<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Mää oon nyt reilun tunnin värkkäilly meille tuonne vauvapuolelle hienoja sivuja, niin enköhän onnistunut kadottamaan sen jonnekin bittiavaruuteen, joten jatkan joskus myöhemmin

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :kieh:
 
Auringonkukka, tsemppiä synnytykseen :D .

Nuppu täällä kanssa harmittaa kun jollekkin soittaa niin luulevat heti että oon synnyttämään menossa... eka kysymys on heti joko jo??

Alisa, tiedän tunteen. Mulla on esikko monesti vahingossa poistanut kaikki kovalla vaivalla kirjotetut jutut ja sit pännii :headwall: . Vitsi kun olit noin kauan vielä värkkäilly niitä sivuja :/ .

Täällä ei oo supistellu, vähän tuli tosiaan ruskeeta vuotoa pyyhittäessä vessassa mutta ei muuta edistystä. Oma olo on aika huono ja tässä mietinkin miten sitä jaksaa lähtee ees synnyttää kun olo on tällänen. Masussa on ollut aika hiljasta kaiken lisäks ja miettisinkin jo pitääkö olla synnärille yhteydessä, eilen siellä oli kaikki kuiteskin kunnossa tai voisko tää enteillä synnytystä. Kaikenkaikkiaan tuntuu että aika matelee kun vaan lepään...

Selis ja "mötkäle" 39+3
 
Pikakuulumiset täältä...

Ensinnäkin ONNEA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE ja teille jotka vielä odottelette tsemppiä viimeisiin päiviin ja PALJON SUPPARITUULIA :whistle: . En kerkeä taaskaan lukemaan kaikkia kuulumisia, ehkä sitten ensi yönä :ashamed: niin pääsee kommentoimaan vähän tarkemmin.

Tää haluis kans osallistua uuteen ketjuun, mutta kai joku sitten laittaa salasanaa? ja linkkiä, mä kun en ole ehtinyt tutkimaan niin paljoa, että tietäisin mihin "siirrytään" :D

Me tosiaan päästiin 4pvän jälkeen osastolta pois. Mitään tietoa ei ole miksi tulehdusarvot oli koholla, mutta epäilen että hörppäsi lapsivettä.

Täällä menee päivät ihan ok. Poika nukkuu ja syö ja paskoo :D Yöllä meinaa sitten päästä hel... valloilleen. Poika on meinaan päättänyt, että välillä 24-04 on ihan selkeesti hyvä huutaa masuvaivoja ja väkistä muutenkin. Cuplatonia on nyt syöty muutama päivä ja päivisin nukkuu muutamat päikkärit äitin valvovan silmän alla mahallaan, niin pääsee ilmat pihalle. Samoin jalkoja pumppaillaan ja jumpataan ja masua hierotaan, ei vaan tunnu kauheesti mikään auttavan :( Eli NEUVOJA JA VINKKEJÄ OTETAAN VASTAAN.

Poika on hyvin nostanut painonsa, oli jo ekalla neuvola käynnillä 90g oli syntymäpainon ja nyt ekassa lasten neuvolassa n. 4300g kun syntymäpaino oli 3900g :p Ruokahalu kohdillaan siis ja tosiaan kun tää meidän imetys on niinkin huvittavaa, että maitoa suihkuaa joka suuntaan, poika kun syö niin sen jälkeen pitää vielä pumpata kummatkin rinnat, muuten räjähtää. Eli maitoa tulee, ehkä vähän liikaakin. Ilmeisesti noi meidän mahavaivat johtuukin siitä, että maitoa tulee niin paineella, että toinen joutuu nieleskelemään välillä turhankin vauhdilla ja ilmaa menee siksi mahaan :(

Mulla on vähän ollut vähät unet viimeisen 2,5 viikon aikana, kun en tajua päivisin aina nukkua ja yöt menee sitten tosiaan valvoessa. Noh, ehkä mä opin jossain vaiheessa. Tosin mä kun valittelin painonnousua, niin huomaa kuinka imetys vaikuttaa. 2 vko ja painoa lähtenyt 16,5kg :D Alle aloituspainon mentiin jo ekalla viikolla, kun painoa oli lähtenyt 13kg :D Jeee!

Ja saatiin vihdoinkin maistraatin hyväksyntä pojan nimelle. Hänestä ei nyt sitten tullutkaan Napoleon (jota kyllä suunnittelin vakavasti herran egon vuoksi) vaan Seán :) Toinen ja kolmas nimi ovat myöskin irlantilaisia/englantilaisia. Nyt pitäisi jotain nimeämispippaloa alkaa järjestämään, kunhan kerkeäisi miettimään. Ensin mietin 12.6. kun poika olisi kuukeuden, mutta taitaa mennä heinäkuun puolelle...

Mutta nyt kuuluu taas vaativaa vikinää ja ärinää tuolta makkarin puolelta. Herralla taitaa olla nälkä :D Taas...

Ja vielä kerran onnea kaikille ja tsemppiä vielä odottaville. Toivottavasti kaikilla menee hyvin synnytys ja vauva-arki alkaa rauhallisesti ja hyvin.

Möhvi ja Seán 2vko 3pvä

*muoks* tässä vielä linkki pojan kuvaan, kun en osaa sitä tänne liittää :D


http://www.facebook.com/photo.php?pid=4121763&l=ffcb1ee95d&id=694734562
 
Joo, ei toivoakaan et ehtis omia kuulumisia päivittää.. |O 23 yli alotin päivittää etusivua ja siinäpä se rauha taas meni.. Ei sillä että niissä mitään kiinnostavaa oliskaan...

Onnea vauvaantuneille!! :flower: :flower: :flower:
 
Mulla meinas pokka pettää kaupan kassalla kun vilkaisin puhelinta: mies oli lähettäny viestin että oonko lähteny sairaalaan :LOL:. Ne kun oli lähteneet leikkipuistoon pelaamaan palloa ja mä sit autolla kauppaan. Ihan ku mä yksin ilmoittamatta lähtisin synnyttämään!

Autoilu jää kyllä nyt pois, enhän mä mahdu ratin taakse, mulla on lyhyet jalat joten istuinkin on aikas edessä. Miehen mukaan raskaana ajamisen täytyis olla kielletty..

Ja anoppikokelaskin soitti että kun vauva on syntynyt, hekin tulevat samantien sitä katsomaan pohjanmaalta.. Muuten ihan kiva mutta mun äitikin häipyy meiltä (toimii siis lapsi&koiravahtina sen aikaa kun oon sairaalassa) heti kun mä kotiudun. Ihan sen takia että mä tarvitsen lepoaikaa ja koko meidän perhe sopeutumisrauhaa. Eikä isovanhemmat ole silleen perhettä. Appivanhemmat vielä nukkuis meillä (huoneessa jossa on mm. hoitopöytä!) ja anoppi esim menee nukkumaan aikaisemmin kuin mein 2vee. Mies totesi heti kun kuuli että ne ois tulossa, että ei pidetä ilmoittamisen kanssa kiirettä. Jos myöhästyvät parista-kolmesta junasta niin hyvä vaan.. "suloinen" suhde herralla omiin vanhempiinsa ;)

Noh, suppareita tullu muutama kipeä joka kiertyy selänkin puolelle mutta eipä muuta. Sormet ihan pirun kipeitä ja aamupissassa oli protskuja yhdellä plussalla..

Sisätutkimuksessa kun sairaalan kontrollissa tehtiin, ei kyllä sorkittu yhtään kovaa. Ois voinu ronskimmin tutkia.. ei tullu mitään vuotoa sen jälkeen.

Möhville, saakos vauva jo deevitamiineja? ne voi kans aiheuttaa vatsaväänteitä. Ihan kaikki merkit, vaikka niitä kuinka mainostetaan vatsaystävällisiksi. Ja sit kans vatsavaivoihin kehotetaan antamaan esim relatippoja.. Mut nekin voi aiheuttaa lisää väänteitä. Mites rintareppu/kantoliina? yöllä on kieltämättä viheliäistä alkaa roudaamaan vauvaa ees-taas mutta tommonen kantoväline jättäis ainakin kädet vapaiksi. Tai heijaaminen? Tai maidon antaminen pullosta? niissä virtaus on hitaampi.. pulloista kantsii kokeilla mielummin esim Mam:n kuin perus-Ainun pulloja.

Mut nyt saunaan! :wave:
 


Tässä kuva meidän "Oskarista" joka tänään sai nimekseen Jesse Tapio Joonatan! Jätkä veti sikeitä koko toimituksen ajan ja sitä seuranneet valokuvausmaratoonin. Poika seilasi sylitä syliin ja tiukasti nukkuen! Mitkä hermot!
 
Nättejä nimejä vauvat saaneet :)
Ja suloisia kuvia!!

VARANIKKI Minua ei synnyttäneiden listassa ollut... Merkkaappa kun joudat: poika 22.5. rv 40+0, 3500 g ja 51 cm. Ei kiirettä, kunhan joskus listalle pääseepi B)
 
Tuossa uus pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1744331#m20683063. Sinne voi alotella kirjoittelemaan, mut pitää nostella tätäkin pinoa esiin, jotta kaikki halukkaat löytää sinne =)

Parannus- ja korjausehdotuksia saa laittaa/antaa :)

Soitin äsken synnärille, kun tuota oletettua lapsivettä tihkuu. Käskivät mennä käymään näytille.. jos se on lapsivettä, joudun jäämään osastolle :eek: APUAAAAA!!!!! :x :wave:
 
Jihaa, kotona jälleen! Sairaalasta testitikut loppu, joten käsikopelolla mentiin. Kuulemma jokin pieni reikä saattaa olla jossain kauempana olla, joka tihkuttaa. Jos tihkuttelu jatkuu samanlaisena niin huomenna sitten aamupäivästä näytille ja verikokeisiin, jossa kontrolloidaan tulehdusarvot. Aiheuttipa kätilön tekemä sisätutkimus mukavasti supisteluita ;)

Nyt tää lähtee onnellisena nukkumaan, kun saa olla omassa pedissä :heart:
 
kiitos! Alisan kanssa samiksia: osastolla ollaan. Paiva meni salissa mut eihan taa etene. Kultamurulla on tosiaan loppuun asti pitka toimitusaika :D Vaan hiljaa hyvaa tulee. Jatkamme siis odotusta.

Muoks sa oletkin alisa kotona. Hih ma loiskutan vetta sit molempien puolesta
 
Perheeseemme syntyi "pieni" prinssi maanantai aamuna 24.5.10 (rv39+1)klo 7.19. Painoa oli komiat 4470g ja pituutta 53cm ja päänympärys 37cm. Lapsivedet menivät jo lauantai-iltana puoli kymmenen maissa, mutta supistukset alkoivat vasta maanantaina alkuyöstä ja muuttuivat säännölliseksi puoli 3 aikaan. Synnytys oli siis nopea.

Kivut olivat tosin sellaisia, että halusin jotain puuduttavaa (kun kohdusuuta oli auki 5cm). Anestasialääkäri tuli antamaan epiduraalin, mutta ennen kuin se oli laitettu, alkoi minua ponnistuttamaan.. Kätilö ei uskonut ja anestasilääkäri laittoi piikin kun oli jo aloittanut. Oli aivan kauhia tunne, kun ei saanut ponnistaa, supisti hirveesti..tunsin vauvan pään ja silti piti maata ihan paikoillaan.. Noh puudutus meni ja kätilö kahtoi kohdunsuun tilanteen ja eikö sieltä vauva ollut jo maailmaan tulossa.. n.3min avautui 5cm siis kohdunsuu.. Ei kerinnyt puudute auttaa ollenkaan, kun siitä hetkestä 14min ja poika oli maailmassa.

Ihan ongelmitta ei kuitenkaan ponnistusvaihekkaan onnistunut, kun napanuora oli kiertynyt kerran kaulan ympärille. Eli vauva oli jumissa suurista ponnisteluista huolimatta. Ilman repeämiä tai välilihan leikkausta tai mitään muitakaan haavoja vauva kuitenkin syntyi maailmaan. Vauva oli kuitenkin aivan veltto ja hänet vietiin saman tien vauvateholle. Kukaan ei sanonut mitään, miehen kanssa olimme kauhuissamme..oliko vauva kuollut-kysymykseen ei kukaan vastannut mitään.. Kysyin uudestaan, kunnes kätilö sanoi, että pulssi oli tuntunut.. Itkimme kauhuissamme.

Kohta kuitenkin saimme tietoa, että vauva oli toipunut täysin ja missään vaiheessa ei vauva ollut kärsinyt hapenpuutteesta. Vajaan tunnin kuluttua synnytyksestä vauva tuotiinkin meille takaisin ja kaikki oli sitten hyvin. Ilonkyyneleet silmilläni saimme vauvamme takaisin.

Ilman mitään kummempia tarkkailuja vauva ja minä toivuimme nopeasti ja vauvan oltua 2vrk:n ikäinen pääsimme sairaalasta kotia. Kotiuduimme siis keskiviikkona. Iso-siskot ovat olleet todella innokkaita hoitajia ja pusuja riittää vauvalle koko ajan :)

Ikimuistoinen synnytys siis, en ihan mielelläni muistele sitä' uudelleen. Onneksi kuitenkin kaikki päättyi hyvin. Itse voin myös todella hyvin. Nyt sitten ollaan opeteltu pyörittämään vauva-arkea. Toistaiseksi on kaikki sujunut hyvin. Vauva on kova syömään ja rintamaidolla ollaaan hyvin pärjätty. Vauva on hyvin seurallinen ja tomera pieni mies :)

Mutta nyt syöttö puuhiin! :)

anskuu, iso-siskot 1v.8kk, 5v.10kk ja pieni mies 6vrk
 
En oo kerenny käydä kun olin toisen rintatulehduksen kourissa |O Sekä vauvat luulee et päivä on yö ja päinvastoin eli yöunia mulla aina 2-4tuntia. Poikkeuksena viime yö kun tyttö nukahti isin rinnalle 23:45 ja poika valvoi lähes kahteen asti yöllä, mä väänsin siinä valvoessa jo itkuakin kun olin niin väsynyt ja kuume oli nousemassa. No, tyttö nukkuikin 5 tuntia putkeen! Eikä kumpikaan valvonut yöllä ollenkaan! Ja nukkuvat edelleen.. Ehkä se rytmi tästä korjaantuu pikkuhiljaa.

Möhvi:
Mä ehdottaisin että ensin pumppaat ja sitten vasta imetät juurikin siksi että paine ei olisi niin kova, sitäpaitsi onhan se takamaito parempaa ;)
Itse en kyllä suosittele paljoa pullolla antamista jos imettää haluaa koska helposti käy sitten niin että vauva alkaa vieroksua rintaa tai huomaa että tuttipullosta tulee helpommin ja imetys loppuu siihen, tiedän näitä tapauksia lähipiiristä valitettavan monta :/ Mä vältän pullon antoa viimeseen asti mutta ke ajattelin mennä töihin niin luultavasti miehen on pakko antaa vauvoille lypsettyä maitoa ja tyhmää mutta mua ahistaa jo sekin :ashamed: Oon ehkä vähän perfektionisti myös imetyksessä!
Ja tosiaan D-tipat, mitä sulla on? Mä ostin Gefilus-D-tippoja ja meillä ei oo yhtään mahavaivoja. Kuulemma olisi tärkeää että D-tipoissa olisi D3-vitamiinia eikä D2-vitamiinia. Kahdelle aiemmalle olen antanut Jekovittejä jossa juuri tuota huonompaa D2:sta ja toisella oli mahavaivoja ja toisella ei. Noi tipat mitä meillä on, on aika hintavia mutta ajattelin sitten jossain vaiheessa vaihtaa kun mahavaivoja ei tule yhtä helposti.
Jumppaamisen ja pumppaamisen mainitsitkin jo, näitä mäkin tein ton mun pojan kanssa joka huusi joka ilta n. 3 tuntia putkeen :| Tsemppiä, yritä ajatella ettei sitä kestä kuitenkaan kauheen kauaa :hug:

Mä tosiaan tulehduksen ansiosta sain lypsettyä 40+40ml maitoa pakkaseen mutta koska en ollut varautunut niin pakastin tuttipulloissa ja tuttiosat meni myös, onkohan ne nyt pilalla? Ekaa kertaa näissä hommissa niin ihan uusavuton olo :D Aika onnettomat määräthän noi on mutta ainakin pääsee alkuun ja yritän ehtiä vielä lypsää vähän lisää. Mulla oli 40 astetta kuumetta ja helvetilliset imetystuskat joten onneksi ollaan nyt voiton puolella ja tätä lääkekuuria en sitten lopeta kesken jos rangaistus on näin kova :snotty:

BTL :heart: :heart: Lumikki + Prinssi 1kk 2vrk
 
Heippa!

Meille syntyi tyttö pe 28.5 klo 20.34 :heart:

Perjantai aamulla lähdettiin äitiyspolille yliaikaiskontrolliin, silloin oli rv 41+5. Kohdunkaulaa oli jäljellä 1,5cm ja paikat oli tiukasti kahdelle sormelle auki. Lääkäri olisi vielä lähettänyt kahdeks päivää kotiin kypsyttämään paikkoja, mutta mä kieltäydyin lähtemästä =) Olin jo niin varautunut jäämään. Noin 9.30 laitettiin cytotec-tabletti kohdun suulle ja siirryttiin osastolle.

Noin klo 10 alkoi ensimmäiset, epäsäännölliset supistukset. Tuntui sellaiselta menkkajomotukselta. Klo 13 supistukset alkoivat tulemaan säännöllisesti noin viiden min. välein melko kipeästi. Hoitaja tutki paikat kolmen pintaan ja tilanne oli sama kuin aamulla. Hän kysyi päivystävältä lääkäriltä mitä tehdään, lisää cytotecia vai jotain muuta. Lääkärin
päätöksellä siirryimme saliin klo 16.20, koska supistukset olivat jo olleet yhdestä asti säännölliset.

Oksitosiinitippa laitettiin ja kivut kovenivat reipasta tahtia. Onneksi kauratyyny ja ilokaasu olivat kavereina :heart: Klo 18 paikat olivat auki 5cm. Kalvoja ei onneksi tarvinnut puhkoa, vaan ne menivät itsekseen sisätutkimuksen jälkeen. Sitten saikin jo ponnistaa. Sitä kivun määrää ei voi kuvailla, onneksi aika kultaa muistot. Ponnistusvaihe kesti 9 minuuttia.

Tyttö syntyi napanuora tiukasti 2x kaulan ympärillä ja syöksyi kuulemma sellaista vauhtia, ettei kätilöt kerenneet yhtään löysätä nuoraa. Sininen oli kasvoiltaan ja vaati aikamoiset taputtelut, puhaltelut ja imemiset ennenkuin kunnon rääkäisy saatiin ilmoille =) Istukka oli jo aikalailla kalkkeutunut. Alkoi olla jo työnsä tehnyt.

Kaikki sujui hyvin ja suunnitelmien mukaan edettiin synnytyksessä. Keinutuolissa keinuttelin aina viime hetkiin saakka, sängyssä oli liian tukala maata.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja synnytykseen!! :hug:

Nenu ja neiti ( illalla) 2vrk :heart:
 
Meille syntyi aikamoisten vaiheiden kautta tyttö 23.5.2010 (41+5) klo 8.06, painoa 3680 ja pituutta 52 cm. Päästiin vasta eilen kotiin, tyttö oli teholla ja äitikin vähän huonona. Mutta nyt kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja arki voi alkaa. Kerron myöhemmin synnytystarinaa, mutta nyt tuntuu olevan kiirettä esikoisen ja vauvan hoidon kanssa, esikoinen on ehkä hieman liiankin aktiivinen vauvanhoitaja ja äitiäkin taisi tulla ikävä,kun 9 päivää olin poissa...
 
Möhvi: ihana kuva pikkusesta =) .

Haave: Suloinen kuva. Mukavaa että ristiäiset sujuivat rauhallisissa merkeissä.

Alisa: kiitos uudesta pinosta. Tsemppiä nyt tositoimiin varmaan jo pääset kun lapsivettä tihkuttaa.

Auringonkukka tsemppiä synnytykseen!!

aansku :flower: Onnea pojasta :heart: ja kiitos synnytyskertomuksesta.

BTL paranemisia sinne :hug: . Kurjaa tuollaset rintatulehdukset!

Nenu :flower: Onnea tytöstä :heart: . Kiva että synnytys sujui kuitenkin noin nopsaan ja ei tarvinnut enään kotiin lähteä kahdeksi päiväksi.

magdalena :flower: Onnea tytöstä :heart: !!

Täällä on taas pyörähdetty sairaalassa. Olisin osastollekin päässyt lepäämään, mutta mieluummin halusin kotiin. Mulla päänsärky on luultavasti migreeniperäistä ja aiheuttaa siksi tätä pahoinvointia ja yleisväsymystä. Aamusti oli ihan kaamee olo ja rohkenin sitten soitella sairaalaan. Sain reseptin lääkkeitä ja heti kun ne auttoi alkoi olokin paranemaan. Odottavalla mielellä siis ollaan.

Selis ja "mötkäle" 39+5
 
Pikku prinssi syntyi 25.5. klo 22.52. 3880 ja 51,5cm. :heart: :heart: 41+2
Nyt opetellaan arkea,onneksi on tuo isyyslomalainen apuna, kun tosiaan on toi 1v 4kk tuossa myöskin. Tänän olin ekaa kertaa yksin näitten kanssa, nin että molemmat hereillä :p Ihan hyvin meni.
Tuskailen myös maidon riittävyyden kanssa..tai riittämättömyyden. Nania olen antanut 100-200ml/ pvä ja silti tissilläkin yötä-päivää.

Mulle tuli synnytyksen yhteydessä ihan armottoman kipeet peräpukamat, siis ei tälläisiä ollut ennen laitokselle menoa, ja vielä kätilö kehtas sanoa että "rouva ei nyt taida uskaltaa ponnistaa kunnolla kun on viime synnytyksessä revennyt niin pahasti ".ja jumankauta peräsuolenikin olen puskenut pihalle |O ...loppuviimein poikanen tuli siis napanuora kaulan ympärillä ja ahiukan väärässä kulmassa. Välilihan leikkauksen tekivät myös, 4 tikkiä paranemassa ja istuminen vaivalloista, silti tuo pukama osasto on nyt kaikkein kipein :/

Yhden illan bluesitkin koettu ja meni ihan itkuks,,onneksi seuraava pvä oli jo taas ihan vastakohta, nyt pääsääntöisesti onnellinen, tarmokas ja silti pikkusen hukassa koko ajan ;)

Vieraitakin on riittänyt neljät tsipaleet, nyt saa hetkeks olla taas ihan rauhoitettu alue, mutta onhan nää läheisimmät otettava vastaan.
Ei ole silti kiva olla kyljellään imettämässä koko ajan kun vieraita.

Onnea kaikille vauvautuneille ja odottaville tsemppiä :hug:

HM ja prinssi huomenna 1 vko ja sen isosisko pian 1v 4kk :heart:
 
Kultamurun toimitusaika oli piiitka - lahes 5 vuotta. Mutta tuossa kainalossani han vihdoin nukkuu tyytyvaisena. Syntymakin venyi lopulta yli 30 h pitkaksi - naisia kuulemma saa aina odottaa ;) Kultamuru osoittautui siis tytoksi 3180 g, 51 cm, pipo 34 cm, toimitusaika oli 30.5. Klo 13.53. Mallimitoissa siis, mutta ei kauaa. On terhakka tytto syomaan. Meidan koko perheemme on lumoutunut pienen edessa isoveljia myoden. Isallehan tama on esikoinen. Huomenna varmaan kotiudutaan.

Ikionnellinen Auris ja Kultamuru 31 h ja rapiat
 
Haave hyvän nimen poikanne saanut. :) Mun esikoisen nimi on Jesse.

Meidän poika syntyi 15.5 raskausviikolla 40+2 ja maailman ihanimman synttärilahjan sain. :) :heart: :heart: Mitat oli 3630g ja 49cm. Meinasivat synnärillä että poika syntyi etuajassa kun oli ihan rasvan peitossa. Nyt prinssi nukkuu kehdossaan uniaan. Lauantaina saisi poika sitten nimen itselleen. Vielä on nimi hukassa kun ei osaa päättää kahden nimen välillä.

Onnea kaikille vauvautuneille ja nimen saaneille. =)

Ihan hävettää kun ei tullut kirjoiteltua raskaus aikana ollenkaan. Mutta oli tosi rankka viime talvi. Raskaudessa ei ollut ongelmaa mutta omassa elämässä kävin läpi sellaisia asioita joita ei toivo kenenkään kohdalle sattuvan. Varsinkaan jos odottaa pikkuista.
 

Yhteistyössä