 
Meillevauva: En mäkään osannu ajatella että se huonovointisuus vois johtua raskausmyrkytyksestä... neuvolassa siitä oli vähän sattumalta puhetta ja se saattaa olla oire myös. Kuullostaa sun paha olo aikalailla samalta kun mullakin.

tatomira :flower: Onnea pikkumiehestä :heart: !!!

Täällä siis ollaan kotosalla, läheltä liippas etten jäänyt osastolle sisälle. Pissa oli puhdas tänään ja verenpaineet on senverran rajalla ettei tarvinnu jäädä. Mieluummin kuitenkin lepään kotona kun osastolla ja sit jos olotila huononee paljon niin oon sinne yhteydessä.

Jotain on ne supistelutkin saanu aikaseks kun kohdunsuu oli pehmeä ja sormelle auki. Hyvä ettei oo turhaan siis suppaillu. Nyt vaan ootetaan että lähtis pikkunen syntymään. Vähän on tullut ruskeeta tuhrua paperiin kun oon vessassa käyny, oli aika kovakouranen sisätutkimus :/ .

Niin ja vauva voi onneks hyvin ja oli arviolta 3500g eli ihan keskikäyrällä viikkoihin nähden. Nyt malttamattomana jännäillään joko syntyis.

Selis ja "mötkäle" 39+2
 
Auringonkukalle tsempit synnytykseen!! :)

Ja onnea vauvaantuneille!! =) :flower:

Tänne ei mitään uutta, katkonaiset, muutamalla tunnin unilla menneet yöt on vähän verottanu ja oon ollu aika pahalla päällä/masentunut, tosin nyt päätin vaihtaa kelkan suuntaa ja lopettaa sen oireitten kyttäilyn ja olla vaan, mä saan parhaiten rauhan itelleni kun aattelen et yli mennään ja komeasti.. :) Ja niin tässä varmaan käykin..

Missä vaiheessa muuten on tehty sisätutkimusta kun on menny yli?Tehdäänkö se sit vasta kun alkaa olemaan sen 42 viikkoa vai jo aikasemmin?Mulla on mennyt iha ohi nää jutut, eikös Alisa käyny justiinsa tutkittavana, mut sulla ei vielä sillon la ollu menny?
Mä elättelen toiveita et pääsisin parin viikon sisää tsekkauttaa ton alakerran tilanteen..

Viime yönä oli juilintaa ilmassa, muuten ei täällä mitään uutta, suoli toimii edelleen kun rasvattu salama, aamusin on ihan oikeesti kiire vessaan..
:ashamed: Ja mä en käsitä mikä taika noissa aamuissa on...Nooo, eipähän ummeta.. :p Kummastakin vaan tulee persaus helläks.. :whistle:

Mutta mä jatkan kahvittelun merkeissä, voikaa hyvin! :hug:

Maira ja emppu 38+4
 
adelade :hug:

Devil Teidän karpaasihan hyvin kasvaa :)

Miikulainen Kiitos! Toivottavasti tuuli tuo perille :D

Selis Mulla on joka kerrta sisätutkimuksen jälkeen tullu rusehtavaa vuotoa. Toivottavasti ronkkiminen sais kunnon supparit aikaan. Niin ja sopivan kokoiseks teidän vauveli arvioitu :)

Auringonkukka Miten paljon sulla vettä lirahtelee? Täällä sitä kans tullu, mut aikasta vähän. Neljään viiteen otteeseen ehkä pari ruokoalusikkallista kerralla. Soitinki synnärille ja käskivät seuraamaan tilannetta, jos jatkuu nii pitää mennä osastolle näytille ja varautua jäämään sinne :eek:

Yön suppaillu jonkin verran. Supparit nykyään aika napakoita, mut tulee niin epäsäännöllisen säännöllisesti että vielä turha haikailla synnytyksestä. Tänäänki tuli jossain vaiheessa puolen tunnin aikana 4, sitte pitempi väli ja taas tullu muutama tunnin sisällä. Odottelu senkun jatkuu..

Alisa & yksiöönsä ihastunut Hippu 40+3


Muoks. Katon, jos tänään saan tuonne vauvapuolelle meille uutta pinoa kehiin :) Ilmottelen sitten kyllä, kun sinne voi siirtyä kirjottelemaan.
 
Zizilisko ja tatomira, onnea!! :flower: :flower:

Auringonkukka, tsemppiä tositoimiin! Taitaa Alisallakin olla lähtö lähellä :)

Täällä ei edelleenkään mitään uutta ja ihmeellistä, paitsi turhautuminen ja ärsytys (ja tuttavien kyselyt) pahenee päivä päivältä :kieh: Ei se sieltä taida tulla ennen kuin väkisin korvista vetämällä :/

Mukavaa viikonloppua kaikesta huolimatta :)

Nuppu & poikanen 41+1

Muoks. Maira: mulla vielä maanantaina (41+3) normaali terkan tarkastus, sitten varaillaan aikaa äitipolille, jossa yliaikaiskontrolli (johon olettaisin siis kuuluvan myös tuon sisätutkimuksen).
 

Yhteistyössä